Maja Balat, Damir Bendelja, Ivan Kardum, Ivan Sarjanović
Što ću naučiti
objašnjavati temeljnu građu prirode
odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice
računati i primjenjivati volumen kocke i kvadra
objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu
objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva
čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta
razlikovati tiskane medijske tekstove i izdvajati tekstove/sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti
razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji
tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja
objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda
analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini
računati s decimalnim brojevima
rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu
opisivati značenje popularno kulturnih tekstova u kontekstu svakodnevnoga života
opisivati osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržavati njihovo održivo iskorištavanje
objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića
obrazlagati glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznati Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske
modelirati problemsku situaciju brojevnim izrazom u skupu prirodnih brojeva s nulom
baratati podacima prikazanim na različite načine
čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta
pisati tekstove trodijelne strukture u skladu s temom
oblikovati tekst i primjenjivati znanja o promjenjivim i nepromjenjivim riječima na oglednim i čestim primjerima
uočavati jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika u užem i širem okružju
prikazivati skupove i primjenjivati odnose među njima za prikaz rješenja problema
osnosimetrično i centralnosimetrično preslikavati skupove točaka u ravnini
mjeriti i crtati kutove, određivati mjere susjednih i vršnih kutova
objašnjavati temeljnu građu prirode objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića
razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji
objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda
opisivati osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržavati njihovo održivo iskorištavanje
obrazlagati glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznati Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske
razlikovati tiskane medijske tekstove i izdvajati tekstove/sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti
opisivati značenje popularno kulturnih tekstova u kontekstu svakodnevnoga života
opisivati i crtati /konstruirati geometrijske likove te stvarati motive koristeći se njima
primjenjivati računanje s novcem
objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu
razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji
objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda
opisivati osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržavati njihovo održivo iskorištavanje
orijentirati se u zavičaju s pomoću topografske karte, plana grada (naselja) i kompasa
oblikovati tekst i primjenjivati znanja o promjenjivim i nepromjenjivim riječima na oglednim i čestim primjerima
rastavljati broj na proste faktore i primjenjivati djeljivost prirodnih brojeva
slušati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta
opisivati oblik, granice i državne simbole Republike Hrvatske, objašnjavati aspekte položaja te izdvajati prirodno-geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice koristeći se geografskim kartama
povezivati i primjenjivati ekvivalentne zapise decimalnoga broja
računati i primjenjivati opseg i površinu geometrijskih likova
Popis tema i videolekcija
Tema 1: Voda - Ishodi učenja: odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, računati i primjenjivati volumen kocke i kvadra, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, razlikovati tiskane medijske tekstove i izdvajati tekstove/sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti, razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, računati s decimalnim brojevima, rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu, opisivati značenje popularno kulturnih tekstova u kontekstu svakodnevnoga života, opisivati osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržavati njihovo održivo iskorištavanje, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, obrazlagati glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznati Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske, modelirati problemsku situaciju brojevnim izrazom u skupu prirodnih brojeva s nulom, baratati podacima prikazanim na različite načine
Videolekcija 1.1: Voda zauzima različite oblike - Ishodi učenja: objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, računa i primjenjuje volumen kocke i kvadra, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu
Videolekcija 1.2: Voda kao izvor energije - Ishodi učenja: razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istražuje mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda, objašnjavati važnost vode za život, čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, razlikovati tiskane medijske tekstove i izdvajati tekstove/sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti
Videolekcija 1.3: Led, voda i vodena para - Ishodi učenja: objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda, opisivati kruženje vode u prirodi, uspoređivati zastupljenost slatke i slane vode, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, pokazivati i uspoređivati kontinente i oceane na globusu i geografskoj karti te ih imenovati na slijepoj karti
