Učitavanje

3. razred opće gimnazije

Interdisciplinarni DOS - 3. razred opće gimnazije

Karolina Dvojković, Bosiljko Đerek, Ivana Fundurulić, Marina Furkes, Goran Gotlibović, Adriana Ivandić, Dunja Janko, Iva Manojlović, Ivan Santica, Ela Šarić, Mirela Zenko Ivić

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Matematika: Primijeniti eksponencijalnu funkciju za modeliranje rasta broja zaraženih u slučaju pojave epidemije. Upoznati se s uzrocima, procesom širenja zaraze i modelima smanjenja ili zaustavljanja širenja zaraze. Računati vrijednost korijena i potencija racionalnoga eksponenta koristeći se džepnim računalom ili bez njega. Računati s potencijama racionalnoga eksponenta. Računati vrijednost funkcije zadanoga argumenta, kao i vrijednost argumenta zadane vrijednosti funkcije u problemu opisanome eksponencijalnom funkcijom.
  • Biologija: Objašnjavati utjecaj patogena na razvoj bolesti. Opisati epidemiološki lanac. Analizirati posljedice narušavanja homeostaze. Sigurno se ponašati u društvu i suočavati se s ugrožavajućim situacijama koristeći se prilagođenim strategijama samozaštite.
  • Biologija: Argumentirati potrebu očuvanja vlastitog zdravlja. Objasniti pojam endokrini (hormonski) remetitelj. Uključiti se u aktivnosti povezane sa zaštitom okoliša. Razviti pozitivne etičke stavove o odgovornosti svakog pojedinca prema sebi i prirodi.
  • Hrvatski jezik: Prepoznaje jezične i stilske značajke priopćenja. Razlikuje pojmove usmeno i pisano priopćenje. Prepoznaje strukturne dijelove priopćenja (uvodni dio, središnji dio, završni dio). Izdvaja sastavnice uvoda (osnovni podaci o autoru, kontekst u kojem se pojavljuje), središnjeg dijela (sažetu temu priopćenja sa svim potrebnim informacijama), završetak (autor uobličava tekst; šalje jasnu poruku primatelju).
  • Biologija: Povezati utjecaj onkoloških čimbenika s razvojem tumorskog oboljenja. Objasniti ulogu staničnih dioba u očuvanju nasljedne upute. Opisati i prepoznati faze mitoze. Razumjeti osnovne mehanizme kontrole staničnog ciklusa.
  • Matematika: Koristiti principe i strategije kombinatorike i primijeniti ih na primjerima u medicini. Prepoznati i opisati osnovne principe prebrojavanja, permutacije, kombinacije i varijacije. Objasniti, računati i dati primjer permutacija, kombinacija i varijacija. Ilustrirati i rješavati problem rabeći kombinatoriku. Rješavati probleme rabeći kombinacije i varijacije bez ponavljanja i permutacije.

