Predmet
Engleski jezik 1
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Moja baka pleše rock and roll

Naziv predmeta
Engleski jezik 1

Razred
1. razred, srednja škola

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • filmovi
  • glazba
  • komparacija pridjeva
  • filmski poster

Filmski klasici

Uvedite učenike u temu razgovorom. Pitajte ih: Gledate li filmove i koje? Koji su vam žanrovi najdraži? Imate li omiljenog glumca i glumicu? Također, razgovarajte o tome koliko utjecaja na njihov izbor imaju roditelji ili prijatelji te slušaju li uvijek njihove prijedloge. Nakon razgovora uputite učenike na e-Škole DOS Engleski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.4., Zadatak 2 u kojem slušaju razgovor o filmovima te određuju jesu li tvrdnje točne ili netočne. Prije slušanja neka pročitaju tvrdnje kako bi dobili ideju o čemu uistinu razgovaraju. Neka poslušaju barem dvaput kako bi mogli provjeriti odgovore. Prozovite nekoliko učenika kako biste zajedno provjerili zadatak. Nakon toga, uputite učenike na e-Škole DOS Engleski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.4., Zadatak 1 gdje ponovno slušaju tekst, ali ovog puta se usredotočuju na opise filmova i likova. Uputite ih i na transkript gdje razgovor mogu pročitati. U zadatku trebaju nadopuniti tekst ponuđenim pridjevima. Prozovite nekoliko učenika kako biste provjerili zadatak. U digitalnom alatu Kahoot kreirajte pitanja tako da za svaki film, glumca ili glumicu učenici trebaju napisati koji se pridjev veže uz njih u tekstu te istaknuti osnovni oblik i stupanj tog pridjeva. Mogu si pomoći tekstom. Provjerite uspješnost u odjeljku Reports. Podijelite rezultate s učenicima koristeći projektor, zajedno analizirajte što se napisali te provjerite pravopis.

Skrenite učenicima pažnju na starije filmove o kojima su slušali te glazbu u tim filmovima. Razgovarajte s njima o mjuziklima i doznajte jesu li ikada gledali mjuzikl, koje mjuzikle poznaju te kako im se sviđa taj žanr. Potaknite ih da kod kuće u parovima istraže glazbu i pjesme u mjuziklima po vlastitom izboru. Neka pogledaju videoisječke ili spotove za pjesme poznatih mjuzikla poput: Grease, Hair, The Wizard of Oz (1938), Annie, Hairspray High School Musical i slično. Također, neka istraže radnju mjuzikla i likove te odaberu jedan lik i opišu njegov izgled te karakter s obzirom na to što vide u isječcima i saznaju tijekom istraživanja koristeći obrađene pridjeve. Neka pokušaju odgonetnuti njihove pozadine i okruženja u kojima se nalaze, pritisaka s kojima se susreću, dobre i loše strane. Primjerice, glavni lik mjuzikla High School Musical igra košarku, ali obožava plesati i pjevati, a otac smatra da to nije za prave muškarce. Pitajte učenike jesu li se susreli sa sličnim stereotipima i neka navedu situacije. U digitalnom alatu Canva kreirajte dokument gdje će učenici, nakon istraživanja, objaviti jedan videozapis mjuzikla po vlastitom izboru te kratak opis/karakterizaciju lika od 80-100 riječi. Nakon toga, potaknite nekoliko učenika da pojasne zašto su odabrali baš taj mjuzikl i videozapis.

Podijelite razred u tri grupe i neka svaka grupa odabere jednu pjesmu i scenu iz mjuzikla koju će prikazati. Nakon što je svaka grupa odabrala pjesmu, uputite ih da pronađu riječi pjesama na digitalnim uređajima i pročitaju tekst nekoliko puta svaki za sebe. Podsjetite ih na poštivanje autorskih prava. Pitajte ih razumiju li sve riječi, a ako ima nepoznatih, neka pokušaju odgonetnuti njihovo značenje prema kontekstu, surađujući u grupi prije nego što im vi pomognete. Predstavnik svake grupe usmeno će objasniti sviđa li im se pjesma, zašto i koje značenje ima. Kada je uvježbaju, neka podijele uloge i osmisle kako će izvesti scenu i pjesmu iz mjuzikla. Izvedbu će snimati mobitelom, a nakon toga će u digitalnom alatu Canva složiti kratak video vrlo jednostavnim uređivanjem i slaganjem scena, surađujući u realnom vremenu. To će objaviti na društvenoj mreži po izboru uz prethodnu suglasnost roditelja. Organizirajte natjecanje tako da videozapis bude dostupan učenicima u razredu tri dana, a onaj koji skupi najviše pozitivnih reakcija, pobjednički je videozapis.

