U potpunosti ću moći slušati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika.
U potpunosti ću moći čitati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika.
U potpunosti ću moći analizirati morfološka obilježja riječi i primjenjuje znanja pri oblikovanju teksta.
U potpunosti ću moći objasniti tvorbu riječi prema različitim tvorbenim načinima.
U potpunosti ću moći opisati osnovna obilježja funkcionalnih stilova na tekstu.
U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i usporediti svoje stavove sa stavovima drugih čitatelja.
U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove iste teme ili žanra na sadržajnoj i izraznoj razini i tumačiti reprezentativnost književne vrste u različitim književnopovijesnim razdobljima.
U potpunosti ću moći interpretirati književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst.
U potpunosti ću moći prosuditi utjecaj medijskih tekstova na oblikovanje stavova i vrijednosti primatelja.
U potpunosti ću moći analizirati tekstove iz europske kulturne baštine i kulturnoga kruga i njihov utjecaj na hrvatski kulturni identitet.
Djelomično ću moći govoriti upućivačke i raspravljačke tekstove u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja.
Djelomično ću moći pisati upućivačke i raspravljačke tekstove u kojima se ostvaruju obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom teksta i željenim učinkom na primatelja.
Djelomično ću moći stvaralački se izraziti prema vlastitome interesu potaknut tekstom.
Moći ću osmisliti i koristi se inovativnim i kreativnim oblicima djelovanja s ciljem održivosti.
Moći ću kritički promišljati o povezanosti vlastitoga načina života s utjecajem na okoliš i ljude.
Moći ću samostalno tražiti nove informacije iz različitih izvora, transformirati ih u novo znanje i uspješno ih primijeniti pri rješavanju problema.
Moći ću se koristiti različitim strategijama učenja i samostalno ih primijeniti u ostvarivanju ciljeva učenja i rješavanju problema u svim područjima učenja.
Moći ću samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje.
Moći ću pratiti učinkovitost učenja i svoje napredovanje tijekom učenja.
Moći ću samostalno se služiti društvenim mrežama i računalnim oblacima za potrebe učenja i osobnoga razvoja.
Moći ću preuzeti odgovornost za vlastitu sigurnost u digitalnome okružju i izgradnju digitalnoga identiteta.
Moći ću samoinicijativno i samostalno kritički procijeniti proces i rezultate pretraživanja te odabrati potrebne informacije među pronađenim informacijama.
Moći ću samostalno i odgovorno upravljati prikupljenim informacijama.
Moći ću aktivno sudjelovati u zaštiti i promicanju ljudskih prava.
Moći ću upravljati svojim obrazovnim i profesionalnim putem.
Moći ću analizirati vrijednosti svog kulturnog nasljeđa u odnosu na multikulturalni svijet.
Moći ću procijeniti važnost razvijanja i unaprjeđivanja komunikacijskih vještina i njihove primjene u svakodnevnome životu.
Moći ću procijeniti važnost rada na sebi i odgovornost za mentalno i socijalno zdravlje.
Moći ću se kritički odnositi prema promotivnim sadržajima.
Moći ću prepoznati važnost odgovornoga poduzetništva za rast i razvoj pojedinca i zajednice.
Popis tema i videolekcija
Tema 1: Receptivne jezične djelatnosti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći slušati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika., U potpunosti ću moći čitati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika., U potpunosti ću moći prosuditi utjecaj medijskih tekstova na oblikovanje stavova i vrijednosti primatelja.
Videolekcija 1.1: Kako se služiti aplikacijom Ispravi.me? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje., U potpunosti ću se moći kritički odnositi i zauzimati stav prema odabranim digitalnim tehnologijama za ostvarivanje kreativnoga zadatka., Moći ću prepoznati negativne strane uporabe digitalne tehnologije., Moći ću prepoznati svrhu aplikacije Ispravi.me., U potpunosti ću moći tumačiti strukturna obilježja teksta., Moći ću procjenjivati važnost uporabe različitih aplikacija., Moći ću odrediti doba nastanka aplikacije Hascheck., U potpunosti ću moći razlikovati upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika u skladu sa svrhom čitanja i namjenom., U potpunosti ću moći prikladno povezivati ideje iz tekstova sa svojim znanjem, iskustvom i drugim tekstovima.
Videolekcija 1.2: Ante Tomić: Jednom smo u Splitu imali Urbanistički zavod - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći protumačiti autorovo gledište i namjenu teksta te utjecaj teksta na primatelja., U potpunosti ću moći razlikovati činjenice od mišljenja., U potpunosti ću moći prikladno povezati ideje iz tekstova sa svojim znanjem, iskustvom i drugim tekstovima., U potpunosti ću moći izdvojiti autorske jezične konstrukcije svojstvene novinarsko-publicističkom i književnoumjetničkom stilu., U potpunosti ću moći obrazložiti utjecaj autorovih stavova na oblikovanje vlastitih stavova o temi., U potpunosti ću moći prepoznati prikrivenu svrhu medijske poruke., U potpunosti ću moći regulirati svoje učenje mijenjajući prema potrebi plan ili pristup učenju., U potpunosti ću moći protumačiti izdvojene ideje., U potpunosti ću moći protumačiti strukturna obilježja kolumne i žanrovskih obilježja teksta na osnovi pažljivoga čitanja.
Videolekcija 1.3: Astrofizika je svemirska arheologija - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći učiti kako upravljati svojim obrazovnim i profesionalnim putem., U potpunosti ću moći pripremiti se za buduće govorničke uloge po uzoru na konkretno panel-predavanje., U potpunosti ću moći slušati stručno predavanje i analizirati informacije i ideje bitne za svrhu slušanja., U potpunosti ću moći tumačiti jezična i govorna obilježja slušanoga teksta., U potpunosti ću moći učiti kako postavljati istraživačko pitanje i hipotezu, kako prikupljati, obrađivati, prikazivati, analizirati i interpretirati podatke, kako donositi zaključak, navoditi popis literature i izvora te kako predstaviti svoj istraživački rad., U potpunosti ću moći analizirati strukturna obilježja predavanja da biste učili kako upravljati vlastitim emocijama i ponašanjem i kako promicati kvalitetu života u zajednici., U potpunosti ću moći razlikovati govorne i razgovorne vrste upućivačkih i raspravljačkih tekstova različitih funkcionalnih stilova i oblika i iz različitih izvora u skladu s određenom svrhom slušanja i namjeni (informiranje, dokazivanje, uvjeravanje i zabavljanje).
Videolekcija 1.4: Darwinova (evo)Lucija - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje i informacije., U potpunosti ću moći razlikovati govorne i razgovorne vrste upućivačkih i raspravljačkih tekstova., U potpunosti ću moći slušati izlaganje i analizirati informacije i ideje bitne za svrhu slušanja., U potpunosti ću moći tumačiti jezična i govorna obilježja slušanog teksta., U potpunosti ću moći razlikovati pouzdane od nepouzdanih izvora informacija., Moći ću izdvojiti informacije., Moći ću opisati kako pripremiti izlaganje., Moći ću razlikovati činjenice od mišljenja., Moći ću procjenjivati stilska obilježja slušanoga teksta.
Tema 2: Produktivne jezične djelatnosti - Ishodi učenja: Djelomično ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i usporediti svoje stavove sa stavovima drugih čitatelja., U potpunosti ću moći govoriti upućivačke i raspravljačke tekstove u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja., U potpunosti ću moći pisati upućivačke i raspravljačke tekstove u kojima se ostvaruju obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom teksta i željenim učinkom na primatelja., U potpunosti ću moći opisati osnovna obilježja funkcionalnih stilova na tekstu.
Videolekcija 2.1: Kako otvoriti svoj korisnički račun na Tik-Toku - Ishodi učenja: Moći ću objašnjavati osobine aktivnog slušanja., Moći ću određivati značajke upute., Djelomično ću moći prosuđivati utjecaj medijskih tekstova na oblikovanje stavova i vrijednosti primatelja., Moći ću objašnjavati odnos prema društvenoj mreži., U potpunosti ću moći slušati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika., Djelomično ću moći pisati upućivačke i raspravljačke tekstove u kojima ću ostvarivati obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom teksta i željenim učinkom na primatelja., U potpunosti ću moći čitati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika., Moći ću opisivati značajke upute., Moći ću zaključivati iz iskustva.
Videolekcija 2.2: Nudite se za posao - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći oblikovati plan pisanja molbe u skladu s njezinom zadanom strukturom, oblikom i administrativnim stilom., U potpunosti ću moći sažimati prikupljene informacije i oblikovati ih u sadržajno i logički povezan tekst., U potpunosti ću moći oblikovati molbu prema zadanom modelu., U potpunosti ću moći pišući molbe, primjenjivati pravopisna i jezična pravila hrvatskoga standardnog jezika i obilježja administrativnog stila., U potpunosti ću moći iskazati sposobnost razlikovanja situacija u kojima se koriste različiti funkcionalni stilovi., U potpunosti ću moći razvijati komunikacijske vještine.
Videolekcija 2.3: Komentirajte kao kolumnisti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći sažimati prikupljene informacije i oblikovati ih u sadržajno i logički povezan tekst., U potpunosti ću moći kritički promišljati i vrednovati ideje., U potpunosti ću moći uočiti međuovisnost članova društva i proces društvene odgovornosti., Moći ću analizirati obilježja kolumne., Moći ću navoditi obilježja kolumne., U potpunosti ću moći razlikovati funkcionalne stilove hrvatskoga standardnog jezika., U potpunosti ću moći primjenjivati pravopisna i jezična pravila hrvatskoga standardnog jezika i obilježja publicističkog stila., U potpunosti ću moći primjenjivati pravila jezične kulture u različitim komunikacijskim situacijama., Moći ću navoditi područja vezana uz publicistički stil., Moći ću opisati obilježja kolumne., Moći ću povezivati tekstne vrste i različite funkcionalne stilove., U potpunosti ću moći oblikovati raspravljačke tekstove prema modelu i u skladu s jezično-strukturnim i stilskim obilježjima raspravljačkog diskursa.
