Zasigurno ste često u situaciji planirati terensku nastavu sa svojim učenicima i kolegama. Kako bi učenici mogli aktivno sudjelovati u sastavljanju dobroga i korisnoga plana putovanja, potrebno ih je upoznati s odredištima koja biste mogli posjetiti. Često s učenicima posjećujemo kulturno-povijesne spomenike, primjerice dvorce, učeći o načinu života ljudi iz prošlih vremena. Na početku aktivnosti porazgovarajte s učenicima o zanimljivim mjestima (osobito dvorcima ili ostatcima dvoraca) koje su obišli na putovanjima u prijašnjim razredima ili sa svojim obiteljima te im najavite da ćete ih povesti u virtualnu šetnju poznatim hrvatskim dvorcima: dvorcem Eltz u Vukovaru, dvorcem Trakošćan i Velikim Taborom u Hrvatskome zagorju te dvorcem Lužnica – Marijin dvor pokraj Zaprešića.
Podijelite učenike u četiri grupe (4 − 5 učenika), a na zajedničkom mrežnom zidu oblikovanim s pomoću digitalnog alata Padlet podijelite poveznice na kratke razglednice o spomenutim dvorcima koje se nalaze na kanalu YouTube, a snimljene su u produkciji Hrvatske radiotelevizije pod naslovom Bajkovita Hrvatska. Postavljanje poveznica na videozapise o hrvatskim dvorcima na zajednički mrežni zid omogućuje svim učenicima pristup sadržaju i za vrijeme i nakon provedene aktivnosti. Osim toga, na isti će mrežni zid učenici dodavati rezultate rada u grupi koji onda također postaju svima dostupni, što je važno jer ova aktivnost može koristiti u planiranju terenske nastave.
Svaka će grupa pozorno pogledati videozapis o jednom dvorcu te napisati kratak sažetak onoga što su o njemu saznali kako bi ga mogli predstaviti ostalim grupama. Sažetci trebaju sadržavati odgovore na sljedeća pitanja:
1. Gdje se nalazi dvorac? i Iz kojega je vremena odnosno povijesnoga razdoblja?
2. Kako izgleda iznutra, a kako izvana? i Što ga okružuje?
3. Čemu danas služi? i Po čemu je prepoznatljiv?
4. Zašto bi ga trebalo posjetiti?
Predstavnici grupa pročitat će naglas svoje sažetke, a ostali ih komentirati te će uspoređivati dvorce o kojima su istraživali.
Nakon čitanja sažetaka potaknite učenike da, i dalje radeći u istim grupama, zaokruže u svojim sažetcima riječi koje upućuju na odnose među imenicama i imenskim riječima u rečenici. Primjerice, u rečenici: Dvorac Eltz nalazi se u Vukovaru i potječe iz 18. stoljeća. treba zaokružiti u jer pokazuje odnos između imenica dvorac i Vukovar te iz jer pokazuje odnos između imenica dvorac i stoljeće. Učenici rješavaju zadatak nakon čega se provodi objava i korekcija rezultata. Uputite učenike na to da su zaokružene riječi prijedlozi, nepromjenjive riječi, koje stoje ispred imenica i imenskih riječi te pokazuju odnose među njima o čemu mogu više saznati na e-Škole DOS Hrvatski jezik 5, Modul 2, Jedinica 2.3. Prijedlozi, prijedlozi uz imenice. Učenici će o prijedlozima istražiti metodom samostalnoga rada, ali će ostati u grupama u koje ste ih podijelili na početku aktivnosti. Učenici igraju interaktivnu igru na e-Škole DOS Hrvatski jezik 5, Modul 2, Jedinica 2.3. Prijedlozi, prijedlozi uz imenice, a zatim istražuju dijelove jedinice DOS-a s podnaslovima Prijedlozi – nepromjenjiva vrsta riječi i Prijedlozi uz imenice te rješavaju interaktivne zadatke. Nakon istraživanja o prijedlozima učenici kratko raspravljaju unutar svojih grupa o tome što su o njima naučili, a zatim dobivaju još jedan zadatak vezan uz hrvatske dvorce.
