Učitavanje

2. razred opće gimnazije

DOS Latinski jezik 2

Ana Čelik, Milena Joksimović, Angela Crnobrnja, Ivan Vugrinović, Ana Fundak, Šime Demo, Milena Gilić Gerber, Linda Mijić

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • Učenik prepoznaje, upotrebljava i raščlanjuje riječi iz prilagođenih tekstova kao i latinizme u hrvatskome jeziku. (Potpuna ostvarenost.).
  • Učenik nabraja, smješta i povezuje pojmove povezane s izabranim temama. (Potpuna ostvarenost.).
  • Učenik razumije i objašnjava prilagođeni latinski tekst. (Potpuna ostvarenost.).
  • Učenik prepoznaje, primjenjuje i uspoređuje jednostavne i složene gramatičke oblike riječi njihove odnose. (Potpuna ostvarenost.).
  • Učenik prepoznaje, razlikuje i analizira odnose riječi u rečenicama. (Potpuna ostvarenost.).
  • Učenik komentira, diskutira i zaključuje o sadržaju izabrane teme i njezinu odnosu prema širemu društvenome, znanstvenome, kulturnome, književnome i umjetničkome kontekstu. (Potpuna ostvarenost.).

Popis tema i videolekcija

  1. Tema 1: Vremena se (ne) mijenjaju - Ishodi učenja: Učenik prepoznaje, razlikuje i analizira odnose riječi u rečenicama. (Djelomična ostvarenost.), Učenik komentira, diskutira i zaključuje o sadržaju izabrane teme i njezinu odnosu prema širemu društvenome, znanstvenome, kulturnome, književnome i umjetničkome kontekstu. (Potpuna ostvarenost.), Učenik razumije i objašnjava prilagođeni latinski tekst. (Potpuna ostvarenost.), Učenik prepoznaje, upotrebljava i raščlanjuje riječi iz prilagođenih tekstova kao i latinizme u hrvatskome jeziku. (Potpuna ostvarenost.), Učenik prepoznaje, primjenjuje i uspoređuje jednostavne i složene gramatičke oblike riječi njihove odnose. (Potpuna ostvarenost.), Učenik nabraja, smješta i povezuje pojmove povezane s izabranim temama. (Potpuna ostvarenost.)
    1. Videolekcija 1.1: Rim na Mediteranu - Ishodi učenja: Učenik nabraja, smješta i povezuje pojmove povezane s izabranim temama. (Potpuna ostvarenost.), Učenik komentira, diskutira i zaključuje o sadržaju izabrane teme i njezinu odnosu prema širemu društvenome, znanstvenome, kulturnome, književnome i umjetničkome kontekstu. (Potpuna ostvarenost.), Učenik prepoznaje, upotrebljava i raščlanjuje riječi iz prilagođenih tekstova kao i latinizme u hrvatskome jeziku. (Djelomična ostvarenost.).
    2. Videolekcija 1.2: Vremena perfektne osnove - Ishodi učenja: Učenik nabraja, smješta i povezuje pojmove povezane s izabranim temama. (Potpuna ostvarenost.), Učenik prepoznaje, primjenjuje i uspoređuje jednostavne i složene gramatičke oblike riječi i njihove odnose. (Potpuna ostvarenost.), Učenik prepoznaje, upotrebljava i raščlanjuje riječi iz prilagođenih tekstova kao i latinizme u hrvatskome jeziku. (Djelomična ostvarenost.)., Učenik razumije i objašnjava prilagođeni latinski tekst. (Djelomična ostvarenost.).
    3. Videolekcija 1.3: Vremena participske osnove - Ishodi učenja: Učenik prepoznaje, primjenjuje i uspoređuje jednostavne i složene gramatičke oblike riječi i njihove odnose. (Potpuna ostvarenost.), Razumije i objašnjava prilagođeni latinski tekst. (Potpuna ostvarenost.), Učenik prepoznaje, upotrebljava i raščlanjuje riječi iz prilagođenih tekstova kao i latinizme u hrvatskome jeziku. Pronalazi i navodi u rječničkome obliku riječi iz prilagođenih tekstova. Služi se samostalno rječnicima u knjižnome i digitalnome formatu. (Djelomična ostvarenost.)., Učenik prepoznaje, razlikuje i analizira odnose riječi u rečenicama. (Djelomična ostvarenost.), Učenik komentira, diskutira i zaključuje o sadržaju izabrane teme i njezinu odnosu prema širemu društvenome, znanstvenome, kulturnome, književnome i umjetničkome kontekstu. (Djelomična ostvarenost.).
