Međupredmetna tema
Građanski odgoj i obrazovanje
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Šarenilo razlika u svijetu jednakih

Međupredmetna tema
Građanski odgoj i obrazovanje

Odgojno-obrazovna očekivanja
ključni pojmovi
  • IZVAN 1: vođeno čitanje, roman, karakterizacije lika
  • POV 1: konkvistadori, geografska otkrića
  • IZVAN 2: vjera, religija, blagdan
  • POV 2: muslimani, islam
  • KEM: Nobelova nagrada, istraživanje
Izvannastavna aktivnost

Malo mono, malo multi

U ovoj aktivnosti učenici kritički istražuju i produbljuju znanja, ali razvijaju i predstavljaju stajališta o velikim monoteističkim religijama. Tijekom cijele godine istraživat će o tim religijama, pratit će aktivnosti i proslave, ali i proučiti je u društvenom kontekstu.

Najavite učenicima da ćete se aktivnošću pripremati za obilježavanje Svjetskog dana vjerskih sloboda 25. siječnja.

Podijelite učenike u timove i svakom timu dodjelite jednu od monoteističkih religija: židovstvo, islam, pravoslavna vjera, protestantska vjera ili rimokatolička. Neka svaki tim istraži glavna obilježja religije, simbole, blagdane, ali i norme ponašanja koje religija propisuje vjernicima. Neka svaki član tima istraži jedno područje religije: prehrana, odijevanje, tradicionalni običaji, broj pripadnika u Hrvatskoj, simboli i sl. Broj članova tima i područja koja će istraživati prilagodite brojnosti učenika u razredu. Neka učenici podijele zadatke u timu međusobnim dogovorom. Uputite ih na relevantne izvore na internetu i u školskoj knjižnici.

Dodijelite svakom timu mrežni zid Padlet (Shelf) s dovoljno stupaca u kojima će postavljati prikupljene informacije. Nakon što su učenici prikupili podatke, najavite promjenu timova u grupe. Neka svaka grupa bude sastavljena od učenika koji su istraživali istu temu unutar timova.

Zadatak je grupa objediniti prikupljene informacije i prikazati plakatom u digitalnom alatu Canva. Tako ćete dobiti nekoliko plakata koji će predstavljati monoteističke religije prema temi.

Neka grupe predstave svoje radove ostatku razreda počevši od osnovnih obilježja. Na kraju predstavite plakate o pravilima ponašanja unutar religijske zajednice i o broju pripadnika u Hrvatskoj. Razgovarajte o normama koje propisuju religijske zajednice za svoje članove. Što misle o njima? Jesu li im neprihvatljive neke o tih uputa za ponašanje? Jesu li im neki blagdanski običaji posebno zanimljivi? Raspravu dopunite odgovarajućim pitanjima kako bi utjecali na izgradnju stajališta da su religije važne za čovjekov osobni razvoj i da su privatno pravo svakog čovjeka.

Ako ste u mogućnosti, organizirajte posjet učenika religijskim zajednicama i institucijama i omogućite im da tijekom posjeta imaju pratnju kojoj će moći postaviti pitanja od osobnog interesa. Jesu li doživjeli neki od oblika diskriminacije? Treba li religija biti razlog za diskriminaciju?

Neka svaka grupa uredi svoj štand na školskom hodniku povodom Svjetskog dana vjerskih sloboda 25. siječnja i na njemu izloži tradicionalne blagdanske slastice i jela određene religije. Štand mogu urediti simbolima i znakovima koji predstavljaju religiju, a plakate izvijesite na svima vidljivom mjestu. U obilježavanje toga dana možete uključiti pripadnike vjerskih zajednica u vašoj lokalnoj zajednici.

Izvannastavna aktivnost

Malo mono, malo multi

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Osmi razred osnovne škole
Svrha
  • Upoznavanje s u velikim monoteističkim religijama tijekom religijske godine, načinom slavljenja važnih blagdana i događaja, znamenjem, simbolima radi razumijevanja i približavanja prava na vjersku slobodu. Naročito ako u lokalnoj zajednici imamo pripadnike različitih vjeroispovijesti.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Povijest

Prijateljstvo bez granica

Nakon što ste s učenicima obradili obilježja arapske države i islama, potaknite ih da usporede kršćanstvo i islam s pomoću T tablice. Učenici će uočiti da su obje religije monoteističke, da imaju svetu knjigu i sveta mjesta, mjesto obreda, da bi se vjernici trebali pridržavati određenih pravila i sl.

