Učitavanje

Likovna Umjetnost 4

Digitalni obrazovni sadržaj za 4. razred opće gimnazije za nastavni predmet Likovna umjetnost

Kristina Antolić, Maja Ferček, Vlasta Sokolić, Nataša Tram (1. dio)

Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

Što ću naučiti

  • U potpunosti ću moći analizirati djela te izražavati kritički stav.
  • U potpunosti ću moći prosuđivati međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila.
  • Djelomično ću moći istraživati odabrani problem te prezentirati/izlagati rezultate istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju.
  • Djelomično ću moći reinterpretirati ideju umjetničkoga djela izražavajući se u odabranome mediju.
  • Djelomično ću moći analizirati i kritički prosuđivati umjetnička djela na temelju neposrednoga kontakta.
  • U potpunosti ću moći procjenjivati važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/ umjetničke baštine.
  • Djelomično ću moći raspravljati o utjecaju kulta, vjere, duhovnosti, filozofije, znanosti i tehnologije na umjetničko stvaralaštvo te argumentirati vlastiti kritički stav.

Popis tema i videolekcija

  1. Tema 1: Umjetnost i moć - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati djela te izraziti kritički stav., U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/umjetničke baštine., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći reinterpretirati ideju umjetničkog djela izražavajući se u odabranome mediju., Djelomično ću moći raspraviti o utjecaju kulta, vjere, duhovnosti, filozofije, znanosti i tehnologije na umjetničko stvaralaštvo te argumentirati vlastiti kritički stav., Djelomično ću moći analizirati i kritički prosuditi umjetničko djelo na temelju neposrednoga kontakta., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem te prezentirati/izložiti rezultate istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju.
    1. Videolekcija 1.1: Umjetnost i propaganda - moć slike - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti umjetnička djela nastala u svrhu propagande u različitim povijesnim periodima i stilovima., U potpunosti ću moći razmatrati upotrebu likovne umjetnosti u propagandne svrhe., U potpunosti ću moći uspoređivati propagandnu ulogu umjetnosti u različitim društvima., U potpunosti ću moći smjestiti analizirano umjetničko djelo u odgovarajući stil/razdoblje., U potpunosti ću moći kritički vrednovati odnos pojedinca i društva prema pojedinim djelima umjetničke baštine., U potpunosti ću moći analizirati materijalna i izvedbena obilježja djela, likovne i ikonografske elemente, načine oblikovanja i kompozicijska načela korištena u svrhu iskazivanja moći i društvenoga položaja.
    2. Videolekcija 1.2: Cenzura umjetnosti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći raspraviti o cenzuri u umjetnosti., U potpunosti ću moći istražiti primjere cenzuriranih umjetničkih djela u povijesti umjetnosti., U potpunosti ću moći usporediti različite uzroke cenzure u likovnoj umjetnosti povezujući ih s odgovarajućim društveno-povijesnim kontekstom (vjerska, društvena, politička cenzura)., Moći ću kritički vrednovati odnos pojedinca i društva prema pojedinim djelima umjetničke baštine., U potpunosti ću moći reinterpretirati jedno cenzurirano umjetničko djelo tako da iskažem kritički stav o cenzuri u današnjem društvu., U potpunosti ću moći analizirati materijalna i izvedbena obilježja djela, likovne i ikonografske elemente, načine oblikovanja i kompozicijska načela., U potpunosti ću moći smjestitii analizirano umjetničko djelo u odgovarajući stil/ razdoblje.