    4. Videolekcija 1.4: Stadioni i cirkovi - Panem et circenses - Ishodi učenja: Učenik komentira, diskutira i zaključuje o sadržaju izabrane teme i njezinu odnosu prema širemu društvenome, znanstvenome, kulturnome, književnome i umjetničkome kontekstu. (Djelomična ostvarenost.)., Učenik nabraja, smješta i povezuje pojmove povezane s izabranim temama. (Potpuna ostvarenost.), Učenik prepoznaje, upotrebljava i raščlanjuje riječi iz prilagođenih tekstova kao i latinizme u hrvatskome jeziku. (Djelomična ostvarenost.).
    5. Videolekcija 1.5: Rimski kalendar - Ishodi učenja: Učenik nabraja, smješta i povezuje pojmove povezane s izabranim temama. (Potpuna ostvarenost.), Učenik komentira, diskutira i zaključuje o sadržaju izabrane teme i njezinu odnosu prema širemu društvenome, znanstvenome, kulturnome, književnome i umjetničkome kontekstu. (Djelomična ostvarenost.)., Učenik prepoznaje, upotrebljava i raščlanjuje riječi iz prilagođenih tekstova kao i latinizme u hrvatskome jeziku.  (Djelomična ostvarenost.).
  2. Tema 2: Tema - igre moći - Ishodi učenja: Učenik prepoznaje, upotrebljava i raščlanjuje riječi iz prilagođenih tekstova kao i latinizme u hrvatskome jeziku. (Potpuna ostvarenost), Učenik nabraja, smješta i povezuje pojmove povezane s izabranim temama. (Potpuna ostvarenost), Učenik razumije i objašnjava prilagođeni latinski tekst. /Djelomična ostvarenost), Učenik komentira, diskutira i zaključuje o sadržaju izabrane teme i njezinu odnosu prema širemu društvenome, znanstvenome, kulturnome, književnome i umjetničkome kontekstu. (Potpuna ostvarenost)
    1. Videolekcija 2.1: SPQR - Ishodi učenja: Učenik nabraja, smješta i povezuje pojmove povezane s izabranim temama. (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje, upotrebljava i raščlanjuje riječi iz prilagođenih tekstova kao i latinizme u hrvatskome jeziku.  (Djelomična ostvarenost), Učenik komentira, razmatra i zaključuje o sadržaju izabrane teme i njezinu odnosu prema širemu društvenome, znanstvenome, kulturnome, književnome i umjetničkome kontekstu.  (Djelomična ostvarenost)
    2. Videolekcija 2.2: Magistrature - Ishodi učenja: Učenik komentira, razmatra i zaključuje o sadržaju izabrane teme i njezinu odnosu prema širemu društvenome, znanstvenome, kulturnome, književnome i umjetničkome kontekstu. (Djelomična ostvarenost), Učenik prepoznaje, upotrebljava i raščlanjuje riječi iz prilagođenih tekstova kao i latinizme u hrvatskome jeziku. (Djelomična ostvarenost), Učenik nabraja, smješta i povezuje pojmove povezane s izabranim temama. (Potpuna ostvarenost)
    3. Videolekcija 2.3: Rimsko pravo - Ishodi učenja: Učenik komentira, diskutira i zaključuje o sadržaju izabrane teme i njezinu odnosu prema širemu društvenome, znanstvenome, kulturnome, književnome i umjetničkome kontekstu. (Potpuna otvarenost), Učenik nabraja, smješta i povezuje pojmove povezane s izabranim temama. (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje, upotrebljava i raščlanjuje riječi iz prilagođenih tekstova kao i latinizme u hrvatskome jeziku. (Potpuna ostvarenost), Učenik razumije i objašnjava prilagođeni latinski tekst. (Djelomična ostvarenost)
    4. Videolekcija 2.4: Uspon Carstva - Ishodi učenja: Učenik nabraja, smješta i povezuje pojmove povezane s izabranim temama.  (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje, upotrebljava i raščlanjuje riječi iz prilagođenih tekstova kao i latinizme u hrvatskome jeziku.  (Djelomična ostvarenost), Učenik komentira, raspravlja i zaključuje o sadržaju izabrane teme i njezinu odnosu prema širemu društvenome, znanstvenome, kulturnome, književnome i umjetničkome kontekstu. (Potpuna ostvarenost)
