Učitavanje

4. razred opće gimnazije

DOS Filozofija 4

Mirela Turk, Bruno Ćurko, Ivan Vitas, Goran Krapić, Dunja Marušić Brezetić, Anita Lunić, Alen Sućeska, Perislava Bešić-Smlatić, Josip Guć, Laura Angelovski, Nikolina Mišić, Katarina Gamberger

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Učenik razlikuje filozofski pogled na svijet od znanstvenog i religioznog pogleda. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o postojanju i o svijetu.(Potpuna ostvarenost)
  • Učenik promišlja o temeljnim filozofskim pitanjima i vezuje ih uz filozofske discipline. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o društvu primjerenom čovjeku. (Potpuna ostvarenost)
  • Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o znanosti. (Potpuna ostvarenost)
  • Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o svijetu i postojanju. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o spoznaji i znanju. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koje nastoje dati odgovore na pitanja o dobrom karakteru i djelovanju. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o umjetnosti i ljudskom iskustvu i razumijevanju umjetničkog. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik analizira probleme u svijetu povezane s etikom i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik analizira probleme u svijetu povezane s filozofijom umjetnosti i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o znanosti. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o umjetnosti i ljudskom iskustvu i razumijevanju umjetničkog. (Potpuna ostvarenost)
  • Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o umu i tijelu. (Potpuna ostvarenost)
  • Učenik analizira probleme u svijetu povezane s metafizikom i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik analizira probleme u svijetu povezane s teorijom spoznaje i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o društvu primjerenom čovjeku.(Djelomična ostvarenost)
  • Učenik promišlja o temeljnim filozofskim pitanjima i vezuje ih uz filozofske discipline. (Potpuna ostvarenost)
  • Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o problemu spoznaje i znanja.(Potpuna ostvarenost)
  • Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o dobrom karakteru i djelovanju. (Potpuna ostvarenost)
  • Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o jeziku i značenju. (Potpuna ostvarenost)
  • Učenik analizira probleme u svijetu povezane s filozofijom društva politike i prava i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik razlikuje filozofski pogled na svijet od znanstvenog i religioznog pogleda . (Potpuna ostvarenost)
  • Učenik uočava i objašnjava specifičnosti filozofskog pogleda na svijet . (Potpuna ostvarenost)
  • Učenik analizira probleme u svijetu povezane s filozofijom znanosti i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o znanosti.(Djelomična ostvarenost)
  • Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o umu i tijelu. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik analizira probleme u svijetu povezane s filozofijom uma i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o jeziku i značenju. (Djelomična ostvarenost)
  • Učenik analizira probleme u svijetu povezane s filozofijom jezika i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost)

