Ivana Balaško, Ana Marinić, Elizabeta Trepotec Marić, Iva Maras
Što ću naučiti
GEO OŠ A.6. 1. Učenik objašnjava stvaranje suvremene hrvatske države, opisuje političko uređenje i upravno-teritorijalnu organizaciju Republike Hrvatske.
GEO OŠ B.A.6.1. Učenik interpretira podatke o broju i razmještaju stanovnika i gustoći naseljenosti na primjerima iz Hrvatske i svijeta.
GEO OŠ B.A.6.2. Učenik analizira sastavnice općega kretanja stanovništva svijeta i Hrvatske te njezinih prirodnih cjelina i županija.
GEO OŠ B.A.6.3. Učenik objašnjava raznolikost svjetskoga stanovništva analizirajući pojedine strukture, identificira probleme koji iz toga proizlaze te izgrađuje pozitivan i tolerantan odnos prema drugim kulturnim zajednicama poštujući raznolikosti.
GEO OŠ B.A.6.4. Učenik razlikuje ruralna i urbana naselja, prepoznaje funkcije i njihov prostorni raspored te objašnjava hijerarhiju gradskih naselja na primjeru Hrvatske.
GEO OŠ B.6.5. Učenik opisuje atmosferu i vrijeme, objašnjava najvažnije klimatske elemente, prikuplja i analizira podatke o vremenu te obrazlaže važnost vremenske prognoze.
GEO OŠ B.6.6. Učenik objašnjava složene utjecaje na obilježja klime, uspoređuje klimatske dijagrame te čita kartu klasifikacije klima.
GEO OŠ C.A.6.1. Učenik razlikuje kategorije zaštite prirode, navodi primjere zaštićene prirodne i kulturne baštine u Hrvatskoj, objašnjava važnost zaštićenih područja i lokaliteta kao gospodarskoga potencijala i elementa identiteta te sudjeluje u aktivnostima čuvanja i adekvatnoga vrednovanja baštine na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini.
GEO OŠ C.B.6.2. Učenik analizira podatke o gospodarskoj razvijenosti i procjenjuje stupanj razvijenosti države te objašnjava važnost usklađivanja gospodarskoga napretka i održivoga razvoja Hrvatske.
GEO OŠ C.6.3. Učenik objašnjava međuovisnost klime, tla i živoga svijeta te utjecaj čovjeka na promjenu bioraznolikosti na primjerima iz zavičaja i Hrvatske.
GEO OŠ C.6.4. Učenik navodi i opisuje prirodna bogatstva, sirovine i izvore energije, navodi vrste onečišćenja i mjere zaštite te objašnjava važnost selektiranja otpada.
Popis tema i videolekcija
Tema 1: Vrijeme je, a ne leti - Ishodi učenja: GEO OŠ B.6.5. Učenik opisuje atmosferu i vrijeme, objašnjava najvažnije klimatske elemente, prikuplja i analizira podatke o vremenu te obrazlaže važnost vremenske prognoze., GEO OŠ B.6.7. Učenik analizira prostorne organizacije i procese istraživačkim radom, korištenjem geografske karte i IKT-a.
Videolekcija 1.1: Nevidljivi štit - Ishodi učenja: Naučit ćete opisati atmosferu., Naučit ćete opisati položaj i važnost troposfere., Naučit ćete opisati vrijeme subjektivno i objektivno., Naučit ćete obrazložiti važnost prikupljanja podataka o vremenu i važnost vremenske prognoze., Naučit ćete razlikovati vrijeme i klimu.
