Marijana Cvek, Goran Jerko Dujmović, Maja Engelsberger, Jelena Šincek
Što ću naučiti
razvijati sliku o sebi
razumjeti kratki i vrlo jednostavni pisani tekst
razumjeti kratki i vrlo jednostavni tekst u prilagođenome govoru
pisati kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška
govoriti kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška
sudjelovati u kratkome i vrlo jednostavnome vođenom razgovoru
povezivati jednostavne činjenice o vlastitoj i frankofonskoj kulturi sa stečenim znanjem i iskustvom
uočavati obrasce ponašanja i ophođenja tipične za frankofonsku kulturu
primjenjivati jednostavne strategije za pisanje i govorenje primjerene različitim potrebama
primjenjivati jednostavne strategije za slušanje i čitanje primjerene različitim potrebama
organizirati informacije iz različitih izvora na ciljnome jeziku
razvijati komunikacijske kompetencije i uvažavajuće odnose s drugima
obrazlagati i uvažiti potrebe i osjećaje drugih
kao sudionik prometa poštovati prometna pravila i propise kako bi izbjegao opasnosti
pravilno organizirati vrijeme za rad i odmor tijekom dana
opisivati važnosti redovitoga tjelesnoga vježbanja kao važnog čimbenika regulacije tjelesne mase
prepoznati važnost odgovornosti pojedinca u društvu
razmatrati uzroke ugroženosti prirode
upravljati emocijama i ponašanjem
prihvaćati različitosti i prepoznati vrijednosti skladnih međuljudskih i međukulturnih odnosa
Popis tema i videolekcija
Tema 1: Prijatelji - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni pisani tekst, pisati kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška, govoriti kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška, sudjelovati u kratkome i vrlo jednostavnome vođenom razgovoru, povezivati jednostavne činjenice o vlastitoj i frankofonskoj kulturi sa stečenim znanjem i iskustvom, uočavati obrasce ponašanja i ophođenja tipične za frankofonsku kulturu, primjenjivati jednostavne strategije za slušanje i čitanje primjerene različitim potrebama, primjenjivati jednostavne strategije za pisanje i govorenje primjerene različitim potrebama, organizirati informacije iz različitih izvora na ciljnome jeziku, razvijati komunikacijske kompetencije i uvažavajuće odnose s drugima, prihvaćati različitosti i prepoznati vrijednosti skladnih međuljudskih i međukulturnih odnosa, razumjeti kratki i vrlo jednostavni tekst u prilagođenome govoru
Videolekcija 1.1: To smo mi! - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni tekst u prilagođenome govoru na temu pozdravljanja i predstavljanja, uočiti obrasce ponašanja i ophođenja tipične za frankofonsku kulturu, razviti komunikacijske kompetencije i uvažavajuće odnose s drugima, primijeniti jednostavne strategije za slušanje i čitanje primjerene različitim potrebama
Videolekcija 1.2: Ona je smeđa i kovrčava - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni pisani tekst na temu fizičkog opisa prijatelja i sebe, napisati kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška na temu opisa prijatelja i sebe, prihvatiti različitosti i prepoznati vrijednosti skladnih međuljudskih i međukulturnih odnosa, primijeniti jednostavne strategije za slušanje i čitanje primjerene različitim potrebama
Videolekcija 1.3: Zašto volimo svoje prijatelje? - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni tekst u prilagođenome govoru na temu karakternog opisa prijatelja, prihvatiti različitosti i prepoznati vrijednosti skladnih međuljudskih i međukulturnih odnosa, primijeniti jednostavne strategije za pisanje i govorenje primjerene različitim potrebama
Videolekcija 1.4: Ja volim nogomet, a vi? - Ishodi učenja: razumjeti kratak i vrlo jednostavan pisani tekst na temu izražavanja osobnih sklonosti te sklonosti prijatelja, napisati kratak i vrlo jednostavan tekst na temu izražavanja osobnih sklonosti te sklonosti prijatelja, razviti komunikacijske kompetencije i uvažavajuće odnose s drugima, primijeniti jednostavne strategije za slušanje i čitanje primjerene različitim potrebama
Videolekcija 1.5: Vidimo se na igralištu! - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni tekst u prilagođenome govoru na temu zajedničkih aktivnosti, povezati jednostavne činjenice o vlastitoj i frankofonskoj kulturi sa stečenim znanjem i iskustvom, organizirati informacije iz različitih izvora na ciljnome jeziku
Tema 2: Škola - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni tekst u prilagođenome govoru, prihvaćati različitosti i prepoznati vrijednosti skladnih međuljudskih i međukulturnih odnosa, primjenjivati jednostavne strategije za pisanje i govorenje primjerene različitim potrebama, pisati kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška, govoriti kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška, sudjelovati u kratkome i vrlo jednostavnome vođenom razgovoru, povezivati jednostavne činjenice o vlastitoj i frankofonskoj kulturi sa stečenim znanjem i iskustvom, uočavati obrasce ponašanja i ophođenja tipične za frankofonsku kulturu, primjenjivati jednostavne strategije za slušanje i čitanje primjerene različitim potrebama, razumjeti kratki i vrlo jednostavni pisani tekst, organizirati informacije iz različitih izvora na ciljnome jeziku, razvijati sliku o sebi
Videolekcija 2.1: Jedan, ali vrijedan! - Ishodi učenja: primijeniti jednostavne strategije za slušanje i čitanje primjerene različitim potrebama, prihvatiti različitosti i prepoznati vrijednosti skladnih međuljudskih i međukulturnih odnosa, razumjeti kratki i vrlo jednostavni pisani tekst u prilagođenom govoru na temu izgleda škole i osoblja
Videolekcija 2.2: Učionica iz snova - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni pisani tekst na temu opisa učionice, razumjeti kratki i vrlo jednostavni govoreni tekst na temu opisa učionice, primjenjivati jednostavne strategije za slušanje i čitanje primjerene različitim potrebama
Videolekcija 2.3: Moj najdraži predmet je matematika - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni tekst u prilagođenome govoru na temu školskih predmeta, povezati jednostavne činjenice o vlastitoj i frankofonskoj kulturi sa stečenim znanjem i iskustvom, primjenjivati jednostavne strategije za pisanje i govorenje primjerene različitim potrebama
Videolekcija 2.4: Što imamo prvi sat? - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni pisani tekst na temu školskog dana, pisati kratki i vrlo jednostavni tekst na temu školskog dana, povezati jednostavne činjenice o vlastitoj i frankofonskoj kulturi sa stečenim znanjem i iskustvom
Videolekcija 2.5: Oh ne, dobili smo peticu! - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni tekst u prilagođenom govoru na temu ocjena i školskog sistema, razumjeti kratki i vrlo jednostavni pisani tekst na temu na temu ocjena i školskog sistema, povezati jednostavne činjenice o vlastitoj i frankofonskoj kulturi sa stečenim znanjem i iskustvom, organizirati informacije iz različitih izvora na ciljnome jeziku
