Goran Jerko Dujmović, Maja Engelsberger, Sabina Lovković Pribeg, Jelena Šincek
Što ću naučiti
razumjeti kratki i vrlo jednostavni govoreni tekst
razumjeti kratki i jednostavni pisani tekst
pisati kratki i vrlo jednostavni tekst
govoriti kratki i vrlo jednostavni tekst
sudjelovati u kratkom i vrlo jednostavnom razgovoru
prikazivati specifičnosti vlastite i frankofonskih kultura
koristiti se frankofonskim obrascima ponašanja i ophođenja u poznatoj situaciji
razvijati pozitivnu percepciju međuljudskih i međukulturnih odnosa nadilazeći stereotipe i predrasude
dovoditi u vezu primjenu strategija za slušanje i čitanje s uspjehom u slušanju i čitanju
dovoditi u vezu primjenu strategija za pisanje i govorenje s uspjehom u pisanju i govorenju
vrednovati izvore informacija potrebne za učenje ciljnoga jezika
prosuđivati kako različiti oblici djelovanja utječu na održivi razvoj
upravljati svojim obrazovnim i profesionalnim putem
poštovati međukulturne različitosti
razvijati osobne potencijale
razvijati komunikacijske kompetencije i uvažavajuće odnose s drugima
razlikovati i vrednovati različite načine komunikacije i ponašanja
razumjeti važnost pronalaženja vjerodostojnih i pouzdanih informacija o zdravlju
objasniti vrijednost učenja za svoj život
primjenjivati inovativna i kreativna rješenja
objasniti kako stanje u okolišu utječe na dobrobit
Popis tema i videolekcija
Tema 1: Putovanje - Ishodi učenja: dovoditi u vezu primjenu strategija za slušanje i čitanje s uspjehom u slušanju i čitanju, razumjeti kratki i vrlo jednostavni govoreni tekst, razumjeti kratki i jednostavni pisani tekst, pisati kratki i vrlo jednostavni tekst, govoriti kratki i vrlo jednostavni tekst, sudjelovati u kratkome i vrlo jednostavnome razgovoru, prikazivati specifičnosti vlastite i frankofonskih kultura, razvijati pozitivnu percepciju međuljudskih i međukulturnih odnosa nadilazeći stereotipe i predrasude, dovoditi u vezu primjenu strategija za pisanje i govorenje s uspjehom u pisanju i govorenju, vrednovati izvore informacija potrebne za učenje ciljnoga jezika, koristiti se frankofonskim obrascima ponašanja i ophođenja u poznatoj situaciji, prosuđivati kako različiti oblici djelovanja utječu na održivi razvoj
Videolekcija 1.1: Putujemo u Francusku - Ishodi učenja: dovesti u vezu primjenu strategija slušanja i čitanja s uspjehom u slušanju i čitanju, razumjeti kratak i jednostavan pisani tekst o posebitostima i znamenitostima Francuske, napisati kratak i vrlo jednostavan tekst o znamenitostima Francuske, koristiti se frankofonskim obrascima ponašanja i ophođenja u poznatoj situaciji
Videolekcija 1.2: Belgija, zemlja stripa - Ishodi učenja: razumjeti kratak tekst na temu boravka u Belgiji, nabrojiti nekoliko obilježja i znamenitosti Belgije, upotrijebiti nekoliko jednostavnih veznika, napisati kratak tekst na temu obilježja i znamenitosti Belgije, koristiti se frankofonskim obrascima ponašanja i ophođenja u poznatoj situaciji
Videolekcija 1.3: Jeste li ikada bili u Monaku? - Ishodi učenja: prikazati specifičnosti vlastite i frankofonskih kultura, vrednovati izvore informacija potrebne za učenje ciljnoga jezika, razumjeti kratak i jednostavan pisani tekst o posebitostima Martinika
Videolekcija 1.4: Švicarska, zemlja čokolade i Alpi - Ishodi učenja: razumjeti kratki i jednostavni pisani tekst na temu posebnosti i znamenitosti Švicarske, napisati kratki i vrlo jednostavni tekst na temu posebnosti i znamenitosti Švicarske, prikazati specifičnosti vlastite i frankofonskih kultura, dovesti u vezu primjenu strategija za pisanje i govorenje s uspjehom u pisanju i govorenju
Videolekcija 1.5: Otoci su zakon! - Ishodi učenja: razumjeti kratak i vrlo jednostavan govoreni tekst o posebitostima Martinika, razvijati pozitivnu percepciju međuljudskih i međukulturnih odnosa nadilazeći stereotipe i predrasude, vrednovati izvore informacija potrebne za učenje ciljnoga jezika
Tema 2: Prijevoz - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni govoreni tekst, razumjeti kratki i jednostavni pisani tekst, pisati kratki i vrlo jednostavni tekst, govoriti kratki i vrlo jednostavni tekst, sudjelovati u kratkome i vrlo jednostavnome razgovoru, prikazivati specifičnosti vlastite i frankofonskih kultura, koristiti se frankofonskim obrascima ponašanja i ophođenja u poznatoj situaciji, razvijati pozitivnu percepciju međuljudskih i međukulturnih odnosa nadilazeći stereotipe i predrasude, dovoditi u vezu primjenu strategija za slušanje i čitanje s uspjehom u slušanju i čitanju, dovoditi u vezu primjenu strategija za pisanje i govorenje s uspjehom u pisanju i govorenju, vrednovati izvore informacija potrebne za učenje ciljnoga jezika, prosuđivati kako različiti oblici djelovanja utječu na održivi razvoj, objasniti kako stanje u okolišu utječe na dobrobit
Videolekcija 2.1: Nismo nikada letjeli zrakoplovom... - Ishodi učenja: razumije kratki i vrlo jednostavni govoreni tekst na temu zračnog prijevoza, prikazuje specifičnosti vlastite i frankofonskih kultura, dovodi u vezu primjenu strategija za slušanje i čitanje s uspjehom u slušanju i čitanju
Videolekcija 2.2: Putujmo vlakom - Ishodi učenja: razumjeti kratak i jednostavan pisani tekst na temu željezničkog prijevoza, napisati kratak i vrlo jednostavan tekst na temu željezničkog prijevoza, koristiti se frankofonskim obrascima ponašanja i ophođenja u poznatoj situaciji, dovesti u vezu primjenu strategija pisanja i govorenja s uspjehom u pisanju i govorenju
Videolekcija 2.3: Plovimo - Ishodi učenja: prikazati specifičnosti vlastite i frankofonskih kultura, razumjeti kratki i vrlo jednostavni govoreni tekst na temu morskog prijevoza, prosuditi kao različiti oblici djelovanja utječu na održivi razvoj
Videolekcija 2.4: Imamo novi auto - Ishodi učenja: razumjeti kratki i jednostavni pisani tekst na temu cestovnog prijevoza automobilom, napisati kratki i vrlo jednostavni pisani tekst na temu cestovnog prijevoza automobilom, koristiti se frankofonskim obrascima ponašanja i ophođenja u poznatoj situaciji, dovesti u vezu primjenu strategija za pisanje i govorenje s uspjehom u pisanju i govorenju
Videolekcija 2.5: Bicikl - naše prijevozno sredstvo - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni govoreni tekst na temu prijevoza biciklom, objasniti kako stanje u okolišu utječe na dobrobit, razviti pozitivnu percepciju međuljudskih i međukulturnih odnosa nadilazeći stereotipe i predrasude, vrednovati informacije potrebne za učenje ciljnoga jezika
Tema 3: Društveni mediji - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni govoreni tekst, razumjeti kratki i jednostavni pisani tekst, pisati kratki i vrlo jednostavni tekst, govoriti kratki i vrlo jednostavni tekst, sudjelovati u kratkome i vrlo jednostavnome razgovoru, prikazivati specifičnosti vlastite i frankofonskih kultura, koristiti se frankofonskim obrascima ponašanja i ophođenja u poznatoj situaciji, razvijati pozitivnu percepciju međuljudskih i međukulturnih odnosa nadilazeći stereotipe i predrasude, dovoditi u vezu primjenu strategija za slušanje i čitanje s uspjehom u slušanju i čitanju, dovoditi u vezu primjenu strategija za pisanje i govorenje s uspjehom u pisanju i govorenju, vrednovati izvore informacija potrebne za učenje ciljnoga jezika, upravljati svojim obrazovnim i profesionalnim putem, poštovati međukulturne različitosti
