Međupredmetna tema
Poduzetništvo
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Od kore do zarade

Međupredmetna tema
Poduzetništvo

Odgojno-obrazovna očekivanja
ključni pojmovi
  • GEO: zbrinjavanje otpada, recikliranje, geografska karta
  • KEM: topljivost, sastav otopina, kemija u kuhinji
  • BIO: herbarij, zaštićene vrste, održivi proizvodi
  • NJEM: blagdanski običaji, ekološka prihvatljivost, dekoracije
Nastavna aktivnost za predmet Geografija

Geografska karta moj obrt starta

Pripremite učenike za aktivnost i recite im da na radionicu donesu otpadni materijal (plastične boce, staru iznošenu odjeću, stari papir, nekorištene CD-e i slično). Na početku aktivnosti, potaknite učenike na razmišljanje o temi prikazujući im kviz s poveznice Kviz. Odvojite nekoliko minuta kako bi učenici riješili kviz te s njima usporedite dobivene rezultate. Istaknite im da je u kvizu nekoliko pitanja vezano uz načine korištenja i zbrinjavanja otpada. Na kraju uvodne aktivnosti osvijestite učenike o važnosti ponovnog korištenja, smanjivanja i promjeni načina korištenja otpada.

Podijelite učenike u sedam grupa i za svaku grupu pripremite papir velikog formata. Prije uputa o tijeku radionice, ispišite na papirićima pojmove: recycle, reduce, reuse, repurpose, refuse, repair, rethink te svakoj grupi pridružite jedan pojam. Nakon što učenici uz pomoć interneta istraže značenje pojma i iznesu njegovo objašnjenje ostatku razreda, prikažite im fotografiju s poveznice 7R te, po potrebi, dodatno objasnite svaki pojam uz primjer koristeći poveznicu RRR. Učenici mogu istražiti značenje zadanog pojma koristeći Galeriju 7R simbola u kojoj je opisano značenje svakog od navedenih načela. Napomenite da postoje razlike u imenovanju pojedinih načela Zero Waste koncepta, kao i u njihovim simbolima. Ponudite učenicima da u istom interaktivnom sadržaju istraže simbole pojedinog načela - Datoteka za preuzimanje, a da zatim u interaktivnom elementu 7R načela - primjena u svakodnevnom životu povežu ponuđene primjere ponašanja s odgovarajućim 7R načelom, odnosno njegovim simbolom.

Izložite učenicima ideju radionice. Svaka grupa učenika odabire jedan kontinent (Afrika, Europa, Azija, Sjeverna Amerika, Južna Amerika i Australija), a jedna grupa odabire Hrvatsku. Zadatak je svake grupe da uz pomoć donesenog otpadnog materijala, škarica, ljepila, pištolja za vruće ljepilo i ostalih potrebnih alata kreira geografsku kartu odabranog kontinenta i Hrvatske. Učenici geografsku kartu izrađuju tako da u izgled geografske karte uključe prepoznatljive reljefne i društvene osobitosti kontinenta ili Hrvatske. Učenici kao pomoć pri ostvarivanju zadatka mogu koristiti atlas ili digitalne karte na svojim prijenosnicima. Po završetku izrade, prikažite učenicima članak s poveznice Smetnjak te raspravite s njima je li u današnje vrijeme moguće ostvariti profit ponovnim korištenjem ili popravkom starih stvari. Potaknite učenike da navedu slične primjere. Zamolite ih da procijene svoju izrađenu geografsku kartu i mogu li ju zamisliti kao ukras na nečijem zidu. Uputite ih na stranice proizvođača karata kako bi mogli usporediti svoju predviđenu cijenu s cijenom geografske karte odabranog proizvođača.

Poduprite učenike da pripreme izložbu izrađenih geografskih karata u holu škole, dodatno ih ohrabrite da organiziraju njihovu prodaju u humanitarne svrhe te da prikupljeni novac namijene za pomoć potrebitima.

