Učitavanje
Međupredmetna tema
Poduzetništvo
Veličina slova
Naslovna slika
Interaktivni sadržaj za učenike

Poslovni plan

3. razred srednje škole

4. razred srednje škole

Odgojno-obrazovna očekivanja

Što je poslovni plan?

Zamislite da ste vlasnik tvrtke koja želi privući investitore ili zatražiti kredit od banke. U oba slučaja potrebno je imati dobar plan, odnosno izraditi dobar poslovni plan. Koje su prednosti poslovnog plana i što sve treba sadržavati - doznajte gledajući videozapis.

Što je poslovni plan? Poslovni plan je pisani dokument koji sadrži potanko razrađenu analizu o ulaganju u posao, o budućim rezultatima poslovanja, te o varijantnim rješenjima za moguće rizične situacije koje donosi buduće vrijeme. Kako je današnje okruženje izrazito promjenjivo i ne možemo predvidjeti sve buduće utjecaje na provođenje poslovanja, poslovni plan nam služi kao skica i iako nam uvelike pomaže u realizaciji, ne treba ga se slijepo držati. Mnogo je prednosti pisanja poslovnog plana. 1. pomaže u jasnom sagledavanju poslovne prilike 2. pomaže u lakšem usmjeravanju i vođenju poslovnih aktivnosti 3. pomaže u privlačenju potencijalnih partnera, ali i dobivanje kreditnih sredstava 4. omogućava bržu i jednostavniju komunikaciju s okruženjem, poslovnim partnerima, financijskim i državnim institucijama 5. što je vaš poslovni plan bolje razrađen i očekivani uspjeh vašeg pothvata je izvjesniji. On pokazuje našu sposobnost planiranja i pedantnost u izradi. Poslovni plan ne samo da opisuje poduzeće, njegovo postojeće stanje i budući razvoj, već samim svojim nacrtom, sadržajem i uravnoteženošću može ukazati investitorima koje su eventualno slabe točke projekta. Zato je poslovni plan vrlo ozbiljan i stručan dokument koji traži pažljivu pripremu i zahtijeva znanje, profesionalan pristup, mnogo vremena utrošenog za prikupljanje i analizu podataka, ozbiljne procjene i predviđanja, analizu tržišta i konkurencije. Ne postoje striktna pravila kako poslovni plan mora izgledati i što sve mora sadržavati. Ipak, postoje temeljne odrednice tj. elementi poslovnog plana: 1. temeljni podaci o poduzetniku- čime se bavi, vlasnička struktura 2. prikaz proizvoda i usluga- s čime je poduzetnik zastupljen na tržištu (novi proizvodi ili modifikacije), patenti, franšize i sl.; 3. analiza prodajnog tržišta i konkurencija– približan opseg cjelokupnog tržišta u djelatnosti kojom se poduzetnik bavi, udjel u tržištu, opis najvažnijih konkurenata 4. marketing strategija- na koji tržišni segment poduzetnik cilja, način oglašavanja, troškovi oglašavanja i politika cijena; 5. proizvodnja i distribucija- tehnički potencijal i sposobnost poduzetnika, udovoljavanje propisanim standardima, način distribucije, servis i briga o kupcima; 6. financije- ulaganja i izvori sredstava, očekivani poslovni rezultati Presudno je da je poslovni plan jasan i čitljiv, dobro prognozira razvoj tvrtke, te da je afirmativan u svom izričaju.. Transkript: .

Poslovni plan je, dakle, budućnost vašeg poslovanja sažeta u jednoj mapi. Pokušajte, na temelju smjernica iz videozapisa, ukratko napisati poslovni plan za svoju zamišljenu tvrtku.

Što sve znate o poslovnom planu?

Provjerite kroz sljedećih nekoliko pitanja jeste li dobro razumjeli ideje i činjenice o poslovnom planu.

#1 Zadatak

Zašto se piše poslovni plan?

#2 Zadatak

Koji se od sljedećih elemenata poslovnog plana piše prvi?

#3 Zadatak

Konkurentska prednost opisana je u...

#4 Zadatak

Tko bi trebao biti uključen u pisanje poslovnog plana?

#5 Zadatak

Što treba sadržavati opis proizvoda?

#6 Zadatak

Sadržaj poslovnog plana _________, ali poželjno je da on bude lako čitljiv i orijentiran prema tržištu.

#7 Zadatak

U čemu poduzetnik treba napisati svoje vještine i iskustvo?

#8 Zadatak

Što će se, kako, za koga i zašto proizvoditi - govori nam...

#9 Zadatak

Poslovni plan mora sadržavati izvore financiranja pothvata.

#10 Zadatak

Konkurencija ne mora biti pravilno određena i procijenjena.

Koja je razlika između startupa (razvojne tvrtke) i male tvrtke?

Imate ideju i želju za pokretanjem vlastitog posla? Jedan od oblika kojim to možete ostvariti jest osnovati vlastitu tvrtku. Razmislite o planovima za budućnost i polaznoj točki s koje krećete u ostvarenje poslovnog projekta. Možda je upravo vaša ideja pogodna za pokretanje startupa (razvojne tvrtke). Ako niste sigurni, pogledajte videozapis i razmislite.

Koja je razlika između startupa i male tvrtke? Jesu li startupi i male tvrtke isto? Ljudi često misle da jesu, jer postoje sličnosti među njima, međutim u realnosti oni se značajno razlikuju. Zapravo ih je lako raspoznati. Pogledajmo za početak malu tvrtku. Vjerojatno znate što je mala tvrtka. Na primjer frizerski salon, postolar ili kafić u vašoj četvrti. Uglavnom je to lokalna tvrtka s malim brojem zaposlenih, s relativno niskim troškovima i prihodima koja nema pretenziju postati velika korporacija. To su nisko rizične, ali i nisko profitabilne tvrtke koje imaju tendenciju da ostanu iste godinama i rijetko izrastu u nešto više. Startupovi su također mali, ali imaju velik snove. Njihova motivacija je novac, popularnost i uspjeh. Temeljna razlika između male tvrtke i startupa je u njihovom načinu razmišljanja, posebice u namjeri rasta. Osnivači startupa žele značajno utjecati i poremetiti trenutačno tržište svojom idejom o pokretanju tvrtke - što znači da ne žele zauvijek održati mali, ograničeni tim. Male tvrtke nemaju problem ostati male, stabilne i profitabilne. Startupovi su usmjereni na poziciju i popularnost – i iako mogu postati jako uspješni, isto tako mogu i lako propasti. Karakteristike sturtupa su ambicija, predanost i neprihvaćanje male uloge. Oni su rođeni za velike stvari, tj. da budu veliki igrači ili da nestanu. U praksi se to često i događa. Istraživanja pokazuju kako 32% malih tvrtki zatvori svoja vrata unutar 3 godine, dok je kod startupova ta brojka znatno veća – čak 92%.. Transkript: .

Za koji god se oblik odlučili, važno je imati dobar plan, vjeru u sebe i vjeru u mogućnost uspjeha, te da ste pritom fleksibilni i otvoreni za nova znanja i iskustva. Uz sve navedeno, što je još važno ili možda najvažnije za uspjeh tvrtke ili startupa (razvojne tvrtke)? Je li važan tim ili je važnija ideja? Je li možda ključno financiranje ili nešto posve drugo? Razmislite o tome pa pogledajte videozapis na poveznici.