Videolekcija 2.4: Priopćenje zainteresiranoj javnosti - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći promicati ulogu institucija i organizacija u zaštiti ljudskih prava., Moći ću razlikovati funkcionalne stilove hrvatskoga standardnog jezika., U potpunosti ću moći samostalno primjenjivati različite strategije učenja u ostvarivanju ciljeva učenja i rješavanju problema., U potpunosti ću moći promicati ulogu institucija poput Državnoga odvjetništva pri promicanju ljudskih prava., U potpunosti ću moći iznijeti vlastiti doživljaj i razumijevanje pripovijetke Kabanica Nikolaja Vasiljeviča Gogolja., U potpunosti ću moći prepoznati obilježja administrativno-poslovnoga funkcionalnoga stila., U potpunosti ću moći oblikovati tekst priopćenja za medije administrativno-poslovnim funkcionalnim stilom standardnog jezika., Moći ću opisati svrhu priopćenja., Moći ću prepoznati žanrovsku pripadnost tekstne vrste., Moći ću opisivati strukturna obilježja priopćenja., Moći ću izraziti razumijevanje književnog teksta., U potpunosti ću moći kritički se odnositi prema promotivnim sadržajima.
Videolekcija 2.5: Pišemo interpretacijski esej - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći osloniti se na svoju inspiraciju i svoje kreativne resurse (ideje, strategije, alate, tehnike...)., U potpunosti ću moći isprobavati različite nove postupke i tehnike pisanja., U potpunosti ću moći kombinirati ideje iz različitih područja u postupku pisanja., U potpunosti ću moći napisati koncept školskog interpretacijskog eseja., U potpunosti ću moći analizirati sadržajna, izrazna i idejna obilježja iz polaznog teksta., U potpunosti ću moći oblikovati plan pisanja raspravljačkog teksta., Moći ću prepoznati esejski zadatak., Moći ću prepoznati obilježja školskog eseja., Moći ću opisati svrhu interpretacijskog eseja., Moći ću prepoznati izlagačka obilježja teksta., Moći ću prepoznati strukturna obilježja eseja., U potpunosti ću moći izdvojiti tematske, strukturne i stilske posebnosti ulomka teksta i povezati ih s djelom u cijelosti.
Tema 3: Jezik u funkciji - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati morfološka obilježja riječi i primijenjivati znanja pri oblikovanju teksta., U potpunosti ću moći objasniti tvorbu riječi prema različitim tvorbenim načinima., U potpunosti ću moći opisati osnovna obilježja funkcionalnih stilova na tekstu.
Videolekcija 3.1: Po-slov-ic-a (ni)je uz-reč-ic-a - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći prepoznati oblikotvornu osnovu., U potpunosti ću moći razvrstati morfeme u leksičke i oblikotvorne., U potpunosti ću moći imenovati morfeme po položaju., U potpunosti ću moći raščlaniti riječi na morfeme., U potpunosti ću moći razlikovati slog i morfem., Moći ću prepoznati riječi tvorene sufiksalnim morfemima., Moći ću prepoznati oblikotvornu osnovu i nastavak., U potpunosti ću moći razlikovati osnovni morf i alomorf., U potpunosti ću moći razlikovati poslovice od uzrečica., Moći ću uočiti osnovni i izmijenjeni morf (alomorf).
Videolekcija 3.2: Gore gore gore gore? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći razlikovati promjenjive i nepromjenjive vrste riječi., U potpunosti ću moći uočiti greške u tvorbi oblika riječi., Moći ću razumjeti kako se naziva promjena po padežima., Moći ću prepoznati točnu uporabu brojevnog priloga., U potpunosti ću moći primijeniti znanja o morfološkim obilježjima u stvaranju tekst., Moći ću prepoznati podjelu riječi., Moći ću prepoznati podjelu promjenjivih vrsta riječi., Moći ću prepoznati podjelu glagolskih načina.
Videolekcija 3.3: Ispeci pa reci precizno i točno - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći razlikovati glagolske oblike., U potpunosti ću moći pravilno primijeniti oblike pasiva u kontekstu rečenice., U potpunosti ću moći primijeniti pravilne glagolske oblike u kontekstu rečenice., U potpunosti ću se moći služiti društvenim mrežama i računalnim oblacima za potrebe učenja i osobnoga razvoja., U potpunosti ću moći primijeniti oblike prikladne funkcionalnom stilu kojim je oblikovan tekst., U potpunosti ću moći primijeniti znanje o morfološkim obilježjima riječi u stvaranju teksta., Moći ću točno upotrebljavati glagolska vremena i načine., Moći ću primijeniti morfološka pravila pri oblikovanju teksta.
Videolekcija 3.4: Je'l da wow smjesta s oho smijenim? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći primjenjivati pravila jezične kulture u različitim komunikacijskim situacijama., U potpunosti ću moći uočavat i ispravljati česte pogreške i upotrebljavati hrvatske standardne riječi., U potpunosti ću moći primjenjivati znanja o morfološkim obilježjima riječi u stvaranju teksta., U potpunosti ću moći razlikovati gramatičke kategorije riječi i vrsta riječi na zadanim primjerima u kontekstu., Moći ću razlikovati brojeve i priloge., Moći ću razlikovati uzvike prema značenju., Moći ću definirati gramatičke kategorije riječi i vrste riječi., U potpunosti ću moći razlikovati priloge i pridjeve, prijedloge i priloge, veznike i čestice.
Videolekcija 3.5: U jednoroga roščić, rog ili rožina, a u babaroge rozi - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći odrediti način nastanka i pisanja pokrata., U potpunosti ću moći objasniti pojmove tvorenice, tvorbene osnove, tvorbeni načini., U potpunosti ću moći opisati, objasniti i razlikovati tvorbene načine., U potpunosti ću moći objasniti razliku između morfemske i tvorbene analize., U potpunosti ću moći razlikovati tvorbene od netvorbenih riječi., U potpunosti ću moći objasniti razliku između osnovne riječi, tvorenice i tvorbene osnove., Moći ću definirati pojmove u tvorbi riječi., Moći ću tvorbeno analizirati riječ., Moći ću odrediti tvorbene načine na primjeru.
Tema 4: Obilježja tekstnih vrsta - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći čitati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika., U potpunosti ću moći opisati osnovna obilježja funkcionalnih stilova na tekstu., U potpunosti ću moći slušati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika.
Videolekcija 4.1: Zašto su neka predavanja zanimljiva? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći razlikovati strukturu predavanja., U potpunosti ću moći uočiti namjenu predavanja., U potpunosti ću moći prepoznati važnost komunikacije s publikom., U potpunosti ću moći razlikovati činjenice od mišljenja., Moći ću prepoznati dijelove predavanja., Moći ću uočiti neverbalnu komunikaciju predavača., U potpunosti ću moći razlikovati funkcionalne stilove i uočiti obilježja konkretnog stila na zornom primjeru.
Videolekcija 4.2: Koja su obilježja interpretativnog eseja kao tekstne vrste? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći razlikovati različite vrste školskog eseja., Moći ću prepoznati funkcionalna obilježja teksta., U potpunosti ću moći analizirati strukturna i jezična obilježja interpretacijskog eseja., U potpunosti ću moći uočiti autorovo gledište i namjenu teksta te utjecaj teksta na primatelja., U potpunosti ću moći primijeniti jezična obilježja funkcionalnoga stila u skladu s normom hrvatskoga standardnog jezika., U potpunosti ću moći isprobati različite nove postupke i tehnike pisanja., Moći ću smjestiti esej u književnopovijesno razdoblje., Moći ću prepoznati diskurzivna obilježja eseja.
Videolekcija 4.3: Koja je razlika između usmene i pisane rasprave? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći razlikovati činjenice od mišljenja., U potpunosti ću moći uočavati pristranost i nepristranost izvora informacija., U potpunosti ću moći analizirati jezična obilježja funkcionalnoga stila i tumačiti njihovu usklađenost s normom hrvatskoga standardnog jezika., U potpunosti ću moći razvijati sliku o sebi., U potpunosti ću moći razlikovati raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika i iz različitih izvora u skladu s određenom svrhom čitanja i namjeni., U potpunosti ću moći tumačiti strukturna obilježja raspravljačkog teksta., U potpunosti ću moći razlikovati funkcionalne stilove hrvatskoga standardnog jezika., U potpunosti ću moći uočiti i tumačiti autorovo gledište i namjenu teksta te utjecaj teksta na primatelja.
Tema 5: Pravilno pisanje i govorenje - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći govoriti upućivačke i raspravljačke tekstove u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja., U potpunosti ću moći čitati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika., U potpunosti ću moći pisati upućivačke i raspravljačke tekstove u kojima se ostvaruju obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom teksta i željenim učinkom na primatelja., U potpunosti ću moći objasniti tvorbu riječi prema različitim tvorbenim načinima., U potpunosti ću moći opisati osnovna obilježja funkcionalnih stilova na tekstu.
