Digitalni obrazovni sadržaj za 6. razred osnovne škole za nastavni predmet Talijanski jezik
Tea Lacković, Irena Marinić
Što ću naučiti
U potpunosti ću moći razumijeti kratak i jednostavan tekst poznate tematike.
U potpunosti ću moći opisati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture.
U potpunosti ću moći primjeniti osnovne obrasce uljudnoga ophođenja na talijanskome jeziku.
U potpunosti ću moći opisati jednostavne primjere međukulturnih susreta.
U potpunosti ću moći razvijati samopouzdanje pri korištenju jezičnih djelatnosti talijanskoga jezika.
U potpunosti ću moći organizirati, u skladu s potrebama, različite izvore informacija.
Djelomično ću moći pisati kratak i jednostavan tekst poznate tematike.
Djelomično ću moći odabrati i primjeniti osnovne strategije učenja talijanskoga jezika.
Moći ću upravljati emocijama i ponašanjem.
Moći ću razvijati osobne potencijale.
Moći ću razvijati komunikacijske kompetencije.
Moći ću razvijati komunikacijske kompetencije i uvažavajuće odnose s drugima.
Moći ću aktivno sudjelovati i pridonositi školi i lokalnoj zajednici.
Moći ću samostalno oblikovati svoje ideje i kreativno pristupati rješavanju problema.
Moći ću samovrednovati proces učenja i svoje rezultate, procjeniti ostvareni napredak te na temelju toga planirati buduće učenje.
Moći ću promišljati o razvoju ljudskih prava.
Moći ću promicati ljudska prava.
Moći ću promicati pravo na obrazovanje i pravo na rad.
Moći ću opisati važnost i način prilagođavanja prehrane godišnjem dobu i podneblju.
Moći ću razlikovati i vrednovati različite načine komunikacije i ponašanja.
Moći ću opisati kako se oprezno i sigurno kretati od kuće do škole.
Moći ću prosuditi kako različiti oblici djelovanja utječu na održivi razvoj komunikacije i ponašanja.
Moći ću planirati i upravljati aktivnostima.
Djelomično ću moći govoriti kratak i jednostavan tekst poznate tematike.
Djelomično ću moći sudjelovati u kratkome i jednostavnome vođenom razgovoru.
Moći ću obrazlagati i uvažavati potrebe i osjećaje drugih.
Moći ću iskazivati interes za različita područja, preuzimati odgovornost za svoje učenje i ustrajati u učenju.
Moći ću promicati ravnopravnost spolova.
Moći ću pravilno organizirati vrijeme za rad i odmor tijekom dana.
Popis tema i videolekcija
Tema 1: Io e me stesso - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći razumjeti kratak i jednostavan tekst poznate tematike., U potpunosti ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture., U potpunosti ću moći primijeniti osnovne obrasce uljudnoga ophođenja na talijanskome jeziku., U potpunosti ću moći razvijati samopouzdanje pri korištenju jezičnih djelatnosti talijanskoga jezika., U potpunosti ću moći organizirati, u skladu s potrebama, različite izvore informacija., Djelomično ću moći govoriti kratak i jednostavan tekst poznate tematike., Djelomično ću moći sudjelovati u kratkome i jednostavnome vođenom razgovoru., Djelomično ću moći odabrati i primijeniti osnovne strategije učenja talijanskoga jezika., U potpunosti ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta.
Videolekcija 1.1: Baci e abbracci - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći predstaviti sebe i druge., U potpunosti ću moći govoriti kako se tko zove, odakle dolazi i koliko ima godina., U potpunosti ću moći pristojno pozdraviti vršnjake i odrasle osobe u skladu sa situacijom i dobom dana., U potpunosti ću moći primijeniti osnovne obrasce uljudnoga ponašanja na talijanskome jeziku., U potpunosti ću moći razumjeti kratki tekst poznate tematike., Djelomično ću moći govoriti kratki tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška., Djelomično ću moći opisati jednostavne primjere međukulturnih susreta., Djelomično ću moći opisati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture., U potpunosti ću moći na pravopisno ispravan način zapisati talijanske riječi.
Videolekcija 1.2: Sto giù! - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći opisati vlastito raspoloženje., U potpunosti ću moći razlikovati imenice muškoga i ženskoga roda., U potpunosti ću moći razumjeti kratki tekst poznate tematike., Djelomično ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta., Djelomično ću moći govoriti kratki tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška., U potpunosti ću moći prepoznati i navesti različita raspoloženja., Djelomično ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture.
Videolekcija 1.3: È in gamba! - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći nabrojiti dijelove tijela., U potpunosti ću moći razumjeti kratki tekst poznate tematike., U potpunosti ću moći opisati karakter ljudi., U potpunosti ću moći opisati fizički izgled ljudi., U potpunosti ću moći brojiti do 20., Djelomično ću moći opisati jednostavne primjere međukulturnih susreta., Djelomično ću moći opisati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture., Djelomično ću moći govoriti kratki tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška.
