Predmet
Francuski jezik 1
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Škola

Naziv predmeta
Francuski jezik 1

Razred
1. razred SŠ

Razina učenja jezika
1. godina učenja

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • školska svjedodžba
  • školske ocjene
  • savjetovanje
  • promocija škole

Sve pet

Na početku sata napišite na ploču le relevé de notes te pitajte učenike što misle što je to. Prihvatite sve njihove odgovore i nemojte im odmah nuditi rješenje. Kako biste ih potaknuli na kreativan način razmišljanja, pitajte ih kako su došli do tog određenog zaključka. Ohrabrite ih čak i ako su neki od tih zaključaka potpuno pogrešni, primjerice riječ notes bi mogli povezati s glazbenim notama pa im postavite pitanje: A što je le relevé?

Kada iscrpe sve svoje ideje, otvorite u e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 5, Jedinica 5.5., podnaslov Pour commencer prikaz školske svjedodžbe.

Zatim s učenicima možete pogledati animaciju Les notes en France, u kojoj se objašnjava sustav ocjenjivanja u Francuskoj. Neka učenici riješe i zadatak razumijevanja u Activités #1. Pitajte ih poznaju li načine ocjenjivanja u nekim drugim zemljama te što misle o njima u usporedbi s hrvatskim sustavom ocjenjivanja.

Podijelite ih u grupe u kojima će napraviti zadatak istraživanja sustava ocjenjivanja u nekoj drugoj frankofonskoj zemlji, a koji im je nepoznat. Prije aktivnosti napravite popis frankofonskih zemalja te prema broju tih država odredite i broj grupa. Svaka će grupa odabrati po jednu zemlju, istražiti na internetu sustav ocjenjivanja te izraditi kratke pisane prezentacije u alatu PowerPoint. Potaknite ih da istraživanje provedu na francuskom jeziku te neka se ne brinu što neće sve razumjeti na odabranim stranicama, već neka se oslone na ono što razumiju. Ako ne budu posve sigurni u točnost podataka koje pronađu, podatke mogu provjeriti na drugim internetskim stranicama na jezicima koje bolje poznaju.

Na kraju neka svaka grupa prezentira sustav ocjenjivanja u odabranoj zemlji. Svi zajedno u razredu raspravite o tome koje su prednosti i nedostatci pojedinih sustava, usporedite ih jedne s drugima. Možete im dopustiti da govore na hrvatskom jeziku, ali ih na kraju ipak usmjerite da svoje mišljenje izgovore na francuskom, pomoću jednostavnih konstrukcija poput ove: Je préfère le système en, au, aux... parce que...

Postupci potpore

Prilikom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju čine heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i obilježjima same teškoće. Izazov u radu čine učenici sa združenim teškoćama, koje mogu biti raznolike (npr. specifične teškoće u učenju i anksioznost). Preporučuje se učenika s teškoćama premjestiti u prednji dio učionice kako bi mu se brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.

Tijekom rasprave o značenju napisane riječi ne inzistirajte na tome da učenici s poremećajima jezično-govorno-glasovne komunikacije govore pred ostalim učenicima u razredu ako to sami ne žele. Prilikom rješavanja zadataka omogućite rad u paru za učenike s izraženijim teškoćama. Učenike s disleksijom uputite da tijekom rada na e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 5, Jedinica 5.5., podnaslov Pour commencer odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta i kontrasta. Što se tiče rješavanja zadatka u grupi, odnosno izrade popisa, osigurajte da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, koji je strpljiv i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Provjerite znaju li se svi učenici s teškoćama koristiti digitalnim alatom PowerPoint te im po potrebi osigurajte slikovne ili pisane upute. Važno je voditi brigu o tome da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje u svim aktivnostima te da nipošto ne bude samo pasivan promatrač. Ovisno o učenikovim teškoćama, pokušajte predvidjeti dijelove zadatka, odnosno situacije u kojima će učenik imati najviše izazova i najveću potrebu za dodatnom podrškom. Primjerice, nalazi li se u razredu učenik s poremećajem iz autističnog spektra, važno mu je približiti temu u skladu s njegovim specifičnim interesima ako ste ih uočili. U prezentacijskom dijelu aktivnosti važno je voditi brigu o tome da predstavnik skupine ne bude učenik koji osjeća nelagodu tijekom čitanja ili javnog nastupa zbog svoje teškoće (primjerice, učenik s disleksijom ili učenik koji muca).

