Međupredmetna tema
Učiti kako učiti
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Sukob ili suradnja

Međupredmetna tema
Učiti kako učiti

Odgojno-obrazovna očekivanja
ključni pojmovi
  • LK: ritam na plohi, ritam u prostoru
  • POV: Velika geografska otkrića, civilizacije pretkolumbovske Amerike, konkvistadori
  • TZK: pravila, medijator, suradnja
  • IZVAN 1: suradnja, strategija, divergentno mišljenje
  • IZVAN 2: rješavanje sukoba, suradnja, interesi
Nastavna aktivnost za predmet Likovna kultura

Skulptura suradnje

Aktivnost započnite gledanjem slika Soniae Delaunay u videozapisu Sonia Delaunay. Nakon gledanja videozapisa u PowerPoint prezentaciji projicirajte nekoliko djela Soniae Delaunay ( npr. Kompozicija sa zelenom i plavom, Ritam boja, 1952., Električne prizme, Bez naziva, 1945.)

Učenici, promatrajući umjetnička djela, iznose osobni doživljaj djela i opisuju izgled djela. Pitanjima vodite učenike da uoče da se u djelima pojavljuju plohe i da se plohe ponavljaju. U ponavljanju ploha učenici uočavaju ritam na plohi.

Učenici između projiciranih slika biraju sliku koja im se najviše sviđa i prema tome se dijele u grupe od tri ili četiri člana. Svaki član grupe olovkom na papiru skicira obrisnom crtom plohe koje na slici vidi. Pritom se svi članovi grupe dogovaraju da skiciraju plohe koje su oblikom i promjenom veličina karakteristične za odabranu sliku. Nakon toga svaki učenik iz valovite ljepenke izrezuje plohe koje je skicirao. Od izrezanih ploha učenici tehnikom zarezivanja i usijecanja grade zajedničku skulpturu u prostoru.

Nakon što završe skulpture, učenici promatraju rad Nauma Gabo, Head No. 2 Head No. 2, 1916 - Naum Gabo. Učenici na skulpturi uočavaju elemente koji se ponavljaju te uočavaju ritam u prostoru.

Učenici promatraju skulpture koje su oblikovali i u njima uočavaju ritam u prostoru i način na koji su ritam ostvarili.

Svaka grupa predstavlja razredu svoju skulpturu. Članovi grupe ostatku razreda prepričavaju kako je skulptura nastala kroz opis njihove međusobne suradnje. Suradnju unutar grupe učenici vrednuju u zajedničkoj, unaprijed pripremljenoj, tablici u PowerPoint prezentaciji. Pitanjima potaknite učenike da objasne kako su došli do pojedinih rješenja, jesu li se sukobili tijekom rada i bi li ostvarili ovakav rad da su radili samostalno. Ujedno učenici objašnjavaju poveznicu između njihove skulpture i slike Soniae Delaunay prema kojoj su skulpturu radili. Ostali učenici ukazuju na zanimljiva rješenja i moguća poboljšanja na predstavljenoj skulpturi.

Na kraju svaki član grupe digitalnim fotoaparatom snima skulpturu s jedne strane kako bi ju zajedničkim fotografijama predstavili u razrednoj virtualnoj galeriji u Padletu.