Videolekcija 1.4: Amici per la pelle! - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći prepoznati idiomatske izraze povezane s karakterom., U potpunosti ću moći razumjeti kratki i jednostavni tekst poznate tematike., Djelomično ću moći govoriti kratki tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška., Djelomično ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta., Djelomično ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture., U potpunosti ću moći nabrojiti i opisati različite karakterne osobine., U potpunosti ću moći govoriti o sadašnjim događajima služeći se točnim gramatičkim strukturama.
Videolekcija 1.5: Da città in città! - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći imenovati zemlje, gradove, nacionalnosti i jezike., U potpunosti ću moći prepoznati i nabrojiti različita tradicionalna jela., U potpunosti ću moći razumjeti kratki tekst poznate tematike., Djelomično ću moći govoriti kratki tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška., Djelomično ću moći opisati jednostavne primjere međukulturnih susreta., U potpunosti ću moći prepoznati i nabrojiti značajne građevine diljem svijeta., Djelomično ću moći opisati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture.
Tema 2: Rosso di sera, bel tempo si spera - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći razumjeti kratak i jednostavan tekst poznate tematike., U potpunosti ću moći primijeniti osnovne obrasce uljudnoga ophođenja na talijanskome jeziku., U potpunosti ću moći razvijati samopouzdanje pri korištenju jezičnih djelatnosti talijanskoga jezika., U potpunosti ću moći organizirati, u skladu s potrebama, različite izvore informacija., Djelomično ću moći pisati kratak i jednostavan tekst poznate tematike., U potpunosti ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture., U potpunosti ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta., Djelomično ću moći govoriti kratak i jednostavan tekst poznate tematike., Djelomično ću moći sudjelovati u kratkome i jednostavnome vođenom razgovoru., Djelomično ću moći odabrati i primijeniti osnovne strategije učenja talijanskoga jezika.
Videolekcija 2.1: Rosso di mattina, pioggia più vicina! - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći opisati vremenske i atmosferske prilike., U potpunosti ću moći nabrojiti aktivnosti karakteristične za različita godišnja doba., U potpunosti ću moći razumjeti kratki tekst poznate tematike., Djelomično ću moći govoriti kratki tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška., Djelomično ću moći opisati jednostavne primjere međukulturnih susreta., Djelomično ću moći opisati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture., U potpunosti ću moći imenovati godišnja doba.
Videolekcija 2.2: Febbraio nevoso, estate gioioso - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći imenovati mjesece u godini., U potpunosti ću moći imenovati dane u tjednu., U potpunosti ću moći nabrojati različite praznike i blagdane., U potpunosti ću moći razumjeti kratki tekst poznate tematike., Djelomično ću moći opisati jednostavne primjere međukulturnih susreta., Djelomično ću moći opisati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture., Djelomično ću moći govoriti kratki tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška.
Videolekcija 2.3: Come spacchi il minuto? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći razumjeti kratki i jednostavni tekst poznate tematike., U potpunosti ću moći reći koje je doba dana i koliko je sati., U potpunosti ću moći govoriti o sadašnjim događajima služeći se točnim gramatičkim strukturama., U potpunosti ću moći opisati različite jutarnje rutine., Djelomično ću moći govoriti kratki tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška., Djelomično ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta., Djelomično ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture.
Videolekcija 2.4: L’abito non fa il monaco! - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći nabrojiti odjevne predmete i modne dodatke., U potpunosti ću moći imenovati vrste tkanina., U potpunosti ću moći opisati različite modne stilove., U potpunosti ću moći razumjeti kratki tekst poznate tematike., Djelomično ću moći opisati jednostavne primjere međukulturnih susreta., Djelomično ću moći opisati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture., Djelomično ću moći govoriti kratki tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška.
Videolekcija 2.5: Scarpe e cappello nemmeno di tuo fratello! - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći razumjeti kratki i jednostavni tekst., U potpunosti ću moći opisati prednosti i nedostatke doniranja i recikliranja odjeće., U potpunosti ću moći govoriti o sadašnjim događajima služeći se točnim gramatičkim strukturama., U potpunosti ću moći nabrajati odjevne predmete., Djelomično ću moći govoriti kratki tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška., Djelomično ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta., Djelomično ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture.
Tema 3: La vita è bella - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture., U potpunosti ću moći razumjeti kratak i jednostavan tekst poznate tematike., U potpunosti ću moći primijeniti osnovne obrasce uljudnoga ophođenja na talijanskome jeziku., U potpunosti ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta., U potpunosti ću moći razvijati samopouzdanje pri korištenju jezičnih djelatnosti talijanskoga jezika., U potpunosti ću moći organizirati, u skladu s potrebama, različite izvore informacija., Djelomično ću moći govoriti kratak i jednostavan tekst poznate tematike., Djelomično ću moći pisati kratak i jednostavan tekst poznate tematike., Djelomično ću moći sudjelovati u kratkome i jednostavnome vođenom razgovoru., Djelomično ću moći odabrati i primijeniti osnovne strategije učenja talijanskoga jezika.
Videolekcija 3.1: Che giornataccia! - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći imenovati i opisati školske predmete., U potpunosti ću moći razumjeti kratki tekst poznate i jednostavne tematike., U potpunosti ću moći usporediti karakteristike osoba i predmeta služeći se točnim gramatičkim strukturama., Djelomično ću moći govoriti kratki tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška., Djelomično ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta., Djelomično ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture., Moći u usporediti karakteristike osoba i predmeta.