Videolekcija 1.4: Kako štedim vodu - Ishodi učenja: istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju vode u školi/domu, računati s decimalnim brojevima, rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda
Videolekcija 1.5: Putovanje kapljice vode - Ishodi učenja: opisivati značenje popularno-kulturnih tekstova i povezivati ih sa svakodnevnim životom, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja neposrednog okoliša, tumačiti pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, opisivati osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržavati njihovo održivo iskorištavanje, objašnjava cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, navoditi i pokazivati na geografskoj karti veće svjetske i hrvatske rijeke, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda, opisivati kruženje vode u prirodi, opisivati značenje popularno-kulturnih tekstova u kontekstu svakodnevnoga života, upoznaje pojam popularne kulture, upoznati se s isječcima na mrežnim portalima, tj. suvremenim tekstovima s kojima se učenik svakodnevno susreće
Videolekcija 1.6: Živim u vodi - Ishodi učenja: tumači uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjava cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjava međuodnose životnih uvjeta i živih bića, učenik obrazlaže glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznaje Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske, uspoređuje glavna svojstva i gibanja Jadranskoga i svjetskog mora, navoditi primjere iskorištavanja mora, obala i podmorja
Videolekcija 1.7: Svjetski dan voda - Ishodi učenja: uočavati uporabu i organizaciju pojedinih sadržajnih i grafičkih elemenata u različitim tiskanim medijskim tekstovima radi prenošenja poruke, brojevnim izrazom u skupu prirodnih brojeva s nulom modelira problemsku situaciju, barata s podacima prikazanim na različite načine, učenik razlikuje tiskane medijske tekstove i izdvaja tekstove / sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti, prepoznati kako se grafičkim elementima (naslov, nadnaslov, podnaslov, fotografija/ilustracija, okvir) oblikuje značenje medijske poruke i stvara željeni učinak na primatelja, izdvajati sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti i potiču pozitivne komunikacijske obrasce
Tema 2: Snaga zemlje - Ishodi učenja: čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, pisati tekstove trodijelne strukture u skladu s temom, oblikovati tekst i primjenjivati znanja o promjenjivim i nepromjenjivim riječima na oglednim i čestim primjerima, uočavati jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika u užem i širem okružju, prikazivati skupove i primjenjivati odnose među njima za prikaz rješenja problema, osnosimetrično i centralnosimetrično preslikavati skupove točaka u ravnini, mjeriti i crtati kutove, određivati mjere susjednih i vršnih kutova, objašnjavati temeljnu građu prirode, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda
Videolekcija 2.1: Snaga različitosti - Ishodi učenja: učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o promjenjivim i nepromjenjivim riječima na oglednim i čestim primjerima, prikazivati skupove i primjenjivati odnose među njima za prikaz rješenja problema
Videolekcija 2.2: Živim na tlu i u zraku - Ishodi učenja: objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, objašnjavati temeljnu građu prirode, osnosimetrično i centralnosimetrično preslikavati skupove točaka u ravnini
Videolekcija 2.3: Živim u tlu - Ishodi učenja: mjeriti i crtati kutove, određivati mjere susjednih i vršnih kutova, objašnjava temeljnu građu prirode, objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjava međuodnose životnih uvjeta i živih bića, tumači uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjava cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva
Videolekcija 2.4: Razne boje Hrvatske - Ishodi učenja: objašnjava temeljnu građu prirode, objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjava cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, uspoređuje reljefna obilježja panonskoga i dinarskoga prostora, opisuje međuovisnost reljefa te naseljenosti i djelatnosti, učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika u užem i širem okružju, prepoznavati, navoditi i imenovati reljefne oblike u zavičajnome prostoru, uspoređivati reljefna obilježja panonskoga i dinarskoga prostora Hrvatske te ih vrednovati kao životni prostor
Videolekcija 2.5: Iz zemljine unutrašnjosti - Ishodi učenja: čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, objašnjavati mehanizme nastanka i oblikovanja reljefa na Zemlji, objašnjavati promjenjivost reljefa pod utjecajem unutarnjih i vanjskih procesa, opisivati pomicanje razlomljenih dijelova Zemljine kore
Videolekcija 2.6: Geološka prošlost - Ishodi učenja: tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, objašnjavati mehanizme nastanka i oblikovanja reljefa na Zemlji, objašnjavati promjenjivost reljefa pod utjecajem unutarnjih i vanjskih procesa