Postupci potpore

Pripremite pisani opis slike iz videozapisa za učenike s oštećenjem vida ili im omogućite rad u paru, u kojem će vršnjak biti podrška u opisivanju gledanog. Kako bi jednostavnije pratili prikazane sadržaje, a ujedno i pomno opažali, pripremite smjernice u obliku pitanja koja će ih upućivati na gledano (učenici s teškoćama pažnje, intelektualne teškoće, poremećaji iz spektra autizma). Učenicima proslijedite tablicu u koju će bilježiti svoje doživljaje i izgled skulpture. Pripremite primjere na podsjetniku koji će predstavljati ritam plohe. Omogućite ravnopravno i aktivno sudjelovanje učenika s teškoćama u radu grupe, a po potrebi i rad u paru unutar grupe (oštećenje vida). Također, važno je unaprijed dogovoriti pravila rada u grupi, osobito za učenike s poremećajem pažnje i aktivnosti (ADHD). Učenicima s motoričkim teškoćama pružite podršku u skiciranju plohe te izrezivanju ljepenke. Umjesto promatranja, za učenike s oštećenjem vida pripremite model s plohom koju će učenici opipati. Nekim učenicima (npr. intelektualne teškoće, teškoće vidne percepcije) bit će potreban predložak prema kojem će skicirati plohu. Osim pravila dobre suradnje, koje ćete pripremiti učenicima, za učenike s poremećajem iz spektra autizma, pojasnite uloge u grupi. Pri izradi skulpture pripazite na moguću taktilnu hiperosjetljivost učenika s poremećajem iz spektra autizma. Upute za fotografiranje pripremite za učenike, posebice s teškoćama pažnje, intelektualnim teškoćama, a slikovno ih popratite za učenike s poremećajem iz spektra autizma. Za korištenje digitalnih aplikacija smjernice možete naći na sljedećoj poveznici: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Zainteresirani učenici mogu prikupiti fotografije skulpture svoje grupe i obraditi fotografije u programu za obradu fotografija Pixlr. Sve fotografije mogu objediniti u zajednički prikaz. Pojedinim fotografijama mogu naglasiti kontaste, mogu ih duplicirati, mijenjati formate. Svoj rad mogu izložiti u razrednoj virtualnoj galeriji.

Nastavna aktivnost za predmet Likovna kultura

Skulptura suradnje

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Šesti razred osnovne škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • A.6.1. Učenik istražuje i interpretira različite sadržaje oblikujući ideje koje izražava koristeći se likovnim i vizualnim jezikom
  • A.6.2. Učenik demonstrira fine motoričke vještine uporabom i variranjem različitih likovnih materijala i postupaka u vlastitome likovnom izražavanju
  • A.6.3. Učenik u vlastitome izražavanju koristi tehničke i izražajne mogućnosti novomedijskih tehnologija
  • B.6.1. Učenik rekonstruira likovno i vizualno umjetničko djelo povezujući osobni doživljaj, likovni jezik i tematski sadržaj djela u cjelinu
  • B.6.2. Učenik opisuje stvaralački proces, opisuje i uspoređuje svoj likovni ili vizualni rad i radove drugih učenika te ukazuje na zanimljiva rješenja ili moguća poboljšanja
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Povijest

Suradnja mijenja svijet

Učenicima dajte kratki uvod u temu o prilikama koje su vladale u pretkolumbovskoj Americi i u Europi uoči Velikih geografskih otkrića. Za motivaciju učenicima prikažite sliku o Kolumbovom iskrcavanju na otok San Salvador i njegov prvi susret s američkim domorocima 1492. godine. Analizirajući sliku, povedite raspravu o tome kakve su bile reakcije i motivi jedne i druge strane prilikom tog prvog susreta. U daljoj raspravi utvrdite koji su bili glavni razlozi sukoba između osvajača i domorodaca te je li se taj sukob mogao izbjeći u budućnosti. Što je bilo potrebno da se sukob izbjegne ili ostvari suradnja između dviju suprotstavljenih strane?

Nakon što ste analizirali sliku, podijelite učenike u dvije grupe. Recite im neka zamisle kako jedna grupa pripada osvajačima koji su istraživali Novi svijet, a druga grupa su domorodci koji su jednog dana neočekivano upoznali nove ljude koji su doplovili na njihov otok ili došli u grad. Svakoj grupi pripremite različite izvore i tekstove koje će proučavati o osvajačima i domorocima te o njihovim motivima, interesima, zapažanja o drugima i sl. (pr na temelju ovih izvora: O konkvistadorima, Kolumbovska razmjena).

