Antonela Berić, Ina Randić Đorđević, Irena Skopljak Barić, Suzana Jurić, Dejan Varga, Katja Husak, Nikolina Novaković, Sanja Miloloža, Dalia Mirt
Što ću naučiti
Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Potpuna ostvarenost)
Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Potpuna ostvarenost)
Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Potpuna ostvarenost)
Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Potpuna ostvarenost)
Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost)
Učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost)
Učenik obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom. (Potpuna ostvarenost)
Učenik obrazlaže značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost)
Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnoga teksta uočavajući svrhu književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost)
Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost)
Učenik uspoređuje različito predstavljanje istih medijskih sadržaja i njihov utjecaj na razvoj mišljenja i stavova. (Potpuna ostvarenost)
Učenik objašnjava značenje popularnokulturnih tekstova s obzirom na interese i prethodno iskustvo. (Potpuna ostvarenost)
Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)
Popis tema i videolekcija
Tema 1: Povijest jezika - Ishodi učenja: Učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost), Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 1.1: Najstariji zapisi hrvatskog jezika - Ishodi učenja: Učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost), Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 1.2: Bašćanska ploča - Ishodi učenja: Učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost), Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 1.3: Glagoljica i glagoljaši - Ishodi učenja: Učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost), Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 1.4: Prva hrvatska tiskana knjiga - Ishodi učenja: Učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost), Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)
Tema 2: Zamjenice i brojevi - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost.), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost.), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.)
Videolekcija 2.1: Osobne zamjenice i povratna zamjenica - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 2.2: Posvojne zamjenice i povratno-posvojna zamjenica - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 2.3: Pokazne zamjenice - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost.), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost.), čenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.)
Videolekcija 2.4: Upitne zamjenice - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 2.5: Brojevi - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost.)., Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Tema 3: Glagoli - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost.), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost.), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.)
Videolekcija 3.1: Glagoli i njihova gramatička obilježja - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 3.2: Glagoli po vidu i povratni glagoli - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 3.3: Glagolski pridjevi i glagolska imenica - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Tema 4: Glagolska vremena - Ishodi učenja: Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost.), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.), Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.)
Videolekcija 4.1: Glagolska vremena - uvod - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 4.2: Aorist - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 4.3: Imperfekt - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja.(Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 4.4: Pluskvamperfekt - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 4.5: Futur drugi - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Tema 5: Glagolski načini - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 5.1: Imperativ - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja.(Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 5.2: Kondicional - Ishodi učenja: Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Tema 6: Pravopis - Ishodi učenja: Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 6.1: Pravopis - uvod - Ishodi učenja: Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 6.2: Pravopisni znakovi (točka sa zarezom, dvotočka, trotočka, zagrade) - Ishodi učenja: Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 6.3: Veliko početno slovo u imenima pokrajina, krajeva, dijelova naselja - Ishodi učenja: Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 6.4: Pisanje zamjenica i glagolskih oblika - Ishodi učenja: Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Tema 7: Govorenje, slušanje, čitanje - Ishodi učenja: Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Potpuna ostvarenost)
Videolekcija 7.1: Izvješće - Ishodi učenja: Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 7.2: Uputa i slikovni prikaz podataka - Ishodi učenja: Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 7.3: Sažetak - Ishodi učenja: Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 7.4: Razgovor i izlaganje na zadanu temu - Ishodi učenja: Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Potpuna ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Tema 8: Pisanje - Ishodi učenja: Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 8.1: Pozivnica - Ishodi učenja: Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 8.2: Stvaralačko prepričavanje s promjenom gledišta - Ishodi učenja: Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 8.3: Portret - Ishodi učenja: Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 8.4: Opis prostora - Ishodi učenja: Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Tema 9: Hrvatska narječja i književnost - Ishodi učenja: Učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 9.1: Hrvatska narječja i mjesni govor - Ishodi učenja: Učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 9.2: Književnost na čakavskom, kajkavskom i štokavskom narječju - Ishodi učenja: Učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 9.3: Narodne pripovijetke i angedote - Ishodi učenja: Učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 9.4: Usmene lirske narodne pjesme - Ishodi učenja: Učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Tema 10: Čitanje lirske pjesme - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 10.1: Lirska pejzažna pjesma - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 10.2: Lirska domoljubna pjesma - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 10.3: Lirska šaljiva pjesma - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 10.4: Povjestica (lirsko-epska pjesma) - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična otvarenost)
