Međupredmetna tema
Poduzetništvo
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Moj plan danas

Međupredmetna tema
Poduzetništvo

Odgojno-obrazovna očekivanja
ključni pojmovi
  • TEH: tvrdi papir, karton, šperploča
  • MAT: decimalni broj, novac
  • FRA: obrada novog vokabulara, brojevi
  • HRV: plan puta, “Koko u Parizu”
  • TZK: koreografija, poznate vježbe
Nastavna aktivnost za predmet Tehnička kultura

Isplaniraj vikend!

Razgovarajte s učenicima o tome što rade ili imaju u planu raditi vikendom, što jedu i gdje se kreću te ih razvrstajte u dvije glavne grupe. Prva grupa sastoji se od manjeg broja učenika (oko četvrtine učenika razreda) i nazivaju se “Kupci”. Oni imaju pojedinačni budžet od 200,00 kuna koji može biti izražen u različitim apoenima ovisno o želji učenika. Svaki učenik iz te grupe izrađuje novac od papira koji im je potreban za jedan vikend za osnovne i dodatne potrebe (npr. doručak, ručak i večera te odlazak u kino, kazalište, slastičarnicu i slično). Učenici novac mogu izrađivati od papira, tvrdog papira, kartona ili šperploče. Druga grupa učenika (oko tri četvrtine učenika razreda) naziva se “Poduzetnici”, a nju je potrebno podijeliti na tri podgrupe. Prije samog osmišljavanja podgrupa, potrebno je da učenici druge grupe provedu istraživanje tržišta. Učenici “poduzetnici” obavljaju razgovore s učenicima “kupcima” kako bi dobili što više informacija o tome što oni žele. Učenici sastavljaju pitanja: Koje su vaše navike? Volite li vrijeme provoditi u prirodi? Volite li izlaziti popodne ili navečer? Bavite li se sportom? i sva ostala pitanja koja smatraju bitnim kako bi odredili koje će poduzetnike predstavljati. Podgrupe također imaju svoje nazive, koje im dodijelite ovisno o informacijama prikupljenih iz razgovora (vikend-aktivnosti, npr. “Slastičarnica”, “Kazalište”, “Kino”, “ZOO” i slično). Podgrupe izrađuju vlastite cjenike zamišljenih proizvoda i vaučere koje će prodavati “kupcima”. Upoznajte učenike da je vaučer dokument kojim se dokazuje da je određeni iznos novca plaćen, ali i dokument koji se izdaje umjesto novca, a kojim se od dužnika može tražiti ispunjenje neke obveze (kupon). Cjenike učenici mogu izrađivati u Wordu prema postojećim predlošcima, a vaučere u programu Canva. Učenici vaučere i cjenike mogu izrađivati i od papira, tvrdog papira, kartona ili šperploče (uključujući i kombinaciju navedenih materijala). Ako učenici koriste te materijale, moraju se pridržavati mjera zaštite na radu, koristiti zaštitne rukavice, zaštitnu podlogu i slično. Vaučeri mogu zamjenjivati kinoulaznice, ulaznice za ZOO, kugle sladoleda, kolače, napitke i slično. Potaknite grupu “Kupci” na obilazak podgrupa “Poduzetnici” te kupovinu njihovih proizvoda ili usluga prema vlastitim potrebama i željama imajući na umu plan svojih aktivnosti ovisno o budžetu. Učenici na kraju mogu zamijeniti uloge po grupama. Na samom kraju aktivnosti organizirajte glasanje za najboljeg poduzetnika. Obratite pažnju na to koji je poduzetnik prodao najviše proizvoda odnosno usluga. Raspravite o tome što mislite zašto je to tako (dobro prezentiran proizvod/usluga, zanimljiv proizvod/usluga, inovativnost i sl.).

Postupci potpore

U uvodnom dijelu poželjno je da učenici, uz navođenje onog što rade vikendom, navedu na što najviše troše novca ili koliko otprilike potroše.

Za rad unutar grupa predvidite rad u paru kako bi se osigurala podrška učenicima kojima je to potrebno (primjerice, onima s oštećenjima vida ili motoričkim oštećenjima). Grupi “Kupaca” omogućite da novac po želji imaju pred sobom u željenim apoenima. Grupi “Poduzetnika” demonstrirajte neke cjenike i vaučere ili im dajte poveznice za određene stranice na kojima ih mogu pogledati (važno, primjerice, za učenike s intelektualnim teškoćama, PSA-om ili oštećenjima vida, da ga mogu opipati).

