Predmet
Engleski jezik 5
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Kakav si, takav si - najbolji si 

Naziv predmeta
Engleski jezik 5

Razred
5. razred osnovne škole

Razina učenja jezika
2. godina učenja

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • Pridjevi za osobnost
  • Pridjevi za izgled
  • Present Simple glagola "be"
  • Present Simple glagola "have"

Kakav si...

Razgovarajte s učenicima o tome s kakvim se osobama vole družiti i koje im se osobine ličnosti sviđaju kod drugih ljudi. Nakon toga, pitajte ih koje osobine ličnosti im se ne sviđaju. Podijelite učenike u parove te im recite da navedu pozitivnu osobinu pa osobinu koju smatraju negativnom kako bi ponovili vokabular.

U digitalnom alatu LearningApps, koji je vrlo jednostavan, intuitivan i u potpunosti besplatan alat, pripremite kartice s riječima koje će učenicima biti pomoć pri razumijevanju vokabulara te će im služiti za ponavljanje i uvježbavanje. Svrha korištenja digitalnog alata LearningApps je njegova jednostavnost jer učenici mogu pronaći različite besplatne alate ili koristiti predloške koji su napravljeni i osmišljeni kao maleni interaktivni moduli. Na kartice uvrstite riječi koje se koriste u lekciji iz DOS-a e-Škole DOS Engleski jezik 5, Modul 1, Jedinica 1.1, Zadatak 1. Učenici s pripremljenim digitalnim karticama s riječima na kojima s s jedne strane navedeni nazivi za osobine na engleskom jeziku, a s druge na hrvatskom jeziku, provjeravaju razumiju li postojeće riječi. Nakon uvodnog razgovora i provjere značenja riječi digitalnim karticama, uputite učenike da riješe e-Škole DOS Engleski jezik 5. Modul 1, Jedinica 1.1, Zadatak 1.

Učenici zatim rješavaju e-Škole DOS Engleski jezik 5, Modul 1, Jedinica 1.1, Zadatak 2 te, nakon što ga riješe u paru, opisuju jedan drugoga koristeći nove riječi odnosno opisne pridjeve da bi, u autentičnim uvjetima, provjerili je li im sve jasno. Naglasite učenicima da, pri opisu svojih prijatelja iz razreda, koriste riječi za opisivanje pozitivnih osobina.

Provjerite s učenicima značenje pridjeva tako da novom riječju opišu nekoga iz razreda. Na taj način ćete provjeriti jesu li učenici razumjeli nove riječi.

Postupci potpore

Prilikom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima, …), kao i značajkama same teškoće. Preporučuje se učenika s teškoćom premjestiti u prednje klupe u razredu kako bi ga se moglo pratiti i pružiti mu dodatnu uputu ili pomoć pri izvršavanju zadatka.

Provjeravajte snalaze li se učenici s teškoćama u spomenutim alatima. Po potrebi, osigurajte i pisane upute sa slikovnim prikazima radi lakšeg korištenja alata.

Prilikom razredne rasprave ne inzistirajte na tome da učenici s teškoćama govore osim ako za to ne jave sami.

Prilikom podjele u parove uvijek je važno voditi računa o obilježjima pojedinog para. Uvijek postoje učenici koji su senzibilniji i mogu pružiti podršku učenicima s teškoćama u vidu usmjeravanja ili pomaganja te je takve vršnjake važno prepoznati na vrijeme.

Potrebno je češće provjeravati kako funkcionira par u kojem je učenik s teškoćama.

Za učenike s teškoćom predvidite više vremena za rješavanje zadataka. S učenicima s oštećenjem jezično-govorne-glasovne komunikacije i specifičnim teškoćama u učenju provjeravajte kako se snalaze u zadacima, po potrebi, pružite vizualnu podršku za razumijevanje pojmova. Prema potrebi, učenicima pripremite ispisani podsjetnik s riječima koje su se koristile u uvodnom dijelu i koje su se pojavile na karticama.

Prilikom opisa nekog učenika iz razreda, pripazite kako učenici koriste zadane riječi jer vam je cilj održati poštovanje svih osoba na visokoj razini.

Dodatne informacije možete potražiti na poveznicama:
Hrvatska udruga za disleksiju - savjeti učiteljima
Informativni letak o razvojnom jezičnom poremećaju
Smjernice MZO-a za rad s učenicima s teškoćama

Za učenike koji žele znati više

Zadajte učenicima da u digitalnom alatu LearningApps samostalno odaberu predložak i osmisle zadatke koji se mogu koristiti za učenje, ponavljanje i uvježbavanje naziva za opisivanje osobnosti.