Videolekcija 3.1: Što ima na televiziji? - Ishodi učenja: razumjeti kratak i vrlo jednostavan govoreni tekst na temu televizije, prikazivati specifičnosti vlastite i frankofonskih kultura, dovesti u vezu primjenu strategija za slušanje i čitanje s uspjehom u slušanju i čitanju
Videolekcija 3.2: Jeste li znali da imam novi mobitel? - Ishodi učenja: razumjeti kratak i vrlo jednostavan pisani tekst na temu opisa i svrhe mobitela, koristiti se frankofonskim obrascima ponašanja i ophođenja u poznatoj situaciji, dovesti u vezu primjenu strategija za pisanje i govorenje s uspjehom u pisanju i govorenju
Videolekcija 3.3: Naučili smo nešto novo - Ishodi učenja: razumjeti kratak i jednostavan pisani tekst na temu opisa i svrhe interneta, napisati kratak i vrlo jednostavan tekst na temu opisa i svrhe interneta, razvijati pozitivnu percepciju međuljudskih i međukulturnih odnosa nadilazeći stereotipe i predrasude, vrednovati izvore informacija potrebne za učenje ciljnoga jezika
Videolekcija 3.4: Svi su na mreži - Ishodi učenja: razumjeti kratak i jednostavan govoreni tekst na temu opisa i svrhe društvenih mreža, prikazati specifičnosti vlastite i frankofonskih kultura, dovesti u vezu primjenu strategija za pisanje i govorenje s uspjehom u pisanju i govorenju
Videolekcija 3.5: Danas je zanimljiv dan - Ishodi učenja: razumjeti kratak i vrlo jednostavan pisani tekst na temu opisa i svrhe novina, pisati kratak i vrlo jednostavan tekst na temu novina, prikazati specifičnosti vlastite i frankofonskih kultura
Tema 4: Kultura - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni govoreni tekst, razumjeti kratki i jednostavni pisani tekst, pisati kratki i vrlo jednostavni tekst, govoriti kratki i vrlo jednostavni tekst, sudjelovati u kratkome i vrlo jednostavnome razgovoru, prikazivati specifičnosti vlastite i frankofonskih kultura, koristiti se frankofonskim obrascima ponašanja i ophođenja u poznatoj situaciji, razvijati pozitivnu percepciju međuljudskih i međukulturnih odnosa nadilazeći stereotipe i predrasude, dovoditi u vezu primjenu strategija za slušanje i čitanje s uspjehom u slušanju i čitanju, dovoditi u vezu primjenu strategija za pisanje i govorenje s uspjehom u pisanju i govorenju, vrednovati izvore informacija potrebne za učenje ciljnoga jezika, razvijati osobne potencijale, razvijati komunikacijske kompetencije i uvažavajuće odnose s drugima
Videolekcija 4.1: Horor ili znanstvena fantastika? - Ishodi učenja: razumjeti kratak i vrlo jednostavan govoreni tekst na temu opisa i važnosti kina, koristiti se frankofonskim obrascima ponašanja i ophođenja u poznatoj situaciji, primijeniti strategije za slušanje i čitanje s uspjehom u slušanju i čitanju
Videolekcija 4.2: Idemo u kazalište! - Ishodi učenja: razumjeti kratak i jednostavan pisani tekst na temu opisa i važnosti kazališta, pisati kratak i vrlo jednostavan tekst na temu opisa i važnosti kazališta, koristiti se frankofonskim obrascima ponašanja i ophođenja u poznatoj situaciji
Videolekcija 4.3: Stigla je nova izložba - Ishodi učenja: razvijati osobne potencijale, prikazati specifičnosti vlastite i frankofonskih kultura, dovoditi u vezu primjenu strategija za slušanje i čitanje s uspjehom u slušanju i čitanju, razumjeti kratak i vrlo jednostavan pisani tekst na temu opisa i važnosti muzeja
Videolekcija 4.4: Budite tihi! - Ishodi učenja: razumjeti kratak i jednostavan pisani tekst na temu opisa i važnosti knjižnice, napisati kratak i vrlo jednostavan tekst na temu opisa i važnosti knjižnice, koristiti se frankofonskim obrascima ponašanja i ophođenja u poznatoj situaciji
Videolekcija 4.5: Centar francuske kulture - Ishodi učenja: razumjeti kratak i vrlo jednostavan govoreni tekst na temu opisa i uloge Francuskog instituta, prikazati specifičnosti vlastite i frankofonskih kultura, vrednovati izvore informacija potrebne za učenje ciljnoga jezika
Tema 5: Zdravlje - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni govoreni tekst, razumjeti kratki i jednostavni pisani tekst, pisati kratki i vrlo jednostavni tekst, govoriti kratki i vrlo jednostavni tekst, sudjelovati u kratkome i vrlo jednostavnome razgovoru, prikazivati specifičnosti vlastite i frankofonskih kultura, koristiti se frankofonskim obrascima ponašanja i ophođenja u poznatoj situaciji, razvijati pozitivnu percepciju međuljudskih i međukulturnih odnosa nadilazeći stereotipe i predrasude, dovoditi u vezu primjenu strategija za slušanje i čitanje s uspjehom u slušanju i čitanju, dovoditi u vezu primjenu strategija za pisanje i govorenje s uspjehom u pisanju i govorenju, vrednovati izvore informacija potrebne za učenje ciljnoga jezika, razlikovati i vrednovati različite načine komunikacije i ponašanja, razumjeti važnost pronalaženja vjerodostojnih i pouzdanih informacija o zdravlju
Videolekcija 5.1: Kad se probudimo... - Ishodi učenja: razumjeti kratak i vrlo jednostavan govoreni tekst na temu zdravlja i dijelova tijela, napisati kratak i vrlo jednostavan tekst na temu zdravlja i dijelova tijela, prikazati specifičnosti vlastite i frankofonskih kultura, dovesti u vezu primjenu strategija za pisanje i govorenje s uspjehom u pisanju i govorenju
Videolekcija 5.2: Čuvajte svoje zdravlje! - Ishodi učenja: razumjeti kratak i jednostavan pisani tekst na temu učestalih bolesti i njihove prevencije, prikazati specifičnosti vlastite i frankofonskih kultura, dovesti u vezu primjenu strategija za slušanje i čitanje s uspjehom u slušanju i čitanju
Videolekcija 5.3: Boli me glava - Ishodi učenja: razumjeti kratak i vrlo jednostavan govoreni tekst na temu pregleda kod liječnika, dovesti u vezu primjenu strategija za slušanje i čitanje s uspjehom u slušanju i čitanju, razviti pozitivnu percepciju međuljudskih odnosa nadilazeći stereotipe i predrasude, razlikovati i vrednovati različite načine komunikacije i ponašanja kod liječnika
Videolekcija 5.4: Kako vam mogu pomoći? - Ishodi učenja: razumjeti kratak pisani tekst na temu izgleda ljekarne i nekih proizvoda u ljekarni, dovesti u vezu primjenu strategija za pisanje i govorenje s uspjehom u pisanju i govorenju, koristiti se frankofonskim obrascima ponašanja i ophođenja u poznatoj situaciji, razumjeti važnost pronalaženja vjerodostojnih i pouzdanih informacija o zdravlju, razumjeti kratak i vrlo jednostavan govoreni tekst o izgledu ljekarne i nekim proizvodima u ljekarni
Videolekcija 5.5: Osjećamo se bolje - Ishodi učenja: vrednovati izvore informacija potrebne za učenje ciljnoga jezika, razumjeti kratak i vrlo jednostavan govoreni tekst o ponašanju tijekom bolovanja, razumjeti kratak i jednostavan pisani tekst o emocijama i stanjima, razviti pozitivnu percepciju međuljudskih i međukulturnih odnosa nadvladavajući stereotipe i predrasude
Tema 6: Prehrana - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni govoreni tekst, razumjeti kratki i jednostavni pisani tekst, pisati kratki i vrlo jednostavni tekst, govoriti kratki i vrlo jednostavni tekst, sudjelovati u kratkome i vrlo jednostavnome razgovoru, prikazivati specifičnosti vlastite i frankofonskih kultura, koristiti se frankofonskim obrascima ponašanja i ophođenja u poznatoj situaciji, razvijati pozitivnu percepciju međuljudskih i međukulturnih odnosa nadilazeći stereotipe i predrasude, dovoditi u vezu primjenu strategija za slušanje i čitanje s uspjehom u slušanju i čitanju, dovoditi u vezu primjenu strategija za pisanje i govorenje s uspjehom u pisanju i govorenju, vrednovati izvore informacija potrebne za učenje ciljnoga jezika, objasniti vrijednost učenja za svoj život
