Za ponavljanje izradite kviz u digitalnom alatu Kahoot o elementima tekućica i vrstama prirodnih jezera po svome postanku.
Učenici će u skupinama izraditi kviz u digitalnom alatu Wizer o rijekama i jezerima Amerika.
Podijelite učenike u šest ili sedam skupina, ovisno o broju učenika u razredu. Pritom svaka skupina od tri do četiri učenika radi na jednom računalu ili tabletu. Pomoću teksta u udžbeniku neka pronađu rijeke i jezera Amerika u svojim atlasima ili ih vi pripremite. Postavite im slijepe karte Sjeverne i Južne Amerike na razrednu mrežu. Učitelj može preuzeti slijepe karte s mrežne stranice d-maps. Objasnite učenicima da trebaju izraditi kviz na kojem će označiti rijeke i jezera Sjeverne i Južne Amerike. Podijelite ih tako da jedna grupa radi rijeke Sjeverne Amerike, druga rijeke Južne Amerike, treća grupa jezera Amerika, a četvrta rijeke koje pripadaju slivu Atlantskog oceana. Peta grupa proučava rijeke koje pripadaju slivu Arktičkog i Tihog oceana, a šesta grupa neka pronađe četiri do pet fotografija rijeka Mississippi, Colorada, Columbije, Amazone i Parane na internetu i umetne ih u kviz. Sedmoj grupi možete zadati da na mreži pronađe fotografije jezera Titicaca i Velikih jezera. Po završetku zadatka grupe će se zamijeniti i riješiti kvizove drugih grupa.
Za provjeru ishoda neka učitelj izradi kviz u digitalnom alatu Wizer duljine sedam do deset pitanja.
Pomoću digitalnog alata MS Teams zakažite učenicima videosastanak. Za ponavljanje podijelite s učenicima kviz u digitalnom alatu Kahoot o elementima tekućica i vrstama prirodnih jezera po njihovu postanku.
Podijelite učenike u šest ili sedam grupa ovisno o broju učenika u razredu. Svaka grupa izrađuje kviz u digitalnom alatu Wizer. Pomoću teksta u udžbeniku neka pronađu rijeke i jezera Amerika u svojim atlasima ili ih vi pripremite i postavite na razrednu mrežu. Postavite im i slijepe karte koje ste preuzeli s mrežne stranice d-maps u razrednu grupu. Objasnite učenicima da trebaju izraditi kviz na kojem će označiti rijeke i jezera Sjeverne i Južne Amerike. Podijelite ih tako da jedna grupa radi rijeke Sjeverne Amerike, druga rijeke Južne Amerike, treća grupa jezera Amerika, a četvrta rijeke koje pripadaju slivu Atlantskog oceana. Peta grupa proučava rijeke koje pripadaju slivu Arktičkog i Tihog oceana, šesta neka na internetu pronađe četiri do pet fotografija rijeka Mississippi, Colorada, Columbije, Amazone i Parane i umetne ih u kviz. Sedmoj grupi možete zadati da pronađe fotografije jezera Titicaca i Velikih jezera na internetu. Dogovorite se s učenicima tko će biti voditelj svake grupe i zamolite voditelje da otvore grupno čavrljanje za svoju grupu u koje trebaju dodati i vas. Zakažite termin novog videosastanka za 15 minuta. Učenici tijekom tih 15 minuta rade u svojim grupama pomoću opcije videopoziva u grupnom čavrljanju. Pridružite se pojedinim videopozivima i promotrite kako rade. Po završetku zadatka učenici će poslati poveznicu na svoj kviz u razrednu grupu i riješiti kvizove od drugih grupa.
Za kraj aktivnosti i provjeru ishoda neka učitelj izradi kviz u digitalnom alatu Wizer duljine sedam do deset pitanja i podijeli poveznicu na razrednoj mreži.
Kod prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi te razinu i intenzitet podrške valja temeljiti na individualnim obilježjima pojedinog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično), kao i značajkama same teškoće.
Sve postupke potrebno je oblikovati u dogovoru sa stručnim suradnicima škole – edukacijskim rehabilitatorima, psiholozima, logopedima - promišljajući ih i provodeći ih u skladu s osnovnim načelom individualizacije u kojoj je učenik u središtu aktivnosti.
Provjerite zna li se učenik koristiti digitalnim alatima Kahoot i Wizer. Ako je potrebno, omogućite mu podsjetnik o korištenju navedenih digitalnih alata.
Pripazite na grafičku prilagodbu sadržaja u digitalnim alatima (nestilizirani i uvećani font, naglašene ključne riječi, poravnanje po lijevoj margini).
U kvizu rabite više pitanja zatvorenog tipa kako bi učenici s teškoćama uspješnije usmjerili svoju pažnju.