Tema 3: Stanovanje - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni tekst u prilagođenome govoru, razumjeti kratki i vrlo jednostavni pisani tekst, pisati kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška, govoriti kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška, sudjelovati u kratkome i vrlo jednostavnome vođenom razgovoru, povezivati jednostavne činjenice o vlastitoj i frankofonskoj kulturi sa stečenim znanjem i iskustvom, primjenjivati jednostavne strategije za pisanje i govorenje primjerene različitim potrebama, primjenjivati jednostavne strategije za slušanje i čitanje primjerene različitim potrebama, organizirati informacije iz različitih izvora na ciljnome jeziku, obrazlagati i uvažavati potrebe i osjećaje drugih, prihvaćati različitosti i prepoznati vrijednosti skladnih međuljudskih i međukulturnih odnosa, uočavati obrasce ponašanja i ophođenja tipične za frankofonsku kulturu
Videolekcija 3.1: Biste li radije živjeli u kući ili stanu? - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni tekst u prilagođenome govoru na temu različitih vrsta stanovanja, razumjeti kratki i vrlo jednostavni pisani tekst na temu različitih vrsta stanovanja, povezati jednostavne činjenice o vlastitoj i frankofonskoj kulturi sa stečenim znanjem i iskustvom, primijeniti jednostavne strategije za slušanje i čitanje primjerene različitim potrebama
Videolekcija 3.2: Imamo najbolje susjede! - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni pisani tekst na temu opisa zgrade i stana, pisati kratki i vrlo jednostavni tekst na temu opisa stana, prihvaćati različitosti i prepoznati vrijednosti skladnih međuljudskih i međukulturnih odnosa, obrazložiti i uvažavati potrebe i osjećaje drugih
Videolekcija 3.3: Moja soba je odmah pored kuhinje - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni tekst u prilagođenome govoru na temu opisa kuće i prostorija, povezati jednostavne činjenice o vlastitoj i frankofonskoj kulturi sa stečenim znanjem i iskustvom, primijeniti jednostavne strategije za pisanje i govorenje primjerene različitim potrebama
Videolekcija 3.4: Kamo da objesim ovu sliku? - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni pisani tekst na temu opisa namještaja, razumjeti kratki i vrlo jednostavni tekst u prilagođenome govoru na temu namještaja, napisati kratki i vrlo jednostavni tekst na temu opisa namještaja, povezati jednostavne činjenice o vlastitoj i frankofonskoj kulturi sa stečenim znanjem i iskustvom, primijeniti jednostavne strategije za slušanje i čitanje primjerene različitim potrebama
Videolekcija 3.5: Tata spava u kadi - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni pisani u prilagođenome govoru na temu aktivnosti u prostorijama kuće/stana, povezati jednostavne činjenice o vlastitoj i frankofonskoj kulturi sa stečenim znanjem i iskustvom
Tema 4: Grad - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni tekst u prilagođenome govoru, razumjeti kratki i vrlo jednostavni pisani tekst, pisati kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška, govoriti kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška, sudjelovati u kratkome i vrlo jednostavnome vođenom razgovoru, povezivati jednostavne činjenice o vlastitoj i frankofonskoj kulturi sa stečenim znanjem i iskustvom, uočavati obrasce ponašanja i ophođenja tipične za frankofonsku kulturu, prihvaćati različitosti i prepoznavati vrijednosti skladnih međuljudskih i međukulturnih odnosa, primjenjivati jednostavne strategije za slušanje i čitanje primjerene različitim potrebama, primjenjivati jednostavne strategije za pisanje i govorenje primjerene različitim potrebama, organizirati informacije iz različitih izvora na ciljnome jeziku, kao sudionik prometa poštovati prometna pravila i propise kako bi izbjegao opasnosti
Videolekcija 4.1: Bordeaux je prekrasan grad - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni tekst u prilagođenome govoru na temu opisa grada i načina života u gradu, uočiti obrasce ponašanja i ophođenja tipične za frankofonsku kulturu, primijeniti jednostavne strategije za slušanje i čitanje primjerene različitim potrebama
Videolekcija 4.2: Hajdemo u knjižnicu! - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni pisani tekst na temu opisa kvarta i usluga, napisati kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška na temu opisa kvarta i usluga, prihvatiti različitosti i prepoznati vrijednosti skladnih međuljudskih i međukulturnih odnosa, primijeniti jednostavne strategije za slušanje i čitanje primjerene različitim potrebama
Videolekcija 4.3: Bolje da idemo tramvajem... - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni tekst u prilagođenom govoru na temu prijevoza u gradu, povezati jednostavne činjenice o vlastitoj i frankofonskoj kulturi sa stečenim znanjem i iskustvom
Videolekcija 4.4: Možete li mi kupiti jednu čokoladu? - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni pisani tekst na temu kupovine i mjesta za kupovinu, napisati kratki i vrlo jednostavni tekst na temu kupovine i mjesta za kupovinu, primijeniti jednostavne strategije za slušanje i čitanje primjerene različitim potrebama
Videolekcija 4.5: Idemo u restoran! - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni tekst u prilagođenom govoru na temu ponašanja u restoranu, povezati jednostavne činjenice o vlastitoj i frankofonskoj kulturi sa stečenim znanjem i iskustvom
Tema 5: Svakodnevnica - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni tekst u prilagođenome govoru, razumjeti kratki i vrlo jednostavni pisani tekst, pisati kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška, govoriti kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška, sudjelovati u kratkome i vrlo jednostavnome vođenom razgovoru, povezivati jednostavne činjenice o vlastitoj i frankofonskoj kulturi sa stečenim znanjem i iskustvom, uočavati obrasce ponašanja i ophođenja tipične za frankofonsku kulturu, primjenjivati jednostavne strategije za pisanje i govorenje primjerene različitim potrebama, primjenjivati jednostavne strategije za slušanje i čitanje primjerene različitim potrebama, prihvaćati različitosti i prepoznavati vrijednosti skladnih međuljudskih i međukulturnih odnosa, organizirati informacije iz različitih izvora na ciljnome jeziku, pravilno organizirati vrijeme za rad i odmor tijekom dana
Videolekcija 5.1: Kada ćete napisati zadaću? - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni tekst u prilagođenome govoru na temu aktivnosti u danu, razumjeti kratki i vrlo jednostavni pisani tekst na temu aktivnosti u danu, prihvatiti različitosti i prepoznati vrijednosti skladnih međuljudskih i međukulturnih odnosa
Videolekcija 5.2: Zaista imamo mnogo obaveza - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni pisani tekst na temu svakodnevnih aktivnosti ukućana, napisati kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška na temu svakodnevnih aktivnosti, povezati jednostavne činjenice o vlastitoj i frankofonskoj kulturi sa stečenim znanjem i iskustvom