Unaprijed pripremite fotografije unutrašnjosti svakoga pojedinog dvorca. To može biti lovačka soba dvorca Trakošćan ili glazbena dvorana dvorca Lužnica – Marijin dvor i sl. Podijelite fotografije s učenicima uz pomoć digitalnog alata Padlet. Svaka će grupa opisivati fotografiju prostorije dvorca o kojem su istraživali na početku aktivnosti. Zamolite učenike da opišu prikazane prostorije koristeći se prijedlozima kako bi pokazali odnose među predmetima u njima. Predstavnici grupa pročitat će opise naglas. Učenici ostalih grupa pozorno će slušati opise i zabilježiti barem pet različitih prijedloga koji su u njima upotrijebljeni.
Na kraju aktivnosti potaknite učenike da, uz vašu pomoć, na zajednički mrežni zid alata Padlet prenesu svoje sažetke i opise te da se, čitajući i komentirajući radove svoje grupe i ostalih grupa, pokušaju odlučiti koji bi od četiriju navedenih dvoraca zaista htjeli posjetiti.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu to da učenici s teškoćama u razvoju i učenici sa specifičnim teškoćama učenja predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim obilježjima pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i slično), kao i karakteristikama same teškoće. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna kod učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Za potrebe ove aktivnosti ranije najavite učenicima s poremećajem iz spektra autizma i učenicima s intelektualnim teškoćama da uz pomoć roditelja potraže fotografije s prijašnjih izleta, bilo s razredom bilo s obitelji, koje će donijeti na sat i koje će im pomoći da se prisjete što je izlet te da lakše shvate nove pojmove koje mogu povezati s iskustvom odlaska na izlet.
Pri podjeli učenika u grupe u kojima će pisati sažetak o jednom hrvatskom dvorcu i opisivati jednu prostoriju toga dvorca povedite računa o tome da učenik s teškoćama u učenju bude u grupi koja će ga poticati na rad tijekom rješavanja zadatka. Učeniku sa specifičnim teškoćama u učenju možete dodijeliti i učenika mentora koji će mu dodatno pomagati u zadatcima, osobito u tome da se i njegove ideje prihvate i primijene u rješavanju zadatka. Pripremite transkript jednog od videozapisa koji će gledati učenik oštećena sluha, a učeniku oštećena vida prilikom gledanja videozapisa omogućite mjesto blizu izvora zvuka.
Za vrijeme istraživanja o prijedlozima na e-Škole DOS Hrvatski jezik 5, Modul 2, Jedinica 2.3. Prijedlozi, prijedlozi uz imenice metodom samostalnoga rada pomognite učeniku s teškoćama u učenju u istraživanju ili mu dodijelite učenika mentora koji će mu pomoći istražiti o pridjevima. Učenike sa specifičnim teškoćama učenja uputite da na Edutoriju odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta.
Tijekom igranja interaktivne igre, učenika s motoričkim teškoćama smjestite u par budući da je igra vremenski ograničena, a njima će trebati produljeno vrijeme za smještanje prijedloge u ladicu, stoga neka njihov vršnjak na njihovu uputu smješta prijedloge u ladicu kako bi stigli unutar vremenskog roka riješiti zadatak. Učenicima oštećena vida vršnjak može čitati riječi od kojih će onda učenik oštećena vida izabrati one koje su prijedlozi.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Možete predložiti učenicima da zamisle da su stanovnici jednoga od četiriju spomenutih hrvatskih dvoraca te neka opišu kako bi izgledala njihova soba u tome dvorcu. Neka u opisu napišu koji bi se predmeti u toj prostoriji našli te kako bi bili međusobno raspoređeni. U svojim će opisima učenici sve prijedloge označiti crvenom ili plavom bojom. Svoju zamišljenu sobu učenici mogu i nacrtati.
Na početku porazgovarajte s učenicima o tome koji im se dvorac, koji su upoznali tijekom prethodne aktivnosti, učinio najzanimljivijim te bi ga uistinu željeli posjetiti. Učenici će vjerojatno pokazati zanimanje za sva četiri dvorca te ih na temelju toga možete podijeliti u grupe u kojima će raditi tijekom ove aktivnosti. Ipak zbog organizacije grupnoga rada pokušajte oblikovati brojčano podjednake grupe (4 – 5 učenika).