Videolekcija 10.5: Slobodni i vezani stih u lirskoj pjesmi - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Tema 11: Čitanje kraćih pripovjednih vrsta - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična otvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 11.1: Čitanje crtice - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 11.2: Čitanje kratke priče: ljubavna zgoda - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 11.3: Čitanje kratke priče: obiteljska zgoda - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 11.4: Slušanje kratke priče: blagdanska tema - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 11.5: Čitanje pripovijetke - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Tema 12: Čitanje ulomaka romana - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 12.1: Čitanje ulomka romana za djecu - povijesna tema - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom. (Potpuna otvarenost), Učenik obrazlaže značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 12.2: Čitanje ulomka romana za djecu - pustolovna tema - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 12.3: Čitanje ulomka romana za djecu - ljubavna tema - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 12.4: Čitanje ulomka romana za djecu - fantastična tema - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom.(Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 12.5: Čitanje ulomka romana za djecu - suvremena tema - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Tema 13: Čitanje cjelovitih književnih djela - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnoga teksta uočavajući svrhu književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična otvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 13.1: Čitamo i predstavljamo cjelovita književna djela po vlastitom izboru - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnoga teksta uočavajući svrhu književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 13.2: Djelo za cjelovito čitanje: Ivana Brlić-Mažuranić, Priče iz davnine - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna otvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična otvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 13.3: Djelo za cjelovito čitanje: Miro Gavran, Zaljubljen do ušiju - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična otvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Tema 14: Čitanje i izvođenje dramskih vrsta - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 14.1: Čitanje dramskog teksta - igrokaza - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 14.2: Čitanje dramskog teksta - monologa - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 14.3: Kazivanje lirske pjesme na pozornici - Ishodi učenja: Učenik obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom. (Potpuna ostvarenost), Učenik obrazlaže značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost), Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Tema 15: Kultura i mediji - Ishodi učenja: Učenik uspoređuje različito predstavljanje istih medijskih sadržaja i njihov utjecaj na razvoj mišljenja i stavova. (Potpuna ostvarenost), Učenik objašnjava značenje popularnokulturnih tekstova s obzirom na interese i prethodno iskustvo. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost), Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 15.1: Medijska pismenost: radio, radijski prilog - Ishodi učenja: Učenik uspoređuje različito predstavljanje istih medijskih sadržaja i njihov utjecaj na razvoj mišljenja i stavova. (Potpuna ostvarenost), Učenik objašnjava značenje popularnokulturnih tekstova s obzirom na interese i prethodno iskustvo. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost), Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 15.2: Medijska pismenost: televizija, televizijski prilog - Ishodi učenja: Učenik uspoređuje različito predstavljanje istih medijskih sadržaja i njihov utjecaj na razvoj mišljenja i stavova. (Potpuna ostvarenost), Učenik objašnjava značenje popularnokulturnih tekstova s obzirom na interese i prethodno iskustvo. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost), Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 15.3: Medijska pismenost: časopisi i strip - Ishodi učenja: Učenik uspoređuje različito predstavljanje istih medijskih sadržaja i njihov utjecaj na razvoj mišljenja i stavova. (Potpuna ostvarenost), Učenik objašnjava značenje popularnokulturnih tekstova s obzirom na interese i prethodno iskustvo. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 15.4: Usporedba književnog djela, kazališnog i filmskog djela - Ishodi učenja: Učenik uspoređuje različito predstavljanje istih medijskih sadržaja i njihov utjecaj na razvoj mišljenja i stavova. (Potpuna ostvarenost), Učenik objašnjava značenje popularnokulturnih tekstova s obzirom na interese i prethodno iskustvo. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost), Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)
Videolekcija 15.5: Hrvatska narječja u svakodnevnom životu - prijedlozi za istraživanje mjesnih govora i narječja - Ishodi učenja: Učenik uspoređuje različito predstavljanje istih medijskih sadržaja i njihov utjecaj na razvoj mišljenja i stavova. (Potpuna ostvarenost), Učenik objašnjava značenje popularnokulturnih tekstova s obzirom na interese i prethodno iskustvo. (Potpuna ostvarenost), Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Potpuna ostvarenost), Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost), Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost), Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)
1. Povijest jezika
Povijest jezika
Povijest jezika
Ishodi:
Učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika kroz hrvatsku povijest. (Potpuna ostvarenost)
Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Potpuna ostvarenost)
Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost)
Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Učenik posjećuje kulturne događaje u fizičkome i virtualnome okružju. (Djelomična ostvarenost)
Saznat ćete što je trojezičnost, tropismenost, koji su hrvatski srednjovjekovni jezični spomenici (Branimirov natpis, Trpimirov natpis, Bašćanska ploča, Povaljska listina, Vinodolski zakonik, Šibenska molitva).