Videolekcija 5.3: Idealan vikend - Ishodi učenja: razumjeti kratak i vrlo jednostavan tekst u prilagođenome govoru na temu provođenja vikenda, sudjelovati u kratkome i vrlo jednostavnom vođenom razgovoru na temu provođenja vikenda, primjenjivati jednostavne strategije za pisanje i govorenje primjerene različitim potrebama
Videolekcija 5.4: Što si radio jučer? - Ishodi učenja: razumjeti kratak i vrlo jednostavan pisani tekst na temu događaja u prošlosti, pisati kratak i vrlo jednostavan tekst na temu događaja u prošlosti, prihvatiti različitosti i prepoznaje vrijednosti skladnih međuljudskih i međukulturnih odnosa, primjenjivati jednostavne strategije za slušanje i čitanje primjerene različitim potrebama
Videolekcija 5.5: Prošle godine na moru - Ishodi učenja: razumjeti kratak i vrlo jednostavan pisani tekst o događajima u prošlosti, govoriti kratak i vrlo jednostavan tekst o događajima u prošlosti, prihvatiti različitosti i prepoznati vrijednosti skladnih međuljudskih i međukulturnih odnosa, primijeniti jednostavne strategije za slušanje i čitanje primjerene različitim potrebama
Tema 6: Slobodno vrijeme - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni tekst u prilagođenome govoru, razumjeti kratki i vrlo jednostavni pisani tekst, pisati kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška, govoriti kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška, sudjelovati u kratkome i vrlo jednostavnome vođenom razgovoru, povezivati jednostavne činjenice o vlastitoj i frankofonskoj kulturi sa stečenim znanjem i iskustvom., uočavati obrasce ponašanja i ophođenja tipične za frankofonsku kulturu, prihvaćati različitosti i prepoznavati vrijednosti skladnih međuljudskih i međukulturnih odnosa, primjenjivati jednostavne strategije za slušanje i čitanje primjerene različitim potrebama, primjenjivati jednostavne strategije za pisanje i govorenje primjerene različitim potrebama, organizirati informacije iz različitih izvora na ciljnome jeziku, opisivati važnosti redovitoga tjelesnoga vježbanja kao važnog čimbenika regulacije tjelesne mase
Videolekcija 6.1: Nemam vremena, zauzet sam! - Ishodi učenja: razumjeti kratak i jednostavan govoreni tekst na temu opisa svakodnevnice, napisati kratak i vrlo jednostavan tekst o svojoj svakodnevnici, prikazati specifičnosti vlastite i frankofonskih kultura, dovesti u vezu primjenu strategija za pisanje i govorenje s uspjehom u pisanju i govorenju, uočiti obrasce ponašanja i ophođenja tipične za frankofonsku kulturu, primjenjivati jednostavne strategije za slušanje i čitanje primjerene različitim potrebama
Videolekcija 6.2: Jedva čekam sutrašnji dan - Ishodi učenja: razumjeti kratak i vrlo jednostavan pisani tekst o slobodnom danu, napisati kratak i vrlo jednostavan tekst na temelju predloška o mjestima na kojima tinejdžeri provode slobodno vrijeme, povezivati jednostavne činjenice o vlastitoj i frankofonskoj kulturi sa stečenim znanjem i iskustvom, primjenjivati jednostavne strategije za slušanje i čitanje primjerene različitim potrebama
Videolekcija 6.3: Kino, kazalište ili muzej? - Ishodi učenja: razumjeti kratak i vrlo jednostavan tekst u prilagođenome govoru na temu kulturnih institucija, razumjeti kratak i jednostavan pisani tekst na temu kulturnih institucija, povezati jednostavne činjenice o vlastitoj i frankofonskoj kulturi sa stečenim znanjem i iskustvom, primijeniti jednostavne strategije za slušanje i pisanje primjerene različitim potrebama
Videolekcija 6.4: Idemo u park! - Ishodi učenja: razumjeti kratak i vrlo jednostavan pisani tekst o aktivnostima u parku, napisati kratak i vrlo jednostavan tekst o aktivnostima u parku, prihvatiti različitosti i prepoznati vrijednosti skladnih međuljudskih i međukulturnih odnosa, primijeniti jednostavne strategije za čitanje primjerene različitim potrebama
Videolekcija 6.5: Cijeli vikend u sobi - Ishodi učenja: razumjeti kratak i vrlo jednostavan tekst u prilagođenome govoru na temu aktivnosti u vlastitoj sobi, primijeniti jednostavne strategije za čitanje primjerene različitim potrebama, organizirati informacije iz različitih izvora na ciljnome jeziku
Tema 7: Svijet prirode - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni tekst u prilagođenome govoru, razumjeti kratki i vrlo jednostavni pisani tekst, pisati kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška, govoriti kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška, sudjelovati u kratkome i vrlo jednostavnome vođenom razgovoru, povezivati jednostavne činjenice o vlastitoj i frankofonskoj kulturi sa stečenim znanjem i iskustvom, uočavati obrasce ponašanja i ophođenja tipične za frankofonsku kulturu, prihvaćati različitosti i prepoznavati vrijednosti skladnih međuljudskih i međukulturnih odnosa, primjenjivati jednostavne strategije za slušanje i čitanje primjerene različitim potrebama, primjenjivati jednostavne strategije za pisanje i govorenje primjerene različitim potrebama, organizirati informacije iz različitih izvora na ciljnome jeziku
Videolekcija 7.1: Od planina do mora - Ishodi učenja: razumjeti kratak i vrlo jednostavan tekst na temu opisa krajolika, uočiti obrasce ponašanja i ophođenja tipične za frankofonsku kulturu, primijeniti jednostavne strategije za slušanje i čitanje primjerene različitim potrebama
Videolekcija 7.2: Idemo u zoo - Ishodi učenja: razumjeti kratak i vrlo jednostavan pisani tekst na temu opisa životinja, napisati kratak i vrlo jednostavan tekst na temelju predloška na temu opisa mjesta i životinja, povezati jednostavne činjenice o vlastitoj i frankofonskoj kulturi sa stečenim znanjem i iskustvom, primijeniti jednostavne strategije za slušanje i čitanje primjerene različitim potrebama
Videolekcija 7.3: Na rubu izumiranja - Ishodi učenja: povezati jednostavne činjenice o vlastitoj i frankofonskoj kulturi sa stečenim znanjem i iskustvom, razumjeti kratak i vrlo jednostavan tekst u prilagođenome govoru o opasnostima za prirodni svijet, razmotriti uzroke ugroženosti prirode
Videolekcija 7.4: Čuvajmo prirodu - Ishodi učenja: razumjeti kratak i vrlo jednostavan pisani tekst o aktivnostima zaštite prirode, primijeniti jednostavne strategije za čitanje primjerene različitim potrebama, povezati jednostavne činjenice o vlastitoj i frankofonskoj kulturi sa stečenim znanjem i iskustvom, prepoznati važnost odgovornosti pojedinca u društvu
Videolekcija 7.5: Školski izlet - Ishodi učenja: razumjeti kratak i vrlo jednostavan tekst u prilagođenome govoru o školskom izletu u nacionalni park, razumjeti kratak i jednostavan pisani tekst o nacionalnom parku, prihvatiti različitosti i prepoznati vrijednosti skladnih međuljudskih i međukulturnih odnosa, organizirati informacije iz različitih izvora na ciljnome jeziku