    5. Videolekcija 2.5: Rimski carevi - Ishodi učenja: Učenik nabraja, smješta i povezuje pojmove povezane s izabranim temama. (Potpuna ostvarenost), Učenik komentira, raspravlja i zaključuje o sadržaju izabrane teme i njezinu odnosu prema širemu društvenome, znanstvenome, kulturnome, književnome i umjetničkome kontekstu. (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje, upotrebljava i raščlanjuje riječi iz prilagođenih tekstova kao i latinizme u hrvatskome jeziku. (Djelomična ostvarenost)
  3. Tema 3: Tema - pod zvjezdanim svodom - Ishodi učenja: Učenik prepoznaje, upotrebljava i raščlanjuje riječi iz prilagođenih tekstova kao i latinizme u hrvatskome jeziku. (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje, primjenjuje i uspoređuje jednostavne i složene gramatičke oblike riječi i njihove odnose. (Potpuna ostvarenost), Učenik razumije i objašnjava prilagođeni latinski tekst. (Potpuna ostvarenost), Učenik nabraja, smješta i povezuje pojmove povezane s izabranim temama. (Potpuna ostvarenost), Učenik komentira, diskutira i zaključuje o sadržaju izabrane teme i njezinu odnosu prema širemu društvenome, znanstvenome, kulturnome, književnome i umjetničkome kontekstu. (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje, razlikuje i analizira odnose riječi u rečenicama. (Djelomična ostvarenost)
    1. Videolekcija 3.1: Propercije piše njoj... (pokazne zamjenice) - Ishodi učenja: Učenik prepoznaje, primjenjuje i uspoređuje jednostavne i složene gramatičke oblike riječi i njihove odnose. (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje, upotrebljava i raščlanjuje riječi iz prilagođenih tekstova kao i latinizme u hrvatskome jeziku. (Potpuna ostvarenost), Učenik razumije i objašnjava prilagođeni latinski tekst. (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje, razlikuje i analizira odnose riječi u rečenicama. (Djelomična ostvarenost), Učenik komentira, raspravlja i zaključuje o sadržaju izabrane teme i njezinu odnosu prema širemu društvenome, znanstvenome, kulturnome, književnome i umjetničkome kontekstu. (Djelomična ostvarenost)
    2. Videolekcija 3.2: Živimo i volimo! - Ishodi učenja: Učenik prepoznaje, primjenjuje i uspoređuje jednostavne i složene gramatičke oblike riječi i njihove odnose. (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje, upotrebljava i raščlanjuje riječi iz prilagođenih tekstova i latinizme u hrvatskom jeziku. Pronalazi i navodi u rječničkome obliku riječi iz prilagođenih tekstova. Služi se samostalno rječnicima u knjižnom i digitalnom obliku. (Djelomična ostvarenost), Učenik prepoznaje, razlikuje i analizira odnose riječi u rečenicama. (Potpuna ostvarenost), Učenik razumije i objašnjava prilagođeni latinski tekst. (Potpuna ostvarenost), Učenik komentira, raspravlja i zaključuje o sadržaju izabrane teme i njezinu odnosu prema širem društvenom, znanstvenom, kulturnom, književnom i umjetničkom kontekstu. (Djelomična ostvarenost)
    3. Videolekcija 3.3: I bogovi su ljudi - Ishodi učenja: Učenik prepoznaje, upotrebljava i raščlanjuje riječi iz prilagođenih tekstova kao i latinizme u hrvatskome jeziku. (Djelomična ostvarenost), Učenik nabraja, smješta i povezuje pojmove povezane s izabranim temama. (Potpuna ostvarenost), Učenik komentira, razmatra i zaključuje o sadržaju izabrane teme i njezinu odnosu prema širemu društvenome, znanstvenome, kulturnome, književnome i umjetničkom kontekstu. (Djelomična ostvarenost)
    4. Videolekcija 3.4: Umjetnost ljubavi (nepravilni glagoli) - Ishodi učenja: Učenik komentira, razmatra i zaključuje o sadržaju izabrane teme i njezinu odnosu prema širemu društvenome, znanstvenome, kulturnome, književnome i umjetničkom kontekstu. (Djelomična ostvarenost), Učenik prepoznaje, primjenjuje i uspoređuje jednostavne i složene gramatičke oblike riječi i njihove odnose. (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje, upotrebljava i raščlanjuje riječi iz prilagođenih tekstova kao i latinizme u hrvatskome jeziku. (Potpuna ostvarenost), Učenik razumije i objašnjava prilagođeni latinski tekst. (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje, razlikuje i analizira odnose riječi u rečenicama. (Djelomična ostvarenost)