Postupci potpore

Učenicima s oštećenjima vida omogućite da opipom upoznaju donesene otpadne materijale od kojih će se izrađivati karte i osigurajte im ključne opise prikazanih fotografija.

Po potrebi, za aktivnosti istraživanja interneta, istraživanje simbola u interaktivnom sadržaju, kao i kreiranje geografske karte od otpadnog materijala predvidite rad u paru za učenike, posebno one s oštećenjima vida, motoričkim oštećenjima, jezično-govornim oštećenjima i PSA-om.

Za provođenje rasprave, učenicima možete dati pitanja po kojima će se pripremiti za raspravu (učenici s jezično-govornim teškoćama, PSA-om i ADHD-om).

Uputite učenike u ključne elemente koje trebaju uzeti u obzir prilikom formiranja cijene svoje geografske karte prije nego što ju usporede s cijenom geografske karte nekog proizvođača.

Za učenike koji žele znati više

Usmjerite učenike da samostalno izrade geografske karte svijeta manjeg formata, također iz otpadnih drvenih letvica, plastike, plastičnih boca, guma i sl. te da izrađene karte ponude ostalim učenicima i roditeljima preko online donatorske aukcije koristeći školske društvene mreže. Prikupljeni novac učenici također mogu namijeniti za pomoć potrebitima.

Nastavna aktivnost za predmet Geografija

Geografska karta moj obrt starta

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Drugi razred srednje škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • SŠ GEO C.2.1. Učenik opisuje različite načine korištenja i zbrinjavanja otpada te u njima aktivno sudjeluje.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Kemija

Humanitarni arancini

Zima je doba agruma. Domaće naranče i mandarine daruju nas mekanom i sočnom pulpom punom slatkog soka i vitamina. Njihova kora obično se baca, ali pažljivom obradom i ona se može pretvoriti u zaboravljenu starinsku slasticu. Uz dobro pakiranje i prezentaciju, može postati i unosan proizvod.
Predložite svojim učenicima da za potrebe božićnog sajma naprave ušećerene korice različitih agruma. Podijelite ih u grupe i neka svaka grupa radi proizvod od različitog voća – naranče (arancini), limuna (limuncini), mandarine i klementine. Podijelite im poveznicu na postojeći recept za izradu arancina poput Božićni pokloni u obliku slatke čarolije. Svaka grupa neka priredi slasticu i osmisli dizajn ambalaže (primjerice, staklene teglice, plastične kutijice, papirnate vrećice…). Treba voditi računa o udjelu ambalaže u cijeni proizvoda i o mogućnosti ponovnog korištenja ili recikliranja ambalaže. Također, neka istraže koji se procesi događaju pri svakom koraku u postupku pripreme (primjerice, zašto se korica tri puta kuha u vodi ili koja je uloga vina u sirupu). Neka istraže i koliko iznosi najveća masa šećera koja se može otopiti u 400 g vode pri različitim temperaturama (primjerice 20 °C i 100 °C). Hoće li se šećer (saharoza) otapati u etanolu? Neka predlože i što bi mogli promijeniti u receptu da bi se poboljšala svojstva proizvoda (temperatura izrade, omjeri sastojaka, period izrade…). Bilješke, rezultate istraživanja, kao i prijedloge za poboljšanja, učenici mogu voditi u zajedničkom dijelu OneNote Bilježnice za predmete u kojoj ste pripremili zasebne stranice prema broju grupa i objavili zadatke i smjernice za istraživački rad. Svoje arancine neka izrade kod kuće (prema originalnom ili modificiranom receptu) i ponesu na zajednički sastanak na kojem će se kušati i razmijeniti iskustva tijekom izrade. Za isti sastanak, neka svaka grupa nacrta ili fotografira svoj prijedloge ambalaže i izradi prijedlog etikete (škola, ime proizvoda, poruka, sastav, recept…). Dizajn etikete mogu napraviti u digitalnom alatu Canva i na zajedničkom sastanku odlučiti koji bi bio najbolji za njihov proizvod. Potrebno je dogovoriti unificirani način pakiranja (s malim varijacijama, ovisno o vrsti voća) i odrediti osobu koja će nabaviti ili izraditi ambalažu. Neka odrede i cijenu proizvoda, primjerice 10 kn (cijena treba biti dovoljna da se pokriju troškovi ambalaže i sastojaka za izradu arancina).
Nakon što se dogovore o izgledu proizvoda i mogućim izmjenama recepta, arancine neka naprave kod kuće, a zatim ih donesu u školu, gdje će se zapakirati.
Gotove proizvode mogu prodavati na štandu tijekom božićnog sajma i dogovoriti da se sav ili dio prihoda prikupljen od te aktivnosti donira u dobrotvorne svrhe. U tom slučaju, treba napraviti jasno naglašenu kampanju o humanoj gesti i unaprijed dogovoriti kome se donira. Najavite sajam i akciju na školskim internetskim stranicama. Na štand s proizvodima stavite i kutiju za dodatne donacije ako netko želi donirati i više od osnovne cijene. Fotografirajte štand za vrijeme sajma i na internetskim stranicama škole objavite fotografije uz obavijest o prikupljenim sredstvima. Pobrinite se da sve objave budu u skladu s GDPR-om. Prikupljena sredstva neka učenici odnesu osobno, a uz njih neka doniraju i nekoliko vrećica svojih slatkih proizvoda.