Nastavna aktivnost za predmet X

Kakav si...

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik imenuje riječi za opis osobnosti.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Zdravlje Zdravlje
  • Osobni i socijalni razvoj

Takav si...

Uputite učenike na rješavanje e-Škole DOS Engleski jezik 5, Zadatak 3 u kojem će ponoviti vokabular za opis izgleda i osobnosti povezujući riječi suprotnoga značenja.

Nakon što ga riješe, učenicima zadajte da, prema slikovnom predlošku, individualno napišu vrlo kratak tekst u kojem opisuju osobu. Za korištenje pridjeva za opis osobnosti potrebno je da likovi na slikovnim predlošcima imaju razne izraze lica ili da se uz njih nalaze emotikoni koji prikazuju osobnost. Učenici pišu u digitalnom alatu Calssroomscreen u kojem dijele svoje uratke u zajedničkom digitalnom prostoru kako bi jedni drugima mogli čitati tekstove. Svrha korištenja digitalnog alata Classroomscreen je njegova jednostavnost u komunikaciji i zajedničkom radu u virtualnoj učionici.

Odredite parove u kojima učenici jedni drugima čitajući pregledavaju tekstove i uzajamno ih vrednuju po rubrici koju ste unaprijed pripremili za vršnjačko vrednovanje. U rubrici trebate uvrstiti gramatiku, pravopis i uporabu vokabulara odnosno opisnih pridjeva za osobnost i izgled. Nakon vršnjačkog vrednovanja, ako nekim učenicima nije jasno zašto je njihov rad ocijenjen na određen način, dopustite da učenici argumentiraju svoje rezultate vrednovanja.

Postupci potpore

Predvidite više vremena za samostalno rješavanje zadataka. Učenicima s oštećenjem jezično-govorne-glasovne komunikacije osigurajte podsjetnik u kojem su napisane riječi vezane za opis izgleda i osobnosti te njihove suprotnosti. Prema potrebi, osigurajte i vizualnu podršku.

Provjerite s učenikom s teškoćama snalazi li se u digitalnim alatima koji se koriste u ovoj aktivnosti. bude li potrebe, pripremite pisane upute sa slikovnim prikazima radi lakšeg snalaženja.

Ako zatreba, osigurajte rad u paru za one učenike koji imaju izražene teškoće. Vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Provjeravajte kako par napreduje u izvršavanju zadatka. Učenici s oštećenjem jezično-govorne-glasovne komunikacije i sa specifičnim teškoćama u učenju često teže savladavaju strani jezik.

Prilikom odabira para za vrednovanje napisanog teksta, vodite računa o tome da to bude osoba koja je poticajna i koja može kreirati konstruktivnu kritiku i savjetovati učeniku s teškoćama kako može unaprijediti svoj tekst.

Za učenike koji žele znati više

Zadajte učenicima da kreiraju slikovne kartice na kojima su osobe različitih izgleda i osobnosti. Dopustite im da sami osmisle na koji će način na slikovnoj kartici naznačiti osobnost - emotikonima ili drugom vizualnom potporom. Gotove slikovne kartice, koje su izradili u digitalnom alatu Canva, učenici dijele u zajedničkom alatu Padletu.

Slikovne kartice u alatu Padlet poslužit će za opisivanje slikovnih kartica odnosno osoba koje se na njima nalaze u komentarima, nakon čega kreatori slikovnih kartica komentiraju jesu li opisi identični onome što su oni zamislili kroz vizualnu podršku korištenu pri izradi.

Canva je brz i jednostavan mrežni alat za grafički dizajn koji učenici mogu koristiti jer svojim prezentacijama, posterima i infografikama žele dati profesionalni izgled. Alat omogućava unaprijed definirane predloške. Besplatan je za korištenje u obrazovanju.

Alat Padlet na jednostavan način pruža mogućnost kreiranja digitalne ploče, dijeljenja materijala te komunikacije uz omogućavanje komentiranja i reakcija na dijeljene sadržaje.

Nastavna aktivnost za predmet X

Takav si...

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik piše vrlo kratak tekst opisujući osobnost i izgled osobe po izboru.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Zdravlje
  • Osobni i društveni razvoj

Najbolji si...