Prikažite im kartu koju ste unaprijed izradili u aplikaciji Google karte. Na njoj su označene Hrvatska i Sirija. Učenici će usporediti kartu s onom iz udžbenika iz cjeline o Arapima te zaključiti da Sirija pripada muslimanskom dijelu svijeta. Neka učenici pokušaju pretpostaviti kako bi se njihov život razlikovao da su rođeni u Siriji. Što bi ostalo isto (interesi, hobiji, osobine), a po čemu bi se razlikovali (jezik, religija, običaji, prehrana, klima)? Naglasite utjecaj mjesta rođenja, obitelji, države, pa i dijela svijeta u kojem smo rođeni na naš život. Preuzimamo tradicije i običaje iz kulture kojoj pripadamo, a s druge strane, mjesto rođenja ne određuje kakvi ćemo biti ljudi.

Učenike zamolite da u jednoj minuti u 7-8 riječi odgovore na pitanje tko su (Što čini moj identitet? Što me obilježava?). Kako biste im olakšali zadatak, možete im prikazati svoj primjer (opišite se): stanovnica Hrvatske, kći, supruga, majka, učiteljica povijesti, prijateljica, sestra, vrtlarica, krojačica, ljubiteljica knjiga i čitanja, ljubiteljica životinja, rockerica. Nakon što je nekoliko učenika pročitalo svoje opise, podijelite ih u nekoliko grupa i prikažite im video Prijateljstvom protiv različitosti (video možete dodati na kartu uz marker Sirija).

Učenici će u grupama nakon gledanja videa istim brojem riječi opisati dječaka, a zatim napraviti strip o upoznavanju s novim prijateljem iz Sirije, služeći se alatom Pixton. Mogu prikazati kako bi se s njim sporazumjeli, što bi ga pitali, s kojim bi ga običajima/navikama upoznali da bi se lakše snašao i osjećao prihvaćeno, što im je možda zajedničko, koje interese dijele, što bi dječaku željeli pokazati iz svojeg života, koje bi mu običaje pokušali približiti i sl. Zaključite aktivnost kratkim razgovorom o osobnom iskustvu učenika, odnosno je li netko od njih upoznao nekog doseljenika u Hrvatsku.

Postupci potpore

Važno je da učenik s teškoćom aktivno sudjeluje u svim aktivnostima da ne bi bio pasivni promatrač. Svaku aktivnost potrebno je planirati i izvoditi s predviđenim vremenom trajanja, primjerice, pri radu na karti, uz uvođenje stanki ako je učeniku potrebno zbog otklonjive pažnje, bržeg zamaranja i sl. (posebno za učenike s motoričkim teškoćama, deficitom pažnje/hiperaktivnim poremećajem). Naputak za rad potrebno je ponavljati, a za učenika s disleksijom, uz usmeno objašnjenje, preporuča se osigurati i prilagođen pisani predložak. Potrebno je učenicima s cerebralnom paralizom predvidjeti produljeno vrijeme za zapisivanje i uporabu digitalnih alata, a učenicima sa specifičnim teškoćama učenja može biti potrebno duže vremensko razdoblje za rad. Ne preporučuje se učenicima s jezičnim teškoćama, ali i učenicima s oštećenjem sluha istovremeno dati aktivnost koja podrazumijeva pisanje i slušanje. Ključne odrednice sadržaja mogu biti pisano i/ili vizualno prikazane na temelju kojih se može prepričati sadržaj i odgovoriti na pitanja. Mogu im se podijeliti predlošci za gledanje videa koji ih upućuju na gledanje s određenim zadatkom praćenja sadržaja, a potrebno im je omogućiti i da ga pogledaju više puta – onoliko puta koliko im je potrebno za usvajanje sadržaja. Važno je da svi učenici uoče i prepoznaju ključne elemente na videu. Poželjno je da učenici s oštećenjima vida imaju svoje računalo ili tablet, odnosno čitač ekrana. Poželjna je prilagodba ekrana slabovidnim učenicima s pomoću programa ZoomText.

