Međupredmetna tema
Osobni i socijalni razvoj
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

SSSS - Sam/a svoja služba spašavanja

Međupredmetna tema
Osobni i socijalni razvoj

Odgojno-obrazovna očekivanja
ključni pojmovi
  • HRV: dnevnik, Sue Townsend, Tajni dnevnik Adriana Molea
  • IZVAN: zlostavljanje, pritisak vršnjaka, opasnosti internetske komunikacije
  • INF: digitalni tragovi, elektroničko nasilje, zaštita privatnosti
  • KEM: droge, negativni utjecaji, posljedice
  • TZK: doping, sportska aktivnost, rizično ponašanje
Nastavna aktivnost za predmet Hrvatski jezik

Kako sam se izvukao/izvukla?

Postavite na online zidu u Padletu projektni zadatak u kojem učenici trebaju na temu “OPASNOSTI koje nas vrebaju u svakodnevici” odgovoriti fotografijama koje će sami snimiti u svoje slobodno vrijeme.

Na satu zajednički pregledavajte fotografije i komentirajte opasnosti koje su predstavljene. U razgovoru pomozite učenicima u prepoznavanju ugrožavajućih društvenih situacija za mlade kao što je aktivno nagovaranje ili pak suptilno poticanje na pušenje, opijanje, kockanje, klađenje, lažno optuživanje, krađu...

Najavite im čitanje odlomaka iz knjige Sue Townsend “Tajni dnevnik Adriana Molea” te moguće poistovjećivanje s glavnim likom. Uputite ih da, surađujući s učenikom u paru, zabilježe primjer opasnosti, tj. prepoznavanje vršnjačkog pritiska i nagovaranje na društveno neprihvatljivo ponašanje dok im čitate dnevničke zapise od PONEDJELJKA, 12. LISTOPADA, ČETVRTKA, 15. LISTOPADA, PETKA, 16. LISTOPADA. (Taj dio romana posvećen je Adrianovom planiranju kampiranja u planini s prijateljima, kojem je prethodilo predavanje Ricka Lemona, vođe puta, i njegovi upitni savjeti kako preživjeti teške uvjete u prirodi.).

Učenicima u parovima zadajte stvaralački zadatak predviđanja, tj. dodavanja jednog dana planinarenja, uz naslov “Kako sam se izvukao/izvukla?” na online zidu u Padletu. Recite učenicima da zapisa o danu planinarenja nema u knjizi. No, u NEDJELJU, 18. LISTOPADA Adrian naknadno opisuje u dnevniku što je proživio na planinarenju (dva dana živio je kao divljak, ne zna ni kako je preživio, zamalo da nije umro od gladi, nije se imao gdje oprati, kisnuo je, odahnuo je kad ih je pronašla ekipa gorske službe spašavanja koja je ukorila vođu Ricka Lemona što nema mape ni kompasa). Pročitajte učenicima i taj dnevnički zapis od NEDJELJE, 18. LISTOPADA pa potaknite učenike na komentiranje opasnosti u kojima su se našli likovi iz knjige, ali i likovi iz njihovog stvaralačkog prepričavanja i potaknite dobrovoljce na čitanje dnevničkih zapisa koje su sami sastavljali kao dio predviđanja jednog dana planinarenja. Pitajte učenike koji lik čini vršnjački pritisak i pokrenite raspravu o tome koliko je teško odbiti nagovor vršnjaka na nepoželjno ponašanje. Recite im da je u redu reći »ne« i pritom se osjećati dobro.

Uz pitanje jesu li se i sami ponekad našli u sličnoj opasnosti jer ih je netko nagovarao na neko nepoželjno ponašanje, zamolite učenike da prepričaju neku zgodu kad su bili u opasnoj situaciji, ali su imali “više sreće nego pameti”. Zadajte im sljedeći projektni zadatak da stripom (izrađenim u digitalnom alatu Pixton) obrade temu “Odbijam nagovor vršnjaka na nepoželjno ponašanje jer ja sam svoja najbolja služba spašavanja” i objave strip na online zidu u Padletu.