Uzmite u obzir učenikovu teškoću i budite mu dostupni za pružanje dodatne podrške. Češće provjeravajte razumije li upute te kako napreduje u zadatku. Omogućite mu dovoljno vremena za izvršavanje zadatka te ga češće ohrabrujte.
U dogovoru s učenikom smjestite ga dovoljno blizu izvoru sadržaja kako bi uspješno opazio sve potrebne informacije.
Učenika s teškoćama smjestite u grupu učenika koja će djelovati poticajno tako što će mu pružiti motivaciju i dodatnu podršku u aktivnosti. To može biti grupa učenika s kojom je učenik s teškoćama već uspješno surađivao. Prilikom podjele zadataka u grupi, neka bude jasno naglašena uloga učenika s teškoćama kako se ne bi dogodilo da on nije ravnopravno uključen u aktivnost. Češće provjeravajte uspješnost rješavanja zadataka grupe u kojoj se nalazi učenik s teškoćama. Isto tako, provjeravajte njegovu uključenost u aktivnost. Omogućite mu podsjetnik s koracima koje treba izvršiti u zadatku.
Jasno označite učeniku dijelove teksta koje trebaju pretražiti u izvorima.
Budući da se rijeke na slijepim kartama označuju vrlo malim oznakama, pripazite da su te oznake dovoljno uočljive te, umjesto bijele podloge, radije upotrebljavajte blijedožutu pozadinu.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i Matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.
Učenicima zainteresiranima za ovu temu zadajte da izrade plakat u digitalnom alatu Canva na temu jezera Titicaca, Superior ili Michigan.
Za motivaciju, zadajte učenicima da pomoću atlasa pronađu i imenuju najviše vrhove Sjeverne i Južne Amerike. Kada ih pronađu, izaberite dvoje učenika koji će imenovati i pokazati vrhove na zidnoj karti. Povedite razgovor o najvišim vrhovima. Pitajte učenike o kakvim je planinama riječ s obzirom na postanak i za što su pogodne.
Podijelite učenike u parove. Svaki bi par trebao raditi na jednom računalu. Uputite ih da, pomoću udžbenika i atlasa, izdvoje i zapišu prastare dijelove, stara gorja, mlade planine i visoravni Amerika. Neka jedan učenik iz para izdvoji područja prastarih dijelova i stara gorja, a drugi mlade planine i visoravni. Nakon toga, neka razmijene što su napisali i dopišu što im nedostaje. Učenici će u paru kreirati igru u digitalnom alatu LearningApps i odabrati vrstu zadataka - razvrstavanje po grupama. Nastavnik će unaprijed pronaći i pripremiti fotografije i karte i postaviti ih na razrednu grupu. Učenici će upotrijebiti tekst, fotografije i karte pri kreiranju igre razvrstavanja. Raspodijelit će fotografije i karte u četiri kategorije - prastara, stara, mlada gorja i visoravni Amerika. Odaberite nekoliko parova koji će u alatu LearningApps označiti na karti deset reljefnih cjelina Amerike pomoću predloška Gdje se nalazi (Where is what). Možete im zadati da sami dodaju i tekstualne pojmove koje treba razvrstati.
Projicirajte nekoliko gotovih kvizova koje će drugi parovi rješavati i, na taj način, provjeriti usvojenost sadržaja.
Kod prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi te razinu i intenzitet podrške valja temeljiti na individualnim obilježjima pojedinog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično), kao i značajkama same teškoće.
Sve postupke potrebno je oblikovati u dogovoru sa stručnim suradnicima škole – edukacijskim rehabilitatorima, psiholozima, logopedima - promišljajući ih i provodeći u skladu s osnovnim načelom individualizacije u kojoj je učenik u središtu aktivnosti.
Prilikom postavljanja pitanja upotrebljavajte kratka pitanja. Pokušajte izgovarati jednostavne rečenice s učenicima poznatim rječnikom. Češće provjeravajte razumije li učenik upute te kako napreduje. Omogućite mu dovoljno vremena za izvršavanje zadatka te češće ga češće ohrabrujte.
Omogućite učenicima s teškoćama uvećane prikaze promatranih sadržaja u atlasu. U dogovoru s učenikom smjestite ga bliže promatranom sadržaju kako bi uspješno opazio potrebne informacije.
Učenike s teškoćama smjestite u par s učenikom koji će ga na njega djelovati motivirajuće te će mu pružiti dodatnu podršku. To može biti učenik s kojim je već prije uspješno surađivao. Omogućite učeniku podsjetnik s elementima zadatka kako bi ga uspješnije izvršio. Češće provjeravajte napredak para u kojem se nalazi učenik s teškoćama. Budite mu dostupni za dodatnu podršku.