Videolekcija 2.7: Prošetajmo Zemljom - Ishodi učenja: pisati tekstove trodijelne strukture u skladu s temom, upoznati strukturu E-poruke, pisati veliko početno slovo u jednorječnim i višerječnim imenima: vlastite imenice i posvojni pridjevi, pokazivati i uspoređivati kontinente i oceane na globusu i geografskoj karti te ih imenovati na slijepoj karti, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, opisivati oblik, granice i državne simbole Republike Hrvatske, objašnjavati aspekte položaja te izdvajati prirodno- -geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice koristeći se geografskim kartama, razlikovati kontinente Staroga i Novoga svijeta, obrazlagati kako se određuje geografski položaj, opisivati položaj Europe među kontinentima, služiti se pravopisom radi poštivanja pravopisne norme, izdvajati i uspoređivati prirodno-geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice Hrvatske, upoznati pravopisne sadržaje: veliko početno slovo u imenima kontinenata, država, naseljenih mjesta i zavičajnih mjesta s obzirom na pripadnost; piše zarez odvajajući usklik i vokativ od ostatka rečenice
Tema 3: Volim putovati - Ishodi učenja: čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, razlikovati tiskane medijske tekstove i izdvajati tekstove/sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti, opisivati značenje popularno kulturnih tekstova u kontekstu svakodnevnoga života, računati s decimalnim brojevima, opisivati i crtati /konstruirati geometrijske likove te stvarati motive koristeći se njima, osnosimetrično i centralnosimetrično preslikavati skupove točaka u ravnini, mjeriti i crtati kutove, određivati mjere susjednih i vršnih kutova, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, primjenjivati računanje s novcem, objašnjavati temeljnu građu prirode, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda, opisivati osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržavati njihovo održivo iskorištavanje, obrazlagati glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznati Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske
Videolekcija 3.1: Znakovi pored puta - Ishodi učenja: opisivati značenje popularnokulturnih tekstova u kontekstu svakodnevnoga života, opisivati i crtati /konstruirati geometrijske likove te stvarati motive koristeći se njima, osnosimetrično i centralnosimetrično preslikavati skupove točaka u ravnini, računati i primjeniti opseg i površinu geometrijskih likova
Videolekcija 3.2: Putovanje rijekama - Ishodi učenja: opisivati osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržavati njihovo održivo iskorištavanje, razlikovati temeljna žanrovska obilježja književnoga teksta, objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istražiti mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda
Videolekcija 3.3: Planinarenje - Ishodi učenja: izdvajati ključne riječi i pisati kratke bilješke, prepričavati tekst služeći se bilješkama, prepoznati svrhu čitanja: osobna i javna, računati s decimalnim brojevima, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, primjeniti računanje s novcem, čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta
Videolekcija 3.4: Krstarenje - Ishodi učenja: obrazlagati glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznati Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske, uspoređivati glavna svojstva i gibanja Jadranskoga i svjetskog mora, navoditi primjere iskorištavanja mora, obala i podmorja, prepoznati vrijednost primorskoga položaja Hrvatske, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva
Videolekcija 3.5: Planiranje putovanja - Ishodi učenja: pokazivati i uspoređivati kontinente i oceane na globusu i geografskoj karti te ih imenovati na slijepoj karti, razlikovati kontinente Staroga i Novoga svijeta, opisati posebnosti položaja Hrvatske, izdvajati i uspoređivati prirodno-geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice Hrvatske, računati s decimalnim brojevima, odabirati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, primjeniti računanje s novcem, opisati oblik, granice i državne simbole Republike Hrvatske, objašnjavati aspekte položaja te izdvajati prirodno- geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice koristeći se geografskim kartama
Videolekcija 3.6: Jedrenje - Ishodi učenja: mjeriti i crtati kutove, određivati mjere susjednih i vršnih kutova, objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, pisati tekstove trodijelne strukture u skladu s temom, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja
Videolekcija 3.7: Put u svemir - Ishodi učenja: govoriti i razgovarati u skladu s interesima, potrebama i iskustvom, opisivati i crtati/konstruirati geometrijske likove te stvarati motive koristeći se njima
Tema 4: Svijet oko nas - Ishodi učenja: objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, orijentirati se u zavičaju s pomoću topografske karte, plana grada (naselja) i kompasa, oblikovati tekst i primjenjivati znanja o promjenjivim i nepromjenjivim riječima na oglednim i čestim primjerima, objašnjavati temeljnu građu prirode, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, rastavljati broj na proste faktore i primjenjivati djeljivost prirodnih brojeva, razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, povezivati i primjenjivati različite prikaze razlomaka, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, brojevnim izrazom u skupu prirodnih brojeva s nulom modelirati problemsku situaciju, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, slušati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, povezivati i primjenjivati ekvivalentne zapise decimalnoga broja, računati i primjenjivati opseg i površinu geometrijskih likova, opisivati oblik, granice i državne simbole Republike Hrvatske, objašnjavati aspekte položaja te izdvajati prirodno-geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice koristeći se geografskim kartama