Postupci potpore

U uvodnom dijelu sata poželjno je naglasiti važnost ekološkog uzgoja voća čija će se kora koristiti za izradu delicija, a u protivnom istaknuti postupke tretiranja prije njegove uporabe u navedenu svrhu.

Za izradu slastica uputno je učenike formirati u parove kako bi im se pružila potrebna podrška (primjerice, učenicima s oštećenjima vida zvučni opisi fotografija i dizajna; učenicima s oštećenjima vida i motoričkim oštećenjima pomoć u izradi slastica ili dizajna ambalaže, crtanju i fotografiranju, u pretraživanju poveznica; učenicima s teškoćama čitanja čitanje postupaka i recepata i sl.).

Prije formiranja cijene gotovih proizvoda, uputite učenike u ključne odrednice za formiranje njihovih cijena. Njih možete i napisati da svima budu dostupne (pogodno, primjerice, za učenike s ADHD-om i PSA-om).

S učenicima možete načiniti plan kojim će se rukovoditi u svom radu za unošenje podataka u tablicu (uputno za učenike s ADHD-om, PSA-om ili teškoćama čitanja), a možete ih i primjereno grafički oblikovati (uvećan tisak, povećani razmaci, kraće rečenice). Možete im uručiti predloške sa zadacima koji se od njih očekuju i ispitati razumiju li što i kako trebaju raditi. I jedno i drugo može im pomoći u pripremi za izlaganje svoga rada kod kuće pred razredom.

U svrhu usklađivanja objave s GDPR-om, porazgovarajte o njegovim ključnim odredbama, kao i njegovu značaju te pojasnite na primjeru.

Prema potrebi, u koracima demonstrirajte način pronalaženja određenih internetskih stranica i upotrebe planiranih digitalnih alata te provjerite jesu li učenici usvojili pravilan način rada u njima, za što im možete dati i predložak s grafički sređenim uputama (primjerice, učenicima s ADHD-om ili PSA-om).
Zadatke i smjernice za rad u OneNote Bilježnice pregledno organizirajte i upišite uvećanim fontom i uputite učenike da oni na isti način unose svoje bilješke i rezultate ukoliko u razredu imate učenika s oštećenjem vida i teškoćama čitanja. Učenicima s oštećenjima vida po potrebi osigurajte zvučni opis dizajna i izgleda etikete u digitalnom alatu Canva i uputite na jasnoću i dobru čitljivost zapisanog.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više, neka prošire asortiman s arancinima tako da izrade arancine u čokoladi. Podijelite im recept poput Aromatične čokoladice iz domaćih radinosti: čokoladni arancini, a oni neka istraže koja bi čokolada bila najpogodnija za izradu slastice (primjerice, koliko iznosi udio kakaa u čokoladi, pri kojoj ju je temperaturi najbolje koristiti za pripremu, sadrži li mlijeka i šećera u sebi itd.). Kada naprave zadovoljavajući proizvod, neka napišu detaljan recept uz odgovarajuće slike proizvoda. Također, neka odrede kako će se pakirati slastica te koja će joj biti cijena. Svoje prikaze/prezentacije neka izrade u digitalnom alatu Sway. Čokoladni arancini također se mogu prodavati na štandu tijekom božićnog sajma, a kupovinom se može nekoga usrećiti slatkim poklonom.