Za učenike koji žele znati više

Ponudite učenicima da promisle o idealnom sustavu ocjenjivanja. Što bi to njima značilo, kako bi oni provodili ocjenjivanje i slično. Neka napišu kratak tekst u kojem će jednostavnim izrazima navesti važna obilježja njihova sustava ocjenjivanja. Tekst zatim pročitajte u razredu i potaknite druge učenike da kažu svoje mišljenje o tome.

Nastavna aktivnost za predmet X

Sve pet

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik uspoređuje sustave vrednovanja u različitim zemljama.
  • Učenik koristi različite internetske stranice na francuskom jeziku u svrhu pronalaska informacija o različitim sustavima vrednovanja.
  • Učenik razumije govoreni tekst o sustavu vrednovanja u Francuskoj.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost

Učiti je lako, sada znam kako

Prije sata izradite u alatu Kialo online debatu. Postavite tezu za debatu, primjerice: Kvalitetna priprema pomaže mi u uspješnijem učenju, Učiti kod kuće ili pod odmorom prije sata?, a učenici neka označe koja tvrdnja vrijedi za njih te neka napišu komentar kojim će potkrijepiti odabranu tezu. Učenici komentare pišu na hrvatskom jeziku jer je cilj dobiti informacije o tome kako učenici uče, koje su okolnosti koje im pomažu, a koje odvlače pozornost i slično.

U e-Škole DOS Francuski jezik 1, modul 5, Jedinica 5.5., podnaslov 13 conseils pour mieux préparer et réussir ses examens prikažite animaciju Comment réussir ses examens. Učenici rješavaju Activité 3. Na temelju odgovora koje ste dobili u debati, pitajte ih koje bi oni savjete dali prijatelju koji želi imati dobre ocjene u školi. Potaknite učenike da se koriste imperativom glagola, a smatrate li potrebnim, izradite zadatak ponavljanja imperativa glagola. Na temelju svih prijedloga koje su dali, osigurajte da učenici postanu svjesni da su oni ti koji upravljaju svojim učenjem, da mogu isprobavati različite pristupe učenju te da se moraju sami pobrinuti da si stvore odgovarajuće okruženje za učenje.

Pročitajte zatim zajedno tekst koji se nalazi u istoj jedinici u odlomku Coin des curieux, a koji govori o problemu discipline u školi u Francuskoj. Pobrinite se da učenici razumiju problem, nastavnika koji se žale na disciplinu učenika, ali i učenika koji se žale da ih nastavnici ne razumiju i ne podržavaju. Kratko ih pitajte slažu li se s tim, odnosno smatraju li da postoji jednak problem i u njihovoj školi.

Podijelite učenike u dva tima: tim koji će imati ulogu nastavnika i tim koji će imati ulogu učenika. U svakom će timu učenici zajedno promisliti o načinima na koje bi se mogla pospješiti komunikacija između nastavnika i učenika te će napisati savjete koje bi ponudili jednima i drugima. Možete im ponuditi i popis glagola kojima se mogu koristiti u tu svrhu, primjerice: préparer, apprendre, faire, être. Neka učenici u timu međusobno podijele uloge pa tako jedan član može biti zadužen za pisanje, drugi član za traženje nepoznatih riječi, treći za predstavljanje savjeta drugom timu. Kada dovrše svoje radove, svaki tim daje savjete drugom timu, koji vode bilješke jer će na kraju pisati tekst u kojem će sastaviti svoje odgovore na savjete, odnosno napisat će koji savjet mogu prihvatiti, koji mogu prihvatiti pod određenim uvjetima, a koji ne mogu, uz objašnjenje zašto ne mogu. Potaknite učenike da rezultate ovog rada podijele i na satu razrednika, kao i s drugim nastavnicima, odnosno u cijeloj školi.