Didaktičko-metodičke upute za učenike s teškoćama možete pronaći na ovoj stranici: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Učenici mogu istražiti kako su i zašto dječakova obitelj, ali i mnoge druge obitelji, došle u Hrvatsku iz Sirije. U tome im mogu pomoći sljedeći videouradci: Projekt Drugi: stranci, doseljenici, Projekt Drugi: izbjeglice, Indeks prilog. Učenici mogu pripremiti informativni pano za obilježavanje svjetskog Dana izbjeglica ili Dana migranata u predvorju škole. Na istom panou mogu se postaviti QR kodovi koji će upućivati na učeničke stripove.

Nastavna aktivnost za predmet Povijest

Prijateljstvo bez granica

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Šesti razred osnovne škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • OŠ POV A.6.1. Učenik objašnjava dinamiku i promjene u pojedinim društvima u srednjem i ranom novom vijeku.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Geografija
Izvannastavna aktivnost

Duga iznad Malog drva u Afganistanu

U uvodnom dijelu razgovarajte s učenicima o ljudskim pravima, njihovim vrstama, posebno o dječjim pravima (pravo na roditeljsku brigu, zdravlje i obrazovanje, nenasilan odgoj i sretno djetinjstvo, pravo na slobodno izražavanje mišljenja i pravo na slušanje, pravo na zaštitu od ekonomskog i seksualnog iskorištavanja, pravo na zaštitu u ratu i za vrijeme bijega i sl.). Da bi bili sigurni u značenje i razlike, uputite ih da prouče infografike Ljudska prava i prava djeteta i da odgovore na pitanja Koja je razlika između želja, potreba i prava? Zašto su dječja prava dobila svoj pravni okvir tek u drugoj polovici 20. stoljeća? Koja su, prema njihovom mišljenju, najvažnija dječja prava? Neka argumentiraju svoj izbor. Preusmjerite aktivnost na istraživanje ljudskih prava kroz književna djela.

Podijelite učenike u tri grupe, svaka će proučiti i analizirati jedno književno djelo koje se bavi životom djece u različitim kulturama i razdobljima (pr. “Duga” Dinka Šimunovića, “Djevojčica iz Afganistana” Deborah Ellis i “Malo drvo” Forresta Cartera, odabrana dva poglavlja). Učenici trebaju za provođenje aktivnosti pročitati sva tri djela uz vođenje bilješki. Neka svaka grupa analizira roman koji im je dodijeljen tako što će predstaviti karakteristike glavnih likova s njihovim specifičnim uvjetima odrastanja te njihove želje i nastojanja. Posebno je važno izdvojiti načine kojima je pojedini lik pokušavao izboriti svoja tri prava: pravo na sretno djetinjstvo, obrazovanje, pravo na igru i zaštitu u doba rata (dječak koji odrasta bez roditelja s bakom Cherokee Indijanca; djevojčica koja je željela biti dječak da bi imala ista prava kao dječaci; djevojčica iz Kabula koja se morala maskirati u dječaka da bi mogla preživjeti i pomoći svojoj obitelji). Neka svaka grupa prikaže dodijeljenog lika izradom slikovnice u alatu StoryJumper. Odredite broj stranica i vrijeme za izradu. Slikovnicu možete nazvati "Duga iznad Malog drva u Afganistanu". Prikažite slikovnicu na zaslonu i neka svaki predstavnik prikaže rad svoje grupe. Raspravite o tome postoji li povezanost dijelova slikovnice, sličnosti i razlike među likovima i njihovih životnih situacija. Neka učenici urede slikovnicu i usuglase prijedloge za vizualna i sadržajna poboljšanja. Slikovnicu možete ispisati, uvezati i pohraniti jedan primjerak u školskoj knjižnici. Nakon analize glavnih likova uputite ih da izrade zajednički plakat s Vennovim dijagramom u kojem će prikazati koja su ljudska prava glavnih likova prekršena, navodeći situacije/događaje na temelju kojih to zaključuju. Za izradu Vennovog dijagrama mogu se poslužiti brojnim predlošcima digitalnih alata za izradu plakata i infografika Canva. Možete ispisati i izložiti plakat u učionici. Nakon predstavljanja raspravite o poštivanju ljudskih/dječjih prava u njihovoj svakodnevici, navodeći primjere i ponuđene alternative.