Nastavna aktivnost za predmet Kemija

Humanitarni arancini

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Drugi razred srednje škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • SŠ KEM A.2.1. Analizira svojstva, sastav i vrstu tvari.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Biologija

Pokloni mi cvijet

Na početku pokažite učenicima slike različitih herbarija, primjerice: Ljekarnički herbarij, Izradi svoj herbarij! ili Uradi sam. Upitajte ih jesu li već izrađivali herbarij i s kojim ciljem. Raspravite njihove odgovore. Podijelite ih zatim u manje grupe i neka istraže:

1. grupa: tko je u prošlosti izrađivao herbarije i u koju svrhu?
2. grupa: tko i zbog čega izrađuje herbarije danas?
3. grupa: kako se pravilno prikupljaju biljke i pripremaju za herbarij?
4. grupa: koje podatke treba pribilježiti uz biljke u herbariju?
5. grupa: koja je uloga digitalnih herbarija?

Uputite ih da u pretraživanju interneta prvo posjete stranice Hrvatskog prirodoslovnog muzeja. Odgovore na postavljena pitanja grupe neka zabilježe u zajedničkoj PowerPoint Online prezentaciji (pripremite 2-3 slajda za svaku grupu). Na taj ćete način dobiti digitalni vodič za izradu herbarija. Nakon izlaganja svake grupe, zajednički raspravite rezutate istraživanja. Posebno raspravite tko smije izrađivati herbarije iz zaštićenih i ugroženih vrsta biljaka.

Upitajte učenike bi li se suhe biljke mogle iskoristiti za izradu cvjetnih slika koje bi mogli ponuditi na prodaju? Neka 'olujom ideja' pojedinačno odgovore u digitalnom alatu Mentimeter na dva pitanja: Koje biljke možemo upotrijebiti za izradu cvjetne slike? Koje biljne dijelove možemo upotrijebiti za izradu cvjetne slike? Raspravite ideje i zatim neka svaka grupa odabere skupinu biljaka iz koje će izraditi cvjetne slike. U razradi trebaju osmisliti koje će vrste biljaka sakupljati i gdje, koje će biljne organe upotrijebiti, kako će ih pripremiti za sušenje i gdje će ih sušiti. U grupi neka dogovore kako će u konačnici izgledati njihov proizvod i na koji će ga način predstaviti javnosti. Neka osmisle plan jednostavne propagandne kampanje (načine, oblike i kanale prezentacije i promocije njihova proizvoda). Također, trebaju napraviti popis ostalog materijala potrebnog za izradu konačnog proizvoda (papira za podlogu, ljepila, kartona za okvire slika, konopa i slično) te istražiti cijene svega potrebnog. Predvidite vrijeme za kratak prikaz idejnih rješenja, plana propagandne kampanje i kalkulacija pojedinih grupa. Svoj proizvod neka zatim izrade i odrede njegovu prodajnu cijenu, koja će pokriti barem troškove dodatnog materijala.

Organizirajte izložbu cvjetnih slika u školi i upriličite otvorenje na kojem će učenici predstaviti svoje proizvode. Također organizirajte nekoliko nastavnika i učenika da u svojstvu žirija pregledaju cvjetne slike i ocijene ih. Slike zatim ponudite na dražbi s dobrotvornim ciljem povodom Dana planeta Zemlje.