Videolekcija 4.1: Orijentacija - Ishodi učenja: orijentirati se u zavičaju s pomoću topografske karte, plana grada (naselja) i kompasa, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva
Videolekcija 4.2: Živo i neživo - Ishodi učenja: objašnjavati temeljnu građu prirode, objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, oblikovati tekst i primjenjivati znanja o promjenjivim i nepromjenjivim riječima na oglednim i čestim primjerima
Videolekcija 4.3: Razdvojimo izvore energije - Ishodi učenja: razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, rastavljati broj na proste faktore i primjenjivati djeljivost prirodnih brojeva
Videolekcija 4.4: Skrivena energija u hrani - Ishodi učenja: objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića, razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji, tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja, objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva, povezivati i primjenjivati različite prikaze razlomaka, odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice
Videolekcija 4.5: Od manjeg prema većem - Ishodi učenja: brojevnim izrazom u skupu prirodnih brojeva s nulom modelirati problemsku situaciju, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini
Videolekcija 4.6: Digitalne dileme - Ishodi učenja: povezati i primjenjivati ekvivalentne zapise decimalnoga broja, slušati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta, povezati i primjenjivati različite prikaze razlomaka
Videolekcija 4.7: Podijelimo i spojimo - Ishodi učenja: odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice, računati i primjenjivati opseg i površinu geometrijskih likova, analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini
1. Voda
Voda
Voda
Ishodi:
odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice
računati i primjenjivati volumen kocke i kvadra
objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu
objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva
čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta
razlikovati tiskane medijske tekstove i izdvajati tekstove/sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti
razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji
tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja
objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda
analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini
računati s decimalnim brojevima
rješavati i primjenjivati linearnu jednadžbu
opisivati značenje popularno kulturnih tekstova u kontekstu svakodnevnoga života
opisivati osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržavati njihovo održivo iskorištavanje
objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića
obrazlagati glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznati Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske
modelirati problemsku situaciju brojevnim izrazom u skupu prirodnih brojeva s nulom
U ovoj videolekciji razmatrat ćemo svojstvo vode da poprima oblik posude u kojoj se nalazi. Naglasak će biti na raspodjeli čestica molekula vode u tekućem agregacijskom stanju te mjernoj jedinici za volumen. Primjena znanja bit će u samostalnom izvođenju jednostavnog eksperimenta kod kuće. Pri tome će učenici koristiti posude različitih oblika, ali istog ili približnog volumena.
U ovoj videolekciji razmotrit će se voda kao izvor energije s naglaskom na korištenje vode kao obnovljivog izvora energije nekad i danas. Učenici će upoznati iskoristivost energije vode na primjeru starog mlina, hidroelektrane, ali i njezinog razornog djelovanja u primjeru valova i poplava. Analizirat će se slikovni prikaz (infografika) koji sadrži podatke o upotrebi vode kao izvora energije nekada i sad, uz projekciju korištenja energije vode u budućnosti.
U videolekciji se učenik upoznaje s činjenicom da se voda u prirodi nalazi u svim trima agregacijskim stanjima. Izlagač upoznaje učenike s osnovama kruženja vode u prirodi i dijelovima Zemlje u kojima se voda nalazi u plinovitom, tekućem i čvrstom agregacijskom stanju.
U videolekciji poučavatelj opisuje zamišljeni put koji prolazi jedna kapljica vode. Opisuje dijelove Zemlje na tom putu, a učenik ih treba prepoznati (npr. najsjeverniji ocean – Arktički ocean, najdulja rijeka koja prolazi kroz Hrvatsku – Sava). Uz to uspoređuje odnos slatke i slane vode te kapljicu vode koja predstavlja udio pitke vode. Također upoznaje vodu kao tijelo i kapljicu vode kao česticu koja gradi navedeno tijelo. Pojmovi obrađeni tijekom lekcije prepoznaju se u popularno-kulturnoj formi mema (eng. Meme) što se povezuje sa značenjem takvih tekstova u svakodnevnom životu, elementima isječaka na mrežnim portalima.
U ovoj će se videolekciji razmotriti koji je segment svojstva vode važan za nastanak života u vodi te zbog čega se život u vodi odvija i do današnjeg dana. Na primjeru nekih živih bića upoznat će se život u planktonu, nektonu i bentosu. Usporedit će se životni uvjeti u Jadranskom moru i odabranim dijelovima svjetskog mora koji utječu na bogatstvo živog svijeta.