    3. Videolekcija 1.3: Umjetnost kao društvena kritika - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći stvarati kritički vizualni rad koristeći se aproprijacijom s ciljem izražavanja društvene kritike., U potpunosti ću moći analizirati materijalna i izvedbena obilježja djela, likovne elemente, načine oblikovanja i kompozicijska načela korištena u svrhu izražavanja društvenog komentara., U potpunosti ću moći zaključivati o važnosti nacionalne konceptualne umjetničke baštine., Moći ću istražiti problematiziranje uloge umjetnika u društvu u hrvatskoj konceptualnoj umjetnosti., Djelomično ću moći raspravljati o položaju i ulozi umjetnika u društvu., Moći ću zaključivati na koji način likovna djela zrcale ili kritiziraju vrijednosti, ideje i uvjerenja vremena u kojemu su nastala (umjetnost kao društveni komentar).
    4. Videolekcija 1.4: Institucionalizacija umjetnosti - Ishodi učenja: Djelomično ću moći smjestiti analizirano umjetničko djelo u odgovarajući stil., U potpunosti ću moći iznositi argumente o utjecaju institucionalizacije na razvoj likovne umjetnosti., U potpunosti ću moći istražiti primjere otpora institucionalizaciji umjetnosti u 20. stoljeću., U potpunosti ću moći donositi zaključke o institucionalizaciji umjetnosti i primjera., U potpunosti ću moći iznositi kritički stav o značaju umjetničkog djela koje je odabrano u lokalnom muzeju., Djelomično ću moći analizirati materijalna i izvedbena obilježja djela, likovne i ikonografske elemente, načine oblikovanja i kompozicijska načela.
  2. Tema 2: Umjetnost i vizualna kultura - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati djela te izraziti kritički stav., U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/ umjetničke baštine., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem te prezentirati/izložiti rezultate istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju., Djelomično ću moći raspraviti o utjecaju kulta, vjere, duhovnosti, filozofije, znanosti i tehnologije na umjetničko stvaralaštvo te argumentirati vlastiti kritički stav.
    1. Videolekcija 2.1: Popularna kultura, konzumerizam i komercijalizacija umjetničkih djela - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći iznijeti argumente o utjecaju komercijalizacije i eksploatacije na likovne umjetnosti., U potpunosti ću moći odrediti kako je komercijalizacija utjecala na umjetnost i razvijanje otpora prema eksploataciji., U potpunosti ću moći identificirati motive popularne kulture u likovnoj umjetnosti., U potpunosti ću moći zaključiti kako su popularna kultura i masovni mediji utjecali na svakodnevni život., Djelomično ću moći iznositi argumente o utjecaju popularne kulture i masovnih medija na umjetnost i svakodnevni život., U potpunosti ću moći izraziti kritički stav o ulozi konzumerizma u današnjem društvu aproprijacijom.
    2. Videolekcija 2.2: Dizajn – umjetnost u svakodnevnom životu - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći iznijeti argumente o utjecaju Bauhaus dizajna na današnje oblikovanje proizvoda., U potpunosti ću moći identificirati vizualna sredstva i metode reklamne industrije i drugih masovnih medija., Djelomično ću moći predložiti vlastita rješenja prezentacije i kulturne promidžbe pojedinih umjetničkih djela., U potpunosti ću moći analizirati oblik i funkcionalnost zadanog proizvoda., U potpunosti ću moći donositi zaključke o utjecaju industrijske i tehnološke revolucije na grafički i produkt dizajn., Djelomično ću moći zaključiti kako su vizualne komunikacije utjecale na svakodnevni život., U potpunosti ću moći kritički prosuditi promidžbenu i gospodarsku ulogu umjetničke baštine.
    3. Videolekcija 2.3: Vizualna kultura i identitet - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći donijeti zaključke o pojavi feminizma u kontekstu politike identiteta., U potpunosti ću moći istražiti strip kao medij vizualne kulture., U potpunosti ću moći identificirati vizualna sredstva i metode dizajna u svrhu iskazivanja identiteta., Djelomično ću moći iznijeti kritički stav o tome kako revitalizacija industrijske baštine utječe na formiranje identiteta., Djelomično ću moći pronaći primjere likovne ili vizualne umjetnosti u svojem gradu i iznijeti kritički stav o tome kako doprinosi lokalnom identitetu.