Nakon proučavanja tekstova, neka učenici u grupama osmisle i izrade desetak kartica u kojima će opisati neprihvatljive situacije i probleme koji su doveli do sukoba (npr. problem iskorištavanja prirodnih dobara, bolesti koje su donijeli osvajači, zatiranje njihovih običaja i kulture, problem jezika, problem vjere itd.) i neka za svaki problem jasno opišu moguća prihvatljiva rješenja. Kao primjer, grupa Domorodci na kartici može napisati NASILNO RJEŠENJE SUKOBA - prisilno oduzimanje zlata i drugih prirodnih bogatstava’’ i MIRNO RJEŠENJE SUKOBA - Poštuj tuđu imovinu. Dogovorimo se oko podjele zlata kojeg ima u izobilju. Učenici kartice mogu ispisati na listu papira. Nakon izrade kartica, predstavnici dviju grupe neka se nađu na ‘’sastanku’’ gdje će s drugom stranom razmijeniti kartice i razgovarati o problemima koje su naveli na njima. Učenici mogu razgovor odigrati i u obliku igrokaza. Cilj igrokaza je da grupe nađu zajednički jezik za rješavanje problema te približe drugoj strani interese svoje grupe. Učenici mogu povezati situacije koje dramatiziraju s osobnim iskustvom rješavanja sukoba prilikom grupnog rada. Nakon završenog sastanka, neka grupe izrade ‘’Povelju’’ u kojoj će zajednički napisati kako na prihvatljiv način rješavati sukobe. Povelju mogu izraditi u digitalnom alatu Canva.

Postupci potpore

Pripremite opise slika za učenike s oštećenjem vida ili omogućite rad u paru s vršnjakom koji će biti podrška u opisivanju slika. U svrhu ponavljanja nastavnih sadržaja povezanih s aktivnošću, pripremite kognitivnu mapu zajedno s učenicima. Pripremite tablice s motivima i reakcijama osvajača i domorodaca koje će biti smjernica u raspravi. Omogućite ravnopravno i aktivno sudjelovanje učenika s teškoćama u skupini, po potrebi rad u paru s vršnjakom unutar skupine. Dramatizaciju uloga domorodaca i osvajača primjerom dodatno pojasnite učenicima s intelektualnim teškoćama i/ili poremećajem iz spektra autizma. Po potrebi pripremite kratki tekst, može i samo jednu rečenicu za igrokaz, ovisno o govorno-jezičnim sposobnostima učenika. U svrhu izrade kartica neprihvatljivih situacija, pripremite slikovni prikaz svakodnevnih situacija (primjerice Socijalne priče, strip), što će biti osobito podrška učenicima s intelektualnim teškoćama i učenicima s poremećajem iz spektra autizma. Također, navedene situacije svakodnevnog života mogu biti primjer za nenasilno rješavanje sukoba. Za korištenje digitalnih aplikacija smjernice možete naći na sljedećoj poveznici: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više na temelju svog iskustva u grupnom radu mogu izraditi kratki animirani film o neprihvatljivim i prihvatljivim situacijama koje su doživjeli tijekom grupnog rada. Mogu opisati kako oni rješavaju sukobe i oko čega se najčešće sukobljavaju za vrijeme grupnog rada te dati neke prijedloge kako te sukobe riješiti. Animirani film mogu izraditi u digitalnom alatu kao što je Powton.

Nastavna aktivnost za predmet Povijest

Suradnja mijenja svijet

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Šesti razred osnovne škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • OŠ POV A.6.1. Učenik objašnjava dinamiku i promjene u pojedinim društvima u srednjem i ranom novom vijeku.
  • OŠ POV B.6.1. Učenik objašnjava gospodarsku dinamiku i njezinu važnost u srednjem i ranom novom vijeku.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Tjelesna i zdravstvena kultura