Grupama zadajte zadatak izrade plana putovanja na terensku nastavu koji uključuje posjet jednom od četiriju istraživanih hrvatskih dvoraca. Unaprijed pripremite Smjernice za izradu plana terenske nastave koje će učenicima pomoći u njegovu oblikovanju. Usmjerite učenike da odrede vrijeme i mjesto polaska i povratka s terenske nastave. Neka istraže udaljenost od škole do odredišta putovanja, odrede prijevozno sredstvo kojim će putovati te u plan putovanja uključe dodatne sadržaje: posjet još jednoj kulturnoj ustanovi u blizini dvorca (muzeju, galeriji, kazalištu), a mogu predvidjeti i jednu relaksirajuću aktivnosti (kupanje u toplicama, posjet adrenalinskom parku i sl.). Kako bi učenici mogli planu dodati realne sadržaje, uputite ih da usmjereno, uz vašu pomoć, istraže mrežne stranice turističkih zajednica: TZ Varaždinske županije, TZ Vukovrasko-srijemske županije, TZ Zagrebačke županije ili TZ Krapinsko-zagorske županije. Neka odaberu neke atraktivne sadržaje s navedenih stranica i uvrste ih u svoj prijedlog plana terenske nastave. Uputite učenike da planirajući vode računa o udaljenosti i vremenu koje je potrebno za putovanje od jednoga do drugoga mjesta koje žele posjetiti.
Neka učenici oblikuju plan terenske nastave koristeći se digitalnim alatom Word, a svoje gotove planove neka podijele s ostalima na zajedničkom mrežnom zidu s pomoću alata Padlet kako bi bili svima dostupni. Planovima oblikovanima u alatu Word mogu dodati i fotografije koje prate sadržaje plana i/ili poveznice na stranice turističkih zajednica na kojima su odabrali određene sadržaje. Objasnite učenicima da im sve to može pomoći u uvjerljivom predstavljanju plana drugima jer je cilj ovoga zadatka uvjeriti ostale grupe da je njihov plan najzanimljiviji te bi se upravo on trebao realizirati.
Nakon što svaka grupa predstavi svoj plan terenske nastave, uputite učenike ponovno na razmišljanje o prijedlozima kao nepromjenjivoj vrsti riječi i njihovoj ulozi u rečenici. Potaknite učenike da na e-Škole DOS Hrvatski jezik 5, Modul 2, Jedinica 2.3. Prijedlozi, prijedlozi uz imenice još jednom ponove što su o prijedlozima već naučili te se posebno usredotoče na Kutak za znatiželjne u kojemu se objašnjava prostorno i vremensko značenje prijedloga. Posvijestite učenicima da su praveći plan terenske nastave upotrijebili mnoštvo različitih prijedloga s prostornim i vremenskim značenjem. Primjerice u rečenicama: Polazak će biti u 6.15, a povratak oko 23 sata. Od Požege do Vukovara vozit ćete se udobnim turističkim autobusom s besplatnim pristupom mreži. i sl. Potaknite učenike da u svojim planovima zaokruže sve primjere prijedloga kao nepromjenjive vrste riječi koje su upotrijebili te da pokušaju razlučiti njihova prostorna i vremenska značenja.
Učenici će zatim istražiti Pravopisni kutak na e-Škole DOS Hrvatski jezik 5, Modul 2, Jedinica 2.3. Prijedlozi, prijedlozi uz imenice te uporabu oblika prijedloga s/sa i k/ka. O pravilnom pisanju prijedloga učenici mogu dodatno istražiti u tiskanom i digitalnom izdanju Hrvatskog pravopisa, a zatim još jednom pročitati svoje planove putovanja provjeravajući jesu li pravilno zapisali sve prijedloge u tekstu.