Videolekcija 6.1: Dobar tek - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni tekst u prilagođenome govoru na temu prehrane, sudjelovati u kratkome i vrlo jednostavnom vođenom razgovoru na temu prehrane, vrednovati izvore informacija potrebne za učenje ciljnoga jezika, prikazivati specifičnosti vlastite i frankofonskih kultura
Videolekcija 6.2: Slatko ili slano? - Ishodi učenja: razumjeti kratak i jednostavan pisani tekst o važnosti žitarica, voća i povrća za zdravlje, napisati kratak i vrlo jednostavan tekst o važnosti žitarica, voća i povrća za zdravlje, koristiti se frankofonskim obrascima ponašanja i ophođenja u poznatoj situaciji, dovesti u vezu primjenu strategija za slušanje i čitanje s uspjehom u slušanju i govorenju
Videolekcija 6.3: Šareno i zdravo - Ishodi učenja: razumjeti kratak i vrlo jednostavan govoreni tekst o važnosti mesa, ribe, jaja i mliječnih proizvoda za zdravlje, prikazati specifičnosti vlastite i frankofonskih kultura, vrednovati izvore informacija potrebne za učenje ciljnoga jezika
Videolekcija 6.4: Na večeri kod prijatelja - Ishodi učenja: razumjeti kratak i jednostavan pisani tekst o vrstama posuđa, pribora za jelo i pristojnom ponašanju za stolom, prikazati specifičnosti vlastite i frankofonskih kultura, dovesti u vezu primjenu strategija za pisanje i govorenje s uspjehom u pisanju i govorenju, razvijati pozitivnu percepciju međuljudskih i međukulturnih odnosa nadvladavajući stereotipe i predrasude
Videolekcija 6.5: Kakav je to miris? - Ishodi učenja: razumjeti kratak i vrlo jednostavan govoreni tekst o začinima i načinima pripreme jela, pisati kratak i vrlo jednostavan tekst o začinima i načinima pripreme jela, vrednovati izvore informacija potrebne za učenje ciljnoga jezika, prikazati specifičnost vlastite i frankofonskih kultura
Tema 7: Sport - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni govoreni tekst, razumjeti kratki i jednostavni pisani tekst, pisati kratki i vrlo jednostavni tekst, govoriti kratki i vrlo jednostavni tekst, sudjelovati u kratkome i vrlo jednostavnome razgovoru, koristiti se frankofonskim obrascima ponašanja i ophođenja u poznatoj situaciji, razvijati pozitivnu percepciju međuljudskih i međukulturnih odnosa nadilazeći stereotipe i predrasude, dovoditi u vezu primjenu strategija za slušanje i čitanje s uspjehom u slušanju i čitanju, dovoditi u vezu primjenu strategija za pisanje i govorenje s uspjehom u pisanju i govorenju, vrednovati izvore informacija potrebne za učenje ciljnoga jezika, razvijati sliku o sebi, razvijati osobne potencijale
Videolekcija 7.1: Igramo ragbi - Ishodi učenja: razumjeti kratak i vrlo jednostavan govoreni tekst o vrstama timskih sportova, dovesti u vezu primjenu strategija za slušanje i čitanje s uspjehom u slušanju i čitanju, koristiti se frankofonskim obrascima ponašanja i ophođenja u poznatoj situaciji, razviti sliku o sebi
Videolekcija 7.2: Na bazenu - Ishodi učenja: razumjeti kratak i jednostavan pisani tekst o vrstama sportova na vodi, napisati kratak i vrlo jednostavan tekst o vrstama sportova na vodi, dovesti u vezu primjenu strategija za slušanje i čitanje s uspjehom u pisanju i govorenju
Videolekcija 7.3: Kako uzbudljivo! - Ishodi učenja: razumjeti kratak i vrlo jednostavan govoreni tekst o vrstama zračnih sportova, prikazati specifičnosti vlastite kulture i frankofonskih kultura, vrednovati izvore informacija potrebne za učenje ciljnoga jezika
Videolekcija 7.4: Vježbajmo u parku - Ishodi učenja: razumjeti kratak i jednostavan pisani tekst o urbanim sportovima, razumjeti kratak i vrlo jednostavan govoreni tekst o urbanim sportovima, napisati kratak i vrlo jednostavan tekst o urbanim sportovima, razviti sliku o sebi, razviti osobne potencijale
Videolekcija 7.5: Joga za dobro jutro - Ishodi učenja: razumjeti kratak i vrlo jednostavan govoreni tekst o sportovima u zatvorenom prostoru, vrednovati izvore informacije potrebne za učenje ciljnoga jezika, razviti sliku o sebi, razviti pozitivnu percepciju međuljudskih i međukulturnih odnosa nadilazeći stereotipe i predrasude
Tema 8: Frankofonija - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni govoreni tekst, razumjeti kratki i jednostavni pisani tekst, pisati kratki i vrlo jednostavni tekst, govoriti kratki i vrlo jednostavni tekst, razvijati pozitivnu percepciju međuljudskih i međukulturnih odnosa nadilazeći stereotipe i predrasude, vrednovati izvore informacija potrebne za učenje ciljnoga jezika, primjenjivati inovativna i kreativna rješenja
Videolekcija 8.1: Francuski francuski ili kanadski francuski - Ishodi učenja: razumjeti kratak i jednostavan pisani tekst o različitostima frankofonske Kanade i Francuske, dovesti u vezu primjenu strategija za slušanje i čitanje s uspjehom u pisanju i govorenju, napisati kratak i vrlo jednostavan tekst o različitostima frankofonske Kanade i Francuske, razviti pozitivnu percepciju međuljudskih i međukulturnih odnosa nadvladavajući stereotipe i predrasude, usporediti izraze koji se koriste u Francuskoj i u Quebecu, vrednovati izvore informacija potrebne za učenje ciljnoga jezika
Videolekcija 8.2: Zar se francuski govori u Africi? - Ishodi učenja: vrednovati izvore informacija potrebne za učenje ciljnoga jezika, razviti pozitivnu percepciju međuljudskih i međukulturnih odnosa nadvladavajući stereotipe i predrasude, primijeniti inovativna i kreativna rješenja, razumjeti kratak i vrlo jednostavan pisani tekst o francuskom u prekomorskim zemljama, razumjeti kratak i vrlo jednostavan govoreni tekst o francuskom u prekomorskim zemljama
1. Putovanje
Putovanje
Putovanje
Ishodi:
dovoditi u vezu primjenu strategija za slušanje i čitanje s uspjehom u slušanju i čitanju
razumjeti kratki i vrlo jednostavni govoreni tekst
razumjeti kratki i jednostavni pisani tekst
pisati kratki i vrlo jednostavni tekst
govoriti kratki i vrlo jednostavni tekst
sudjelovati u kratkome i vrlo jednostavnome razgovoru
prikazivati specifičnosti vlastite i frankofonskih kultura
razvijati pozitivnu percepciju međuljudskih i međukulturnih odnosa nadilazeći stereotipe i predrasude
dovoditi u vezu primjenu strategija za pisanje i govorenje s uspjehom u pisanju i govorenju
vrednovati izvore informacija potrebne za učenje ciljnoga jezika
koristiti se frankofonskim obrascima ponašanja i ophođenja u poznatoj situaciji
prosuđivati kako različiti oblici djelovanja utječu na održivi razvoj
U ovoj videolekciji poučavatelj će ponoviti zemljopisni položaj Francuske i važnijih gradova. Predstavit će se Lyon, drugi po veličini grad u Francuskoj te njegove posebitosti i znamenitosti, s naglaskom da je Lyon grad u kojemu su braća Lumière snimili prvi film. Ukratko će se ponoviti prijedlozi izricanja mjesta te mjesta koja se mogu posjetiti u gradu. Nadalje, poučavatelj će upoznati učenika s mogućnostima i dobrobitima razmjene učenika tijekom učenja stranoga jezika. Poučavatelj će i motivirati učenika da posjeti taj grad govoreći mu o zanimljivostima i aktivnostima koje tamo može raditi. U dijelu Za znatiželjne učenik će saznati nekoliko detaljnijih činjenica o Lyonu. Na kraju videolekcije učenik će u zadatcima vrednovanja provjeriti usvojenost gradiva.