Ova videolekcija vezana je za Međunarodni dan voda, koji se obilježava 22. ožujka. Razmatrat će se važne godine vezane za Međunarodni dan voda te će ih učenici postaviti na brojevni pravac (lentu vremena). Učenici će prepoznati pouzdane izvore podataka te razlikovati različite prikaze podataka (stupčasti i linijski dijagram, kao i infografike). Primjena znanja vezanog za grafičke prikaze podataka bit će vidljiva u čitanju dijagrama i infografika i odgovaranju na pitanja vezana za dijagrame i infografike.
2. Snaga zemlje
Snaga zemlje
Snaga zemlje
Ishodi:
čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta
pisati tekstove trodijelne strukture u skladu s temom
oblikovati tekst i primjenjivati znanja o promjenjivim i nepromjenjivim riječima na oglednim i čestim primjerima
uočavati jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika u užem i širem okružju
prikazivati skupove i primjenjivati odnose među njima za prikaz rješenja problema
osnosimetrično i centralnosimetrično preslikavati skupove točaka u ravnini
mjeriti i crtati kutove, određivati mjere susjednih i vršnih kutova
objašnjavati temeljnu građu prirode
objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu
objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića
razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji
tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja
objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva
analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini
objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda
U ovoj videolekciji razmotrit će se skupovi kao dio matematike i kao dio okoline. Na životnim primjerima učenici će uočiti presjek i uniju skupa, a skupove će prikazivati na različite načine. Poučavatelj obrađuje nepromjenjive vrste riječi, i njihova osnovna obilježja povezuje u skupove za što koristi metodu uspoređivanja na značenjskoj i funkcionalnoj razini.. U završnom dijelu videolekcije učenici će uz pomoć interaktivnog sadržaja vrednovati svoja znanja i vještine.
U ovoj videolekciji razmotrit će se svojstva tla za život svih organizama te organizama koji ga koriste za život. Upoznat će se svojstva tla koja omogućuju život organizmima. Učenicima će se dati uputa kako da naprave jednostavni lumbrikarij i u njemu promatraju život gujavice. Također će se upoznati s još nekim organizmima (biljke, životinje, gljive). Na primjeru odabranih organizama upoznat će njihovu specifičnu građu koja im omogućava život u tlu. Učenici će prepoznati kutove. Klasificirat će kutove od šiljastog do punog i pronaći će ih na stvarnim primjerima u tlu. Računat će mjeru kuta. Opisivati susjedne i vršne kutove, kao i određivati njihove mjere. Pronaći će sukute i vršne kutove na stvarnim primjerima u prirodi. U završnom dijelu videolekcije učenici će uz pomoć interaktivnog sadržaja vrednovati svoja znanja i vještine.
U ovoj će videolekciji učenici upoznati po čemu se tla međusobno razlikuju. Shvatit će da svojstva tla ovise o vrsti i veličini čestica koje ga grade. Također će upoznati da tla mogu biti različitih boja. Navesti će nazive tla prema boji i upoznati dijelove Republike Hrvatske gdje se pojedina tla nalaze. Također, u videolekciji će se učenik potaknuti da poveže pojedine vrste tla s najvažnijim reljefnim cjelinama Hrvatske i uoči različite načine njihovog gospodarskog iskorištavanja. Učenici će se upoznati s jezičnim regijama Hrvatske (narječja), obradit će se i aspekti govora, odnosa književnoga jezika i narječja, odnosno razgovornog jezika. U završnom dijelu videolekcije učenici će uz pomoć interaktivnog sadržaja vrednovati svoja znanja i vještine.
Učenici će uz ovu videolekciju upoznati unutarnje sile koje oblikuju reljef Zemlje. Analizirat će građu Zemlje i obilježja slojeva koji ju grade. Istražit će gibanja litosfernih ploča i posljedice koje se događaju na njihovim granicama. Upoznat će mehanizam nastanka potresa i vulkana te osvijestiti postupke koji se trebaju poduzeti u slučaju potresa. Učenici će upoznati obilježja oblika upute i brošure, što će biti obrađeno na primjeru tih oblika s temom potresa. U završnom dijelu videolekcije učenici će uz pomoć interaktivnog sadržaja vrednovati svoja znanja i vještine.