Upoznat ćete glagoljicu i njezinog tvoraca. Upoznat ćete Konstantina Ćirila i Metoda te glagoljička slova. Vježbat ćete pisanje glagoljičkih slova, izdvajati važne podatke iz teksta i pisati bilješke te na temelju njih sažeto prepričavati tekst.
Iz povijesti ćete se prisjetiti izuma tiska i J. Gutenberga. Upoznat ćete početke tiska u Hrvatskoj, glagoljicu u tiskanom obliku i saznati više o prvoj tiskanoj hrvatskoj knjizi (Prvotisku).
2. Zamjenice i brojevi
Zamjenice i brojevi
Zamjenice i brojevi
Ishodi:
Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.)
Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost.)
Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost.)
Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.)
Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.)
Navodit ćete osobne zamjenice i povezivati ih s gramatičkim licima. Uočavat ćete osobne zamjenice u primjerima. Razumjet ćete ulogu zamjenica u tekstu. Uočavat ćete različite oblike iste zamjenice u rečenici. Prepoznat ćete rod, broj i padež osobnih zamjenica razlikujući naglašene i nenaglašene oblike. Uočavat ćete povratne zamjenice i razumijevati njihovo značenje. Prepoznavat ćete naglašene i nenaglašene oblike povratne zamjenice. Pravopisno ćete točno bilježiti osobne i povratnu zamjenicu.
Prepoznavat ćete i pravilno upotrebljavati posvojne zamjenice kao promjenjivu vrstu riječi koja zamjenjuje posvojne pridjeve. Pravilno ćete upotrebljavati pitanje "Čije je što?" i odgovarati posvojnim pridjevom ili zamjenicom. Prepoznavat ćete potrebu za upotrebom povratno-posvojne zamjenice u različitim situacijama. Pravilno ćete upotrebljavati posvojnu i povratno-posvojnu zamjenicu.
Razlikovat ćete i primjenjivati pokazne zamjenice kao promjenjivu vrstu riječi. Pokazne zamjenice razlikovat ćete s obzirom na blizinu govorniku, sugovorniku ili negovornoj osobi. Pravilno ćete upotrebljavati pokazne zamjenice u govorenju i pisanju. Razlikovat ćete pokazne zamjenice (ovaj, taj, onaj; ovolik, tolik, onolik; ovakav, takav, onakav) i razumjeti njihovo značenje.
Prepoznavat ćete upitne zamjenice kao promjenjivu vrstu riječi; pravilno upotrebljavati upitne zamjenice u govorenju i pisanju. Pravilno ćete pisati upitne zamjenice pišući ih kao samostalnu upitnu rečenicu. Prepoznavat ćete odnosnu zamjenicu u rečenici i pisati pravilno rečenicu s odnosnom zamjenicom.
Razlikovat ćete glavne i redne brojeve. Uočavat ćete različite padežne oblike glavnih i rednih brojeva. Pisat ćete jednoznamenkaste, dvoznamenkaste i višeznamenkaste brojeve riječima. Prepoznavat ćete značenje i oblike brojevnih imenica.
3. Glagoli
Glagoli
Glagoli
Ishodi:
Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.)
Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost.)
Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost.)
Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.)
Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.)
Ponovit ćete kako se dijele glagoli po značenju. Uočavat ćete pomoćne glagole "biti" i "htjeti", navoditi morfološka obilježja glagola (glagolsko lice, glagolski broj i glagolsko vrijeme) te pisati konjugaciju glagola. Povezat ćete znanja o glagolskim licima s osobnim zamjenicama.