Postupci potpore

Prilikom provedbe debate u digitalnom alatu Kialo, provjeravajte s učenicima s teškoćama kako se snalaze u pojedinim fazama aktivnosti te im po potrebi pružite pomoć. Provjeravajte prate li događanja učenici s poremećajem aktivnosti i pažnje jer je u mrežnom okruženju slabija kontrola nastavnika. Za učenike s poremećajem iz autističnog spektra važno je najaviti i svaku promjenu aktivnosti ili promjenu u prostoru provedbe aktivnosti. Prilikom rješavanja zadataka na e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 5, Jedinica 5.5., podnaslov 13 conseils pour mieux préparer et réussir ses examens omogućite rad u paru za učenike s izraženijim teškoćama. Učenike s disleksijom uputite da na Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta i kontrasta prilikom rada na stranici Edutorij. Prilikom rješavanja zadatka s animacijom učenicima s teškoćama omogućite grafički prilagođen podsjetnik s popisom prijevoda novih riječi koje se spominju u jedinici. Tijekom cijele nastavne jedinice valja voditi računa o jezičnoj prilagodbi zadataka i uputa. S obzirom na to da je u ovoj cjelini važna primjena gramatičkih pravila, omogućite učenicima s teškoćama korištenje podsjetnikom o glagolskim oblicima tijekom rješavanja zadataka. Tijekom čitanja teksta u istoj jedinici u odlomku Coin des curieux osigurajte vizualnu podršku. Zadatci sa slikovnim prikazima olakšavaju rješavanje gotovo svim učenicima, a posebno učenicima s intelektualnim teškoćama, učenicima sa specifičnim teškoćama u učenju te učenicima s poremećajem iz autističnog spektra. Osigurajte da tijekom zadatka izrade prijedloga pospješivanja komunikacije učenik s teškoćom bude u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, koji je strpljiv i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Važno je voditi brigu o tome da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje u svim aktivnostima te da nipošto ne bude samo pasivan promatrač. Ovisno o učenikovim teškoćama, pokušajte predvidjeti ulogu u izradi zadatka u kojoj će učenik imati prilike biti uspješan. U prezentacijskom dijelu aktivnosti važno je omogućiti da predstavnik grupe ne bude učenik koji osjeća nelagodu tijekom čitanja ili javnog nastupa zbog svoje teškoće.

Za učenike koji žele znati više

Potaknite učenike da promisle o tome kako bi se mogli opuštati nakon napornog učenja ili dana u školi te im ponudite da pročitaju neke anegdote, jedan primjer mogu pronaći i u e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 5, Jedinica 5.4., pod nazivom Le sais-tu? Perles du bac. Ponudite im da sastave svoju riznicu viceva koje mogu pročitati u razredu u trenutcima kada je potreban kratak predah.

Nastavna aktivnost za predmet X

Učiti je lako, sada znam kako

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik analizira savjete o učenju.
  • Učenik promišlja o svom načinu i pristupu učenju.
  • Učenik daje savjete kako biti uspješan nastavnik/učenik.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • MPT Učiti kako učiti

Moram li baš svaki dan u školu

Za uvod, postavite učenicima nekoliko pitanja, primjerice: A quelle heure levez-vous? Qu'est-ce que vous faites le matin? Comment et avec qui allez-vous à l'école?, kako bi međusobno podijelili neke informacije o svojim svakodnevnim aktivnostima.

Zadajte im zatim da samostalno riješe zadatke od 1 do 8 u e-Škole Francuski jezik 1, Modul 5, Jedinica Provjera znanja. Prokomentirajte s učenicima rezultate te ih pitajte što im je bilo lako prilikom slušanja teksta, a gdje su naišli na poteškoće te kako su ih prevladali. Pojasnite im da je gotovo nemoguće govoreni tekst razumjeti u potpunosti, da će uvijek biti dijelova koji će im biti izazov te da se navikavaju na tu činjenicu. Ohrabrite ih analizom rezultata u zadatcima, jer iako nisu baš sve razumjeli, uspjeli su odgovoriti na pitanja i riješiti zadatak.