U ovoj interaktivnoj lekciji predstavlja se Belgija te njezini simboli i znamenitosti. Spominju se i neke razlike u francuskom jeziku koji se koristi u Belgiji i onom koji se koristi u Francuskoj. Uz to se obrađuju i najčešći jednostavni veznici. Također se kao motivacijski element uvodi strip uz čitanje kao strategiju učenja stranog jezika.
U ovoj interaktivnoj videolekciji obrađuje se kneževina Monako. Učenici slušaju dijalog na temu Monaka i provjerava se razumijevanje tog teksta kroz nekoliko interaktivnih zadataka. Uspoređuju se kulturološke posebitosti Monaka i Hrvatske s naglaskom na oblik vladavine (republika, monarhija). U drugom se segmentu obrađuju jezični sadržaji potrebni za traženje i davanje uputa u smjeru (tourne à gauche, tourne à droite, continue tout droit). Učenici zatim u složenoj didaktičkoj igri koriste usvojene sadržaje kako bi točno odgovorili na pitanja. U lekciji se obrađuju i različiti načini za traženje značenja nepoznatih riječi na stranom jeziku (dvojezični rječnik, jednojezični rječnik, pretraživanje interneta), nakon čega učenici samostalno moraju pronaći prijevod jednog pojma (le prince souverain) na način koji smatraju najučinkovitijim. Na kraju lekcije nalazi se vrednovanje kroz koje se provjerava usvojenost obrađenih sadržaja.
U uvodnom dijelu videolekcije poučavatelj uvodi učenike u temu Švicarske i njenih prirodnih posebnosti i znamenitosti. Početnim kratkim zadatkom grupiranja učenici će razvrstati obilježja Francuske, Belgije, Monaka i Švicarske. Zatim poučavatelj vodi učenike kroz zadatke globalnog i detaljnog razumijevanja govorenog teksta na temu Švicarske. Poučavatelj predstavlja suživot različitih nacionalnosti i 4 službena jezika, ističući toleranciju i različitost. U drugom dijelu, poučavatelj učenicima predstavlja Švicarsku kao destinaciju za skijanje te se uvodi vokabular odjevnih predmeta potrebnih za putovanje u različita godišnja doba. U zadacima spajanja, grupiranja i nadopunjavanja, učenici koriste dane jezične sadržaje a zatim sudjeluju u kreiranju dijaloga. U završnom dijelu, učenici kroz zadatke vrednovanja provjeravaju usvojenost gradiva.
U uvodnom dijelu videolekcije poučavatelj uvodi učenike u temu otoka Martinika, njegovih posebitosti i znamenitosti. Isto tako, u ovome dijelu poučavatelj objašnjava pojam France d'outre-mer te nabraja neke od najvažnijih teritorija koja pripadaju tom pojmu. U drugom dijelu videolekcije poučavatelj vodi učenike kroz zadatke globalnog i detaljnog razumijevanja slušnog teksta o otoku Martiniku. U ovom se dijelu posebna pažnja posvećuje izrazima koji su specifični za otok, kao i aktivnostima kojima se osoba može baviti na godišnjem odmoru. U trećem se dijelu putem zadatka razumijevanja govorenog teksta uspoređuje otok Martinik s otokom Bračem, čime se učenicima omogućuje da uvide specifičnosti vlastite i frankofonske kulture. U završnom dijelu učenici će u zadatcima vrednovanja provjeriti usvojenost obrađenog gradiva.
2. Prijevoz
Prijevoz
Prijevoz
Ishodi:
razumjeti kratki i vrlo jednostavni govoreni tekst
razumjeti kratki i jednostavni pisani tekst
pisati kratki i vrlo jednostavni tekst
govoriti kratki i vrlo jednostavni tekst
sudjelovati u kratkome i vrlo jednostavnome razgovoru
prikazivati specifičnosti vlastite i frankofonskih kultura
koristiti se frankofonskim obrascima ponašanja i ophođenja u poznatoj situaciji
razvijati pozitivnu percepciju međuljudskih i međukulturnih odnosa nadilazeći stereotipe i predrasude
dovoditi u vezu primjenu strategija za slušanje i čitanje s uspjehom u slušanju i čitanju
dovoditi u vezu primjenu strategija za pisanje i govorenje s uspjehom u pisanju i govorenju
vrednovati izvore informacija potrebne za učenje ciljnoga jezika
prosuđivati kako različiti oblici djelovanja utječu na održivi razvoj
objasniti kako stanje u okolišu utječe na dobrobit
U ovoj interaktivnoj videolekciji učenici slušaju dijalog na temu putovanja avionom, nakon čega se provjerava njihovo razumijevanje tog teksta. Kroz zadatke slušanja i razumijevanja, poučavatelj učenike navodi na korištenje određenih strategija za slušanje, s ciljem unaprjeđenja uspjeha u slušanju. Pomoću multimedijskih elemenata, uvodi se vokabular vezan uz letenje avionom (pilot, stjuard, stjuardesa, ručna prtljaga, predana prtljaga, ukrcajna propusnica) te se usvojenost novih riječi provjerava kroz interaktivne zadatke. Obrađuje se i postupak kupovanja avionskih karata putem interneta, pri čemu se obrađuju tematski važni prijedlozi. Usvojeni jezični sadržaji upotrebljavaju se u složenoj didaktičkoj igri. Specifičnosti vezane uz francusku kulturu prikazuju se kroz razgovor o imenima aerodroma. Predstavlja se aerodrom Saint-Exupéry u Lyonu. Na kraju lekcije nalazi se vrednovanje usvojenosti obrađenih sadržaja.
