Učenike motivirajte na razgovor o prijevoznim sredstvima na osnovi fotografija na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 6, Jedinica 6.2. Razgovarajte o omiljenom prijevoznom sredstvu ili onom kojim se često koriste, koje je prijevozno sredstvo dobro za okoliš, a koji su najveći zagađivači. Učenici potom, na osnovi zvukova, prepoznaju o kojem se prijevoznom sredstvu radi. Nakon toga ih spajaju s hrvatskim prijevodom i razvrstavaju ovisno o tome gdje se nalaze na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 6, Jedinica 6.2. Potom neka riješe i zadatak A.
Nakon toga, podijelite ih u grupe te će u alatu Learning Apps izraditi kvizove s 8 do 10 pojmova, a svaka grupa će dobiti različitu vrstu zadatka. Zatim slijedi i rješavanje zadataka drugih grupa kako bi se dodatno uvježbalo gradivo.
Učenike potom podijelite u dva tima te im podijelite kartice s imenima prijevoznih sredstava. Jedan od učenika iz tima dobiva ulogu suca koji nadgleda drugi tim. Tim, također, odabire i osobu koja će objašnjavati navedene riječi ostatku tima bez korištenja ključne riječi. Primjerice, riječ nave trebat će objasniti bez korištenja riječi mare, acqua, traghetto, barca i navigare. Pobjeđuje tim s više pogođenih riječi.
Prilikom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na pojedinačnim obilježjima pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i obilježjima same teškoće. Izazov u radu predstavljaju učenici sa združenim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifične teškoće u učenju i poremećaji raspoloženja). Preporučuje se učenika s teškoćom premjestiti u prednji dio učionice kako biste mu brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
U slučaju da u razredu postoji učenik s oštećenjem sluha, odredite polukružni raspored sjedenja kako bi učenik s oštećenjem sluha lakše pratio uvodnu raspravu o prijevoznim sredstvima. Tijekom rasprave ne treba ustrajati na tome da učenik s poremećajem glasovno-jezično-govorne komunikacije govori pred razredom, naravno, osim ako ne izrazi želju za time. Uvažite utjecaj poremećaja jezično-govorno-glasovne komunikacije na učenje stranog jezika i izgovor. Prilikom rješavanja zadataka na e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 6, Jedinica 6.2, omogućite vršnjačku podršku za učenike s izraženijim teškoćama. Za učenike s oštećenjem sluha modificirajte zadatak tako da treba spojiti nazive prijevoznih sredstava s vizualnim prikazom traženog prijevoznog sredstva. Prilikom podjele učenika u grupe za izradu kviza u Learning Apps vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Po potrebi, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje, slikovne upute i vršnjačku podršku pri korištenju digitalnog alata Learning Apps. Primjerice, učenik s disleksijom ili oštećenjem sluha može usmeno predlagati sadržaj pitanja, a učenik urednog razvoja biti zadužen za pravopisnu i gramatičku provjeru sadržaja kviza. U završnom dijelu aktivnosti unaprijed objasnite pravila i omogućite slikovnu podršku pravila učenicima s teškoćama, posebice učenicima s poremećajem iz autističnoga spektra.
Učenici proučavaju glagole koji se koriste uz prijevozna sredstva poput volare, navigare te kreiraju kviz Kahoot u kojem je potrebno staviti navedene glagole u prezent.
Učenicima predstavite različite situacije u kojima se koriste prijevozna sredstva, a oni trebaju dati svoje mišljenje koje je prijevozno sredstvo najbolje u toj situaciji. Primjerice, za odlazak na more ili do centra grada. Njihova mišljenja će se razlikovati pa će ih trebati i argumentirati.
Učenike uputite na rješavanje zadatka B na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 6, Jedinica 6.2, gdje - između tri ponuđena odgovora - biraju odgovarajući.
Nakon toga, podijelite ih u 4 do 5 grupa u kojima će istražiti pojedine vrste prometnih sredstava te njihove nazive uz pojašnjenja. Neka kreiraju plakat u digitalnom alatu Canva u kojem će ih predstaviti. Ograničite na najviše pet podskupina kako se ne bi išlo u preveliku širinu. Primjerice, grupa koja će obrađivati brodove može objasniti podskupine traghetto, vaporetto, barca a vela, gondola... Nakon što su napravili plakat, napravit će i kratak kviz znanja u digitalnom alatu Wordwall kojim će testirati koliko je ostatak razreda pažljivo slušao njihovo izlaganje. Sami će odabrati koju vrstu kviza žele za to iskoristiti.