Razlikovat ćete glagole po vidu: svršene i nesvršene glagole. Tvorit ćete vidske parnjake. Pravilno ćete pisati glagole po vidu s obzirom na refleks glasa jata. Uočavat ćete povratnu zamjenicu uz povratne glagole i točno je upotrebljavati. Upotrebljavat ćete i gramatički, pravopisno i pravogovorno točne oblike svršenih i nesvršenih te povratnih glagola u jezičnoj komunikaciji.
Uočavat ćete glagolske pridjeve i pravilno ih izvoditi za sve rodove. Prepoznavat ćete radni i trpni glagolski pridjev i objašnjavati značenjsku razliku. Uočavat ćete i izvoditi glagolske imenice od gl. pridjeva. Pisat ćete glagolske pridjeve i glagolske imenice u skladu s usvojenim gramatičkim i pravopisnim pravilima.
4. Glagolska vremena
Glagolska vremena
Glagolska vremena
Ishodi:
Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost.)
Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.)
Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost.)
Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost.)
U ovoj lekciji uočit ćete jednostavno glagolsko vrijeme – aorist. Usporedit ćete glagolske oblike aorista s poznatim glagolskim oblicima perfekta. Uočit ćete aorist u tekstu i zamijeniti ga perfektom. Na oglednim i čestim primjerima prepoznat ćete nastavke aorista i primijeniti ih na novim primjerima svršenih glagola. Prepoznat ćete oblike aorista pomoćnog glagola "biti" radi povezivanja s tvorbom kondicionala.
Uočavat ćete jednostavno glagolsko vrijeme – imperfekt. Uspoređivat ćete glagolske oblike imperfekta s poznatim glagolskim oblicima perfekta. Uočavat ćete imperfekt u tekstu i zamjenjivati ga perfektom. Na oglednim i čestim primjerima prepoznavat ćete nastavke imperfekta i primjenjivati ih na novim primjerima nesvršenih glagola. Prepoznavat ćete oblike imperfekta pomoćnog glagola "biti" radi povezivanja s tvorbom pluskvamperfekta.
Uočavat ćete složeno glagolsko vrijeme – pluskvamperfekt i tvorbu oblika. Uspoređivat ćete glagolske oblike pluskvamperfekta s poznatim glagolskim oblicima perfekta. Uočavat ćete pluskvamperfekt u tekstu i zamjenjivati ga perfektom. Na oglednim i čestim primjerima prepoznavat ćete tvorbu pluskvamperfekta od perfekta pomoćnog glagola "biti" odnosno od imperfekta pomoćnog glagola "biti" i glagolskog pridjeva radnog. Primjenjivat ćete pravila tvorbe na novim primjerima glagola.
Uočavat ćete složeno glagolsko vrijeme – futur drugi i tvorbu oblika. Uspoređivat ćete glagolske oblike futura drugog s poznatim glagolskim oblicima futura prvog. Uočavat ćete futur drugi u tekstu i prepoznavati tvorbu. Uočavat ćete svršeni prezent pomoćnog glagola "biti" i oblike glagolskog pridjeva radnog. Primjenjivat ćete pravila tvorbe na novim primjerima glagola. Pravilno ćete upotrebljavati futur drugi u složenim rečenicama.
5. Glagolski načini
Glagolski načini
Glagolski načini
Ishodi:
Učenik oblikuje tekst i primjenjuje jezična znanja o promjenjivim vrstama riječi na oglednim i čestim primjerima. (Potpuna ostvarenost)
Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost)
Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Prepoznajemo imperativ kao glagolski način za izricanje zapovijedi. Uočavamo tvorbu imperativa i primjenjujemo znanja na novim primjerima. Pravilno bilježimo imperativ u rečenici.
Prepoznavat ćete kondicional kao glagolski način za izricanje uvjeta ili pogodbe. Uočavat ćete tvorbu kondicionala, povezivati sa znanjima o aoristu glagola "biti" te primjenjivati znanja na novim primjerima. Pravilno ćete bilježiti kondicional u rečenici. Razlikovat ćete kondicional prvi i kondicional drugi.