U ovoj lekciji poučavatelj predstavlja drugo prijevozno sredstvo kojim se bavi ova tema – vlak. Navodi nekoliko prednosti vlaka u odnosu na druga prijevozna sredstva. Poučavatelj zatim uvodi vokabular koji povezujemo s putovanjima vlakom (vlak, željeznica, željeznički kolodvor…) U drugom dijelu učenici će pročitati tekst poruke jednog od likova koji opisuje putovanje vlakom. S pomoću interaktivnih zadataka provjerava se globalno i detaljno razumijevanje teksta. U videu profesionalne produkcije učenici će također imat priliku ponoviti novi vokabular, ali i naučiti nove strategije govorenja o putovanjima vlakom. U trećem dijelu videolekcije zamišljena je virtualna šetnja kolodvorom. Na taj način ponavlja se jezični sadržaj, ali se uvodi i novi te im se približava putovanje vlakom i obrasci ponašanja i ophođenja u navedenoj situaciji.
Ova lekcija u uvodu prvo upoznaje učenike s vrstama plovila. Učenici u drugom dijelu uvježbavaju razumijevanje kratkog i jednostavnog zvučnog teksta na istu temu dok se u trećem dijelu uče i uvježbavaju pokazne zamjenice celui, celle, ceux, celles. U četvrtom dijelu učenici uče o dobrim i štetnim plovilima za okoliš te se potiču na razmišljanje o zaštiti okoliša. U aktivnosti za znatiželjne predstavlja se žuta podmornica Jacquesa Cousteaua te prva hrvatska podmornica, a IVL završava kvizom za provjeru usvojenosti svih segmenata.
Ova lekcija u uvodu prvo upoznaje učenike s nekim vrstama automobila. Učenici u drugom dijelu uvježbavaju razumijevanje kratkog i jednostavnog pisanog teksta na temu automobila i cestovnog prijevoza dok se u trećem dijelu ponavljaju i uvježbavaju posvojne zamjenice. U četvrtom dijelu učenici uvježbavaju prethodno obrađene sadržaje te se potiču na razmišljanje o ekološki prihvatljivom automobilu. U aktivnosti za znatiželjne predstavlja se automobil na hidrogenski pogon, a IVL završava kvizom za provjeru usvojenosti svih segmenata.
Ova lekcija u uvodu prvo upoznaje učenike s vrstama bicikla. Učenici u drugom dijelu uvježbavaju razumijevanje kratkog i jednostavnog zvučnog teksta na istu temu dok se u trećem dijelu uče i uvježbavaju upitne zamjenice i prilozi učestalosti. U četvrtom dijelu učenici odlučuju o zdravim stranama uporabe bicikla za ljude i za okoliš. U aktivnosti za znatiželjne predstavlja se Tour de France, a IVL završava kvizom za provjeru usvojenosti svih segmenata.
3. Društveni mediji
Društveni mediji
Društveni mediji
Ishodi:
razumjeti kratki i vrlo jednostavni govoreni tekst
razumjeti kratki i jednostavni pisani tekst
pisati kratki i vrlo jednostavni tekst
govoriti kratki i vrlo jednostavni tekst
sudjelovati u kratkome i vrlo jednostavnome razgovoru
prikazivati specifičnosti vlastite i frankofonskih kultura
koristiti se frankofonskim obrascima ponašanja i ophođenja u poznatoj situaciji
razvijati pozitivnu percepciju međuljudskih i međukulturnih odnosa nadilazeći stereotipe i predrasude
dovoditi u vezu primjenu strategija za slušanje i čitanje s uspjehom u slušanju i čitanju
dovoditi u vezu primjenu strategija za pisanje i govorenje s uspjehom u pisanju i govorenju
vrednovati izvore informacija potrebne za učenje ciljnoga jezika
upravljati svojim obrazovnim i profesionalnim putem
Tema ove videolekcije je televizija. U uvodnom dijelu videolekcije poučavatelj uvodi učenike u novu nastavnu temu. U drugom dijelu lekcije poučavatelj najavljuje tekst koji će učenici slušati, pojašnjava zadatke kojima se provjerava globalno i detaljno razumijevanje te s učenicima provjerava rješenja. U trećem dijelu poučavatelj svraća učenicima pozornost na jezične sadržaje iz teksta (oblike za imperfekt), pojašnjava zadatke i provjerava ih s učenicima. U četvrtom dijelu učenici uvježbavaju prethodno uvedene sadržaje (oblike za imperfekt). U aktivnosti za znatiželjne predstavlja se TV5MONDE, kanal koji promovira francuski jezik i kulturu, a IVL završava kvizom za provjeru usvojenosti obrađenog gradiva.
U uvodnom dijelu videolekcije poučavatelj uvodi učenike u temu lekcije tj. vokabular potreban za daljnje praćenje lekcije. U drugom dijelu lekcije poučavatelj najavljuje tekst koji će učenici slušati, pojašnjava zadatke kojima se provjerava globalno i detaljno razumijevanje te s učenicima provjerava rješenja. U trećem dijelu poučavatelj svraća učenicima pozornost na jezične sadržaje iz teksta (oblike za COI - complément d’objet indirect), pojašnjava zadatke i provjerava ih s učenicima. U četvrtom dijelu učenici uvježbavaju prethodno uvedene sadržaje (oblike za COI) sudjelovanjem u složenoj didaktičkoj igri te se upoznaju s nekim skraćenicama koje se koriste tijekom pisanja poruka na mobitelu. U aktivnosti za znatiželjne se predstavljaju se navike Francuza vezane uz korištenje mobitela, a IVL završava kvizom za provjeru usvojenosti obrađenog gradiva.
U uvodnom dijelu videolekcije poučavatelj uvodi učenike u temu lekcije tj. vokabular potreban za daljnje praćenje lekcije. U drugom dijelu lekcije poučavatelj najavljuje tekst koji će učenici čitati, pojašnjava zadatke kojima se provjerava globalno i detaljno razumijevanje te s učenicima provjerava rješenja. U trećem dijelu poučavatelj svraća učenicima pozornost na jezične sadržaje iz teksta (oblike za COD - complément d’objet direct), pojašnjava zadatke i provjerava ih s učenicima. U četvrtom dijelu učenici uvježbavaju prethodno uvedene sadržaje te sudjeluju u složenoj didaktičkoj igri. U aktivnosti za znatiželjne se predstavljaju se navike Francuza vezane uz korištenje interneta kao i neke popularne francuske internetske stranice, a IVL završava kvizom za provjeru usvojenosti obrađenog gradiva.
U uvodnom dijelu videolekcije poučavatelj uvodi učenike u temu lekcije tj. vokabular potreban za daljnje praćenje lekcije. U drugom dijelu lekcije poučavatelj najavljuje tekst koji će učenici čitati, pojašnjava zadatke kojima se provjerava globalno i detaljno razumijevanje te s učenicima provjerava rješenja. U trećem dijelu poučavatelj svraća učenicima pozornost na jezične sadržaje iz teksta (oblike za COD - complément d’objet direct), pojašnjava zadatke i provjerava ih s učenicima. U četvrtom dijelu učenici uvježbavaju prethodno uvedene sadržaje te sudjeluju u složenoj didaktičkoj igri. U aktivnosti za znatiželjne se predstavljaju se navike Francuza vezane uz korištenje interneta kao i neke popularne francuske internetske stranice, a IVL završava kvizom za provjeru usvojenosti obrađenog gradiva.
U uvodnom dijelu videolekcije poučavatelj uvodi učenike u temu lekcije tj. vokabular potreban za daljnje praćenje lekcije. U drugom dijelu lekcije poučavatelj najavljuje tekst koji će učenici čitati, pojašnjava zadatke kojima se provjerava globalno i detaljno razumijevanje te s učenicima provjerava rješenja. U trećem dijelu poučavatelj svraća učenicima pozornost na jezične sadržaje iz teksta (forme za izricanje budućnosti – glagoli u prezentu i budući prilozi), pojašnjava zadatke i provjerava ih s učenicima. U četvrtom dijelu učenici uvježbavaju prethodno uvedene sadržaje. U aktivnosti za znatiželjne učenici se upoznaju s poznatim francuskim novinama, a IVL završava kvizom za provjeru usvojenosti obrađenog gradiva.