Nakon što su svi izradili svoje plakate i kvizove znanja, predstavit će plakate ostatku razreda koji će, nakon toga, odigrati i kviz.
Tijekom uvodne rasprave o prijevoznim sredstvima omogućite vizualnu podršku koja će učenicima s poremećajem iz autističnog spektra olakšati razumijevanje ključnih riječi i pomoći u lakšem praćenju rasprave. Učenike s poremećajem jezično-govorno-glasovne komunikacije nikada ne ispravljajte u govoru i spriječite moguće oponašanje i ruganje. Ne ustrajte na tome da ti učenici govore pred razredom, osim ako to sami ne žele. Omogućite učenicima s jezičnim teškoćama grafički prilagođen uručak s novim pojmovima i njihovim prijevodom. Tijekom rješavanja zadatka B na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 6, Jedinica 6.2, uputite učenike s disleksijom da na Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta. Prilikom podjele učenike u grupe za izradu plakata u digitalnom alatu Canva vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Po potrebi, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje, slikovne upute i vršnjačku podršku pri korištenju u digitalnih alata Canva i Wordwall. U prezentacijskom dijelu aktivnosti ne treba ustrajati na tome da učenik s poremećajem jezično-govorno-glasovne komunikacije izlaže pred razredom, naravno, osim ako ne izrazi želju za time. Uvažite utjecaj komunikacijskih i jezično-govornih teškoća na učenje stranog jezika i izgovor.
Učenici kreiraju osmosmjerku u alatu Puzzel.org koristeći se novospomenutim pojmovima.
Potaknite učenike na razgovor o prijevoznim sredstvima u gradu i vremenskim prilikama, koje je prijevozno sredstvo najbolje kad pada kiša, koje kad je sunce i slično. Svoje odgovore neka pokušaju argumentirati.
Učenici proučavaju pravilo o korištenju prepozicija kad je riječ o prijevoznim sredstvima tako da će naučiti da se u jednini koriste prepozicije in i con + član, dok u množini isključivo druga opcija. Također, upoznat će se i s pravilom a piedi nakon čega ih priupitajte poznaju li još neki primjer kada se koristi ta prepozicija očekujući odgovor a cavallo. Na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 6, Jedinica 6.2 provjerit će usvojenost tog pravila u prva 4 primjera u zadatku C.
Nakon toga će u paru prikazati pravilnu uporabu ovog pravila kroz osmišljavanje primjera za uporabu u obliku stripa u Pixtonu kojeg će prezentirati međusobno ostatku razreda.
Podijelite učenike u parove te im zadajte da za svaki od spomenutih prijevoznih sredstava odrede prednosti i mane, minimalno 2 po prijevoznom sredstvu. Na digitalnoj ploči Lino ćete potom upisivati njihove odgovore i tako ćete zajednički kreirati liste koje će im biti uvijek dostupne. Tijekom kreiranja lista prednosti i mana, potaknite ih na argumentiranje, davanje dodatnih primjera, uključite i ostale da vidite slažu li se ili ne.
U slučaju da u razredu postoji učenik s oštećenjem sluha, odredite polukružni raspored sjedenja kako bi učenik s oštećenjem sluha lakše pratio uvodnu raspravu o prijevoznim sredstvima i vremenskim prilikama. Kako bi učenici s poremećajem iz autističnog spektra lakše pratili raspravu, pripremite vizualnu podršku u obliku fotografija prijevoznih sredstava i vremenskih uvjeta. Tijekom aktivnosti rješavanja zadataka na e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 6, Jedinica 6.2 uputite učenike s disleksijom da na Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta. Po potrebi osigurajte rad u paru za one učenike koji imaju izražene teškoće. Vodite računa da je učenik s teškoćom u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Provjeravajte s parom kako napreduju u izvršavanju zadatka. S obzirom da ova cjelina nosi primjenu gramatičkih pravila, omogućite učenicima s teškoćama korištenje unaprijed pripremljenih grafičkih prikaza s pravilima o korištenju prepozicija. Po potrebi za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje, slikovne upute i vršnjačku podršku pri korištenju u digitalnog alata Pixtonu. Tijekom zadatka kreiranja prednosti i mana u paru vodite računa o tome da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje te da nikako ne bude samo pasivni promatrač.
Učenici odabiru jedno od prijevoznih sredstava i kreiraju plakat u Canvi o prednostima i manama.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.