Na kraju razgovarajte s učenicima o razlikama i uvjetima odgoja i školovanja djece iz navedenih romana u odnosu na njihove živote. Neka navedu sličnosti i razlike te rasprave o tome promiču li ljudska prava u svojoj sredini (ako da, kako to čine) i što mogu učiniti ako uoče da se ljudska/dječja prava krše (kome se mogu obratiti za pomoć).

Izvannastavna aktivnost

Duga iznad Malog drva u Afganistanu

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Sedmi razred osnovne škole
Svrha
  • Poticati čitanje, razvijati vještine čitanja i kritičkoga i logičkoga mišljenja.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Povijest

Strah od nepoznatog

Aktivnost se može provesti kroz temu "Velika geografska otkrića i djelovanje konkvistadora". Motivirajte učenike pripremljenim fotografijama koje prikazuju odnos konkvistadora prema domorodačkom stanovništvu ili sadržajem koji prikazuje društveni poredak europskih zemalja kao što su karikature, animacije i sl. Neka učenici promotre fotografije i olujom ideja iznesu svoje asocijacije. Pri iznošenju asocijacija potaknite ih na uočavanje simbola koji se pojavljuju na fotografijama, uočavanje odjeće i oružja, položaja tijela i stava prikazanih likova. Potaknite ih da objasne i argumentiraju ulogu konkvistadora u zemljama Novog svijeta i prepoznaju uzroke diskriminacije domorodačkog stanovništva. Usmjerite ih da navedu što se događa s domorodačkim stanovništvom nakon što dođe do prisvajanja njihovog doma.

Podijelite učenike u grupe. Neka na praznom A4 papiru napišu što više razloga zašto ljudi odlaze iz svojih domova u druge gradove, države, kontinente. Nakon što napišu sve razloge, podijelite im papir na kojem su dva stupca. U prvi stupac trebaju napisati razloge zbog kojih ljudi odlaze dobrovoljno, a u drugi stupac razloge zbog kojih ljudi odlaze protivno svojoj volji. Neka svaka grupa razvrsta razloge koje su prethodno napisali, a nakon toga neka predstavi svoj poster ostatku razreda. Razgovarajte o njihovim iskustvima susreta s doseljenikom u Hrvatskoj. Neka navedu koji su bili razlozi njegova doseljavanja, dobrovoljni ili protivni njihovoj volji.

Pripremite za učenike videozapis u kojem su prikazane ljudske sudbine uzrokovane prisilnim napuštanjem vlastitog doma. Predstavite im samo priču izbjegličke obitelji iz Iraka trenutno smještene u Hrvatskoj (od 4:30 min). Raspravite s učenicima o videozapisu i potaknite ih na iznošenje prijedloga što mogu napraviti u takvim situacijama.

Učenici će izraditi animiranu prezentaciju u digitalnom alatu Powtoon kojom će poslati poruku i izreći svoje stajalište o diskriminaciji koju su proučavali na primjeru odnosa konkvistadora i domorodačkog stanovništva kao i na temelju aktualne europske problematike izbjeglica. Neka predlože što mogu učiniti za poboljšanje takve situacije. Svaki učenik samostalno će izraditi slikokaz/prezentaciju, a svi učenički slikokazi/prezentacije nazvat će se “Ne postoje mi i oni”.