Popis tema i videolekcija

  1. Tema 1: Izazovi novog doba - Ishodi učenja: Matematika: Primijeniti eksponencijalnu funkciju za modeliranje rasta broja zaraženih u slučaju pojave epidemije. Upoznati se s uzrocima, procesom širenja zaraze i modelima smanjenja ili zaustavljanja širenja zaraze. Računati vrijednost korijena i potencija racionalnoga eksponenta koristeći se džepnim računalom ili bez njega. Računati s potencijama racionalnoga eksponenta. Računati vrijednost funkcije zadanoga argumenta, kao i vrijednost argumenta zadane vrijednosti funkcije u problemu opisanome eksponencijalnom funkcijom., Biologija: Objašnjavati utjecaj patogena na razvoj bolesti. Opisati epidemiološki lanac. Analizirati posljedice narušavanja homeostaze. Sigurno se ponašati u društvu i suočavati se s ugrožavajućim situacijama koristeći se prilagođenim strategijama samozaštite., Hrvatski jezik: Prepoznaje jezične i stilske značajke priopćenja. Razlikuje pojmove usmeno i pisano priopćenje. Prepoznaje strukturne dijelove priopćenja (uvodni dio, središnji dio, završni dio). Izdvaja sastavnice uvoda (osnovni podaci o autoru, kontekst u kojem se pojavljuje), središnjeg dijela (sažetu temu priopćenja sa svim potrebnim informacijama), završetak (autor uobličava tekst; šalje jasnu poruku primatelju)., Biologija: Argumentirati potrebu očuvanja vlastitog zdravlja. Objasniti pojam endokrini (hormonski) remetitelj. Uključiti se u aktivnosti povezane sa zaštitom okoliša. Razviti pozitivne etičke stavove o odgovornosti svakog pojedinca prema sebi i prirodi., Biologija: Povezati utjecaj onkoloških čimbenika s razvojem tumorskog oboljenja. Objasniti ulogu staničnih dioba u očuvanju nasljedne upute. Opisati i prepoznati faze mitoze. Razumjeti osnovne mehanizme kontrole staničnog ciklusa., Matematika: Koristiti principe i strategije kombinatorike i primijeniti ih na primjerima u medicini. Prepoznati i opisati osnovne principe prebrojavanja, permutacije, kombinacije i varijacije. Objasniti, računati i dati primjer permutacija, kombinacija i varijacija. Ilustrirati i rješavati problem rabeći kombinatoriku. Rješavati probleme rabeći kombinacije i varijacije bez ponavljanja i permutacije.
    1. Videolekcija 1.1: Potresi - Ishodi učenja: primijeniti logaritamsku funkciju pri računanju magnitude i energije potresa., modelirati problemsku situaciju, odrediti i provjeriti rješenja te im utvrditi smislenost., Matematika: Računati vrijednost funkcije zadanog argumenta kao i vrijednost argumenta zadane vrijednosti funkcije u problemu opisanom logaritamskom funkcijom., Hrvatski: Razlikovati upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, iz različitih izvora, u skladu s određenom svrhom čitanja i namjenom (dokazivanje, upućivanje)., odrediti elemente kružnice iz njezina grafičkog prikaza., primijeniti saznanja o kružnici u situacijama iz života (traženje epicentra)., analizirati valna svojstva na primjeru vrsta seizmičkih valova., objasniti nastanak vala na primjerima iz prirode., vizualizirati problemsku situaciju., identificirati ciljeve rješavanja problema., izabrati potrebne informacije i primijeniti fizička načela., konstruirati plan rješavanja problema., idealizirati, aproksimirati i vrednovati fizičke situacije., eksplicitno izraziti nepoznatu veličinu preko poznatih veličina., zaključiti o međuovisnosti fizičkih veličina na temelju matematičkog modela., kvalitativno zaključivati povezujući koncepte vezane uz sadržaje., matematički modelirati situacije i računati potrebne fizičke veličine., vrednovati postupak i rezultat., istražiti prirodne pojave., istražiti pojavu s pomoću računalne simulacije., tumačiti strukturna obilježja teksta., izdvajati i tumačiti ideje., uočavati i tumačiti autorovo gledište i namjenu teksta te utjecaj teksta na primatelja., razlikovati činjenice od mišljenja., prikladno povezivati ideje iz tekstova sa svojim znanjem, iskustvom i drugim tekstovima., uočavati pristranost i nepristranost izvora informacija.
    2. Videolekcija 1.2: Epidemije - Ishodi učenja: primjeniti eksponencijalnu i logaritamsku funkciju., analizirati eksponencijalnu i logaritamsku funkciju, analizirati posljedice narušavanja homeostaze
    3. Videolekcija 1.3: Javnost treba znati - Ishodi učenja: analizirati posljedice narušavanja homeostaze., čitati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika., pisati upućivačke i raspravljačke tekstove u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom teksta i željenim učinkom na primatelja.
    4. Videolekcija 1.4: Tumorska oboljenja - Ishodi učenja: analizirati životne cikluse stanica povezujući ih s tijekom života organizma, birati strategiju i rješavati problem rabeći kombinatoriku.