Videolekcija 5.1: Iz lektorskoga ugla: Kako pravilno sastaviti popis literature i navođenih izvora? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći odrediti elemente bibliografskih jedinica., U potpunosti ću moći upoznati se preporukama Hrvatskog pravopisa., U potpunosti ću moći služiti se aplikacijama za pisanje bibliografskih jedinica., U potpunosti ću moći samostalno tražiti nove informacije iz različitih izvora i transformirati ih u novo znanje., Moći ću prepoznati obilježja oxfordskog stila navođenja., Moći ću analizirati bibliografsku jedinicu., U potpunosti ću moći odrediti obilježja stila navođenja u tekstu., U potpunosti ću moći objasniti način pisanja bibliografskih jedinica., U potpunosti ću moći osvijestiti važnost navođenja u tekstu.
Videolekcija 5.2: Lektorske bilješke: Neki su prijatelji – lažni prijatelji - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći objasniti pojmove lažni prijatelji, paronimija i paronimi., Moći ću razlikovati česte paronime., Moći ću primijeniti pravila jezične kulture u različitim komunikacijskim situacijama., Moći ću definirati pojam paronim., U potpunosti ću moći razumjeti značenjske razlike među leksemima uvjetovane tvorbom riječi., U potpunosti ću moći upotrijebiti pravilno lekseme u zadanome kontekstu., U potpunosti ću moći razlikovati upotrebu leksema., U potpunosti ću moći se koristiti različitim strategijama učenja., U potpunosti ću moći samostalno tražiti nove informacije iz različitih izvora i transformirati ih u novo znanje.
Videolekcija 5.3: Fonetičarska posla: Govorimo tijelom - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći uočiti pogreške u oblicima komunikacije., Moći ću prepoznati kako uspješno komunicirati., Moći ću prepoznati vrste komunikacije., U potpunosti ću moći razlikovati verbalnu, neverbalnu i paraverbalnu komunikaciju., Moći ću procjenjivati kako način komuniciranja utječe na uspješnost komunikacije., Moći ću prepoznati važnost rapport tehnike u komunikaciji., U potpunosti ću moći primijeniti pravogovorna pravila hrvatskoga standardnoga jezika uvažavajući verbalne i neverbalne vrednote govorenoga jezika.
Tema 6: Epska poezija - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći zraziti svoj literarni doživljaj i usporediti svoje stavove sa stavovima drugih čitatelja., U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove iste teme ili žanra na sadržajnoj i izraznoj razini i tumačiti reprezentativnost književne vrste u različitim književnopovijesnim razdobljima., U potpunosti ću moći interpretirati književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst.
Videolekcija 6.1: Zašto se danas ne pišu epovi? - Ishodi učenja: Moći ću smjestiti ep u književnopovijesni kontekst., Moći ću prepoznati povijesnu poetiku epa., U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst., U potpunosti ću moći analizirati i usporediti hrvatske i svjetske književne tekstove na sadržajnoj i izraznoj razini., U potpunosti ću moći opisati reprezentativnost epske poezije u različitim književnopovijesnim razdobljima., U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj teksta., U potpunosti ću moći opisati vlastiti kulturni i nacionalni identitet u odnosu na druge kulture.., Moći ću prepoznati obilježja epske poezije.
Videolekcija 6.2: Suze plača, suze smijeha - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj teksta., U potpunosti ću moći potkrijepiti primjerima svoje mišljenje i stavove., Moći ćete analizirati i interpretirati ulomke iz barokne religiozne poeme Suze sina razmetnoga., U potpunosti ću moći povezati tekst s aktualnim situacijama na temelju iskustva., U potpunosti ću moći opisati društveni, povijesni i politički kontekst nastanka barokne poeme i njezine univerzalne teme., Moći ću zaključiti o sličnostima i razlikama između književnih poetika i književnopovijesnih razdoblja na uspoređivanim tekstovima, U potpunosti ću moći analizirati i interpretirati ulomke iz komične barokne poeme Derviš., U potpunosti ću moći zaključiti o sličnostima i razlikama književnih poetika na uspoređivanim tekstovima., U potpunosti ću moći opisati reprezentativnost poeme u književnopovijesnom razdoblju baroka., Moći ću interpretirati na osnovi usporedbe književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst.
Videolekcija 6.3: Epilij o tiraninu Smail-agi ili zašto je aga postao baba? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći interpretirati Mažuranićev spjev Smrt Smail-age Čengića., U potpunosti ću moći smjestiti spjev u književnopovijesni i društveni kontekst., U potpunosti ću moći odrediti žanrovske specifičnosti spjeva., U potpunosti ću moći povezati tekst s aktualnim situacijama na temelju iskustva., U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj teksta., U potpunosti ću moći identificirati diskriminaciju i kršenje ljudskih prava po različitim osnovama., Moći ću prepoznati romantičarska obilježja spjeva., Moći ću tumačiti spjev u kontekstu hrvatskog narodnog preporoda., Moći ću prepoznati kompoziciju spjeva., Moći ću prepoznati žanrovska obilježja književnog teksta., Moći ću interpretirati književni tekst.
Tema 7: Lirska poezija - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove iste teme ili žanra na sadržajnoj i izraznoj razini i tumačiti reprezentativnost književne vrste u različitim književnopovijesnim razdobljima., U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i usporediti svoje stavove sa stavovima drugih čitatelja., U potpunosti ću moći interpretirati književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst.
Videolekcija 7.1: Spleen na Parnasu - Ishodi učenja: Moći ću navesti predstavnike simbolizma., Moći ću prepoznati obilježja parnasovaca., U potpunosti ću moći razlikovati modernističke pravce., U potpunosti ću moći prepoznati poeziju modernizma., U potpunosti ću moći opisati obilježja pravca na konkretnom primjeru., U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje i informacije., Moći ću prepoznati obilježja esteticizma.
Videolekcija 7.2: Charles Baudelaire i hrvatska moderna - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti doživljaj teksta., U potpunosti ću moći analizirati pjesme Jesenje veče, Jesenska pjesma i Plakat., U potpunosti ću moći usporediti modernističke elemente kod Baudelairea i Matoša., U potpunosti ću moći odrediti osobine Vidrićeva pjesništva., U potpunosti ću moći upoznati se s hrvatskom modernom., U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje., Moći ću odrediti obilježja modernizma., Moći ću odrediti povijesni kontekst Matoševa djelovanja., Moći ću analizirati informacije o modernizmu i moderni.
Videolekcija 7.3: Ne boj se! Nisi sam! - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći komentirati stihove koje biste mogli dovesti u vezu s vlastitim proživljenim iskustvom., U potpunosti ću moći izdvojiti pojedinosti koje su vas se dojmile i potaknule na razmišljanje., U potpunosti ću moći interpretirati pjesme Tina Ujevića., U potpunosti ću moći doznati relevantne podatke iz Ujevićeva života i književnog stvaralaštva., U potpunosti ću moći izražavati literarni doživljaj pjesme Pobratimstvo lica svemiru., U potpunosti ću moći povezati tekst s aktualnim situacijama na temelju iskustva i analizirati vrijednosti svog kulturnog nasljeđa u odnosu na multikulturalni svijet., Moći ću primijeniti književnoteorijske pojmove vezane uz poetske vrste., Moći ću opisati obilježja dominantne književne poetike u modernoj poeziji., Moći ću povezati tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst.
Videolekcija 7.4: Spoji se na Lyrikline.org. - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći tumačiti obilježja suvremenog pjesništva., U potpunosti ću moći izdvojiti pojedinosti koje su me se dojmile i potaknule na razmišljanje., Moći ću prepoznati vremenski okvir suvremene književnosti., Moći ću prepoznati značenje pojma internetska poezija., U potpunosti ću moći pronaći i analizirati internetsku poeziju., U potpunosti ću moći povezati tekstove pjesama s aktualnim situacijama., U potpunosti ću moći izraziti literarni doživljaj teksta., Moći ću prepoznati autore suvremene poezije., Moći ću imenovati stranice internetske poezije., Moći ću definirati obilježje suvremene poezije.
Tema 8: Kratka proza - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i usporediti svoje stavove sa stavovima drugih čitatelja., U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove iste teme ili žanra na sadržajnoj i izraznoj razini i tumačiti reprezentativnost književne vrste u različitim književnopovijesnim razdobljima., U potpunosti ću moći interpretirati književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst.
Videolekcija 8.1: Treba li se u književnosti zrcaliti stvarnost? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći protumačiti Aristotelovo tumačenje književnosti kao oponašanja., U potpunosti ću moći navesti odrednice realizma kao književne epohe., U potpunosti ću moći prepoznati obilježja realističke poetike., U potpunosti ću moći analizirati i interpretirati ulomke iz realistične novele Na Badnjak Ksavera Šandora Gjalskog., U potpunosti ću moći usporediti ulomke iz novela Na Badnjak i Školjka prema načinu oblikovanja likova i uporabi književnih tehnika., U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj teksta., U potpunosti ću moći izdvojiti pojedinosti koje potiču na razmišljanje., U potpunosti ću moći povezati tekst s aktualnim situacijama na temelju iskustva., Moći ću odrediti obilježja realizma.
Videolekcija 8.2: Ribari ne hvataju samo ribe - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst., U potpunosti ću moći analizirati i usporediti hrvatske i svjetske književne tekstove na sadržajnoj i izraznoj razini., U potpunosti ću moći opisati reprezentativnost epske poezije u različitim književnopovijesnim razdobljima., U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj teksta., U potpunosti ću moći povezati tekst s aktualnim situacijama na temelju iskustva., U potpunosti ću moći uočiti društvene utjecaje koji oblikuju kulturni i nacionalni identitet., U potpunosti ću moći opisati vlastiti kulturni i nacionalni identitet u odnosu na druge kulture., Moći ću prepoznati književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst razdoblja., Moći ću prepoznati obilježja naturalističke tehnike.