Videolekcija 3.2: Per chi suona la campanella? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći imenovati školski pribor., U potpunosti ću moći izricati naredbe služeći se točnim gramatičkim strukturama., U potpunosti ću moći razumjeti kratki i jednostavni tekst poznate tematike., Djelomično ću moći govoriti kratki tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška., Djelomično ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta., Djelomično ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture., U potpunosti ću moći uspoređivati karakteristike osoba i predmeta služeći se točnim gramatičkim strukturama.
Videolekcija 3.3: La casa è dove si trova il cuore! - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći imenovati i opisati prostorije u domu., U potpunosti ću moći nabrojiti namještaj., U potpunosti ću moći opisati gdje se što nalazi., U potpunosti ću moći razumjeti kratki i jednostavni tekst poznate tematike., Djelomično ću moći govoriti kratki tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška., Djelomično ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta., Djelomično ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture.
Videolekcija 3.4: Tra moglie e marito non mettere il dito! - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći nabrojiti i opisati vlastitu obitelj služeći se točnim gramatičkim strukturama., U potpunosti ću moći govoriti o sadašnjim događajima., U potpunosti ću moći razumjeti kratki i jednostavni tekst poznate tematike., Djelomično ću moći govoriti kratki tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška., Djelomično ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta., Djelomično ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture.
Videolekcija 3.5: Il papà fa il casalingo - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći nabrojiti kućanske poslove i navesti važnost obavljanja dužnosti u kući., U potpunosti ću moći razumjeti kratki i jednostavni tekst poznate tematike., Djelomično ću moći govoriti kratki tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška., Djelomično ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta., Djelomično ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture., U potpunosti ću moći istaknuti i uočiti važnost obilježavanja Dana očeva.
Tema 4: Dolce far niente - Ishodi učenja: Djelomično ću moći pisati kratak i jednostavan tekst poznate tematike., Djelomično ću moći sudjelovati u kratkome i jednostavnome vođenom razgovoru., Djelomično ću moći odabrati i primijeniti osnovne strategije učenja talijanskoga jezika., U potpunosti ću moći razumjeti kratak i jednostavan tekst poznate tematike., U potpunosti ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture., U potpunosti ću moći primijeniti osnovne obrasce uljudnoga ophođenja na talijanskome jeziku., U potpunosti ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta., U potpunosti ću moći razvijati samopouzdanje pri korištenju jezičnih djelatnosti talijanskoga jezika., U potpunosti ću moći organizirati, u skladu s potrebama, različite izvore informacija., Djelomično ću moći govoriti kratak i jednostavan tekst poznate tematike.
Videolekcija 4.1: La mattina ha l'oro in bocca! - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći imenovati i opisati različite vrste aktivnosti u slobodno vrijeme., U potpunosti ću moći govoriti o sadašnjim događajima služeći se točnim gramatičkim strukturama., U potpunosti ću moći razumjeti kratki i jednostavni tekst poznate tematike., Djelomično ću moći govoriti kratki tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška., Djelomično ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta., Djelomično ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture.
Videolekcija 4.2: Trascorro il tempo in movimento - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izreći koliko je sati., U potpunosti ću moći nabrojiti i opisati različite sportove., U potpunosti ću moći izraziti vlastito mišljenje upotrebljavajući točne gramatičke strukture., U potpunosti ću moći razumjeti kratak i jednostavan tekst poznate tematike., Djelomično ću moći govoriti kratki tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška., Djelomično ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta., Djelomično ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture.
Videolekcija 4.3: Stacchiamo la spina - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći opisati aktivnosti tipične za različita godišnja doba., U potpunosti ću moći govoriti o sadašnjim događajima služeći se točnim gramatičkim strukturama., U potpunosti ću moći razumjeti kratki i jednostavni tekst poznate tematike., Djelomično ću moći govoriti kratki tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška., Djelomično ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta., Djelomično ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture.
Videolekcija 4.4: Stiamo zitti zitti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći imenovati i opisati vrste kulturnih institucija., U potpunosti ću moći nabrojiti pravila pristojnog ponašanja., U potpunosti ću moći govoriti o sadašnjim događajima služeći se točnim gramatičkim strukturama., U potpunosti ću moći razumjeti kratki i jednostavni tekst poznate tematike., Djelomično ću moći govoriti kratki tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška., Djelomično ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta., Djelomično ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture.
Videolekcija 4.5: Ai peperoni, per favore! - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći nabrojiti tipična tradicionalna jela., U potpunosti ću moći izraziti vlastite želje služeći se točnim gramatičkim strukturama., U potpunosti ću moći razumjeti kratki i jednostavni tekst poznate tematike., Djelomično ću moći govoriti kratki tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška., Djelomično ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta., Djelomično ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture., Moći ću imenovati različite začine.