4. Kultura
Kultura
Kultura
Ishodi:
razumjeti kratki i vrlo jednostavni govoreni tekst
razumjeti kratki i jednostavni pisani tekst
pisati kratki i vrlo jednostavni tekst
govoriti kratki i vrlo jednostavni tekst
sudjelovati u kratkome i vrlo jednostavnome razgovoru
prikazivati specifičnosti vlastite i frankofonskih kultura
koristiti se frankofonskim obrascima ponašanja i ophođenja u poznatoj situaciji
razvijati pozitivnu percepciju međuljudskih i međukulturnih odnosa nadilazeći stereotipe i predrasude
dovoditi u vezu primjenu strategija za slušanje i čitanje s uspjehom u slušanju i čitanju
dovoditi u vezu primjenu strategija za pisanje i govorenje s uspjehom u pisanju i govorenju
vrednovati izvore informacija potrebne za učenje ciljnoga jezika
razvijati osobne potencijale
razvijati komunikacijske kompetencije i uvažavajuće odnose s drugima
Tema ove videolekcije su filmovi. U uvodnom dijelu poučavatelj uvodi vokabular na temu filmova i filmskih žanrova. U drugom dijelu poučavatelj predstavlja zvučni zapis te potiče učenice na pažljivo slušanje i primjenu strategija za slušanje s uspjehom u slušanju. Nakon slušanja, učenici rješavaju zadatke uz zvučni zapis. U trećem dijelu poučavatelj potiče učenike da u zvučnom zapisu prepoznaju pitanja. Poučavatelj zatim predstavlja tri načina tvorbe pitanja. U četvrtom dijelu učenici ponavljaju i provjeravaju razumijevanje elemenata iz prethodnih dijelova videolekcije. U petom dijelu poučavatelj predstavlja braću Lumière, značajni za razvoj filma. Videolekcija završava segmentom Vrednovanje.
U uvodnom dijelu poučavatelj predstavlja temu kazališta te uvodi vokabular potreban za nastavne segmente videolekcije. U drugom dijelu poučavatelj predstavlja tekst i njemu pripadajuće zadatke razumijevanja. Potiče učenika na čitanje s razumijevanjem. U trećem dijelu poučavatelj obraća pozornost učenika na neodređene zamjenice (fr. les adjectifs indéfinis), koji se nalaze i u tekstu. Poučavatelj zatim objašnjava korištenje spomenutih zamjenica i potiče ih na rješavanje zadataka. U četvrtom dijelu ponavlja se i potvrđuje korištenje obrađenih zamjenica. U petom dijelu videolekcije otkriva se svijet kazališta iza kulise. Videolekcija završava segmentom Vrednovanje.
U uvodnom dijelu predstavlja se tema muzeja i galerija te se uvodi osnovni vokabular, potreban za nastavak videolekcije. U drugom dijelu učenici slušaju zvučni zapis, a poučavatelj ih potiče na primjenjivanje strategija za razumijevanje slušanjem jer nakon zapisa slijede i zadaci. U trećem dijelu izdvaja se buduće vrijeme (fr. le futur proche) te se objašnjava njegova tvorba i korištenje. U četvrtom dijelu učenici primjenjuju buduće vrijeme (fr. le futur proche) u interaktivnim zadacima. U petom dijelu poučavatelj predstavlja alternativne načine posjete muzejima ili galerijama, npr. virtualno posjećivanje muzeja i galerija. Videolekcija završava segmentom Vrednovanje.
U uvodnom dijelu predstavljaju se teme videolekcije: knjižnica i aktivnosti u knjižnici. Poučavatelj uvodi izraze potrebne za nastavak videolekcije. U drugom dijelu poučavatelj predstavlja tekst, koji učenici čitaju te rješavaju zadatke razumijevanja. U trećem dijelu poučavatelj predstavlja i objašnjava načine izražavanja zabrane. Učenici primjenjuju navedene elemente u interaktivnim zadacima. U četvrtom dijelu učenici ponavljaju prethodno spomenute elemente. U petom dijelu učenicima se predstavlja kratka tradicionalna alžirska priča. Videolekcija završava segmentom Vrednovanje.
U uvodnom dijelu poučavatelj predstavlja Francusku medijateku. Poučavatelj predstavlja vokabular vezan uz aktivnosti u Francuskoj medijateci. U drugom dijelu poučavatelj potiče učenike na slušanje zvučnog zapisa i primjenu strategija za razumijevanje slušanjem. Nakon zvučnog zapisa predstavljaju se zadaci, kojima učenici provjeravaju razumijevanje. Poučavatelj zatim objašnjava tvorbu negacije imperativa. U četvrtom se dijelu prikazuje i virtualna šetnja, na taj način se motivira učenike da sami posjete medijateku (uživo ili virtualno). U petom dijelu ističu se aktivnosti, koje nudi medijateka. Videolekcija završava segmentom Vrednovanje.
5. Zdravlje
Zdravlje
Zdravlje
Ishodi:
razumjeti kratki i vrlo jednostavni govoreni tekst
razumjeti kratki i jednostavni pisani tekst
pisati kratki i vrlo jednostavni tekst
govoriti kratki i vrlo jednostavni tekst
sudjelovati u kratkome i vrlo jednostavnome razgovoru
prikazivati specifičnosti vlastite i frankofonskih kultura
koristiti se frankofonskim obrascima ponašanja i ophođenja u poznatoj situaciji
razvijati pozitivnu percepciju međuljudskih i međukulturnih odnosa nadilazeći stereotipe i predrasude
dovoditi u vezu primjenu strategija za slušanje i čitanje s uspjehom u slušanju i čitanju
dovoditi u vezu primjenu strategija za pisanje i govorenje s uspjehom u pisanju i govorenju
vrednovati izvore informacija potrebne za učenje ciljnoga jezika
razlikovati i vrednovati različite načine komunikacije i ponašanja
razumjeti važnost pronalaženja vjerodostojnih i pouzdanih informacija o zdravlju
U uvodnom dijelu lekcije poučavatelj uvodi učenicima novi vokabular na temu zdravih navika i dijelova tijela. U nastavku videolekcije poučavatelj najavljuje zvučni zapis koji će učenici poslušati i potom provjeriti pomoću interaktivnih zadataka. U trećem dijelu uvode se jezične strukture: prezent povratnih glagola koje poučavatelj objašnjava na primjerima iz životnih situacija i koji su usko vezani uz temu. Pomoću interaktivnih zadataka provjerava se usvojenost prethodno uvedenih sadržaja. U četvrtom dijelu učenici uvježbavaju prethodno uvedene sadržaje te se simulira provjera pisanjem tako da učenici dopunjavaju tekst ponuđenim riječima te zadatkom više interaktivne razine. Učenici će, pomoću aktivnosti za znatiželjne, moći saznati nešto više o zdravim navikama Francuza i tajni njihove dugovječnosti. Videolekcija završava vrednovanjem prethodno uvedenih sadržaja.