Videolekcija 1.2: U kakvoj su vezi visoka temperatura i nizak tlak zraka? - Ishodi učenja: Naučit ćete objasniti najvažnije klimatske elemente, Naučit ćete opisati da se zrak zagrijava od podloge te s tim povezuje pad temperature u troposferi s porastom nadmorske visine, Naučit ćete opisati da se topli zrak (zagrijan od podloge) uzdiže, a hladan spušta, Naučit ćete povezati tlak zraka s nastankom vjetra i stabilnošću vremena, Naučit ćete opisati ciklonu i anticiklonu, Naučit ćete opisati planetarne vjetrove i njihova obilježja
Videolekcija 1.3: Treba li mi danas kišobran? - Ishodi učenja: Naučit ćete objasniti najvažnije klimatske elemente., Naučit ćete opisati da se topli zrak (zagrijan od podloge) uzdiže, a hladan spušta., Naučit ćete razlikovati vrste padalina i opisati njihov nastanak.
Tema 2: Od prašume do vječnog snijega i leda - Ishodi učenja: GEO OŠ B.6.6. Učenik objašnjava složene utjecaje na obilježja klime, uspoređuje klimatske dijagrame te čita kartu klasifikacije klime.
Videolekcija 2.1: Zašto se izmjenjuju godišnja doba? - Ishodi učenja: Naučit ćete opisati revoluciju Zemlje, navesti trajanje i posljedice revolucije i nagnutosti Zemljine osi te njihov utjecaj na klimu., Naučit ćete opisati obilježja godišnjih doba prostora u kojemu živi (bez ostvarenja tog ishoda)., Naučit ćete pokazati na geografskoj karti obratnice i polarnice., Naučit ćete imenovati na crtežu i odrediti na geografskoj karti i globusu toplinske pojasove te navesti njihove specifičnosti i povezati ih s klimatskim obilježjima.
Videolekcija 2.2: Zašto je negdje vruće, a negdje hladno - Ishodi učenja: Naučit ćete objasniti utjecaj pojedinih klimatskih čimbenika na obilježja klime.
Videolekcija 2.3: Slijedi upute i pronađi razred - Ishodi učenja: Naučit ćete očitati/čitati klimatski dijagram., Naučit ćete razlikovati klimatske razrede i na klimatskoj karti analizirati njihov prostorni razmještaj.
Tema 3: U kojem je razredu Hrvatska? - Ishodi učenja: GEO OŠ B.6.6. Učenik objašnjava složene utjecaje na obilježja klime, uspoređuje klimatske dijagrame te čita kartu klasifikacije klima., GEO OŠ C.6.3. Učenik objašnjava međuovisnost klime, tla i živoga svijeta te utjecaj čovjeka na promjenu bioraznolikosti na primjerima iz zavičaja i Hrvatske.
Videolekcija 3.1: C razred je najrasprostranjeniji - Ishodi učenja: Naučit ćete očitati/čitati klimatski dijagram., Naučit čete analizirati i usporediti tipove klima u Hrvatskoj., Naučit ćete analizirati i usporediti tipove klima u Hrvatskoj s pomoću klimatskih dijagrama i tematske karte.
Videolekcija 3.2: Sve boje tla - Ishodi učenja: - naučit ćete navesti definiciju tla te navesti i opisati najčešće vrste tala u Hrvatskoj, - naučit ćete objasniti međusobnu povezanost klime, tla, biljnoga i životinjskog svijeta na primjerima iz Hrvatske, - naučit ćete navesti načine očuvanja bioraznolikosti
Tema 4: Zalog za budućnost - Ishodi učenja: GEO OŠ C.6.4. Učenik navodi i opisuje prirodna bogatstva, sirovine i izvore energije, navodi vrste onečišćenja i mjere zaštite te objašnjava važnost selektiranja otpada.