6. Pravopis
Pravopis
Pravopis
Ishodi:
Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Potpuna ostvarenost)
Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost)
Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Ponavljat ćete sadržaje pravopisa iz prethodnih razreda: veliko početno slovo u pisanju vlastitih imenica, pisanje posvojnih pridjeva; veliko početno slovo u jednorječnim i višerječnim imenima; pravopisni znakovi: zarez, upitnik, uskličnik, točka; citiranje, navođenje, navodnici. Pisat ćete veliko početno slovo u jednorječnim i višerječnim imenima; služit ćete se pravopisom radi poštivanja pravopisne norme; pisat ćete u skladu s usvojenim gramatičkim i pravopisnim pravilima. Pisat ćete upitnik, uskličnik i točku u skladu s usvojenim gramatičkim i pravopisnim pravilima. Pisat ćete zarez u skladu s usvojenim gramatičkim i pravopisnim pravilima.
Pripremat ćete i voditi razgovor s vršnjacima ili odraslima, slobodni ili vođeni razgovor, izlaganje. Pripremat ćete i izlagati uz plan izlaganja. Izrađivat ćete podsjetnik i grafičke organizatore sadržaja.
8. Pisanje
Pisanje
Pisanje
Ishodi:
Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Potpuna ostvarenost)
Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost)
Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Uočavat ćete gledište pripovjedača i prepričavati djelo s promjenom gledišta. Istraživat ćete mogućnosti stvaralačkog prepričavanja djela i koristiti ih.
Ponavljat ćete pojmove: materinski jezik, manjinski jezik, drugi jezik i standardni jezik. Prepoznavat ćete riječi mjesnoga govora. Prepoznavat ćete hrvatska narječja i govore. Objašnjavat ćete pojam dijalektna književnost. Prijedlozi tekstova: "O more duboko", "Lepe ti je Zagorje zelene" / "Suza za zagorske brege", "Dadino špencle"; neknjiževni tekstovi na narječjima, npr. recepti za jela.
Slušat ćete književne tekstove na narječju i imenovati narječja. Prijedlozi tekstova: "O more duboko", "Lepe ti je Zagorje zelene", Jure Batinić, "Dalmacijo moja"; Drago Gervais, "Moja zemja"; Drago Gervais, "Tri nonice", narodna pripovijetka na čakavskom; Tonči Petrasov Marović, "Snig u Splitu"; Drago Ivanišević, "Četri stađuna"; Dragutin Domjanić, "Popevke sem slagal"; Ivica Jembrih, "Međimorje"; Pajo Kanižaj, "Stara nova Trešnjevka"; Fran Galović, "Crn-bel", narodna priča na kajkavskom; Vanja Radauš, "Prva rič što sam je čuo"; Mirko Sanković, "Zima"; Vlatko Pavletić, "Ikavico, naša diko", narodna anegdota na štokavskom. Objašnjavat ćete značenja riječi i razvrstavati ih prema narječju. Pisat ćete tekst na narječju/mjesnom govoru.
Prepoznavat ćete obilježja narodnih pripovijetki i anegdota. Čitat ćete ih i prepričavati. Prijedlozi tekstova: Vesna Krmpotić, "Anegdote i zgodozapisi"; "Šaljive narodne pripovijetke".
Prepoznavat ćete obilježja lirskih narodnih pjesama i određivati vrstu s obzirom na temu i motive. Čitat ćete i kazivati lirske narodne pjesme. Primjeri tekstova: "Klinček stoji pod oblokom", "O more duboko", "Ive jaše".
10. Čitanje lirske pjesme
Čitanje lirske pjesme
Čitanje lirske pjesme
Ishodi:
Učenik obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom. (Potpuna ostvarenost)
Učenik obrazlaže značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost)
Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost)
Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost)
Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Prepoznavat ćete i čitati crticu. Izdvajat ćete obilježja crtice. Čitat ćete crtice po vlastitom izboru i pripremati predstavljanje. Primjer tekstova: Fran Mažuranić, "Plaća"; Ivan Cankar, "Zastidio se majke".
Prepoznavat ćete i čitati kratku priču, npr. Mladen Kopjar, "Ljubav je bol"; Zlatko Krilić, "Prvi sudar". Prepoznavat ćete pripovjedača, načine pripovijedanja i karakterizaciju lika postupcima.