    5. Videolekcija 1.5: Prevencija ovisnosti i uporabe psihoaktivnih tvari - Ishodi učenja: analizirati regulacijske mehanizme održavanja homeostaze na razini stanice i organizma, analizirati posljedice narušavanja homeostaze, kritički razmatrati upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš.
    6. Videolekcija 1.6: Odgovornost za vlastito zdravlje - Ishodi učenja: analizira obilježja teksta, Učenik čita u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika -čita javne, informativne, elektroničke znanstveno-popularne tekstove, protumačiti važnost samopregleda, Analizira posljedice narušavanja homeostaze., razlikuje govorne i razgovorne raspravljačke vrste, demonstrirati postupak samopregleda melanoma, dojki i testisa, opisati postupak samopregleda melanoma, dojki i testisa, protumačiti postupke prilikom samopregleda, oblikuje temu, oblik, svrhu i namjenu rasprave
    7. Videolekcija 1.7: Utjecaj znanstvenih otkrića na svakodnevni život čovjeka - Ishodi učenja: Fizika: Prisjetiti se prije stečenih spoznaja vezanih uz električno i magnetsko polje, svojstva elektromagnetskih valova, spektra elektromagnetskih valova, mikrovalove., Fizika: Upoznati se primjenom mikrovalova u zagrijavanju hrane., Fizika: Upoznati dijelove, princip rada i upotrebu mikrovalne pećnice., Fizika: Odrediti brzinu svjetlosti pomoću čokolade., Matematika: Primijeniti trigonometrijske identitete i trigonometrijske funkcije na primjeru stojnih valova., Matematika: Prepoznati i opisati graf funkcije sinus., Matematika: Grafički prikazati funkciju sinus., Matematika: Analizirati probleme opisane trigonometrijskom funkcijom i primijeniti trigonometrijske funkcije za modeliranje., Analizira harmonijsko titranje., Objašnjava nastanak vala i analizira valna svojstva., Primjenjuje trigonometrijske funkcije., Istražuje fizičke pojave., Rješava fizičke probleme.
  2. Tema 2: Priprema hrane - Ishodi učenja: analizirati procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice povezujući ih s funkcioniranjem organizama, argumentirati različita mišljenja o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni rezultata bioloških otkrića u svakodnevnome životu suvremenoga čovjeka uz donošenje odluka o vlastitim postupanjima povezanim s njihovom primjenom, istražiti svojstva, sastav i vrstu tvari, usporediti organske tvari po sastavu, vrsti i svojstvima, primjeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, kritički razmotriti upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš, analizirati regulacijske mehanizme održavanja homeostaze na razini stanice i organizma, analizirati posljedice narušavanja homeostaze, čitati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, analizirati procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice povezujući ih s funkcioniranjem organizama, analizirati principe iskorištavanja energije na razini stanice, interpretirati književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst, opisati svojstva magneta i analizira vezu između električne struje i magnetizma, rješavati fizičke probleme, istraživati fizičke pojave, primjeniti osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja kritički prosuđujući rezultate i opisuje posljedice razvoja znanstvene misli tijekom povijesti
    1. Videolekcija 2.1: Ono si što jedeš - Ishodi učenja: argumentira različita mišljenja o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni rezultata bioloških otkrića u svakodnevnome životu suvremenoga čovjeka uz donošenje odluka o vlastitim postupanjima povezanim s njihovom primjenom, analizirati procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice povezujući ih s funkcioniranjem organizama, primijeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, kritički razmotriti upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš, opisati uloge ugljikohidrata, masti i lipida, opisati uloge vitamina i minerala, prepoznati i objasniti važnost pravilne prehrane na zdravlje, prikazati čestičnu građu estera i karboksilnih kiselina, imenovati i kemijskim formulama prikazati estere i karboksilne kiseline, usporediti organske tvari po sastavu i vrsti, istražiti svojstva, sastav i vrstu tvari. Usporediti organske tvari po sastavu, vrsti i svojstvima