Videolekcija 4.1: Na putu prema obnovljivim izvorima - Ishodi učenja: - naučit ćete navesti i opisati prirodna bogatstva, sirovine i izvore energije, - naučit ćete razlikovati obnovljive od neobnovljivih izvora energije i objasniti utjecaj njihove uporabe na okoliš
Videolekcija 4.2: Mislim zeleno, živim zeleno - Ishodi učenja: - naučit ćete navesti moguće mjere zaštite od onečišćenja, - naučit ćete opisati važnost odvajanja i recikliranja otpada, - naučit ćete navesti primjere onečišćenja okoliša na lokalnoj i globalnoj razini
Tema 5: #ZEMLJANI - Ishodi učenja: GEO OŠ B.A.6.3. Učenik objašnjava raznolikost svjetskoga stanovništva analizirajući pojedine strukture, identificira probleme koji iz toga proizlaze te izgrađuje pozitivan i tolerantan odnos prema drugim kulturnim zajednicama poštujući raznolikosti., GEO OŠ B.A.6.1. Učenik interpretira podatke o broju i razmještaju stanovnika i gustoći naseljenosti na primjerima iz Hrvatske i svijeta., GEO OŠ B.A.6.2. Učenik analizira sastavnice općega kretanja stanovništva svijeta i Hrvatske te njezinih prirodnih cjelina i županija.
Videolekcija 5.1: Biti čovjek - Ishodi učenja: Naučit ćete objasniti s pomoću dijagrama i tematskih karata jezičnu strukturu stanovništva na primjerima iz svijeta i Hrvatske., Naučit ćete objasniti s pomoću dijagrama i tematskih karata vjersku strukturu stanovništva na primjerima iz svijeta i Hrvatske., Naučit ćete objasniti s pomoću dijagrama i tematskih karata narodnosnu strukturu stanovništva na primjerima iz svijeta i Hrvatske., Naučit ćete navesti primjere različitih pisama., Naučit ćete razlikovati važne jezike međunarodnoga sporazumijevanja od jezika s najvećim brojem govornika., Naučit ćete razlikovati vjeroispovijesti u Hrvatskoj.
Videolekcija 5.2: Gdje nas sve i koliko ima? - Ishodi učenja: Naučit ćete navesti približan broj stanovnika u Hrvatskoj i svijetu., Naučit ćete opisati postupak popisa stanovništva Hrvatske., Naučit ćete analizirati linijski dijagram kretanja broja stanovnika., Naučit ćete s pomoću dobivenih podataka izraditi linijski dijagram., Naučit ćete izračunati gustoću naseljenosti., Naučit ćete s pomoću tematskih karata opisati razmještaj stanovništva i gustoću naseljenosti u Hrvatskoj i svijetu., Naučit ćete navesti uzroke neravnomjerne naseljenosti., Naučit ćete identificirati depopulaciju kao dominantan demografski proces u Hrvatskoj.
Videolekcija 5.3: Ima li nas previše ili premalo? - Ishodi učenja: Naučit ćete objasniti odrednice prirodnoga kretanja (rodnost, smrtnost)., Naučit ćete navesti uzroke i posljedice prirodne promjene na primjerima iz Hrvatske i svijeta., Naučit ćete objasniti prirodno kretanje stanovništva Hrvatske., Naučit ćete analizirati opće kretanje stanovništva koristeći se jednostavnim dijagramima (linijskim, stupčastim) i tematskim kartama., Naučit ćete opisati prirodnu promjenu broja stanovnika.
Videolekcija 5.4: Tko se seli? - Ishodi učenja: Naučit ćete objasniti pojam migracija., Naučit ćete objasniti vrste migracija., Naučit ćete objasniti uzroke migracija., Naučit ćete objasniti posljedice migracija., Naučit ćete objasniti prostorno kretanje stanovništva Hrvatske., Naučit ćete analizirati opće kretanje stanovništva koristeći se jednostavnim dijagramima (linijskim, stupčastim) i tematskim kartama.
Videolekcija 5.5: Kamo odlazi mladost i zašto starimo? - Ishodi učenja: Naučit ćete objasniti s pomoću dijagrama i tematskih karata obrazovnu strukturu stanovništva na primjerima iz Hrvatske., Naučit ćete objasniti s pomoću dijagrama i tematskih karata gospodarsku strukturu stanovništva na primjerima iz Hrvatske., Naučit ćete objasniti s pomoću dijagrama i tematskih karata biološku strukturu stanovništva na primjerima iz Hrvatske., Naučit ćete identificirati demografske probleme Hrvatske na osnovi biološke i gospodarske strukture.