Snaga dogovora

Učenike podijelite u tri ili četiri grupe. Svakoj grupi odredite voditelja s kojim ćete surađivati tijekom zadatka. Učenicima demonstrirajte i objasnite pravila štafetne igre. Broj zadataka u pojedinoj štafeti mora biti jednak broju grupa. Osmislite zadatke koji su jednostavni i otprilike jednaki u trajanju. Objasnite sistem bodovanja (npr. 3 boda prvo mjesto, 2 boda drugo, 1 bod treće, 0 bodova diskvalifikacija). Uputite učenike da zadatke izvode što brže, uz poštivanje zadanih pravila. Povedite razgovor s učenicima o tome koliko su nam u svakodnevnom životu važna pravila, dogovor i suglasnost u vezi s njihovim provođenja. Povucite paralelu s poštivanjem pravila u štafetnoj igri. Pozovite svakog vođu grupe nasamo i prvome zadajte upute da svojoj grupi naloži da prvi zadatak preskoče, ostale pravilno izvedu. Drugog uputite da grupi kaže da drugi zadatak preskoče, trećega da svojima naloži da treći zadatak preskoče, a ostale pravilno izvedu, itd. Dopustite svakoj grupi jednu minutu za dogovor o taktici i krenite sa zadatkom. Budite medijator i pomognite u rješavanju poteškoća koje će nastati kada učenici ustanove da i ostali krše dogovorena pravila. Po isteku vremena, neka članovi vođama grupa ukažu na sve nejasnoće i propuste te što ih sve muči. Pokušajte s vođama kratko raspraviti i usuglasiti stavove učenika kako dalje nastaviti natjecanje. Sugerirajte im npr.: uvjerite članove svoje grupe da mogu pobijediti samo poštujući pravila, možemo li ponoviti nadmetanje uz strogo pridržavanje pravila?; kako ćemo dalje surađivati? Dopustite učenicima da se kratko dogovore za dalji rad. Ponovite nadmetanje i pratite kako učenici rade i surađuju. Pohvalite ih na kraju natjecanja i proglasite plasmane.

Provedite na samom kraju aktivnosti kratku anketu, koristeći aplikaciju Microsoft Forms. U anketi predlažem pitanja tipa: Kako si se osjećao/la kada se protivnici nisu držali zadanih pravila?; Kako si se osjećao/la kada se tvoja ekipa nije pridržavala pravila? Misliš li da ste se uspješno dogovorili kako dalje?; i slično. Nakon ankete, učitelj potiče učenike na raspravu o rezultatima ankete te im ukazujte na važnost poštivanja različitosti, uvažavanja tuđeg mišljenja, slušanja i suradnje za ostvarenje nekog cilja ili zadatka.

Postupci potpore

Omogućite ravnopravno i aktivno sudjelovanje učenika s teškoćama u ekipama. Vježbe prilagodite sposobnostima učenika s motoričkim teškoćama da bi mogli ravnopravno sudjelovati u aktivnosti. Za štafetu pripremite pisane upute, što će biti osobita pomoć učenicima s teškoćama pažnje. U pisanome obliku pripremite kriterije bodovanja. Dogovorite pravila za grupni rad, pripremite ih u pisanom obliku osobito za učenike s teškoćama pažnje i aktivnosti. Pravila grupnog rada i suradnje popratite slikovnim prikazima za učenike s poremećajem iz spektra autizma. Pripremite tablice u koje će učenici upisivati nejasnoće i teškoće na koje su naišli u radu u grupi. Također, u svrhu samoregulacije ponašanja, pripremite za svaki zadatak tri emotikona koje će učenici zaokružiti kao samoevaluaciju za svoje ponašanje u zadatku (osobito za učenike s teškoćama pažnje i aktivnosti). Pitanja u anketi sadržajno prilagodite sposobnostima učenika (jednostavna pitanja za učenike s intelektualnim teškoćama). Kombinirajte vrstu pitanja (višestrukog izbora, točno/netočno, dopunjavanje, pitanje zatvorenog tipa).

Za učenike koji žele znati više

Uputite učenike da samostalno kod kuće prouče pojam medijacije i pokušaju objasniti svojim riječima što bi taj pojam za njih značio.

