U e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 1, Jedinica 2. Mes affaires s učenicima riješite zadatak povezivanja slike s odgovarajućim pojmom pod nazivom Qu'est-ce que c'est? Nakon riješenog zadatka podijelite učenike u skupine. Broj skupina ovisit će o tome koliko učenika imate u razredu, preporučuje se četveročlana skupina. Najavite učenicima da pripreme svoje školske tablete kojima će se poslužiti za sljedeću aktivnost. Pojasnite učenicima da će se služiti digitalnim alatom LearningApps te da će se u alatu koristiti opcijom spajanja pojma sa slikom. Svaka skupina odabire jednu pernicu iz razreda koja će poslužiti za stvaranje zadatka. Objasnite učenicima da se zadatak na prethodno navedenom digitalnom alatu rješava pomoću predmeta koji pronalaze u odabranoj pernici te da slike predmeta pronalaze na tražilici Google ili u alatu LearningApps. Dok učenici sastavljaju zadatak, zajedno ponavljaju pojmove te ih povezuju s odabranim slikama, što poslije olakšava učenje gradiva.
Nakon što sve skupine završe zadatak, međusobno razmjenjuju izrađene igre na alatu LearningApps. Svaka skupina rješava zadatak druge skupine. Zajedno s učenicima komentirajte najbolji postignuti rezultat. Razmjenom zadataka učenici uviđaju da se njihov rad cijeni te su samim time motivirani rješavati zadatke ostalih skupina. Na kraju slijedi uvid u rezultate, što kod učenika potiče veći angažman pri samome rješavanju. Natjecateljski oblici najbolje su aktivnosti kojima postižemo uspješne rezultate.
Zaključno, pitajte učenike na koji način pamte nove pojmove, koje su njihove strategije učenja. Neka zabilježe svoje iskaze te ih pročitajte i s učenicima razgovarajte o tome kako oni pamte riječi. Ponudite učenicima druge strategije učenja – ponavljanje riječi naglas, pisanje rečenica koje sadržavaju novi pojam, izrađivanje kartica sa slikom i pojmom i slično. Napravite popis prijedloga u obliku prezentacije i postavite ga u razrednu grupu. S vremenom, popis se može dopuniti. Cilj aktivnosti jest da učenik razumije nazive školskog pribora i sadržaj pernice te da primjenjuje pravila francuskog pravopisa.
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s teškoćama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o pojedinačnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koju učenik ima (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, a osobito u aktivnostima samostalnog rada osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.
U e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 1, Jedinica 2. Mes affaires u zadatku povezivanja slike s odgovarajućim pojmom uputite učenike sa specifičnim teškoćama u učenju da u postavkama sadržaja odaberu font Dyslexic, a ako je potrebno, da povećaju font. Učenicima s poremećajima iz autističnoga spektra bilo bi poželjno izraditi vizualni raspored aktivnosti pomoću slika/simbola koje učenik razumije ili mu unaprijed najavljivati svaku promjenu u aktivnosti. Učenike s oštećenjem vida uputite na korištenje govorne jedinice za čitanje teksta, a za promatranje slika potaknite ih na korištenje vizualnih pomagala poput povećala. Učenicima s teškoćama dajte više vremena za svladavanje zadatka, a osobito pri korištenju alata LearningApps. Uvjerite se da se učenici s teškoćama znaju koristiti alatom i angažirajte jednog vršnjaka koji će im pomoći u radu s alatom ako bude potrebno te koji će ih poticati na aktivno sudjelovanje. Za učenike s oštećenjem vida povećajte slike koje će povezivati s pojmovima u alatu LearningApps te smanjite broj pojmova koje treba povezati sa slikama, kako bi se izbjegla moguća prenatrpanost pojmovima i kako bi učenik imao dovoljno vremena za vizualno skeniranje i pretraživanje sadržaja. Dodatno mu pokažite kako može povećati svaku pojedinu sliku u alatu i podsjetite ga na korištenje povećalom. Učenika s teškoćana smjestite u skupinu pokraj vršnjaka koji će mu pomoći u radu te mu usmjeriti pozornost na zadatak.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Učenici koji žele znati više mogu isti zadatak izraditi u digitalnom alatu LearningApps koristeći se sadržajem svoje školske torbe. Objasnite učenicima da se zadatak na prethodno navedenom digitalnom alatu rješava pomoću predmeta koji pronalaze u svojoj školskoj torbi te da slike predmeta pronalaze na tražilici Google ili u alatu LearningApps.
U e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 1, Jedinica 2. Mes affaires učenici rješavaju zadatak pod nazivom C'est un/une? raspoređujući pojmove koji označavaju školski pribor u odgovarajuće stupce. Prvi je stupac za pojmove muškog roda, a drugi za pojmove ženskog roda. Raspoređujući pojmove u stupce učenici samostalno vrše raspodjelu pojmova na rodove, što uvelike pomaže u pamćenju pojmova i pravilnoj uporabi člana uz pojam (član za muški ili ženski rod). U istome modulu i jedinici učenici rješavaju zadatak u Activité 1#. Učenici čitaju tekst, gledaju sliku rasporeda stolova u učionici i odabiru točan odgovor – na čijem se stolu nalazi koji školski pribor.