Tema 6: Hrvatska - to sam ja - Ishodi učenja: GEO OŠ A.6. 1. Učenik objašnjava stvaranje suvremene hrvatske države, opisuje političko uređenje i upravno-teritorijalnu organizaciju Republike Hrvatske., GEO OŠ B.A.6.4. Učenik razlikuje ruralna i urbana naselja, prepoznaje funkcije i njihov prostorni raspored te objašnjava hijerarhiju gradskih naselja na primjeru Hrvatske.
Videolekcija 6.1: Bičva, čarapa ili sokna - Ishodi učenja: Naučit ćete objasniti utjecaje susjednih prostora na oblikovanje identiteta Hrvatske., Naučit ćete objasniti nastanak suvremene hrvatske države.
Videolekcija 6.2: Tko upravlja Hrvatskom? - Ishodi učenja: - naučit ćete opisati pojam republike, - naučit ćete opisati upravno-teritorijalnu organizaciju Hrvatske, - naučit ćete objasniti vrijednost demokracije i građanskih prava, osobito prava djece, - naučit ćete opisati trodijelnu vlast
Videolekcija 6.3: Grad ili selo, selo ili grad - Ishodi učenja: ‒ naučit ćete razlikovati i pokazati na geografskoj karti makroregionalna i regionalna središta u Hrvatskoj, ‒ naučit ćete identificirati sustav naselja kao oblik prostorne organizacije i objasniti hijerarhiju gradskih naselja, ‒ naučit ćete objasniti utjecaj gradskih funkcija na prostor (rad, stanovanje, školovanje, turizam, trgovina, kultura…) i s njima povezane migracije, ‒ naučit ćete nabrojiti i opisati gradske funkcije, ‒ naučit ćete razlikovati urbana i ruralna naselja te način života u njima
Tema 7: Više ili manje za održivo stanje - Ishodi učenja: GEO OŠ C.B.6.2. Učenik analizira podatke o gospodarskoj razvijenosti i procjenjuje stupanj razvijenosti države te objašnjava važnost usklađivanja gospodarskoga napretka i održivoga razvoja Hrvatske.
Videolekcija 7.2: Od šljive do pekmeza - Ishodi učenja: . naučit ćete objasniti važnost pojedinih djelatnosti za gospodarstvo zavičaja Hrvatske u okvirima održivog razvoja
Videolekcija 7.3: Je li turizam najvažniji? - Ishodi učenja: - naučit ćete objasniti važnost pojedinih djelatnosti za gospodarstvo zavičaja Hrvatske u okvirima održivog razvoja
Tema 8: Baštinimo bogatstvo - Ishodi učenja: GEO OŠ C.A.6.1. Učenik razlikuje kategorije zaštite prirode, navodi primjere zaštićene prirodne i kulturne baštine u Hrvatskoj, objašnjava važnost zaštićenih područja i lokaliteta kao gospodarskoga potencijala i elementa identiteta te sudjeluje u aktivnostima čuvanja i adekvatnoga vrednovanja baštine na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini.
Videolekcija 8.1: Darovi prirode koje trebamo čuvati - Ishodi učenja: Naučit ćete objasniti pojam i važnost baštine., Naučit ćete obrazložiti potrebu zaštite prirode na primjerima iz Hrvatske., Naučit ćete razlikovati oblike zaštite prirode., Naučit ćete imenovati na slijepoj karti stroge rezervate (SR) u Hrvatskoj., Naučit ćete imenovati na slijepoj karti nacionalne parkove (NP) u Hrvatskoj., Naučit ćete pokazati na geografskoj karti i prepoznati na karakterističnim fotografijama hrvatske lokalitete s UNESCO-ova popisa svjetske baštine.