Tema 8: Blagdani - Ishodi učenja: razumjeti kratki i vrlo jednostavni tekst u prilagođenome govoru, razumjeti kratki i vrlo jednostavni pisani tekst, pisati kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška, uočavati obrasce ponašanja i ophođenja tipične za frankofonsku kulturu, organizirati informacije iz različitih izvora na ciljnome jeziku, upravljati emocijama i ponašanjem
Videolekcija 8.1: Sretan Božić - Ishodi učenja: razumjeti kratak i vrlo jednostavan pisani tekst o Božiću i Novoj godini, napisati kratak i vrlo jednostavan tekst o Božiću i Novoj godini, uočiti obrasce ponašanja i ophođenja tipične za frankofonsku kulturu, primijeniti jednostavne strategije za slušanje i čitanje primjerene različitim potrebama, upravljati emocijama i ponašanjem
Videolekcija 8.2: Uskrs - Ishodi učenja: razumjeti kratak i vrlo jednostavan tekst u prilagođenome govoru o Svijećnici, razumjeti kratak i vrlo jednostavan tekst o Uskrsu, uočiti obrasce ponašanja i ophođenja tipične za frankofonsku kulturu, organizirati informacije iz različitih izvora na ciljnome jeziku
1. Prijatelji
Prijatelji
Prijatelji
Ishodi:
razumjeti kratki i vrlo jednostavni pisani tekst
pisati kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška
govoriti kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška
sudjelovati u kratkome i vrlo jednostavnome vođenom razgovoru
povezivati jednostavne činjenice o vlastitoj i frankofonskoj kulturi sa stečenim znanjem i iskustvom
uočavati obrasce ponašanja i ophođenja tipične za frankofonsku kulturu
primjenjivati jednostavne strategije za slušanje i čitanje primjerene različitim potrebama
primjenjivati jednostavne strategije za pisanje i govorenje primjerene različitim potrebama
organizirati informacije iz različitih izvora na ciljnome jeziku
razvijati komunikacijske kompetencije i uvažavajuće odnose s drugima
prihvaćati različitosti i prepoznati vrijednosti skladnih međuljudskih i međukulturnih odnosa
razumjeti kratki i vrlo jednostavni tekst u prilagođenome govoru
U ovoj interaktivnoj videolekciji učenici se upoznaju s likovima i poučavateljem koji će biti prisutni tijekom svih videolekcija. Učenici ponavljaju usvojeno znanje tijekom prethodnog obrazovanja kao što su pozdravi upućeni starijim osobama i svojim vršnjacima. Podsjeća ih se na oslovljavanje u pozdravima kao dio francuske kulture. Također učenici imaju priliku ponoviti i naučiti kratko predstavljanje u obliku najprije slušnog teksta i rješavanja interaktivnih zadataka. Kratko predstavljanje uključuje izražavanje svoga imena, dobi, posjedovanja kućnih ljubimaca i vlastitih ukusa vezanih uz slobodne aktivnosti. Učenici će i ponoviti kako popuniti formular pri npr. upisu u knjižnicu. Također se upoznaju s važnosti brojeva u stranom odnosno francuskom jeziku, u ovoj videolekciji ponavljaju brojeve od 1 do 100 kako bi mogli razumjeti te reći svoj broj mobitela. Tijekom videolekcije učenici će biti upoznati s važnim brojevima na području Francuske budu li u potrebi. Jednako tako, moći će napisati kratki vođeni tekst na istu temu
U ovoj interaktivnoj videolekciji učenik se prisjeća likova i njihovih slobodnih aktivnosti i ukusa. Učenik ponavlja usvojeno znanje tijekom prethodnog obrazovanja kao što su slobodne aktivnosti i boje. U ovoj videolekciji učenik također sluša tekst u kojemu je tema fizički opis osoba te čita pisani tekst vezan uz istu temu. Videolekcija omogućuje ovladavanje prezentom glagola être i avoir te slaganjem pridjeva u rodu i broju s imenicom, drugim riječima muški i ženski rod te množinu pridjeva u oba roda. Bit će i upoznat s čestim akcijama francuskih osnovnih škola protiv svakog oblika diskriminacije. Također, učenik opisuje i osobu koju ne poznaje, te piše kratki tekst na tu temu.
U ovoj interaktivnoj videolekciji ponavlja se leksik vezan uz fizički izgled osobe te se obrađuje vokabular vezan uz karakterni opis osobe. Prema tome, obrađuje se i gramatička kategorija opisnih pridjeva tj. slaganje pridjeva s imenicom u rodu i broju, ponavlja se glagol être u prezentu te se posebna pažnja pridaje poučavanju tvorbe i razlikovanja izgovora opisnih pridjeva u muškom i ženskom rodu jednine i množine.
U ovoj interaktivnoj videolekciji učenici usvajaju jezične strukture potrebne za iskazivanje svojih i tuđih sviđanja i (ne)sklonosti, s naglaskom na potreban vokabular te upotrebu glagola prve skupine u prezentu.
U ovoj interaktivnoj videolekciji učenici ponavljaju fizički izgled, karaktere i slobodne aktivnosti usvojene tijekom prethodnih lekcija, upoznaju se s izvanškolskim aktivnostima pritom ponavljajući dane u tjednu. Učenici će biti upozoreni na različitu upotrebu prijedloga ispred imenica koje označavaju dane u tjednu što utječe na značenje, kao i upotrebu prijedloga iza glagola faire i jouer. Učenici će i saznati ponešto o kolektivnom sportu ragbiju koji je u dobroj mjeri zastupljen u Francuskoj te će saznati dobrobiti toga sporta. U videolekciji bit će upoznati s većim brojem slobodnih aktivnosti, no što su ih dosad učili te će moći razvrstati one koje obavljaju kući i one sportske. Moći će razumjeti kratak tekst na temu opisa tjedna u bliskoj budućnosti na što će i sami biti spremni nakon što će biti upoznati s glagolskim vremenom Futur proche.
2. Škola
Škola
Škola
Ishodi:
razumjeti kratki i vrlo jednostavni tekst u prilagođenome govoru
prihvaćati različitosti i prepoznati vrijednosti skladnih međuljudskih i međukulturnih odnosa
primjenjivati jednostavne strategije za pisanje i govorenje primjerene različitim potrebama
pisati kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška
govoriti kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška
sudjelovati u kratkome i vrlo jednostavnome vođenom razgovoru
povezivati jednostavne činjenice o vlastitoj i frankofonskoj kulturi sa stečenim znanjem i iskustvom
uočavati obrasce ponašanja i ophođenja tipične za frankofonsku kulturu
primjenjivati jednostavne strategije za slušanje i čitanje primjerene različitim potrebama
razumjeti kratki i vrlo jednostavni pisani tekst
organizirati informacije iz različitih izvora na ciljnome jeziku
U ovoj video lekciji učenici će ponoviti stare i usvojiti neke nove jezične sadržaje potrebne za opisivanje škole, prostorija u školi te osoblja s kojim se učenici susreću. Pomoću pisanog teksta i multimedijalnog sadržaja uvodi se leksik potreban za opis školske ustanove u Hrvatskoj i u Francuskoj. Pomoću interaktivnih zadataka provjerava se globalno i detaljno razumijevanje teksta i savladanost vokabulara. Tijekom ovog dijela interaktivne videolekcije, učenici se virtualno šetaju jednom zagrebačkom školom kako bi ponovili leksik koje je bio uveden putem pisanog teksta. U trećem dijelu videolekcije putem zvučnog zapisa opisuje se fizički izgled i radne obaveze osoblja te učenici na temelju novih, ali i prethodnih znanja povezuju radno mjesto i fotografiju osobe. U završnom dijelu lekcije, pomoću interaktivnih zadataka provjerava se ostvarenost zadanih ishoda.