    2. Videolekcija 2.2: Pravilna prehrana i zdrav način života - Ishodi učenja: objasniti posljedice manjka vitamina i minerala, objasniti narušavanje homeostaze na primjeru šećerne bolesti, opisati uloge vitamina i minerala, razlikuje upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika i iz različitih izvora u skladu s određenom svrhom čitanja i namjenom (dokazivanje, upućivanje), tumači strukturna obilježja upućivačkih teksta, uočava i tumači autorovo gledište i namjenu teksta te utjecaj teksta na primatelja, prepoznati utjecaj hormona na uravnoteženu potrošnju energije, povezati utjecaj životnih navika na zdravlje argumentirajući odgovornost za vlastito zdravlje, izdvaja i tumači ideje, učenik čita u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, argumentira različita mišljenja o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni rezultata bioloških otkrića u svakodnevnome životu suvremenoga čovjeka uz donošenje odluka o vlastitim postupanjima povezanim s njihovom primjenom, analizirati regulacijske mehanizme održavanja homeostaze na razini stanice i organizma, analizirati posljedice narušavanja homeostaze
    3. Videolekcija 2.3: Brži, jači, snažniji - Ishodi učenja: objasniti proces staničnog disanja s aspekta vezanja/pretvorbi energije i kruženja tvari., opisati uloge biomolekula u metaboličkim procesima, analizirati procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice povezujući ih s funkcioniranjem organizama, analizirati principe iskorištavanja energije na razini stanice, primjenjuje jednadžbu pravca, analizirati osnovne metaboličke procese na razini stanice, prepoznaje, opisuje i crta pravac u koordinatnome sustavu iz njegove jednadžbe i izvodi jednadžbu pravca iz grafičkoga prikaza ili zadanih parametara
    4. Videolekcija 2.4: Pripremi nešto moderno - Ishodi učenja: primjenjuje jednadžbu kružnice, primjenjuje jednadžbe elipse, hiperbole i parabole, učenik interpretira književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst
    5. Videolekcija 2.5: Kad već kuhaš moderno, kuhaj učinkovito - Ishodi učenja: rješava fizičke probleme, opisuje svojstva magneta i analizira vezu između električne struje i magnetizma, učenik interpretira književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst, opisuje svojstva magneta i analizira vezu između električne struje i magnetizma
    6. Videolekcija 2.6: Matematička prehrana - Ishodi učenja: odabire strategiju i rješava problem rabeći kombinatoriku, primjenjuje jednadžbe elipse, hiperbole i parabole, primjenjuje zakone geometrijske optike, primjenjuje zakone elektrodinamike u električnom strujnom krugu, rješava fizičke probleme, istražuje fizičke pojave
    7. Videolekcija 2.7: Dodaci prehrani - Ishodi učenja: prikazati čestičnu građu alkohola, imenovati i kemijskim formulama prikazati alkohole, opisati fizikalna svojstva alkohola, kritički razmotriti upotrebu tvari u okviru koncepta i njihov utjecaj na zdravlje čovjeka, objasniti nastanak vala, analizirati valna svojstva, kritički razmotriti upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš, primijeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, istražiti svojstva, sastav i vrstu tvari. Usporediti organske tvari po sastavu, vrsti i svojstvima, rješava fizičke probleme, objašnjava nastanak vala i analizira valna svojstva, analizira valna svojstva zvuka
