S učenicima započnite razgovor o tehničkim tvorevinama kojima se svakodnevno koriste, nadovezujući se na tehničke tvorevine kojima se koriste u kućanstvu. Razgovor nastavite pitanjima o tome koliko ovisimo o tehnologiji i kako tehnologija utječe na ljude.
Pripremite tablicu na zajedničkom zidu izrađenom u alatu Padlet u koju ćete upisati različite podatke koje dogovorite zajedno s učenicima (primjerice, vrsta tehničke tvorevine, energetski razred, potrošnja, negativni utjecaj i slično).
Učenike podijelite u manje grupe u kojima istražuju tehničke tvorevine korištene u kućanstvu (bojler, klima-uređaj, hladnjak, mobitel i slično). Svaka grupa dobiva jednu tehničku tvorevinu koja se koristi u kućanstvu. Rezultate svojih istraživanja svaka grupa upisuje u tablicu.
Nakon završetka istraživanja i popunjavanja tablice zajedno s učenicima komentirajte upisane podatke.
Razgovarajte s učenicima o vrstama štetnog djelovanja tehnologije na okoliš i ljudsko zdravlje.
Učenike podijelite u manje grupe u kojima istražuju o štetnom djelovanju tehničkih tvorevina korištenih u svakodnevnom životu. Svaka grupa istražuje štetni utjecaj pojedine tehničke tvorevine. Grupe uputite na mrežne stranice koje sadržavaju rezultate istraživanja zagađenosti u kućanstvu (primjerice, WHO).
Na osnovi pronađenih podataka učenicima dajte zadatak izrade informativnog plakata u alatu Canva koji upućuje na opasnosti i daje prijedloge smanjenja zagađenosti uzrokovane korištenjem raznih trošila u kućanstvu. Fotografije i slike korištene pri izradi plakata mogu snimiti sami učenici ili ih uputite na servis Pixabay, na kojemu mogu preuzeti besplatne fotografije.
Gotove plakate objavite na zajedničkom zidu izrađenom u alatu Padlet. Učenici s pomoću plakata prezentiraju svoja istraživanja ostalim učenicima u razredu.
Zajedno s učenicima prisjetite se razgovora o količini tehničkih tvorevina koje se koriste u kućanstvu i razgovor nastavite pitanjem o potrebi održavanja tehničkih tvorevina i zanimanjima koja se bave popravcima različitih tehničkih tvorevina korištenih u kućanstvu. Na kraju ih pitajte što radimo s tehničkim tvorevinama koje se ne mogu popraviti.
Učenike podijelite u manje grupe, a zatim ih uputite na mrežne stranice koje sadržavaju informacije o zbrinjavanju glomaznog otpada, elektroničkih uređaja te o načinima recikliranja i energetske oporabe. Na osnovi prijašnjih istraživanja i novih pronađenih podataka učenici unutar grupe izrađuju prezentaciju u alatu MS PowerPoint (ili Prezi). Za potrebne slike i fotografije učenike uputite na servis za preuzimanje besplatnih fotografija Pixabay.
Nakon što učenici izrade prezentaciju, svaka grupa objavljuje sadržaj na zajedničkom zidu izrađenom u alatu Padlet. Komentirajte s učenicima izrađene prezentacije s ciljem povećanja svijesti o važnosti oporabe.
Organizirajte učenike da istraže kolika se količina glomaznog i elektroničkog otpada nepropisno odlaže u njihovu susjedstvu. U istraživanju se trebaju koristiti alatom Google Forms za izradu anketa. Napravljenu anketu postavite na mrežnu stranicu škole i podijelite poveznicu. Prema prije skupljenim podatcima i na temelju podataka dobivenih istraživanjem napravite letak u alatu Adobe Spark s podatcima o zbrinjavanju glomaznog i elektroničkog otpada te mogućnostima i važnosti njihova pravilnog odlaganja. Napravljeni letak objavite na mrežnoj stranici škole.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.