U ovoj videolekciji učenici će ponoviti i usvojiti jezične sadržaje potrebne za opisivanje učionice, učioničke opreme i odnosa predmeta u prostoru. U uvodnom se dijelu učenici uz pomoć 3D prikaza upoznaju sa leksikom potrebnim za opis učionice. Nakon toga sudjeluju u didaktičkoj igri tijekom koje povezuju slikovni prikaz sa značenjem učioničkog predmeta. U drugom dijelu poučavatelj vodi učenike kroz zadatak čitanja s razumijevanjem te ih navodi na korištenje nekih strategija slušanja kako bi uspješnije razumjeli pisani tekst na temu opisa učionice. Slijedi nekoliko zadataka u kojima se provjerava razumijevanje teksta i vokabulara vezanog uz opis učionice, a poučavatelj posebnu pažnju pridaje jezičnim sadržajima potrebnim za opis odnosa predmeta unutar razreda. Učenici u trećem dijelu videolekcije slušaju zvučni zapis koji opisuje jednu od dvije učionice koje se vide na ekranu te biraju koja od te dvije učionice predstavlja točan opis učionice. Nakon toga, učenici sudjeluju u vođenom razgovoru s poučavateljem te odgovaraju na njegova pitanja koja su vezana uz drugu učionicu (onu koja nije opisana u zvučnom zapisu). Na kraju ovog segmenta, učenici sudjeluju u složenoj didaktičkoj igri čiji je cilj razumijevanje uputa koje daje poučavatelj, odnosno točno smještanje predmeta u prostoru. U završnom dijelu lekcije, pomoću interaktivnih zadataka provjerava se ostvarenost zadanih ishoda.
U ovoj videolekciji učenici će usvojiti nazive školskih predmeta, oblike za prezent glagola aller te prijedloge učestalosti. Pomoću pisanog teksta uvode se navedeni jezični sadržaji te se pomoću interaktivnih zadataka provjerava globalno i detaljno razumijevanje teksta kao i savladanost jezičnih struktura. U završnom dijelu lekcije, pomoću interaktivnih zadataka provjerava se ostvarenost zadanih ishoda.
U uvodnom dijelu videolekcije poučavatelj uvodi učenike u temu lekcije i nazive nekih školskih predmeta i brojeva, tj. u vokabular potreban za daljnje praćenje lekcije. U drugom dijelu lekcije poučavatelj najavljuje tekst koji će učenici čitati, objašnjava zadatke kojima se provjerava globalno i detaljno razumijevanje te s učenicima provjerava rješenja. U trećem dijelu poučavatelj svraća učenicima pozornost na jezične sadržaje iz teksta (redni brojevi do deset i sati), pojašnjava zadatke i provjerava ih s učenicima. U četvrtom dijelu učenici uvježbavaju prethodno navedene sadržaje. U aktivnosti za znatiželjne se predstavljaju posebnosti školskog rasporeda u Francuskoj na primjeru jedne francuske škole, a IVL završava kvizom za provjeru usvojenosti obrađenog gradiva.
U uvodnom dijelu videolekcije poučavatelj uvodi učenike u temu lekcije i tj. vokabular potreban za daljnje praćenje lekcije. U drugom dijelu lekcije poučavatelj najavljuje tekst koji će učenici čitati, pojašnjava zadatke kojima se provjerava globalno i detaljno razumijevanje te s učenicima provjerava rješenja. U trećem dijelu poučavatelj svraća učenicima pozornost na jezične sadržaje iz teksta (upitne riječi i komparativ) te se simulira provjera pisanjem tako da učenici dopunjavaju tekst ponuđenim riječima. U četvrtom dijelu učenici uvježbavaju prethodno uvedene sadržaje (upitne riječi i komparativ) te se bolje upoznaju sa načinom ocjenjivanja u Francuskoj. U aktivnosti za znatiželjne govori se o školskim praznicima, a IVL završava kvizom za provjeru usvojenosti obrađenog gradiva.
3. Stanovanje
Stanovanje
Stanovanje
Ishodi:
razumjeti kratki i vrlo jednostavni tekst u prilagođenome govoru
razumjeti kratki i vrlo jednostavni pisani tekst
pisati kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška
govoriti kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška
sudjelovati u kratkome i vrlo jednostavnome vođenom razgovoru
povezivati jednostavne činjenice o vlastitoj i frankofonskoj kulturi sa stečenim znanjem i iskustvom
primjenjivati jednostavne strategije za pisanje i govorenje primjerene različitim potrebama
primjenjivati jednostavne strategije za slušanje i čitanje primjerene različitim potrebama
organizirati informacije iz različitih izvora na ciljnome jeziku
obrazlagati i uvažavati potrebe i osjećaje drugih
prihvaćati različitosti i prepoznati vrijednosti skladnih međuljudskih i međukulturnih odnosa
uočavati obrasce ponašanja i ophođenja tipične za frankofonsku kulturu
U ovoj interaktivnoj videolekciji učenici usvajaju jezične strukture potrebne za iskazivanje položaja u prostoru te iskazivanje prisutnosti, odnosno odsutnosti određenih pojmova. Zastupljeni vokabular vezan je uz stambene građevine.
U ovoj interaktivnoj videolekciji učenici usvajaju jezične strukture potrebne za iskazivanje opisa osobina te pripadnosti. Zastupljeni vokabular vezan je uz temu opisa prostorija u kući ili stanu. U aktivnosti za znatiželjne uvodi se francuski bonton, a IVL završava kvizom za provjeru usvojenosti svih segmenata.
U uvodnom dijelu lekcije poučavatelj uvodi učenicima novi vokabular na temu opisa prostorija u stambenom prostoru. U nastavku videolekcije poučavatelj najavljuje zvučni zapis koji će učenici poslušati i potom provjeriti pomoću interaktivnih zadataka. U trećem dijelu uvode se jezične strukture: mjesni prijedlozi te prezent glagola vouloir koje poučavatelj objašnjava na primjerima iz životnih situacija. Pomoću interaktivnih zadataka i virtualne šetnje provjerava se usvojenost prethodno uvedenih sadržaja. U četvrtom dijelu učenici uvježbavaju prethodno uvedene sadržaje te se simulira provjera pisanjem tako da učenici dopunjavaju tekst ponuđenim riječima te zadatkom niže interaktivne razine. Učenici će, pomoću aktivnosti za znatiželjne, moći saznati nešto više o uređenju francuskih stambenih prostora. Videolekcija završava vrednovanjem prethodno uvedenih sadržaja.
Ova lekcija upoznaje učenike s nazivima namještaja te se ponavljaju pridjevi potrebni za njihov opis. Učenici uvježbavaju razumijevanje kratkog i jednostavnog pisanog teksta na temu kupovine i opisa namještaja te uvježbavaju negaciju i oblike glagola mettre u prezentu. U lekciji se također simulira pisani tekst kojeg učenici trebaju dopuniti prethodno uvježbanim sadržajima. U aktivnosti za znatiželjne uvodi se francuski krevet, a IVL završava kvizom za provjeru usvojenosti svih segmenata.
