Pokažite učenicima na projekciji (ili isprintanu) fotografiju dječje sobe. Fotografiju možete preuzeti u alatu Pixabay. Ograničite im vrijeme gledanja fotografije na dvije minute i napomenite da trebaju pozorno promatrati cijelu fotografiju. Zatim zaustavite projiciranje fotografije (ili spremite isprintanu fotografiju koju ste im pokazali) i potaknite učenike na to da u bilježnicu zapišu sve što su vidjeli na fotografiji (naziv prostorije, namještaj, boje, predmete). U paru neka razmijene i usporede svoje bilješke. Razgovarajući s ostalim učenicima u razredu, svi će parovi iznijeti svoje bilješke kratkim i jednostavnim rečenicama. Potaknite učenike na opisivanje fotografije postavljajući motivirajuća pitanjima (npr. Was ist auf dem Foto? Welche Möbel sind im Zimmer? Welche Farben haben die Möbel / die Wände?). Zatim ponovno pokrenite projekciju i pokažite učenicima fotografiju kako bi ju usporedili sa svojim bilješkama. Podijelite učenicima poveznicu na e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 5, Jedinica 5.1. (Brittas Haus) te ih potaknite na rješavanje niza zadataka C − E kako bi proširili leksik vezan za temu stanovanja. Učenici će pročitati tekst Brittas Haus te riješiti zadatke za provjeru razumijevanja, ponovit će nazive za prostorije u kući i za namještaj. Učenici će promotriti sliku dnevnog boravka (Präpositionen) te pročitati primjere rečenica koje će im pomoći u izvođenju zaključaka o značenju prijedloga hinter, zwischen, vor i dr. Potaknite ih na to da u zadatku F uvježbaju prijedloge kako bi mogli opisati svoju sobu. Prije samostalnog rješavanja zadatka usmeno uvježbajte sa svojim učenicima opis sobe postavljajući im pitanja (npr. Hast du ein eigenes Zimmer? Wie ist dein Zimmer? Welche Möbel hast du in deinem Zimmer? Wo steht was in deinem Zimmer? Wie sind deine Wände? Was machst du alles in deinem Zimmer?). Učenici su za nastavni sat trebali fotografirati svoju sobu s pomoću mobilnih uređaja i donijeti fotografiju u digitalnom obliku. Potaknite ih na to da u alatu Microsoft Word naprave opis svoje sobe tako što će postaviti fotografiju svoje sobe, napisati naslov Meine Lieblingsecke, dodati obrub, unijeti oblike prema svojem izboru te tekstualan opis sobe prema vođenim pitanjima koja ste im postavljali prije izrade zadatka i zapisali na ploču kako bi svim učenicima bila vidljiva. Svoje radove neka postave u zajednički komunikacijski kanal, npr. u MS Teams. Motivirajte učenike na to da pogledaju i pročitaju radove ostalih učenika iz razreda te neka palcem gore (lajkom) označe rad koji smatraju najuspješnijim. Rad koji ima najviše podignutih palčeva, možete posebno nagraditi.
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s teškoćama uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o individualnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, a osobito u aktivnostima samostalnog rada, osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.
Fotografiju koju ćete rabiti u uvodnom dijelu aktivnosti, pripremite za učenike oštećena vida u formatu koji im najbolje odgovara te im je pošaljite elektroničkim putem kako bi ju mogli imati ispred sebe. Učenicima s teškoćama omogućite pisani predložak pitanja koja će im olakšati opisivanje stvari prikazanih na fotografiji. Učenicima s intelektualnim teškoćama ograničite opis na dvije do tri rečenice te im ponudite gotove rečenice od kojih trebaju odabrati one koje se odnose na fotografiju.
Tekst u zadatku D prilagodite učenicima s poremećajem iz autističnog spektra, i to tako da im omogućite vizualnu podršku teksta (iznad ključnih riječi stavite sliku imenovanog predmeta kako bi se učenicima olakšalo razumijevanje teksta). Učenicima s intelektualnim teškoćama skratite tekst i stavite nekoliko jednostavnih rečenica prema kojima trebaju riješiti zadatak.