U ovoj videolekciji učenici će se upoznati s geološkom prošlosti Zemlje. Ukratko će se upoznati s uvjetima koji su vladali na Zemlji u vrijeme njezina nastanka. Upoznat će i uvjete koji su doveli do pojave i razvoja života na Zemlji te zbog čega su neki organizmi tijekom Zemljine prošlosti preživjeli, a neki izumrli. Prošetat će virtualnom šetnjom kroz Prirodoslovni muzej u Zagrebu te vidjeti na konkretnom primjeru kako su neki organizmi izgledali u prošlosti. Osim razvoja života na Zemlji, učenici će u videolekciji usvojiti znanja o promjenama u reljefnim oblicima tijekom geološke prošlosti Zemlje. U završnom dijelu videolekcije učenici će uz pomoć interaktivnog sadržaja vrednovati svoja znanja i vještine.
Učenici će se u ovoj videolekciji upoznati s najvažnijim obilježjima kontinenata i oceana na Zemlji. U interaktivnom videu usvojit će znanja o njihovom položaju, veličini, podrijetlu naziva i ostalim zanimljivostima. Također će se upoznati s položajem i najvažnijim obilježjima prirodno-geografskih, upravno-teritorijalnih i tradicijskih regija Hrvatske. Poučavatelj će učenike upoznati s pravopisnim aspektom pisanja jednorječnih i višerječnih imena (posvojni pridjevi, veliko početno slovo). Navedeno će se na primjeru e-poruke povezati s geografskim sadržajem. U završnom dijelu videolekcije učenici će uz pomoć interaktivnog sadržaja vrednovati svoja znanja i vještine.
3. Volim putovati
Volim putovati
Volim putovati
Ishodi:
čitati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta
razlikovati tiskane medijske tekstove i izdvajati tekstove/sadržaje koji promiču pozitivne vrijednosti
opisivati značenje popularno kulturnih tekstova u kontekstu svakodnevnoga života
računati s decimalnim brojevima
opisivati i crtati /konstruirati geometrijske likove te stvarati motive koristeći se njima
osnosimetrično i centralnosimetrično preslikavati skupove točaka u ravnini
mjeriti i crtati kutove, određivati mjere susjednih i vršnih kutova
odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice
primjenjivati računanje s novcem
objašnjavati temeljnu građu prirode
objašnjavati svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu
objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića
razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji
tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja
objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva
analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini
objašnjavati raspodjelu i kruženje vode na Zemlji te njezinu važnost za život i istraživati mogućnosti vlastitoga doprinosa u racionalnome korištenju voda
opisivati osnovna obilježja i važnost kopnenih voda na Zemlji i u Hrvatskoj te podržavati njihovo održivo iskorištavanje
obrazlagati glavna obilježja mora, mogućnosti iskorištavanja mora i podmorja te prepoznati Jadransko more kao bogatstvo Hrvatske
U ovoj videolekciji učenici će se upoznati s različitim vrstama prometnih znakova, kao i njihovim oblicima. Prepoznat će trokute i četverokute te ih konstruirati. Znanje iz matematike primijenit će na prometnim znakovima koje će crtati, kao i prepoznati one koji su osnosimetrični, kao i centralnosimetrični. Na temelju predloška, animiranog filma Surogat D. Vukotića, učenici će analizirati obilježja medijskoga oblika i sadržaj scenarija animiranog filma u kontekstu svakodnevnog života, popularne kulture i kulturnog identiteta. Odabrani motivi filma, koji sadrže oblike trokuta i četverokuta, analizirat će se na tematskoj razini i simboličkom/prenesenom značenju. U završnom dijelu videolekcije učenici će uz pomoć interaktivnog sadržaja vrednovati svoja znanja i vještine.
U ovoj videolekciji učenici će kroz zamišljeno putovanje upoznati položaj, glavna svojstva i gibanja najvažnijih rijeka Hrvatske i svijeta. Uz to će se obraditi i sadržaji vezani za osnovne elemente tekućice (izvor, tok, vrste ušća) te prostornih cjelina koje su određene tokom tekućica (slijev i porječje). Poučavatelj će obraditi temu tekućica (rijeka i potoka) u kontekstu motiva književnih djela. Navest će primjere poput romana M. Twaina kao epskog primjera za motivaciju i razmišljanje o metaforičkoj važnosti ovoga motiva, a u centralnome dijelu lekcije obradit će temu lirske pejzažne pjesme (G. Krklec, Kakve je boje potok) i jezično-stilska obilježja predviđena razradom kurikulumskog ishoda. U završnom dijelu videolekcije učenici će uz pomoć interaktivnog sadržaja vrednovati svoja znanja i vještine.