Ova lekcija u uvodu prvo upoznaje učenike s aktivnostima u prostorijama u stanu/kući. Učenici u drugom dijelu uvježbavaju razumijevanje kratkog i jednostavnog zvučnog teksta na temu istih aktivnosti dok se u trećem dijelu ponavljaju i uvježbavaju glagoli na -er i -ir u prezentu. U četvrtom dijelu učenici uvježbavaju aktivnosti i glagole obrađene u prva dva dijela IVL-a u različitim kontekstima. U aktivnosti za znatiželjne predstavlja se francuski vrt, a IVL završava kvizom za provjeru usvojenosti svih segmenata.
4. Grad
Grad
Grad
Ishodi:
razumjeti kratki i vrlo jednostavni tekst u prilagođenome govoru
razumjeti kratki i vrlo jednostavni pisani tekst
pisati kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška
govoriti kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška
sudjelovati u kratkome i vrlo jednostavnome vođenom razgovoru
povezivati jednostavne činjenice o vlastitoj i frankofonskoj kulturi sa stečenim znanjem i iskustvom
uočavati obrasce ponašanja i ophođenja tipične za frankofonsku kulturu
prihvaćati različitosti i prepoznavati vrijednosti skladnih međuljudskih i međukulturnih odnosa
primjenjivati jednostavne strategije za slušanje i čitanje primjerene različitim potrebama
primjenjivati jednostavne strategije za pisanje i govorenje primjerene različitim potrebama
organizirati informacije iz različitih izvora na ciljnome jeziku
kao sudionik prometa poštovati prometna pravila i propise kako bi izbjegao opasnosti
Tema ove videolekcije je grad i snalaženje u gradu na primjeru grada Bordeauxa. Poučavatelj će predstaviti uobičajena mjesta ili ustanove u gradu. Učenici slušaju zvučni zapis i rješavaju njemu pripadajuće zadatke razumijevanja na temu grada, koristeći jednostavne strategije za slušanje. Predstavljaju se jednostavne upitne riječi, primjerene stupnju učenja francuskog jezika. Uvode se i izrazi potrebni za izricanje uputa za snalaženje u gradu. Poučavatelj će predstaviti neke znamenitosti Bordeauxa, a uvodi se i tekst i zadatak, kako bi učenici mogli primijeniti jednostavne strategije za čitanje. IVL završava segmentom Vrednovanje.
U ovoj video lekciji predstavlja se jezični sadržaj povezan uz mjesta u gradskoj četvrti ili kvartu (npr. pošta, trgovina, škola itd.) Učenici čitaju tekst te rješavaju zadatke. U trećem dijelu, uvodi se kontrahirani član te predstavlja imperativ (isključivo bez negacije). Usvojenost se provjerava interaktivnim zadacima. U četvrtom dijelu utvrđuju se elementi, obrađeni u prethodnim segmentima. U petom dijelu, poučavatelj motivira učenike na sudjelovanje u aktivnostima knjižnice (spominje se i Francuska medijateka).
U uvodnom dijelu poučavatelj predstavlja uobičajena prijevozna sredstva u gradskom prometu. U drugom dijelu, pomoću zvučnog zapisa spomenuti jezični sadržaj razrađuje se, a razumijevanje zvučnog zapisa provjerava se interaktivnim zadacima. U trećem dijelu poučavatelj uvodi glagol prendre i njegovo korištenje u odnosu na prijevozna sredstva. Predstavlja se i korištenje prijedloga ispred pojedinih prijevoznih sredstava. U četvrtom dijelu učenici rješavaju interaktivni zadatak te utvrđuju pojedine elemente, koji se ponavljaju u interaktivnom videozapisu. U petom dijelu predstavljaju se suvremena prijevozna sredstva u gradskom prometu. IVL završava segmentom Vrednovanje.
U uvodnom dijelu naglasak je na mjestima gdje se kupuje hrana. U drugom dijelu, navedeni jezični sadržaj koristi se i u tekstu nakon kojeg slijede zadaci razumijevanja. U trećem dijelu se predstavlja konjugacija glagola acheter, a zatim i korištenje imperativa s negacijom. U četvrtom dijelu se interaktivnim zadacima ponavlja ranije predstavljen sadržaj. U petom dijelu poučavatelj upoznaje učenike s osnovnim proizvodima, koje mogu pronaći u francuskoj pekarnici, taj dio ujedno je i kulturološkog karaktera. Videolekcija završava segmentom Vrednovanje.
Poučavatelj predstavlja novu temu; restoran. U drugom dijelu koriste se već navedeni izrazi, koji su ovog puta sadržani u zvučnom zapisu. U sljedećem segmentu poučavatelj predstavlja konjugaciju glagola boire u indikativu prezenta te jednostavne oznake količine U četvrtom dijelu učenici ponavljanju sadržaj prethodnih segmenata lekcije. U petom dijelu usporedno se predstavljaju tradicionalna jela nekoliko frankofonskih zemalja. Videolekcija završava segmentom Vrednovanje.
5. Svakodnevnica
Svakodnevnica
Svakodnevnica
Ishodi:
razumjeti kratki i vrlo jednostavni tekst u prilagođenome govoru
razumjeti kratki i vrlo jednostavni pisani tekst
pisati kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška
govoriti kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška
sudjelovati u kratkome i vrlo jednostavnome vođenom razgovoru
povezivati jednostavne činjenice o vlastitoj i frankofonskoj kulturi sa stečenim znanjem i iskustvom
uočavati obrasce ponašanja i ophođenja tipične za frankofonsku kulturu
primjenjivati jednostavne strategije za pisanje i govorenje primjerene različitim potrebama
primjenjivati jednostavne strategije za slušanje i čitanje primjerene različitim potrebama
prihvaćati različitosti i prepoznavati vrijednosti skladnih međuljudskih i međukulturnih odnosa
organizirati informacije iz različitih izvora na ciljnome jeziku
pravilno organizirati vrijeme za rad i odmor tijekom dana
U uvodnom dijelu videolekcije poučavatelj uvodi učenike u temu lekcije tj. vokabular potreban za daljnje praćenje lekcije. U drugom dijelu lekcije poučavatelj najavljuje tekst koji će učenici čitati, pojašnjava zadatke kojima se provjerava globalno i detaljno razumijevanje te s učenicima provjerava rješenja. U trećem dijelu poučavatelj svraća učenicima pozornost na jezične sadržaje iz teksta (vremenski prilozi i glagol lire), pojašnjava zadatke i provjerava ih s učenicima. U četvrtom dijelu učenici uvježbavaju prethodno uvedene sadržaje (vremenske priloge i glagol lire) te sudjeluju u složenoj didaktičkoj igri . U aktivnosti za znatiželjne se učenici pobliže upoznaju sa svakodnevnicom jednog francuskog dvanaestogodišnjaka, a IVL završava kvizom za provjeru usvojenosti obrađenog gradiva.