Tijekom rješavanja zadatka opisivanja vlastite sobe učenicima s teškoćama omogućite strukturu opisa i usmjeravajuća pitanja na hrvatskom i njemačkom jeziku kojima će se voditi pri opisu sobe. Učenike s teškoćama češće provjeravajte i pomozite im u strukturi rečenice, upozorite ih na moguće pravopisne pogreške i pomozite im u njihovu ispravljanju. Pritom se usmjerite na vrednovanje sadržaja, a ne na broj pogrešaka.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Neka učenici samostalno opišu svoj stan ili kuću te opis poprate fotografijama koje će snimiti mobilnim uređajem. Tekst i fotografije neka iskoriste i izrade knjigu u alatu Book Creator koja će sadržavati naslovnicu, fotografije s kraćim tekstovima za opis svake prostorije ili dijela stambenog prostora. U knjigu mogu dodati efekte prema želji i snimiti zvukove koji prate tekstove.
Podijelite učenicima poveznicu na e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 5, Jedinica 5.2. (Im Haushalt) te neka s pomoću uvodne slike u zadatku A zaključe o kojoj će temi govoriti (Haushaltspflichten). Potaknite učenike na to da imenuju sve kućanske poslove koje prepoznaju na slici. Učenici će u nizu zadataka B − F (e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 5, Jedinica 5.2., Zadatci B − F) uvježbati leksik vezan za temu. Pročitat će kratak tekst Britta hilft im Haushalt te riješiti zadatke za provjeru razumijevanja pročitanoga i slušanoga. Proslijedite učenicima poveznicu na alat Wordwall u kojem ste pripremili križaljku sa sličicama prema kojima trebaju imenovati kućanske poslove. Učenici će dodatno uvježbati leksik rješavajući digitalni zadatak. Potaknite ih na razmišljanje o temi postavljajući pitanja (npr. Hilfst du im Haushalt? Was machst du zu Hause? Welche Haushaltspflichten magst du (nicht)? Was machst du jeden Tag / oft / selten / nie? itd.). Učenici će na pitanja odgovarati kratkim i jednostavnim rečenicama.
Podijelite učenike u parove te ih potaknite na to da odaberu jednu zgodu vezanu za kućanske poslove prema kojoj će osmisliti primjeren dijalog (npr. dijalog između majke i djeteta vezan za kućanske poslove, dijalog između prijatelja koji razgovaraju o kućanskim poslovima i sl.). Dijalog će najprije napisati i uvježbati, a zatim će ga izraditi u obliku stripa služeći se crtežima i kratkim dijaloškim rečenicama u alatu Pixton. Svoje će radove podijeliti putem zajedničkoga komunikacijskog kanala MS Teams kako bi ih i ostali učenici mogli pročitati.
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s teškoćama uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o individualnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, a osobito u aktivnostima samostalnog rada, osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.
Zvučne zapise koje ćete rabiti u aktivnosti, pošaljite ranije učenicima s teškoćama. Učenicima s oštećenjem vida omogućite mjesto u učionici najbliže izvoru zvuka, a učeniku s oštećenjem sluha pripremite transkript na školskoj klupi.
Pripremite učenicima s teškoćama predložak s riječima vezanim za novi vokabular i temu aktivnosti kako bi lakše i uspješnije rješavali zadatke. Tijekom rješavanja niza zadataka učeniku s teškoćama omogućite stanke u radu. Križaljku koju izrađujete, primjereno oblikujte kako bi veličina kućica za upisivanje odgovarala učenicima s oštećenjem vida. Tijekom raspodjele učenika u parove vodite računa o tome da učenika s teškoćama smjestite u par s vršnjakom koji će biti poticajan i ravnopravno uključivati učenika s teškoćama u aktivnost..
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Podijelite učenicima poveznicu na e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 5, Jedinica 5.2. (Im Haushalt) te ih potaknite na samostalno rješavanje kviza kako bi dodatno uvježbali sadržaje.
Na početku aktivnosti zamolite učenike da zatvore oči, poslušaju glazbu koju ćete im pustiti na poveznici (O Tannenbaum) te zamisle situaciju na koju ih glazba podsjeća. Nakon slušanja upitajte učenike na što ih podsjeća glazba, kako su se osjećali i što su zamišljali za vrijeme slušanja (Erkennt ihr das Lied? Ist das Lied schnell oder langsam? Wie habt ihr euch gefühlt? Gut, schlecht, ruhig, nervös? Was habt ihr euch vorgestellt?). Učenici će kratkim i jednostavnim rečenicama odgovarati na pitanja.
