Učenik govoriti i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi. (Potpuna ostvarenost.).
Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Potpuna ostvarenost.).
Učenik čita tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga s prethodnim znanjem i iskustvom. (Potpuna ostvarenost.).
Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom. (Potpuna ostvarenost.).
Učenik uspoređuje različite odnose među riječima te objašnjava njihovo značenje u različitim kontekstima. (Potpuna ostvarenost.).
Učenik obrazlože odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenoga čitanjem književnih tekstova. (Potpuna ostvarenost.).
Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost.).
Učenik prosuđuje utjecaj medijskih tekstova radi komercijalizacije. (Potpuna ostvarenost.).
Učenik prosuđuje popularnokulturne tekstove s obzirom na književni kontekst i kontekst ostalih umjetnosti. (Potpuna ostvarenost.).
Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Potpuna ostvarenost.).
Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost.).
Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o rečenicama po sastavu na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.).
Učenik prosuđuje samostalno izabrani književni tekst i uočava svrhu i obilježja pripadajućega žanra i autora. (Djelomična ostvarenost)
Popis tema i videolekcija
Tema 1: Zamjenice - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.), Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi. (Djelomična ostvarenost.), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost.), Učenik čita tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga s prethodnim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost.), Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost.), Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o rečenicama po sastavu na oglednim i čestim primjerima. (Djelomična ostvarenost.)
Videolekcija 1.1: Zamjenice - ponavljanje sadržaja šestog razreda - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost), OŠ HJ A.8.4. Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost.)., Učenik čita tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga s prethodnim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost.).
Videolekcija 1.2: Neodređene zamjenice - Ishodi učenja: Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost.)., Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.), Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi. (Djelomična ostvarenost.)., Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o rečenicama po sastavu na oglednim i čestim primjerima. (Djelomična ostvarenost.).
Videolekcija 1.3: Odnosne zamjenice - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost.)., Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o rečenicama po sastavu na oglednim i čestim primjerima. (Djelomična ostvarenost.)., Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost.).
Tema 2: Nezavisnosložene rečenice - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o rečenicama po sastavu na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.), Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi. (Djelomična ostvarenost.), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost.), Učenik čita tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga s prethodnim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost.)
Videolekcija 2.1: Od jednostavne do složene rečenice - Ishodi učenja: Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi. (Djelomična ostvarenost.)., Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o rečenicama po sastavu na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.), Učenik čita tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga s prethodnim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost.), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 2.2: Sastavne i rastavne rečenice - Ishodi učenja: Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost.)., Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o rečenicama po sastavu na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.), Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o rečenicama po sastavu na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.)
Videolekcija 2.3: Suprotne, isključne i zaključne rečenice - Ishodi učenja: Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost.)., Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o rečenicama po sastavu na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.), Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi. (Djelomična ostvarenost)
Tema 3: Zavisnosložena rečenica - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o rečenicama po sastavu na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.), Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost.), Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi. (Djelomična ostvarenost.), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost.), Učenik čita tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga s prethodnim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost.)