Ispitajte znaju li učenici koristiti program Canva i po potrebi demonstrirajte njegovu upotrebu izradom vaučera.

Za raspravu na kraju aktivnosti učenicima možete dati pitanja koja će im pomoći u pripremi i uključivanju u raspravu (posebno učenicima s jezično-govornim i intelektualnim teškoćama).

Detaljnije na: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Zadajte učenicima zadatak da se postave u ulogu jednog od poduzetnika iz aktivnosti, npr. “Slastičarnica” (ovisno o preferencijama učenika s početka aktivnosti). Neka zamisle da su ovaj vikend zbog posjeta “petaša” ostvarili značajnu zaradu od koje mogu izdvojiti 1000,00 kuna za pomoć aktivnostima u lokalnoj zajednici. Neka učenici razmisle kojim bi aktivnostima u lokalnoj zajednici oni voljeli pomoći (npr. radionice za napredne male tehničare u sklopu Zajednice tehničke kulture). Učenici svoje želje i ideje mogu navesti u Word dokumentu, gdje će navesti i način na koji bi to učinili i zašto.

Nastavna aktivnost za predmet Tehnička kultura

Isplaniraj vikend!

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Peti razred osnovne škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • OŠ TK B.5.2. Na kraju prve godine učenja i poučavanja predmeta Tehnička kultura u domeni Tvorevine tehnike i tehnologije učenik izrađuje tehničku tvorevinu prema tehničkoj dokumentaciji koristeći se alatom i priborom.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Matematika

Izlet po mom

U uvodnom dijelu sata učenike podijelite u grupe. Zadajte im da svaka grupa isplanira izlet za svoje razredno odjeljenje te napravi troškovnik do iznosa od 200,00 kn po učeniku. Udaljenost do mjesta posjete neka bude do 100 km. Možete im dati zadatak da dogovore koje će mjesto i zanimljivosti u tom mjestu posjetiti, za što mogu koristiti Google Maps. Potaknite ih da na internetskim stranicama pronađu trošak autobusa te izračunaju cijenu za svakog učenika. U Wordu mogu napraviti tablicu i popisati zanimljivosti ili aktivnosti koje će posjetiti na izletu te njihov trošak. To mogu biti troškovi ulaznice za muzej, zoološki ili botanički vrt, bazen, posjet spilji, nacionalni park ili park prirode, zabavni park… Potaknite ih da obrate pažnju na to da učenici plaćaju manju cijenu, a ponekad se daje popust i na veću količinu kupljenih ulaznica. Osim troškovnika, mogu napraviti i vremensku raspodjelu aktivnosti unutar dana. Upitajte ih: Kad ćete krenuti na izlet? Koliko ćete se vremena zadržati na određenoj zanimljivosti ili aktivnosti? Kad ćete se vratiti s izleta?

Nakon što naprave troškovnik i vremenik izleta, potaknite ih na izradu digitalnog plakata “Izlet po mom” u alatu Canva u kojem će iznijeti sve svoje zaključke. Uputite učenike da izrađeni plakat izleta zatim promoviraju ostalim učenicima u razredu, posebno naglašavajući odgovor na pitanje zašto bi učenici trebali odabrati njihov izlet. Nakon promotivnih prezentacija svih izleta, učenici za najbolju ideju mogu glasati u alatu Tricider.

Postupci potpore

Prije podjele učenika u grupe, učenicima demonstrirajte jedan troškovnik izleta/ponudu turističke agencije iz koje je vidljivo što sve uključuje cijena po osobi. Po potrebi pojasnite pojedine njegove stavke (važno za učenike s intelektualnim teškoćama, PSA-om, jezično-govornim teškoćama).