Postupci potpore

Prilikom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju i učenici sa specifičnim teškoćama učenja predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na zasebnim značajkama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima…), kao i obilježjima same teškoće. Preporučuje se učenika s teškoćom premjestiti u prednje klupe u razredu kako bi ga se moglo popratiti i pružiti mu dodatnu uputu ili pomoć pri izvršavanju zadatka.

Poželjno je učenika s oštećenjem sluha usmjeriti da, prilikom zadataka slušanja, prati ponuđene transkripte kako ne bi došlo do nesporazuma. Također, važno je učenicima s teškoćama omogućiti više vremena za rješavanje zadataka (posebno se odnosi na učenike s jezičnim teškoćama i specifičnim poremećajem učenja).

Prilikom usmene provjere zadatka ne inzistirajte na tome da učenik s poremećajem glasovno-jezično-govorne komunikacije govori (osim ako ne izrazi želju).

Učenicima sa specifičnim poremećajem učenja problem stvaraju zadatci u kojima je potrebna brzina. Stoga, prilikom rješavanja kviza Kahoot!, najprije pročitajte pitanja i ponuđene odgovore, a tek onda omogućite svim učenicima da odgovaraju na pitanja.

Za učenike s oštećenjem vida valja prilagoditi svjetlinu u prostoru, na zaslonu te kontrast na ekranu.

Kod rekreiranja scena iz filma, važno je voditi računa o tome da učenik, koji osjeća nelagodu tijekom javnog nastupa zbog svoje teškoće, ne preuzima ulogu glumca (primjerice, učenik s disleksijom ili učenik koji muca ili učenik koji ima izraženu tjeskobu).

S učenicima s oštećenjem sluha i učenicama s jezičnim teškoćama valja provjeriti jesu li razumjeli upute te snalaze li se u korištenju digitalnog alata Canva. Ako je potrebno, osigurajte učenicima pisane i slikovne upute za korištenje.

Dodatne informacije možete potražiti na poveznicama:

Nastavna aktivnost za predmet X

Filmski klasici

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik sluša tekst o filmovima i glumcima te određuje točnost tvrdnji.
  • Učenik govori o mjuziklu.
  • Učenik govori o filmovima.
  • Učenik snima kratak videozapis.
  • Učenik razumije i i reproducira pjesmu.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Osobni i socijalni razvoj
  • Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije

Dobar, dobriji, najdobriji? Nikako!

Uputite učenike na e-Škole DOS Engleski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.4., Remember box gdje je podsjetnik na pravila stupnjevanja pridjeva. Objasnite učenicima što je stupnjevanje (komparacija) pridjeva i koja su pravila tvorbe komparativa i superlativa. Nakon toga, učenici u parovima izrađuju vlastiti podsjetnik na pravila u digitalnom alatu Conceptboard. Conceptboard je digitalni alat u kojem učenici mogu surađivati s drugima u razvoju neke ideje, a u ovom slučaju, mogu međusobno pratiti rad i istovremeno vršnjački vrednovati jedni druge. Jedan učenik obrađuje komparativ, a drugi superlativ. Vi u alatu pratite rad i točnost informacija koje unose. Po završetku, dodijelite učenicima podsjetnike drugih parova tako da im podijelite poveznice na podsjetnike koje su izradili preko platoforme koju inače koristite. Neka parovi pregledaju i dodaju informacije ako su drugi parovi nešto zaboravili spomenuti. Odaberite po jednog učenika koji će ponoviti što su zapisali i razumjeli o komparativu i superlativu. Ostali učenici mogu slobodno nadopuniti ako je nešto izostavljeno. Učenici nastavljaju aktivnost igrajući igru pitanja i odgovora u kojoj grupe međusobno surađuju. Jedna grupa u navedenom digitalnom alatu piše odgovore tj. informacije o sadržaju koji su obradili na satu, a druga grupa postavlja pitanja na te odgovore. Na taj način ćete vidjeti u kojoj mjeri razumiju ili ne razumiju pojedini pojam. Imate li više grupa, odredite koja grupa će s kojom surađivati. Učitelj, u ovom slučaju, postaje voditelj i suradnik učenika u ostvarivanju odgojno-obrazovnih ishoda, a učenici se aktivno uključuju u nastavni proces.