Tema 5: Chi fa da sé fa per tre - Ishodi učenja: Djelomično ću moći pisati kratak i jednostavan tekst poznate tematike., U potpunosti ću moći razumjeti kratak i jednostavan tekst poznate tematike., U potpunosti ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture., U potpunosti ću moći primijeniti osnovne obrasce uljudnoga ophođenja na talijanskome jeziku., U potpunosti ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta., U potpunosti ću moći razvijati samopouzdanje pri korištenju jezičnih djelatnosti talijanskoga jezika., U potpunosti ću moći organizirati, u skladu s potrebama, različite izvore informacija., Djelomično ću moći govoriti kratak i jednostavan tekst poznate tematike., Djelomično ću moći sudjelovati u kratkome i jednostavnome vođenom razgovoru., Djelomično ću moći odabrati i primijeniti osnovne strategije učenja talijanskoga jezika.
Videolekcija 5.1: Fare la spesa non mi pesa - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći nabrojati neke od najpoznatijih talijanskih mliječnih proizvoda., U potpunosti ću moći govoriti o sadašnjim događajima upotrebljavajući točne gramatičke strukture., U potpunosti ću moći razumjeti kratak i jednostavan tekst poznate tematike., Djelomično ću moći govoriti kratak tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška., Djelomično ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturalnih susreta., Djelomično ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture., U potpunosti ću moći nabrojati različite vrste voća i povrća.
Videolekcija 5.2: Che piacere avere un mestiere - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći imenovati i opisati različita zanimanja., U potpunosti ću moći nabrojati različite vrste alata., U potpunosti ću moći razumjeti kratak i jednostavan tekst poznate tematike., Djelomično ću moći govoriti kratak tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška., Djelomično ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturalnih susreta., Djelomično ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture.
Videolekcija 5.3: Siamo alla frutta - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći nabrojiti različite vrste namirnica i njihov utjecaj na zdravlje., U potpunosti ću moći izricati količinu., U potpunosti ću moći razumjeti kratak i jednostavan tekst poznate tematike., Djelomično ću moći govoriti kratak tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška., Djelomično ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturalnih susreta., Djelomično ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture.
Videolekcija 5.4: Il fuoco aiuta il cuoco - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći nabrojiti vrste posuđa i kuhinjskog pribora., U potpunosti ću moći davati i slijediti upute upotrebljavajući točne gramatičke strukture., U potpunosti ću moći razumjeti kratak i jednostavan tekst poznate tematike., Djelomično ću moći govoriti kratak tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška., Djelomično ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturalnih susreta., Djelomično ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture.
Videolekcija 5.5: Una mela al giorno toglie il medico di torno - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći nabrojati različite vrste obveza., U potpunosti ću moći nabrojati i opisati tehnike i pribor prve pomoći., U potpunosti ću moći razumjeti kratak i jednostavan tekst poznate tematike., Djelomično ću moći govoriti kratak tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška., Djelomično ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturalnih susreta., Djelomično ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture.
Tema 6: Qual buon vento? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture., U potpunosti ću moći razumjeti kratak i jednostavan tekst poznate tematike., U potpunosti ću moći primijeniti osnovne obrasce uljudnoga ophođenja na talijanskome jeziku., U potpunosti ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta., U potpunosti ću moći razvijati samopouzdanje pri korištenju jezičnih djelatnosti talijanskoga jezika., U potpunosti ću moći organizirati, u skladu s potrebama, različite izvore informacija., Djelomično ću moći govoriti kratak i jednostavan tekst poznate tematike., Djelomično ću moći pisati kratak i jednostavan tekst poznate tematike., Djelomično ću moći sudjelovati u kratkome i jednostavnome vođenom razgovoru., Djelomično ću moći odabrati i primijeniti osnovne strategije učenja talijanskoga jezika.
Videolekcija 6.1: Venezia la bella, Padova sua sorella - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći nabrajati znamenitosti Padove., U potpunosti ću moći uočiti značaj Galilejevih otkrića., U potpunosti ću moći razumjeti kratki i jednostavni tekst poznate tematike., Djelomično ću moći govoriti kratki tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška., Djelomično ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta., Djelomično ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture., U potpunosti ću moći opisivati okolinu služeći se točnim oblicima pridjeva.
Videolekcija 6.2: Giardini perugini - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći nabrojiti znamenitosti Perugie., U potpunosti ću moći opisivati odnose u prostoru., U potpunosti ću moći razumjeti kratki i jednostavni tekst poznate tematike., Djelomično ću moći govoriti kratki tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška., Djelomično ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta., Djelomično ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture.
Videolekcija 6.3: Sempre dritto! - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći nabrojiti znamenitosti Trsta i uočiti njegov povijesni značaj., U potpunosti ću moći davati upute za kretanje u prostoru., U potpunosti ću moći razumjeti kratki i jednostavni tekst poznate tematike., Djelomično ću moći govoriti kratki tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška., Djelomično ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta., Djelomično ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture.
Videolekcija 6.4: Prendo una mongolfiera! - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći opisati razvoj prijevoznih sredstava., U potpunosti ću moći nabrojiti neka neobična prijevozna sredstva., U potpunosti ću moći razumjeti kratki i jednostavni tekst poznate tematike., Djelomično ću moći govoriti kratki tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška., Djelomično ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta., Djelomično ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture.