Prepoznavat ćete i čitati kratku priču o blagdanima, Ludwig Bauer, "Topla ljudska priča". Prepoznavat ćete pripovjedača, načine pripovijedanja i karakterizaciju lika postupcima.
Prepoznavat ćete i čitati pripovijetku. Prepoznavat ćete pripovjedača, načine pripovijedanja i karakterizaciju lika postupcima. Primjeri tekstova: Josip Kozarac, "Moj djed"; Isaac Bashevis Singer, "Ole i Trufa".
12. Čitanje ulomaka romana
Čitanje ulomaka romana
Čitanje ulomaka romana
Ishodi:
Učenik obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom. (Potpuna ostvarenost)
Učenik obrazlaže značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost)
Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost)
Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost)
Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Čitat ćete i interpretirati ulomke romana za djecu, npr. Mark Twain, "Kraljević i prosjak". Određivat ćete vrijeme i mjesto radnje. Prepoznavat ćete pripovjedača, izdvajati i karakterizirati likove. Iznosit ćete kratak sadržaj i stvaralački prepričavati sadržaj ulomka. Uspoređivat ćete književno djelo i filmsku obradu. Potičemo na čitanje romana u cijelosti.
Čitat ćete i interpretirati ulomke romana za djecu, npr. Ivan Kušan, "Uzbuna na Zelenome Vrhu". Određivat ćete vrijeme i mjesto radnje te prepoznavati pripovjedača, izdvajati i karakterizirati likove. Iznosit ćete kratak sadržaj i stvaralački prepričavati sadržaj ulomka. Uspoređivat ćete književno djelo i filmsku obradu. Potičemo na čitanje romana u cijelosti.
Čitat ćete i interpretirati ulomke romana za djecu, npr. Šime Storić, "Poljubit ću je uskoro, možda". Određivat ćete vrijeme i mjesto radnje te prepoznavati pripovjedača, izdvajati i karakterizirati likove. Iznosit ćete kratak sadržaj i stvaralački prepričavati sadržaj ulomka. Potičemo na čitanje romana u cijelosti.
Čitat ćete i interpretirati ulomke romana za djecu, C. S. Lewis, "Čarobnjakov nećak". Određivat ćete vrijeme i mjesto radnje te prepoznavati pripovjedača, izdvajati i karakterizirati likove. Iznosit ćete kratak sadržaj i stvaralački prepričavati sadržaj ulomka. Potičemo na čitanje romana u cijelosti.
Čitat ćete i interpretirati ulomke romana za djecu, npr. Ivan Kušan, "Lažeš, Melita". Određivat ćete vrijeme i mjesto radnje te prepoznavati pripovjedača, izdvajati i karakterizirati likove. Iznosit ćete kratak sadržaj i stvaralački prepričavati sadržaj ulomka. Uspoređivat ćete književno djelo i filmsku obradu. Potičemo na čitanje romana u cijelosti.
13. Čitanje cjelovitih književnih djela
Čitanje cjelovitih književnih djela
Čitanje cjelovitih književnih djela
Ishodi:
Učenik obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom. (Potpuna ostvarenost)
Učenik obrazlaže značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost)
Učenik obrazlaže vlastiti izbor književnoga teksta uočavajući svrhu književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost)
Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost)
Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost)
Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična otvarenost)
Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Čitat ćete i interpretirati ulomke književnih djela po svom izboru. Uočavat ćete obilježja pripovjednog djela: događaji/radnja, likovi, pripovijedanje, opisivanje, dijalog. Određivat ćete vrijeme i mjesto radnje. Prepoznavat ćete pripovjedača, izdvajati i karakterizirati likove. Prijedlozi tekstova: F. H. Burnett, "Mali lord Fauntleroy"; B. Dovjak Matković, "Zagrebačka priča"; Z. Krilić, "Zabranjena vrata".
Čitat ćete i interpretirati odabrane priče ili djelo u cijelosti. Određivat ćete vrijeme i mjesto radnje. Prepoznavat ćete pripovjedača, izdvajati i karakterizirati likove. Izdvajat ćete pripovjedne načine: opisivanje, pripovijedanje i dijalog. Iznosit ćete kratak sadržaj. Analizirat ćete "Priče iz davnine". Iznosit ćete kompoziciju bajke, analizirati likove, istraživati jezična obilježja. Upoznavat ćete Ivaninu kuću bajke.