Postupci potpore

Za pregledavanje poveznica s herbarijima, učenicima s oštećenjima vida osigurajte kratke, jasne, zvučne opise. Isto učinite pri opisu PowerPoint prezentacije, izgleda cvjetnih slika, letaka, postera i sl. Po potrebi im omogućite podršku u pronalaženju poveznica, kao i učenicima s motoričkim oštećenjima i teškoćama čitanja. Možete predvidjeti rad u paru, što će dobro doći i učenicima s ADHD-om ili PSA-om.

Poželjno je da zajedno posjetite stranicu Hrvatskog prirodoslovnog muzeja te učenicima pomognete u snalaženju na njegovim stranicama, kao i u pronalaženju potrebnog sadržaja, a zatim da učenike zadužite za čitanje ili bilježenje određenih dijelova sadržaja (posebno pogodno za učenike s ADHD-om, PSA-om ili teškoćama čitanja). Tako možete usmjeravati učenike u čitanju i bilježenju sadržaja s raznih drugih poveznica koje im možete točno odrediti.

Planirajte dovoljno vremena učenicima za pripremu u raspravi. Za to im možete ponuditi dodatna pitanja, koja će im pomoći u pripremi za uključivanje u raspravu (posebno učenicima s jezično-govornim teškoćama, ADHD-om i PSA-om).

Svakom učeniku grupe ili učenicima u paru dajte mogućnost da za potrebe izrade cvjetne slike izaberu biljku koju žele te za nju odrede gdje se skuplja, koje će organe upotrijebiti i kako ih pripremiti za sušenje (uputno za sve učenike s teškoćama). Također, možete podijeliti određene uloge vezane uz popis ostalih materijala ili istraživanja pojedinačnih cijena potrebnog materijala.

Za osmišljavanje propagandne kampanje poželjno je učenicima dati određene smjernice, kao i za izradu troškovnika, kako bi utvrdili odgovara li cijena od 10,00 kuna konačnoj povoljnoj cijeni njihova proizvoda.

Učenicima koji nisu ovladali osnovama korištenja PowerPoint prezentacije demonstrirajte način rada, kao i u digitalnom alatu Mentimeter. Pitanja na koja učenici trebaju odgovoriti, prema potrebi, pišite slijedom po redovima uvećanim tiskom kako bi bili svima potpuno čitljivi (posebno učenicima s oštećenjima vida i teškoćama čitanja). Uputite učenike da svoje odgovore također pišu istim takvim tiskom.

Za učenike koji žele znati više

Posebno motivirani učenici neka posjete cvjećarnice u okolici škole i istraže što cvjećari rade s cvijećem koje nisu prodali. Neka istraže postoji li mogućnost da staro cvijeće koje više nije za prodaju poklone učenicima za izradu njihovih cvjetnih slika. Također, neka istraže postoji li tržište za cvjetne slike i bi li cvjetne slike koje su izradili u školi ponudili svojim kupcima. Pozovite cvjećare na otvorenje izložbe i zamolite ih da u svojstvu članova žirija sudjeluju u usporedbi izrađenih cvjetnih slika i cijena koje su učenici odredili za njih te odaberu one kojima je određena realna tržišna cijena. Neka učenici u žiri učenici pozovu i jednog nastavnika likovne kulture te jednog roditelja ekonomske struke.

Nastavna aktivnost za predmet Biologija

Pokloni mi cvijet

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Prvi razred srednje škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • SŠ BIO B.1.1. Uspoređuje prilagodbe organizama s obzirom na abiotičke i biotičke uvjete okoliša na primjeru zavičajnoga ekosustava.
  • SŠ BIO D.1.2. Raspravlja o etičkim pitanjima u biološkim istraživanjima i primjeni bioloških otkrića te donosi odluke o vlastitim postupanjima.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Njemački jezik

Spasimo blagdane!