Videolekcija 6.5: Solo l’indispensabile! - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći ukratko opisati razvoj talijanskog jezika., Djelomično ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture., U potpunosti ću moći razumjeti kratki i jednostavni tekst poznate tematike., Djelomično ću moći govoriti kratki tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška., Djelomično ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta., U potpunosti ću moći nabrojiti znamenitosti i opisati povijesni značaj otoka Elbe.
Tema 7: Questa festa faccio una siesta - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći organizirati, u skladu s potrebama, različite izvore informacija., U potpunosti ću moći razumjeti kratak i jednostavan tekst poznate tematike., U potpunosti ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture., U potpunosti ću moći primijeniti osnovne obrasce uljudnoga ophođenja na talijanskome jeziku., U potpunosti ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta., U potpunosti ću moći razvijati samopouzdanje pri korištenju jezičnih djelatnosti talijanskoga jezika., Djelomično ću moći govoriti kratak i jednostavan tekst poznate tematike., Djelomično ću moći pisati kratak i jednostavan tekst poznate tematike., Djelomično ću moći sudjelovati u kratkome i jednostavnome vođenom razgovoru., Djelomično ću moći odabrati i primijeniti osnovne strategije učenja talijanskoga jezika.
Videolekcija 7.1: Din, don, dan! - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći opisati božićne tradicijske običaje u Italiji i Hrvatskoj., U potpunosti ću moći razumjeti kratki i jednostavni tekst poznate tematike., Djelomično ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta., Djelomično ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture., Djelomično ću moći govoriti kratki tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška.
Videolekcija 7.2: Mai male a Carnevale! - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći uočiti i opisati značaj talijanskih karnevalskih običaja., U potpunosti ću moći usporediti hrvatske i talijanske običaje., U potpunosti ću moći razumjeti kratki i jednostavni tekst poznate tematike., Djelomično ću moći govoriti kratki tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška., Djelomično ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta., Djelomično ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture.
Videolekcija 7.3: L'uovo colorato o al cioccolato? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći uočiti i opisati značaj talijanskih uskrsnih običaja., U potpunosti ću moći usporediti hrvatske i talijanske uskrsne običaje., U potpunosti ću moći razumjeti kratki i jednostavni tekst poznate tematike., Djelomično ću moći govoriti kratki tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška., Djelomično ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta., Djelomično ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture.
Tema 8: Italia al dente - Ishodi učenja: Djelomično ću moći odabrati i primijeniti osnovne strategije učenja talijanskoga jezika., U potpunosti ću moći razumjeti kratak i jednostavan tekst poznate tematike., U potpunosti ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture., U potpunosti ću moći primijeniti osnovne obrasce uljudnoga ophođenja na talijanskome jeziku., U potpunosti ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta., U potpunosti ću moći razvijati samopouzdanje pri korištenju jezičnih djelatnosti talijanskoga jezika., U potpunosti ću moći organizirati, u skladu s potrebama, različite izvore informacija., Djelomično ću moći govoriti kratak i jednostavan tekst poznate tematike., Djelomično ću moći pisati kratak i jednostavan tekst poznate tematike., Djelomično ću moći sudjelovati u kratkome i jednostavnome vođenom razgovoru.
Videolekcija 8.1: Il concerto all'aperto - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći opisati različite vrste glazbenih događanja., U potpunosti ću moći imenovati članove benda., Djelomično ću moći govoriti kratki tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška., Djelomično ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta., Djelomično ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture., U potpunosti ću moći razumjeti kratak i jednostavan tekst poznate tematike.
Videolekcija 8.2: Nel parco mi diverto un sacco - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći imenovati različite nacionalne parkove., U potpunosti ću moći nabrojati neke zaštićene životinje., U potpunosti ću moći nabrojati aktivnosti u zabavnom parku., U potpunosti ću moći razumjeti kratak i jednostavan tekst poznate tematike., Djelomično ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta., Djelomično ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture., U potpunosti ću moći nabrojati pravila ponašanja na javnim zelenim površinama., Djelomično ću moći govoriti kratki tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška.
Videolekcija 8.3: Verde, bianco e rosso, la pasta a più non posso - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći nabrojati i opisati različite talijanske marke., U potpunosti ću moći razumjeti kratak i jednostavan tekst poznate tematike., Djelomično ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta., Djelomično ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture., Djelomično ću moći govoriti kratki tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška.
Videolekcija 8.4: Le bugie hanno le gambe corte - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći razumjeti kratak i jednostavan tekst poznate tematike., U potpunosti ću moći nabrojati i opisati likove i radnju iz poznate priče., U potpunosti ću moći nabrojati neke autore priča za djecu., Djelomično ću moći govoriti kratki tekst poznate jednostavne tematike na temelju predloška., Djelomično ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta., Djelomično ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture., U potpunosti ću moći imenovati različite književne vrste za djecu.
1. Io e me stesso
Io e me stesso
Io e me stesso
Ishodi:
U potpunosti ću moći razumjeti kratak i jednostavan tekst poznate tematike.