U pripremi provođenja cjelokupne aktivnosti, upoznajte učenike s planom/slijedom rada (posebno važno za učenike s PSA-om, ADHD-om i intelektualnim teškoćama). Zatim im priredite uvećanu grafički sređenu tablicu unutar koje će bilježiti sve važne podatke kao što su: dogovoreno odredište, cijena autobusa, mogući popust, izračun cijene autobusa po svakom učeniku, planirani troškovi tijekom izleta, vremenik te zaključak uz navođenje alata kojima su se služili. Za pojedine aktivnosti mogu imati i posebne grafički primjerene predloške koji se odnose samo na podatke vezane uz jednu stavku putovanja (dobro je za sve učenike s teškoćama, a naročito učenike s intelektualnim teškoćama). Važno je da na kraju imaju preglednik cjelokupnih stavki/aktivnosti koji im može dobro doći kao primjer u planiranju nekog budućeg izleta.

Prilikom planiranja pojedinih posjeta na izletu, potrebno je uzeti u obzir dostupnost za učenike s motoričkim oštećenjima i oštećenjima vida. Učenicima s oštećenjima vida potrebno je osigurati zvučne ključne opise mjesta u koje se odlazi na izlet i pojedinih planiranih destinacija.

Učenicima kojima je to potrebno za istraživanje poveznica, osigurajte rad u paru (posebice učenicima s motoričkim teškoćama, oštećenjima vida, teškoćama u čitanju ili s intelektualnim teškoćama). Neka pritom zadaci budu konkretizirani prema njihovim mogućnostima.

Za izradu zaključaka ponudite učenicima plan (podnaslove) ili im priredite pitanja (primjerice, za učenike s intelektualnim teškoćama).

Ukoliko je potrebno, etapno na jednom primjeru demonstrirajte upotrebu predviđenih aplikacija (Google Maps) te pojedinih digitalnih alata (Canva, Tricider).

Detaljnije na: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Učenicima zadajte da izračunaju kolika će biti nova cijena izleta po učeniku ukoliko tri učenika neće ići na izlet. Mogu izračunati i dodatne troškove prije samog polaska na izlet, kao što su hrana, piće, nove tenisice ili ruksak.

Nastavna aktivnost za predmet Matematika

Izlet po mom

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Peti razred osnovne škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • OŠ MAT A.5.5. Računa s decimalnim brojevima.
  • OŠ MAT D.5.3. Primjenjuje računanje s novcem.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Francuski jezik

Putujmo u Francusku!

Učenike podijelite u tri grupe. Prije realizacije same aktivnosti, kako bi im približili teme koje ćete kroz nju obrađivati, prikažite im videozapise Disneylanda, Eiffelova tornja te zračnog balona. Nakon svakog videozapisa, postavite im nekoliko jednostavnih pitanja da vidite jesu li razumjeli što on prikazuje. Primjerice: Znate li gdje se nalazi i što je Disneyland? A Eiffelov toranj? Je li netko iz vaše obitelji letio zračnim balonom? Biste li voljeli letjeti? Kako biste im te teme približili, možete im ispričati i neke druge zanimljive informacije o Disneylandu, Eiffelovu tornju i zračnom balonu (koji je ujedno francuski izum). Najprije obradite nove riječi i ponovite brojeve kako bi učenici mogli pronaći informacije koje ćete im kasnije dodijeliti. Riječi im možete prirediti u PowerPoint prezentaciji. Napravite tablicu s novim riječima te ju podijelite učenicima. Riječi i brojeve možete ponoviti u alatu Wordwall. Nakon usvajanja novog vokabulara, recite im da su danas oni mali poduzetnici koji će oblikovati ponudu i cijene putovanja prema onima koje istraže na internetu. Izradit će vlastiti digitalni promotivni letak na temu putovanja koju ćete im dodijeliti. Učenici će cijene navedenih putovanja, nakon pronalaska na internetu, prepisati na letak koji budu izrađivali. Na svakom papiru napišite naziv teme i koje će informacije učenici pretraživati te im dajte internetske poveznice. Primjerice, grupa koja pretražuje temu La visite du Disneyland, može pronaći sljedeće informacije: 1. cijena ulaznice (sva tri paketa), 2. radno vrijeme parka, 3. koliko ima parkova, 4. određene atrakcije koje se mogu posjetiti. Grupa koja pretražuje temu La visite du tour Eiffel može pronaći sljedeće informacije: 1. cijena pojedinačnih ulaznica za odrasle, mlade od 12. do 24. godine te djecu od 4. do 11. godine (tri ulaznice), 2. dva načina penjanja na toranj, 3. radno vrijeme tornja, 4. imena dvaju restorana koji se nalaze na Eiffelovu tornju. Grupa koja pretražuje temu Le vol en montgolfière en France može pronaći: 1. naziv i cijenu leta za dvije osobe uz večeru, 2. naziv i cijenu posebnog leta (kao poklon za rođendan, godišnjicu braka), 3. naziv i cijenu leta balonom za dijete (u pratnji roditelja), 4. početne točke leta balonom (navesti samo imena četiriju mjesta s kojih se polazi). Na danim poveznicama nalaze se sve informacije koje učenici trebaju pronaći, međutim, pružite im pomoć. Nakon pronalaska traženih informacija, potaknite učenike na izradu digitalnog letka u Swayu (iz Office365 paketa). Fotografije mogu pronaći na servisu s besplatnim fotografijama, primjerice Pixabay.