Čitat ćete i interpretirati roman za djecu i mlade. Određivat ćete vrijeme i mjesto radnje. Prepoznavat ćete pripovjedača, izdvajati i karakterizirati likove. Izdvajat ćete pripovjedne načine: opisivanje, pripovijedanje i dijalog. Iznosit ćete kratak sadržaj. Sažeto ćete prepričavati sadržaj romana. Stvaralački ćete prepričavati dio romana s drugog gledišta.
14. Čitanje i izvođenje dramskih vrsta
Čitanje i izvođenje dramskih vrsta
Čitanje i izvođenje dramskih vrsta
Ishodi:
Učenik obrazlaže vlastite stavove u vezi s pročitanim tekstom. (Potpuna ostvarenost)
Učenik obrazlaže značenje književnoga teksta na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti. (Potpuna ostvarenost)
Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. (Potpuna ostvarenost)
Učenik govori i razgovara o pročitanim i poslušanim tekstovima. (Djelomična ostvarenost)
Učenik sluša tekst, sažima podatke u bilješke i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Učenik čita tekst, uspoređuje podatke prema važnosti i objašnjava značenje teksta. (Djelomična ostvarenost)
Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja. (Djelomična ostvarenost)
Uočavat ćete obilježja igrokaza kao dramskoga djela koje se temelji na dijalogu među likovima. Razlikovat ćete monolog i dijalog. Čitat ćete i analizirati igrokaz. Pripremat ćete izvođenje igrokaza na pozornici.
Uočavat ćete predstavljanje istih medijskih sadržaja u različitim medijima, npr. radijski prilog koji se sluša i novinski članak koji se čita. Opisivat ćete kako se različitim postupcima, tehnikama te zvučnim znakovima oblikuje značenje medijske poruke i stvara željeni učinak na publiku. Primjer teksta: "Zabrana korištenja plastičnih vrećica", OŠ Sveti Petar Orehovec u usporedbi s tekstom "Povratak zdravoj pameti – ekokomentar", Lara Miloš, OŠ Jure Kaštelana.
Uočavat ćete podjelu na komercijalne i nekomercijalne medije. Uočavat ćete predstavljanje istih medijskih sadržaja u različitim medijima, npr. radijski prilog, televizijski prilog. Opisivat ćete kako se različitim postupcima, tehnikama te vizualnim i zvučnim znakovima oblikuje značenje medijske poruke i stvara željeni učinak na publiku.
Upoznavat ćete dijelove časopisa. Uočavat ćete uporabu i organizaciju pojedinih sadržajnih i grafičkih elemenata u različitim tiskanim medijskim tekstovima radi prenošenja poruke; prepoznavat ćete kako se grafičkim elementima (naslov, nadnaslov, podnaslov, fotografija/ilustracija, okvir) oblikuje značenje medijske poruke i stvara željeni učinak na primatelja. Navodit ćete obilježja stripa. Prepoznavat ćete mogućnosti izricanja poruke slikom i/ili riječima. Primjer tekstova: Ivica Bednjanec, "Nježni" (Modra lasta); I. Bednjanec, "Durica" (Smib).
Upoznavat ćete i uspoređivati obilježja književnog, kazališnog i filmskog djela. Razvijat ćete medijsku pismenost, mišljenje i kritički stav. Pripremat ćete se za posjet kazališta, kina, medijske kuće, knjižnice, muzeja, festivala, izložbe. Upoznat ćete aktualne predstavnike popularne kulture u Hrvatskoj i svijetu.
Prepoznavat ćete mogućnosti popularizacije narječja kroz nove medije, digitalne alate i društvene mreže. Predlagat ćete primjere za predstavljanje narječja u novom kontekstu (mem, plakat, društvene mreže) s ciljem njihova prevrednovanja. Razvijat ćete medijsku pismenost, mišljenje i kritički stav. Prepoznavat ćete mogućnosti izricanja poruke slikom i/ili riječima. Istraživat ćete popularnu glazbu čiji su tekstovi na narječjima. Primjer izvora: http://hrvatski-zvucni-atlas.com/