Videolekcija 8.3: Prozaična liričnost - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći čitati i interpretirati tekstove koje su napisali Charles Baudelaire, Ivo Andrić, Sida Košutić, Slavko Mihalić, Mario Suško., U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj pjesme., U potpunosti ću moći povezati tekstove s aktualnim situacijama na temelju iskustva i procjenjivati uzroke i posljedice određenih rizičnih ponašanja i ovisnosti., U potpunosti ću moći komentirati stihove koje možete dovesti u vezu s vlastitim proživljenim iskustvom., U potpunosti ću moći izdvojiti pojedinosti koje su dojmljive i potiču na razmišljanje., Moći ću analizirati pjesme u prozi primjenjujući književnoteorijske pojmove vezane uz prozne i poetske vrste., Moći ću usporediti hrvatske i svjetske književne tekstove na sadržajnoj i izraznoj razini., Moći ću usporediti hrvatske i svjetske pjesme u prozi., Moći ću analizirati književni tekst primjenjujući književnoteorijske pojmove vezane uz prozne i poetske vrste.
Tema 9: Roman - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove iste teme ili žanra na sadržajnoj i izraznoj razini i tumačiti reprezentativnost književne vrste u različitim književnopovijesnim razdobljima., U potpunosti ću moći interpretirati književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst., U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i usporediti svoje stavove sa stavovima drugih čitatelja.
Videolekcija 9.1: Hoće li ovu priču razumjeti i svijet izvan Pariza? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati roman Otac Goriot na ulomcima., U potpunosti ću moći potkrijepiti primjerima svoje mišljenje., U potpunosti ću moći odrediti obilježja djela, likove i strukturu., U potpunosti ću moći komentirati osobine i postupke likova., U potpunosti ću moći odrediti obilježja realizma., U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati i vrednovati ideje., Moći ću prepoznati obilježja realizma., Moći ću prepoznati književnopovijesni kontekst nastanka djela., Moći ću prepoznati kontekst nastanka djela.
Videolekcija 9.2: Ima li zločina bez kazne? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći prepoznati obilježja realizma u romanu Zločin i kazna., U potpunosti ću moći tumačiti sadržajna, idejna i izrazna obilježja romana Zločin i kazna., U potpunosti ću moći povezati tekst s aktualnim situacijama na temelju iskustva., U potpunosti ću moći samostalno kritički promisliti o motivima i pojedinostima romana Zločin i kazna., Moći ću prepoznati razdoblje nastanka romana Zločin i kazna., Moći ću prepoznati vrstu romana Zločin i kazna., Moći ću prepoznati likove romana Zločin i kazna., Moći ću prepoznati obilježja romana Zločin i kazna., Moći ću uočiti obilježja pripovjedača u romanu Zločin i kazna.
Videolekcija 9.3: Najbolji roman hrvatskog realizma - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati roman U registraturi na odlomcima., U potpunosti ću moći potkrijepiti primjerima svoje mišljenje., U potpunosti ću moći odrediti obilježja djela, likove, strukturu i završetak djela., U potpunosti ću moći komentirati osobine i postupke likova., U potpunosti ću moći odrediti obilježja realizma u hrvatskoj književnosti., U potpunosti ću moći upoznati se s regionalizmom u hrvatskom realizmu., Moći ću odrediti strukturu romana., Moći ću odrediti tematiku djela., Moći ću analizirati postupke likova., Moći ću izdvojiti temeljna obilježja romana., Moći ću odrediti pisce prema pristupu regionalizmu.
Videolekcija 9.4: Suvremeni socijalni krimić - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći interpretirati roman Ciganin, ali najljepši na sadržajnoj i izraznoj razini., U potpunosti ću moći usporediti roman s drugim djelima s temom zločina., U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj., U potpunosti ću moći povezati tekst s aktualnim situacijama na temelju iskustva., U potpunosti ću moći potkrijepiti primjerima svoje mišljenje., U potpunosti ću moći analizirati vrijednosti svog kulturnog nasljeđa u odnosu na multikulturalni svijet.
Tema 10: Drama - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i usporediti svoje stavove sa stavovima drugih čitatelja., U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove iste teme ili žanra na sadržajnoj i izraznoj razini i tumačiti reprezentativnost književne vrste u različitim književnopovijesnim razdobljima., U potpunosti ću moći interpretirati književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst.
Videolekcija 10.1: Legenda o nesretnome danskom kraljeviću - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći interpretirati ulomke iz tragedije Hamlet na izraznoj i sadržajnoj razini., U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj književnih likova., U potpunosti ću moći izdvojiti pojedinosti koje su vas potaknule na razmišljanje., U potpunosti ću moći povezati tekst s aktualnim situacijama., U potpunosti ću moći smjestiti tragediju u kontekst stvaralačke poetike W. Shakespearea i elizabetanskog razdoblja engleske književnosti., U potpunosti ću moći opisati elizabetansko kazalište.
Videolekcija 10.2: Himna slobodi - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći usporediti svoju interpretaciju s interpretacijama drugih čitatelja., Moći ću prepoznati vrijeme nastanka pastorale., U potpunosti ću moći tumačiti stilska, sadržajna i izrazna obilježja Dubravke., U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati., U potpunosti ću moći prepoznati obilježja pastorale., Moći ću odrediti obilježja melodrame., Moći ću prepoznati likove u pastoralama Dubravka i Radimo i Ljubmir.
Videolekcija 10.3: Zarobljeni čežnjom - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti doživljaj lirske drame., Moći ću prepoznati žanrovska obilježja teksta i obilježja poetike modernizma u drami., Moći ću tumačiti simbolična značenja drame., Moći ću prepoznati kulturni i povijesni kontekst teatarskih izvedbi Čehova., U potpunosti ću moći povezati tekst s aktualnom situacijom na temelju iskustva., U potpunosti ću moći tumačiti izdvojene pojedinosti koje čitatelja potiču na razmišljanje., U potpunosti ću moći objasniti važnost nenasilja i kritičkog odnosa prema vlastitu ponašanju., U potpunosti ću moći usporediti svoje proživljeno iskustvo čitanja s iskustvima čitanja prijatelja iz razreda., U potpunosti ću moći analizirati dramu Tri sestre Antona Pavloviča Čehova na sadržajnoj i izraznoj razini primjenjujući književnoteorijske pojmove vezane uz dramske vrste., U potpunosti ću moći opisati obilježja lirske drame., U potpunosti ću moći prepoznati obilježja poetike modernizma u drami
Videolekcija 10.4: Lutka na koncu - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći usporediti svoju interpretaciju s interpretacijama drugih čitatelja., U potpunosti ću moći samostalno kritički promišljati., Moći ću uočiti obilježja Helmerova karaktera., U potpunosti ću moći prepoznati obilježja drame i dramske strukture., Moći ću odrediti vrstu drame., Moći ću prepoznati značajke modernoga u prikazivanju lika., Moći ću usporediti lik Nore s drugim književnim likovima., U potpunosti ću moći tumačiti sadržajna i izrazna obilježje drame Nora.
Tema 11: Stvaralačko izražavanje - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i usporediti svoje stavove sa stavovima drugih čitatelja., U potpunosti ću moći prosuditi utjecaj medijskih tekstova na oblikovanje stavova i vrijednosti primatelja., Djelomično ću moći stvaralački se izraziti prema vlastitome interesu potaknut tekstom.
Videolekcija 11.1: Stvarajte promjenom pripovjedačke perspektive - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti svoj doživljaj lika., U potpunosti ću moći napisati tekst., U potpunosti ću moći analizirati odlomak romana U registraturi., U potpunosti ću moći kreirati prikaz lika., U potpunosti ću moći primijeniti kreativne tehnike., Moći ću analizirati obilježja pripovjedača., Moći ću prepoznati obilježja realističkog romana., Moći ću odrediti važnost promjene motrišta u književnim djelima., Moći ću opisati karakter lika., Moći ću odrediti obilježje lika.
Videolekcija 11.2: Preoblikujte epizodu romana u dramski prizor - Ishodi učenja: Moći ću opisati kreativnu tehniku., U potpunosti ću moći stvoriti dramsku scenu., U potpunosti ću moći primijeniti tehnike 5 W i 1 H te oluju uloga., U potpunosti ću moći analizirati odlomak romana., U potpunosti ću moći usporediti roman i dramu., Moći ću odrediti korisnike kreativne tehnike 5 W i 1 H., Moći ću usporediti roman i dramski tekst., Moći ću odrediti mogućnosti preoblike tekstova., Moći ću odrediti pripadnost djela književnom razdoblju, U potpunosti ću moći izraziti svoj doživljaj dramskog djela.
Videolekcija 11.3: Kreativno preoblikujte pjesmu u vlog - Ishodi učenja: Moći ću prepoznati bitne stavke u izradi vloga., U potpunosti ću moći prosuditi utjecaj vlogova na oblikovanje stavova i vrijednosti primatelja te razlikovati obmanu i iskrivljene životne vrijednosti od iskrenosti i primicanja istinskih vrijednosti., U potpunosti ću moći na budućnost gledati s optimizmom i nadom prepoznajući vlastiti identitet i ostvarujući kreativni potencijal., U potpunosti ću moći povezati tekst Svakidašnje jadikovke s aktualnim situacijama na temelju iskustva i znati upravljati svojim emocijama i ponašanjem., U potpunosti ću moći kreativno izraziti svoj literarni doživljaj teksta preoblikujući pjesmu Tina Ujevića Svakidašnja jadikovka u vlog., Moći ću poredati korake u procesu kreativnoga mišljenja., Moći ću prepoznati značenje pojmova kreativnost i vlog., Moći ću izraziti doživljaj uporabe epiteta u pjesmi., Moći ću povezati uporabu stilskih figura s doživljajem stihova.