Nakon toga, uputite ih na e-Škole DOS Engleski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.4., Zadatak 3 i 4 gdje će dodatno uvježbati stupnjevanje pridjeva slažući riječi točnim redoslijedom kako bi napravili rečenicu te stavljajući pridjev u traženi oblik s obzirom na kontekst rečenice.

Uputite učenike da, na portalima koji imaju besplatan pristup, pronađu zanimljive filmske najave. Neka to budu RTL play ili HRTi gdje je dostupan velik broj filmova, a gledanjem se ne krše autorska prava. Ograničite izbor filmova na te portale. Kroz razgovor raspravite što čini dobru najavu za film te navedite nekoliko smjernica kojih se trebaju držati kod kasnije usporedbe najava. Zajedno pogledajte najavu za neki kultni film, primjerice, The Good, The Bad and The Ugly (1966). Neka zapišu smjernice u digitalnom alatu Conceptboard. Podijelite ih u grupe te neka u grupama naprave usporedbu i analizu najava koje su pronašli, informacija koje pružaju, kako su glumci i film predstavljeni, je li jasno tko je glavni, a tko sporedni glumac, odaju li previše informacija, pruža li se realan uvid u ono što slijedi, je li zanimljiva i privlači li pažnju. Usporedbe unose u alat Conceptboard kako bi sve bilo na istom mjestu kao i pravila stupnjevanja pridjeva te kako biste vi imali uvid u rad i dobili priliku za formativno vrednovanje.

Kako provesti aktivnost u online okruženju

Zakažite učenicima videosastanak pomoću digitalnog alata MS Teams ili nekog drugog videokonferencijskog alata i podijelite im poveznicu na e-Škole DOS Engleski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.4., Remember box gdje se nalazi podsjetnik na pravila stupnjevanja pridjeva. Objasnite učenicima što je stupnjevanje pridjeva i koja su pravila tvorbe komparativa i superlativa. Nakon toga, učenici izrađuju vlastiti podsjetnik na pravila u digitalnom alatu Conceptboard. Conceptboard je digitalni alat u kojem učenici mogu surađivati s drugima u razvoju neke ideje, a u ovom slučaju, mogu međusobno pratiti rad i istovremeno vršnjački vrednovati jedni druge. Vi u alatu pratite rad i točnost informacija koje unose. Podijelite ekran i odaberite nekoliko učenika koji će ponoviti što su zapisali i razumjeli o komparativu i superlativu.

Nakon toga, uputite ih na e-Škole DOS Engleski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.4., Zadatak 3 i 4 gdje će dodatno uvježbati stupnjevanje pridjeva slažući riječi točnim redoslijedom kako bi napravili rečenicu te stavljajući pridjev u traženi oblik s obzirom na kontekst rečenice.