Podijelite učenicima poveznicu na e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 5, Jedinica 5.3. (Britta schmückt den Weihnachtsbaum) te pogledajte zajedno prigodnu animaciju Britta schmückt den Weihnachtsbaum s pomoću koje će učenici ponoviti leksik vezan za obilježavanje blagdana Božića. Zatim zajedno riješite zadatak B (e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 5, Jedinica 5.3., Zadatak B) kao dodatak animaciji. Služeći se nizom fotografija u zadatku So feiert man Weihnachten, ponovite leksik i objasnite ga učenicima te ih potaknite na razmišljanje o obilježavanju blagdana. Zatim zajedno poslušajte zvučni zapis u zadatku C Weihnachten in Deutschland (e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 5, Jedinica 5.3., Zadatak C) s pomoću kojeg će učenici saznati kako se blagdan Božića obilježava u Njemačkoj. Poslušajte zatim i zvučni zapis u zadatku D (e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 5, Jedinica 5.3., Zadatak D) Weihnachten in Kroatien te, rješavajući zadatak E (e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 5, Jedinica 5.3., Zadatak E), usporedite blagdanske običaje u Hrvatskoj s onima u Njemačkoj. Podijelite učenike u grupe po troje u kojima će osmisliti i opisati kako se u njihovu kraju i njihovim obiteljima obilježava blagdan. Svoje će opise snimiti s pomoću snimača zvuka na mobilnim uređajima, a zatim će osmisliti zadatak za razumijevanje slušanoga teksta u alatu Google Forms. Zvučni zapis i zadatak podijelit će putem zajedničkoga komunikacijskog kanala MS Teams kako bi ostali učenici mogli poslušati opise te riješiti zadatke. Potaknite grupe na to da odaberu jedan zvučni zapis i riješe pripadajući zadatak. Razgovarajući s učenicima, potaknite ih na to da govore o običaju obilježavanja blagdana Božića u svojim obiteljima. Postavite im usmjerena pitanja za razgovor (npr. Wie feiert man in Kroatien Weihnachten? Wie feiert man Weihnachten in euren Familien? Wer macht was zu Hause? Wer schmückt den Weihnachtsbaum? Bekommt ihr Geschenke? Singt ihr Weihnachtslieder? Welche? i dr.). Učenici će kratkim i jednostavnim rečenicama govoriti o obilježavanju blagdana u svojim obiteljima.
Potaknite učenike na to da samostalno izrade prigodnu elektroničku čestitku (e-card) u alatu Emaze koju nakon izrade mogu proslijediti e-porukom ostalim učenicima u razredu.
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s teškoćama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o individualnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, a osobito u aktivnostima samostalnog rada, osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.
Tijekom slušanja pjesme omogućite da učenik oštećena vida sjedi blizu izvora zvuka, a učeniku s oštećenjem sluha omogućite transkript slušane pjesme. Učenicima s intelektualnim teškoćama omogućite predloške s mogućim kratkim odgovorima na pitanja o njihovu osjećaju tijekom slušanja pjesme.
Zvučni zapis koji ćete rabiti u aktivnosti, pošaljite ranije učenicima s teškoćama. Učeniku s oštećenjem vida omogućite mjesto u učionici najbliže izvoru zvuka, a učeniku s oštećenjem sluha pripremite transkript na školskoj klupi.
Učenike s teškoćama raspodijelite u grupe u kojima će biti jedan vršnjak mentor koji će ih aktivno uključivati u sve aktivnosti te koji će mu pomoći usmjeriti pozornost na zadatak. Učenicima s poremećajem iz autističnog spektra javite unaprijed da na aktivnost ponesu fotografije obiteljskih običaja u vrijeme Božića kako bi lakše povezali aktivnost sa stvarnim životom i radili aktivno u grupama.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Potaknite učenike na to da odaberu najdraži blagdan koji se obilježava u prosincu (Nikolaustag, Weihnachten, Neujahr) te da o njemu samostalno istraže i ukratko ga opišu uz prigodnu fotografiju koju mogu preuzeti u alatu Pixabay. Također, mogu pripremiti i prikaz blagdana uz opis i fotografije u alatu Microsoft Word.
Kikić Dakić, Danijela. 2015. Mein erstes Wörterbuch - priručni rječnik njemačkoga jezika (3. izdanje). Alfa. Zagreb.
Kljajić, Jasenka. 1998. Njemačko-hrvatski praktični rječnik (1. izdanje). Školska knjiga. Zagreb.
Miličević, Marijana. 2017. Njemačko-hrvatski, hrvatsko-njemački školski rječnik (3. izdanje). Alfa. Zagreb.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.