U uvodnom dijelu videolekcije poučavatelj predstavlja učenicima vokabular vezan uz osnovne i lakše bolesti i nezgoda. Slijedi predstavljanje pisanog teksta nakon kojega dolaze interaktivni zadaci kojima se provjerava usvojenost zastupljenih sadržaja. U trećem dijelu uvode se jezične strukture: kondicional glagola devoir uz infinitiv koje poučavatelj objašnjava na primjerima iz životnih situacija i koji će učenici koristiti u davanju savjeta. Pomoću interaktivnih zadataka više i niže razine provjerava se usvojenost prethodno uvedenih sadržaja. U četvrtom dijelu učenici uvježbavaju prethodno uvedene sadržaje dopunjavanjem ponuđenih riječi te zadatkom niže interaktivne razine. Učenici će, pomoću aktivnosti za znatiželjne, moći saznati nešto više o idiomatskim izrazima vezanima uz dijelove tijela. Videolekcija završava vrednovanjem prethodno uvedenih sadržaja.
U uvodnom dijelu videolekcije poučavatelj uvodi vokabular vezan uz odlazak liječniku i komunikaciju s njime. U drugom dijelu lekcije poučavatelj najavljuje tekstove koje će učenici slušati i čitati, pojašnjava zadatke kojima se provjerava globalno i detaljno razumijevanje te s učenicima provjerava rješenja. U trećem dijelu poučavatelj svraća učenicima pozornost na jezične sadržaje iz teksta (avoir mal; il faut + infinitiv), pojašnjava zadatke i provjerava ih s učenicima. U četvrtom dijelu učenici uvježbavaju prethodno uvedene sadržaje dopunjavanjem ponuđenih riječi te zadatkom više interaktivne razine. Učenici će pomoću aktivnosti za znatiželjne moći uočiti razliku između hrvatskog i francuskog jezika u izrazima vezanim uz zdravlje i zdravicu. Videolekcija završava vrednovanjem prethodno uvedenih sadržaja.
U uvodnom dijelu videolekcije poučavatelj učenicima uvodi vokabular vezan uz odlazak u ljekarnu i komunikaciju u njoj. U drugom dijelu lekcije poučavatelj najavljuje tekst koji će učenici čitati, pojašnjava zadatke kojima se provjerava globalno i detaljno razumijevanje te s učenicima provjerava rješenja. U trećem dijelu poučavatelj svraća učenicima pozornost na jezične sadržaje iz teksta (pour + infinitiv), pojašnjava zadatke i provjerava ih s učenicima. U četvrtom dijelu učenici uvježbavaju prethodno uvedene sadržaje dopunjavanjem ponuđenih riječi te zadatkom više interaktivne razine (virtualna šetnja). Učenici će s pomoću aktivnosti za znatiželjne moći saznati nešto više o Louisu Pasteuru i njegovim otkrićima. Videolekcija završava vrednovanjem prethodno uvedenih sadržaja.
U uvodnom dijelu videolekcije poučavatelj uvodi učenike u temu lekcije, odnosno vokabular vezan uz opis emocija i psihofizičkog stanja potreban za daljnje praćenje lekcije. U drugom dijelu lekcije poučavatelj najavljuje tekst koji će učenici slušati, pojašnjava zadatke kojima se provjerava globalno i detaljno razumijevanje te s učenicima provjerava rješenja. U trećem dijelu poučavatelj svraća učenicima pozornost na jezične sadržaje iz teksta (komparaciju pridjeva i priloga), pojašnjava zadatke i provjerava ih s učenicima. U četvrtom dijelu učenici odlučuju o ispravnim načinima kako se osjećati dobro i zadovoljno. U aktivnosti za znatiželjne predstavlja se važnost smijeha za dobro psihofizičko zdravlje. Videolekcija završava kvizom za provjeru usvojenosti obrađenih sadržaja.
6. Prehrana
Prehrana
Prehrana
Ishodi:
razumjeti kratki i vrlo jednostavni govoreni tekst
razumjeti kratki i jednostavni pisani tekst
pisati kratki i vrlo jednostavni tekst
govoriti kratki i vrlo jednostavni tekst
sudjelovati u kratkome i vrlo jednostavnome razgovoru
prikazivati specifičnosti vlastite i frankofonskih kultura
koristiti se frankofonskim obrascima ponašanja i ophođenja u poznatoj situaciji
razvijati pozitivnu percepciju međuljudskih i međukulturnih odnosa nadilazeći stereotipe i predrasude
dovoditi u vezu primjenu strategija za slušanje i čitanje s uspjehom u slušanju i čitanju
dovoditi u vezu primjenu strategija za pisanje i govorenje s uspjehom u pisanju i govorenju
vrednovati izvore informacija potrebne za učenje ciljnoga jezika
U uvodnom dijelu video lekcije poučavatelj uvodi učenike u temu lekcije tj. u vokabular potreban za daljnje praćenje lekcije. U drugom dijelu lekcije poučavatelj najavljuje tekst koji će učenici slušati, objašnjava zadatke kojima se provjerava globalno i detaljno razumijevanje te s učenicima provjerava rješenja. U trećem dijelu poučavatelj svraća učenicima pozornost na jezične sadržaje iz teksta (partitivni član), pojašnjava zadatke i provjerava ih s učenicima. U četvrtom dijelu učenici uvježbavaju prethodno navedene sadržaje. U aktivnosti za znatiželjne se predstavlja se jedan poznati francuski trgovački lanac, a IVL završava kvizom za provjeru usvojenosti obrađenog gradiva.
U uvodnom dijelu videolekcije poučavatelj uvodi učenike u temu lekcije, tj. u vokabular potreban za daljnje praćenje lekcije. U drugom dijelu lekcije poučavatelj najavljuje tekst koji će učenici čitati, objašnjava zadatke kojima se provjerava globalno i detaljno razumijevanje te s učenicima provjerava rješenja. U trećem dijelu poučavatelj svraća učenicima pozornost na jezične sadržaje iz teksta (izražavanje količine s prijedlogom de), pojašnjava zadatke i provjerava ih s učenicima. U četvrtom dijelu učenici uvježbavaju prethodno navedene sadržaje. U aktivnosti za znatiželjne učenici čitaju tekst u kojem se navodi voće i povrće koje Francuzi najviše vole jesti, a IVL završava kvizom za provjeru usvojenosti obrađenih sadržaja.
U uvodnom dijelu videolekcije poučavatelj uvodi učenike u temu lekcije, tj. u vokabular potreban za daljnje praćenje lekcije. U drugom dijelu lekcije poučavatelj najavljuje tekst koji će učenici slušati, objašnjava zadatke kojima se provjerava globalno i detaljno razumijevanje te s učenicima provjerava rješenja. U trećem dijelu poučavatelj svraća učenicima pozornost na jezične sadržaje iz teksta (odnosne zamjenice), pojašnjava zadatke i provjerava ih s učenicima. U četvrtom dijelu učenici uvježbavaju prethodno navedene sadržaje. U aktivnosti za znatiželjne učenici čitaju tekst u kojem se navode navike Francuza povezane s konzumacijom mesa, ribe i mliječnih proizvoda, a IVL završava kvizom za provjeru usvojenosti obrađenih sadržaja.
U uvodnom dijelu videolekcije poučavatelj uvodi učenike u temu lekcije, tj. vokabular potreban za daljnje praćenje lekcije. U drugom dijelu lekcije poučavatelj najavljuje tekst koji će učenici čitati, pojašnjava zadatke kojima se provjerava globalno i detaljno razumijevanje te s učenicima provjerava rješenja. U trećem dijelu poučavatelj svraća učenicima pozornost na jezične sadržaje iz teksta (povratni glagol s’asseoir), pojašnjava zadatke i provjerava ih s učenicima. U četvrtom dijelu učenici uvježbavaju prethodno uvedene sadržaje. U aktivnosti za znatiželjne učenici se detaljnije upoznaju s pravilima ponašanjima za stolom u Francuskoj. Videolekcija završava kvizom za provjeru usvojenosti obrađenih sadržaja.