Uputite učenike da, u internetskom pregledniku po izboru, pronađu filmske najave omiljenih filmova i poveznice podijele ih u čavrljanju. Kroz razgovor raspravite što čini dobru najavu za film te navedite nekoliko smjernica kojih se trebaju držati kod kasnije usporedbe najava. Zajedno pogledajte najavu za neki kultni film, primjerice, The Good, The Bad and The Ugly (1966). Zatražite učenike da naprave usporedbu i analizu najava koje su pronašli, informacija koje pružaju, kako su glumci i film predstavljeni, je li jasno tko je glavni, a tko sporedni glumac, odaju li previše informacija, pruža li realan uvid u ono što slijedi, je li zanimljiva i privlači li pažnju. Usporedbe unose u alat Conceptboard kako bi sve bilo na istom mjestu kao i pravila stupnjevanja pridjeva te kako biste vi imali uvid u rad i dobili priliku za formativno vrednovanje. Podijelite ekran i komentirajte učeničke odgovore. Na kraju, zatražite učenike da pripreme interaktivni listić u digitalnom alatu Wordwall za provjeru usvojenosti stupnjevanja pridjeva. Neka odaberu tip zadatka Kviz s višestrukim odgovorima i unesu nekoliko pitanja i pripadajućih odgovora. Poveznicu na interaktivni listić neka podijele u čavrljanju. Pozovite ostale učenike da riješe zadatke svojih kolega i provjere svoje znanje.

Postupci potpore

Učenike s disleksijom uputite da na Edutoriju odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta prilikom rada na stranici Edutorij.

Tijekom rada u skupini vodite računa o tome da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje u svim aktivnostima te da nikako ne bude pasivni promatrač u skupini. Važno je da, unutar skupine, učenik s teškoćama dobije jasne upute i zadatke. Vodite brigu o tome da učenici sudjeluju u aktivnostima koje za njih imaju najmanje prepreka u odnosu na prisutno ograničenje, primjerice, da učenik s poremećajem glasovno-jezično-govorne komunikacije u zadatku ne treba govoriti ili da učenik s disleksijom ne piše u alat Conceptboard (osim ako ne izrazi želju).

Učenike s deficitom pažnje valja uklopiti u skupinu u kojoj se nalaze učenici koji djeluju usmjeravajuće (oblik vršnjačke podrške).

Provjeravajte snalaze li se učenici s teškoćama u alatu Conceptboard. Po potrebi, osigurajte i pisane upute sa slikovnim prikazima radi lakšeg korištenja alata.

Učeniku s oštećenjem sluha osigurajte mirno i tiho okruženje (koliko je to moguće) kako bi mogao čuti vršnjake tijekom rasprave. Osigurajte dobru vidljivost lica i usana govornika.

Uputite učenika s oštećenjem sluha da, prilikom gledanja najava za filmove, uključi opciju „titlovi“.

U okviru Provedbe aktivnosti u mrežnom okruženju vodite računa o učenicima s oštećenjem sluha. Naime, učenik s oštećenjem sluha može imati dobru čujnost pomoću slušnog pomagala ili kohlearnog implantata, ali će ponekad, unatoč tome, teže razumjeti govornika. Izbjegavajte istovremeno govorenje i pokazivanje na slici jer učenik treba prebacivati pogled između govornikova lica ili stručnog komunikacijskog posrednika i slike. Osigurajte dobru vidljivost lica i usana govornika; poželjno je da svjetlo pada sprijeda kako bi se lice bolje vidjelo; treba izbjegavati osvjetljenje sleđa jer zasljepljuje učenika, a zamračuje lice govorniku. Pričekajte nakon postavljanja pitanja kako biste i učeniku s oštećenjem sluha dali priliku da se javi i odgovori (stanka osigurava vrijeme za obradu informacija).

Provjerite s učenikom s teškoćama snalazi li se u digitalnim alatima Conceptboard i Wordwall koji se koriste u ovoj aktivnosti. S učenicima s oštećenjem sluha i učenicama s jezičnim teškoćama provjerite jesu li razumjeli upute.

Nastavna aktivnost za predmet X

Dobar, dobriji, najdobriji? Nikako!

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik piše i govori o pravilima stupnjevanja pridjeva.
  • Učenik istražuje stupnjeve komparacije.
  • Učenik stvara rečenice koristeći obrađene pridjeve.
  • Učenik uspoređuje filmske najave.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Hrvatski jezik
Aktivnost se može provesti i u online okruženju

Što gledati? Molim preporuku!