Tema 12: Kulturna pismenost - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i usporediti svoje stavove sa stavovima drugih čitatelja., U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove iste teme ili žanra na sadržajnoj i izraznoj razini i tumačiti reprezentativnost književne vrste u različitim književnopovijesnim razdobljima., U potpunosti ću moći prosuditi utjecaj medijskih tekstova na oblikovanje stavova i vrijednosti primatelja., U potpunosti ću moći analizirati tekstove iz europske kulturne baštine i kulturnoga kruga i njihov utjecaj na hrvatski kulturni identitet.
Videolekcija 12.1: Što su frančezarije i smiješnice? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći zaključiti o utjecaju francuskoga kulturnog kruga na hrvatsku kazališnu publiku., U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj komedije., U potpunosti ću moći potkrijepiti primjerima svoje mišljenje i stavove., U potpunosti ću moći opisati utjecaj Molièreovih komedija na dubrovačke autore frančezarija i smiješnica., U potpunosti ću moći analizirati sadržajna, izrazna i idejna obilježja ulomka komedije Ilija Kuljaš., U potpunosti ću moći promisliti o europskoj kulturnoj baštini kao dijelu vlastita kulturnog identiteta.
Videolekcija 12.2: Zašto je Amerikanska jahta u splitskoj luci važan događaj u hrvatskoj dramskoj književnosti? - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći odrediti obilježja komedije., U potpunosti ću moći usporediti motiv propasti plemstva u različitim djelima., U potpunosti ću moći komentirati postupke lika., U potpunosti ću moći svoje mišljenje o postupcima likova., U potpunosti ću moći procijeniti uspješnost hrvatskih umjetnika na stvaranje kulturnog identiteta., Moći ću odrediti motive u djelu., Moći ću odrediti karakterizaciju likova., Moći ću odrediti razdoblje nastanka djela i elemente piščeve biografije., U potpunosti ću moći interpretirati na odlomcima komediju Milana Begovića.
Videolekcija 12.3: Goranovo proljeće – hrvatska manifestacija na Svjetski dan poezije - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći izraziti literarni doživljaj teksta., Moći ću imenovati antiratnu poemu I. G. Kovačića., U potpunosti ću moći razmotriti važnost hrvatske manifestacije i oblik nagrađivanja na Goranovom proljeću., U potpunosti ću moći tumačiti pojam antifašizma u kontekstu pjesništva., U potpunosti ću moći tumačiti obilježja suvremenog pjesništva., U potpunosti ću moći izdvojiti dojmljive pojedinosti koje potiču na razmišljanje., Moći ću odrediti vrste poezije., Moći ću uočiti obilježja manifestacije Goranovo proljeće.
Videolekcija 12.4: Festival svjetske književnosti u Zagrebu - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći tumačiti pojam kratke priče., U potpunosti ću moći tumačiti obilježja kratke priče., U potpunosti ću moći kritički procijeniti kulturni događaj., U potpunosti ću moći uočiti važnost Festivala svjetske književnosti u Zagrebu., U potpunosti ću moći prepoznati važnost pojma svjetske književnosti.
Videolekcija 12.5: Kriminalistički film - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati kriminalistički film., U potpunosti ću moći razlikovati redateljske metode., U potpunosti ću moći razlikovati filmska izražajna sredstva., U potpunosti ću moći prepoznati obilježja narativnog filmskog izlaganja., U potpunosti ću moći prosuditi mogućnosti manipulacije medijskoga teksta., Moći ću prepoznati obilježja i podvrste kriminalističkog filma., Moći ću prepoznati strukturna narativna obilježja filma., Moći ću objasniti žanrovsku pripadnost filma.
Tema 13: Medijska pismenost - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći prosuditi utjecaj medijskih tekstova na oblikovanje stavova i vrijednosti primatelja., U potpunosti ću moći analizirati tekstove iz europske kulturne baštine i kulturnoga kruga i njihov utjecaj na hrvatski kulturni identitet.
Videolekcija 13.1: Nepodnošljiva jednostavnost trivijalizacije - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći osvijestiti stereotipe u reklamama., U potpunosti ću moći prepoznati prikrivenu svrhu medijske poruke., U potpunosti ću moći usporediti medijske tekstove., U potpunosti ću moći opisati pojam medijska manipulacija., U potpunosti ću moći prepoznati učestale predrasude u medijskim tekstovima.
Videolekcija 13.2: Komu, čemu? – Srednja.hr - Ishodi učenja: U potpunosti ću moći analizirati zastupljenost medijskih tekstova prema osobnoj, obrazovnoj, javnoj svrsi., U potpunosti ću moći analizirati upućenost medijskih tekstova različitim skupinama primatelja., U potpunosti ću moći objašnjavati trivijalne medijske poruke, predrasude, stereotipe i/ili manipulaciju u medijskim tekstovima., U potpunosti ću moći obrazložiti utjecaj medijskih tekstova na oblikovanje stavova i vrijednosti primatelja., U potpunosti ću moći prepoznati prikrivenu svrhu medijske poruke., U potpunosti ću moći analizirati jednostavne formate i senzacionalističke medijske sadržaje privlačnih ili šokantnih naslova., Moći ću prepoznati utjecaj različitih medijskih poruka / tekstova / sadržaja na oblikovanje stavova i vrijednosti primatelja., Moći ću razlikovati svrhu medijskih sadržaja., Moći ću objasniti stručne pojmove vezane uz jačanje medijske pismenosti.
Videolekcija 13.3: Broj 1 - Ishodi učenja: Moći ću odrediti karakterizaciju lika., U potpunosti ću moći se upoznati s definicijom i primjerima popularne kulture., U potpunosti ću moći analizirati strip Alan Ford., U potpunosti ću moći uočiti važnu ulogu prevoditelja., U potpunosti ću moći se upoznati s utjecajem stripa na hrvatski kulturni identitet., U potpunosti ću moći izraziti doživljaj stripa., Moći ću odrediti razdoblje izlaženja stripa., Moći ćuodrediti stilska obilježja stripa., Moći ću odrediti sadržajna obilježja stripa., Moći ću odrediti vrstu djela.
1. Receptivne jezične djelatnosti
Receptivne jezične djelatnosti
Receptivne jezične djelatnosti
Ishodi:
U potpunosti ću moći slušati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika.
U potpunosti ću moći čitati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika.
U potpunosti ću moći prosuditi utjecaj medijskih tekstova na oblikovanje stavova i vrijednosti primatelja.
U interaktivnoj videolekciji učenici će se upoznati s vrstom upućivačkog teksta namijenjenog korisnicima računalne aplikacije. Uočit će strukturna i jezična obilježja upute koja su uvjetovana internetskim medijem kao što su, primjerice, obilježja isprekidanog teksta, razgovorni stil, upotreba žargonizama i kolokvijalizama. Uočit će na zornim i njima bliskim primjerima po čemu se razlikuju upućivački tekstovi s obzirom na svrhu, na publiku kojoj su namijenjeni te na medij u kojem su objavljeni.
Kako novinari utječu na pojedince ili društvo u cjelini? Po čemu se tekstovi objavljeni u sklopu kolumne razlikuju od drugih novinskih tekstova? neka su problemska pitanja koja otvara interaktivna videolekcija posvećena dubinskom čitanju teksta iz autorske kolumne Vlaška posla novinara i književnika Ante Tomića. Pažljivim i usmjerenim čitanjem prema odabranim strategijama čitanja učenici će analizirati sadržajna, strukturna i jezična obilježja teksta, izdvojiti ključne ideje i njihovu razradu, prepoznati autorovo gledište te izdvojiti obilježja novinarsko-publicističkoga stila.
U interaktivnoj videolekciji učenici će uz konkretan primjer održanog stručnog predavanja Astrofizika je svemirska arheologija učiti kako strukturirati stručno predavanje, kako ispuniti svrhu i namjenu zamišljenog predavanja, kako na zanimljiv način kombinirati činjenice i osobna mišljenja, a u korelaciji s Geografijom učenici će uočavati i kako postavljati istraživačko pitanje i hipotezu, kako prikupljati, obrađivati, prikazivati, analizirati i interpretirati podatke, kako donositi zaključak, kako predstaviti svoj istraživački rad.
U interaktivnoj videolekciji učenici će se upoznati s izlaganjem. Uočit će strukturna i jezična obilježja izlaganja. Učenici će učiti kako strukturirati izlaganje, na koji način postići zanimljivost u izlaganju, a u korelaciji s biologijom naučit će kako prikupljati i analizirati podatke te ih na zanimljiv način prikazati u izlaganju.
2. Produktivne jezične djelatnosti
Produktivne jezične djelatnosti
Produktivne jezične djelatnosti
Ishodi:
Djelomično ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i usporediti svoje stavove sa stavovima drugih čitatelja.
U potpunosti ću moći govoriti upućivačke i raspravljačke tekstove u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja.
U potpunosti ću moći pisati upućivačke i raspravljačke tekstove u kojima se ostvaruju obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom teksta i željenim učinkom na primatelja.
U potpunosti ću moći opisati osnovna obilježja funkcionalnih stilova na tekstu.