Neka završni zadatak ove aktivnosti učenicima bude taj da u grupama u kojima rade oblikuju jedan kratak kviz o prijedlozima s pomoću digitalnog alata Microsoft Forms. Napomenite učenicima da se oblikujući primjere u kvizu posluže podatcima i zanimljivostima koje su saznali istražujući o hrvatskim dvorcima. Primjerice, mogu postaviti pitanje: Je li jezično pravilno napisana sljedeća tvrdnja: Do dvorca Trakošćan doputovat ćemo s autobusom. Poveznice na sastavljene kvizove učenici dijele na zajedničkom mrežnom zidu alata Padlet i rješavaju kvizove skupine ili skupina po izboru. Rješavanje kvizova i učenicima je i učitelju valjana povratna informacija o tome do koje su mjere učenici svladali očekivane ishode i ove i prethodne aktivnosti.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju i učenici sa specifičnim teškoćama učenja predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim obilježjima pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i slično), kao i karakteristikama same teškoće. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna kod učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Pri podjeli učenika u grupe u kojima će oblikovati plan terenske nastave povedite računa o tome da učenik s teškoćama u učenju bude u poticajnoj grupi koja će ga poticati na rad tijekom rješavanja zadatka. Učeniku s teškoćama u učenju možete dodijeliti i učenika mentora koji će mu dodatno pomagati u zadatcima, osobito u tome da se i njegove ideje prihvate i primijene u rješavanju zadatka.
Učenike s teškoćama raspodijelite u grupe u kojima će biti jedan vršnjak koji će ih aktivno uključivati u sve aktivnosti. Učenika s hiperaktivnim poremećajem ili deficitom pažnje smjestite u grupu koja je uzorna ponašanja te će mu pomoći usmjeriti pažnju na zadatak. Učeniku oštećena vida osigurajte vršnjaka koji će im tijekom rada u grupi opisivati značajne vizualne informacije.
Ako zaključite da je to potrebno i funkcionalno, pomozite osobno učeniku sa specifičnim teškoćama u učenju i učeniku s intelektualnim teškoćama ponoviti i proučiti sadržaje na e-Škole DOS Hrvatski jezik 5, Modul 2, Jedinica 2.3. Prijedlozi, prijedlozi uz imenice ili mu za taj zadatak također dodijelite učenika mentora koji će mu pomagati. Za učenika s teškoćama unaprijed pripremite preglednicu koja će sadržavati najvažnija pravopisna pravila vezana uz pisanje prijedloga te uz upotrebu oblika prijedloga s/sa i k/ka. Učenik s teškoćama ne treba o pravopisnim pravilima istraživati na DOS-u i u Hrvatskome pravopisu, nego može proučiti pripremljenu preglednicu. Pobrinite se da učenik s intelektualnim teškoćama izdvaja prijedloge iz jednostavnih rečenica koje su bliske njegovom iskustvu i u skladu s ishodima postavljenim za njega.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Potaknite učenike da za planiranu terensku nastavu oblikuju i raspored sjedenja u autobusu te ga usmeno izlože ostalim učenicima u razrednom odjelu vodeći računa o tome da se, izlažući o rasporedu sjedenja, pravilno koriste prijedlozima (osobito oblicima prijedloga s/sa). Svoja viđenja dobroga rasporeda sjedenja učenici također mogu podijeliti na zajedničkom mrežnom zidu alata Padlet i dati ih na javnu raspravu.
Potaknite učenike da na početku prouče na e-Škole DOS Hrvatski jezik 5, Modul 2, Jedinica 2.3. Prijedlozi, prijedlozi uz imenice metodom rada u paru Kutak za znatiželjne u kojemu se objašnjava razlika između jednostavnih i složenih prijedloga i dio DOS-a naslovljen Prijedlozi i prilozi te riješe interaktivne zadatke. Nakon proučavanja DOS-a svaki će par učenika oblikovati 3 – 4 pitanja za kviz koji ćete zajednički oblikovati u alatu Wordwall. To je alat kojem se može lako pristupiti putem e-adrese i upisivanjem željene zaporke, a dostupan je i u besplatnoj verziji. Potaknite učenike da oblikuju pitanja višestrukog izbora te uz svoje pitanje ponude točan odgovor i barem tri ometača (pogrešna odgovora). Pitanja neka budu vezana uz jednostavne i složene prijedloge te uz riječi koje mogu biti i u službi prijedloga i priloga. Zajedno s učenicima oblikujte kratak kviz od desetak izabranih pitanja.
