Učitavanje

Likovna Umjetnost 1

Digitalni obrazovni sadržaj za 1. razred opće gimnazije za nastavni predmet Likovna umjetnost

Kristina Antolić, Maja Ferček, Vlasta Sokolić, Nataša Tram (1. tema)

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći analizirati djelo koje se uklapa u teme Ljudsko tijelo u likovnoj umjetnosti i Pogled na svijet te izražava kritički stav.
  • U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/ umjetničke baštine koja se uklapa u u teme Ljudsko tijelo u likovnoj umjetnosti i Pogled na svijet.
  • U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila.
  • Djelomično ću moći istražiti odabrani problem u sklopu tema Ljudsko tijelo u likovnoj umjetnosti i Pogled na svijet te prezentirati/ izlagati rezultat istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju.
  • Djelomično ću moći raspraviti o različitim umjetničkim pristupima ljudskome tijelu i vizualnoj stvarnosti te argumentirati vlastiti kritički stav.
  • Djelomično ću moći analizirati i kritički prosuditi umjetničko djelo na temelju neposrednoga kontakta.

Popis tema i videolekcija

  1. Tema 1: Pogled na svijet kroz formu - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati djelo koje se uklapa u temu te izraziti kritički stav., U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/ umjetničke baštine koja se uklapa u temu., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem u sklopu teme te prezentirati/ izložiti rezultat istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju., Djelomično ću moći raspraviti o različitim umjetničkim pristupima ljudskome tijelu i vizualnoj stvarnosti te argumentirati vlastiti kritički stav., Djelomično ću moći analizirati i kritički prosuditi umjetničko djelo na temelju neposrednoga kontakta.
    1. Videolekcija 1.1: Kako doživljavamo i intepretiramo umjetnost? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći odrediti kako su likovni materijali i tehnike uvjetovali likovna i stilska obilježja slika., U potpunosti ću moći usporediti likovne elemente i kompozicijska načela na apstraktnoj i figurativnoj slici iz različitih razdoblja., U potpunosti ću moći usporediti skulpture prema elementima forme, materijalima i tehnikama., U potpunosti ću moći zaključiti kako povijesni, društveni i funkcionalni kontekst utječu na značenje skulpture., U potpunosti ću moći procijeniti važnost odabranih primjera nacionalne kiparske baštine.
    2. Videolekcija 1.2: Figuracija i apstrakcija - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći prepoznati različite oblike apstrakcije i figuracije., U potpunosti ću moći usporediti likovne elemente i kompozicijska načela u slikama geometrijske i organičke apstrakcije., U potpunosti ću moći odrediti kako su tehnike i postupci uvjetovali apstraktni ekspresionizam i optičku umjetnost., Djelomično ću moći iznositi kritički stav o djelu figurativne ili apstraktne forme koje je odabrano u lokalnom muzeju., U potpunosti ću moći zaključiti kako je društveno-povijesni kontekst odredio likovne karakteristike umjetničkog djela.
    3. Videolekcija 1.3: Kako prikazujemo prostor? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći usporediti način prikazivanja dubine geometrijskom perspektivom u renesansi i manirizmu., U potpunosti ću moći smjestiti umjetničko djelo u određeno povijesno razdoblje i/ili stil prema perspektivi., U potpunosti ću moći istražiti povijesni i kulturni kontekst ikonografske, vertikalne i obrnute perspektive., U potpunosti ću moći demonstrirati razumijevanje geometrijske perspektive ucrtavanjem konvergencije linija u zadanoj slici., U potpunosti ću moći odrediti karakteristike ikonografske, vertikalne, obrnute, geometrijske, atmosferske, kolorističke i poliperspektive., Djelomično ću moći odrediti utjecaj društveno-povijesnog konteksta na način prikazivanja prostora u različitim povijesnim razdobljima i stilovima.