Postupci potpore

Prije početka aktivnosti, učenici s teškoćama izraženim u usmjeravanju pažnje i učenici čije je funkcioniranje otežano, dobivaju unaprijed razradu cjelokupne aktivnosti po koracima, ako već nisu upoznati s događajima kako slijede (ADHD, PSA). Potreban im je, kao i učenicima s intelektualnim teškoćama, podsjetnik za fotografiranje „opasnosti koje vrebaju“. Uz svaki zadatak aktivnosti poželjno je navesti uputu u pisanom obliku. Primjerice, dok im nastavnik čita “Tajni dnevnik Adriana Molea”, kad prepoznaju, bilježe primjer vršnjačkog pritiska i nagovaranja na neprihvatljivo ponašanje. Učenik s teškoćama u zadatku osmišljavanja dana Adrianova planinarenja radi u paru s vršnjakom spremnim za podršku.

Predlaže se nastavak rada u istom paru i to u usporedbi dnevničkog zapisa iz knjige i učeničkih dnevničkih zapisa predviđanja događaja te u zadatku predviđanja kako je mogao završiti planinarski podvig Adriana i prijatelja.

Učenicima s teškoćama (posebno s intelektualnim teškoćama) potrebno je uz razrađenu pisanu uputu, omogućiti rad u paru koji pruža pomoć u korištenju digitalnih alata i u projektnom zadatku na temu “Odbijam nagovor vršnjaka na nepoželjno ponašanje jer ja sam svoja najbolja služba spašavanja”.

Za učenike koji žele znati više

Učenici, koji žele znati više, mogu pisati svoje dnevničke zapise tematski vezane uz proživljavanje opasnih i ugrožavajućih društvenih situacija, odlučivanje o vlastitom sigurnom ponašanju i odbijanju vršnjačkog pritiska.

Nastavna aktivnost za predmet Hrvatski jezik

Kako sam se izvukao/izvukla?

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Sedmi razred osnovne škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • OŠ HJ B.7.1. Učenik vrednuje književni tekst tumačeći utjecaj književnoga teksta na oblikovanje stavova i vrijednosti.
  • OŠ HJ B.7.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
Izvannastavna aktivnost

Ekipa za pomoć

Započnite s učenicima raspravu o različitim ugrožavajućim društvenim situacijama, problemima i opasnostima kojima su izloženi mladi (primjeri: pritisak vršnjaka i nagovaranje na društveno neprihvatljivo ponašanje, različite vrste ovisnosti - alkohol, droge, cigarete, kockanje, igranje igrica, različite vrste zlostavljanja…). Ukoliko se učenici sami ne sjete, istaknite temu privatnosti na internetu - opasnost komunikacije s neznancima i komunikacija na društvenim mrežama. Svoje prijedloge mogu dati koristeći Mentimeter (Oblak riječi).

Najavite im sljedeću aktivnost u kojoj ćete detaljnije analizirati te opasnosti proučavajući moguće probleme i načine zaštite, naučiti kako razviti vještine snalaženja i samozaštite. Aktivnost ćete podijeliti u dva dijela; u prvom dijelu učenici će izraditi kockice uz pomoć kojih će napisati priču o opasnostima, a u drugom dijelu će osmišljavati savjete za navedene priče odnosno opasnosti.

Učenike podijelite u četiri grupe, a svaka grupa će dobiti svoj zadatak. Prva grupa ima zadatak odabrati šest primjera problema odnosno opasnosti koje su, koristeći Mentimeter, odredili u raspravi na početku (npr. ovisnost o alkoholu, kockanje i sl.) Koristeći aplikaciju Dice maker, izradit će kockicu koja sadrži tih šest primjera. Kockicu mogu bacati i na taj način odabrati temu svoje priče. Druga grupa ima zadatak, koristeći istu aplikaciju, izraditi kockicu koja sadrži glavne junake priče koju osmišljavaju odabirući šest likova (npr. susjed, prijatelj iz razreda, baka i sl.). Treća grupa izrađuje kockicu s glagolima radnji što će raditi likovi iz priče (npr. razgovarati, nazvati, kupiti, bježati, izbjegavati i sl.), dok će četvrta grupa izabrati šest emocija koje ukazuju kako su se likovi osjećali tijekom različitih faza priče (npr. prestrašen, tužan, ljut, sretan i sl.). Ako su inspirirani, učenici mogu koristiti predložak za kockicu s više od šest ploha, kako bi imali mogućnost napisati priče o više problema odnosno opasnosti, s više likova, radnji ili osjećaja. Nakon što izrade kockice, sve grupe će imati priliku dobiti kockice i napisati svoju priču o nekom problemu. Bacanjem prve kockice odredit će temu, drugom kockicom likove, trećom različite stvari koje likovi rade, četvrtom kako se pri tome osjećaju.

