Međupredmetna tema
Učiti kako učiti
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Koji je moj stil?

Međupredmetna tema
Učiti kako učiti

Odgojno-obrazovna očekivanja
ključni pojmovi
  • MAT: trokut, četverokut, krug
  • PRI: svojstva vode, stilovi učenja
  • TAL: stilovi učenja, blagdani
  • IZVAN 1: društva u prapovijesti i starom vijeku, razvoj izuma, razvoj pisma
  • IZVAN 2: oblikovanje reljefa, vanjski procesi
Nastavna aktivnost za predmet Matematika

Matematički stil

Učenike podijelite u grupe te im zadajte zadatke upoznavanja i opisivanja geometrijskih likova. Svaka će grupa upoznati sva tri stila učenja - vizualni, auditivni i kinestetički - kroz tri skupine zadataka koji će biti predstavnici svakog stila.

Zadatke za vizualni stil osmislite tako da učenici pokazuju modele trokuta i određuju njihovu vrstu. Zadajte im da nacrtaju kognitivnu mapu s prikazima vrsta trokuta ili neka izrade kartice za memory koristeći flomastere ili drvene boje. Mogu izraditi i interaktivnu vježbu koristeći gotove obrasce na obrazovnoj mrežnoj stranici LearningApps. Izrađene vježbe odigrajte s učenicima na nekom od sljedećih satova za ponavljanje i(li) vježbu.

Zadatke za auditivni stil pripremite tako da napravite kartice s dijelovima kruga, a zatim zadajte učenicima da verbalno opisuju sličice jedan drugom. Naglasite neka pokušaju opisivati detaljno kako bi učenik kojem opisuju prema uputama što bolje nacrtao zadani dio kruga. Dogovorite se s učenicima da snime verbalne upute pomoću svojih uređaja i pohrane na zajedničko mrežno mjesto koje možete unaprijed pripremiti koristeći OneDrive. Ove snimke također možete koristiti na nekom od sljedećih sati za ponavljanje i(ili) vježbu. Porazgovarajte s učenicima jesu li sve snimljene upute bile jasne, odnosno jesu li mogli prema uputama nacrtati opisani dio kruga. Skrenite pozornost učenicima na karakteristike matematičkog jezika.

Zadaci za kinestetički stil vezan je uz četverokute. Neka učenici prikazuju rukama i prstima, tijelom i pokretom (ples ili pantomime) vrste četverokuta. Pomoću špage i slaganjem tijela mogu prikazati četverokute. Učenici mogu svojim uređajima snimiti fotografije četverokuta koje su oblikovali ili video isječke plesa / pantomime koje također pohranite na zajedničkom mrežnom mjestu. Potaknite učenike na jednom od sljedećih sati da imenuju četverokute prikazane fotografijama ili video isječcima i neka usporede kako su različite grupe dijelovima tijela ili pokretom prikazale četverokute.

Nakon što su učenici odradili zadatke, raspravite koju skupinu zadataka su najlakše usvojili, a koje teže. Zatim ih upoznajte sa stilovima učenja prikazujući im videozapis Stilovi učenja. Nakon gledanja videozapisa, učenici se izjašnjavaju što misle koji su tip, a zatim rješavaju VAK test i pomoću njega određuju koji su tip te uspoređuju rezultate.