Sljedeći zadatak za učenike bit će da pomoću alata Wix izrade mrežnu stranicu škole, u koju će uvrstiti tekstove o tipičnom danu u njihovoj školi i videoprilog kojim će predstaviti svoju školu, smjerove koji postoje u njoj, prednosti pohađanja te škole, kao i sve mogućnosti koje škola nudi. Tom se stranicom možete koristiti prilikom predstavljanja škole u prijavama na projekte ili za promociju škole. Ovisno o njihovim afinitetima, učenike podijelite u sljedeće timove: tim za prikupljanje informacija, tim za scenarij, tim za kvalitetu. Tako će učenici u timu za informacije prikupljati sve relevantne podatke za pisanje tekstova i izradu videopriloga, a mogu i pronaći stranice sličnoga sadržaja koje mogu poslužiti kao izvor za ideje. Tim za scenarij izrađivat će tekstove i pisati scenarij za videouradak, a tim za kvalitetu bit će zadužen za izradu videopriloga, osiguravanje opreme, uređivanje tekstova i videopriloga te za održavanje stranice. Nakon određenoga vremena, neka učenici u razredu prezentiraju rad svoga tima tako da se cijeli razred može dogovoriti o podjeli poslova i zaduženja, kao i o rokovima izrade. Tijekom ovog procesa pomažite u područjima u kojima zapinju te ih savjetujte kako da nastave rad kako bi razvili komunikacijske i socijalne vještine zagovaranja i promicanja vrijednosti i ciljeva škole. Naglašavajte kako je važno da se i oni aktivno uključuju u razvoj zajednice – škole – time što se uključuju u promidžbu i aktivnosti škole.

Postupci potpore

Za učenike s poremećajem iz autističnog spektra preporučuje se korištenje vizualnom podrškom tako da se sadržaj jedinice unaprijed najavi pomoću slika ili natuknica. Učenik može i prije nastavne jedinice dobiti zadatak da pripremi što više informacija i primjera vezanih za nastavnu jedinicu. Tijekom rješavanja zadataka u e-Škole Francuski jezik 1, Modul 5, Jedinica Provjera znanja omogućite rad u paru za učenike s izraženijim teškoćama. Učenike s disleksijom uputite da na Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta i kontrasta prilikom rada na stranici Edutorij. Što se tiče rješavanja zadatka sa zvučnim zapisom, učenicima s oštećenjem sluha i sa specifičnim teškoćama u učenju bilo bi dobro unaprijed pripremiti natuknice teksta koji se reproducira u videozapisu. Provjeravajte prati li događanja učenik s poremećajem pažnje i aktivnosti. Prije aktivnosti izrade mrežne stranice provjerite znaju li se svi učenici s teškoćama koristiti digitalnim alatom Wix te im po potrebi osigurajte pisane ili slikovne upute. Prilikom svrstavanja učenika u skupine pripazite u koju ćete skupinu smjestiti učenika s teškoćama. Učenika s poremećajem iz autističnog spektra smjestite u skupinu koja će biti u skladu s njegovim specifičnim interesima te ustaljenim rutinama kako ne bi bio uznemiren. Pomoću natuknica ili vizualne podrške obvezno mu prethodno najavite rad u skupini.

Za učenike koji žele znati više

Ponudite učenicima da videouradak koji su izradili prevedu i na druge jezike koje znaju ili ih uče te tako upotpune promidžbu škole na više jezika.

Nastavna aktivnost za predmet X

Moram li baš svaki dan u školu

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik razumije govoreni tekst o tipičnom danu u školi.
  • Učenik predstavlja svoju školu u videouratku.
  • Učenik piše tekst o svom tipičnom danu u školi.
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • MPT Građanski odgoj i obrazovanje

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.