Za početak aktivnosti, razgovarajte s učenicima o trošilima u njihovom kućanstvu. Proširite razgovor o broju trošila u kući, načinu njihova priključivanja i svakodnevnoj potrošnji električne energije koju upotrebljavaju za pokretanje tih trošila. Kako biste ih podsjetili na naučeno gradivo, uputite učenike na poveznicu e-škole DOS Fizika 8, Modul 1, Jedinica 1.3, Spajanje električnih trošila.
Organizirajte učenike u manje grupe (do četiri učenika). Zadatak grupe je dogovoriti se o najčešće korištenim električnim uređajima u svojim kućanstvima. Učenici se odlučuju za barem onoliko električnih uređaja koliko je članova u grupi.
Nakon što se grupa dogovori oko najkorištenijih električnih uređaja u kući, dobiva zadatak istražiti pojedini uređaj. Potrebno je istražiti električnu snagu trošila, pretvorbu te potrošnju električne energije, opisati namjenu električnih trošila, utjecaj na okoliš i sigurno zbrinjavanje (oporabu).
Svaka grupa izrađuje plakat koristeći se alatom Canva, a svoja istraživanja učenici potkrepljuju fotografijama preuzetima sa servisa besplatnih fotografija Pixabay.
Na zajedničkom zidu u alatu Padlet grupe objavljuju svoje plakate, a učenici drugih grupa međusobno ih pregledavaju. Zajedno s učenicima prokomentirajte izložene plakate, nakon čega oni postavljaju pitanja grupi koja predstavlja svoj plakat.
S učenicima započnite razgovor o različitim vrstama trošila koja upotrebljavaju u svojim kućanstvima. Usmjerite ga na različite oblike energije koje se mijenjaju pri upotrebi pojedinih električnih uređaja. Kako biste ih podsjetili na naučeno gradivo, uputite učenike na poveznicu e-škole DOS Fizika 7, Modul 4, Jedinica 4.1, Energija.
Podijelite učenike u grupe od najviše četiri osobe unutar kojih će istraživati različite tipove trošila iz kućanstva s obzirom na pretvorbu energije te ih svrstati u tablice. Zajedno s učenicima odredite što je sve potrebno upisati u tablice (primjerice, naziv uređaja, pretvorbu energije, energetski certifikat, potrošnju električne energije, cijenu u prodavaonicama i slično). Svaka grupa priprema tablicu u alatima Word ili Excel.
Izrađene tablice prikažite na zajedničkom zidu alata Padlet. Zajedno komentirajte predstavljene tablice i usporedite rezultate u njima. S učenicima donesite zaključke o učinkovitosti energetskih razreda ovisno o potrošnji električne energije.
Po završetku, spojite sve tablice u razrednoj bilježnici alata OneNote te dopišite zaključke donesene s učenicima. Zajedničku bilježnicu postavite na mrežnu stranicu škole.
Uspostavite videopoziv pomoću digitalnog alata MS Teams. Rabeći mogućnost dijeljenja zaslona, prikažite učenicima gradivo sedmog razreda objavljeno na e-škole DOS Fizika 7, Modul 4, Jedinica 4.1, Energija. Nakon kratkog razgovora s učenicima podijelite ih u manje grupe (tri ili četiri člana) upotrebljavajući OneNote za potrebe istraživačkog rada. Unutar razredne bilježnice na svakoj stranici organizirajte jednu grupu učenika. Učenici rade samostalna istraživanja te surađuju na stranici grupe unutar OneNote. Nakon završetka istraživanja postavljaju izrađene tablice na zajednički zid alata Padlet.
Rezultate istraživanja postavite na mrežnu stranicu škole na kanalu Tehnička kultura.
Podijelite učenike u parove koji imaju zadatak istražiti ekonomičnost i energetsku učinkovitost pojedinog električnog uređaja. Svaki učenički par iz tablice, iz prethodne aktivnosti izabire jedan od električnih uređaja za koji će provesti istraživanje.
Zatim digitalnom alatu Canva par izrađuje brošuru za odabrano električno trošilo. Za svoju brošuru učenici se služe fotografijama sa servisa besplatnih fotografija Pixabay. Na brošurama je potrebno prikazati razne podatke koje ste dogovorili s učenicima (utrošak električne energije i njihov ugljični otisak, informacije o vrstama energetskih razreda i slično).
Izrađenu brošuru svaki par postavlja na zajednički zid alata Padlet te predstavlja svoje istraživanje.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.