Uputite učenike da, unutar grupa u koje su bili podijeljeni u prethodnoj aktivnosti, glasanjem odaberu najbolji film na temelju najave koju su pogledali. Film s najviše glasova pobjeđuje. Kod kuće neka samostalno pogledaju film koji pobijedi, a dodatno neka istraže žanr, godinu prvog prikazivanja, radnju, glumce i ostale zanimljive informacije kako bi mogli dodati osnovne informacije na audioplakat koji će izrađivati. Na plakat treba staviti osnovne informacije poput naziva filma, godine izlaska filma, redatelja, glumaca i drugih osnovnih informacija. U digitalnom alatu Kizoa izrađuju filmski plakat kojem će dodati i popratnu snimljenu najavu (audiozapis) koju će učenici sami snimiti koristeći mobilni uređaj. Svrha najave je da, uz plakat, dodatno zainteresira na gledanje filma. U najavi trajanja do dvije minute, učenici kratko iznose glavnu radnju i predstavljaju glumce bez otkrivanja ključnih elemenata filma. Poželjno je upotrijebiti opise za filmove i osobe (likove) te zainteresirati druge učenike, objasniti zašto je baš taj film vrijedan gledanja i najzanimljiviji, a ujedno ponoviti obrađene pridjeve. Također, mogu dodati i glazbu u pozadinu kako bi dobili željeni efekt, primjerice, napetosti, romantike i slično. Glazba je dostupna u knjižnici digitalnog alata i ima brojne besplatne snimke koje se mogu koristiti. Kizoa je vrlo zahvalan alat jer, osim što mogu odabrati već postojeći predložak koji im odgovara, dodaju i dinamičnost plakatu ubacujući glazbu i audiozapise koji se mogu uređivati izravno u digitalnom alatu.

Nakon što izrade audioplakat, neka svaka grupa predstavi film o kojem su govorili. Ostatak razreda prati izlaganje i vrednuje s obzirom na jasnoću, kreativnost i poštivanje smjernica dobre najave koje su prethodno utvrdili. Učenici vrednuju tako da dodjeljuju zvjezdice kao što je to uobičajeno kod recenzije filmova. Svaka grupa dodijelit će grupi koja izlaže broj zvjezdica od 1 do 5 na kartici koju im vi dodijelite, a na kojoj je popis grupa i nazivi filmova. Na internetskoj stranici škole kreirajte filmski kutak gdje ćete objaviti plakate i najave koje su učenici izradili, a mogu poslužiti kao prijedlog drugim učenicima ako žele pogledati film.

Postupci potpore

Prilikom rada u skupini, potrebno je češće provjeravati funkcioniranje skupine u kojem je učenik s teškoćama. Učenike s motoričkim teškoćama spojite s učenikom koji se dobro snalazi u digitalnim alatima kako bi zajednički izradili filmski plakat.

Za učenike s disleksijom smanjite kontrast slova-pozadina (npr. tamnoplava slova na žutoj pozadini) dok za učenike s oštećenjem vida povećajte kontrast (npr. bijela slova i crna pozadina). Kontraste dogovorite s učenikom ovisno o osobnim preferencijama.

Poželjno je za učenike sa specifičnim teškoćama učenja unaprijed pripremiti pisanu strukturu najave kako bi im to služilo za smjernice.

Također, važno je učenicima s teškoćama omogućiti više vremena za rješavanje zadataka (posebno se odnosi na učenike s jezičnim poremećajem i specifičnim poremećajem učenja).

Učenike s deficitom pažnje/hiperaktivnim poremećajem valja poticati na sudjelovanje, usmjeravati njihovu pažnju na zadatak te provjeravati čine li nepromišljene greške.

Za učenike koji žele znati više

Uputite učenike da istraže eru nijemog filma. Neka se osvrnu na značajke, najpoznatije filmove i predstavnike i izdvoje njima najzanimljivije te kreiraju vizualnu priču o nijemom filmu u digitalnom alatu Emaze. Emaze je digitalni alat za izradu različitih sadržaja poput prezentacija, igara, vizualnih priča i slično.

Nastavna aktivnost za predmet X

Što gledati? Molim preporuku!

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik osmišljava filmsku najavu i plakat.
  • Učenik istražuje podatke o zadanom filmu.
  • Učenik piše i govori o filmovima.
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Osobni i socijalni razvoj
  • Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije

Dodatna literatura, sadržaji i poveznice

The Good, The Bad and The Ugly (1966)

RTL play

HRTi

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.