Prisjetite se doživljaja nakon kojeg ste se osjećali loše. Kakvo ponašanje je izazvalo te osjećaje? Kako ste reagirali?
Komunicirati možemo na tri osnovna načina: pasivno, asertivno ili agresivno.
Razmislite i razvrstajte dana obilježja ponašanja na pasivno, asertivno i agresivno ponašanje.
Osobe koje komuniciraju pasivno izbjegavaju razgovor, ne izražavaju osjećaje niti postavljaju pitanja. Za agresivnu komunikaciju karakteristično je naginjanje tijela prema drugoj osobi i pojačan ton. I pasivno i agresivno ponašanje s vremenom vode do loših odnosa, svađa, nepovjerenja i na kraju, prekida komunikacije.
Najbolji je asertivan oblik ponašanja - jasno i mirno izražavanje želja i osjećaja. Tako se rješavamo napetosti i ljutnje, dobivamo ono što želimo uz poštivanje i uvažavanje drugih osoba. Asertivnim ponašanjem poboljšavamo odnose.
Pročitajte hipotetsku situaciju pa među ponuđenima izaberite poželjan način ponašanja.
Prisjetite se opet situacije s početka - kako biste sada reagirali? Poboljšavate li odnos takvom reakcijom?