U interaktivnoj videolekciji učenici će se upoznati s važnošću jasnog izraza i svrhovite strukture upućivačkih tekstova u skladu s njihovom funkcijom u bilo kojemu komunikacijskom kanalu. Učenici će čitati i slušati tekst upute za prijavu i otvaranje računa na popularnoj aplikaciji. Ujedno će osvijestiti i važnost odgovornog ponašanja na društvenim mrežama te kako zaštititi osobne podatke. Analizirat će tekst upute, tumačiti jezična obilježja upute, rješavati zadatke i oblikovati plan pisanja upute.
U interaktivnoj lekciji učenici će učiti kako upravljati svojim obrazovnim i profesionalnim putem i kako se kvalitetno pripremati za situaciju u kojoj će, po završetku obrazovanja, izaći na tržište rada i zaposlenja. Zamislit će se u situaciji vlastitog predstavljanja na razgovoru za eventualni budući posao. U tu svrhu učit će kako se služiti administrativnim stilom, kako po zadanoj strukturi pisati klasičnu i otvorenu molbu u kojoj će se nekome nuditi za posao.
U interaktivnoj videolekciji učenici će se okušati u pisanju kolumne u skladu sa sadržajnim i strukturnim obilježjima kolumne kao novinskog/medijskog teksta u tiskanom i internetskom obliku. Učenici će čitati i slušati dijelove različitih kolumna s portala booksa.hr te će na zornim primjerima analizirati obilježja kolumne, pripremati se za pisanje kolumne u obliku koncepta i na kraju samostalno napisati kolumnu.
U interaktivnoj videolekciji učenici će se upoznati sa sadržajnim, strukturnim i stilskim obilježjima priopćenja kao medijske objave. Na osnovi samostalnoga čitanja pripovijetke Kabanica ruskoga humorista, pripovjedača i komediografa Nikolaja Vasiljeviča Gogolja te pripremljenih ulomaka i natuknica učenici će pokušati napisati svoje priopćenje o progonu razbojnika odgovornih za smrt književnoga lika. U tekst priopćenja unijet će i svoju interpretaciju i doživljaj teme književnoga teksta.
U interaktivnoj videolekciji učenici će se upoznati sa sadržajnim i strukturnim obilježjima ispitnog zadatka školskoga interpretacijskog eseja. Svladat će moguću metodu postupka pisanja interpretacijskog eseja. Analizirat će sadržajna, izrazna i idejna obilježja iz polaznog teksta (ulomak iz Shakespeareova Hamleta) i povezati ih s djelom u cijelosti. Pokušat će napisati koncept uvoda i središnjeg dijela interpretacijskog eseja na odabranu tezu, iz ispitnog zadatka zadanog u katalogu za državnu maturu.
3. Jezik u funkciji
Jezik u funkciji
Jezik u funkciji
Ishodi:
U potpunosti ću moći analizirati morfološka obilježja riječi i primijenjivati znanja pri oblikovanju teksta.
U potpunosti ću moći objasniti tvorbu riječi prema različitim tvorbenim načinima.
U potpunosti ću moći opisati osnovna obilježja funkcionalnih stilova na tekstu.
U interaktivnoj videolekciji učenici će promatrati riječi na razini morfema, najmanjih jezičnih jedinica koje imaju značenje. Uvježbavat će prepoznavati morfeme prema njihovu položaju u riječi ili njihovoj funkciji. Na kraju videolekcije razumjet će svrhu morfemske raščlambe u razumijevanju tvorbe novih riječi ili promjena oblika riječi. Također, produbit će svoje razumijevanje glasovnih promjena te uvidjeti kako one mijenjaju izraz morfema.
U interaktivnoj videolekciji učenici će se upoznati s vrstama riječi. Prepoznat će vrste riječi u konkretnim primjerima i neke primjere pogrešaka u uporabi. Uočit će na zornim i njima bliskim primjerima po čemu se razlikuju sve vrste riječi i kako ih prepoznati u tekstu.
U interaktivnoj videolekciji učenici će ponoviti prethodno stečeno znanje o uporabi glagolskih vremena i načina te će stečeno znanje primijeniti pri oblikovanju tekstova različitih funkcionalnih stilova. Upoznat će se s učestalim morfološkim pogreškama koje učenici ponavljaju u školskim zadaćama i na državnoj maturi te naučiti primjenjivati pravilne oblike u zadanome kontekstu.
U interaktivnoj videolekciji učenici će produbiti svoje znanje o hrvatskim riječima pa će im možda biti lakše iskoristiti ih u svakodnevnoj komunikaciji. Razmišljat će o primjeni pravila jezične kulture u različitim komunikacijskim situacijama dok budu rješavali zadatke. Učit će o nepromjenjivim vrstama riječi, i njihovim leksičkim i obličnim osobitostima, a osobito će učiti razlikovati prilog i pridjev, prijedlog i prilog, veznik i česticu. Bit će potaknuti na to da se o hrvatskom jeziku skrbe i ne prihvaćaju svaku stranu riječ pasivno, proizvoljno i bez prosudbe. Imat će na umu da stranu riječ mogu prihvaćati tek ako im je potrebna, a pritom je trebaju uskladiti s jezičnim zakonitostima hrvatskoga jezika.
U interaktivnoj videolekciji učenici će se upoznati s tvorbom riječi, tvorbenim načinima i tvorbenom analizom. Određivat će članove tvorbene porodice i tvorbene načine kojima riječi nastaju kao i način nastanka i pisanja pokrata. Na primjerima će prikazati razliku između morfemske i tvorbene analize. Razlikovat će tvorbene i netvorbene riječi, raščlanjivati riječi na tvorbene sastavnice; razlikovati morfemsku i tvorbenu analizu riječi, razlikovati izvođenje i slaganje, analizirati kojim je tvorbenim načinom nastala riječ i primjenjivati znanje o tvorbi riječi pri oblikovanju teksta.
4. Obilježja tekstnih vrsta
Obilježja tekstnih vrsta
Obilježja tekstnih vrsta
Ishodi:
U potpunosti ću moći čitati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika.
U potpunosti ću moći opisati osnovna obilježja funkcionalnih stilova na tekstu.
U potpunosti ću moći slušati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika.
U interaktivnoj videolekciji učenici će prepoznati obilježja predavanja i njegovo značenje. Analizirat će zašto su neka predavanja zanimljiva, a druga nisu. O čemu ovisi naša usmjerenost na nastavu i predavanje? Zbog čega neke nastavnike i njihova predavanja pamtimo, a neka jedva čekamo zaboraviti ili ih uopće ne pamtimo? Uočit će strukturu predavanja i analizirati predavanje Saše Cecija o tome zašto nam je potrebna znanost. Na konkretnom primjeru prepoznat će obilježja i svrhu predavanja te će razlikovat činjenice od mišljenja. Također, učenici će uočiti važnost komuniciranja s publikom i načine komuniciranja u konkretnom primjeru.
U interaktivnoj videolekciji učenici će se upoznati s vrstom interpretativnoga školskog eseja. Analizirat će strukturna i jezična obilježja interpretativnog eseja i znanstveno-popularnog stila. Izdvajat će i tumačiti ideje, uočavati autorovo gledište i namjenu teksta te utjecaj teksta na primatelja. Osobit je naglasak na najčešćim pogreškama pri pisanju školskoga eseja te na razlikovanju činjenice od mišljenja. Vođeni korak po korak učenici će povezivati ideje iz tekstova sa svojim znanjem, iskustvom i drugim tekstovima.
U interaktivnoj videolekciji učenici će učiti o razlici između usmene i pisane rasprave te kako kvalitetno i konstruktivno raspravljati. Čitat će raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova, opisivati funkciju i osnovna obilježja raspravljačkih tekstova, tumačiti strukturna obilježja rasprave, uočavati i tumačiti autorovo gledište i namjenu teksta te utjecaj teksta na primatelja. Razlikovat će činjenice od mišljenja i uočavati pristranost i nepristranost izvora informacija. Pritom će učiti razlikovati funkcionalne stilove hrvatskoga standardnog jezika. Analizirat će u zadanom tekstu jezična obilježja funkcionalnoga stila i tumačiti njegovu usklađenost s normom hrvatskoga standardnog jezika.
5. Pravilno pisanje i govorenje
Pravilno pisanje i govorenje
Pravilno pisanje i govorenje
Ishodi:
U potpunosti ću moći govoriti upućivačke i raspravljačke tekstove u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja.
U potpunosti ću moći čitati u skladu s određenom svrhom upućivačke i raspravljačke tekstove različitih funkcionalnih stilova i oblika.
U potpunosti ću moći pisati upućivačke i raspravljačke tekstove u kojima se ostvaruju obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom teksta i željenim učinkom na primatelja.
U potpunosti ću moći objasniti tvorbu riječi prema različitim tvorbenim načinima.
U potpunosti ću moći opisati osnovna obilježja funkcionalnih stilova na tekstu.
U interaktivnoj videolekciji učenici će učiti o strukturi i obilježjima bibliografske jedinice te o najčešćim stilovima navođenja. Na primjerima će se upoznati s različitim sustavima i stilovima navođenja i pisanja bibliografskih jedinica. Određivat će obilježja oxfordskog i harvardskog stila te APA-e prema preporukama Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje. Učenici će se upoznati i s aplikacijama za pisanje bibliografskih jedinica. Istraživat će različite izvore informacija i razlikovati primarne od sekundarnih izvora.
U interaktivnoj videolekciji učenici će doznati odgovore na različita pitanja. Koje su najčešće leksičke pogreške u uporabi standardnoga jezika? Kako tvorba riječi uvjetuje značenjske razlike među leksemima istoga izraza? Kako pravilnoj uporabi leksema u različitim komunikacijskim situacijama može pridonijeti znanje o lažnim prijateljima i paronimima?