    8. Videolekcija 2.8: Bakina kuhinja - Ishodi učenja: analizirati osnovne namirnice i dominantna jela u Europi u 18. i 19. stoljeću, objasniti povezanost industrijske revolucije i novih oblika hrane u Europi tijekom 18. i 19. st, analizirati osnovne metaboličke procese na razini stanice, usporediti iskoristivost hranjivih tvari u anaerobnim i aerobnim procesima, objasniti proces anaerobnog vrenja, opisati pozitivan utjecaj bakterija na život čovjeka, učenik prosuđuje različitost i dinamiku gospodarskih promjena u svijetu i hrvatskim zemljama od 18. do početka 20. stoljeća, analizirati procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice povezujući ih s funkcioniranjem organizama, primjenjuje osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja kritički prosuđujući rezultate i opisuje posljedice razvoja znanstvene misli tijekom povijesti
  3. Tema 3: Igra svjetla i sjene - Ishodi učenja: primjeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, raspravljati o prirodoznanstvenome pogledu koji podrazumijeva da u prirodi postoje uzročno-posljedične veze te da su prirodne pojave objašnjive i predvidljive ali i da su znanstvena objašnjenja, teorije i modeli podložni promjenama i dopunama, primjeniti osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja kritički prosuđujući rezultate te opisuje posljedice razvoja znanstvene misli tijekom povijesti, primjeniti zakone geometrijske optike, rješavati fizičke probleme, povezivati pojavu novih svojstava s usložnjavanjem stanice i objašnjava specijalizaciju stanica u složenijim sustavima, analizirati procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice te ih povezuje s funkcioniranjem organizama, procjeniti utjecaj čimbenika na sastav reakcijske smjese u ravnotežnom sustavu, primjeniti matematička znanja i vještine, uspoređivati književne tekstove iste teme ili žanra na sadržajnoj i izraznoj razini i tumači reprezentativnost književne vrste u različitim književnopovijesnim razdobljima, opisivati svojstva magneta i analizira vezu između električne struje i magnetizma, analizirati posljedice narušavanja homeostaze, objasniti nastanak vala i analizirati valna svojstva, primjenjivati zakone geometrijske optike, primjenjivati jednadžbu pravca, analizirati principe iskorištavanja energije na razini stanice, primjenjivati trigonometrijske funkcije, primjenjivati zakone geometrijske optike, opisivati svojstva magneta i analizira vezu između električne struje i magnetizma, objašnjavati nastanak vala i analizira valna svojstva, uspoređivati književne tekstove iste teme ili žanra na sadržajnoj i izraznoj razini i tumači reprezentativnost književne vrste u različitim književnopovijesnim razdobljima
    1. Videolekcija 3.1: Optičke Iluzije - Ishodi učenja: primjenjuje zakone geometrijske optike, primjenjuje osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja kritički prosuđujući rezultate te opisuje posljedice razvoja znanstvene misli tijekom povijesti, raspravlja o prirodoznanstvenome pogledu koji podrazumijeva da u prirodi postoje uzročno-posljedične veze te da su prirodne pojave objašnjive i predvidljive ali i da su znanstvena objašnjenja, teorije i modeli podložni promjenama i dopunama - djelomično ostvaren, primjenjuje zakone geometrijske optike, primjenjuje zakon odbijanja svjetlosti od zrcala, primjenjuje Snellov zakon, opisuje potpuno odbijanje svjetlosti, povezuje pojavu novih svojstava s usložnjavanjem stanice i objašnjava specijalizaciju stanica u složenijim sustavima