Postupci potpore

Omogućite učenicima s teškoćama ravnopravno i aktivno sudjelovanje u skupinama, stoga pripazite na sastav skupina (s obzirom na sposobnosti i teškoće učenika). Po potrebi omogućite rad u paru unutar skupine (primjerice, učeniku s oštećenjem vida). Pri dodjeli zadatka skupinama, odnosno vizualnog, auditivnog i kinestetičkog stila učenja, obratite pozornost ako se u skupini nalazi učenik s određenim teškoćama. Primjerice, u skupini kojoj se zadatak bazira na auditivnom stilu učenja nije poželjno da bude učenik oštećena sluha ili učenik s poremećajem iz spektra autizma koji je hiperosjetljiv na zvuk; u skupini koja ima zadatak vizualnog stila učenja - učenik oštećena vida; u skupini koja ima zadatak kinestetičkog stila učenja - učenik s motoričkim teškoćama. Osigurajte učenicima s navedenim teškoćama sudjelovanje u drugim skupinama, gdje će svojim sposobnostima pridonijeti radu skupine, a u prvom planu neće biti njihove teškoće. Pri prikazima geometrijskih likova, pripremite za učenike skicu istog na listu papira, što će biti smjernica i podsjetnik učenicima s intelektualnim teškoćama. U svakom dijelu aktivnosti provjerite razumijevanje upute i pojmova te po potrebi dodatno pojasnite i oprimjerite nove pojmove. Navedeno će biti podrška učenicima s intelektualnim teškoćama te poremećajem iz spektra autizma. Ako u zadatku opisivanja kruga, u grupi auditivnog stila učenja, sudjeluje učenik s oštećenjem vida, omogućite mu rad u paru i podršku u opisivanju. Učenik neće opsivati već će biti u ulozi slušatelja. Pripremite kognitivnu mapu s navedenim stilovima učenja i primjerima, kao podsjetnik pri njihovu prikazu. Mapa će biti podrška učenicima s teškoćama pažnje te učenicima s intelektualnim teškoćama. Pri prikazu videozapisa osigurajte učenicima s oštećenjem vida sjedenje u blizini izvora zvuka, a učenicima s oštećenjem sluha titlove. Usmjeravajte učenike s teškoćama pažnje i učenja pri rješavanju VAK testa potpitanjima. Za učenike s poremećajem iz spektra autizma i intelektualnim teškoćama pripremite slikovni VAK test.

Za učenike koji žele znati više

Zadajte učenicima da osmisle i izrade edukativnu igru s pločom, poljima s pitanjima i igraćim figuricama. Neka na poljima osmisle pitanja vezana za geometrijske likove (kvadrat, pravokutnik, jednakokračni trokut, jednakostranični trokut, raznostranični trokut, krug, kružni isječak, kružni odsječak, kružni vijenac). Pitanja na poljima mogu opisivati likove, pa će učenici dati odgovor; može biti prikazana sličica lika pa oni moraju opisati što vide; može biti opis pa moraju odrediti o kojem liku je riječ. Kartice s pitanjima učenici mogu izraditi u Word Online dokumentu pa ispisati i izrezati. Slike za pitanja mogu izraditi koristeći se sljedećim GeoGebrinim apletom koji daje mogućnost automatskog izvoza konstrukcije kao slike. Na nekom od sljedećih sati učenici predstavljaju igru razredu koja može poslužiti za ponavljanje nastavnih sadržaja.

Nastavna aktivnost za predmet Matematika

Matematički stil

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Peti razred osnovne škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • OŠ MAT C.5.2. Opisuje i crta / konstruira geometrijske likove te stvara motive koristeći se njima.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
Interaktivni sadržaj za učenike
Nastavna aktivnost za predmet Priroda