Videolekcija 3.1: Zavisnosložene rečenice - uvod - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o rečenicama po sastavu na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost.)., Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom. (Djelomčna ostvarenost)
Videolekcija 3.2: Subjektna rečenica - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o rečenicama po sastavu na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.), Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 3.3: Predikatna rečenica - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o rečenicama po sastavu na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna usvojenost.), Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 3.4: Objektna rečenica - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o rečenicama po sastavu na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna usvojenost.), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 3.5: Atributna rečenica - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o rečenicama po sastavu na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna usvojenost.), Učenik čita tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga s prethodnim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost)
Tema 4: Zavisnosložene priložne rečenice - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o rečenicama po sastavu na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga s prethodnim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 4.1: Mjesna, vremenska i načinska rečenica - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o rečenicama po sastavu na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 4.2: Uzročna, namjerna i uvjetna ili pogodbena rečenica - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o rečenicama po sastavu na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost), Učenik čita tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga s prethodnim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 4.3: Glagolski prilozi - preoblike priložnih rečenica - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o rečenicama po sastavu na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost)
Tema 5: Rječnik - Ishodi učenja: Učenik uspoređuje različite odnose među riječima te objašnjava njihovo značenje u različitim kontekstima. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga s prethodnim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 5.1: Posuđenice - Ishodi učenja: Učenik uspoređuje različite odnose među riječima te objašnjava njihovo značenje u različitim kontekstima. (Potpuna ostvarenost), Učenik čita tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga s prethodnim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 5.2: Odnosi među riječima: sinonimi, antonimi - Ishodi učenja: Učenik uspoređuje različite odnose među riječima te objašnjava njihovo značenje u različitim kontekstima. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi. (Djelomična ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 5.3: Frazemi - Ishodi učenja: Učenik uspoređuje različite odnose među riječima te objašnjava njihovo značenje u različitim kontekstima. (Potpuna ostvarenost), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 5.4: Pleonazmi i neologizmi - Ishodi učenja: Učenik uspoređuje različite odnose među riječima te objašnjava njihovo značenje u različitim kontekstima. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Djelomična ostvarenost)
Tema 6: Pravopis - Ishodi učenja: Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Potpuna ostvarenost.), Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o rečenicama po sastavu na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga s prethodnim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 6.2: Pravopisni znakovi - Ishodi učenja: Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Potpuna ostvarenost.), Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga s prethodnim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 6.3: Pisanje glasova č/ć, ije/je/e/i, dž/đ - pravopisne vježbe za osmi razred - Ishodi učenja: Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Potpuna ostvarenost.), Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga s prethodnim znanjem i iskustvom. (Djelomična otvarenost)
Videolekcija 6.4: Zarez u nezavisnosloženim i zavisnosloženim rečenicama - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o rečenicama po sastavu na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga s prethodnim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost)
Tema 7: Govorenje, slušanje, čitanje, pisanje - Ishodi učenja: Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom. (Potpuna ostvarenost), Učenik čita tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga s prethodnim znanjem i iskustvom. (Potpuna ostvarenost), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Potpuna ostvarenost), Učenik uspoređuje različite odnose među riječima te objašnjava njihovo značenje u različitim kontekstima. (Djelomična ostvarenost), Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenoga čitanjem književnih tekstova. (Djelomična ostvarenost), Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Djelomična ostvarenost), Učenik prosuđuje utjecaj medijskih tekstova radi komercijalizacije. (Djelomična ostvarenost), Učenik prosuđuje popularnokulturne tekstove s obzirom na književni kontekst i kontekst ostalih umjetnosti. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 7.1: Pišemo problemski članak - Ishodi učenja: Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom. (Potpuna ostvarenost), Učenik čita tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga s prethodnim znanjem i iskustvom. (Potpuna ostvarenost), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenoga čitanjem književnih tekstova. (Djelomična ostvarenost), Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Djelomična ostvarenost), Učenik prosuđuje utjecaj medijskih tekstova radi komercijalizacije. (Djelomična ostvarenost), Učenik prosuđuje popularnokulturne tekstove s obzirom na književni kontekst i kontekst ostalih umjetnosti. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 7.2: Priprema i izvedba predavanja uz računalnu prezentaciju - Ishodi učenja: Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi. (Potpuna ostvarenost), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Potpuna ostvarenost), Učenik čita tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga s prethodnim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost), Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 7.3: Slušamo znanstvenopopularno predavanje i čitamo znanstvenopopularni članak - Ishodi učenja: Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom. (Potpuna ostvarenost), Učenik čita tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga s prethodnim znanjem i iskustvom. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi. (Djelomična ostvarenost), Učenik uspoređuje različite odnose među riječima te objašnjava njihovo značenje u različitim kontekstima. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 7.4: Planirana rasprava, parlaonica i okrugli stol - Ishodi učenja: Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi. (Potpuna ostvarenost), Učenik čita tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga s prethodnim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost), Učenik prosuđuje utjecaj medijskih tekstova radi komercijalizacije. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 7.5: Pišemo osvrt - Ishodi učenja: Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost), Učenik prosuđuje popularnokulturne tekstove s obzirom na književni kontekst i kontekst ostalih umjetnosti. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 7.6: Pišemo životopis - Ishodi učenja: Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi. (Djelomična ostvarenost), Učenik prosuđuje utjecaj medijskih tekstova radi komercijalizacije. (Djelomična ostvarenost)
Tema 8: Čitanje lirske pjesme - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenoga čitanjem književnih tekstova. (Potpuna ostvarenost), Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik prosuđuje popularnokulturne tekstove s obzirom na književni kontekst i kontekst ostalih umjetnosti. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 8.1: Kako čitati lirsku pjesmu? - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenoga čitanjem književnih tekstova. (Potpuna ostvarenost), Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik prosuđuje popularnokulturne tekstove s obzirom na književni kontekst i kontekst ostalih umjetnosti. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 8.2: Lirska misaona pjesma - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenoga čitanjem književnih tekstova. (Potpuna ostvarenost), Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 8.3: Lirska socijalna pjesma - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenoga čitanjem književnih tekstova. (Potpuna ostvarenost), Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Djelomična ostvarenost)
Tema 9: Čitanje kraćih pripovjednih vrsta - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenoga čitanjem književnih tekstova. (Potpuna ostvarenost), Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost), Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenoga čitanjem književnih tekstova. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 9.1: Čitanje socijalne pripovijetke - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenoga čitanjem književnih tekstova. (Potpuna ostvarenost), Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 9.2: Čitanje alegorijske pripovijetke - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenoga čitanjem književnih tekstova. (Potpuna ostvarenost), Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 9.3: Čitanje kratke priče suvremene tematike - Ishodi učenja: Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost), Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenoga čitanjem književnih tekstova. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 9.4: Čitanje primjera usmene narodne književnosti - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenoga čitanjem književnih tekstova. (Potpuna ostvarenost), Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi. (Djelomična ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Djelomična ostvarenost)
Tema 10: Čitanje književnih ulomaka - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenoga čitanjem književnih tekstova. (Potpuna ostvarenost), Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik prosuđuje popularnokulturne tekstove s obzirom na književni kontekst i kontekst ostalih umjetnosti. (Djelomična ostvarenost), Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 10.1: Čitanje ulomaka povijesnog romana - Ishodi učenja: Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 10.2: Čitanje ulomaka znanstvenofantastičnog romana - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenoga čitanjem književnih tekstova. (Potpuna ostvarenost), Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik prosuđuje popularnokulturne tekstove s obzirom na književni kontekst i kontekst ostalih umjetnosti. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 10.3: Čitanje ulomka tragedije - Ishodi učenja: Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenoga čitanjem književnih tekstova. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 10.4: Čitanje ulomaka moderne bajke - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenoga čitanjem književnih tekstova. (Potpuna ostvarenost), Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik prosuđuje popularnokulturne tekstove s obzirom na književni kontekst i kontekst ostalih umjetnosti. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 10.5: Upoznavanje likova i njihovih osobina - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenoga čitanjem književnih tekstova. (Potpuna ostvarenost), Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 10.6: Usporedba književnih djela iste ili slične tematike - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenoga čitanjem književnih tekstova. (Potpuna ostvarenost), Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Djelomična ostvarenost)