Nakon što napišu priču temeljenu na bacanju kockica, učenicima u grupama proslijedite priču druge grupe. Neka napišu pismo u kojem će navesti savjet za problem na koji su naišli. Naknadno ga mogu prikazati na stranici koju će izraditi u digitalnom alatu Canva. Uputite ih da stranica treba biti nalik stranici sa savjetima iz nekog časopisa za mlade. Svoju stranicu sa savjetima mogu i ilustrirati fotografijom iz galerije slika istog programa, a nakon završetka stranicu mogu objaviti na mrežnoj stranici škole ili pak u formi letka izložiti na školskom panou.

Izvannastavna aktivnost

Ekipa za pomoć

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Osmi razred osnovne škole
Svrha
  • Pomoći učenicima prepoznati ugrožavajuće društvene situacije za mlade, različite vrste zlostavljanja, pritisak vršnjaka i nagovaranje na društveno neprihvatljivo ponašanje.
  • Razvijati vještine snalaženja u slučaju opasnosti, pritiska vršnjaka ili nasilja.
  • Ukazati na opasnosti internetske komunikacije s neznancima i kako zaštititi privatnost i odgovorno služenje društvenim mrežama.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Informatika
Nastavna aktivnost za predmet Informatika

Biram sigurnost!

Premda su od malih nogu mnogo naučili o tome kako ostati siguran, učenici se još uvijek ponekad nalaze u novim, nepoznatim i rizičnim situacijama. Kad se to dogodi, moraju svjesno procijeniti rizike i moguću opasnost.

S učenicima razgovarajte o rizičnim i opasnim situacijama u kojima su se možda našli. Pojedinac može opisati situaciju, a potom cijeli razred analizirati i raspravljati o problemu. Učenici svoje osjećaje u takvim situacijama izražavaju putem obrasca u alatu Mentimeter pri čemu stvaraju oblak riječi. Analizirajte dobivene rezultate, odnosno učeničke osjećaje.

Preko lošeg iskustva učenici mogu naučiti ostati sigurni u budućnosti. Važno je procijeniti je li situacija opasna, u kojoj mjeri i kako se zaštititi. Naše vlastite odluke i postupci mogu nam pomoći kad se nađemo u rizičnim situacijama.

Potaknite raspravu s učenicima o rizičnim i opasnim situacijama u radu na internetu. U raspravi se dotaknite sljedećih tema: utjecaj digitalnih tragova na svakodnevni život, potencijalne opasnosti nepromišljenog objavljivanja sadržaja na internetu, štetnost dijeljenja korisničkih podataka i lozinki s drugim osobama, opasnost komunikacije s nepoznatim i potencijalno opasnim osobama, načini loše komunikacije na mreži (govor mržnje, poticanje grupne mržnje, širenje nasilnih i uvredljivih komentara, stvaranje internetskih stranica uvredljiva sadržaja) i sl. Podijelite učenike u grupe i objasnite im da svaka grupa treba odabrati jednu moguću opasnu situaciju u radu na internetu i osmisliti detaljni scenarij za nju. Svaka grupa odabire različitu situaciju kako se teme ne bi ponavljale. Nakon što osmisle scenarij crteža, učenici u grupi izrađuju digitalne crteže u alatu Canva (prikazuju detaljno sve događaje). U osmišljavanju scenarija za izradu crteža mogu im pomoći sljedeći sadržaji:

Nasilje preko interneta – cyberbullying

“Upoznajmo i prepoznajmo e-nasilje”, program prevencije elektroničkog nasilja

Pet za net, Virtualna učionica - modul 3

Nakon izrade crteža u grupama, učenici analiziraju crteže, odnosno situacije koje oni predstavljaju. Pri tome komentiraju što mogu učiniti kako bi ostali sigurni te kome se mogu obratiti za pomoć. Važno je donositi odluke koje će njima i drugima omogućiti da budu sigurni. Ako smo u rizičnoj situaciji i nismo sigurni što učiniti, zamolit ćemo nekoga u koga imamo povjerenja da nam pomogne.