VODI se svojim stilom

Povedite raspravu s učenicima o stilovima učenja. Jesu li svjesni koji im stil učenja najviše odgovara. Dogodi li im se da ulože mnogo truda i vremena u učenje, a rezultati budu lošiji nego što su očekivali. Kako se tada osjećaju? Važno je otkriti koji stil učenja učeniku najviše odgovara. Prema VAK teoriji postoje tri stila učenja: vizualni, auditivni i kinestetički.
Prikažite učenicima videozapis Stilovi učenja u kojem se mogu upoznati s različitim stilovima učenja i nakon toga povedite raspravu. Upitajte učenike mogu li već sada pretpostaviti koji su tip s obzirom na stil učenja.
Prema vlastitom kriteriju učenike podijelite u tri grupe. Sve grupe rade na istoj temi, upoznaju se sa svojstvima vode. Učenici prve grupe čitaju tekst (vizualni stil), učenici druge grupe gledaju videozapis o zadanoj temi (auditivni stil), a treća grupa učenika izvodi pokuse (kinestetički stil). Učenicima možete prikazati ovaj ili neki sličan videozapis u kojem su opisana neka svojstva vode, a nalazi se na poveznici. Osim poveznica na članke i videozapise, pripremite i pisane materijale. Sve materijale i poveznice možete s učenicima podijeliti tako da ih formirate u timove u platformi MS Teams. U obliku koraka pripremite kratke i jasne upute u pisanom obliku te provjerite razumiju li ih učenici. Na svakoj postaji učenici trebaju odgovoriti na jedno pitanje. Pitanja na različitim postajama nisu ista, osmislite ih tako da učenici mogu na njih odgovoriti samo ako su aktivnost na postaji odradili do kraja. Svi timovi će proći sve stanice. Svoje odgovore i zaključke neka također zapišu u MS Teams kako biste ih kasnije mogli usporediti i o njima zajedno raspraviti. Nakon toga komentiraju što im se najviše sviđa i zašto.
Na kraju aktivnosti učenici rješavaju VAK test pomoću kojeg će preciznije ustanoviti svoje sklonosti. Na temelju rezultata testa mogu uspješnije birati strategije i načine učenja koji odgovaraju njihovu stilu.

Postupci potpore

Osigurajte učenicima s teškoćama ravnopravno i aktivno sudjelovanje u radu u grupama. Pri dodjeli zadatka grupama, odnosno vizualnog, auditivnog i kinestetičkog stila učenja, obratite pozornost ako se u skupini nalazi učenik s određenim teškoćama. Primjerice, u grupi gdje se zadatak bazira na auditivnom stilu učenja nije poželjno da bude učenik oštećena sluha ili učenik s poremećajem iz spektra autizma koji je hiperosjetljiv na zvuk; u grupi koja ima zadatak vizualnog tipa učenja - učenik oštećena vida; u grupi koja ima zadatak kinestetičkog stila učenja - učenik s motoričkim teškoćama. Odnosno, osigurajte učenicima s navedenim teškoćama sudjelovanje u drugim skupinama, gdje će svojim sposobnostima pridonijeti radu skupine, a u prvom planu neće biti njihove teškoće. Prije rasprave pojasnite ulogu u raspravi učenicima s poremećajem iz spektra autizma, a s učenicima s teškoćama pažnje unaprijed pripremite pitanja, zapisana na papir koji će postavljati u raspravi. Prije rasprave proslijedite učenicima s teškoćama podsjetnik u kojem je opisan VAK model s primjerima. Pri prikazu videozapisa osigurajte učenicima s teškoćama vida sjedenje u blizini izvora zvuka, a učenicima s teškoćama sluha osigurajte titlove videozapisa. U dijelu aktivnosti koji se odnosi na odgovaranje na pitanja u postajama, pitanja pripremite u pisanom obliku. Provjerite razumijevanje pitanja, odnosno uputa te učenike s teškoćama razumijevanja i pažnje usmjeravajte potpitanjima. Pri oblikovanju pitanja (uputa) perceptivno prilagodite tekst (veličina i font slova, veći razmak, prored, istaknite bitno), što će biti podrška učenicima s teškoćama učenja. Učenicima s motoričkim teškoćama osigurajte rad u paru, kao podršku pri kretanju od postaje do postaje, primjerice učenik u paru može pitanje u pisanom obliku donijeti do učenika. Za učenike s intelektualnim teškoćama prilagodite sadržajno pitanja u anketi, koristite jednostavno oblikovana pitanja te provjerite razumiju li ih. Učenike s teškoćama pažnje i učenja usmjeravajte u rješavanju ankete.