Nakon ovoga zadatka povežite parove u grupe od četiri učenika te im zadajte zadatak smišljanja 4 – 5 pitanja za još jedan kviz koji ćete zajedno oblikovati u digitalnom alatu Wordwall. Pitanja neka budu vezana uz hrvatske dvorce proučavane u prvoj aktivnosti ovog scenarija. Neka predstavnici grupa svoja pitanja o dvorcima uz vašu pomoć unesu u alat Wordwall. Kviz se u ovom alatu jednostavno i brzo oblikuje. Izrađujući kviz, imajte na umu da točan odgovor u svakom postavljenom pitanju treba posebno označiti kao točan. Nakon što unesete sva željena pitanja i odgovore, odaberite opciju da vaš kviz bude prikazan kao klasičan kviz s pitanjima i ponuđenim odgovorima.
Najavite učenicima da ćete u nastavku rada odigrati društvenu igru Točno odgovori, vrata dvorca otvori! Pripremite učionicu za provođenje igre. (To možete i unaprijed učiniti.) Postavite na jednom dijelu učionice oznaku POČETAK, a na drugom dijelu učionice veću fotografiju ulaznih vrata dvorca na kojima piše KRAJ. Između ovih oznaka složite stolce jedan pokraj drugoga po sredini učionice na udaljenosti od 30 centimetara tako da stolci povezuju početnu i završnu točku igre. Stolci predstavljaju polja igre po kojima se učenici pomiču od njezina početka do kraja.
Svaka grupa bira svojega igrača koji staje u blizini oznake POČETAK. Igra započinje tako što igrači svih grupa trebaju na svojim tabletima riješiti kviz o prijedlozima napravljen u alatu Wordwall. Podijelite s njima poveznicu na kviz u zajedničkom kanalu alata MS Teams. O rezultatu riješenoga kviza ovisit će redoslijed uključivanja igrača u igru Točno odgovori, vrata dvorca otvori! Igrač s najboljim rezultatom i najkraćim vremenom rješavanja kviza započinje igru prvi i tako redom.
Nakon što ste odredili redoslijed igranja igrača podijelite s učenicima s pomoću interaktivnoga zaslona ili projektora drugi kviz napravljen u alatu Wordwall s pitanjima o hrvatskim dvorcima. Otvorit ćete prvo pitanje i postaviti ga prvom igraču. Ako igrač točno odgovori na pitanje, sjeda na prvi stolac pokraj oznake POČETAK, ako odgovori netočno, u igru se uključuje sljedeći igrač. Kad učenik točno odgovori i sjedne na stolac, ima pravo birati ili odbiti izazov. Izazov se sastoji u tome da mu učenici jedne protivničke grupe, koju sam odabere, postave pitanje vezano uz prijedloge kao nepromjenjivu vrstu riječi. Ako točno odgovori na pitanje izazova, igrač se pomiče za još jedno mjesto unaprijed, a ako odgovori na pitanje netočno, vraća se za jedno mjesto unazad. Igra se nastavlja sve dok jedan od igrača ne dođe do zadnjeg stolca pokraj oznake kraja igre i zatim odgovori točno na još jedno pitanje koje simbolično otvara vrata dvorca. Ako se tijekom igre dogodi da dvoje ili više igrača trebaju sjediti na istom stolcu, neka oni koji nemaju mjesta stanu ili čučnu pokraj stolca na kojemu trebaju biti. Ako igra nije gotova, a vi ste iscrpili pitanja iz kviza o hrvatskim dvorcima, podijelite s pomoću interaktivnoga zaslona ili projektora s učenicima kviz o prijedlozima koji su igrači pojedinačno igrali na početku igre. Neka igrači još jednom, sada javno, odgovore i na ta pitanja.