    2. Videolekcija 3.2: Tajne bioluminiscencije - Ishodi učenja: primjenjuje zakone geometrijske optike, rješava fizičke probleme, analizira procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice te ih povezuje s funkcioniranjem organizama, analizira principe iskorištavanja energije na razini stanice, opisuje razlaganje svjetlosti, primjenjuje Snellov zakon, rješava numeričke i konceptualne zadatke, objasniti biološki značaj i primjenu bioluminiscencije, analizirati energijske pretvorbe tijekom bioluminiscencije, analizirati enzimske reakcije na primjeru bioluminiscencije
    3. Videolekcija 3.3: Pogled kroz filtere - Ishodi učenja: primjenjuje zakone geometrijske optike, konstruira sliku predmeta nastalu lomom svjetlosti u leći, opisuje nastanak slike lomom svjetlosti u optičkim instrumentima: mikroskopu, teleskopu i oku, procjenjuje utjecaj čimbenika na sastav reakcijske smjese u ravnotežnom sustavu, opisati položaj dinamičke ravnoteže sustava te načine mijenjanja stanja ravnoteže u promatranome sustavu, usporediti djelovanje čimbenika na ravnotežno stanje, primjenjuje matematička znanja i vještine, izračunati vrijednost konstante ravnoteža i sastav ravnotežne smjese
    4. Videolekcija 3.4: Nebeska magija - Ishodi učenja: učenik uspoređuje književne tekstove iste teme ili žanra na sadržajnoj i izraznoj razini i tumači reprezentativnost književne vrste u različitim književnopovijesnim razdobljima, opisuje svojstva magneta i analizira vezu između električne struje i magnetizma, analizira i uspoređuje hrvatske i svjetske književne tekstove na sadržajnoj i izraznoj razini primjenjujući književnoteorijske pojmove vezane uz poetske vrste, poetske vrste: obilježja moderne poezije, vrste i oblici moderne poezije, struktura moderne lirske pjesme: tema, motiv, pjesnička slika, ritam, rima, strofa, stih (Tin Ujević, izbor iz poezije), svevremenske teme Ujevićeve lirike, osnovne teme i motivi, osobitost poetike, analizira i uspoređuje nastanak Aurore Borealis i Aurore Australis u blizini polarnih područja, analizira Zemljin magnetizam i njegovu vezu s ioniziranim česticama koje dolaze sa Sunca
    5. Videolekcija 3.5: Svjetlošću obojen svijet - Ishodi učenja: primjenjuje zakone geometrijske optike, primjenjuje zakone geometrijske optike, analizira posljedice narušavanja homeostaze, opisuje razlaganje svjetlosti, rješava numeričke i konceptualne zadatke, identificirati izvore svjetlosnog onečišćenja i njihov utjecaj na okoliš. Analizirati utjecaj svjetlosnog onečišćenja na homeostazu čovjeka i ponašanje životinja, rješava fizičke probleme
    6. Videolekcija 3.6: Sve boje duge - Ishodi učenja: objašnjava nastanak vala i analizira valna svojstva, primjenjuje zakone geometrijske optike, primjenjuje jednadžbu pravca, opisati nastanak vala, opisati lom vala, rješavati numeričke i konceptualne zadatke, analizirati raspršenje ili disperziju svjetlosti pomoću prizme, prepoznati, opisati i nacrtati pravac u koordinatnom sustavu iz njegove jednadžbe, izvoditi jednadžbu pravca iz grafičkog prikaza ili zadanih parametara, analizirati eksplicitni oblik jednadžbe pravca, računati mjeru kuta pravca s pozitivnim dijelom apscise i povezati ga s koeficijentom smjera pravca, računati kut između dva pravca, primijeniti kut između dva pravca na lom svjetlosti na prizmi
    7. Videolekcija 3.7: Putevi svjetlosti - Ishodi učenja: primjenjuje zakone geometrijske optike, analizira principe iskorištavanja energije na razini stanice, rješava fizičke probleme, analizira procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice te ih povezuje s funkcioniranjem organizma, analizira principe iskorištavanja energije na razini stanice, primjenjuje zakon odbijanja svjetlosti od zrcala, primjenjuje Snellov zakon, opisuje potpuno odbijanje svjetlosti, opisuje razlaganje svjetlosti, rješava numeričke i konceptualne zadatke, analizira procese kruženja tvari, vezanja i pretvorbi energije na razini stanice te ih povezuje s funkcioniranjem organizma, opisuje primarne i sekundarne reakcije fotosinteze, analizira utjecaj čimbenika okoline na intenzitet fotosinteze, raspoznaje biljne i životinjske pigmente