    5. Videolekcija 3.5: Novi val - Ishodi učenja: Učenik nabraja, smješta i povezuje pojmove povezane s izabranim temama. (Potpuna ostvarenost), Učenik komentira, raspravlja i zaključuje o sadržaju izabrane teme i njezinu odnosu prema širemu društvenome, znanstvenome, kulturnome, književnome i umjetničkome kontekstu. (Djelomična ostvarenost), Učenik prepoznaje, upotrebljava i raščlanjuje riječi iz prilagođenih tekstova kao i latinizme u hrvatskome jeziku. (Djelomična ostvarenost)
  4. Tema 4: Tema - rečenične mozgalice - Ishodi učenja: Učenik prepoznaje, primjenjuje i uspoređuje jednostavne i složene gramatičke oblike riječi i njihove odnose. (Potpuna otvarenost), Učenik prepoznaje, razlikuje i analizira odnose riječi u rečenicama. (Potpuna ostvarenost), Učenik razumije i objašnjava prilagođeni latinski tekst. (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje, upotrebljava i raščlanjuje riječi iz prilagođenih tekstova kao i latinizme u hrvatskome jeziku. (Djelomična ostvarenost), Učenik nabraja, smješta i povezuje pojmove povezane s izabranim temama. (Djelomična ostvarenost), Učenik komentira, diskutira i zaključuje o sadržaju izabrane teme i njezinu odnosu prema širemu društvenome, znanstvenome, kulturnome, književnome i umjetničkome kontekstu. (Djelomična ostarenost)
    1. Videolekcija 4.1: Akuzativ s infinitivom - Ishodi učenja: Učenik prepoznaje, primjenjuje i uspoređuje jednostavne i složene gramatičke oblike riječi i njihove odnose. (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje, razlikuje i analizira odnose riječi u rečenicama. (Potpuna ostvarenost), Učenik razumije i objašnjava prilagođeni latinski tekst. (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje, upotrebljava i raščlanjuje riječi iz prilagođenih tekstova kao i latinizme u hrvatskome jeziku. (Djelomična ostvarenost), Učenik komentira, diskutira i zaključuje o sadržaju izabrane teme i njezinu odnosu prema širemu društvenome, znanstvenome, kulturnome, književnome i umjetničkome kontekstu. (Djelomična ostvarenost)
    2. Videolekcija 4.2: Nominativ s infinitivom - Ishodi učenja: Učenik prepoznaje, primjenjuje i uspoređuje jednostavne i složene gramatičke oblike riječi i njihove odnose. (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje, razlikuje i analizira odnose riječi u rečenicama. (Potpuna ostvarenost), Učenik razumije i objašnjava prilagođeni latinski tekst. (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje, upotrebljava i raščlanjuje riječi iz prilagođenih tekstova kao i latinizme u hrvatskome jeziku. (Djelomična ostvarenost), Učenik komentira, diskutira i zaključuje o sadržaju izabrane teme i njezinu odnosu prema širemu društvenome, znanstvenome, kulturnome, književnome i umjetničkome kontekstu. (Djelomična ostvarenost)
    3. Videolekcija 4.3: Ablativ apsolutni - Ishodi učenja: Učenik prepoznaje, primjenjuje i uspoređuje jednostavne i složene gramatičke oblike riječi i njihove odnose. (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje, upotrebljava i raščlanjuje riječi iz prilagođenih tekstova kao i latinizme u hrvatskome jeziku. (Potpuna ostvarenost), Učenik razumije i objašnjava prilagođeni latinski tekst. (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje, razlikuje i analizira odnose riječi u rečenicama. (Djelomična ostvarenost), Učenik komentira, diskutira i zaključuje o sadržaju izabrane teme i njezinu odnosu prema širemu društvenome, znanstvenome, kulturnome, književnome i umjetničkome kontekstu. (Djelomična ostvarenost)
