Učitavanje

Likovna Umjetnost 3

Digitalni obrazovni sadržaj za 3. razred opće gimnazije za nastavni predmet Likovna umjetnost

Kristina Antolić, Maja Ferček, Vlasta Sokolić, Nataša Tram (1. dio)

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći analizirati djela te izražavati kritički stav.
  • U potpunosti ću moći procjenjivati važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/ umjetničke baštine.
  • U potpunosti ću moći prosuđivati međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila.
  • Djelomično ću moći istraživati odabrani problem te prezentirati/izlagati rezultate istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju.
  • Djelomično ću moći raspravljati o utjecaju kulta, vjere, duhovnosti, filozofije, znanosti i tehnologije na umjetničko stvaralaštvo te argumentirati vlastiti kritički stav.
  • Djelomično ću moći analizirati i kritički prosuđivati umjetnička djela na temelju neposrednoga kontakta.

Popis tema i videolekcija

  1. Tema 1: Umjetnost i tumačenje svijeta - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati djela te izražavati kritički stav., U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/ umjetničke baštine., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem te prezentirati/izlagati rezultate istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju., Djelomično ću moći raspraviti o utjecaju kulta, vjere, duhovnosti, filozofije, znanosti i tehnologije na umjetničko stvaralaštvo te argumentirati vlastiti kritički stav.
    1. Videolekcija 1.1: Umjetničko djelo kao kozmos - ikonografski programi - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti ikonografske programe na arhitekturi različitih perioda i stilova., U potpunosti ću moći identificirati ikonografske prizore unutar ikonografskog programa., U potpunosti ću moći iznositi argumente o promjeni značenja koja nastaje promjenom ikonografskog programa., U potpunosti ću moći odrediti značenje ikonografskog programa interpretirajući odraz vjere., U potpunosti ću moći iznijeti kritički stav o odnosu pojedinca i zajednice prema nacionalnoj baštini., U potpunosti ću moći zaključiti o utjecaju društveno-povijesnog konteksta na oblikovanje ikonografskog programa.
    2. Videolekcija 1.2: Tumačenje pisanog teksta slikom - ikonografske metode - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći identificirati simbole, atribute i ikonografske metode u zadanim likovnim primjerima., U potpunosti ću moći raspraviti o tome kako određena metoda prenosi vjersku misao., U potpunosti ću moći usporediti pristup istom likovnom problemu u umjetničkim djelima različitih stilova, pravaca i razdoblja interpretirajući odraz vjere., U potpunosti ću moći iznijeti kritički stav o važnosti odabranih primjera nacionalne slikarske i kiparske baštine., U potpunosti ću moći smjestiti analizirano umjetničko djelo u odgovarajući stil ili razdoblje., U potpunosti ću moći odrediti utjecaj društveno-povijesnog konteksta na ikonografske metode u odabranim likovnim primjerima.
    3. Videolekcija 1.3: Tumačenje svijeta kroz umjetnost drugih kultura - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istraživati suvremene interpretacije arhitektura drugih kultura., U potpunosti ću moći analizirati konstrukcije, oblikovanje prostora i sintezu likovnih umjetnosti u građevinama drugih kultura., U potpunosti ću moći određivati načine prikazivanja stvaranja svijeta u drugim kulturama., U potpunosti ću moći iznijeti kritički stav o načinima oblikovanja građevina različitih religija i kultura., U potpunosti ću moći odrediti društveno-povijesne i religijske kontekste koji su utjecali na oblikovanje arhitekture., Djelomično ću moći razumjeti simboliku i konstruktivne zahtjeve primijenjene u sakralnim objektima drugih kultura., Djelomično ću moći vidjeti ikonografske programe prezentirane na sakralnim objektima., Djelomično ću moći istražiti primjenu geometrije u kontekstu sakralnog prostora., U potpunosti ću moći istraživati arhitekturu drugih kultura i načine prenošenja vjerskih misli.