Pripremite Webquest pomoću kojeg ćete učenike učiniti inovativnim i kreativnim poduzetnicima i poslati ih na misiju spašavanja blagdanskih običaja.

Podijelite učenike u grupe i prikažite QR kod koji skriva poruku iz budućnosti (primjerice: “Prosinac, 2060. godina. Gradovi i domovi sivi su i tmurni, nestala je blagdanska čarolija. Dugogodišnja prekomjerna masovna proizvodnja i prodaja ekološki neprihvatljivih dekoracija uzrok je strašnim klimatskim promjenama. Vlasti su obustavile cjelokupnu proizvodnju, zabranile prodaju dekoracija i ukinule blagdanske običaje. Sve bi bilo drukčije da su ljudi na vrijeme pronašli održiva rješenja. Šaljemo ovu poruku u nadi da ćete ispraviti naše pogreške u prošlosti, kako bi budućnosti vratili blagdansku čaroliju. Krenimo!” Skraćena poveznica). Za izradu QR koda možete koristiti QR Code Monkey.

Na kraju poruke navedite skraćenu poveznicu koja će učenike odvesti na interaktivni adventski kalendar s, primjerice, četirima vratašcima iza kojih se krije po jedan zadatak. Adventski kalendar možete izraditi u alatu Türchen.com. U postavkama kalendara kao krajnji datum odaberite onaj koji prethodi danu provođenja aktivnosti kako bi učenici mogli otvoriti sva vratašca.

Pripremite kratke interaktivne zadatke na temu prosinačkih blagdanskih običaja, ekološki prihvatljivih i neprihvatljivih materijala i/ili dekorativnih proizvoda, cijena tih proizvoda i sl. (primjeri zadataka: odabrati odgovarajući pojam za prikazane i označene običaje u prosincu; ubaciti ponuđene riječi u tekst o blagdanskim običajima u Njemačkoj; svrstati materijale i/ili dekorativne proizvode u ekološki prihvatljive/neprihvatljive; upariti dekorativne proizvode s odgovarajućim materijalom i okvirnom cijenom). Na kraju svakog zadatka navedite dio skraćene poveznice koja učenike vodi na glavni zadatak njihove misije. Učenici moraju točno riješiti sva četiri zadatka kako bi dobili sve dijelove skraćene poveznice. Za izradu zadataka možete koristiti LearningApps.

Putem skraćenih poveznica učenici dolaze do glavnog zadatka misije koji možete pripremiti u jednom od suradničkih digitalnih alata, primjerice OneNote razredna bilježnica. Svakoj grupi dodijelite jednu sekciju u zajedničkom dijelu bilježnice s opisom zadatka i smjernicama koje ih vode kroz aktivnost. Uputite ih na korištenje rječnika i/ili online rječnika. Naglasite važnost podjele zadataka unutar grupe, izrade plana rada i rasporeda izvršavanja zadataka. Pratite rad grupa i po potrebi im pružite pomoć i povratnu informaciju.

Najprije ih uputite da na internetskim stranicama istraže pojmove poput 'Zero Waste blagdanske dekoracije', 'održivi Božić' ili 'zeleni blagdani' kako bi se upoznali s ekološki prihvatljivim blagdanskim dekorativnim proizvodima, pronašli primjere i dobili ideje (primjerice: gofeminin.de, kinder.wdr.de, greenality.de, avocadostore.de, pinterest.de i sl.).

Nadalje im zadajte da osmisle i izrade kolekciju održivih blagdanskih dekoracija tako da se odluče za određeni broj dekorativnih proizvoda, odaberu ekološki prihvatljive materijale koji su im besplatno dostupni u okolini i domu, da ih izrade, odrede naziv kolekcije i dogovore cijene proizvoda.

Potom ih potaknite da izrade katalog u kojem će prikazati svoje proizvode s dvojezičnim opisima (njemački/hrvatski) i istaknutim cijenama. Za izradu kataloga učenicima možete predložiti korištenje Kotobee.