    8. Videolekcija 3.8: Laserski svjetovi - Ishodi učenja: primjenjuje zakone geometrijske optike, Analizira i opisuje potpuno odbijanje svjetlosti, Primjenjuje zakon odbijanja svjetlosti od zrcala, analizira lasersku svjetlost i njenu primjenu u svjetlovodima i različitim telekomunikacijskim uređajima, primjenjuje trigonometrijske funkcije
  4. Tema 4: Zvučni labirint - Ishodi učenja: rješavati fizičke probleme, analizirati valna svojstva zvuka, istražiti fizičke pojave, analizirati graf trigonometrijske funkcije, primjeniti trigonometrijske funkcije, primjeniti eksponencijalnu i logaritamsku funkciju, modelirati eksponencijalnom i logaritamskom jednadžbom i nejednadžbom, čitati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, analizira posljedice narušavanja homeostaze, primjeniti osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja kritički prosuđujući rezultate te opisuje posljedice razvoja znanstvene misli tijekom povijesti, analizirati harmonijsko titranje, primjeniti trigonometrijske funkcije, računati s potencijama racionalnoga eksponenta
    1. Videolekcija 4.1: Analiza zvučnih spektara - Ishodi učenja: analizira valna svojstva zvuka, rješava fizičke probleme, istražuje fizičke pojave, analizira graf trigonometrijske funkcije, primjenjuje trigonometrijske funkcije, analizira valna svojstva, analizira vrste valova, opisuje prirodu zvučnog vala, prepoznaje i opisuje graf funkcije sinus, analizira probleme opisane trigonometrijskom funkcijom i primjenjuje trigonometrijske funkcije za modeliranje valnih ponašanja, objašnjava nastanak vala i analizira valna svojstva
    2. Videolekcija 4.2: Akustika prostora - od jeke do koncertnih dvorana - Ishodi učenja: opisuje ovisnost razine zvuka o intenzitetu logaritamskom funkcijom, primjenjuje promjene frekvencije i amplitude na zvučne valove, usvaja zakone odbijanja i njihov utjecaj na putanju zvučnih valova, opisuje lom zvuka, objašnjava primjenu materijala i geometrije prostora za postizanje željene akustike, analizira rad akustičnih panela, difuzora i apsorbera, uočava važnost virtualne akustike i simulacije prostora, korištenja računalnih modela za predviđanje akustičnih svojstava i naprednih tehnika obrade zvuka za poboljšanje akustike, analizira valna svojstva zvuka, istražuje fizičke pojave, rješava fizičke probleme, modelira eksponencijalnom i logaritamskom jednadžbom i nejednadžbom, primjenjuje trigonometrijske funkcije, primjenjuje eksponencijalnu i logaritamsku funkciju, opisuje utjecaj frekvencije i amplitude na promjenu grafičkog prikaza funkcije sinus, analizira spektar zvučnih valova u ovisnosti o frekvenciji, opisuje intenzitet, razinu i glasnoću zvuka
    3. Videolekcija 4.3: Zvučni pejzaži - Ishodi učenja: čita u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika, analizira posljedice narušavanja homeostaze
    4. Videolekcija 4.4: Dopplerov učinak u akciji - Ishodi učenja: analizira valna svojstva zvuka, rješava fizičke probleme, istražuje fizičke pojave, primjenjuje osnovna načela i metodologiju znanstvenoga istraživanja kritički prosuđujući rezultate te opisuje posljedice razvoja znanstvene misli tijekom povijesti, raspravlja o prirodoznanstvenome pogledu koji podrazumijeva da u prirodi postoje uzročno-posljedične veze te da su prirodne pojave objašnjive i predvidljive ali i da su znanstvena objašnjenja, teorije i modeli podložni promjenama i dopunama
    5. Videolekcija 4.5: Rezonancija - Ishodi učenja: analizira harmonijsko titranje, analizira valna svojstva zvuka, rješava fizičke probleme, primjenjuje trigonometrijske funkcije, istražuje fizičke pojave