Za učenike koji žele znati više

Predložite učenicima da izrade infografiku kojom će prikazati savjete za uspješnije učenje ovisno o tome kojem stilu pripadaju (npr. za vizualni tip staviti sliku kognitivne mape, za auditivni sliku diktafona, a za kinestetički stil učenja sliku (anti) stres loptice …). Infografiku mogu izraditi u alatu Piktochart ili nekom drugom prema vlastitom izboru.

Nastavna aktivnost za predmet Priroda

VODI se svojim stilom

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Peti razred osnovne škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • OŠ PRI A.5.1. Učenik objašnjava temeljnu građu prirode.
  • OŠ PRI B.5.1. Učenik objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu.
  • OŠ PRI D.5.1. Učenik tumači uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Talijanski jezik

Imparare ė facile!

Tehnikom oluja ideja u razredu potaknite raspravu o stilovima učenja. Pitajte učenike: Znate li kako učiti? Imate li svoj stil učenja? Možete li otkriti prijateljima svoje male tajne učenja koje vam koriste u svladavanju nastavnih sadržaja svih predmeta, a posebice talijanskoga jezika.
Učenicima objasnite da prema VAK modelu postoje tri stila učenja: vizualni, auditivni i kinestetički. Objasnite im da će nakon provedbe aktivnosti saznati nešto više o svakom od stilova učenja kao i o tome kojem stilu učenja pripadaju, kako bi lakše mogli usvajati vokabular na čijem će usvajanju i biti naglasak u ovoj aktivnosti, ali i gramatičke strukture u budućim aktivnostima.
Učenike podijelite u grupe slučajnim odabirom te im dajte smjernice za rad. Zajednička tema svih grupa su blagdani, odnosno Božić. Svaka grupa pristupa temi na svoj način predstavljajući pritom različite aspekte istoga blagdana i stavljajući naglasak na učenje i primjenu vokabulara vezanog uz božićne blagdane.
Kinestetička skupina, nazvana plava skupina, izradit će Memory s ključnim pojmovima vezanim uz božićne običaje u Italiji. Učenici izrezuju listiće ili kartončiće kvadratnog oblika te ispisuju 5 do 8 pojmova vezanih uz božićni vokabular, na jedan kvadratić riječ, a na drugi crtež odnosno ilustraciju istog pojma. Ako imate potreban uređaj, učenici mogu i plastificirati kartice. Možete se dogovoriti s učenicima da jedan dio učenika u grupi izradi i digitalnu inačicu igre Memory koristeći obrazovnu mrežnu stranicu LearningApps.
Vizualna skupina, nazvana zelena skupina, izradit će strip u Pixtonu vezan uz La Befanu tako da strip ima 5 do 8 kadrova.
Auditivna skupina, nazvana crvena skupina, ispjevat će pjesmu o Božiću te će snimiti zvučni zapis svoje pjesme koju će interpretativno pročitati.
Nakon što učenici završe zadatak, prezentirat će svoje radove drugim učenicima u razredu. Pripremite Kahoot kviz o predstavljenom sadržaju kako bi vidjeli koliko su učenici zapamtili, odnosno kako bi vidjeli jesu li najbolje zapamtili slušajući, manuelno radeći ili gledajući o zadanoj temi. Nakon kviza i rasprave o rezultatima kviza, učenici rješavaju VAK test kako bi doznali koji je njihov stil učenja te im prikažite videozapis Stilovi učenja kako bi dobili preporuke za rad i učenje, odnosno usvajanje ne samo vokabulara na kojem je fokus u ovoj aktivnosti nego i ubuduće pri usvajanju gramatičkih struktura u skladu s preferiranim stilom učenja. Po završteku, objedinite učeničke radove i objavite na mrežnim stranicama škole kako bi bili dostupni i ostalim učenicima.