Videolekcija 8.2: Hrvatski parkovi pod zaštitom - Ishodi učenja: Naučit ćete obrazložiti potrebu zaštite prirode na primjerima iz Hrvatske., Naučit ćete razlikovati oblike zaštite prirode., Naučit ćete imenovati na slijepoj karti parkove prirode (PP) u Hrvatskoj., Naučit ćete imenovati na slijepoj karti regionalne parkove (RP) u Hrvatskoj., Naučit ćete imenovati na slijepoj karti geoparkove (GP) u Hrvatskoj.
Videolekcija 8.3: Kultura u nama i oko nas - Ishodi učenja: Naučit ćete navesti primjere kulturne materijalne baštine u Hrvatskoj., Naučit ćete navesti primjere kulturne nematerijalne baštine u Hrvatskoj., Naučit ćete pokazati na geografskoj karti hrvatske lokalitete s UNESCO-ova Popisa svjetske baštine., Naučit ćete prepoznati na karakterističnim fotografijama hrvatske lokalitete s UNESCO-ova Popisa svjetske baštine.
1. Vrijeme je, a ne leti
Vrijeme je, a ne leti
Vrijeme je, a ne leti
Ishodi:
GEO OŠ B.6.5. Učenik opisuje atmosferu i vrijeme, objašnjava najvažnije klimatske elemente, prikuplja i analizira podatke o vremenu te obrazlaže važnost vremenske prognoze.
GEO OŠ B.6.7. Učenik analizira prostorne organizacije i procese istraživačkim radom, korištenjem geografske karte i IKT-a.
U ovoj videolekciji govorit će se o razlici između vremena i klime. Upoznat će se atmosfera i istaknuti važnost troposfere. Naučit će se opisati vrijeme. Shvatit će se važnost prikupljanja i analiziranja podatke o vremenu te važnost vremenske prognoze.
U ovoj videolekciji govorit će se o temperaturi zraka, tlaku zraka i vjetru. Objasnit će se zašto se vrijednosti temperature smanjuju s visinom, u kakvoj su vezi tlak zraka i vremenske promjene te upoznati planetarne vjetrove.
U ovoj videolekciji opisat ćemo okretanje Zemlje oko Sunca i nagnutost Zemljine osi te navesti posljedice. Uočit ćemo pojavnost i obilježja godišnjih doba. Upoznat ćemo obratnice i polarnice – paralele koje omeđuju toplinske pojaseve. Usporedit ćemo specifičnosti pojedinih toplinskih pojaseva.
U ovoj videolekciji govorit ćemo o klimatskim čimbenicima ili modifikatorima. Opisat ćemo i objasniti kako udaljenost od ekvatora, raspodjela kopna i mora, nadmorska visina i reljef, vjetar i morske struje, biljni pokrov i čovjek utječu na klimu.
U ovoj videolekciji govorit ćemo o klimatskim razredima i klimatskom dijagramu. Upoznat ćemo kako se očitava klimatski dijagram te usporediti obilježja i pojavnost različitih klimatskih razreda na Zemlji.
3. U kojem je razredu Hrvatska?
U kojem je razredu Hrvatska?
U kojem je razredu Hrvatska?
Ishodi:
GEO OŠ B.6.6. Učenik objašnjava složene utjecaje na obilježja klime, uspoređuje klimatske dijagrame te čita kartu klasifikacije klima.
GEO OŠ C.6.3. Učenik objašnjava međuovisnost klime, tla i živoga svijeta te utjecaj čovjeka na promjenu bioraznolikosti na primjerima iz zavičaja i Hrvatske.
U ovoj videolekciji govorit ćemo o umjereno toplim kišnim i snježno-šumskim klimama koje su rasprostranjenene području Hrvatske. S pomoću klimatskih dijagrama i tematske karte analizirat ćemo i usporediti tipove klime u Hrvatskoj.
U ovoj videolekciji govorit ćemo o tlu. Upoznat ćemo značenje pojma tlo i najčešće vrste tala u Hrvatskoj. Naučit ćemo razlikovati vrste tala. Uočit ćemo povezanost klime, tla, biljnog i životinjskog svijeta. Primijenit ćemo naučeno općenito i na primjerima iz Hrvatske.
