Uputite učenike na to da u svojoj bilježnici izrade umnu mapu s podatcima o sebi. Na sredinu papira neka napišu svoje ime, a zatim neka umnu mapu dopune zadanim podatcima. Neka navedu isključivo brojkom koliko im je godina, gdje žive i odakle su te neka razmisle o tome na koji bi način, služeći se navedenim podatcima o sebi, mogli napisati dijalog koji bi uz navedeno sadržavao i pozdrav te iskazivanje emocija. Razgovarajte o zadanome s učenicima. Nakon toga neka poslušaju zvučne zapise na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 1, Jedinica 1.2 i usporede ono što su čuli sa svojim pretpostavkama ili prethodnim spoznajama vezanim za upoznavanje na talijanskom jeziku. Uputite učenike na rješavanje zadataka A, B i C s pomoću kojih će uvježbati strukture i načine predstavljanja. Neka učenici nakon rješavanja zadataka u paru osmisle predstavljanje pri čemu se mogu koristiti parametrima (ime, grad, nacionalnost) dobivenim okretanjem kotača u Wordwallu, primjerice Paola, Roma, italiana i Marko, Zagreb, croato. Kad napišu dijalog, učenici ga uvježbavaju te izvode. Dijalog neka napišu u Wordu kako bi ga mogli prikazati, odnosno kako bi se vidjela primjena gramatičkih struktura, pravopisnih pravila i novog vokabulara. Uputite učenike na važnost pravilnog izgovora riječi i tečnosti u izlaganju, ali i na važnost pridržavanja pravila o trajanju dijaloga od 1 do 2 minute. Na kraju neka izvedu pripremljene dijaloge te neka s pomoću tablice procjene prema spomenutim parametrima procijene svoju uspješnost.
Tijekom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), ali i na obilježjima pojedine teškoće. Preporučuje se učenika s teškoćama premjestiti u prednji dio učionice kako bi mu se brže i učinkovitije osiguralo pojašnjenje ili pomoć.
Za zvučne zapise unaprijed pripremite natuknice teksta koji se reproducira u videozapisu. Provjerite znaju li i mogu li svi učenici upotrebljavati Wordwall. Učenicima s teškoćama omogućite predložak za predstavljanje prema kojem će izvršavati zadatak u Wordwallu. Imajte na umu da je djeci s teškoćama potrebno produženo vrijeme za usvajanje novih jezičnih struktura i rječnika. U zadatku izvođenja dijaloga ne inzistirajte na tome da učenici s oštećenjem jezično-govorne glasovne komunikacije i specifičnim teškoćama u učenju, komentiraju i odgovaraju na pitanja pred razredom ako to sami ne žele. Ako izraze želju za izlaganjem, ne ispravljajte ih u izgovoru ako su pogreške posljedica njihovih teškoća te spriječite oponašanje i ruganje. Za učenike s poremećajem iz autističnoga spektra preporučuje se uporaba vizualne podrške, i to tako da se sadržaj jedinice unaprijed najavi putem slika ili natuknica.
Dodatne informacije možete potražiti na poveznicama:
Hrvatska udruga za disleksiju - savjeti učiteljima
Neka učenici prouče gradove spomenute u rubrici Lo sapevi?, istraže ih i predstave plakatom u Canvi koji će sadržavati 5 natuknica.
Potaknite učenike na razgovor o tome na kojim sve jezicima znaju brojiti do 10 te znaju li neke brojeve reći na talijanskom. Uputite ih na slušanje zvučnih zapisa, i to ponajprije onih s brojevima od 0 do 10, a zatim i onih s brojevima do 20. Tijekom prvog slušanja neka učenici odslušaju sve zvučne zapise odjedanput, a nakon toga im pustite broj po broj te svaki od njih ponovite uglas s učenicima. Uputite učenike na rješavanje zadataka G i H na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 1, Jedinica 1.2, a zatim i na igranje binga. Nakon što riješe zadane zadatke i odigraju bingo, ponovite s njima pravila igre memorije te ih uputite na igranje digitalne inačice igre u alatu Match the Memory u kojem ste unaprijed pripremili materijal, odnosno igru. Neka učenici zatim u parovima izrade i vlastitu igru memorije u nedigitalnom izdanju, i to tako da određenom bojom oboje neku brojku, primjerice Numero uno è blu. Nakon što izrade igru, neka ju u paru i odigraju.
Nove riječi poput brojeva popratite i slikovnim prikazima. Zadatci sa slikovnim prikazima olakšavaju rješavanje gotovo svim učenicima, a osobito učenicima s teškoćama. Za učenike s oštećenjem sluha uvijek treba voditi računa o razumijevanju pojmova tijekom reprodukcije zvučnih zapisa (kao i u učenika sa specifičnim teškoćama učenja). Pri samostalnom rješavanju zadataka učenike postupno uvodite u rad koristeći se poznatim primjerima. Provjerite znaju li i mogu li svi učenici rabiti alat Match the Memory. Vodite računa o tome da je učenik s teškoćama u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćama. Provjeravajte s učenicima koji rade u paru kako napreduju u izvršavanju zadatka.
Učenici izrađuju digitalnu igru memorije u alatu Match the Memory s brojevima do 100.
Pitajte učenike znaju li što su to pomoćni glagoli i zajedno ih konjugirajte na jezicima kojima se služe. Objasnite učenicima da su u talijanskom jeziku pomoćni glagoli essere i avere te da ih mogu proučiti na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 1, Jedinica 1.2. Uputite ih na to da uoče posebnosti u pisanju i izgovaranju tih glagola. Nakon utvrđivanja gradiva o obliku pomoćnih glagola učenici neka riješe zadatke E, F, J i K na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 1, Jedinica 1.2. Kako bi utvrdili i dodatno uvježbali pomoćne glagole, podijelite učenike u grupe i zadajte im zadatak da u alatu Kahoot izrade kvizove vezane za pomoćne glagole. Objasnite im da je potrebno da svaki kviz ima od 8 do 10 pitanja te da je važno pridržavati se pravopisne, sadržajne i gramatičke točnosti. Također, potaknite ih i na ravnopravnu podjelu uloga u radu. Nakon što pripreme kvizove, neka ih i odigraju, a u Mentimetru neka glasaju za najuspješniji kviz.
Sustavno provjeravajte je li učenik s teškoćama razumio sadržaj, odnosno pojam pomoćnih glagola. Za lakše razumijevanje omogućite primjere i na hrvatskom jeziku te ponudite dodatna objašnjenja. Učenika postupno uvodite u samostalan rad na zadatcima. Tijekom uvježbavanja pružite mu podršku i usmjeravajte ga. Učenicima s oštećenjem jezično-govorne glasovne komunikacije i specifičnim teškoćama u učenju pri rješavanju zadataka dopustite uporabu podsjetnika. Kad je riječ o radu s učenicima s poremećajem iz autističnoga spektra naučeno je gradivo potrebno uvježbavati služeći se različitim kontekstima. Rad u grupi uvijek poticajno djeluje na uključivanje učenika s teškoćama jer na taj način mogu dobiti podršku ostalih učenika u obavljanju predviđene aktivnosti. Tijekom zajedničke izrade kviza važno je paziti na to da učenici sudjeluju u aktivnostima koje za njih imaju najmanje prepreka s obzirom na prisutno ograničenje.
Učenici neka osmisle strip o pomoćnim glagolima i izrade ga u Pixtonu.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.