Prije početka aktivnosti učenicima podijelite školske tablete. Učenike uputite da rade u parovima te da se koriste udžbenikom i digitalnim izvorima. U njima trebaju uz pomoć digitalnih poveznica vezanih uz megagradove i supergradove (ako nisu sigurni u razumijevanje sadržaja mogu se koristiti prijevodom na hrvatski jezik) te dobivenih informacija u videu s New Economy Foruma (titlove uključite odabirom opcije Titlovi nakon čega u Postavkama možete odabirom opcije Titlovi odabrati Automatski prijevod i opciju Hrvatski)), uočiti razlike i sličnosti između megagradova i supergradova. Također, trebaju pronaći i izdvojiti neke njihove probleme (kao što su prometne gužve, odlaganje otpada, neplanska gradnja...) i pozitivne aspekte (ukoliko ih ima) s obzirom na gospodarsku razvijenost prostora u kojem se nalaze ( gospodarski razvijeni i slabije razvijeni (učenici se mogu koristiti mrežnim prijevodom ako to smatraju potrebnim)). Po završetku aktivnosti potaknite učenike da kratko rasprave o uočenim razlikama, sličnostima, problemima i pozitivnim aspektima u megagradovima i supergradovima (Koja socioekonomska skupina ljudi ima najviše problema u takvim gradovima? Koji su to problemi? Koje su razlike najuočljivije? Koje su sličnosti najuočljivije?, …). Rezultate rasprave koje smatraju najvažnijima učenici će kratko zapisati u bilježnice. Potom potaknite kratku raspravu tome bi li voljeli posjetiti neki megagrad ili supergrad , ako bi neka obrazlože zašto. Ukoliko su neki učenici možda bili u prilici posjetiti neki megagrad ili supergrad neka se sa svojim iskustvima stečenim na tom putovanju uključe u raspravu.
Učenici s teškoćama u razvoju su heterogena skupina, a odabir prilagodbi treba odgovarati potrebama i mogućnostima svakog učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole (psihologom, logopedom ili edukacijskim rehabilitatorom) i samim učenikom s teškoćama.
Tijekom zapisivanja metodom vruće olovke dopustite učenicima s teškoćama da aktivnost prilagode svojim potrebama i mogućnostima. Primjerice, učeniku s motoričkim teškoćama dopustite da pojmove zapisuje na tabletu ili aktivnost radi u paru tako što će svoja razmišljanja podijeliti naglas. Učeniku s poremećajem iz spektra autizma takva aktivnost može biti opterećenje pa je možete prilagoditi uz uputu da razmisli o povezanim pojmovima ili osigurajte više vremena. Provjerite mogu li se postavke ponuđenih digitalnih izvora prilagoditi potrebama čitanja učenika s oštećenjem vida. Učeniku s motoričkim teškoćama mogu se osigurati prilagođeni miš i tipkovnica kako bi se lakše služio tabletom ili računalom.
Uputite učenike da u alatu MindMeister izrade umnu mapu u kojoj će vezati sve poznate asocijacije za pojmove megagrad i supergrad. Zatim će svoje uratke podijeliti s ostalim učenicima na zajedničku Padlet ploču.
Uputite učenike na digitalnu poveznicu sa podatcima koje će koristiti u ovoj aktivnosti. Potom ih podijelite u četiri grupe. Svaka grupa bira predstavnika koji će za svoju grupu izabrati jedan od četiri ponuđena grada: Kinshasa, Delhi, Los Angeles, Shanghai. Potom će svaka grupa analizirati probleme (navesti dva problema koja smatraju najvažnijima) s kojima se susreću ti gradovi (poput problema s nedostatkom zemljišta za izgradnju, prenapučenosti, dostupnost pitke vode,…). Zatim će svaka grupa u digitalnom alatu Canva napraviti plakat u kojemu će navesti ime grada i ukratko objasniti uočene probleme, dodati će kartu na kojoj je naznačena lokacija grada, te slike toga grada koje prikazuju spomenute probleme. Uputite učenike na korištenje besplatnog alata za preuzimanje slika Pixabay. Po završetku aktivnosti svaka grupa prezentira svoj rad ostalim učenicima. Potom potaknite učenike da rasprave o uočenim problemima u analiziranim gradovima te da rasprave o ponuđenim rješenjima i da pokušaju dati prijedloge rješenja istih. Dobivene zaključke grupe učenika dodaju u svoj rad prethodno izrađen u digitalnom alatu Canva. Učenici zatim izabiru najbolji rad u Canvi i isti objavljuju u razrednoj grupi na društvenoj mreži Yammer.