4. Zalog za budućnost
Zalog za budućnost
Zalog za budućnost
Ishodi:
GEO OŠ C.6.4. Učenik navodi i opisuje prirodna bogatstva, sirovine i izvore energije, navodi vrste onečišćenja i mjere zaštite te objašnjava važnost selektiranja otpada.
U ovoj videolekciji govorit ćemo o prirodnim bogatstvima, sirovinama i izvorima energije. Naučit ćemo razlikovati obnovljive od neobnovljivih izvora energije te objasniti utjecaj njihove uporabe na okoliš. Opisat ćemo važnost prirodnih bogatstava Hrvatske, doznati kojim sirovinama naša zemlja raspolaže i uočiti dostupne obnovljive izvore na prostoru Hrvatske.
U ovoj videolekciji govorit ćemo o uzrocima i posljedicama onečišćenja, o načinima moguće zaštite od onečišćenja te ćemo uočiti važnost odvajanja i recikliranja otpada.
5. #ZEMLJANI
#ZEMLJANI
#ZEMLJANI
Ishodi:
GEO OŠ B.A.6.3. Učenik objašnjava raznolikost svjetskoga stanovništva analizirajući pojedine strukture, identificira probleme koji iz toga proizlaze te izgrađuje pozitivan i tolerantan odnos prema drugim kulturnim zajednicama poštujući raznolikosti.
GEO OŠ B.A.6.1. Učenik interpretira podatke o broju i razmještaju stanovnika i gustoći naseljenosti na primjerima iz Hrvatske i svijeta.
GEO OŠ B.A.6.2. Učenik analizira sastavnice općega kretanja stanovništva svijeta i Hrvatske te njezinih prirodnih cjelina i županija.
U ovoj videolekcijii objasnit ćemo jezičnu, vjersku i narodnosnu strukturu stanovništva na primjerima iz svijeta i Hrvatske. Navest ćemo primjere različitih pisama te razlikovati jezike međunarodnog sporazumijevanja od jezika s najviše govornika.
U ovoj videolekciji navest će se približan broj stanovnika u Hrvatskoj i svijetu te naglasiti važnost popisa stanovništva kao postupka kojim se prikupljaju osnovni podatci o stanovništvu neke države. Usporednom analizom podataka opisat će se kretanje broja stanovnika, razmještaj stanovništva i gustoća naseljenosti u svijetu i Hrvatskoj. Na temelju analize podataka identificirat će se depopulacija kao dominantan demografski proces u Hrvatskoj.
U ovoj videolekciji opisat ćemo prirodnu promjenu broja stanovnika i objasniti odrednice prirodnoga kretanja. Na primjerima iz svijeta i Hrvatske istaknut ćemo uzroke i posljedice prirodne promjene. Služeći se jednostavnim dijagramima, objasnit ćemo prirodno kretanje stanovništva Hrvatske.
U ovoj videolekciji objasnit ćemo pojam migracija. Navest ćemo i objasniti vrste, uzroke i posljedice migracija. Objasnit ćemo prostorno kretanje stanovništva Hrvatske.
U ovoj videolekciji objasnit ćemo obrazovnu, gospodarsku i biološku strukturu stanovništva Hrvatske. Na osnovi analize biološke i gospodarske strukture identificirat ćemo demografske probleme Hrvatske.
6. Hrvatska - to sam ja
Hrvatska - to sam ja
Hrvatska - to sam ja
Ishodi:
GEO OŠ A.6. 1. Učenik objašnjava stvaranje suvremene hrvatske države, opisuje političko uređenje i upravno-teritorijalnu organizaciju Republike Hrvatske.
GEO OŠ B.A.6.4. Učenik razlikuje ruralna i urbana naselja, prepoznaje funkcije i njihov prostorni raspored te objašnjava hijerarhiju gradskih naselja na primjeru Hrvatske.
