Učenicima najavite organiziranje videokonferencijske debate s njihovim vršnjacima iz neke druge škole u Hrvatskoj. Raspravljati mogu o nekoj njima poznatoj temi koju ste obrađivali na prethodnim nastavnim satovima npr. Zero Waste. Upoznajte ih s načelima The House of Commons debate, formatom debate koji ćete koristiti.
Za pripremu i održavanje videokonferencijske debate s drugom školom koristite postojeći sustav za nastavu na daljinu, primjerice Teams. Kreirajte novi tim za sve sudionike te ih uključite putem AAI@Edu.hr korisničkih računa.
Zajedno s nastavnikom iz druge škole osmislite tvrdnje vezane za temu o kojima će učenici raspravljati na debati. Možete kreirati do desetak tvrdnji. Podijelite ih učenicima kako bi se pripremili za debatu te primjerima i argumentima obranili svoj stav.
Učenicima pripremite crvene i zelene kartice za debatu kako bi putem njih izrazili svoj stav o slaganju ili neslaganju s dotičnom tvrdnjom. Zelena kartica predstavlja slaganje (agree), a crvena neslaganje (disagree). Primjeri tvrdnji vezanih za temu "Zero Waste" mogu biti sljedeći: 1. Imposed green lifestyle is a form of censorship, 2. Without government policies zero waste cannot be achieved, 3. As a global citizen we should all do our best to have zero waste in our lives...
Na satu prije videokonferencije učenike svog razreda podijelite u grupe kako bi u grupama raspravili zadane tvrdnje. Svaka grupa će dobiti barem dvije tvrdnje o kojima će razgovarati te izraziti svoj stav slaganja, odnosno neslaganja sa zadanom tvrdnjom. Svoje stavove trebaju potkrijepiti s barem tri argumenta koje mogu zapisati u bilježnicu te se tako pripremiti za debatu.
Za samu videokonferenciju učenicima pripremite crvene i zelene kartice za debatu kako bi putem njih izrazili svoj stav o slaganju ili neslaganju s dotičnom tvrdnjom. Zelena kartica predstavlja slaganje (agree), a crvena neslaganje (disagree).
Za vrijeme debate učenici dviju škola izmjenjuju se kod čitanja tvrdnji. Nakon čitanja svake tvrdnje, slijedi tiho glasanje karticama i kratka rasprava gdje barem po jedan učenik iz svake škole daje objašnjenje zašto je glasao ZA (slaganje s tvrdnjom), odnosno PROTIV (neslaganje s tvrdnjom). Svoj stav moraju potkrijepiti argumentima. Svaka škola može odrediti po dva učenika moderatora koji će naizmjence čitati tvrdnje i pozivati učenike na komentare i raspravu. S učenicima se unaprijed dogovorite da svi učenici trebaju biti uključeni u debatu.
Odaberite dva do tri učenika iz svake škole kojima dodijelite ulogu izvjestitelja (reporters). Njihov je zadatak pažljivo pratiti raspravu na zadane tvrdnje, voditi bilješke o načinu glasanja, argumentima i sl. Nakon same debate ti učenici će dati svoje zaključke i/ili sažetak cijele debate u nekoliko rečenica kao i svoje kritičko mišljenje.
Za kraj učenicima možete pripremiti izlazne kartice za samovrednovanje kojima mogu ocijeniti svoje zadovoljstvo i uključenost tijekom ove aktivnosti.
Učenicima s teškoćama objasnite kratkim i jasnim uputama kako će izgledati debata, upoznajte ih s pravilima debate te što se od njih očekuje tijekom debate. Možete ih sat ranije upoznati s temom kako bi se mogli bolje pripremiti i aktivno sudjelovati u debati. Učenicima sa senzoričkim teškoćama i teškoćama iz spektra autizma možete pripremiti prilagođene materijale koji im mogu pomoći u uključivanju u debatu. Učenike s ADHD-om potrebno je upoznati sa socijalnom prihvatljivim ponašanjima tijekom debate, ukoliko se uznemire tijekom rasprave, potrebno im je dati slobodno vrijeme. Učeniku s oštećenjem vida možete osigurati podršku učenika iz razreda tijekom debate koji će im pružiti podršku za vrijeme glasanja karticama. Učenicima s oštećenjem sluha komunikacijski posrednik daje podršku tijekom debate. Dodatne informacije možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Učenici koji žele znati više neka se pridruže međunarodnom Time Projectu koji uključuje videokonferencije učenika iz cijelog svijeta tijekom 24 sata. Jedna od vrsta videokonferencije uključuje i The House of Common debatu. Učenici koje se uključe u ovaj projekt imat će priliku ovom debatnom metodom raspravljati s učenicima diljem svijeta. Više o Time Projectu možete pronaći na njihovim službenim mrežnim stranicama. Zadužite učenike koji će fotografirati videokonferenciju te napisati članak za školske mrežne stranice.