Postupci potpore

Uputno je postavljati kratka i jasna pitanja koja zahtijevaju kratke odgovore ili ponuditi odgovore na pitanja od kojih je jedan odgovor točan, posebno učenicima s poremećajima glasovno-jezično-govorne komunikacije i učenicima s oštećenjem sluha. S pomoću vizualnog prikaza treba usmjeriti učenika na ključne činjenice teksta, a izostaviti manje važne. Ako je učeniku otežano čitanje i pisanje, dobro je izbjegavati čitanje naglas kao i pretjerano pisanje (osim ako učenik to želi). Moguće je olakšati zadatke s pomoću riječi/svojstva koja će učenici razvrstavati u pripremljene tablice ili nadopunjavanjem slikovnog prikaza, tj. uz vizualne predloške (slike, crteže, fotografije, videomaterijale) koji će učenicima (a posebno učenicima s intelektualnim teškoćama) olakšati razumijevanje ključnih riječi i pomoći u lakšem usvajanju planiranih ishoda učenja. Potrebno je provjeriti razumije li učenik sve pojmove, a pisano rješavanje zadatka moguće je zamijeniti usmenim. Važno je voditi se onim prilagodbama koje odgovaraju konkretnom učeniku s teškoćom i strukturiranjem zadatka na manje logičke cjeline, primjerice vizualizacijom (fotografijama, slikovnim aplikacijama). Potrebno je osigurati dovoljno vremena za promatranje kao i češće provjeravanje razumijevanja uputa i zadataka. Prije gledanja videzapisa potrebno je dati jasnu uputu uz provjeru razumijevanja aktivnosti te ponoviti više puta da bi učenik mogao vidjeti ključne odrednice sadržaja. Za učenike s oštećenjem vida papir na kojem će zapisivati ne smije bliještati (pr. papir bijele boje) i ne smije sjajiti pa je potrebno odabrati mat papir ili papir žućkaste boje koji nema odsjaj. Ne preporučuje se uporaba više boja i podloga. Treba usmeno opisati fotografije koje učenik promatra, pritom detaljno navesti onako kako ju vidimo sa svim oblicima i slovima. Poželjno je da pri izradi animiranog slikokaza/prezentacije učenici s teškoćama rade u paru s ciljem pomoći ili kontrole rada. Tako će imati mogućnost dobro vidjeti, čuti i uključiti se u rad i time će se osigurati aktivno sudjelovanje učenika, a ne samo njegova pasivna ulogu.

Didaktičko-metodičke upute za učenike s teškoćama možete pronaći na ovoj stranici: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Učenici će istražiti djelovanje najpoznatijih konkvistadora Francesca Pizzara i Hernana Cortesa te uzroke i tijek uništavanja civilizacija Asteka i Inka. "Izmijenit" će povijesni sadržaj uključivanjem poštivanja ljudskih prava. Izradit će strip u digitalnom alatu za izradu stripova Pixton i prikazati demokratski suživot kolonizatora i domorodaca.

Nastavna aktivnost za predmet Povijest

Strah od nepoznatog

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Šesti razred osnovne škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • OŠ POV E.6.2. Učenik raspravlja o obilježjima i sukobima religija u civilizacijama, društvima i kulturama srednjega i ranoga novog vijeka.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Geografija
Nastavna aktivnost za predmet Kemija

Tko je nominiran, a tko dobitnik?

Potaknite učenike na istraživanje dobitnika Nobelove nagrade za kemiju posljednjih 20 ili 30 godina. Podijelite ih u pet grupa i uputite svaku grupu da obradi podatke za razdoblje od dvadeset godina. Potaknite ih da, osim dobitnika, upišu i sve nominirane znanstvenike i neka saznaju jesu li bili pripadnici demokratskih država, jesu li te države članice nekih saveza i koliki je broj žena dobitnica.

Nakon prikupljanja potrebnih podataka, uputite ih na izradu dviju karti svijeta s pomoću alata Map Maker. Neka jedna mapa sadrži zemlje dobitnika Nobelove nagrade, a druga zemlje iz kojih su nominirani znanstvenici.

Pri izradi mape možete odrediti skalu za boje koje će predstavljati određeni broj nominiranih iz pojedine zemlje, odnosno broj dobitnika nagrade. Primjerice, zemlje iz kojih je samo jedan dobitnik bit će žute boje, one iz kojih je najviše tri dobitnika narančaste boje i sl.