Popis tema i videolekcija

  1. Tema 1: Uvod u filozofiju - Ishodi učenja: Učenik promišlja o temeljnim filozofskim pitanjima i vezuje ih uz filozofske discipline. (Potpuna ostvarenost.), Učenik razlikuje filozofski pogled na svijet od znanstvenog i religioznog pogleda. (Djelomična ostvarenost.), Učenik uočava i objašnjava specifičnosti filozofskog pogleda na svijet. (Potpuna ostvarenost.)
    1. Videolekcija 1.1: Uvod u filozofiju/temeljni filozofski problemi - Ishodi učenja: Učenik razlikuje filozofski pogled na svijet od znanstvenog i religioznog pogleda. (Djelomična ostvarenost.), Učenik promišlja o temeljnim filozofskim pitanjima i vezuje ih uz filozofske discipline. (Djelomična ostvarenost.), Učenik uočava i objašnjava specifičnosti filozofskog pogleda na svijet. (Potpuna ostvarenost.)
    2. Videolekcija 1.2: Filozofske discipline - Ishodi učenja: Učenik promišlja o temeljnim filozofskim pitanjima i vezuje ih uz filozofske discipline. (Potpuna ostvarenost.), Učenik uočava i objašnjava specifičnosti filozofskog pogleda na svijet. (Djelomična ostvarenost.)
  2. Tema 2: Postojanje i svijet - Ishodi učenja: Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o postojanju i o svijetu. (Potpuna ostvarenost.), Učenik analizira probleme u svijetu povezane s filozofijom jezika i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost.), Učenik analizira probleme u svijetu povezane s metafizikom i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost.), Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o svijetu i postojanju. (Djelomična ostvarenost.)
    1. Videolekcija 2.1: Temeljni problemi metafizike - Ishodi učenja: Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o svijetu i postojanju. (Djelomična ostvarenost.), Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o postojanju i o svijetu. (Potpuna ostvarenost.)
    2. Videolekcija 2.2: Bog - Ishodi učenja: Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o svijetu i postojanju. (Djelomična ostvarenost.), Učenik analizira probleme u svijetu povezane s metafizikom i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći se filozofskom analizom i argumentacijom. (Djelomična ostvarenost.), Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o postojanju i o svijetu. (Potpuna ostvarenost.)
    3. Videolekcija 2.3: Materijalizam i idealizam - Ishodi učenja: Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o postojanju i o svijetu. (Potpuna ostvarenost), Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o svijetu i postojanju. (Djelomična ostvarenost), Učenik analizira probleme u svijetu povezane s metafizikom i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost)
    4. Videolekcija 2.4: Monizam, dualizam i pluralizam - Ishodi učenja: Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o postojanju i o svijetu.  (Potpuna ostvarenost), Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o svijetu i postojanju. (Djelomična ostvarenost), Učenik analizira probleme u svijetu povezane s metafizikom i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost)
    5. Videolekcija 2.5: Voluntarizam - Ishodi učenja: Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o postojanju i o svijetu. (Potpuna ostvarenost), Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o svijetu i postojanju. (Djelomična ostvarenost), Učenik analizira probleme u svijetu povezane s metafizikom i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost)
  3. Tema 3: Spoznaja i znanje - Ishodi učenja: Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o problemu spoznaje i znanja. (Potpuna ostvarenost.), Učenik analizira probleme u svijetu povezane s teorijom spoznaje i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost.), Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o spoznaji i znanju. (Djelomična ostvarenost.)
    1. Videolekcija 3.1: Temeljni problemi epistemologije - Ishodi učenja: Učenik analizira probleme u svijetu povezane s teorijom spoznaje i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost.), Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o spoznaji i znanju. (Djelomična ostvarenost.), Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o problemu spoznaje i znanja. (Potpuna ostvarenost)
    2. Videolekcija 3.2: Empirizam - Ishodi učenja: Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o problemu spoznaje i znanja. (Djelomična ostvarenost.), Učenik analizira probleme u svijetu povezane s teorijom spoznaje i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost.), Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o spoznaji i znanju. (Djelomična ostvarenost.)
    3. Videolekcija 3.3: Racionalizam - Ishodi učenja: Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o spoznaji i znanju. (Djelomična ostvarenost.), Učenik analizira probleme u svijetu povezane s teorijom spoznaje i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost.), Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o problemu spoznaje i znanja. (Potpuna ostvarenost.)
    4. Videolekcija 3.4: Kriticizam - Ishodi učenja: Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o problemu spoznaje i znanja. (Potpuna ostvarenost.), Učenik analizira probleme u svijetu povezane s teorijom spoznaje i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost.), Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o spoznaji i znanju. (Djelomična ostvarenost.)
    5. Videolekcija 3.5: Skepticizam - Ishodi učenja: Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koje nastoje dati odgovore na pitanja o spoznaji i znanju. (Djelomična ostvarenost.), Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o problemu spoznaje i znanja. (Potpuna ostvarenost.), Učenik analizira probleme u svijetu povezane s teorijom spoznaje i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost)
  4. Tema 4: Djelovanje i orijentacija - Ishodi učenja: Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o dobrom karakteru i djelovanju. (Potpuna ostvarenost), Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o dobrom karakteru i djelovanju. (Djelomična ostvarenost), Učenik analizira probleme u svijetu povezane s etikom i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost)