Ako učenici izrade veliki broj crteža, mogu izraditi edukativnu igru “Biram sigurnost” u kojoj koriste ploču za kretanje figura (od početka do cilja), kockicu, figure i setove kartica (crteža) scenarija: sigurnost, rizik, opasnost. Učenici mogu osmisliti pravila igre, pomake na ploči za igru, pitanja i bodovanje analize odgovora. Digitalnu verziju igre s online pločom učenici mogu izraditi pomoću alata GameStructor.

Postupci potpore

Uvodni dio aktivnosti učenici s intelektualnim teškoćama, poremećajem pažnje i PSA prate uz natuknice za razgovor na predlošku. Primjerice:

  • opasne situacije u kojima si se našao
  • kako si se osjećao
  • kako se zaštiti od opasnosti
  • rizične i opasne situacije na internetu: komunikacija s nepoznatim osobama, uvredljivi komentari, govor mržnje…

U grupnom radu učenik s teškoćama se uključuje s temom neke njemu bolje poznate opasne situacije. Osigurava se podrška vršnjaka, koja će ponekad biti u ohrabrivanju učenika za aktivno učešće, a po potrebi i pomoć u snalaženju u radu s digitalnim alatom. Poželjno je da se u grupi iskoriste neke jake strane učenika s teškoćama, primjerice, učenik s ADHD-om može sudjelovati u osmišljavanju scenarija, a učenik s PSA u izradi digitalnog crteža.

Kad grupa komentira crteže i donosi odluke koje će im donijeti sigurnost, preporuča se da učenik s teškoćama zapiše zaključak grupe na svoj predložak.

Na taj način se osigurava da učenik s teškoćama ima svoj podsjetnik za situacije internetskih opasnosti kad mu zatreba.

Za učenike koji žele znati više

Potaknite učenike da prouče i analiziraju dodatni sadržaj o nasilju putem interneta te izrade online križaljku s pojmovima o sigurnosti na internetu za svoje vršnjake u razredu koristeći Crossword Labs .

Dodatni sadržaj za proučavanje: Brošura "Nasilje preko interneta", priručnik za djecu i mlade.

Nastavna aktivnost za predmet Informatika

Biram sigurnost!

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Šesti razred osnovne škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • OŠ C.6.3. Učenik surađuje s drugim učenicima u stvaranju online sadržaja.
  • OŠ D.6.1. Učenik objašnjava ulogu i važnost digitalnih tragova, stvara svoje pozitivne digitalne tragove.
  • OŠ D.6.2. Učenik prepoznaje vrste elektroničkoga nasilja, analizira ih i odabire preventivne načine djelovanja za različite slučajeve elektroničkoga nasilja.
  • OŠ C.6.1. Učenik izrađuje, objavljuje te predstavlja digitalne sadržaje s pomoću nekoga online i/ili offline programa pri čemu poštuje uvjete korištenja programom te postavke privatnosti.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Kemija

Droga NIJE put ka sreći

Kao motivaciju učenicima možete pustiti pjesmu Gorana Bare “Put ka sreći”. Upitajte učenike kako su doživjeli pjesmu i o čemu pjesma zapravo govori te povedite raspravu o jako dobro poznatoj ovisničkoj prošlosti pjevača koji je i sam o tome vrlo otvoreno govorio u medijima. Potaknite ih na kritičko razmišljanje o tome jesu li neke društvene skupine izloženije konzumiranju opojnih droga, primjerice umjetnici, tinejdžeri i sl.

Tehnikom Oluja ideja potaknite učenike na raspravu o različitim rizičnim aktivnostima kojima su izloženi mladi. Raspravu vodite u smjeru da su rizične aktivnosti one kod kojih postoji vjerojatnost neke loše posljedice za nas, ljude oko nas ili naše odnose s drugim ljudima. Ako radimo neku rizičnu aktivnost, moguća je posljedica s kojom nećemo biti sretni.