Postupci potpore

Kako bi učenici s teškoćama aktivno i ravnopravno sudjelovali u raspravi, prije rasprave pojasnite i podsjetite o čemu će se raspravljati. Za učenike s teškoćama pažnje, zajednički pripremite natuknice s glavnim temama kao podsjetnik i smjernice u raspravi. Učenicima s intelektualnim teškoćama i učenicima s poremećajem iz spektra autizma dodatno pojasnite njihovu ulogu u raspravi te provjerite razumiju li pravila rasprave. Teme iz rasprave te uloge sudionika oprimjerite poznatom situacijom iz učenikova svakodnevnog života. Pitanja koja postavljate u raspravi pripremite u pisanom obliku za učenike s teškoćama pažnje i učenja radi lakšeg praćenja samog tijeka rasprave. Pripremite podsjetnik u obliku kognitivne mape s VAK stilovima učenja uz pridružene primjere. Osigurajte učenicima s teškoćama ravnopravno i aktivno sudjelovanje u radu u grupe. Pri dodjeli zadatka grupama, odnosno vizualnog, auditivnog i kinestetičkog stila učenja, obratite pozornost ako se u grupi nalazi učenik s određenim teškoćama. Primjerice, u grupi gdje se zadatak bazira na auditivnom stilu učenja nije poželjno da bude učenik oštećena sluha ili učenik s poremećajem iz spektra autizma koji je hiperosjetljiv na zvuk; u grupi koja ima zadatak vizualnog tipa učenja - učenik oštećena vida; u grupi koja ima zadatak kinestetičkog stila učenja - učenik s motoričkim teškoćama. Odnosno, osigurajte učenicima s navedenim teškoćama sudjelovanje u drugim grupama, gdje će svojim sposobnostima pridonijeti radu, a u prvom planu neće biti njihove teškoće. Potpitanjima usmjeravajte učenike s intelektualnim teškoćama te teškoćama pažnje i učenja u rješavanju ankete. Za učenike s intelektualnim teškoćama prilagodite pitanja ankete te za njih i učenike s poremećajem iz spektra autizma pitanja kviza popratite vizualnim predodžbama (piktogrami, simboli i sl.). Pri prikazu videozapisa, učenike s oštećenjima vida posjednite blizu izvora zvuka.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele više mogu uz pomoć alata Canva izraditi plakate koji donose upute/savjete za uspješno učenje. Upute neka budu na talijanskom jeziku.

Nastavna aktivnost za predmet Talijanski jezik

Imparare ė facile!

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Peti razred osnovne škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • OŠ (1) TJ C.5.1.Učenik stječe pozitivan stav prema učenju talijanskoga jezika.
  • OŠ (1) TJ C.5.3.Učenik odabire i primjenjuje osnovne strategije učenja talijanskoga jezika.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
Izvannastavna aktivnost