U uvodnom dijelu lekcije opisat će se pojam republike i trodijelne vlasti. U drugom dijelu objasnit će se vrijednost demokracije i građanskih prava, osobito prava djece. U trećem dijelu opisat će se upravno-teritorijalna organizacija Hrvatske, a u završnom će dijelu učenici s pomoću zadataka za vrednovanje provjeriti usvojenost ishoda.
U ovoj videolekciji opisat ćemo urbana i ruralna naselja te način života u njima. Nabrojit ćemo i opisati gradske funkcije te objasniti njihov utjecaj na prostor i s time povezane migracije. Imenovat ćemo i pokazati na geografskoj karti makroregionalna i regionalna središta Hrvatske.
7. Više ili manje za održivo stanje
Više ili manje za održivo stanje
Više ili manje za održivo stanje
Ishodi:
GEO OŠ C.B.6.2. Učenik analizira podatke o gospodarskoj razvijenosti i procjenjuje stupanj razvijenosti države te objašnjava važnost usklađivanja gospodarskoga napretka i održivoga razvoja Hrvatske.
U ovoj videolekciji govorit ćemo o djelatnostima, skupinama djelatnosti i pokazateljima gospodarske razvijenost. Opisat ćemo i analizirati pojedine pokazatelje gospodarske razvijenosti i usporediti razvijenost odabranih država.
U ovoj videolekciji govorit ćemo o djelatnostima primarne i sekundarne skupine, analizirat ćemo mogućnosti u sklopu prirodno-geografskih i društveno-geografskih obilježja te istaknuti ulogu navedenih djelatnosti u održivom razvoju.
U ovoj videolekciji govorit ćemo o o obilježjima tercijarnih djelatnosti u Hrvatskoj. Opisat ćemo važnost turizma, prometa i trgovine za gospodarstvo Hrvatske u okvirima održivog razvoja.
8. Baštinimo bogatstvo
Baštinimo bogatstvo
Baštinimo bogatstvo
Ishodi:
GEO OŠ C.A.6.1. Učenik razlikuje kategorije zaštite prirode, navodi primjere zaštićene prirodne i kulturne baštine u Hrvatskoj, objašnjava važnost zaštićenih područja i lokaliteta kao gospodarskoga potencijala i elementa identiteta te sudjeluje u aktivnostima čuvanja i adekvatnoga vrednovanja baštine na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini.
U uvodnom dijelu lekcije objasnit će se što je baština te naglasiti važnost baštine. Navest će se kategorije zaštite prirode u Hrvatskoj i što ih razlikuje. Na primjerima strogih rezervata i nacionalnih parkova u Hrvatskoj obrazložit će se potreba zaštite prirode. Na slijepoj karti imenovat će se strogi rezervati i nacionalni parkovi u Hrvatskoj. Na karakterističnim fotografijama pokazat će se hrvatska prirodna baština s UNESCO-ova popisa svjetske baštine. U završnom dijelu učenici će uz pomoć interaktivnih sadržaja provjeriti usvojenost ishoda.
U uvodnom dijelu lekcije ponovit će se što je baština i u čemu je važnost baštine, koje oblike zaštite prirode razlikujemo u Hrvatskoj te koji su strogi rezervati i nacionalni parkovi Hrvatske. Na primjerima parkova prirode, regionalnih parkova i geoparkova u Hrvatskoj objasnit će se potreba zaštite prirode. Na slijepoj karti imenovat će se parkovi prirode, regionalni parkovi i geoparkovi u Hrvatskoj. U završnom dijelu učenici će s pomoću interaktivnih sadržaja provjeriti usvojenost ishoda.
U uvodnom dijelu lekcije objasnit će se razlika između prirodne i kulturne baštine. Zatim ćemo prikazati podjelu kulturne baštine te navesti primjere materijalne i nematerijalne baštine u Republici Hrvatskoj koji se nalaze na UNESCO-ovu Popisu svjetske baštine. U završnom dijelu učenici će s pomoću zadataka za vrednovanje provjeriti usvojenost ishoda.