Podijelite učenike u grupe ili parove. Zadajte im zadatak: “Zamislite da ste zaposlenik Toksikološkog zavoda koji je na uzorku pramena kose provedenom analizom pronašao trag koji ukazuje na prisutnost ______/upišite naziv droge/.” Svakoj grupi/paru dodijelite različitu drogu (kokain/heroin/ecstasy/amfetamin). Nakon istraživanja svaka grupa/par dodaju na Padlet ploču (Shelf format) ono što su pronašli istražujući po kategorijama “kratki opis”- “kemijski sastav” - “utjecaj na zdravlje ljudi”. Tijekom rada na ovoj temi, učenike usmjerite da se tijekom istraživanja usredotoče na njihov sastav i utjecaj na zdravlje ljudi. Kao izvor informacija, možete im ponuditi članak u Znanstvenoj svakodnevici (str. 27-33.) ili neki sličan u kojem mogu pročitati o sastavu i utjecaju droga na živčani sustav i metabolizam u organizmu kao i na postupke analize u kojima se utvrđuje prisutnost droge u organizmu.

Nakon odrađenog zadatka neka po jedan učenik iz svake grupe/para podijeli svoja saznanja s razredom te potom povedite raspravu s učenicima. Zatražite od njih da iznesu svoj osobni stav i ideje o tome kako se obraniti od negativnog utjecaja, jesu li ikada bili u prilici da im netko ponudi drogu, kako su reagirali i zašto baš na taj način. Također možete upitati učenike, kada bi tako nešto doživjeli, bi li takvo iskustvo s nekim podijelili ili smatraju da ga je bolje skrivati. Ako da, iz kojih razloga te s kim bi podijelili takva iskustva. Važno ih je uputiti kome se mogu obratiti za pomoć ako su sami u takvoj situaciji, ako su nesigurni u svoje reakcije, odnosno ako saznaju za nekoga tko je izložen pritiscima društva.

Postupci potpore

Nekim učenicima s teškoćama potrebno je unaprijed pripremiti predložak strukture i tijek aktivnosti po koracima kako bi mogli lakše pratiti tijek aktivnosti koja se sastoji od više etapa, odnosno zadataka. Najčešće se na taj način održava pažnja učenika s ADHD-om, a učenicima s poremećajem iz spektra autizma se smanjuje osjećaj nesigurnosti pred nepoznatim. Uvodni dio aktivnosti, učenici s intelektualnim teškoćama, poremećajem pažnje i PSA, prate uz natuknice koje priprema nastavnik u pisanoj formi. Na kraju uvodnog dijela uz podršku vršnjaka učenici zapisuju (na predlošku s natuknicama) zaključak Oluje ideja o posljedicama rizičnog ponašanja.

U nastavku istraživanja o vrstama droge i njihovom utjecaju na zdravlje preporuča se rad učenika s teškoćama u grupi uz osiguranu podršku vršnjaka u skladu s potrebama učenika.

U raspravi o osobnim stavovima učenika i njihovom iskustvu bit će im lakše pričati u paru s vršnjakom (s kojim su inače više bliski) nego pred cijelim razredom. Nakon završetka rasprave poželjno je da učenici napišu zaključak o tome kome se mogu obratiti za pomoć u slučaju potrebe u svakodnevnom životu.

Za učenike koji žele znati više

Predložite učenicima da odaberu neki od alata za izradu anketa (Google Forms, MS Forms…) i sastave kratku anketu. To mogu biti pitanja iz rasprave ili neka druga. Neka podijele učenicima osmih razreda. Rezultate ankete sa snažnom porukom (“Droga NIJE put ka sreći!!”) mogu objaviti na mrežnoj stranici škole.

Nastavna aktivnost za predmet Kemija

Droga NIJE put ka sreći

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Osmi razred osnovne škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • OŠ KEM A.8.3. Kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Tjelesna i zdravstvena kultura

Ovo fakat daje krila?!

Učenike podijelite u parove podjednakih funkcionalnih sposobnosti i najavite im dvije vježbe tijekom kojih trebaju pratiti kako se osjećaju te koliko im je teško ili lagano izvršiti zadatak. Neka u paru otrče dionicu dugu primjerice 50 metara. Prvi put svi učenici trče s ruksakom jednake težine na leđima. Potrebno je mjeriti vrijeme koje možete upisati u Excel tablicu.

Potom zadajte učenicima da ponovno trče u paru, ali ovog puta neka jedan učenik trči bez ruksaka prema dogovoru s učiteljem.

Usporedite rezultate mjerenja vremena iz tablice.