Kada mape budu gotove, potaknite učenike da na mrežnim stranicama Svjetske banke istraže više o zemljama koje su označavali na mapama. Primjerice, mogu pronaći podatke koliki se postotak BDP-a izdvaja za obrazovanje, koliko u nekoj državi na milijun stanovnika ima znanstvenika koji se bave istraživanjem i stvaranjem novih znanja i sl. Većinu podataka mogu pratiti tijekom određenog vremenskog razdoblja u prošlosti.

Raspravite o pronađenim informacijama i potaknite učenike na izvođenje zaključka o tome ima li stupanj obrazovanja i ulaganje države u znanost utjecaja na uspjeh pojedine zemlje kada je riječ o Nobelovoj nagradi. Raspravite o tome zašto ima više muškaraca nego žena dobitnika nagrade.

Izađene mape učenika možete objaviti na mrežnim stranicama škole, obilježavajući dodjelu Nobelove nagrade koja se u čast smrti Alfreda Nobela održava 10. prosinca.

Postupci potpore

Potrebno je provjeriti razumije li učenik s teškoćom naputak za rad u digitalnom alatu, a za njegovo korištenje potrebno ga je povezati s drugim vršnjacima u paru ili grupi s ciljem pomoći ili kontrole njegova rada. Potrebno je provjeriti razumije li učenik sve pojmove. Važno je voditi se onim prilagodbama koje odgovaraju konkretnom učeniku s teškoćom i strukturiranjem teksta na manje logičke cjeline. Za aktivnosti korištenja digitalnog alata preporučuje se unaprijed najaviti što će istraživati i pratiti na mobitelu ili tabletu. Učenicima s teškoćama u učenju potrebno je dati pojednostavljeni shematski prikaz – predložak kojem će lakše moći pratiti sadržaje. Potrebno je predvidjeti produljeno vrijeme za odgovaranje i uporabu digitalnih alata za učenike s motoričkim poremećajem, a učenicima s intelektualnim teškoćama i specifičnim teškoćama učenja može biti potrebno duže vrijeme za usvajanje sadržaja. Potrebno je smanjiti broj novih pojmova i činjenica. Učenicima s jezičnim teškoćama, ali i učenicima s oštećenjem sluha nije preporučljivo istovremeno dati aktivnost pisanja i slušanja. Potrebno je ponavljati naputak za rad, a uz usmeno objašnjenje preporuča se osigurati i prilagođen pisani naputak i predložak za rad u grupi. Poželjna je prilagodba ekrana slabovidnim učenicima s pomoću programa ZoomText, tj. važno je imati čitač ekrana.

Didaktičko-metodičke upute za učenike s teškoćama možete pronaći na ovoj stranici Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Potaknite učenike na istraživanje ima li među Hrvatima dobitnika Nobelove nagrade za kemiju. Možete proširiti aktivnost i na ostala područja, a učenici mogu objediniti svoje istraživanje izradom digitalnog plakata u alatu Canva.

Nastavna aktivnost za predmet Kemija

Tko je nominiran, a tko dobitnik?

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Sedmi razred osnovne škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • OŠ KEM D.7.3. Uočava zakonitosti uopćavanjem podataka prikazanih tekstom, crtežom, modelima, tablicama i grafovima.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Hrvatski jezik

Dodatna literatura, sadržaji i poveznice

Forum za slobodu odgoja (2015) Svi smo mi djeca ovog svijeta: kako s učenicima razgovarati o izbjegličkoj krizi (24. 6. 2020.)

Deutsche Welle, Izbjeglička kriza (4. 7. 2020.)

Rolf Gollob, Peter Krapf, Wiltrud Weidinger (ur.) (2010.) Obrazovanjem do demokracije. Metodički priručnik za odgoj i obrazovanje za demokratsko građanstvo i ljudska prava. Vijeće Europe. (4. 7. 2020.)

Medijska pismenost, Stereotipi u medijima (4. 7. 2020.)

Buljan Flander, G. (2018) Dječja prava i odgovornosti (9. 8. 2020.)

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.