U potpunosti ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture.
U potpunosti ću moći primijeniti osnovne obrasce uljudnoga ophođenja na talijanskome jeziku.
U potpunosti ću moći razvijati samopouzdanje pri korištenju jezičnih djelatnosti talijanskoga jezika.
U potpunosti ću moći organizirati, u skladu s potrebama, različite izvore informacija.
Djelomično ću moći govoriti kratak i jednostavan tekst poznate tematike.
Djelomično ću moći sudjelovati u kratkome i jednostavnome vođenom razgovoru.
Djelomično ću moći odabrati i primijeniti osnovne strategije učenja talijanskoga jezika.
U potpunosti ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta.
Obrađuju se i ponavljaju osnovni obrasci uljudnoga ponašanja te se ti obrasci uspoređuju s ustaljenim obrascima uljudnoga ponašanja u hrvatskome jeziku. Obrađuju se glagoli essere i avere.
U ovoj videolekciji učenici opisuju vlastito raspoloženje, prepoznaju i navode različite osjećaje te razvijaju emotivnu inteligenciju. Obrađuju se rodovi imenica s članom te upotreba glagola essere i avere.
U ovoj lekciji učenici proširuju rječnik povezan s opisom fizičkih i karakternih osobina ljudi. Obrađuju se opisni pridjevi te gramatička obilježja pridjeva.
U ovoj lekciji učenici proširuju vokabular i usvajaju idiomatske izraze vezane uz opisivanje karaktera. Ovladavaju gramatičkim strukturama za izricanje sadašnjosti (indikativ prezenta glagola na -are) te prepoznaju i opisuju različite vrste inteligencije.
U ovoj lekciji učenici proširuju rječnik povezan s nacionalnostima, gradovima i običajima. Obrađuju se pridjevi i glagoli, prijedlozi in/a/per te nepravilni prezent glagola andare. Također se obrađuju tradicionalna jela i spomenici.
2. Rosso di sera, bel tempo si spera
Rosso di sera, bel tempo si spera
Rosso di sera, bel tempo si spera
Ishodi:
U potpunosti ću moći razumjeti kratak i jednostavan tekst poznate tematike.
U potpunosti ću moći primijeniti osnovne obrasce uljudnoga ophođenja na talijanskome jeziku.
U potpunosti ću moći razvijati samopouzdanje pri korištenju jezičnih djelatnosti talijanskoga jezika.
U potpunosti ću moći organizirati, u skladu s potrebama, različite izvore informacija.
Djelomično ću moći pisati kratak i jednostavan tekst poznate tematike.
U potpunosti ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture.
U potpunosti ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta.
Djelomično ću moći govoriti kratak i jednostavan tekst poznate tematike.
Djelomično ću moći sudjelovati u kratkome i jednostavnome vođenom razgovoru.
Djelomično ću moći odabrati i primijeniti osnovne strategije učenja talijanskoga jezika.
U ovoj lekciji učenici proširuju znanje o mjesecima i godišnjim dobima te opisuju vlastiti radni tjedan. Ponavljaju upotrebu glavnih i rednih brojeva te upotrebu članova. Obrađuju nepravilni prezent glagola fare.
U ovoj lekciji učenici usvajaju gramatičke strukture potrebne za opisivanje različitih jutarnjih rutina (indikativ prezenta povratnih glagola). Proširuju vokabular vezan uz temu te ovladavaju načinima izricanja doba dana i koliko je sati.
U ovoj lekciji učenici proširuju znanje o modi razgovarajući o odjevnim predmetima, modnim dodatcima, vrstama tkanina te stilovima prikladnim za različite društvene prilike. Obrađuju pokazne pridjeve te uvježbavaju oblike povratnih glagola.
U ovoj lekciji učenici proširuju vokabular vezan uz odjeću i obuću. Uočavaju i opisuju važnost doniranja i recikliranja odjeće te usustavljuju gramatičke strukture za opisivanje sadašnjih događaja (indikativ prezenta povratnih glagola) i usvajaju nove strukture (neodređeni član).
3. La vita è bella
La vita è bella
La vita è bella
Ishodi:
U potpunosti ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture.
U potpunosti ću moći razumjeti kratak i jednostavan tekst poznate tematike.
U potpunosti ću moći primijeniti osnovne obrasce uljudnoga ophođenja na talijanskome jeziku.
U potpunosti ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta.
U potpunosti ću moći razvijati samopouzdanje pri korištenju jezičnih djelatnosti talijanskoga jezika.
U potpunosti ću moći organizirati, u skladu s potrebama, različite izvore informacija.
Djelomično ću moći govoriti kratak i jednostavan tekst poznate tematike.
Djelomično ću moći pisati kratak i jednostavan tekst poznate tematike.
Djelomično ću moći sudjelovati u kratkome i jednostavnome vođenom razgovoru.
Djelomično ću moći odabrati i primijeniti osnovne strategije učenja talijanskoga jezika.
U ovoj lekciji učenici proširuju vokabular vezan uz školu te upoznaju različite školske sustave. Usvajaju gramatičke strukture potrebne za uspoređivanje predmeta i karakteristika (komparativ i superlativ pravilnih pridjeva).