    4. Videolekcija 4.4: Perifrastična konjugacija aktivna - Ishodi učenja: Učenik prepoznaje, primjenjuje i uspoređuje jednostavne i složene gramatičke oblike riječi i njihove odnose. (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje, upotrebljava i raščlanjuje riječi iz prilagođenih tekstova kao i latinizme u hrvatskome jeziku. (Potpuna ostvarenost), Učenik razumije i objašnjava prilagođeni latinski tekst.(Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje, razlikuje i analizira odnose riječi u rečenicama. (Djelomična ostvarenost), Učenik komentira, diskutira i zaključuje o sadržaju izabrane teme i njezinu odnosu prema širemu društvenome, znanstvenome, kulturnome, književnome i umjetničkome kontekstu. (Djelomična ostvarenost)
    5. Videolekcija 4.5: Perifrastična konjugacija pasivna - Ishodi učenja: Učenik prepoznaje, primjenjuje i uspoređuje jednostavne i složene gramatičke oblike riječi i njihove odnose. (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje, razlikuje i analizira odnose riječi u rečenicama. (Djelomična ostvarenost), Učenik razumije i objašnjava prilagođeni latinski tekst. (Djelomična ostvarenost), Učenik nabraja, smješta i povezuje pojmove povezane s izabranim temama. (Djelomična ostvarenost)
  5. Tema 5: Tema - život naš svagdašnji - Ishodi učenja: Učenik nabraja, smješta i povezuje pojmove povezane s izabranim temama. (Potpuna ostvarenost), Učenik komentira, diskutira i zaključuje o sadržaju izabrane teme i njezinu odnosu prema širemu društvenome, znanstvenome, kulturnome, književnome i umjetničkome kontekstu. (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje, upotrebljava i raščlanjuje riječi iz prilagođenih tekstova kao i latinizme u hrvatskome jeziku. (Djelomična ostvarenost)
    1. Videolekcija 5.1: Rimska obitelj - Ishodi učenja: Učenik nabraja, smješta i povezuje pojmove povezane s izabranim temama. (Potpuna ostvarenost), Učenik komentira, diskutira i zaključuje o sadržaju izabrane teme i njezinu odnosu prema širemu društvenome, znanstvenome, kulturnome, književnome i umjetničkome kontekstu. (Potpuna ostvarenost), Učenik prepoznaje, upotrebljava i raščlanjuje riječi iz prilagođenih tekstova kao i latinizme u hrvatskome jeziku. (Djelomična ostvarenost)
    2. Videolekcija 5.2: Rimska kuća - Ishodi učenja: Učenik nabraja, smješta i povezuje pojmove povezane s izabranim temama. (Potpuna ostvarenost), Učenik komentira, diskutira i zaključuje o sadržaju izabrane teme i njezinu odnosu prema širemu društvenome, znanstvenome, kulturnome, književnome i umjetničkome kontekstu. (Djelomična ostvarenost), Učenik prepoznaje, upotrebljava i raščlanjuje riječi iz prilagođenih tekstova kao i latinizme u hrvatskome jeziku. (Djelomična ostvarenost)
    3. Videolekcija 5.3: Rimski sustav obrazovanja - Ishodi učenja: Učenik komentira, diskutira i zaključuje o sadržaju izabrane teme i njezinu odnosu prema širemu društvenome, znanstvenome, kulturnome, književnome i umjetničkome kontekstu. (Potpuna ostvarenost), Učenik nabraja, smješta i povezuje pojmove povezane s izabranim temama. (Djelomična ostvarenost), Učenik prepoznaje, upotrebljava i raščlanjuje riječi iz prilagođenih tekstova kao i latinizme u hrvatskome jeziku. (Djelomična ostvarenost)
    4. Videolekcija 5.4: Život u gradu - Ishodi učenja: Učenik nabraja, smješta i povezuje pojmove povezane s izabranim temama. (Potpuna ostvarenost), Učenik komentira, diskutira i zaključuje o sadržaju izabrane teme i njezinu odnosu prema širemu društvenome, znanstvenome, kulturnome, književnome i umjetničkome kontekstu. (Djelomična ostvarenost), Učenik prepoznaje, upotrebljava i raščlanjuje riječi iz prilagođenih tekstova kao i latinizme u hrvatskome jeziku. (Djelomična ostvarenost)
Pojmovnik