Zatim uputite učenike da izrade promotivne materijale (online promotivne letke, promotivna videa i sl.). Možete im predložiti da ih izrade u Adobe Sparku koji nudi različite grafičke i videopredloške, kao i predloške objava na društvenim mrežama. Neka dogovore i odaberu način promoviranja svoje kolekcije i prodaje na božićnom sajmu u školi (službena internetska stranica škole, društvene mreže Facebook i Instagram i sl.).

Na kraju organizirajte i provedite prodaju njihovih blagdanskih dekoracija te dozvolite učenicima da odaberu humanitarnu akciju kojoj će donirati zarađeni novac.

Možete provesti evaluaciju cjelokupne aktivnosti kako biste dobili povratnu informaciju od učenika.

Postupci potpore

Za učenike s teškoćama po potrebi predvidite rad u paru unutar grupa tijekom izvođenja cjelokupnih aktivnosti tako da za svaku aktivnost dogovorite uloge svakog učenika (posebno pogodno za učenike s oštećenjima vida, motoričkim oštećenjima, ADHD-om i PSA-om). Sve upute jasno navedite i provjerite razumiju li učenici u potpunosti postupak rada i zadatak.

Učenicima s oštećenjima vida osigurajte zvučne opise vizualnih prikaza, kataloga i promotivnih materijala, upoznavanje materijala putem dodira i podršku pri izradi dekorativnih proizvoda (isto omogućite i učenicima s motoričkim oštećenjima).

Uvodni tekst po potrebi možete grafički prilagoditi (povećan tisak, veći razmaci između redova, odlomci, podebljani ključni dijelovi). Ukoliko je potrebno, demonstrirajte učenicima upotrebu onih planiranih digitalnih alata s kojima nisu upoznati ili se ne snalaze u njihovoj upotrebi.

Učenicima osigurajte dovoljno vremena za pripremu promocije svojih proizvoda (posebno učenicima s ADHD-om i PSA-om).

Za učenike koji žele znati više

Dodatno motiviranim i jezično naprednijim učenicima možete predložiti i pomoći im da stupe u kontakt s vlasnicom ili vlasnikom jedne “zelene” startup tvrtke (grüne-startups.de: Grüne Startups und junge grüne Unternehmen) i provedu intervju s unaprijed pripremljenim pitanjima putem elektronske pošte u kojem će postavljati pitanja, primjerice: Kako je nastala ideja za osnivanjem “zelene” tvrtke? Od koliko se članova sastoji tim? Kako su podijeljena zaduženja? Pozitivna i negativna iskustva timskog rada? Kako dolazite do novih ideja? Kako izgleda proces planiranja i realizacije? Što biste savjetovali budućim mladim “zelenim” poduzetnicima? i sl. Uputite ih da zatim napišu članak u kojem će prikazati provedeni intervju. Članak možete objaviti na internetskim stranicama škole i/ili u dogovoru s, primjerice, Goethe Institutom na njihovim internetskim stranicama.

Nastavna aktivnost za predmet Njemački jezik

Spasimo blagdane!

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Drugi razred srednje škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • SŠ (2) NJ A.2.1. Učenik razumije srednje duge i srednje složene tekstove pri slušanju i čitanju.
  • SŠ (2) NJ A.2.3. Učenik sudjeluje u srednje dugoj i jednostavnoj govornoj interakciji.
  • SŠ (2) NJ A.2.4. Učenik piše srednje duge, jednostavne tekstove.
  • SŠ (2) NJ B.2.1. Učenik izvještava o različitim informacijama, sličnostima i razlikama između vlastite kulture i kultura povezanih s njemačkim jezikom u aspektima svakodnevnoga života i aktualnih događanja te u značenju i uporabi pojedinih jezičnih izričaja i načina ponašanja.
  • SŠ (2) NJ C.2.2 Učenik uspoređuje i vrednuje informacije iz različitih izvora na stranomu jeziku i pritom se služi osnovnim vještinama kritičkoga mišljenja.
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.