Nakon te aktivnosti učenicima pojasnite zašto je jedan učenik trčao s ruksakom, a drugi bez ruksaka. Ovakvim natjecanjem želi se svjesno oponašati trčanje bez dopinga i s dopingom. Trčanje s ruksakom predstavlja situaciju bez dopinga jer je na taj način teže trčati, dok trčanje bez ruksaka predstavlja situaciju pod dopingom.

S učenicima razgovarajte o dopingu i postizanju uspjeha. Objasnite im kako je kod sportaša u početku takav uspjeh motivirajući i stvara osjećaj ugode. No, vremenom se stvara ovisnost koja sportaše tjera da uzimaju još stimulansa kako bi postigli i dalje što bolje rezultate.

Raspravite s učenicima koji su razlozi koji mogu uspješnog sportaša potaknuti na uzimanje stimulansa. Učenike kroz razgovor upitajte znaju li za kojeg poznatog sportaša koji se našao u takvoj situaciji. Usmjerite ih na promišljanje o primjerenijim načinima suočavanja s mogućim neuspjehom. Što biste mu savjetovali kada biste mogli razgovarati s njim?

Uputite ih da kod kuće pogledaju The Armstrong Lie (2013) te, nakon što pogledaju iskaz biciklista koji govori o postizanju uspjeha sa i bez uzimanja dopinga/stimulansa, neka na digitalnu oglasnu Lino ploču zalijepe svoj stav o tome. U razgovoru se možete osvrnuti i na raširenost korištenja učenicima lako dostupnih stimulansa u obliku energetskih pića. Upitajte ih uviđaju li njihovu štetnost, neka usporede posljedice rizičnog ponašanja i nerizičnog ponašanja te odgovore na pitanje Kako se oduprijeti lažnim stimulansima za dobar osjećaj? Svoje odgovore također mogu podijeliti putem Lino ploče.

Postupci potpore

Učenici s PSA i ADHD-om dobit će prije aktivnosti predložak s tijekom aktivnosti i uputama. U početnoj vježbi u parovima mogu sudjelovati svi učenici s teškoćama, s time da učenici s motoričkim oštećenjima donjih ekstremiteta sudjeluju u mjerenju vremena. I slijepi učenik uz vodiča (ukoliko učenik već ima iskustva u trčanju, više u: Glasne misli: slijepi trkači) bi mogao sudjelovati u vježbi.

Učenicima s intelektualnim teškoćama i PSA preporuča se vršnjačka podrška učenika s kojim trči u paru (sličnih sposobnosti za trčanje) i to ohrabrivanjem tijekom trčanja u obje situacije sa i bez tereta.

Za razgovor o dopingu i sportu nastavnik priprema u pisanom obliku nekoliko jednostavnih i kratkih pitanja i zaključaka za učenike s intelektualnim teškoćama, ADHD-om i PSA, koji će se odnositi na:

  • vježbu u parovima
  • ulogu stimulansa u sportskim uspjesima
  • posljedice uzimanja stimulansa
  • primjere u sportu za koje znaju.

U pripremi za gledanje filma The Armstrong Lie (2013) nastavnik osigurava smjernice za praćenje filma učenicima koji imaju teškoće u usmjeravanju pažnje ili intelektualne teškoće. Većina učenika s intelektualnim teškoćama će razumjeti sadržaj ovog filma zahvaljujući titlovima na hrvatskome jeziku. Poželjan je rad u paru za iskazivanje stava i odgovaranja na pitanja na Lino ploči o štetnosti stimulansa u obliku energetskih pića.

Za učenike koji žele znati više

Neka učenici istraže još neku sportsku aferu vezano uz doping te napišu 5-10 poruka ”Ne nasjedaj… NE daje ti krila” koje će uklopiti u letak koristeći alat Canva. Letak možete izvjesiti u nekom svima dostupnom školskom prostoru.

Nastavna aktivnost za predmet Tjelesna i zdravstvena kultura

Ovo fakat daje krila?!

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Osmi razred osnovne škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • OŠ TZK D.8.3. Razlikuje slobodno, aktivno i proaktivno ponašanje/djelovanje.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost

Dodatna literatura, sadržaji i poveznice

Lotar, M. (2012), Odrednice podložnosti vršnjačkom pritisku u adolescenciji. Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, (13. 8. 2020.)

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.