  3. Tema 3: Umjetnost i stvaralački proces - Ishodi učenja: Djelomično ću moći raspraviti o utjecaju kulta, vjere, duhovnosti, filozofije, znanosti i tehnologije na umjetničko stvaralaštvo te argumentirati vlastiti kritički stav., Djelomično ću moći analizirati i kritički prosuditi umjetničko djelo na temelju neposrednog kontakta., U potpunosti ću moći analizirati djela te izražavati kritički stav., U potpunosti ću moći procijeniti važnost i društvenu odgovornost očuvanja nacionalne kulturne/ umjetničke baštine., U potpunosti ću moći prosuditi međuodnos konteksta i umjetničkoga djela/stila., Djelomično ću moći istražiti odabrani problem te prezentirati/izlagati rezultate istraživanja praktičnim radom u odabranome mediju., Djelomično ću moći reinterpretirati ideju umjetničkoga djela izražavajući se u odabranome mediju.
    1. Videolekcija 3.1: Od skice do umjetničkog djela - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati materijalna i izvedbena obilježja djela, likovne elemente, načine oblikovanja i kompozicijska načela korištena radi iskazivanja umjetničke ideje., U potpunosti ću moći uspoređivati rukopisna obilježja istoga umjetnika u različitim medijima., Djelomično ću moći uspoređivati razvijanje umjetničke ideje u različitim granama likovnih i vizualnih umjetnosti., Djelomično ću moći iznositi argumente o odnosu pojedinih faza unutar individualnoga stvaralačkog procesa (ideja, afektivni poticaj, realizacija)., Djelomično ću moći prosuđivati utjecaj društveno-povijesnoga i umjetničkog konteksta na stvaralaštvo pojedinog umjetnika., U potpunosti ću moći istraživati kreativne faze u radu jednog umjetnika.
    2. Videolekcija 3.2: Od tehničke vještine do intelektualnog čina - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti kakav je odnos prema tehničkoj vještini različitih umjetnika., U potpunosti ću moći iznositi argumente o tradicionalnome (tehnička vještina) i suvremenom (konceptualnom) odnosu prema stvaralačkome procesu., Djelomično ću moći razmatrati oblike antiumjetničkog pristupa procesu stvaranja., Djelomično ću moći kritički vrednovati odnos pojedinca i društva prema pojedinim djelima umjetničke baštine., Djelomično ću moći prosuđivati utjecaj društveno-povijesnog konteksta na odnos prema tehničkoj vještini u umjetnosti.
    3. Videolekcija 3.3: Ekspresija, ritual i automatizam - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći istražiti stvaralački proces umjetničkih djela koja imaju elemente ekspresije, rituala i automatizma., U potpunosti ću moći analizirati materijalna i izvedbena obilježja djela, likovne elemente i kompozicijska načela korištena radi iskazivanja umjetničke ideje., U potpunosti ću moći kritički vrednovati odnos pojedinca i društva prema pojedinim djelima umjetničke baštine., U potpunosti ću moći argumentirano iznijeti kritičko mišljenje o ulozi rituala i automatizma u umjetničkom stvaranju., Djelomično ću moći rekonstruirati stvaralački proces jednog umjetnika služeći se postupcima ekspresije, rituala ili automatizma., U potpunosti ću moći prosuditi kako su društvene i umjetničke okolnosti utjecale na eksperimentiranje s materijalima i procesima u 20. st. (proces kao ritual, automatizam, ekspresija).
    4. Videolekcija 3.4: Konstrukcija, dekonstrukcija i destrukcija - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći iznijeti argumente o umjetničkome stvaralaštvu kao racionalnome ili emocionalnome procesu., U potpunosti ću moći primijeniti destrukciju u stvaralačkome radu kojim ćete izražavati kritičko mišljenje., U potpunosti ću moći prosuditi kako su znanost, tehnologija i društvene okolnosti utjecale na eksperimentiranje s materijalima i procesima u 20. st., U potpunosti ću moći istražiti konstruktivne, dekonstruktivne i destruktivne oblike stvaranja., Djelomično ću moći iznijeti kritičko mišljenje o tome kako su pojedini umjetnici i umjetnička djela utjecali na daljnji tijek umjetničkoga stvaralaštva u nacionalnome kontekstu.
Pojmovnik