Tema 11: Čitanje cjelovitih književnih djela - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenoga čitanjem književnih tekstova. (Potpuna ostvarenost), Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik prosuđuje samostalno izabrani književni tekst i uočava svrhu i obilježja pripadajućega žanra i autora. (Djelomična ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 11.1: Siniša Glavašević, Priče iz Vukovara - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenoga čitanjem književnih tekstova. (Potpuna ostvarenost), Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 11.2: Dobriša Cesarić, Pjesme - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenoga čitanjem književnih tekstova. (Potpuna ostvarenost), Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Djelomična ostvarenost)
Tema 12: Kultura i mediji - Ishodi učenja: Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Potpuna ostvarenost), Učenik uspoređuje različite odnose među riječima te objašnjava njihovo značenje u različitim kontekstima. (Potpuna ostvarenost), Učenik prosuđuje utjecaj medijskih tekstova radi komercijalizacije. (Potpuna ostvarenost), Učenik prosuđuje popularnokulturne tekstove s obzirom na književni kontekst i kontekst ostalih umjetnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost), Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenoga čitanjem književnih tekstova. (Djelomična ostvarenost), Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 12.1: U moru informacija: informativne i zabavne emisije - Ishodi učenja: Učenik prosuđuje utjecaj medijskih tekstova radi komercijalizacije. (Potpuna ostvarenost), Učenik uspoređuje različite odnose među riječima te objašnjava njihovo značenje u različitim kontekstima. (Djelomična ostvarenost), Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 12.2: Legenda, predaja i mit na turističkoj karti Hrvatske - Ishodi učenja: Učenik prosuđuje popularnokulturne tekstove s obzirom na književni kontekst i kontekst ostalih umjetnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik prosuđuje utjecaj medijskih tekstova radi komercijalizacije. (Djelomična ostvarenost), Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 12.3: Istražujemo i pišemo životopis poznate osobe - Ishodi učenja: Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost), Učenik prosuđuje utjecaj medijskih tekstova radi komercijalizacije. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 12.5: Jezični savjeti na radiju, televiziji i internetu - Ishodi učenja: Učenik uspoređuje različite odnose među riječima te objašnjava njihovo značenje u različitim kontekstima. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 12.6: Idemo u kazalište i pišemo osvrt na kazališnu predstavu - Ishodi učenja: Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Potpuna ostvarenost), Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost), Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Djelomična ostvarenost)
1. Zamjenice
Zamjenice
Zamjenice
Ishodi:
Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.)
Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi. (Djelomična ostvarenost.)
Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost.)
Učenik čita tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga s prethodnim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost.)
Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost.)
Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o rečenicama po sastavu na oglednim i čestim primjerima. (Djelomična ostvarenost.)
Utvrdit ćete znanja o vrstama zamjenica: osobne zamjenice, povratna zamjenica, posvojne zamjenice, povratno-posvojna zamjenica, pokazne zamjenice i upitne zamjenice. Razlikovat ćete gramatička obilježja zamjenica: rod, broj i padež. Upotrebljavat ćete gramatički, pravopisno i pravogovorno točne oblike zamjenica u jezičnoj komunikaciji.
Razlikovat ćete upitne i odnosne zamjenice prema ulozi u rečenici. Razlikovat ćete odnosne zamjenice "kakav"/"koji". Razlikovat ćete vezničke riječi, odnosne zamjenice te odnosne zamjenice u službi zavisnosloženih rečenica.
2. Nezavisnosložene rečenice
Nezavisnosložene rečenice
Nezavisnosložene rečenice
Ishodi:
Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o rečenicama po sastavu na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.)
Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi. (Djelomična ostvarenost.)
Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost.)
Učenik čita tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga s prethodnim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost.)
Naučit ćete prepoznati sastavne i rastavne rečenice. Razlikovat ćete sastavne i rastavne veznike. Pravilno ćete pisati zarez u sastavnim i rastavnim rečenicama. Naučit ćete objašnjavati odnos sadržaja u sastavnim i rastavnim surečenicama.
Naučit ćete prepoznati suprotne, isključne i zaključne rečenice. Moći ćete razlikovati veznike tih rečenica. Pravilno ćete pisati zarez u suprotnim, isključnim i zaključnim rečenicama. Objašnjavat ćete odnos sadržaja među surečenicama.
3. Zavisnosložena rečenica
Zavisnosložena rečenica
Zavisnosložena rečenica
Ishodi:
Učenik oblikuje tekst i primjenjuje znanja o rečenicama po sastavu na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.)
Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost.)
Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi. (Djelomična ostvarenost.)
Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost.)
Učenik čita tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga s prethodnim znanjem i iskustvom. (Djelomična ostvarenost.)
Naučit ćete prepoznati subjektnu rečenicu na primjerima. Objašnjavat ćete načine izricanja subjekta. Prepoznavat ćete u rečenici subjekt. Točno ćete pisati zarez u subjektnoj rečenici.
Prepoznavat ćete predikatnu rečenicu kao dio imenskoga predikata. Uočavat ćete vrste predikata. Prepoznavat ćete u rečenici dijelove imenskoga predikata.
Naučit ćete prepoznavati u rečenici priložnu oznaku mjesta, vremena i načina. Uočavat ćete izricanje priložnih oznaka prilozima, skupom riječi i zavisnom surečenicom. Razlikovat ćete vrste surečenica: mjesnu, vremensku i načinsku surečenicu. Razlikovat ćete vrste priložnih rečenica: mjesna, vremenska i načinska rečenica. Točno ćete pisati zareze u mjesnim, vremenskim i načinskim rečenicama.
Prepoznavat ćete u rečenici priložnu oznaku uzroka, namjere i uvjeta. Moći ćete prepoznati infinitiv namjere. Razlikovat ćete vrste surečenica. Razlikovat ćete vrste priložnih rečenica: uzročnu, namjernu i uvjetnu ili pogodbenu rečenicu. Točno ćete pisati zarez u uzročnoj, namjernoj i uvjetnoj ili pogodbenoj rečenici.
U ovoj lekciji uočavat ćete uzroke posuđivanja riječi iz drugih jezika. Tako ćete moći i razlikovati vrste posuđenica (usvojenice i tuđice), internacionalizme. Prepoznavat ćete jezični purizam.
U lekciji ćete moći prepoznavati strukturu frazema i značenje frazema. Razlikovat ćete frazeme prema podrijetlu. Uočavat ćete i frazemske inačice. Objašnjavat ćete odnose među frazemima.
Naučit ćete primjenjivati pravila prema kojima se piše veliko početno slovo u višečlanim imenima: blagdana, praznika, kulturnih, umjetničkih, političkih, znanstvenih i drugih društvenih priredaba.
U lekciji ćete naučiti objasniti ulogu zareza u rečenici. Objašnjavat ćete pravila o pisanju zareza. Primjenjivat ćete pravila o pisanju zareza na primjerima. Razlikovat ćete veznike ispred kojih se piše zarez. Razlikovat ćete obrnut red riječi, nizanje surečenica i umetanje surečenica.
7. Govorenje, slušanje, čitanje, pisanje
Govorenje, slušanje, čitanje, pisanje
Govorenje, slušanje, čitanje, pisanje
Ishodi:
Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi. (Potpuna ostvarenost)
Učenik sluša tekst, prosuđuje značenje teksta i i povezuje ga sa stečenim znanjem i iskustvom. (Potpuna ostvarenost)
Učenik čita tekst, prosuđuje značenje teksta i povezuje ga s prethodnim znanjem i iskustvom. (Potpuna ostvarenost)
Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Potpuna ostvarenost)
Učenik uspoređuje različite odnose među riječima te objašnjava njihovo značenje u različitim kontekstima. (Djelomična ostvarenost)
Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenoga čitanjem književnih tekstova. (Djelomična ostvarenost)
Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Djelomična ostvarenost)
Učenik prosuđuje utjecaj medijskih tekstova radi komercijalizacije. (Djelomična ostvarenost)
Učenik prosuđuje popularnokulturne tekstove s obzirom na književni kontekst i kontekst ostalih umjetnosti. (Djelomična ostvarenost)
Naučit ćete prepoznati problem u problemskom članku. Razlikovat ćete argumente ZA i PROTIV. Uočavat ćete dijelove problemskog članka. Moći ćete prepoznati stil problemskog članka i stilska izražajna sredstva. Zatim ćete i pisati problemski članak prema trodijelnoj kompoziciji.