    6. Videolekcija 4.6: Stojni valovi i glazbeni instrumenti - Ishodi učenja: analizira valna svojstva zvuka, primjenjuje trigonometrijske funkcije, računa s potencijama racionalnoga eksponenta, rješava fizičke probleme
  5. Tema 5: Kategorije - Ishodi učenja: analizirati evolucijsko usložnjavanje stanica s obzirom na način njihova funkcioniranja, analizirati morfološka obilježja riječi i primjenjivati znanja pri oblikovanju teksta, povezati pojavu novih svojstava s usložnjavanjem stanice i objašnjavati specijalizaciju stanica u složenijim sustavima, opisivati svojstva magneta i analizirati vezu između električne struje i magnetizma, rješavati fizičke probleme, primjenjivati eksponencijalnu i logaritamsku funkciju, istražiti svojstva, sastav i vrstu tvari, primjeniti kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, primjeniti matematička znanja i vještine, uočiti zakonitosti uopćavanjem podataka prikazanih crtežima, grafikonima i tablicama, analizirati kemijske promjene na primjerima reakcija anorganskih i organskih tvari
    1. Videolekcija 5.1: Unutar i oko nas - Ishodi učenja: učenik analizira morfološka obilježja riječi i primjenjuje znanja pri oblikovanju teksta, analizira evolucijsko usložnjavanje stanica s obzirom na način njihova funkcioniranja, povezuje pojavu novih svojstava s usložnjavanjem stanice i objašnjava specijalizaciju stanica u složenijim sustavima, raščlanjuje riječi na morfeme, imenuje morfeme po položaju i funkciji na korijenske, prefiksalne i sufiksalne; leksičke i gramatičke ili oblikotvorne, određuje oblikotvornu osnovu, uočava osnovni i izmijenjeni morf (alomorf), razlikuje gramatičke kategorije riječi i vrsta riječi na zadanim primjerima u kontekstu (IMENICE), objašnjava i razlikuje pojam morfologije, anatomije i fiziologije u biologiji, objašnjava diferencijaciju i specijalizaciju stanica, uočava važnost diferencijacije za razvoj organizama i opstanak u okolišu, povezuje razvoj životinjskih i biljnih tkiva te organskih sustava sa evolucijskim usložnjavanjem stanica
    2. Videolekcija 5.2: Opišem te, opiši se - Ishodi učenja: opisuje svojstva magneta i analizira vezu između električne struje i magnetizma, učenik analizira morfološka obilježja riječi i primjenjuje znanja pri oblikovanju teksta
    3. Videolekcija 5.3: Moguće je uvijek pronaći zamjenu - Ishodi učenja: učenik analizira morfološka obilježja riječi i primjenjuje znanja pri oblikovanju teksta, primjenjuje jednadžbu pravca, razlikuje gramatičke kategorije riječi i vrsta riječi na zadanim primjerima u kontekstu (ZAMJENICE )
    4. Videolekcija 5.4: Što se radi - Ishodi učenja: učenik analizira morfološka obilježja riječi i primjenjuje znanja pri oblikovanju teksta, rješava fizičke probleme, razlikuje gramatičke kategorije riječi i vrsta riječi na zadanim primjerima u kontekstu (GLAGOLI), objašnjava svrhu mjerenja, opisuje fizičke veličine i mjerne jedinice, objašnjava postupke aproksimiranja, razlikuje znanstvenu hipotezu i znanstvenu teoriju
    5. Videolekcija 5.5: Vrlo složen posao - Ishodi učenja: primjenjuje eksponencijalnu i logaritamsku funkciju, istražuje svojstva, sastav i vrstu tvari, primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari, primjenjuje matematička znanja i vještine, usporediti kiseline i baze po sastavu, vrsti i svojstvima, jednadžbom kemijske reakcije prikazati promjene i procese kiselina i baza, izračunati pH-vrijednost vodenih otopina kiselina i baza
    6. Videolekcija 5.6: Kategorizacija - Ishodi učenja: analizira kemijske promjene na primjerima reakcija anorganskih i organskih tvari, analizira promjene u elektrokemijskim člancima, analizira morfološka obilježja riječi i primjenjuje znanja pri oblikovanju teksta, povezuje rezultate pokusa s konceptualnim spoznajama
Pojmovnik