Učenici s teškoćama u razvoju su heterogena skupina, a odabir prilagodbi treba odgovarati potrebama i mogućnostima svakog učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole (psihologom, logopedom ili edukacijskim rehabilitatorom) i samim učenikom s teškoćama.
Pri raspodjeli učenika u skupine pripazite da učenik s teškoćama bude u skupini s učenicima koji će ga usmjeravati te mu pružati vršnjačku potporu. Ako učenik sa specifičnim teškoćama u učenju ima teškoće u praćenju i pamćenju uputa, možete ih predstaviti verbalno i u pisanom obliku. Upute moraju biti jasne i napisane u prilagođenom obliku (uvećana fonta, dvostrukog proreda, povećanog razmaka među slovima, ljevostranog poravnanja). Provjerite mogu li se učenici s teškoćama služiti digitalnim alatom Canva. Ako se učenik zbog motoričkih ili drugih teškoća ne može koristiti digitalnim alatom, neka preuzme ulogu u timu koja će odgovarati njegovim mogućnostima. Učeniku s oštećenjem vida možete dodjeliti pomagača unutar grupe, koji će mu opisivati glavne vizualne komponente aktivnosti.Potrebno je osigurati da učenik s teškoćama u razvoju aktivno sudjeluje u aktivnosti, odnosno da ne bude pasivan promatrač.
Uputite učenike da pretraživanjem pouzdanih izvora znanja dodatno istraže sličnosti i razlike megagradova i supergradova u državama u razvoju i visokorazvijenim državama svijeta. Neka izrade infografiku u alatu Piktochart koju će predstaviti u razredu ostalim učenicima.
Učenici podijeljeni u prijašnje grupe, koristeći se rezultatima dobivenima u 2. aktivnosti, u digitalnom alatu Kahoot izrađuju kviz sa pitanjima vezanim uz probleme megagradova i supergradova koje su prije proučavali i prezentirali. Svaka grupa izrađuje svoj kviz u koji obavezno trebaju dodati jednu fotografiju (korištenu u prezentaciji rada iz 2.aktivnosti) i pitanja vezana uz oba problema koja su analizirali. Po završetku aktivnosti kviz dijele s ostalim grupama. Svi učenici ostalih grupa pristupaju kvizovima na svojim mobitelima koje potom rješavaju. Nakon što završe, neka rasprave koju su zajednički, a koji specifični problemi za svaki grad.
Učenici s teškoćama u razvoju su heterogena skupina, a odabir prilagodbi treba odgovarati potrebama i mogućnostima svakog učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole (psihologom, logopedom ili edukacijskim rehabilitatorom) i samim učenikom s teškoćama.
Provjerite mogu li se učenici s teškoćama služiti digitalnim alatom Kahoot. Učeniku s motoričkim teškoćama mogu se osigurati prilagođeni miš i tipkovnica kako bi se lakše služio tabletom ili računalom. Učeniku koji ima teškoće s vidom dodijelite učenika mentora koji će mu opisivati ključne vizualne informacije tijekom rada u grupi. Pri riješavanju kviza, osigurajte učeniku oštećena vida da čuje postavljena pitanja i odgovore. Potrebno je osigurati da učenik s teškoćama u razvoju aktivno sudjeluje u aktivnosti, odnosno da ne bude pasivan promatrač.
Uputite učenike da u digitalnom alatu, prema svojemu izboru, izrade prezentaciju ili plakat kojom će objasniti najčešće probleme megagrada ili supergrada i navesti rješenja za iste koja se primjenjuju u praksi i kakve rezultate su dala ta rješenja na konkretnim primjerima u svijetu. Prezentaciju mogu izraditi u MS PowerPoint unutar paketa Office 365, a mogu i izraditi plakat u digitalnom alatu Canva. Prezentaciju će izložiti učenicima u razredu.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.