Dođoh, vidjeh, zapamtih

Da biste motivirali učenike za otkrivanje preferiranog stila učenja, raspravite koje sve nastavne sadržaje i na koji način učenici najefikasnije uče? Zatim s učenicima odigrajte kratku igru koja je vezana za stilove učenja te provjerite je li to zaista tako.
Uputite učenike neka se opuste i koncentriraju te im zadajte kratki vremenski rok u kojem trebaju zapamtiti pojmove (slike, zvukove i oblike) koje ćete im pokazati. Neka učenici svoje odgovore pišu na list papira. Za provedbu ove igre unaprijed pripremite prezentaciju ili materijale isprintajte na listove koje ćete im pokazivati. Prvo im uzastopce prikažite 5 različitih fotografija vezanih uz sadržaje koje uče. Zatim, neka učenici zapišu najvažnije pojmove i činjenice na list papira redoslijedom kojim ste ih prikazivali.
Nakon toga učenicima pročitajte ili pustite zvučni zapis pojašnjenja nekog povijesnog pojma ili opis događaja. Kada zvučni zapis bude gotov, neka učenici zapišu ono što su čuli i zapamtili. Na kraju im podijelite 5 kartica, različitih oblika i boja (trokut, pravokutnik, krug i sl.). Neka učenici pokušaju zapamtiti oblik i boju kartice te zapišu redoslijed prezentiranja na papir. Na kraju s učenicima prođite točne odgovore i analizirajte što im je bilo najlakše zapamtiti, a što najteže.
Objasnite im da svaka osoba ima svoj stil učenja i da pri učenju često kombiniramo i nekoliko stilova. Da bi se detaljnije upoznali sa stilovima učenja, učenicima prikažite videozapis Stilovi učenja. Neka nakon toga učenici riješe VAK test u kojem će otkriti kojem stilu učenja pripadaju te ih podijelite u skupine s obzirom na rezultate testa. Ako skupine ne budu brojčano ravnomjerne, sugerirajte učenicima da se opredijele za drugi preferirani stil učenja.
Zatim učenicima zadajte razne zadatke koje će rješavati tehnikama i strategijama preferiranog stila učenja. Teme mogu biti vezane za bilo koji ishod nastave povijesti u 5. razredu osnovne škole, a aktivnost se može provoditi duže vrijeme. Zadaci prema stilu učenja mogu biti npr. za vizualni tip neka učenici izrade infografike u alatu kao što je Piktochart za teme kao što su: piramida društva u Egiptu i Sumeru, vjerska božanstva u Egiptu, rimsko društvo i svakodnevica i sl. Za auditivni stil učenici mogu snimiti kratke audiolekcije svojim uređajima. Audiolekcije neka podijele u svom kanalu u Teamsu kao zvučnu poruku da bi i ostali učenici mogli pristupiti i komentirati. Za kinestetički stil neka učenici istraže različite izvore i na temelju prikupljenih informacija izrade makete različitih građevina (zemunice, kolibe, sojenice, gradine, zigurati, piramide i sl.), oružja i oruđa, nakit, špiljske slike, šivaju vučedolsku odjeću i obuću te na taj način uče o prapovijesnim temama. Nakon svakog odrađenog zadatka neka učenici prezentiraju svoje radove drugim učenicima u razredu. Međusobno neka rasprave o prednostima i nedostacima pojedinog stila učenja za temu koju su obrađivali. Od svojih radova učenici mogu postaviti izložbu i napraviti plakate o stilovima učenja na kojem će napisati glavne prednosti i mane za svaki stil. Plakate mogu izraditi u alatu kao što je Canva i postaviti ih u prostoru škole i(li) na mrežnoj stranici škole.

Izvannastavna aktivnost

Dođoh, vidjeh, zapamtih

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Peti razred osnovne škole
Svrha
  • Upoznati učenike sa stilovima učenja prema VAK modelu.
  • Navesti učenike da kroz sadržaje iz povijesti istraže i otkriju svoj preferirani stil učenja.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
Izvannastavna aktivnost

Geografija po mojem stilu

Kao uvod u aktivnost s učenicima povedite raspravu o načinu na koji uče za školu. Koji način im više odgovara, a koji ne primjenjuju? Pomoću videozapisa Stilovi učenja upoznajte ih sa 3 stila učenja (vizualni, auditivni i kinestetički) te istaknite razlike između njih. Učenicima zadajte da riješe VAK test uz pomoć kojeg će otkriti svoj preferirani stil učenja. Na temelju rezultata testa razvrstajte učenike u 3 grupe ili para s obzirom na to koji stil učenja preferiraju. (Ako se rezultati učenika ne raspodijele ravnomjerno, možete dobrovoljce preraspodijeliti tako da grupe budu jednake veličine.)

Dodijelite im po jedan (učenici koji žele više mogu i dva) vanjska procesa oblikovanja reljefa. Procesi koje možete obuhvatiti su: rad mora, leda, rijeke, padinski procesi, krški procesi, ljudski utjecaji, rad vjetra…

Svaka grupa treba istražiti zadane procese i pripremiti materijale kojima bi podučili ostale učenike o tim procesima služeći se zadanim stilom učenja. Pri izradi materijala potaknite učenike da se koriste različitim digitalnim alatima. Radi lakše dostupnosti, dogovorite se s učenicima da svoje materijale pohrane na zajedničko mrežno mjesto koje možete unaprijed pripremiti koristeći OneDrive. Poveznice na materijale neka objave u zajedničkom dokumentu.