Postupci potpore

Prije gledanja videozapisa, ukratko informirajte učenike o ključnim sadržajnim sastavnicama, a tijekom gledanja napravite pauze pa prokomentirajte ono što se gledalo. Učenicima s oštećenjima vida osigurajte zvučno praćenje videa.

Nove riječi i brojeve napišite uvećanim tiskom i fontom bez vitica u uvećanoj tablici (posebno važno za učenike s većim teškoćama u čitanju i pisanju te s oštećenjima vida).

Prije izrade digitalnog promotivnog letka, pokažite učenicima neke primjere te proanalizirajte što sve leci sadrže i u zašto je važna njihova uloga u promidžbi. Nakon toga, unutar grupa predvidite rad učenika u parovima. Definirajte informaciju koju unutar teme pretražuju, kao i zadatke učenika prema njihovim mogućnostima (posebno za učenike s oštećenjima vida, motoričkim oštećenjima, intelektualnim teškoćama te većim teškoćama u čitanju). Učenicima s teškoćama u čitanju ili oštećenjima vida možete ponuditi sažetke s predviđenih internetskih stranica.

Po potrebi, ukoliko učenici nemaju iskustava ili ne razumiju kako se služiti alatima u Swayu i Pixabayu, u koracima demonstrirajte način njihova korištenja.

Detaljnije na: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Potaknite učenike da pronađu dodatne zanimljive informacije koje bi mogli uvrstiti na digitalni promotivni letak. Primjerice, mogu istražiti može li se prenoćiti u Disneylandu, navesti određene objekte za prehranu (restorane ili pizzerije), istražiti postoje li trgovine na Eiffelovu tornju, koliko gostiju može primiti svaki restoran, u kojim se francuskim pokrajinama može letjeti, postoje li još neke vrste leta zračnim balonom i slično.

Nastavna aktivnost za predmet Francuski jezik

Putujmo u Francusku!

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Peti razred osnovne škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • OŠ FJ (1) A.5.3. Učenik piše vrlo kratki i vrlo jednostavni tekst.
  • OŠ FJ (1) A.5.5. Učenik sudjeluje u vrlo kratkome i vrlo jednostavnome razgovoru.
  • OŠ FJ (1) C.5.3. Učenik se koristi informacijama iz različitih izvora na ciljnome jeziku.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Hrvatski jezik

Fantastična tri dana u Parizu

Kao pripremu za čitanje dječjega detektivskoga romana “Koko u Parizu”, autora Ivana Kušana, učenicima predložite da u grupama osmisle svoj plan trodnevnog putovanja u Pariz. Recite im da predstavljaju turističku agenciju koja mora osmisliti ponudu za najzanimljiviji put u Pariz uz konkurentnu temu.