    1. Videolekcija 4.1: Temeljni problemi etike - Ishodi učenja: Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o dobrom karakteru i djelovanju. (Potpuna ostvarenost), Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o dobrom karakteru i djelovanju. (Djelomična ostvarenost), Učenik analizira probleme u svijetu povezane s etikom i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost)
    2. Videolekcija 4.2: Etika vrlina - Ishodi učenja: Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o dobrom karakteru i djelovanju. (Potpuna ostvarenost), Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o dobrom karakteru i djelovanju. (Djelomična ostvarenost), Učenik analizira probleme u svijetu povezane s etikom i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost)
    3. Videolekcija 4.3: Konzekvencionalizam - Ishodi učenja: Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o dobrom karakteru i djelovanju. (Potpuna ostvarenost), Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o dobrom karakteru i djelovanju. (Djelomična ostvarenost), Učenik analizira probleme u svijetu povezane s etikom i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost)
    4. Videolekcija 4.4: Deontološka etika - Ishodi učenja: Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o dobrom karakteru i djelovanju. (Potpuna ostvarenost), Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o dobrom karakteru i djelovanju. (Djelomična ostvarenost), Učenik analizira probleme u svijetu povezane s etikom i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost)
    5. Videolekcija 4.5: Bioetika - Ishodi učenja: Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o dobrom karakteru i djelovanju. (Potpuna ostvarenost), Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o dobrom karakteru i djelovanju. (Djelomična ostvarenost), Učenik analizira probleme u svijetu povezane s etikom i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost)
  5. Tema 5: Društvo i politika - Ishodi učenja: Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o društvu primjerenom čovjeku. (Djelomična ostvarenost), Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o društvu primjerenju čovjeku. (Potpuna ostvarenost), Učenik analizira probleme u svijetu povezane s filozofijom društva politike i prava i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost)
    1. Videolekcija 5.1: Temeljni problemi filozofije politike - Ishodi učenja: Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o društvu primjerenom čovjeku. (Djelomična ostvarenost), Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o društvu primjerenom čovjeku. (Potpuna ostvarenost), Učenik analizira probleme u svijetu povezane s filozofijom društva politike i prava i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost)
  6. Tema 6: Tema estetika - Stvaralaštvo i umjetnost - Ishodi učenja: Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o umjetnosti i ljudskom iskustvu i razumijevanju umjetničkog. (Potpuna ostvarenost), Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o umjetnosti i ljudskom iskustvu i razumijevanju umjetničkog. (Djelomična ostvarenost), Učenik analizira probleme u svijetu povezane s filozofijom umjetnosti i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost)
    1. Videolekcija 6.1: Temeljni problemi estetike - Ishodi učenja: Učenik analizira probleme u svijetu povezane s filozofijom umjetnosti i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Potpuna ostvarenost), Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o umjetnosti i ljudskom iskustvu i razumijevanju umjetničkog. (Djelomična ostvarenost), Učenik analizira probleme u svijetu povezane s filozofijom umjetnosti i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost)
  7. Tema 7: Filozofija uma - Ishodi učenja: Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o umu i tijelu. (Potpuna ostvarenost), Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o umu i tijelu. (Djelomična ostvarenost), Učenik analizira probleme u svijetu povezane s filozofijom uma i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost)
    1. Videolekcija 7.1: Temeljni problemi filozofije uma - Ishodi učenja: Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o umu i tijelu. (Potpuna ostvarenost), Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o umu i tijelu. (Djelomična ostvarenost), Učenik analizira probleme u svijetu povezane s filozofijom uma i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost)
  8. Tema 8: Filozofija znanosti - Ishodi učenja: Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o znanosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o znanosti. (Djelomična ostvarenost), Učenik analizira probleme u svijetu povezane s filozofijom znanosti i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost)
    1. Videolekcija 8.1: Temeljni problemi filozofije znanosti - Ishodi učenja: Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o znanosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik analizira probleme u svijetu povezane s filozofijom znanosti i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost), Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o znanosti.. (Djelomična ostvarenost)
  9. Tema 9: Filozofija jezika - Jezik i značenje - Ishodi učenja: Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o jeziku i značenju. (Potpuna ostvarenost), Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o jeziku i značenju. (Djelomična ostvarenost), Učenik analizira probleme u svijetu povezane s filozofijom jezika i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost)
    1. Videolekcija 9.1: Temeljni problemi filozofije jezika - Ishodi učenja: Učenik koristi pojmove relevantne u raspravi o jeziku i značenju. (Potpuna ostvarenost), Učenik opisuje i objašnjava pojedine misaone sustave koji nastoje dati odgovore na pitanja o jeziku i značenju. (Djelomična ostvarenost), Učenik analizira probleme u svijetu povezane s filozofijom jezika i sagledava mogućnosti njihovog rješavanja koristeći filozofsku analizu i argumentaciju. (Djelomična ostvarenost)
Pojmovnik