Nastavna aktivnost za predmet Tjelesna i zdravstvena kultura

Snaga dogovora

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Šesti razred osnovne škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • OŠ TZK D.6.3. Sudjeluje u natjecanjima koja razvijaju sposobnost samoregulacije, suradničkog odnosa i nenasilnog rješavanja sukoba.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
Izvannastavna aktivnost

Ručnikom do suradnje

Za ovu aktivnost pripremite tri ručnika za plažu i tri manja ručnika za ruke. Oslobodite prostor učionice za kretanje učenika. Označite početnu liniju i završnu liniju na suprotnim krajevima učionice. Podijelite učenike u tri grupe. Odaberite po jednog učenika iz svake grupe i dodijelite mu malu ping pong lopticu. Tim učenicima objasnite (odvojeno od ostatka njihovih grupa) da je njihov zadatak ometati dogovor u grupama, odnosno usprotiviti se svakoj zajedničkoj odluci grupe ili tijekom rada učiniti suprotno od onoga što su učenici u grupama dogovorili.

Objasnite učenicima zadatak: grupe kreću s utrkom u isto vrijeme. Dajte svakoj grupi jedan veliki ručnik za plažu i jedan manji ručnik za ruke. Zadatak grupa je da svi drže cijelo vrijeme svoja stopala na ručnicima te u što kraćem vremenu prijeđu od startne do ciljne linije na bilo koji način koji grupa može osmisliti. Ako noga bilo kojeg člana grupe u nekom trenutku dodirne pod i ne bude na ručniku, grupa mora krenuti ispočetka, a vrijeme se ne zaustavlja. Pobjeđuje grupa koja u najkraćem vremenu ispuni zadatak.

U prvom dijelu zadatka doći će do neizbježnog sukoba koji će izazvati učenici kojima ste dodijelili ping-pong lopticu. S obzirom da nijedna grupa neće uspjeti izvršiti zadatak, zaustavite igru. Razgovarajte s učenicima o razlozima njihova neuspjeha te koji je učenik ometač. Potaknite učenike na promišljanje o uvjetima koji su potrebni za ispunjavanje zadatka. Objasnite učenicima da ponove zadatak prema zadanim pravilima, ali ovoga puta bez učenika ometača. Tijekom igre možete poticati učenike uputama: Držite noge na ručniku! Cipele možete skinuti ako vam smetaju i kližete se! Kako drugačije možete upotrebljavati ručnike za rješavanje ovog problema?Je li brže da svi odlaze odjednom ili jedna ili dvije osobe odjednom?

Nakon odigrane igre razgovarajte s učenicima o strategijama koje su primijenili: Koje ste strategije upotrijebili kako biste brže došli na cilj? Što je djelovalo, a što nije? Koja vaša odluka je bila nekorisna, a koja korisna i uspješna? Kako ste odlučili koje ćete strategije u natjecanju koristiti?

Zapišite na ploču pojmove koje ćete u razgovoru izlučiti (suradnja, korisne i nekorisne strategije, dogovor, odlučivanje, podjela uloga, osjećaji tijekom igre i nakon igre).

Nakon razgovora, učenici individualno izrađuju kognitivnu mapu u alatu Coggle na temu suradnje. Središnji pojam je naslov dramske aktivnosti “Ručnikom do suradnje”. Učenike usmjerite na razradu pojma prema onome što su kroz igru na ručniku naučili o suradnji. Kao poticaj, učenicima možete na ploči zapisati pojmove: strategije (korisne i nekorisne), presudne odluke, podjela uloga i dogovor na ručniku, osjećaji na početku, tijekom i na kraju natjecanja. Učenici, zatim, prezentiraju svoje kognitivne mape. Dramsku radionicu završite tako da učenici stoje u krugu zatvorenih očiju. Zadatak učenika je da svi poskoče u vis u isto vrijeme bez prethodnog dogovora. Kratko prodiskutirajte jesu li uspjeli poskočiti istodobno iz prve; kako im je to uspjelo i što im je sve pomoglo da se usklade.

Izvannastavna aktivnost

Ručnikom do suradnje

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Šesti razred osnovne škole
Svrha
  • Razvijati vještinu dramske verbalne i neverbalne komunikacije.
  • Poticati samopouzdanje i razvoj pozitivne slike o sebi.
  • Razvijati sposobnosti identifikacije i senzibiliteta s drugim osobama.
  • Zadovoljiti potrebu za igrom i zabavom. Upoznati dramsku i kazališnu terminologiju.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
Izvannastavna aktivnost

Kugla sa četiri ugla

Omogućite učenicima ponavljanje i povezivanje činjenica koje se tiču geometrijskog lika kugle i kocke sa samim geometrijskim tijelima. To je moguće učiniti u alatu primjerice Matching Pairs s mrežnog sjedišta LearningApps.