U ovoj videolekciji učenici će se upoznati s Hrvatskom gorskom službom spašavanja i njihovom funkcijom, kao i planinarskim stazama diljem Hrvatske. Računat će troškove akcije spašavanja, kao i udaljenosti pojedinih točaka planinarske staze. U sljedećem dijelu videolekcije na temelju primjera slikovnoga prikaza učenici će čitati tekst, izdvajati ključne pojmove i naučiti pravila pisanja kratkih bilješki. U završnom dijelu videolekcije učenici će uz pomoć interaktivnog sadržaja vrednovati svoja znanja i vještine.
U ovoj videolekciji učenici će kroz zamišljeno putovanje upoznati položaj, glavna svojstva i gibanja Jadranskog mora te najvažnijih dijelova svjetskog mora. Na primjeru nekih živih bića upoznat će specifičnost građe njihova tijela te način života u vodi. Također će se navesti zbog čega pojedini organizmi u vodi moraju plivati na njezinoj površini ili blizu nje. U završnom dijelu videolekcije učenici će uz pomoć interaktivnog sadržaja vrednovati svoja znanja i vještine.
U ovoj videolekciji učenici će preko zadatka o planiranju putovanja usvojiti znanja o dijelovima Hrvatske i svijeta koje planiraju obići. U planiranju putovanja kroz Hrvatsku navest će prirodno-geografske, upravno-teritorijalne i tradicijske regije koje planiraju posjetiti te izdvojiti njihova najvažnija obilježja. U planiranju putovanja po svijetu analizirat će najvažnija obilježja svjetskih kontinenata. Učenici će prepoznati važnost kvalitetnog planiranja putovanja u smislu planiranja udaljenosti i troškova putovanja, gdje će primjenjivati računanje s novcem, udaljenostima, kao i računanje s decimalnim brojevima. Upoznat će različite novčane valute te ih preračunavati. U završnom dijelu videolekcije učenici će uz pomoć interaktivnog sadržaja vrednovati svoja znanja i vještine.
U ovoj videolekciji učenici će se upoznati s jedrenjem i osnovnim pravilima jedrenja. Otkrit će što je kut jedrenja te naučeno o kutovima u matematici primijeniti u sportu. Također će se upoznati sa silom težom i uzgonom kao svojstvima koja su važna za let pojedinih organizama. Na primjeru odabranih organizama upoznat će njihovu specifičnu građu koja im omogućava let. Učenik dobiva okvir za opis osobe i opis (trodijelne strukture) piše na zadanu temu uz predloženi osnovni motiv, portret jedriličara (umjetničku sliku: J. Webber, Portret kapetana J. Cooka). Daju se sugestije učenicima za dodatno istraživanje motiva iz povijesnog aspekta.
U ovoj videolekciji učenici će otkriti planete Sunčeva sustava te na koje se načine astronauti pripremaju za put u svemir. Otkrit će i kako izgleda svemirska letjelica. Planete i putovanje astronauta u svemir povezat će s matematikom pomoću kruga, kružnice, kao i njihovih dijelova. U dijelu videolekcije vezanom za hrvatski jezik poučavatelj će voditi učenike kroz pripremu za govorenje i razumijevanje žanra viceva na temu putovanja u svemir. Tematizirat će i pojmove humora, modernoga medijskog oblika mima. Također, učenicima će se predložiti i koncept za stvaranje vlastitih viceva.
4. Svijet oko nas
Svijet oko nas
Svijet oko nas
Ishodi:
objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića
objašnjavati cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva
orijentirati se u zavičaju s pomoću topografske karte, plana grada (naselja) i kompasa
oblikovati tekst i primjenjivati znanja o promjenjivim i nepromjenjivim riječima na oglednim i čestim primjerima
objašnjavati temeljnu građu prirode
objašnjavati međuodnose životnih uvjeta i živih bića
tumačiti uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja
rastavljati broj na proste faktore i primjenjivati djeljivost prirodnih brojeva
razlikovati najvažnije izvore i oblike energije i raspravljati o njihovu utjecaju na život na Zemlji
povezivati i primjenjivati različite prikaze razlomaka
odabrati i preračunavati odgovarajuće mjerne jedinice
brojevnim izrazom u skupu prirodnih brojeva s nulom modelirati problemsku situaciju
analizirati globalnu raspodjelu kopna i mora na geografskoj karti i globusu te uspoređivati prostorne identitete na kontinentskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini
slušati tekst, izdvajati ključne riječi i objašnjavati značenje teksta
povezivati i primjenjivati ekvivalentne zapise decimalnoga broja
računati i primjenjivati opseg i površinu geometrijskih likova
opisivati oblik, granice i državne simbole Republike Hrvatske, objašnjavati aspekte položaja te izdvajati prirodno-geografske regije i upravno-teritorijalne jedinice koristeći se geografskim kartama
U ovoj videolekciji učenici će se upoznati s pojmom orijentacije. Usvojit će najvažnije primjere orijentacije u prirodi te analizirati principe rada suvremenih sredstava orijentacije (kompas, GNSS). Također će se navesti primjere živih bića i njihove prilagodbe na orijentaciju u prostoru, poput ptica, dupina i šišmiša. Upoznat će kako se može orijentirati pomoću mahovina. U završnom dijelu videolekcije učenici će uz pomoć interaktivnog sadržaja vrednovati svoja znanja i vještine.
