Predmet
Geografija 3
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Kad se male ruke slože

Naziv predmeta
Geografija 3

Razred
3. razred, srednja škola

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • globalno zatopljenje
  • borba protiv globalnog zatopljenja
  • učinak staklenika
  • protokoli
  • klimatske promjene

Što se može?

Prije početka aktivnosti provjerite znanje učenika o klimatskim promjenama i njihovu utjecaju na Zemlju na način koji smatrate najprimjerenijim. Kratko im predstavite aktivnosti čovječanstva u borbi protiv klimatskih promjena. Zatim učenike podijelite u pet grupa u kojima je jednak broj članova. Svaka grupa, koristeći se pouzdanim izvorima podataka, prema želji odabire jedan od najvažnijih međunarodnih sporazuma/protokola/konferencija/agenda vezanih za klimatske promjene prema prijedlogu nastavnika i njihov negativan učinak na Zemlju. Uputite ih da s pomoću poveznice istraže osnovne informacije o njima i provjere je li i kada Republika Hrvatska potpisala ili ratificirala istraživani sporazum/protokol/konferenciju/agendu. Uputite učenike da usmeno komentiraju i istaknu važnost u tome da Republika Hrvatska ratificira te sporazume/protokole/konferencije/agende.

Postupci potpore

Učenici s teškoćama u razvoju su heterogena skupina, a odabir prilagodbi treba odgovarati potrebama i mogućnostima svakog učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole (psihologom, logopedom ili edukacijskim rehabilitatorom) i samim učenikom s teškoćama.

Pri raspodjeli učenika u skupine pripazite na to da učenik s teškoćama bude u skupini s učenicima koji će ga usmjeravati te mu pružati vršnjačku potporu. Važno je osigurati da učenici razumiju zadatak. Ako učenik sa specifičnim teškoćama učenja ima teškoće u praćenju i pamćenju uputa, možete ih predstaviti verbalno i u pisanom obliku. Upute moraju biti jasne i napisane u prilagođenom obliku (uvećana fonta, dvostrukog proreda, povećanog razmaka među slovima, ljevostranog poravnanja). Provjerite mogu li se postavke mrežne stranice prilagoditi potrebama čitanja učenika s oštećenjem vida. Potrebno je osigurati da učenik s teškoćama u razvoju aktivno sudjeluje u aktivnosti, odnosno da ne bude pasivan promatrač.

Za učenike koji žele znati više

Uputite učenike da s pomoću alata MindMeister izrade umnu mapu u kojoj će povezati sve poznate asocijacije s pojmom klimatske promjene. Zatim će svoje uratke podijeliti s ostalim učenicima na zajedničku Padlet ploču.

Nastavna aktivnost za predmet X

Što se može?

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik navodi primjere aktivnosti Republike Hrvatske usmjerene smanjenju čovjekova utjecaja na klimatske promjene.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost

Zajedno smo jači

Učenici podijeljeni u grupe iz aktivnosti 1 trebaju istražiti, koristeći se digitalnim alatima, koje su države članice Europske unije dosad ratificirale ili potpisale sporazume/protokole/konferencije/agende koje su oni proučavali u prethodnoj aktivnosti. Uputite ih da tražene podatke pronađu na poveznici. Nakon što su prikupili sve potrebne informacije, nastavnik će ih kratko uputiti kako će se koristiti digitalnim alatom Padlet. Nakon toga će u njemu učenici prikupljene sadržaje podijeliti s ostalim učenicima na zajdničkoj Padlet ploči kako bi imali jasan pregled uključenosti članica Europske unije u sporazume/protokole/konferencije/agende o klimatskim promjenama. Kada su gotovi kratko će komentirati dobiven rezultat da bi lakše uočili koje su države potpisale pojedine sporazume/protokole/konferencije/ agende te kako bi ih prema tome lakše grupirali. Zatim će grupe učenika izraditi kartograme država članica EU-a koje su potpisale ili ratificirale sporazum/protokol/konferenciju/agendu koju su proučavali u grupi. Kartograme učenici izrađuju u digitalnom alatu NatGeo MapMaker. Nastavnik ih, prema potrebi, može kratko uputiti u upotrebu tog alata kako bi lakše obavili zadatak.

Postupci potpore

Učenici s teškoćama u razvoju su heterogena skupina, a odabir prilagodbi treba odgovarati potrebama i mogućnostima svakog učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole (psihologom, logopedom ili edukacijskim rehabilitatorom) i samim učenikom s teškoćama.