1. grupa: Vizualni stil – učenici mogu svojim uređajima snimiti kratki film na lokalnoj tekućici, padini ili moru. Također mogu prikazati procese rada vjetra ili ledenjaka u pješčaniku. Predložite im neka snimljene videozapise objedine u alatu AdobeSpark, dodajući odgovarajuća objašnjenja.

2. grupa: Kinestetički stil – učenici mogu pripremiti kratku dramsku izvedbu kojom bi prikazali rad leda ili rijeka na reljef, dobar primjer može biti interakcija vode i vapnenca prema slikovnici kapalica i kamen.

3. grupa: Auditivni stil – učenici mogu pripremiti i dramatizirati audiopredstavu znanstvene emisije (primjerice intervju) koju bi snimili za druge učenike. Zvučni zapis mogu snimiti svojim uređajima. Tema emisije može biti jedan ili više načina vanjskih procesa oblikovanja reljefa.

Svaka grupa, nakon što je pripremila svoje materijale za učenje, izrađuje i kratki tematski kviz koristeći neki od obrazaca obrazovne mrežne stranice LearningApps (odabiru obrazac najpogodniji temi kojom su se bavili).

Učenici će zatim podijeliti i prezentirati svoje materijale ili izvesti svoju dramsku izvedbu pred učenicima 5. razreda. Nakon što su svi učenici u razredu stigli proučiti materijale u svrhu ponavljanja sadržaja o kojima su učili, pristupit će rješavanju kvizova koje su pripremile različite grupe.

Nakon što su svi kvizovi odigrani, usporedite rezultate svih učenika. Na temelju rezultata možete objasniti učenicima različite stilove učenje te oni samo mogu zaključiti koji od tri stila učenja najviše preferiraju.

Izvannastavna aktivnost

Geografija po mojem stilu

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Peti razred osnovne škole
Svrha
  • Učenici će se upoznati s različitim stilovima učenje.
  • Prepoznati stil koji im najviše odgovara kroz upoznavanje različitih načina oblikovanja reljefa Zemlje.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost

Dodatna literatura, sadržaji i poveznice

Centar za pružanje usluga u zajednici, Savjetovalište Luka Ritz (2019): Kada znam kako, učenje je lako! Priručnik za djecu i mlade. (17. 1. 2021.)

Dugić, S., Mašek, S. (2018.) Stilovi učenja. Mrežna stranica umoigraonica.com (17. 1. 2021.)

Jensen, E. (2004) Različiti mozgovi - različiti učenici, Educa, Zagreb

Lauc, T, Kišićek, S i Bago, P (2014) Multimedia Resources in an Online Course: Access and Usage with Respect to Sensory Modality. (17. 1. 2021.)

Madunić, P. K. (2020.) Individualni stilovi učenja učenika i nastava prilagođena stilovima učenja, Diplomski rad, Odjel za pedagogiju Sveučilišta u Zadru. (17. 1. 2021.)

Sindik, J., Miljak, T. i Đunđenac, R. (2012) Konstrukcija skale procjene dispozicija stilova učenja za djecu predškolske dobi. (17. 1. 2021.)

Sunko, E. (2008) Pedagoške vrijednosti poznavanja stila učenja. (17. 1. 2021.)

Šeperić, H. (2019) Stilovi učenja djece i mladih, sa sindromom Down, smjernice za učinkovitije poučavanje. Diplomski rad, Edukacijsko rehabilitacijski fakultet, Sveučilište u Zagrebu. (17. 1. 2021.)

Zavod za javno zdravstvo dr. Andrija Štampar (2020) Stilovi učenja. Mrežna stranica stampar.hr (17. 1. 2021.)

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.