Najavite raspravu: Život nije moguć bez kugle ili kocke!? Potaknite učenike neka razmisle o temi i podijelite ih u tri grupe. Prvu grupu čine učenici koji se zalažu za kuglu, a drugu grupu učenici koji se zalažu za kocku. Kako biste razvili raspravu, možete pripremiti provokativne i pomalo isključive izjave i materijale u korist obiju grupa poput: Bez kugle nije moguće jer je i naš planet svojevrsna kugla. Bez kocke je život nezamisliv, kuće se grade u tom obliku. Treću grupu čine učenici koji već imaju osnovna predznanja o vještini medijacije. Oni će opažati komunikaciju između dviju grupa, iznošenje činjenica i kulturu ophođenja. Kada se tijekom rasprave predstavnici grupa koji se zalažu za kuglu odnosno kock ukopaju u svojim pozicijama, medijatori će primijeniti i demonstrirati tehniku guljenje luka. Tehnika guljenja luka služi za istraživanje interesa sukobljenih strana. Njezinom uporabom medijatori će doći do skrivenih motiva, potreba, briga, želja, interesa i aspiracija te tako olakšati rješenje sukoba. Pitanja koja mogu postaviti su: Reci mi više o ovom sukobu/sporu? Zašto si uvjeren da je suprotna strana u zabludi? Što druga strana zastupa/radi? Kakvi su tvoji/vaši motivi u ovom sukobu/sporu? Što te najviše brine u slučaju da tvoja strana izgubi u ovoj raspravi? Što je za tebe/vas ovdje najvažnije?

Na kraju aktivnosti učenici će u nekom od digitalnih alata, primjerice Canva, izraditi plakat kojim će objasniti razliku između pozicije i interesa u sukobu. Naime, često strane u sukobu zaglave jer se ne mogu pomaknuti iz pozicije (onoga što zahtijevaju) prema interesu (onome što zaista žele).

Izvannastavna aktivnost

Kugla sa četiri ugla

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Osmi razred osnovne škole
Svrha
  • Upoznati učenike s modelom i koracima medijacije.
  • Promicati nenasilno rješavanja sukoba.
  • Unaprijediti komunikacijske vještine učenika.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost

Dodatna literatura, sadržaji i poveznice

Arvaj, N. i sur. (2010) Vodič kroz medijaciju za učenike i učenice, Mreža mladih Hrvatske. (13. 8. 2020.)

Ibišević Muminović, J., Pijaca, E. (2009) Možemo to riješiti: Medijacijom prema kulturi demokratske komunikacije i rješavanja sukoba, priručnik za nastavnike, Forum za slobodu odgoja, Zagreb

Druga godišnja konferencija o školskoj medijaciji (2016) Manifesto školske medijacije. (13. 8. 2020.)

Munivrana A., Pijaca Plavšić E. i sur. (2015) Neki prediktori provedbe programa medijacije u osnovnim školama RH, Forum za slobodu odgoja (13. 8. 2020.)

Rosenberg M.B. (2006) Nenasilna komunikacija, jezik života, Centar za mir, nenasilje i ljudska prava - Osijek. (13. 8. 2020.)

Forum za slobodu odgoja (2013) Zbirka nastavnih priprema iz medijacije: Možemo to riješiti, Forum za slobodu odgoja, Zagreb

Zimmer, J.A. (2001) Možemo to riješiti, priručnik za nastavnike, Forum za slobodu odgoja, Zagreb

POVIJEST:

Kolumbo, K. (1992) Putovanje u Novi svijet: Dnevnici – pisma, Naprijed, Zagreb.

Skupina autora (2008) Povijest 8. Humanizam i renesansa, doba otkrića, Europapress holding, Zagreb

Zinn, H. (2012) Narodna povijest SAD-a, VBZ, Zagreb

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.