Povežite se s nekom europskom školom u kojoj se uči njemački kao strani jezik putem nekog sustava za suradnju, primjerice putem eTwinning portala. Provedite zajedničku aktivnost o korištenju emojija u online komunikaciji i mogućim nesporazumima koji mogu nastati njihovom (ne)primjenom.
Za aktiviranje predznanja i motivacije, unutar TwinSpacea - virtualnog prostora eTwinninga, provedite anketu s nekoliko kratkih, jednostavnih izjavnih rečenica koje izvan određenog konteksta mogu izazvati različite reakcije i emocije (primjerice “Odmah nakon škole pišem zadaću.”, “Idem na trening svaki dan.”, “Vegetarijanac sam.”, “Hlače ti ne pristaju.” i sl.). Učenici na svaku poruku “odgovaraju” odabirom emojija kako bi prikazali svoj doživljaj odnosno značenje rečenica.
Zajedničke rezultate ankete obiju škola, koju ćete izraditi u alatu Pingo, možete prikazati u obliku oblaka emojija. Kako biste omogućili učenicima uvid u rezultate ankete, poveznicu na njih podijelite na TwinSpaceu.
Analizirajte sa svojim učenicima rezultate, upitajte ih jesu li imali nedoumica prilikom odabira emojija i potaknite ih da iznesu svoja zapažanja o sličnostima i razlikama u doživljavanju i prepoznavanju emocija u navedenim rečenicama. Navedite ih na razmišljanje o tome jesu li određene razlike možda kulturološki uvjetovane i mogu li dovesti do nerazumijevanja u komunikaciji. Zamolite kolegicu ili kolegu iz partnerske škole da učini isto sa svojim učenicima.
Podijelite učenike u grupe i uputite ih da napišu tekst o svojoj svakodnevici u kojemu će veći dio riječi i emocija prikazati emojijima. Možete im ponuditi da na mrežnim stranicama pronađu značenja pojedinih emojija. Kolegica ili kolega iz partner škole čini isto sa svojim učenicima.
Nadalje učenici razmjenjuju svoje tekstove s učenicima iz partnerske škole. Uputite grupe da snime video u kojemu čitaju dobiveni tekst tako što emojije zamjenjuju riječima te govorom prenose prepoznate emocije. Zamolite učenike da pogledaju snimke te da u obliku video komentara daju povratnu informaciju je li njihov tekst točno protumačen i jesu li prenesene odgovarajuće emocije. Za kolaboraciju putem videouradaka koristite alat Flipgrid.
Naposljetku provedite završnu raspravu u kojoj ćete s učenicima izvući najvažnije zaključke te evaluirati cjelokupnu aktivnost.
Učenicima s oštećenjem vida omogućite korištenje asistivne tehnologije, ako koriste čitač ekrana provjerite podržava li čitač ekrana digitalne alate potrebne za nastavnu aktivnost. Možete im osigurati i rad u paru koji će im pružati podršku tijekom rješavanja ankete. Tijekom podjele u grupe vodite računa da je učenik s teškoćama u grupi učenika s kojima dobro surađuje te da mu učenici mogu pružiti podršku tijekom rada. Jasno definirajte ulogu i zadatak učenika s teškoćama u grupi ovisno o njegovim mogućnostima. Bitno je da je aktivan sudionik i da svojim sposobnostima pridonosi radu grupe. Učenicima sa specifičnim teškoćama učenja, učenicima s teškoćama iz spektra autizma, ADHD-om potrebno je objasniti korištenje odgovarajućih emoja i provjeriti jesu li razumjeli zadatak te koriste li prihvatljive emoje. Tijekom čitanja teksta u kojem emoje zamjenjuju tekstom pružite im verbalnu podršku. Dodatne informacije možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Dodatno motiviranim učenicima predložite da naprave top listu najčešće korištenih emojija tijekom projekta uz opis značenja. Uputite ih da koriste jedan od digitalnih alata kao što je primjerice Canva. Možete im predložiti da na top listu svrstaju i jedan emoji kojeg će sami osmisliti, kreirati i dati mu značenje. Za kreiranje emojija učenicima možete predložiti jedan od digitalnih alata kao što je primjerice Emoji Maker Online. Top listu možete objaviti u TwinSpaceu.