    4. Videolekcija 1.4: Konceptualna umjetnost - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći kritički vrednovati odnos pojedinca i društva prema pojedinim djelima konceptualne nacionalne umjetničke baštine., U potpunosti ću moći istražiti elemente koncepta u različitim oblicima likovnih i vizualnih umjetnosti., U potpunosti ću moći argumentirano iznositi mišljenje na problemsku temu antiumjetnosti., U potpunosti ću moći zaključiti koje su glavne odrednice i karakteristike koncepta zadanih umjetničkih djela., U potpunosti ću moći odrediti kako odabir umjetničkih postupaka i materijala oblikuje ideju konceptualnoga umjetničkog djela.
    5. Videolekcija 1.5: Pogled na svijet kroz objektiv - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti razlike dokumentarne, komercijalne i umjetničke fotografije., U potpunosti ću moći analizirati karakter svjetlosti i kompozicijske elemente te izraziti kritički stav o tome kako pridonose umjetničkoj ideji fotografije., U potpunosti ću moći analizirati elemente oblikovanja filma i izraziti kritički stav o tome kako su odredili umjetničku ideju., Djelomično ću moći kritički prosuditi načine interpretacije vizualne stvarnosti u novim medijima., Djelomično ću moći procijeniti važnost odabranih primjera nacionalne, fotografske, filmske i multimedijske baštine., Djelomično ću moći razlikovati upotrebu i bilježenje stvarnosti u fotografiji, filmu i videu.
  2. Tema 2: Pogled na svijet kroz teme - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati djelo koje se uklapa u temu te izrazizi kritički stav., U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/ umjetničke baštine koja se uklapa u temu., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem u sklopu teme te prezentirati/ izložiti rezultat istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju., Djelomično ću moći raspraviti o različitim umjetničkim pristupima ljudskome tijelu i vizualnoj stvarnosti te argumentirati vlastiti kritički stav., Djelomično ću moći analizirati i kritički prosuditi umjetničko djelo na temelju neposrednoga kontakta.
    1. Videolekcija 2.1: Teme u povijesti umjetnosti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći prepoznavati različite interpretacije iste teme (animalizam, mrtva priroda, krajolik) u različitim povijesnim periodima., U potpunosti ću moći prepoznavati likovne elemente i kompozicijska načela u zadanim umjetničkim djelima različitih tema., U potpunosti ću moći razvrstavati zadane teme prema povijesnim razdobljima i stilovima., Moći ću iznositi kritički stav o zastupljenosti pojedinih tema u određenim povijesno-umjetničkim periodima, te zaključivati kako je društveno-povijesni kontekst odredio specifične teme., U potpunosti ću moći zaključiti kako je društveno-povijesni kontekst odredio specifične teme.
    2. Videolekcija 2.2: Sakralne, povijesne, mitološke i fantastične teme - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći prepoznati likovne elemente, načine oblikovanja i kompozicijska načela umjetničkog djela., U potpunosti ću moći razvrstati umjetnička djela prema temi koju prikazuju., U potpunosti ću moći razmatrati utjecaj društvenog konteksta na odabir teme, sadržaja i motiva umjetničkih djela., Djelomično ću moći povezati umjetničko djelo s vrstom pisanog izvora prema kojem je nastalo (sakralne, povijesne i mitološke teme)., U potpunosti ću moći usporediti odnos teme i sadržaja umjetničkih djela različitih stilskih razdoblja.
    3. Videolekcija 2.3: Portret i autoportret - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći odrediti kako su likovni materijali i tehnike uvjetovali likovna i stilska obilježja umjetničkog djela., U potpunosti ću moći usporediti pristup istoj temi u umjetničkim djelima različitih stilova, pravaca i razdoblja., U potpunosti ću moći iznositi pozitivne i negativne argumente o ulozi selfija u današnjem društvu., U potpunosti ću moći utvrditi razliku ili povezanost između načina oblikovanja portreta i stvarnog izgleda osobe u kontekstu umjetničke ideje., U potpunosti ću moći usporediti elemente konceptualnog, modernog i tradicionalnog pristupa u hrvatskom autoportretu., Djelomično ću moći kritički vrednovati odnos pojedinca i društva prema pojedinim djelima nacionalne umjetničke baštine., Moći ću istražiti obrnutom kronologijom povijest svjetskog autoportreta.