Provjerite mogu li se učenici s teškoćama služiti digitalnim alatom Padlet. Također, provjerite mogu li se postavke mrežne stranice prilagoditi potrebama čitanja učenika s oštećenjem vida. Za učenike sa specifičnim teškoćama u učenju upute za upotrebu digitalnog alata NatGeo MapMaker možete priložiti u prilagođenom obliku (uvećana fonta, dvostrukog proreda, povećanog razmaka među slovima, ljevostranog poravnanja). Učeniku oštećena vida omogućite učenika mentora koji će mu opisivati ključne vizualne informacije tijekom rada u grupi. Učeniku s motoričkim teškoćama mogu se osigurati prilagođeni miš i tipkovnica kako bi se lakše služio tabletom ili računalom. Potrebno je osigurati da učenik s teškoćama u razvoju aktivno sudjeluje u aktivnosti, odnosno da ne bude pasivan promatrač.

Za učenike koji žele znati više

Uputite učenike da na mrežnim stranicama istraže kako pojedinci, udruge i institucije upozoravaju na globalno zatopljenje. Neka izrade plakat u digitalnom alatu Canva na kojem će prikazati vlastite savjete o tome kako pojedinci mogu pridonijeti očuvanju klime. Svoja zapažanja i zaključke mogu ujediniti u digitalnom alatu Canva te postaviti na razrednu Padlet ploču.

Nastavna aktivnost za predmet X

Zajedno smo jači

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenici vide koje su sporazume o klimatskim promjenama potpisale države članice Europske unije.
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost

Vidimo promjene

Učenici podijeljeni u grupe iz aktivnosti 1 dalje istražuju, koristeći se digitalnim alatima, koji protokoli o utjecaju klimatskih promjena na Zemlju imaju najviše ratifikacija i koje države svijeta su ih potpisale ili ratificirale. Zaključuju koje države svijeta nedostaju, to jest nisu potpisnice tih protokola te kako to utječe na klimatske promjene u tim državama. Nakon što su proučili osnovne informacije o protokolima, učenici ih u grupama prikazuju u digitalnom alatu Piktochart u obliku infografike. Uputite ih da infografika mora jasno prikazivati redni broj COP sastanka, godinu i mjesto održavanja, ciljeve agende/protokola/sporazuma, broj država koje su ih potpisale i ratificirale te jesu li agenda/protokol/sporazum uspješno provedeni ili se još provode. Nastavnik ih kratko upućuje kako će se koristiti tim digitalnim alatom. Nakon što su izradili infografike, učenici ih kratko komentiraju.

Postupci potpore

Učenici s teškoćama u razvoju su heterogena skupina, a odabir prilagodbi treba odgovarati potrebama i mogućnostima svakog učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole (psihologom, logopedom ili edukacijskim rehabilitatorom) i samim učenikom s teškoćama.

Provjerite mogu li se učenici s teškoćama služiti digitalnim alatima. Važno je osigurati da razumiju zadatak. Ako učenik sa specifičnim teškoćama učenja ima teškoće u praćenju i pamćenju uputa, možete ih predstaviti verbalno i u pisanom obliku. Upute za zadatak i upotrebu digitalnog alata moraju biti jasne i napisane u prilagođenom obliku (uvećana fonta, dvostrukog proreda, povećanog razmaka među slovima, ljevostranog poravnanja). Učeniku s motoričkim teškoćama mogu se osigurati prilagođeni miš i tipkovnica kako bi se lakše služio tabletom ili računalom. Učeniku oštećena vida omogućite učenika mentora koji će mu opisivati ključne vizualne informacije tijekom rada u grupi. Važno je da učenik preuzme ulogu koja odgovara njegovim mogućnostima. Potrebno je osigurati da učenik s teškoćama u razvoju aktivno sudjeluje u aktivnosti, odnosno da ne bude pasivan promatrač.

Za učenike koji žele znati više

Uputite učenike da pretraživanjem pouzdanih izvora znanja, npr. CIA Factbook, dodatno istraže uključenost visokorazvijenih država i država u razvoju u svjetske protokole o zaštiti okoliša i klimatskim promjenama. Neka izrade infografiku u alatu Piktochart koju će predstaviti ostalim učenicima u razredu. Pritom trebaju istaknuti koje su sporazume/protokole/agende te države potpisale, a koje su i ratificirale.

Nastavna aktivnost za predmet X

Vidimo promjene

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenici razlučuju uspješnost provođenja pojedinih protokola na globalnoj razini.
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.