U interaktivnoj videolekciji učenici će se upoznati s oblicima komunikacije. Prepoznat će najčešće neverbalne i verbalne znakove. Uočit će na zornim i njima bliskim primjerima po čemu se razlikuju kulture u nekim situacijama i kako čitati govor tijela. Upoznat će se s tehnikom rapport i osvijestiti zašto je komunikacija važna u različitim životnim situacijama.
6. Epska poezija
Epska poezija
Epska poezija
Ishodi:
U potpunosti ću moći zraziti svoj literarni doživljaj i usporediti svoje stavove sa stavovima drugih čitatelja.
U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove iste teme ili žanra na sadržajnoj i izraznoj razini i tumačiti reprezentativnost književne vrste u različitim književnopovijesnim razdobljima.
U potpunosti ću moći interpretirati književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst.
U interaktivnoj videolekciji učenicima će se kao odgovor na problemsko pitanje u nazivu lekcije ponuditi pregledno predavanje o razvoju epike od početaka do kraja 19. st. Na temelju toga analizirat će pojmove kao što su epska tema, epski junak, epske vrste u stihu. Učenici će uočiti univerzalne teme i predodžbe u književnim tekstovima različitoga vremena i mjesta nastanka te usporediti sadržajno i izrazno slične hrvatske i svjetske književne tekstove.
U interaktivnoj videolekciji učenici će dobiti pregled u razvoj žanra i analizirat će odabrane ulomke iz poema. Naime, u baroknoj književnosti veliku je popularnost stekla književna vrsta koja je naziv dobila po djelu Luigija Tansilla Suze svetoga Petra. Riječ je o baroknoj religioznoj poemi. U hrvatskoj književnosti prvi takav tekst piše Ivan Gundulić pod naslovom Suze sina razmetnoga. Osim barokne religiozne poeme koja se još naziva i plačem parodirajući žanrovska obilježja petrarkističke lirike nastaje i barokna komična poema. Zanimljiv primjer daje Stijepo Đurđević u svojem Dervišu.
U interaktivnoj videolekciji učenici će čitati ulomke iz djela Smrt Smail-age Čengića Ivana Mažuranića te ih usporediti s parodijom Smrt Babe-Čengićkinje Ante Kovačića. Tekstove će analizirati na sadržajnoj, strukturnoj i jezičnoj razini te uočiti tradicionalne stihove hrvatske epske poezije: deseterac i osmerac. Također će se upoznati s osnovnim obilježjima hrvatskog romantizma i hrvatskoga narodnog preporoda.
7. Lirska poezija
Lirska poezija
Lirska poezija
Ishodi:
U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove iste teme ili žanra na sadržajnoj i izraznoj razini i tumačiti reprezentativnost književne vrste u različitim književnopovijesnim razdobljima.
U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i usporediti svoje stavove sa stavovima drugih čitatelja.
U potpunosti ću moći interpretirati književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst.
U interaktivnoj videolekciji učenici će se upoznati s europskim modernizmom. Analizirat će obilježja modernističkih pravaca. Uočit će važnost parnasovaca za ostale književne pravce modernizma. Prepoznat će obilježja modernističkih pravaca u poeziji i utjecaj razdoblja na stvaranje poezije. Interpretirat će i usporediti književne tekstove na sadržajnoj i izraznoj razini. Izrazit će svoj doživljaj tekstova i potkrijepiti primjerima svoje mišljenje.
U interaktivnoj videolekciji učenici će čitati pjesme Charlesa Baudelairea iz zbirke Cvjetovi zla. Uočit će strukturu same zbirke i obilježja esteticizma kao apsolutiziranju lijepoga u tumačenju života i umjetnosti. Na primjerima će analizirati važnost Baudelaireove zbirke za nastanak modernizma i usporediti utjecaj Charlesa Baudelairea na Antuna Gustava Matoša. Upoznat će se s vremenskim i stilskim odrednicama hrvatske moderne te navoditi i objašnjavati elemente modernizma na primjeru pjesme Vladimira Vidrića.
U interaktivnoj videolekciji govori se o poetici Tina Ujevića. Odredit će se književnopovijesno razdoblje u kojem su nastajale njegove pjesme. U interpretaciji moderne lirske poezije učenici će izražavati literarni doživljaj teksta, potkrjepljivati primjerima svoje mišljenje i stavove, izdvajati pojedinosti koje izazivaju dojam i koje potiču na razmišljanje. Učenici će povezivati tekst s aktualnim situacijama na temelju iskustva, te će uspoređivati hrvatske i svjetske književne tekstove.
U interaktivnoj videolekciji učenici će se upoznati s pojmovima poezije i stiha, s elementima poezije te temama i motivima suvremenih hrvatskih pjesnika. Uočit će određene poetske vrste i izdvojit će pojedinosti koje su ga se dojmile u pjesmama. Usporedit će suvremeno pjesništvo s drugim književnim tekstovima, ističući sličnosti i razlike.
8. Kratka proza
Kratka proza
Kratka proza
Ishodi:
U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i usporediti svoje stavove sa stavovima drugih čitatelja.
U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove iste teme ili žanra na sadržajnoj i izraznoj razini i tumačiti reprezentativnost književne vrste u različitim književnopovijesnim razdobljima.
U potpunosti ću moći interpretirati književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst.
U interaktivnoj videolekciji učenici se uvode u realizam. Naziv realizam ima vrlo široko značenje u svakodnevnom životu i različitim znanostima. U znanosti o književnosti ovaj se pojam upotrebljava najčešće u dvama značenjima: kao oznaka jednog općeg tipa oblikovanja teksta i u užem značenju kao oznaka književne epohe. Na primjerima iz novela Ksavera Šandora Gjalskog i Ivana Aralice, učenicima će se ukazati na tu razliku i izdvojit će se osnovna obilježja realističke poetike.
U interaktivnoj videolekciji učenici će čitati književni predložak Na vodi Guya de Maupassanta. Na temelju književnog predloška analizirat će obilježja naturalističke književne tehnike te obilježja i elemente estetike ružnoće, raspadanje tijela. Ta će obilježja usporedbom na sadržajnoj i izraznoj, razini primjenjujući književnoteorijske pojmove, dovesti u vezu s različitim oblicima i vrstama suvremenih tekstova.
U interaktivnoj videolekciji istraživačkim zadatcima učenici će doći do odgovora na pitanja: Podrazumijeva li lirika tekstove napisane u stihovima? Ostvaruje li se liričnost samo stihovima? Ima li liričnosti u tekstovima koji nisu napisani u stihovima nego u prozi? Ponovit će o tome što je stih i što je proza, i o tome koje su odrednice književnih rodova. Čitat će, interpretirati i analizirati pjesme u prozi Charles Baudelairea, Ive Andrića, Side Košutić, Slavka Mihalića, Marija Suška. I sami će se okušati u osmišljavanju tematskih jedinica za pisanje vlastite pjesme u prozi.
9. Roman
Roman
Roman
Ishodi:
U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove iste teme ili žanra na sadržajnoj i izraznoj razini i tumačiti reprezentativnost književne vrste u različitim književnopovijesnim razdobljima.
U potpunosti ću moći interpretirati književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst.
U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i usporediti svoje stavove sa stavovima drugih čitatelja.
U interaktivnoj videolekciji učenici će se upoznati s djelom Honoréa de Balzaca. Na ulomcima romana Otac Goriot odredit će i analizirati tipična obilježja realizma, poput načela tipičnosti i istinitosti, teorije zrcala i kritike društva. Karakterizirajući likove iz romana, upoznat će tipičan lik studenta koji želi uspjeti u životu. Na primjerima će odrediti realistička i romantičarska obilježja djela. Opisat će književnopovijesno razdoblje.
U interaktivnoj videolekciji učenici će se upoznati s romanom Fjodora Mihajloviča Dostojevskog Zločin i kazna. Uočit će sadržajna, idejna i izrazna obilježja romana. Upoznat će se s pojmom ruskoga realizma. Odredit će realistička i modernistička obilježja romana te uočiti obilježja socijalno-psihološkoga romana. Analizirat će motiv zločina u književnosti i povezati ga sa sličnim književnim tekstovima. Izrazit će doživljaj romana i izdvojiti pojedinosti koje su ga potaknule na razmišljanje. Analizirat će ulomak iz romana s obzirom na povijesni, društveni i kulturni kontekst te povezati tekst s aktualnim situacijama na temelju iskustva.
U interaktivnoj videolekciji učenik se upoznaje sa životom i djelom Ante Kovačića. Na odlomcima iz romana U registraturi određuje i analizira odnos sela i grada, karakterizira likove iz romana i upoznaje se sa strukturom djela. Na primjerima određuje realističke, romantičarske i modernističke elemente. Odgovara na pitanja dugih odgovora i navodi svoje mišljenje o postupcima likova. Opisuje književnopovijesno razdoblje i određuje povezanost s društvenopolitičkom situacijom u Hrvatskoj. Upoznaje se s pojmom regionalizma i primjerima autora i djela.
U interaktivnoj videolekciji učenici će se upoznati s radom Kristiana Novaka koji slovi za jednog od najuspješnijih suvremenih hrvatskih književnika. Prema njegovim su romanima postavljene kazališne predstave i snimaju se filmovi. U romanu Ciganin, ali najljepši bavi se temama suvremenih migracija u kontekstu njihove kriminalizacije, rubnim društvenim skupinama, njihovim običajima i tradicijama te na zanimljiv i inovativan način povezuje glasove i izričaje različitih fokalizatora i pripovjedača čije se priče na kraju romana ujedinjuju u jedinstvenu cjelinu. U tekstu učenici će prepoznati obilježja postmodernističke proze te usporediti kako temu zločina tematiziraju realisti i postmodernisti.