Učenike podijelite u parove. U alatu Genially parovi izrađuju zagonetku. Učenici slažu sliku rasporeda sjedenja u učionici. Uz sliku pišu tekst u obliku zadataka, u kojemu objašnjavaju na čijem se stolu nalazi čiji školski pribor. Međutim, na jednom je stolu ukraden jedan školski pribor (po odabiru učenika – olovka, gumica, pernica...). Zadatak je da učenici pomoću rješavanja brojnih zadataka dođu do konačnog rješenja, a to je, na primjer, odgovor na pitanje Tko je Luki ukrao crvenu kemijsku? Nastavnik nudi različite mogućnosti stvaranja zagonetki i zadataka. Učenici se mogu poslužiti alatom LearningApps (na primjer, mogu postaviti nazive školskog pribora u odgovarajući stupac prema rodu, povezivati nazive školskog pribora sa slikom). Svaki točno riješen zadatak korak je bliže rješenju zagonetnog pitanja.
Učenici svoje radove mogu podijeliti s učenicima iz druge škole, koja radi na istom projektu izrade tajnovitog nestanka u učionici. Učenici izmjenjuju svoje radove s učenicima iz druge škole rješavajući njihove zagonetke izrađene u alatu Genially. Na kraju svaki učenik ispunjava upitnik u alatu Google Forms, gdje izražava svoje zadovoljstvo u rješavanju određenih zadataka. U konačnici se odabire najbolje izrađen zadatak u alatu Genially, koji će služiti kao primjer za buduće generacije.
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s teškoćama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o pojedinačnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koju učenik ima (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, a osobito u aktivnostima samostalnog rada osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.
U zadatku C'est un/une? učenicima s teškoćama osigurajte dodatno vrijeme za rješavanje zadatka ili smanjite broj pojmova koje trebaju rasporediti u odgovarajući stupac. Učenicima s oštećenjem vida osigurajte rad u paru kako bi mu vršnjak vizualno pomogao pri smještanju pojedinih pojmova u stupce. Zadatak u Activites #1 učenicima s teškoćama prilagodite tako da ga pojednostavnite nudeći nekoliko poznatih informacija više ili preoblikujući zadatak tako da se odnosi na četiri umjesto na šest stolova. U zadatku izrade zagonetke učenicima s teškoćama dodijelite vršnjačke parove koji će ih uključiti u aktivnost i poticati na rad pružajući razumnu količinu podrške. Pri radu u digitalnim alatima, najviše podrške trebaju učenici s oštećenjem vida. U alatu Genially učenik s oštećenjem vida može napraviti raspored sjedenja. Kako bi se znao služiti alatom u trenutku kada je potrebno, poželjno je nekoliko dana prije objasniti mu i zorno prikazati korištenje alatom. Umjesto ispunjavanja ankete u alatu Google Forms, učeniku s oštećenjem vida ponudite alternativu – čitajte mu pitanja i zapisujte odgovor u alat.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Učenici koji žele znati više mogu istraživati podrijetlo pojedinih pojmova školskog pribora na hrvatskom i francuskom jeziku te vidjeti postoji li među njima poveznica u korijenu pojma.
U e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 1, Jedinica 2. Mes affaires, učenici rješavaju zadatak pod nazivom Jouer avec les sons. Slušajući videosnimku, učenici od ponuđenih riječi odabiru one koje su čuli.
U alatu Flipgrid učenici u parovima stvaraju videosnimku u kojoj opisuju sadržaj školskog pribora koji imaju u svome razredu. Učenici pišu kratak tekst, koji usmeno izlažu u obliku videosnimke. Neka te videosnimke učenici pošalju francuskom lektoru koji će provjeriti izgovor riječi te će i on uzvratiti videosnimkom s opisom svoga školskog pribora kojim se redovito koristi u nastavi. Interakcijom učenika, početnika u francuskome jeziku, i izvornoga govornika dolazi do lakšeg svladavanja pojmova i opuštenijeg pristupa stranome jeziku.
Nakon odrađenog projekta razmjene videosnimaka, učenici u alatu Padlet upisuju što im je pomoglo da usvoje nove pojmove. Je li govorenje riječi naglas pridonijelo boljem svladavanju gradiva? Nastavnik i učenici komentiraju dobivene odgovore.
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s teškoćama uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o pojedinačnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koju učenik ima (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, a osobito u aktivnostima samostalnog rada osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.
U zadatku Jouer avec les sons učeniku s oštećenjem sluha možete ponuditi transkript videosnimke, pri čemu ćete umjesto izgovorenih glasova u riječi koje ostali učenici trebaju pogađati, učeniku s oštećenjem sluha ponuditi transkript riječi onako kako se izgovaraju. Pri stvaranju videosnimke sa školskim priborom u snimanje uključite učenike s teškoćama. Učenici s teškoćama mogu sudjelovasti u pisanju teksta za videozapis. Učenicima s poremećajima iz autističnog spektra obvezno najavite cijeli proces, od pisanja teksta, izvođenja teksta pred kamerama, pa sve do toga da će dobiti povratnu informaciju od izvornoga francuskog govornika. Pri korištenju alata Padlet, učenicima s oštećenjem sluha ponudite alternativni zadatak – neka pomoću transkripta videozapisa izdvoje nove pojmove koje je upotrijebio izvorni govornik.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Učenici koji žele znati više mogu u alatu Flipgrid napraviti videosnimku o školskom priboru koji imaju u svojoj sobi te podijeliti videosnimku s francuskim lektorom, koji će odgovoriti na videosnimku postavljanjem pitanja o stvarima koje učenik opisuje. Na primjer, francuski lektor može pitati koliko učenik ima knjiga na polici, koje je boje njegova najdraža pernica i slično. Učenik odgovara novom videosnimkom koju poveznicom prosljeđuje francuskom lektoru.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.