Naučit ćete pisati tekst s prepoznatljivom komunikacijskom funkcijom u kojem dolazi do izražaja logična raspodjela sadržaja. Dorađivat ćete, skraćivati i jezično uređivati tekst za predstavljanje. Izabirat ćete slikovni materijal koji pojašnjava tekst koji ste napisali. Vježbat ćete oblikovanje prezentacije na zadanu temu. Održavat ćete izlaganje pred publikom s pomoću prezentacije i razgovijetno govoriti primjenjujući govorne vrednote.
U ovoj ćete lekciji naučiti razlikovati znanstvenopopularno predavanje i znanstvenopopularni članak. Prepoznavat ćete i primjenjivati vještinu kritičkog slušanja. Moći ćete objašnjavati značenja nepoznatih riječi služeći se različitim izvorima.
Naučit ćete razlikovati planiranu raspravu, parlaonicu i okrugli stol. Prepoznavat ćete vještine razgovora u skupini i govorne vrednote. Moći ćete raspravljati spontano ili u planiranoj i pripremljenoj raspravi. Razgovijetno ćete govoriti primjenjujući govorne vrednote. Govorit ćete s uvjerenjem i izbjegavati pogreške u govoru. Raspravljat ćete argumentirano na zadanu tezu te se kritički osvrnuti na uspješnost rasprave.
U lekciji ćete naučiti prepoznati osvrt i razlikovati sadržajne dijelove osvrta. Pisat ćete osvrt na događaj, knjigu, članak, kazališnu predstavu, film i sl.
Naučit ćete prepoznati životopis i razlikovati njegove sadržajne dijelove. Pisat ćete životopis na događaj, knjigu, članak, kazališnu predstavu, film i sl. Uspoređivat ćete životopis i biografiju.
8. Čitanje lirske pjesme
Čitanje lirske pjesme
Čitanje lirske pjesme
Ishodi:
Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenoga čitanjem književnih tekstova. (Potpuna ostvarenost)
Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost)
Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost)
Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Djelomična ostvarenost)
Učenik prosuđuje popularnokulturne tekstove s obzirom na književni kontekst i kontekst ostalih umjetnosti. (Djelomična ostvarenost)
U lekciji ćete prepoznati različite načine čitanja i tumačenja lirske pjesme i književnog djela uopće. Uočavat ćete višeslojnost književnoga teksta: jezičnu, sadržajnu, značenjsku i stilističku. Prijedlozi pjesnika i tekstova: Josip Pupačić, "More"; Vladimir Nazor, "Hrvatski jezik"; Vesna Parun, "Bila sam dječak"; Vladimir Kovačić, "Ex Slavonija"; Vanja Raduš, "Bijeli se ravnica plodna"; Vladimir Vidrić, "Jutro".
Naučit ćete prepoznati lirsku misaonu pjesmu. Uočavat ćete temu i motive. Izdvajat ćete stilska izražajna sredstva i prepoznavati ritmotvorne elemente i strukturu pjesme. Prijedlozi pjesnika i pjesama: Antun Branko Šimić, "Opomena"; Dobriša Cesarić, "Oblak"; Gustav Krklec, "Srebrna cesta", Tin Ujević, "Ove su riječi crne od dubine", Mak Dizdar, "Modra rijeka".
U lekciji ćete naučiti prepoznati lirsku socijalnu pjesmu. Uočavat ćete temu i motive. Izdvajat ćete stilska izražajna sredstva te prepoznavati ritmotvorne elemente i strukturu pjesme. Prijedlozi pjesama: Dobriša Cesarić, "Vagonaši"; Dobriša Cesarić, "Balada iz predgrađa"; Dragutin Tadijanović, "Balada o zaklanim ovcama".