  2. Tema 2: Umjetnost i znanost - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati djela te izražavati kritički stav., U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/ umjetničke baštine., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem te prezentirati/izlagati rezultate istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju., Djelomično ću moći raspraviti o utjecaju kulta, vjere, duhovnosti, filozofije, znanosti i tehnologije na umjetničko stvaralaštvo te argumentirati vlastiti kritički stav., Djelomično ću moći analizirati i kritički prosuditi umjetničko djelo na temelju neposrednog kontakta.
    1. Videolekcija 2.1: Zlatni rez – od proporcije do filozofije - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti konstrukcije zlatnog reza na formatima umjetničkih djela i na vlastitom tijelu., U potpunosti ću moći obilježiti zlatni rez u kompozicijama slika i skulptura., U potpunosti ću moći odrediti značenje zlatnog reza u religijskom i znanstvenom kontekstu., U potpunosti ću moći zaključiti kakav je utjecaj zlatnog reza na komponiranje u arhitekturi., Djelomično ću moći istražiti konstrukcije zlatnog reza na formatima umjetničkih djela., Djelomično ću moći iznositi argumente o simboličkoj ulozi proporcija zlatnog reza., Moći ću analizirati umjetničko djelo koje se uklapa u teme Ljudsko tijelo u likovnoj umjetnosti i Pogled na svijet te ćete izražavati kritički stav., U potpunosti ću moći istražiti podrijetlo zlatnog reza u znanosti i umjetnosti., Moći ću prosuđivati međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila.
    2. Videolekcija 2.2: Utjecaj znanosti na razvoj tehnologije u arhitekturi - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istraživati teorije o prapovijesnim i starovjekovnim tehnologijama., U potpunosti ću moći prepoznati jedinstvenost konstruktivnih rješenja na primjeru šibenske katedrale i važnost za svijet., U potpunosti ću moći zaključiti kako je određena tehnologija omogućila određene konstrukcije i oblike prostora., U potpunosti ću moći odrediti utjecaj društveno-povijesnog konteksta i znanosti na primjenu novih tehnologija u gradnji., Djelomično ću moći izraziti kritički stav o primjeni suvremenih konstruktivnih rješenja u arhitekturi vlastitog grada., U potpunosti ću moći analizirati materijale, tehnike i postupke koji omogućuju nova konstruktivna i oblikovna rješenja arhitekture.
    3. Videolekcija 2.3: Utjecaj znanosti na umjetnički proces - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći utvrditi utjecaj znanstvenih otkrića na proizvodnju boja i primjenu kemijskih postupaka u slikarstvu., U potpunosti ću moći odrediti utjecaj znanosti i novih tehnologija na kiparstvo, slikarstvo i druge medije., U potpunosti ću moći istražiti povijest fotografije kroz razvoj kemijskih fotografskih postupaka., U potpunosti ću moći iznositi kritički stav o utjecaju pojedinih umjetnika i umjetničkih djela na daljnji tijek umjetničkoga stvaralaštva u nacionalnom kontekstu., Djelomično ću moći analizirati vizualne karakteristike umjetničkih djela različitih povijesnih razdoblja nastale upotrebom različitih materijala., U potpunosti ću moći upoznati različita optička pomagala koja su oblikovala prikazivanje prostora i pogled., U potpunosti ću moći istražiti društveno-povijesni kontekst u kojem znanost utječe na promjenu upotrebe umjetničkih materijala.
    4. Videolekcija 2.4: Znanost kao umjetnost - Ishodi učenja: Djelomično ću moći donositi zaključke o utjecaju umjetničkih tehnika i postupaka na oblikovanje umjetničke ideje., U potpunosti ću moći istražiti korištenje znanstvenih eksperimenata u umjetničkom procesu., U potpunosti ću moći odrediti utjecaj znanstvenih otkrića na karakteristike likovnih prikaza., U potpunosti ću moći utvrditi interakciju znanosti i likovnosti na primjerima., U potpunosti ću moći analizirati likovne elemente kojima se postiže iluzija boje, volumena, prostora i kretanja., U potpunosti ću moći iznositi argumente o relativnosti percepcije i njezinu korištenju u umjetnosti.