  3. Tema 3: Ljudsko tijelo u umjetnosti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati djelo koje se uklapa u temu te izraziti kritički stav., U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/ umjetničke baštine koja se uklapa u temu., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem u sklopu teme te prezentirati/ izložiti rezultat istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju., Djelomično ću moći raspraviti o različitim umjetničkim pristupima ljudskome tijelu i vizualnoj stvarnosti te argumentirati vlastiti kritički stav., Djelomično ću moći analizirati i kritički prosuditi umjetničko djelo na temelju neposrednoga kontakta.
    1. Videolekcija 3.1: Tijelo u tragovima - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti rukopisne karakteristike na uvećanim detaljima i povezati ih s umjetničkim djelom., U potpunosti ću moći odrediti kako su likovni materijali i tehnike odredili formalna obilježja umjetničkoga djela., U potpunosti ću moći usporediti utjecaj društveno-povijesnog konteksta na načine razlaganja forme., Moći ću usporediti utjecaj društveno-povijesnog konteksta na načine razlaganja forme i korištenja tijela kao sredstvom., Djelomično ću moći zaključiti koje su odrednice umjetničkog i društveno-povijesnog konteksta akcijskog slikarstva i korištenja tijelom kao sredstvom.
    2. Videolekcija 3.2: Tijelo kao subjekt - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći razlikovati različite vrste izvedbenih umjetnosti., U potpunosti ću moći prosuditi utjecaj društveno-povijesnog konteksta na korištenje tijela kao subjekta u umjetnosti., Djelomično ću moći analizirati dokumentarnu snimku primjera izvedbenih umjetnosti i izdvojiti glavne karakteristike., Djelomično ću moći argumentirati kritički stav o načinima korištenja ljudskog tijela radi izražavanja umjetničke ideje., Djelomično ću moći objašnjavati važnost i aktualnost nacionalnih primjera izvedbene umjetnosti., U potpunosti ću moći zaključiti koje su odrednice umjetničkog koncepta analiziranih primjera izvedbenih umjetnosti.
    3. Videolekcija 3.3: Tijelo kao objekt ljepote - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti utjecaj grčkih stilova na razvoj ideala ljepote srednjeg i ranog novog vijeka., U potpunosti ću moći analizirati uporabu likovnih elemenata i načina oblikovanja figurativne forme na zadanim primjerima., U potpunosti ću moći razmatrati utjecaj društveno-povijesnoga konteksta na promjene ideala ljepote i načine prikazivanja ljudskoga., Djelomično ću moći usporediti načine proporcioniranja ljudskog tijela u egipatskom i grčkom kanonu., Djelomično ću moći povezati zadana umjetnička djela s odgovarajućim stilom., U potpunosti ću moći istražiti proporcioniranje i likovno oblikovanje ljudskog tijela u arhaici, klasici i helenizmu., Djelomično ću moći iznositi argumente o promjenjivosti i uvjetovanosti ideala i stereotipa u prapovijesti i današnjem društvu.
    4. Videolekcija 3.4: Tijelo kao objekt smrti i kult plodnosti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći uspoređivati načine oblikovanja na primjerima iste teme, ali različitog povijesnog razdoblja ili stila., Djelomično ću moći istraživati prikaze ležećih Venera u kontekstu kulta plodnosti., Djelomično ću moći zaključivati kako društveno-povijesni kontekst i stil utječu na način oblikovanja., Djelomično ću moći povezivati zadana umjetnička djela s odgovarajućim stilom ili povijesnim razdobljem., Djelomično ću moći iznositi argumente o načinu na koji određena umjetnička djela odražavaju ideale ljepote., U potpunosti ću moći analizirati uporabu likovnih elemenata, načine oblikovanja i kompozicijska načela te stilska obilježja zadanih umjetničkih djela.
Pojmovnik