U ovoj videolekciji učenici će kroz dijelove prirode upoznati što od navedenog ubrajamo u živu, a što u neživu prirodu. Na primjeru nekih živih bića upoznat će osobine živih bića po kojima se ona razlikuju od nežive prirode. Također će se u dijelu lekcije iz hrvatskoga jezika odnos živoga i neživog razmatrati u okviru gramatike, dijelom vezano uz sklonidbu i padežna pitanja, a dijelom vezano uz gramatički rod imenica (oblik riječi u pojedinom padežu ponekad ovisi o tom označuje li ona što živo ili što neživo kod imenica u muškome rodu). Također, razmatrat će se i činjenica da gramatički rod imenica koje označuju što živo najčešće odgovara spolu.
U ovoj videolekciji učenici će se pobliže susreti s pojmom energija. Kroz primjere iz svakodnevnog života upoznat će izvore energije te će shvatiti da energija ne može nestati već se pretvara iz oblika u oblik. Upoznat će primjere obnovljivih i neobnovljivih izvora energije. Kao što se energija pretvara iz oblika u oblik, tako se i brojevi mogu zapisati na drugačiji način, ponekad i pomoću zapisa prostih faktora. Učenici će se susresti s pojmom prostog faktora, rastavljat će brojeve na proste faktore, a potom uočiti primjenu rastava prostih faktora u stvarnom životu. U završnom dijelu videolekcije učenici će uz pomoć interaktivnog sadržaja vrednovati svoja znanja i vještine.
U ovoj videolekciji učenici će se upoznati s procesom fotosinteze. Također će upoznati kruženje tvari u prirodi te će naučiti zbog čega kažemo da je energija skrivena u hrani. Kroz postotke i preračunavanje mjernih jedinica otkrit će i kalorijsku vrijednost hrane, a čitanjem deklaracija i preračunavanjem otkrit će koliko stvarno unesu određenih hranjivih tvari prisutnih u hrani. U završnom dijelu videolekcije učenici će uz pomoć interaktivnog sadržaja vrednovati svoja znanja i vještine.
U ovoj videolekciji učenici će razmatrati i uspoređivati prirodne i decimalne brojeve te primjenjivati uspoređivanje u primjerima iz stvarnog života. Koristit će se produženom nejednakosti pri rješavanju matematičkih problema i stvarnih situacija. U dijelu lekcije u kojem se usvajaju ishodi iz geografije, učenici će matematičke sadržaje koji se obrađuju u lekciji primijeniti u uspoređivanju površina različitih prostornih cjelina – planeta Zemlje, kontinenata i oceana, država, Hrvatske i njenih regija. Tako će usvojiti prostorne odnose različitih cjelina. Uz usporedbu površina, učenici će analizirati i obilježja prema kojima se navedene cjeline definiraju.
U ovoj videolekciji učenici će se upoznati s elektroničkim nasiljem, otkrit će koji su oblici elektroničkog nasilja i kako se zaštititi. Naučit će što je umjetna inteligencija, koje su njene dobrobiti, a koje su potencijalne opasnosti. Unutar tih tema učenici će zapisivati razlomke i decimalne brojeve u drugom obliku. U dijelu lekcije vezanom za hrvatski jezik analizirat će se poučni video (https://www.youtube.com/watch?v=zXxXfCbW0ss) na temu zaštićivanja djece u digitalnom okruženju sa sadržajnog i formalnoga gledišta. Vođena analiza bit će usmjerena na aspekt slušanja teksta i na suodnos govorene riječi i vizualne opreme. Predstavit će se i metoda analize govorenoga teksta uz korištenje bilješki. Osnovna tema će se proširiti i razmatranjem pojma digitalne dileme u širem smislu.