U uvodnom dijelu videolekcije poučavatelj uvodi učenike u temu lekcije tj. vokabular potreban za daljnje praćenje lekcije. U drugom dijelu lekcije poučavatelj najavljuje tekst koji će učenici čitati, pojašnjava zadatke kojima se provjerava globalno i detaljno razumijevanje te s učenicima provjerava rješenja. U trećem dijelu poučavatelj svraća učenicima pozornost na jezične sadržaje iz teksta (povratni glagoli u prezentu), pojašnjava zadatke i provjerava ih s učenicima. U četvrtom dijelu učenici uvježbavaju forme za povratne glagole u prezentu te rješavaju zadatak uz pomoć 2D animacije. U aktivnosti za znatiželjne se učenici pobliže upoznaju sa svakodnevnicom jedne tipične francuske obitelji, a IVL završava kvizom za provjeru usvojenosti obrađenog gradiva.
U uvodnom dijelu videolekcije poučavatelj uvodi učenike u temu lekcije, tj. u vokabular potreban za daljnje praćenje lekcije. U drugom dijelu lekcije poučavatelj najavljuje tekst koji će učenici slušati, objašnjava zadatke kojima se provjerava globalno i detaljno razumijevanje te s učenicima provjerava rješenja. U trećem dijelu poučavatelj svraća učenicima pozornost na jezične sadržaje iz teksta (povratni glagoli), pojašnjava zadatke i provjerava ih s učenicima. U četvrtom dijelu učenici uvježbavaju prethodno navedene sadržaje. U aktivnosti za znatiželjne predstavljaju se dva poznata francuska parka, a IVL završava kvizom za provjeru usvojenosti obrađenog gradiva.
U uvodnom dijelu videolekcije poučavatelj uvodi učenike u temu lekcije, tj. u vokabular potreban za daljnje praćenje lekcije. U drugom dijelu lekcije poučavatelj najavljuje tekst koji će učenici čitati, objašnjava zadatke kojima se provjerava globalno i detaljno razumijevanje te s učenicima provjerava rješenja. U trećem dijelu poučavatelj svraća učenicima pozornost na jezične sadržaje iz teksta (passé composé s glagolom avoir), pojašnjava zadatke i provjerava ih s učenicima. U četvrtom dijelu učenici uvježbavaju prethodno navedene sadržaje. U aktivnosti za znatiželjne predstavljaju se kućanske aktivnosti koje mladi Francuzi obavljaju te se predstavljaju razlozi zbog kojih je važno da svi sudjeluju u kućanskim poslovima, a IVL završava kvizom za provjeru usvojenosti obrađenog gradiva.
U uvodnom dijelu videolekcije poučavatelj uvodi učenike u temu lekcije, tj. u vokabular potreban za daljnje praćenje lekcije. U drugom dijelu lekcije poučavatelj najavljuje tekst koji će učenici čitati, objašnjava zadatke kojima se provjerava globalno i detaljno razumijevanje te s učenicima provjerava rješenja. U trećem dijelu poučavatelj svraća učenicima pozornost na jezične sadržaje iz teksta (passé composé s glagolom être), pojašnjava zadatke i provjerava ih s učenicima. U četvrtom dijelu učenici uvježbavaju prethodno navedene sadržaje. U aktivnosti za znatiželjne predstavljaju se ljetne destinacije koje su popularne u Francuskoj. IVL završava kvizom za provjeru usvojenosti obrađenih sadržaja.
6. Slobodno vrijeme
Slobodno vrijeme
Slobodno vrijeme
Ishodi:
razumjeti kratki i vrlo jednostavni tekst u prilagođenome govoru
razumjeti kratki i vrlo jednostavni pisani tekst
pisati kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška
govoriti kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška
sudjelovati u kratkome i vrlo jednostavnome vođenom razgovoru
povezivati jednostavne činjenice o vlastitoj i frankofonskoj kulturi sa stečenim znanjem i iskustvom.
uočavati obrasce ponašanja i ophođenja tipične za frankofonsku kulturu
prihvaćati različitosti i prepoznavati vrijednosti skladnih međuljudskih i međukulturnih odnosa
primjenjivati jednostavne strategije za slušanje i čitanje primjerene različitim potrebama
primjenjivati jednostavne strategije za pisanje i govorenje primjerene različitim potrebama
organizirati informacije iz različitih izvora na ciljnome jeziku
opisivati važnosti redovitoga tjelesnoga vježbanja kao važnog čimbenika regulacije tjelesne mase
U uvodnom dijelu videolekcije poučavatelj uvodi učenike u temu lekcije, tj. vokabular potreban za daljnje praćenje lekcije. U drugom dijelu lekcije poučavatelj najavljuje tekst koji će učenici slušati, pojašnjava zadatke kojima se provjerava razumijevanje te s učenicima provjerava rješenja. U trećem dijelu poučavatelj svraća učenicima pozornost na jezične sadržaje iz teksta (oblike pronoms indéfinis), pojašnjava zadatke i provjerava ih s učenicima. U četvrtom dijelu učenici uvježbavaju prethodno uvedene sadržaje te rješavaju zadatak u obliku 3D animacije. U aktivnosti za znatiželjne učenici se upoznaju s aktivnostima kojima se mladi Francuzi vole baviti u svoje slobodno vrijeme. Videolekcija završava kvizom za provjeru usvojenosti obrađenih sadržaja.
U uvodnom dijelu videolekcije poučavatelj uvodi učenike u temu lekcije, tj. vokabular potreban za daljnje praćenje lekcije. U drugom dijelu lekcije poučavatelj najavljuje tekst koji će učenici čitati, pojašnjava zadatke kojima se provjerava globalno i detaljno razumijevanje te s učenicima provjerava rješenja. U trećem dijelu poučavatelj svraća učenicima pozornost na jezične sadržaje iz teksta (oblike za futur proche i pronom y), pojašnjava zadatke i provjerava ih s učenicima. U četvrtom dijelu učenici uvježbavaju prethodno uvedene sadržaje. U aktivnosti za znatiželjne učenici se upoznaju s jednim francuskim zabavnim parkom. Videolekcija završava kvizom za provjeru usvojenosti obrađenih sadržaja.
Ova lekcija u uvodu prvo upoznaje učenike s nekim kulturnim institucijama u Francuskoj. Učenici u drugom dijelu uvježbavaju razumijevanje vrlo kratkog i jednostavnog slušnog teksta na istu temu, dok se u trećem dijelu uči i uvježbava prezent nekih glagola na -ir. U četvrtom dijelu učenici uče o vrstama umjetničkih djela u suvremenom muzeju umjetnosti te se potiču na usporedbu sa sličnim muzejima u vlastitoj zemlji. U aktivnosti za znatiželjne predstavlja se Montmartre, a IVL završava kvizom za provjeru usvojenosti svih sadržaja.
Ova lekcija u uvodu prvo upoznaje učenike s nekim aktivnostima u parku. Učenici u drugom dijelu uvježbavaju razumijevanje kratkog i jednostavnog pisanog teksta na istu temu dok se u trećem dijelu uči i uvježbava negativni imperativ. U četvrtom dijelu učenici uče i o drugim aktivnostima i spravama koje se obično nalaze u parkovima. U aktivnosti za znatiželjne predstavlja se francuski park Bois de Vincennes, a IVL završava kvizom za provjeru usvojenosti svih sadržaja.