U ovoj lekciji učenici proširuju vokabular vezan uz školu i školski pribor. Usvajaju gramatičke strukture potrebne za izricanje zapovijedi (imperativ) te usvajaju nove strukture za izricanje komparacije pridjeva.
U ovoj lekciji učenici proširuju rječnik povezan s prostorijama u domu i namještajem. Usvajaju gramatičke strukture potrebne za opisivanje gdje se što nalazi.
U ovoj lekciji učenici proširuju rječnik povezan s vlastitom obitelji te usvajaju potrebne gramatičke strukture (posvojne pridjeve). Proširuju znanje o komparaciji pridjeva te obrađuju glagol venire.
U ovoj lekciji učenici proširuju leksičke i gramatičke strukture vezane uz kućanske poslove, kritički promišljaju o različitim ulogama u obitelji te razvijaju svijest o važnosti sudjelovanja u kućanskim poslovima.
4. Dolce far niente
Dolce far niente
Dolce far niente
Ishodi:
Djelomično ću moći pisati kratak i jednostavan tekst poznate tematike.
Djelomično ću moći sudjelovati u kratkome i jednostavnome vođenom razgovoru.
Djelomično ću moći odabrati i primijeniti osnovne strategije učenja talijanskoga jezika.
U potpunosti ću moći razumjeti kratak i jednostavan tekst poznate tematike.
U potpunosti ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture.
U potpunosti ću moći primijeniti osnovne obrasce uljudnoga ophođenja na talijanskome jeziku.
U potpunosti ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta.
U potpunosti ću moći razvijati samopouzdanje pri korištenju jezičnih djelatnosti talijanskoga jezika.
U potpunosti ću moći organizirati, u skladu s potrebama, različite izvore informacija.
Djelomično ću moći govoriti kratak i jednostavan tekst poznate tematike.
U ovoj lekciji učenici proširuju leksičke strukture povezane sa slobodnim vremenom. Usvajaju i proširuju gramatičke strukture za izricanje sadašnjeg vremena (indikativ prezenta glagola andare i fare).
U ovoj lekciji učenici proširuju vokabular i leksičke strukture vezane uz slobodno vrijeme i različite sportove. Usvajaju gramatičke strukture za izricanje vlastitog mišljenja te razvijaju svijest o štetnim utjecajima mobilnih uređaja na zdravlje.
U ovoj lekciji učenici proširuju leksičke strukture povezane s putovanjima, različitim vremenskim uvjetima te aktivnostima u različitim godišnjim dobima. Proširuju i usustavljuju gramatičke strukture za opisivanje sadašnjih događaja.
U ovoj lekciji učenici proširuju rječnik i usustavljuju leksičke strukture povezane s različitim vrstama kulturnih institucija. Kritički promišljaju i imenuju pravila dobrog ponašanja. Proširuju gramatičke strukture za opisivanje sadašnjih događaja.
U ovoj lekciji učenici proširuju leksičke i gramatičke strukture vezane uz prehranu. Prepoznaju i opisuju različite stilove u kuhinji te imenuju neka od najpoznatijih talijanskih jela. Uspoređuju prehrambene navike u Hrvatskoj i Italiji i razvijaju toleranciju prema drugim kulturama.
5. Chi fa da sé fa per tre
Chi fa da sé fa per tre
Chi fa da sé fa per tre
Ishodi:
Djelomično ću moći pisati kratak i jednostavan tekst poznate tematike.
U potpunosti ću moći razumjeti kratak i jednostavan tekst poznate tematike.
U potpunosti ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture.
U potpunosti ću moći primijeniti osnovne obrasce uljudnoga ophođenja na talijanskome jeziku.
U potpunosti ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta.
U potpunosti ću moći razvijati samopouzdanje pri korištenju jezičnih djelatnosti talijanskoga jezika.
U potpunosti ću moći organizirati, u skladu s potrebama, različite izvore informacija.
Djelomično ću moći govoriti kratak i jednostavan tekst poznate tematike.
Djelomično ću moći sudjelovati u kratkome i jednostavnome vođenom razgovoru.
Djelomično ću moći odabrati i primijeniti osnovne strategije učenja talijanskoga jezika.
U ovoj lekciji učenici proširuju i usustavljuju vokabular vezan uz voće i povrće. Usvajaju uljudne obrasce ponašanja u kupovini te obrađuju nove gramatičke strukture za opisivanje sadašnjih događaja (indikativ prezenta glagola dare).
U ovoj lekciji učenici proširuju leksičke strukture vezane uz različita zanimanja, nabrajaju različite vrste radnih mjesta te alata. Proširuju i usustavljuju gramatičke strukture za opisivanje sadašnjih događaja.
U ovoj lekciji učenici proširuju gramatičke i leksičke strukture vezane uz zdravu prehranu. Imenuju različite vrste namirnica i opisuju njihov utjecaj na zdravlje organizma.
U ovoj lekciji učenici proširuju leksičke strukture vezane uz pripremu hrane. Nabrajaju različite vrste kuhinjskog i jedaćeg pribora te proširuju i usustavljuju poznate gramatičke strukture.