9. Čitanje kraćih pripovjednih vrsta
Čitanje kraćih pripovjednih vrsta
Čitanje kraćih pripovjednih vrsta
Ishodi:
Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenoga čitanjem književnih tekstova. (Potpuna ostvarenost)
Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost)
Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Djelomična ostvarenost)
Učenik govori i razgovara u skladu sa svrhom govorenja i sudjeluje u planiranoj raspravi. (Djelomična ostvarenost)
Učenik piše raspravljačke tekstove u skladu s temom i prema planu. (Djelomična ostvarenost)
Učenik obrazlaže odnos proživljenoga iskustva i iskustva stečenoga čitanjem književnih tekstova. (Djelomična ostvarenost)
U lekciji ćete prepoznavati i čitati alegorijsku pripovijetku. Izdvajat ćete obilježja alegorijske pripovijetke i razumjeti ga kao književno djelo u prenesenom značenju. Izdvajat ćete glavnu ideju književnoga djela. Prijedlog teksta: Ivo Andrić, "Aska i vuk".
Naučit ćete prepoznati obilježja kratke priče. Uočavat ćete motive, temu i osobine likova. Prijedlozi kratkih priča: Ivana Šojat, Ludvig Bauer, Julijana Matanović.
U ovoj ćete lekciji čitati ulomke povijesnog romana. Uočavat ćete obilježja pripovjednog djela i određivati vrijeme i mjesto radnje. Prepoznavat ćete pripovjedača, izdvajati i karakterizirati likove (fizička, etička i sociološka karakterizacija lika). Izdvajat ćete pripovjedne načine: opisivanje, pripovijedanje i dijalog. Iznosit ćete kratak sadržaj i stvaralački prepričavati sadržaj ulomka. Analizirat ćete povijesni roman pročitan u cijelosti. Primjeri tekstova: Marija Jurić Zagorka, "Kći Lotrščaka"; August Šenoa, "Zlatarovo zlato", Milutin Mayer, "Dolazak Hrvata".
U ovoj lekciji čitat ćete ulomak iz znanstvenofantastičnog romana te uočavati njegova obilježja. Razlikovat ćete pojmove: znanstvena fantastika, roman, znanstvenofantastični roman. Upoznat ćete antologijske primjere znanstvenofantastičnog romana. Primjeri tekstova: N. Farmer, "Kuća škorpiona".
Naučit ćete prepoznavati modernu bajku i razlikovati njezina obilježja. Prepoznavat ćete poruku moderne bajke. Primjer teksta: A. de Saint Exupery, "Mali princ".
U lekciji ćete raspravljati o likovima na temelju izgleda, osobina, govora, razmišljanja, emocionalnih i psihičkih reakcija i društvenog statusa. Razlikovat ćete vrste karakterizacije lika: fizičku, psihološku, govornu, etičku i socijalnu karakterizaciju.
U lekciji ćete čitati zbirku priča koje govore o osjećajima ljudi te događajima i mišljenjima tijekom Domovinskog rata. Izdvajat ćete obilježja kratkih priča i uočavati antiratnu ideju u književnom djelu. Birat ćete priče i pripremati predstavljanje.
U ovoj ćete lekciji moći objašnjavati utjecaj medijskih poruka na oblikovanje vlastitih stavova. Prepoznavat ćete primjere istraživačkog novinarstva. Razlikovat ćete informativne i zabavne informacije.
Čitat ćete legende, predaje i mitove. Razlikovat ćete legendu, predaju i mit kao dio turističke ponude. Upoznavat ćete kulturne događaje, čitati popularnokulturni tekst i otkriva njegovo značenje. Prepoznavat ćete internet kao platformu koja omogućuje povezivanje teksta, slike, videa i zvuka.
Snimat ćete životopis poznate osobe (sportaša, glumca, pjevača, političara) u obliku videozapisa i uspoređivat ćete ga sa životopisom u pisanom obliku. Prepoznavat ćete tablični prikaz podataka.
Za ovu lekciju pronalazit ćete i čitati podatke o Asanaginici i Juditi te čitati književna djela o njima. Uspoređivat ćete i stil različitih djela. Prepoznavat ćete strip. Gledat ćete kazališnu predstavu.