Ova lekcija u uvodu prvo upoznaje učenike s nekim aktivnostima koje se mogu raditi u sobi. Učenici u drugom dijelu uvježbavaju razumijevanje kratkog i jednostavnog zvučnog teksta na istu temu dok se u trećem dijelu ponavljaju, proširuju i uvježbavaju modalni glagoli u prezentu (pouvoir, devoir, vouloir). U četvrtom dijelu učenici o pravilima natjecanja te traženju informacija online. U aktivnosti za znatiželjne predstavlja se igra pikada, a IVL završava kvizom za provjeru usvojenosti svih segmenata.
7. Svijet prirode
Svijet prirode
Svijet prirode
Ishodi:
razumjeti kratki i vrlo jednostavni tekst u prilagođenome govoru
razumjeti kratki i vrlo jednostavni pisani tekst
pisati kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška
govoriti kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška
sudjelovati u kratkome i vrlo jednostavnome vođenom razgovoru
povezivati jednostavne činjenice o vlastitoj i frankofonskoj kulturi sa stečenim znanjem i iskustvom
uočavati obrasce ponašanja i ophođenja tipične za frankofonsku kulturu
prihvaćati različitosti i prepoznavati vrijednosti skladnih međuljudskih i međukulturnih odnosa
primjenjivati jednostavne strategije za slušanje i čitanje primjerene različitim potrebama
primjenjivati jednostavne strategije za pisanje i govorenje primjerene različitim potrebama
organizirati informacije iz različitih izvora na ciljnome jeziku
U ovoj lekciji uvodi se tema krajolika. Poučavatelj upoznaje učenike s osnovnim vokabularom te ga učenici provjeravaju i utvrđuju interaktivnim zadacima. U drugom dijelu uvodi se tekst s pripadajućim zadatcima kojima se provjerava razumijevanje teksta. U trećem dijelu uvodi se izraz “il y a” i njegova upotreba koja se zatim utvrđuje zadacima. U četvrtom dijelu učenici utvrđuju nove jezične sadržaje. U petom djelu učenici se upoznaju s pet najvećih rijeka Francuske. Lekcija završava vrednovanjem.
Tema je ove videolekcije zoološki vrt. U prvom dijelu poučavatelj predstavlja nekoliko životinjskih i biljnih vrsta. U drugom dijelu tema zoološkog vrta pojavljuje se i u tekstu koji učenici čitaju te primjenjuju jednostavne strategije za čitanje. Također su uz tekst predviđeni i zadatci kojima se provjerava razumijevanje. U trećem dijelu poučavatelj predstavlja način tvorbe ženskog roda i množine opisnih pridjeva. U četvrtom dijelu učenici primjenjuju prethodno obrađene jezične sadržaje. U petom dijelu predstavljaju se neke životinjske i biljne vrste specifične za odabrano područje. Također, učenici na poticaj poučavatelja primjenjuju strategije za slušanje jer se sadržaj uvodi zvučnim zapisom. IVL završava vrednovanjem.
Tema ove videolekcije jesu priroda i opasnosti za prirodni svijet. U uvodnom dijelu poučavatelj predstavlja temu i potiče učenike na razmišljanje o opasnostima za bioraznolikost (biljne, životinjske vrste) i okoliš općenito. Uvodi se i vokabular za navedenu temu. U drugom dijelu učenici slušaju zvučni zapis o opasnostima za prirodni svijet te rješavaju pripadajuće zadatke za provjeru razumijevanja. U trećem dijelu poučavatelj objašnjava komparaciju pridjeva na odabranim primjerima, učenici zatim rješavaju zadatke. U četvrtom dijelu učenici primjenjuju jezični sadržaj predstavljen u prethodnim dijelovima. U petom dijelu predstavljaju se odabrane opasnosti za bioraznolikost na konkretnom primjeru. Videolekcija završava vrednovanjem.
Ova videolekcija u uvodu prvo upoznaje učenike s vokabularom vezanim uz temu zaštite prirode. U drugom dijelu poučavatelj potiče učenike na primjenu jednostavnih strategija za čitanje. Učenici zatim čitaju tekst i provjeravaju razumijevanje teksta interaktivnim zadatcima. U trećem dijelu poučavatelj potiče učenike da u tekstu prepoznaju imperativ te se zatim ponavlja tvorba imperativa. Učenici sadržaj utvrđuju interaktivnim zadatcima. U četvrtom dijelu učenici primjenjuju jezične sadržaje iz prethodnih dijelova lekcije. U petom dijelu poučavatelj predstavlja specifične aktivnosti zaštite prirode. Lekcija završava vrednovanjem.
Ova videolekcija u uvodu prvo upoznaje učenike s vokabularom vezanim za školski izlet. Učenici u drugom dijelu uvježbavaju razumijevanje kratkog i vrlo jednostavnog slušnog teksta o istoj temi te se učenici potiču na primjenu jednostavnih strategija slušanja. U trećem se dijelu učenici potiču na prepoznavanje različitih skupina glagola u prezentu. U četvrtom dijelu učenici primjenjuju jezične sadržaje prethodnih dijelova lekcije. U aktivnosti za znatiželjne predstavlja se Nacionalni park des Cévennes, a IVL završava kvizom za provjeru usvojenosti svih sadržaja.
8. Blagdani
Blagdani
Blagdani
Ishodi:
razumjeti kratki i vrlo jednostavni tekst u prilagođenome govoru
razumjeti kratki i vrlo jednostavni pisani tekst
pisati kratki i vrlo jednostavni tekst na temelju predloška
uočavati obrasce ponašanja i ophođenja tipične za frankofonsku kulturu
organizirati informacije iz različitih izvora na ciljnome jeziku
Tema je ove videolekcije kulturološka, a prikazuje specifičnosti slavljenja Božića i Nove godine u frankofonskim zemljama. U uvodnom dijelu poučavatelj uvodi vokabular na temu Božića i Nove godine. U drugom dijelu učenici na poučavateljev poticaj primjenjuju jednostavne strategije za čitanje. Interaktivnim zadatcima učenici provjeravaju razumijevanje teksta o Božiću. U trećem dijelu poučavatelj uvodi učenike u temu Nove godine, a zatim ih potiče na primjenu jednostavnih strategija za slušanje. Nakon zvučnog zapisa slijede interaktivni zadatci za provjeru razumijevanja. U četvrtom dijelu uspoređuju se božićni i novogodišnji običaji u Hrvatskoj i u odabranim frankofonskim zemljama. U petom dijelu poučavatelj predstavlja pojedine običaje u kontekstu frankofonske kulture. Videolekcija završava vrednovanjem.
Tema je ove videolekcije kulturološka, a uvodi vokabular na temu Svijećnice i Uskrsa u kontekstu frankofonske kulture. U uvodnom dijelu poučavatelj uvodi vokabular na temu Svijećnice koji je potreban i za praćenje sljedećeg dijela. U drugom dijelu lekcije poučavatelj najavljuje zvučni zapis te objašnjava zadatke za globalno i detaljno razumijevanje. U trećem dijelu uvodi se vokabular na temu Uskrsa, a učenici zatim čitaju tekst o istoj temi. U četvrtom dijelu učenici utvrđuju vokabular i uspoređuju uskrsne običaje frankofonskih zemalja s onima u Hrvatskoj. U petom dijelu poučavatelj uvodi specifične običaje u kontekstu odabrane frankofonske kulture. Videolekcija završava vrednovanjem.