U ovoj lekciji učenici proširuju i usustavljuju leksičke strukture vezane uz zdravstvene tegobe i brigu za zdravlje. Razvijaju svijest o važnosti prve pomoći i opisuju najvažnije tehnike i pribor za pružanje prve pomoći. Usustavljuju gramatičke strukture za opisivanje sadašnjih događaja.
6. Qual buon vento?
Qual buon vento?
Qual buon vento?
Ishodi:
U potpunosti ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture.
U potpunosti ću moći razumjeti kratak i jednostavan tekst poznate tematike.
U potpunosti ću moći primijeniti osnovne obrasce uljudnoga ophođenja na talijanskome jeziku.
U potpunosti ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta.
U potpunosti ću moći razvijati samopouzdanje pri korištenju jezičnih djelatnosti talijanskoga jezika.
U potpunosti ću moći organizirati, u skladu s potrebama, različite izvore informacija.
Djelomično ću moći govoriti kratak i jednostavan tekst poznate tematike.
Djelomično ću moći pisati kratak i jednostavan tekst poznate tematike.
Djelomično ću moći sudjelovati u kratkome i jednostavnome vođenom razgovoru.
Djelomično ću moći odabrati i primijeniti osnovne strategije učenja talijanskoga jezika.
U ovoj lekciji učenici otkrivaju znamenitosti Trsta, usustavljuju gramatičke strukture za davanje uputa za snalaženje u prostoru, proširuju vokabular te razvijaju toleranciju prema različitim kulturama.
U ovoj lekciji učenici nabrajaju i opisuju različita neobična prijevozna sredstva, opisuju nastanak automobila, usustavljuju poznate gramatičke strukture (indikativ prezenta) te proširuju vokabular.
U ovoj lekciji učenici upoznaju znamenitosti i povijesni značaj otoka Elbe, govore o nastanku modernog talijanskog jezika, proširuju gramatičke strukture za opisivanje sadašnjih događaja te usvajaju nove leksičke strukture.
7. Questa festa faccio una siesta
Questa festa faccio una siesta
Questa festa faccio una siesta
Ishodi:
U potpunosti ću moći organizirati, u skladu s potrebama, različite izvore informacija.
U potpunosti ću moći razumjeti kratak i jednostavan tekst poznate tematike.
U potpunosti ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture.
U potpunosti ću moći primijeniti osnovne obrasce uljudnoga ophođenja na talijanskome jeziku.
U potpunosti ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta.
U potpunosti ću moći razvijati samopouzdanje pri korištenju jezičnih djelatnosti talijanskoga jezika.
Djelomično ću moći govoriti kratak i jednostavan tekst poznate tematike.
Djelomično ću moći pisati kratak i jednostavan tekst poznate tematike.
Djelomično ću moći sudjelovati u kratkome i jednostavnome vođenom razgovoru.
Djelomično ću moći odabrati i primijeniti osnovne strategije učenja talijanskoga jezika.
U ovoj lekciji učenici proširuju leksičke strukture vezane uz Božićno vrijeme te razvijaju toleranciju i razumijevanje prema drugim kulturama i običajima.
U ovoj lekciji učenici proširuju znanje vezano uz talijanske karnevalske običaje te uspoređuju hrvatsku i talijansku tradiciju i razvijaju toleranciju i razumijevanje prema drugim kulturama.
U ovoj lekciji učenici proširuju znanje o talijanskim uskrsnim običajima. Uspoređuju hrvatsku i talijansku tradiciju te razvijaju toleranciju i razumijevanje prema drugim kulturama.
8. Italia al dente
Italia al dente
Italia al dente
Ishodi:
Djelomično ću moći odabrati i primijeniti osnovne strategije učenja talijanskoga jezika.
U potpunosti ću moći razumjeti kratak i jednostavan tekst poznate tematike.
U potpunosti ću moći opisivati sličnosti i razlike između vlastite i talijanske kulture.
U potpunosti ću moći primijeniti osnovne obrasce uljudnoga ophođenja na talijanskome jeziku.
U potpunosti ću moći opisivati jednostavne primjere međukulturnih susreta.
U potpunosti ću moći razvijati samopouzdanje pri korištenju jezičnih djelatnosti talijanskoga jezika.
U potpunosti ću moći organizirati, u skladu s potrebama, različite izvore informacija.
Djelomično ću moći govoriti kratak i jednostavan tekst poznate tematike.
Djelomično ću moći pisati kratak i jednostavan tekst poznate tematike.
Djelomično ću moći sudjelovati u kratkome i jednostavnome vođenom razgovoru.
U ovoj lekciji učenici proširuju znanje o talijanskoj glazbenoj sceni. Opisuju neka od najvažnijih talijanskih koncertnih događanja, imenuju važne glazbenike te prepoznaju različita kulturna mjesta.
U ovoj lekciji učenici proširuju leksičke strukture vezane uz prirodne znamenitosti i ugrožene životinje. Usvajaju obrasce ponašanja u parkovima i zaštićenim područjima te uspoređuju različite kulture.
U ovoj lekciji učenici proširuju znanje o talijanskoj ekonomiji i talijanskim proizvodima. Imenuju i opisuju neke od najpoznatijih talijanskih proizvoda.