Zajedno s učenicima ponovite hidrološki ciklus u prirodi. Neka učenici pokušaju sami, u jednoj rečenici, opisati što za njih znači voda ili povedite kratku raspravu o tvrdnji “Voda = život”. Ponovite s učenicima pojmove: pitka voda, pH i tvrdoća vode.
Kako bi mogli usporediti i analizirati pH vrijednosti kišnice, u Teamsu, sustavu za suradnju i komunikaciju, povežite najmanje tri srednje škole. Radi bolje usporedbe rezultata bilo bi dobro da škole budu iz različitih dijelova Hrvatske, primjerice jednom srednjom školom s prostora primorske Hrvatske, s dvije srednje škole iz panonsko-peripanonske Hrvatske (jedna iz istočnog i jedna iz središnjeg dijela Hrvatske) te s jednom srednjom školom iz gorske Hrvatske.
Zadatak je da učenici koji pohađaju izvannastavnu aktivnost, primjerice Kemija u praksi, tijekom jedne kalendarske godine prikupljaju kišnicu u posebni spremnik koji se nalazi u školskom dvorištu. Kišnicu je potrebno prikupiti četiri puta: prvi put krajem rujna ili početkom listopada, drugi put krajem studenog ili početkom prosinca, treći put krajem veljače ili početkom ožujka te zadnji, četvrti put krajem travnja ili početkom svibnja. Nakon svakog prikupljanja potrebno je prikupljenoj kišnici odrediti pH, količinu karbonata i nitrata u vodi. Dobivene rezultate učenici trebaju prikazati pomoću grafikona. Kako svi učenici posjeduju AAI@EduHr, lako se uključuju u Teams gdje objavljuju i svoje uratke.
Na kraju organizirajte videokonferenciju između škola u Teamsu te usporedite dobivene rezultate i raspravite o njima. Prilikom rasprave svakako se osvrnite o mogućim razlozima nižeg pH kišnice u određenim geografskim područjima Hrvatske. Zajednički osmislite način na koji učenici kraja gdje je niži pH kišnice mogu u svojoj lokalnoj zajednici podići razinu svijesti o problemu zagađenja i mogućih zagađivača zraka.
Stupite u kontakt s nekom školom u Italiji radi provedbe projekta suradnje čiji je konačni cilj izvedba dviju kratkih predstava, talijanska predstava na hrvatskom jeziku i hrvatska predstava na talijanskom jeziku kako bi online suradnjom jedni druge poučavali jezik i upoznali način života, kulturu i tradiciju.
Središnje mjesto za suradnju i komunikaciju u projektu bit će obrazovna društvena mreža Edmodo u koju ćete uključiti sve učenike projekta.
Neka svaki učenik napiše nešto o sebi kako biste učenike na temelju interesa lakše organizirali u parove - po jedan učenik iz Italije i jedan iz Hrvatske. Zadajte tjednu temu za uvježbavanje govora u parovima. Potaknite ih na razmjenu zanimljivih članaka i videozapisa koje pronađu na internetu.
Glavna aktivnost projekta je scenski nastup, rezultat suradnje i komunikacije učenika dviju škola. Prvi mjesec hrvatski učenici pripremaju tekst za scenski nastup na hrvatskom jeziku za talijanske učenike, a sljedeći mjesec obrnuto. Scenski nastup mora biti jednostavan i predstavljati neku epizodu koja je tipična za taj narod. Učenici organiziraju videopozive putem Skype sastanaka kako bi jedni drugima pomogli u pripremi i uvježbavanju nastupa. Poveznice na sastanke dijele na Edmodu. Kada sve dobro uvježbaju, organizirajte Skype videokonferenciju na kojoj će učenici u svojim školama uživo izvesti svoje scenske nastupe za sve sudionike projekta. Snimku podijelite na Edmodu i na školskim mrežnim stranicama povodom Međunarodnog dana jezika u svojoj školi.
Suradnju pokušajte zaključiti razmjenom učenika kako bi se učenici uživo upoznali te svoje nastupe izveli uživo.
eTwinning. Self Teaching Material (13.8.2020.)
Sparhandy. Emojis (13.08.2020.)
Emojimore. Emoji Tastatur & Smiley Bedeutung (13.8.2020.)
SmileyBedeutung. Smiley Bedeutung herausfinden (13.8.2020.)
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.