Provjerite zna li se učenik koristiti digitalnim alatom LearningApps. Bude li potrebno, omogućite mu podsjetnik o korištenju navedenim alatom.
Učenika usmjerite na točne dijelove izvora u kojem se nalaze informacije koje će mu pomoći ispuniti aktivnost. Omogućite mu tablicu u koju će upisati tražene informacije.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i Matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.
Učenici zainteresirani za ovu temu neka izrade plakat u digitalnom alatu Canva na temu Apalačkog gorja, Stjenjaka ili Anda.
Povedite razgovor s učenicima o tropskim ciklonima i tornadima. Pitajte ih što su tropski cikloni i gdje nastaju te koje su njihove posljedice. Sigurno su vidjeli tornado u nekom crtanom filmu. Priupitajte ih kako izgleda tornado i što se dogodi s okolišem nakon tornada.
Učenici će u parovima izraditi prezentaciju pomoću digitalnog alata Prezi. Cilj aktivnosti je izraditi tematske karte morskih struja, tropskih ciklona i vjetrova Amerika u alatu Bojanje/Paint te će, pomoću izrađenih tematskih karata, gotovih tematskih karata, fotografija i teksta, opisati klimu Amerika. Pripremite učenicima slijepe karte Amerika i tematsku kartu tipova klima u Sjevernoj i Južnoj Americi. Neka jedan učenik iz para na računalu izradi tematsku kartu morskih struja, a drugi tropskih ciklona i tornada. Pri izradi učenici se služe atlasom i udžbenikom. Učenici u prezentaciju trebaju dodati fotografije tornada i uragana. Zatim će, pomoću gotovih tematskih karata, jedan učenik iz para zapisati koje klime i biljne zajednice prevladavaju u Sjevernoj, a koje u Južnoj Americi. Potaknite ih da dodaju fotografije Amazonije, većih pustinja, primjere i nazive savana i stepa.
Upute za ovu aktivnost možete učenicima postaviti na razrednu mrežu. Po završetku rada, parovi učenika poveznicu na izrađenu prezentaciju šalju na razrednu mrežu. Nekoliko prezentacija možete prikazati na platnu/projektoru/pametnoj ploči.
Kod prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi te razinu i intenzitet podrške valja temeljiti na individualnim obilježjima pojedinog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično), kao i značajkama same teškoće.
Sve postupke valja oblikovati u dogovoru sa stručnim suradnicima škole – edukacijskim rehabilitatorima, psiholozima, logopedima - promišljajući ih i provodeći u skladu s osnovnim načelom individualizacije u kojoj je učenik u središtu aktivnosti.
Prilikom postavljanja pitanja upotrebljavajte kratka pitanja. Učenike potaknite na razmišljanje postavljanjem dodatnih potpitanja ili pružanjem asocijacija. Češće provjeravajte razumije li učenik upute te kako napreduje. Omogućite mu dovoljno vremena za izvršavanje zadatka te ga češće ohrabrujte.
Kod usmenog izlaganja pokušajte izgovarati jednostavne rečenice učenicima poznatim rječnikom. Za svaki ključni pojam koristite se i vizualnim primjerom. Pružite učenicima s teškoćama podsjetnik s ključnim pojmovima, pazeći na grafičku prilagodbu teksta (nestilizirani i uvećani font, naglašeni ključni pojmovi, poravnanje po lijevoj margini, dvostruki prored).
Učenike s teškoćama smjestite u par s učenikom koji će ga na njega djelovati motivirajuće te će mu pružiti dodatnu podršku. To može biti učenik s kojim je već prije uspješno surađivao. Dajte učeniku podsjetnik s elementima zadatka kako bi ga uspješnije izvršio. Češće provjeravajte napredak para u kojem se nalazi učenik s teškoćama. Budite mu dostupni za dodatnu podršku. Usmjerite ga na izvore koji će mu pomoći u izvršavanju zadatka. Umjesto da svaki učenik u paru radi pojedinačne karte, u ovom paru neka oba učenika zajednički rade na jednoj karti i na jednom dijelu Amerike.
Provjerite zna li se učenik koristiti digitalnim alatom Prezi. Ako je potrebno, omogućite mu podsjetnik o korištenju navedenog digitalnog alata.
Vizualni materijali, koje omogućujete učenicima, neka budu grafički prilagođeni. Izbjegavajte vizualnu zasićenost, koristite uvećani i nestilizirani font te grafički sadržaji neka budu dovoljno uočljivi.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i Matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.
Učenicima zainteresiranim za ovu temu, zadajte da izrade plakat u digitalnom alatu Canva o jednom uraganu po želji.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.