10. Drama
Drama
Drama
Ishodi:
U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i usporediti svoje stavove sa stavovima drugih čitatelja.
U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove iste teme ili žanra na sadržajnoj i izraznoj razini i tumačiti reprezentativnost književne vrste u različitim književnopovijesnim razdobljima.
U potpunosti ću moći interpretirati književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst.
U interaktivnoj videolekciji učenici će se upoznati s kazališnim životom u Londonu na prijelazu iz 16. u 17. stoljeće. To je vrijeme vladavine kraljice Elizabete I. Usmjereno će čitati ulomke iz najslavnije tragedije Williama Shakespearea – Hamlet i analizirati ih na sadržajnoj i izraznoj razini.
U interaktivnoj videolekciji učenici će se upoznati s Dubravkom, pastoralom Ivana Gundulića. U pastorali će uočiti ideje katoličke obnove i obilježja baroka. Upoznat će se s pojmom pastorale i melodrame te usporediti na ulomku dvije pastorale, Ivana Gundulića i Džore Držića. Izrazit će doživljaj o pročitanome. Analizirat će ulomke i usporediti svoju interpretaciju s interpretacijama drugih čitatelja.
U interaktivnoj videolekciji učenici će na ulomcima analizirati dramu Antona Pavloviča Čehova Tri sestre. Prepoznat će tematske i motivske odrednice modernističke drame i uočiti po čemu se lirska drama razlikuje od tradicionalne. Upoznat će se s reformom kazališne umjetnosti Stanislavskog i Mejerholjda koju su jednim dijelim gradili na uprizorenjima Čehovljevih drama.
U interaktivnoj videolekciji učenici će se upoznati s dramom Nora Henrika Ibsena. Uočit će obilježja drame. Upoznat će se s pojmom realističke, naturalističke, modrene i psihološke drame. Izrazit će svoj će doživljaj teksta i potkrijepiti svoja mišljenja i stavove. Povezat će tekst s aktualnim situacijama i usporediti ga s drugim tekstovima. Uočit će temu ženske pobune i u drugim književnim tekstovima.
11. Stvaralačko izražavanje
Stvaralačko izražavanje
Stvaralačko izražavanje
Ishodi:
U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i usporediti svoje stavove sa stavovima drugih čitatelja.
U potpunosti ću moći prosuditi utjecaj medijskih tekstova na oblikovanje stavova i vrijednosti primatelja.
Djelomično ću moći stvaralački se izraziti prema vlastitome interesu potaknut tekstom.
U interaktivnoj videolekciji učenici će odrediti važnost motrišta u prikazu priče u književnim djelima i ponoviti što se događa kad se promijeni pripovjedač. Razmišljat će o promjeni pripovjedačke perspektive u romanu U registraturi i kreativno se izražavati. Koristeći se kreativnim tehnikama, pripremat će se za pisanje teksta s promijenjenom perspektivom na događaje. Koristeći se polaznim odlomkom i zadatcima, prikazat će Laurinu priču iz romana.
U interaktivnoj videolekciji učenici će odrediti razlike između romana i drame. Razmišljat će o preoblici romanesknog odlomka u dramski prizor. Koristeći se tehnikama 5 W i 1 H i oluja uloga, promišljat će o stvaranju preoblike i postavljanju na pozornicu. Na temelju polaznog odlomka stvorit će popis likova, replike i scenografiju.
U interaktivnoj videolekciji učenici će procjenjivati, analizirati, uspoređivati, razlikovati, provjeravati i preispitivati odnose među pojavama ili informacijama, što je temelj u kreativnom rješavanju problema. Učit će kako mogu kreativno preoblikovati lirsku pjesmu u vlog. Kritički će procijeniti valjanosti nekih vlastitih ideja i realizacija.
12. Kulturna pismenost
Kulturna pismenost
Kulturna pismenost
Ishodi:
U potpunosti ću moći izraziti svoj literarni doživljaj i usporediti svoje stavove sa stavovima drugih čitatelja.
U potpunosti ću moći usporediti književne tekstove iste teme ili žanra na sadržajnoj i izraznoj razini i tumačiti reprezentativnost književne vrste u različitim književnopovijesnim razdobljima.
U potpunosti ću moći prosuditi utjecaj medijskih tekstova na oblikovanje stavova i vrijednosti primatelja.
U potpunosti ću moći analizirati tekstove iz europske kulturne baštine i kulturnoga kruga i njihov utjecaj na hrvatski kulturni identitet.
U interaktivnoj videolekciji učenici će se upoznati s dubrovačkim preradama komedija slavnoga francuskog komediografa Molièrea. Riječ je o adaptacijama kojima su se tekstovi prilagodili dubrovačkom podneblju i običajima, a ustalili su se pod nazivom frančezarije i smiješnice. Upoznat će se s Molièreovim komediografskim opusom te opisati kakav su utjecaj njegova djela imala na hrvatski kulturni identitet kolanjem motiva i tema.
U interaktivnoj videolekciji učenike se motivira temama i motivima koji se pojavljuju od početaka književnosti, a naglašava se motiv propasti plemstva, važan za hrvatsku književnost realizma i moderne. Učenici će se upoznati sa životom i radom Milana Begovića. Na odlomcima će interpretirati njegovu komediju Amerikanska jahta u splitskoj luci. Učenici će određivati što izaziva smijeh, kako je prikazana propast plemstva i izdvojiti dijelove koji su ih se dojmili. Objasnit će postupke i karakterizaciju likova. Na kraju će se upoznati s trenutnom percepcijom hrvatske drame u inozemstvu.
U interaktivnoj videolekciji učenici će se prisjetiti pojmova obilježja poezije, ali i obilježavanja nekih datuma pisanjem poezije. Razmotrit će važnost kulturne manifestacije Goranovo proljeće u sklopu Svjetskoga dana poezije. Tumačit će pojam antifašizma i njegov utjecaj na stvaralaštvo pjesnika.
U interaktivnoj videolekciji učenici će se upoznati s Goetheovim pojmom „svjetska književnost“ i Festivalom svjetske književnosti kao mjestom neposrednog susreta čitatelja i autora čime se nastoji istaknuti važnost knjiga i čitanja. Utvrdit će glavna obilježja i odrednice kratke priče. Promišljat će o europskoj kulturnoj baštini kao o dijelu vlastita kulturnog identiteta.
U interaktivnoj videolekciji učenici će se upoznati s ključnim obilježjima žanra kriminalističkog filma, kao i s podvrstama žanra. Na primjeru kratkog kriminalističkog filma uočit će tipične odrednice podvrste gangsterskog filma, ali i osnovna obilježja filmske naracije. Prepoznat će obilježja narativnog filmskog izlaganja i načina strukturiranja filmske priče. Izrazit će dojam i promišljati o tajni dugovječne popularnosti krimića i o njegovoj vjernoj publici.
13. Medijska pismenost
Medijska pismenost
Medijska pismenost
Ishodi:
U potpunosti ću moći prosuditi utjecaj medijskih tekstova na oblikovanje stavova i vrijednosti primatelja.
U potpunosti ću moći analizirati tekstove iz europske kulturne baštine i kulturnoga kruga i njihov utjecaj na hrvatski kulturni identitet.
U interaktivnoj videolekciji učenici će moći prepoznati kako različiti medijski sadržaji utječu na oblikovanje stavova i vrijednosti svojih primatelja. Medijske poruke učestalo održavaju ustaljene predrasude i stereotipe ili pak imaju prikrivenu svrhu. Primatelji medijskih poruka trebaju se moći oduprijeti medijskim manipulacijama te se oslanjati na što više različitih izvora informacija u kojima mogu usporediti na koji su način u njima prikazane ideje, stavovi i mišljenja. Videolekcija upućuje na konkretne primjere u kojima se prepoznala prikrivena svrha medijske poruke i način na koji ona trivijalizira stvarnost na osnovi prethodnih stereotipa i predrasuda.
U interaktivnoj videolekciji učenici će na portalu Srednja.hr, ali i na nekim drugim po vlastitu izboru, analizirati zastupljenost medijskih tekstova prema svrsi (osobnoj, obrazovnoj, javnoj) i njihovoj upućenosti različitim skupinama primatelja. U zadatcima će analizirati trivijalne medijske poruke, predrasude, stereotipe i/ili manipulaciju u medijskim tekstovima. Jačat će svoju medijsku pismenost obrazlažući utjecaj medijskih tekstova na oblikovanje stavova i vrijednosti primatelja, i učeći kako prepoznati prikrivenu svrhu medijske poruke. Uočit će kako su mediji orijentirani na klikove, „lajkove“, „šeranje“ objava – i kako se medijske kuće zbog zarade često baziraju na jednostavne formate i senzacionalističke sadržaje što privlačnijeg ili šokantnijeg naslova jer im je cilj uglavnom privući konzumente i na taj način otvoriti prostor oglašivačima.
U interaktivnoj videolekciji učenici će se upoznati s definicijom i primjerima popularne kulture. Upoznat će se sa stripom Alan Ford i hrvatskim prevoditeljem stripa Nenadom Brixyjem. Analizirat će ulomke iz stripa i određivati elemente stripa na primjerima, pronalaziti stilska sredstva i primjere satire, apsurda i groteske. Određivat će karakterizaciju likova i njihov prikaz u stripu te izraziti vlastito mišljenje o prikazanom.