U uvodnom dijelu videolekcije poučavatelj uvodi učenike u temu lekcije, tj. vokabular potreban za daljnje praćenje lekcije. U drugom dijelu lekcije poučavatelj najavljuje tekst koji će učenici slušati, pojašnjava zadatke kojima se provjerava globalno i detaljno razumijevanje te s učenicima provjerava rješenja. U trećem dijelu poučavatelj svraća učenicima pozornost na jezične sadržaje iz teksta (oblike upitnih zamjenica), pojašnjava zadatke i provjerava ih s učenicima. U četvrtom dijelu učenici uvježbavaju prethodno uvedene sadržaje. U aktivnosti za znatiželjne učenicima se predstavljaju neka tradicionalna frankofonska jela. Videolekcija završava kvizom za provjeru usvojenosti obrađenih sadržaja.
7. Sport
Sport
Sport
Ishodi:
razumjeti kratki i vrlo jednostavni govoreni tekst
razumjeti kratki i jednostavni pisani tekst
pisati kratki i vrlo jednostavni tekst
govoriti kratki i vrlo jednostavni tekst
sudjelovati u kratkome i vrlo jednostavnome razgovoru
koristiti se frankofonskim obrascima ponašanja i ophođenja u poznatoj situaciji
razvijati pozitivnu percepciju međuljudskih i međukulturnih odnosa nadilazeći stereotipe i predrasude
dovoditi u vezu primjenu strategija za slušanje i čitanje s uspjehom u slušanju i čitanju
dovoditi u vezu primjenu strategija za pisanje i govorenje s uspjehom u pisanju i govorenju
vrednovati izvore informacija potrebne za učenje ciljnoga jezika
Tema ove videolekcije jesu vrste timskih sportova. U uvodnom dijelu videolekcije poučavatelj uvodi učenike u temu lekcije i vokabular potreban za daljnje praćenje lekcije. U drugom dijelu lekcije poučavatelj najavljuje zvučni zapis koji će učenici slušati, objašnjava zadatke kojima se provjerava globalno i detaljno razumijevanje te s učenicima provjerava rješenja. U trećem dijelu poučavatelj potiče učenike na prepoznavanje triju skupina glagola u tekstu. Poučavatelj zatim objašnjava navedene tri skupine glagola, a učenici utvrđuju sadržaj interaktivnim zadacima. U četvrtom dijelu učenici uvježbavaju prethodno uvedene sadržaje te se simulira provjera pisanjem tako da učenici dopunjavaju tekst ponuđenim riječima. U aktivnosti za znatiželjne predstavljaju se prednosti timskog sporta. Videolekcija završava vrednovanjem.
U uvodnom dijelu videolekcije poučavatelj uvodi učenike u temu lekcije, tj. vokabular potreban za daljnje praćenje lekcije. U drugom dijelu lekcije poučavatelj najavljuje tekst koji će učenici čitati, pojašnjava zadatke kojima se provjerava globalno i detaljno razumijevanje te s učenicima provjerava rješenja. U trećem dijelu poučavatelj svraća učenicima pozornost na jezične sadržaje iz teksta (oblike za izricanje prošlosti – pravilni glagoli u passé composé), pojašnjava zadatke i provjerava ih s učenicima. U četvrtom dijelu učenici uvježbavaju prethodno uvedene sadržaje (oblike za izricanje prošlosti – pravilni glagoli u passé composé) te sudjeluju u složenoj didaktičkoj igri. U aktivnosti za znatiželjne učenici se upoznaju s Biarritzom, poznatim francuskim ljetovalištem pogodnim za ljubitelje vodenih sportova. Videolekcija završava kvizom za provjeru usvojenosti obrađenih sadržaja.
U uvodnom dijelu videolekcije poučavatelj uvodi novi vokabular na temu adrenalinskih sportova. U nastavku videolekcije poučavatelj najavljuje zvučni zapis koji će učenici poslušati i potom provjeriti razumijevanje s pomoću interaktivnih zadataka. U trećem dijelu uvode se jezične strukture: perfekt (passé composé) nekih nepravilnih glagola koje poučavatelj objašnjava na primjerima iz životnih situacija i koji su usko vezani uz temu. S pomoću interaktivnih zadataka provjerava se usvojenost prethodno uvedenih sadržaja. U četvrtom dijelu učenici uvježbavaju prethodno uvedene sadržaje jednim zadatkom niže i jednim zadatkom više interaktivne razine. U aktivnosti za znatiželjne predstavljaju se adrenalinski parkovi, a videolekcija završava kvizom za provjeru usvojenosti obrađenih sadržaja.
Ova lekcija u uvodu prvo upoznaje učenike s nekim urbanim aktivnostima. Učenici u drugom dijelu uvježbavaju razumijevanje kratkog i jednostavnog pisanog teksta na istu temu, dok se u trećem dijelu uči i uvježbava futur simple pravilnih glagola. U četvrtom se dijelu učenici potiču na razmišljanje o vlastitim potencijalima za urbane sportove te o njihovoj dobrobiti za zdravlje. Učenici će s pomoću aktivnosti za znatiželjne moći saznati nešto više o FISE – međunarodnom festivalu ekstremnih sportova, a IVL završava kvizom za provjeru usvojenosti svih sadržaja.
Ova lekcija u uvodu prvo upoznaje učenike s nekim sportovima koji se mogu raditi kod kuće. Učenici u drugom dijelu uvježbavaju razumijevanje kratkog i jednostavnog govornog teksta na istu temu, dok se u trećem dijelu uči i uvježbava futur simple nekih nepravilnih glagola. U četvrtom se dijelu učenici potiču na razmišljanje o karakteristikama ljudi važnim za zajedništvo. U aktivnosti za znatiželjne predstavljaju se vrste joge, a IVL završava kvizom za provjeru usvojenosti svih sadržaja.
8. Frankofonija
Frankofonija
Frankofonija
Ishodi:
razumjeti kratki i vrlo jednostavni govoreni tekst
razumjeti kratki i jednostavni pisani tekst
pisati kratki i vrlo jednostavni tekst
govoriti kratki i vrlo jednostavni tekst
razvijati pozitivnu percepciju međuljudskih i međukulturnih odnosa nadilazeći stereotipe i predrasude
vrednovati izvore informacija potrebne za učenje ciljnoga jezika
Tema ove videolekcije jesu razlike frankofonske Kanade i Francuske. U uvodnom dijelu videolekcije poučavatelj uvodi učenike u temu te predstavlja vokabular potreban za daljnje praćenje lekcije. U drugom dijelu lekcije poučavatelj najavljuje tekst koji će učenici čitati, objašnjava zadatke kojima se provjerava globalno i detaljno razumijevanje te s učenicima provjerava rješenja. U trećem dijelu učenicima se predstavljaju odabrane kulturološke specifičnosti frankofonske Kanade. U četvrtom dijelu poučavatelj potiče učenike na razmišljanje o nadvladavanju stereotipa i predrasuda. U aktivnosti za znatiželjne predstavljaju se odabrani izrazi na francuskom jeziku koji se koriste u Kanadi. Lekcija završava vrednovanjem.
Tema je ove videolekcije frankofona Afrika. U uvodnom dijelu poučavatelj predstavlja temu i vokabular potreban za razumijevanje ostatka videolekcije. U drugom dijelu lekcije poučavatelj najavljuje zvučni zapis koji će učenici slušati, objašnjava zadatke kojima se provjerava globalno i detaljno razumijevanje te s učenicima provjerava rješenja. U trećem dijelu predstavljaju se specifičnosti uporabe francuskog jezika u Kongu i frankofonske kulture na istom području. U četvrtom dijelu predstavlja se francuski jezik u Senegalu, a spominju se i neki simboli Senegala. U aktivnosti za znatiželjne predstavljaju se zemlje sjeverne Afrike u kojima francuski nije službeni jezik, ali se koristi kao sredstvo komunikacije. Lekcija završava vrednovanjem.