Razgovarajte o nametnutim standardima izgleda i novim tehnologijama koje omogućavaju uređivanje fotografija. Tko češće uređuje slike - muškarci ili žene? Što se uređuje - debljina, starost? Koji su motivi za uređivanje fotografija? Čime se bave osobe koje uređuju fotografije? Kako uređivanje fotografija poznatih osoba utječe na “obične” ljude, posebno mlade osobe? Zašto to može imati negativan, pa čak i opasan utjecaj? Prikažite nekoliko primjera uređenih fotografija: PHOTOSHOP.

Potaknite učenike da promisle o pet stvari koje im se sviđaju na sebi – na izgledu i karakteru. Zatim, neka u digitalnom alatu Canva naprave cvijet s pet latica u kojima se nalaze pozitivni opisni pridjevi odnosno ono što se učenicima sviđa na njima samima i čime se ponose. Canva je brz i jednostavan mrežni alat za grafički dizajn koji učenici mogu koristiti jer svojim prezentacijama, posterima i infografikama žele dati profesionalni izgled. Alat omogućava unaprijed definirane predloške.

Svoje digitalne cvjetove postavljaju na zajednički digitalni pano u alatu Padlet koji, na jednostavan način, pruža mogućnost kreiranja digitalne ploče, dijeljenja materijala te komunikacije uz omogućavanje komentara i reakcija na dijeljene sadržaje. Učenici u parovima čitaju što je na laticama te trebaju za svakoga dodati još jednu pozitivnu osobinu.

Kako provesti aktivnost u online okruženju

Zakažite učenicima videosastanak pomoću digitalnog alata MS Teams. Povedite razgovor o nametnutim standardima izgleda i novim tehnologijama koje omogućavaju uređivanje fotografija.Tko češće uređuje slike - muškarci ili žene? Što se uređuje - debljina, starost? Koji su motivi za uređivanje fotografija? Čime se bave osobe koje uređuju fotografije? Kako uređivanje fotografija poznatih osoba utječe na “obične” ljude, posebno mlade osobe? Zašto to može imati negativan, pa čak i opasan utjecaj? Podijelite ekran i prikažite nekoliko primjera uređenih fotografija, Photoshop.

Potaknite učenike da promisle o pet stvari koje im se sviđaju na sebi – na izgledu i karakteru. Zatim, neka u digitalnom alatu Canva naprave cvijet s pet latica u kojima se nalaze pozitivni opisni pridjevi odnosno ono što se učenicima sviđa na njima samima i čime se ponose.Svoje digitalne cvjetove postavljaju na zajedničku digitalnu ploču koju ste otvorili u digitalnom alatu Padlet. Omogućite komentare u postavkama ploče. Otvorite breakout sobe i podijelite učenike u parove. Parovi učenika čitaju što je na laticama te trebaju za svakoga dodati još jednu pozitivnu osobinu u prostor za komentar.

Postupci potpore

Provjerite s učenikom s teškoćama snalazi li se u digitalnim alatima i, po potrebi, pripremite pisane i slikovne upute za bolje snalaženje.

Provjerite koje će riječi učenici s teškoćama odabrati i potaknite ga to budu pozitivne riječi o sebi.

Prilikom podjele u parove uvijek je važno voditi računa o obilježjima pojedinog para. Uvijek postoje učenici koji su senzibilniji i mogu pružiti podršku učenicima s teškoćama u smislu usmjeravanja ili pomaganja te je takve vršnjake važno na vrijeme prepoznati. U ovoj aktivnosti to je posebno važno za učenike koje imaju lošu sliku o sebi.

Prilikom mrežne provedbe aktivnosti provjeravajte s učenicima s teškoćama kako se snalaze u pojedinim fazama aktivnosti te im, po potrebi, pružite pomoć. Kod učenika s teškoćama provjeravajte prati li događanja jer nastavnik nastavu teže kontrolira kad se odvija mrežno. Za učenike s poremećajem iz autističnoga spektra važno je najaviti i svaku promjenu aktivnosti ili promjenu u prostoru gdje se aktivnost provodi (u mrežnom obliku: prelazak iz Breakout sobe u Zajedničku sobu) jer imaju potrebu održavanja ustaljenosti i rutine.

Za učenike koji žele znati više

Zadajte učenicima da razmisle o učeniku/učenici koji je tužan/tužna ili nesretan/nesretna. Zadatak je da mu napišu pismo podrške u kojem ističu pozitivne osobine učenika/učenice da ga/je utješe i oraspolože. Ovim zadatkom kod učenika se razvija emocionalna inteligencija te se proaktivno razvija empatija.

Nastavna aktivnost za predmet X

Najbolji si...

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik piše opisne pridjeve.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Zdravlje
  • Osobni i društveni razvoj
Aktivnost se može provesti i u online okruženju

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.