Pobjednika igre i/ili pobjedničku grupu možete nagraditi poticajnom bilješkom u e-imeniku ili ocjenom ovisno o dogovoru koji imate s učenicima.
Raspravite na kraju aktivnosti s učenicima o tome je li im proveden način rada (igra) bio zanimljiv te smatraju li ga korisnim za svoje napredovanje u znanju.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju i učenici sa specifičnim teškoćama učenja predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim obilježjima pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i slično), kao i karakteristikama same teškoće. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna kod učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Učenika sa specifičnim teškoćama u učenju povežite tijekom aktivnosti rada u paru s učenikom koji je uspješan u nastavnom predmetu Hrvatski jezik i koji će mu pomoći u radu, pročitati uputu za rješavanje zadatka ili neki tekst te mu pomoći u sažimanju i oblikovanju pitanja i odgovora za kviz. Prije ove aktivnosti, ako učenici s teškoćama nisu upoznati s digitalnim alatom Wordwall, upoznajte ih s načinom korištenja i snalaženja u ovom digitalnom alatu. Uputite učenike s teškoćama na korištenje asistivne tehnologije ako je posjeduju tijekom rada s digitalnim alatom. Provjerite pitanja u kvizovima na način da odgovaraju svim učenicima (primjerice, učenicima sa specifičnim teškoćama učenja i učenicima s hiperaktivnim poremećajem ili deficitom pažnje neophodno je da su pitanja kratka i precizna te jednoznačna).
Pri podjeli učenika u grupe u kojima će oblikovati pitanja o hrvatskim dvorcima i igrati igru Točno odgovori, vrata dvorca otvori! povedite računa o tome da učenik s teškoćama u učenju bude u grupi koja će ga poticati na rad tijekom rješavanja zadatka i igre. Također, osigurajte učeniku oštećena vida vršnjaka koji će mu biti videći vodič, vodit će ga kako bude prelazio pitanja i primicao se bliže dvorcu. Ako u razredu imate učenika s intelektualnim teškoćama, osigurajte da pitanja koja se njemu postavljaju budu u onom opsegu znanja koji je za njega predviđen (uz jednostavnije primjere, rečenice bliže njegovom iskustvu i sl.). Omogućite učenicima kojima treba produljeno vrijeme za usvajajanje novih pojmova i definicija (primjerice, učenici sa specifičnim teškoćama učenja) da koriste podsjetnik s osnovnim pojmovima vezanim uz prijedloge tijekom igranja igre. Omogućite da učenik s motoričkim teškoćama koji se kreće pomoću kolica također igra ovu igru, može se pomicati paralelno sa stolcima, a onaj učenik koji se otežano kreće, neka mu podršku u kretanju pruža pomoćnik u nastavi, vršnjak ili vi kako bi aktivno sudjelovao u igri.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Potaknite učenike da i sami osmisle jednu društvenu igru vezanu uz prijedloge. To može biti društvena igra u kojoj će se upute davati uz pomoć prijedloga, primjerice, Ivane, stani iza Marije! i sl. Isto tako učenici mogu oblikovati igru kojom će se ponavljati prijedlozi po uzoru na neku već postojeću igru: Čovječe, ne ljuti se, Domino i sl. Učenici mogu osmisliti i ponavljanje prijedloga uz pomoć digitalnog alata Wordwall tako da pri izradi kviza ne odaberu klasičan prikaz pitanja, nego mogućnost prikaza kviza u obliku labirinta i sl.
Hrvatska školska gramatika (2017). Zagreb: Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje. gramatika.hr
Hrvatski pravopis (2013). Zagreb: Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje. http://pravopis.hr
Školski rječnik hrvatskoga jezika (2012). Zagreb: Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje i Školska knjiga. rjecnik.hr
Hrvatski jezični portal https://hjp.znanje.hr/
Alerić, M. i Gazdić-Alerić, T. (2013). Hrvatski u upotrebi. Zagreb: Profil.
Težak, S. i Babić, S. (1992). Gramatika hrvatskoga jezika (Priručnik za osnovno jezično obrazovanje). Zagreb: Školska knjiga.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.