Prije početka same aktivnosti, provedite procjenu predznanja učenika o korištenju interneta i Google Street View aplikacije. Ukoliko bude potrebno, ponudite im pomoć. Zadajte učenicima da na internetu istraže ponude trodnevnih putovanja u Pariz upisujući ključne riječi u Google tražilicu ('putovanje u Pariz, tri dana'). Učenici u grupama čitaju planove, iz svakog izdvajaju ključne riječi te imena gradskih znamenitosti i četvrti koje vrijedi posjetiti. Učenici pomoću Street Viewa proučavaju pariške znamenitosti te na osnovi dogovora planiraju trodnevno putovanje u ponudi svoje turističke agencije. Uputite učenike da izrade tablicu za usporedbu u Excelu s podacima koje su dobili istražujući ponude. U tablicu unose cijene i vrstu usluga koje se nude: prijevoz, smještaj, dodatne usluge, ulaznice i sl. Nakon izrade tablice, učenici raspravljaju o zavisnosti cijene putovanja i usluga koje se nude (u ovom je dijelu potrebno obratiti pažnju na kvalitetu usluge i porast cijene s obzirom na kvalitetu). Na osnovi prikupljenih informacija, učenici osmišljavaju vlastitu ponudu s uslugama i cijenom putovanja te pripremaju svoj turistički letak u aplikaciji Canva, koji predstavljaju drugim učenicima u razredu na razrednom turističkom sajmu putovanja u Pariz. Svaka grupa daje ime svojoj turističkoj agenciji, ima predstavnika na pultu i učenike koje obilaze druge skupine te uspoređuju svoje planove.

Postupci potpore

Učenicima možete dati određene poveznice i pitanja po kojima će tražiti željene informacije. Za pretraživanje poveznica, kreiranje i ispunjavanje Excel tablica te osmišljavanje vlastite ponude za učenike, prema potrebi, možete organizirati rad u paru unutar grupe (primjerice, za učenike s oštećenjima vida, motoričkim oštećenjima ili intelektualnim teškoćama).

Za neke učenike (primjerice, one s teškoćama u čitanju ili intelektualnim teškoćama, oštećenjima vida, PSA-om) možete predvidjeti rad na jednom isprintanom i uvećanom letku/ponudi. Na njoj mogu tražiti podatke prema postavljenim pitanjima (ključne informacije možete im i obilježiti).

Popričajte s učenicima o značaju naziva turističke agencije i pojasnite ulogu predstavnika na pultu.

Detaljnije na: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Potaknite učenike da mapiraju kretanje Koka Malića po Parizu tijekom njegova dvodnevnog boravka. Nakon mapiranja, učenici uspoređuju svoj plan boravka u Parizu s Kokovim te zaključuju zašto je njegov plan poremećen i što je na njega utjecalo.

Nastavna aktivnost za predmet Hrvatski jezik

Fantastična tri dana u Parizu

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Peti razred osnovne škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • OŠ HJ A.5.3.Učenik čita tekst, izdvaja ključne riječi i objašnjava značenje teksta.
  • OŠ HJ B.5.4.Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Tjelesna i zdravstvena kultura

Od koraka do plesa

Upitajte učenike znaju li što su kulturne i kreativne industrije. Potaknite ih na odgovor usmjeravanjem na značenje pojedinačnih riječi 'kulturne' i 'kreativne industrije'. Pokažite im sljedeći videozapis, koji navodi zanimanja kulturne i kreativne industrije. Navedite im da su one ključne za hrvatsko gospodarstvo jer doprinose stvaranju novih i dodanih vrijednosti te jačanju konkurentnosti hrvatskog društva, kulture i gospodarstva.

Potaknite učenike na rješavanje interaktivnog sadržaja u kojem će spoznati različite podsektore kulturnih i kreativnih industrija. Objasnite im da sektor kulturnih i kreativnih industrija čine određeni podsektori kao što su: muzeji, knjižnice i baština, umjetnost, glazba i izvedbene umjetnosti, dizajn, film, fotografija, umjetnički obrti, arhitektura, računalni programi, igre, noviji mediji i slično.

Uputite učenike da su oni dio kreativnog i kulturnog poduzeća "Od koraka do plesa" te da su dobili posao osmisliti koreografiju za lokalnu manifestaciju koja mora trajati od jedne do tri minute. Učenicima dajte zadatak da napišu na papir osam njima poznatih vježbi koje se mogu izvoditi uz glazbu odnosno ritam (čučnjevi, odnoženja, iskoraci s polučučnjem, osnovni koraci aerobika i slično). Uz vježbe, neka putem mobilnog uređaja pronađu pjesmu uz koju bi izvodili odabrane vježbe.