    5. Videolekcija 2.5: Umjetnost u tehnosferi - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći iznositi argumente o različitim oblicima pojavljivanja umjetnosti u tehnološki posredovanoj kulturi., U potpunosti ću moći iznositi kritički stav o utjecaju imerzivnih iskustava na doživljaj umjetničkog djela., U potpunosti ću moći uspostavljati vezu između pojave digitalne umjetnosti i današnjeg društva., U potpunosti ću moći donositi zaključke o prožimanju digitalne tehnologije i umjetnosti u novim medijima., U potpunosti ću moći odrediti važnost vizualnog oblikovanja za digitalni dizajn u industriji računalnih igara., U potpunosti ću moći istražiti umjetnost u virtualnom prostoru galerija i muzeja.
  3. Tema 3: Umjetnost i duhovnost - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati djela te izražavati kritički stav., U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/ umjetničke baštine., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem te prezentirati/izlagati rezultate istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju., Djelomično ću moći raspraviti o utjecaju kulta, vjere, duhovnosti, filozofije, znanosti i tehnologije na umjetničko stvaralaštvo te argumentirati vlastiti kritički stav., Djelomično ću moći analizirati i kritički prosuditi umjetničko djelo na temelju neposrednog kontakta.
    1. Videolekcija 3.1: Umjetnost kao filozofska ideja - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti utjecaj različitih filozofija na oblikovanje umjetničkih djela., U potpunosti ću moći odrediti kako je određena filozofija utjecala na oblikovanje umjetničkog djela., U potpunosti ću moći iznijeti argumente o tome kako umjetnička ideja odražavaju filozofiju svoga vremena., U potpunosti ću moći povezati pojedina umjetnička djela s odgovarajućim razdobljem ili stilom., Djelomično ću moći izraziti kritički stav o tome kako tehnike i načini oblikovanja odražavaju umjetničku ideju., U potpunosti ću moći iznijeti kritički stav o utjecaju pojedinih umjetnika i umjetničkih djela na daljnji tijek umjetničkoga stvaralaštva u nacionalnom kontekstu na primarno hrvatsko slikarstvo.
    2. Videolekcija 3.2: Funkcionalni i duhovni aspekti svjetlosti u umjetnosti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti ulogu i značenje svjetlosti od prapovijesti do danas., U potpunosti ću moći iznositi argumente o simboličkoj i funkcionalnoj ulozi svjetlosti u arhitekturi., U potpunosti ću moći odrediti važnost odabranih primjera nacionalne arhitektonske baštine., Djelomično ću moći povezati utjecaj znanstvenih spoznaja i upotrebu boje u slikarstvu., Djelomično ću moći donositi zaključke o tome kako društveno-povijesni i religijski kontekst utječu na korištenje svjetlosti u umjetničkim djelima., Djelomično ću moći analizirati vizualne karakteristike svjetlosti u slikarstvu i kiparstvu.
    3. Videolekcija 3.3: Umjetnost u službi rituala i religije - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći iznositi argumente o ulozi arhitekture, slikarstva i kiparstva u religioznim liturgijama., Djelomično ću moći odrediti povijesnu i stilsku slojevitost arhitektonskih primjera baštine u Hrvatskoj., Djelomično ću moći donositi zaključke o utjecaju društveno-povijesnog konteksta na prapovijesne, drevne i kršćanske rituale/liturgije., U potpunosti ću moći istražiti arhitektonske koncepte kultova i religija.
    4. Videolekcija 3.4: Prožimanja umjetnosti, znanosti i duhovnosti u povijesti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati oblikovanje forme, stilska obilježja, ikonografske sadržaje i značenje djela interpretirajući odraz kulta, vjere, filozofije, znanosti i tehnologije na likovnim primjerima., U potpunosti ću moći povezivati znanstvena otkrića i razvoj karakteristika pojedinih umjetničkih stilova., U potpunosti ću moći smještati umjetničko djelo u odgovarajuće razdoblje ili stil., Djelomično ću moći iznositi kritičko mišljenje o utjecaju znanosti i kulturoloških uvjerenja na razvoj umjetnosti u povijesti., U potpunosti ću moći istraživati međusobne utjecaje umjetnosti, znanosti i duhovnosti u različitim povijesnim razdobljima i stilovima.
Pojmovnik