Na sljedećem satu podijelite učenike u grupe od pet do šest učenika. Izaberite po jednog učenika iz svake grupe ili neka se učenici dobrovoljno jave po čijem će se planu izvoditi zadatak. Objasnite im da koreografija mora sadržavati najmanje četiri vježbe po njihovu izboru, a na kraju će ju izvježbati uz glazbu. Budući da koreografija mora trajati od jedne do tri minute, to znači da će ju, ako izaberu manji broj vježbi, trebati više puta ponavljati. Redoslijed i broj vježbi biraju sami, procjenjujući kako ostalim učenicima ide izvođenje pojedinih vježbi. Nakon što procijenite koliko je vremena potrebno da učenici izvježbaju koreografiju, slijedi prezentacija svake grupe. Učenici zatim u MS Formsu glasaju ocjenjujući svaku grupu određenim brojem zvjezdica. Na kraju proglasite pobjednika, ali i plasman ostalih grupa. Nakon toga, s učenicima sjednite u krug te razgovarajte o tome kako su se osjećali učenici čije su koreografije izvođene, jesu li zadovoljni realizacijom, je li išlo sve po planu, što im je bilo najteže i sl. Nakon odabira najbolje koreografije potaknite učenike na razmišljanje sljedećim pitanjima: Gdje biste sve mogli izvesti odnosno predstaviti koreografiju? Tko bi bio zainteresiran za vašu koreografiju? Koje su prednosti vaše koreografije i po čemu se ona ističe od drugih koreografija? Najbolju koreografiju učenici mogu izvesti na lokalnoj manifestaciji, na događanjima u školi ili na obilježavanju Dana škole.

Postupci potpore

Interaktivni sadržaj po potrebi potkrijepite opisima (za učenike s vidnim oštećenjima), a nakon gledanja sve sažeto ponovite putem pitanja. Po potrebi ponovite gledanje (pogodno za učenike s intelektualnim teškoćama, PSA-om ili ADHD-om).

Učenicima navedite primjere kulturne i kreativne industrije u hrvatskom gospodarstvu. Po mogućnosti ih potkrijepite prikazima i potaknite ih da i oni navedu primjere koje znaju.

Pisano (na plakatu) možete istaknuti naziv kreativnog i kulturnog poduzeća, a zatim ispod njega navesti koji je zadatak učenika. Provjerite je li učenicima (posebno onima s intelektualnim teškoćama i PSA-om) jasno što znači pojam 'koreografija' te ga, po potrebi, objasnite. Ispod toga, neka učenici upišu vježbe koje su odabrali te pjesme koje su pronašli kao prikladne.

Pri uvježbavanju koreografije, vodite brigu o tome da učenici budu uključeni u onu koreografiju u kojoj mogu uspješno sudjelovati samostalno ili uz podršku vršnjaka (posebice učenici s oštećenjima vida, motoričkim oštećenjima te oštećenjima sluha). Omogućite im dovoljno vremena za uvježbavanje te, po potrebi, demonstrirajte dijelove koje izvode pogrešno.

Nakon proglašenja pobjednika, pohvalite uložene napore učenika u izvedbi koreografije u kojoj su sudjelovali. Pitanja za razgovor možete učenicima dati i u pisanom obliku kako bi se putem njih pripremili (primjerice, učenici s oštećenjima sluha, jezično-govornim teškoćama, ADHD-om ili PSA-om). Po potrebi učenicima možete ponuditi alternativne odgovore i time im dati poticaj za odgovor (posebno učenicima s intelektualnim i jezično-govornim teškoćama).

Detaljnije na: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Potaknite učenike da istraže mogućnosti profesionalnog usmjeravanja za plesna zanimanja usmjeravajući ih pitanjima: Koja plesna zanimanja postoje? Koje su mogućnosti za školovanje i zapošljavanje?

Nakon što učenici rasprave o mogućnostima profesionalnog usmjeravanja za plesna zanimanja, uputite ih da u alatu Canva prezentiraju vrste plesnih zanimanja, mogućnosti daljnjeg školovanja i mogućnosti zapošljavanja.

Nastavna aktivnost za predmet Tjelesna i zdravstvena kultura

Od koraka do plesa

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Peti razred osnovne škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • OŠ TZK A.5.4. Prepoznaje i izvodi ritmičke i plesne strukture u mini koreografijama.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
Interaktivni sadržaj za učenike

Dodatna literatura, sadržaji i poveznice

Filipović, A. (2019). Kako učinkovito upravljati vremenom CX.hr (30.06.2020.).

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.