Predmet
Francuski jezik 5
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Čovjek djelima slika sebe

Naziv predmeta
Francuski jezik 5

Razred
5. razred, osnovna škola

Razina učenja jezika
2. godina učenja

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • Fizički izgled
  • Opisni pridjevi
  • Karakter

Pogodi tko sam!

Na francuskom jeziku upitajte učenike o njihovim prijateljima ili članovima obitelji. Kako se zovu? Kako izgledaju? Kakav je njihov karakter? Mogu opisati fizički izgled prijatelja ili člana obitelji. Nakon što učenici na francuskom jeziku usmeno opišu jednog člana obitelji ili prijatelja, slijedi rješavanje 3. i 9. aktivnosti u e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 2, Jedinica 2.3, podnaslov Comment est-elle ? Comment est-il ? Activité 3 i J'aime ton caractère !, Activité 9. Učenici trebaju pročitati opis osobe te odabrati valjanu sliku koja opisuje određenu osobu. U Jedinici 2.6., podnaslov Amuse-toi bien ! učenici rješavaju aktivnost 1, u kojoj trebaju poslušati snimku te, gledajući ponuđene slike, odabrati osobu koja je opisana. Učenici povezuju fizičke opise (tekst ili audiosnimku) s odgovarajućom slikom te ponavljaju opisne pridjeve.

Podijelite učenike u skupine. Objasnite učenicima da je sljedeća aktivnost natjecateljskog tipa. U alatu LearningApps skupine trebaju sastaviti opis jednog učenika u razredu (može i ne mora biti netko iz njihove skupine) tako da za svaki pojedinačni opis postave sliku uz jednu rečenicu opisa. Potrebno je sastaviti kratak opis od pet do deset rečenica. Uz svaku rečenicu neka pronađu jednu sliku koja prikazuje sadržaj rečenice. Primjerice, ako njihova osoba ima crnu kosu i nosi naočale, onda će skupina pronaći jednu sliku na kojoj se nalazi osoba s crnom kosom i napisati rečenicu: Il a les cheveux noirs, te će pronaći drugu sliku s osobom koja nosi naočale i napisati rečenicu: Il porte des lunettes. Zadatak se izrađuje u obliku povezivanja slike s pojmom. Kada skupine završe svoj zadatak, neka podijele poveznicu s vama pomoću grupe za čavrljanje u alatu Microsoft Teams. Zajedno riješite poslane zadatke i komentirajte s učenicima rješenja. Neka se učenici pokušaju samostalno ispraviti i doći do točnog rješenja. Pokušajte pogoditi tko je od učenika u razredu opisan u zadatku.

Pobjednik je ona skupina koja je najuvjerljivije prikazala osobu/učenika iz razreda.

Postupci potpore

Prilikom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju čine heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i obilježjima same teškoće. Izazov u radu čine učenici sa združenim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifične teškoće u učenju i poremećaji raspoloženja). Preporučuje se učenika s teškoćom premjestiti u prednji dio učionice kako bi mu se brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.

Tijekom uvodne rasprave o prijateljima i članovima obitelji omogućite vizualnu podršku (npr. u obliku ilustracija strukture obitelji) koja će učenike s poremećajem iz autističnog spektra motivirati, olakšati im razumijevanje ključnih riječi i pomoći im u praćenju rasprave. Tijekom rješavanja zadataka u e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 2, Jedinica 2.3, podnaslov Comment est-elle ? Comment est-il ? Activité 3 i J'aime ton caractère !, Activité 9 učenike s disleksijom uputite da na Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta. Za učenike s oštećenjem sluha pripremite uručak s tekstom koji se reproducira u zvučnom zapisu iz Jedinice 2.6, podnaslov Amuse-toi bien ! Prilikom podjele učenika u skupine za opisivanje učenika vodite brigu o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, koji je strpljiv i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Po potrebi, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje, slikovne upute i vršnjačku podršku pri korištenju digitalnog alata LearningApps.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više mogu odabrati lik iz nekog francuskog stripa te napraviti njegov opis. Opis mogu kreativno složiti u alatu Book Creator. Lik je potrebno predstaviti na francuskom jeziku te opis prevesti na hrvatski. Interaktivna e-knjiga mora sadržavati i francuski i hrvatski opis lika. Opis može biti napisan ili izgovoren (napravljen u obliku audiosnimke), ovisno o odabiru učenika.

Nastavna aktivnost za predmet X

Pogodi tko sam!

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik razumije vrlo kratak i vrlo jednostavan opis osobe.
  • Učenik piše vrlo kratak i vrlo jednostavan tekst u kojem opisuje fizički izgled određene osobe.
  • Učenik samovrednuje proces učenja i svoje rezultate te procjenjuje ostvareni napredak.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost

Sretan, pametan, drag... nastavi niz

Upitajte učenike s kime se druže u razredu. Komentirajte koji su njihovi zajednički interesi te zašto se druže. Pokušajte ih usmjeriti na opis vlastitih osobina i osobina učenika s kojim provode slobodno vrijeme. U e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 2, Jedinica 2.3, podnaslov J'aime ton caractère ! Activité 5 et 6 učenici rješavaju aktivnosti, odnosno ponavljaju nazive vezane za karakter te odabiru značajke koje su opisane u rečenici.

Nastavnik u alatu LearningApps sastavlja križaljku na francuskom jeziku s opisom različitih osobina. Učenici rješavaju križaljku u paru upisujući značajke koje odgovaraju opisu. Opisi mogu biti sastavljeni tako da učenika potaknu na empatiju za osjećaje drugih. Primjerice: Jean a peur de parler en public. Rješenje: Il est timide. Ili: Marie est une personne positive et sociable. Rješenje: Elle est sympathique.

Nakon rješavanja aktivnosti zadajte učenicima zadatak da napišu sastavak do 60 riječi o svome prijatelju. U sastavku je potrebno opisati fizički izgled i značajke te osobe. Naglasite učenicima da se sastavak sastoji od triju važnih sastavnica: uvoda, razrade i zaključka. Nakon što učenici napišu sastavke u svojim bilježnicama, neka ih međusobno razmijene. Potom neka pročitaju sastavke drugih i komentiraju napisani sastavak.

Nastavnik dijeli učenicima rubriku za samovrednovanje u kojoj bilježe, primjerice, jesu li i koliko dobro svladali prepoznavanje pridjeva u muškom i ženskom rodu, razumiju li tekst u kojemu se opisuje osoba, mogu li opisati prijatelja koristeći se pridjevima u usmenom i pisanom obliku.

Postupci potpore

Prije početka komentiranja prijatelja iz razreda pripremite primjer opisa osobina i usporedbe interesa u obliku grafički prilagođenog uručka za učenike s teškoćama u razvoju. Neka komentiranje bude popraćeno vizualnom podrškom kako bi svi učenici lakše pratili nastavu. Tijekom rješavanja zadataka u e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 2, Jedinica 2.3, podnaslov J'aime ton caractère ! Activité 5 et 6 učenike s disleksijom uputite da na Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta. Prilikom podjele učenika u parove vodite brigu o tome da je učenik s teškoćom u paru s učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, koji je strpljiv i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Po potrebi, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje, slikovne upute i vršnjačku podršku pri korištenju digitalnim alatom LearningApps. Učenicima s jezičnim teškoćama, specifičnim teškoćama u učenju, poremećajem iz autističnog spektra i intelektualnim teškoćama prije pisanja sastavka pripremite grafički i jezično prilagođen uručak sa smjernicama u obliku dodatnih potpitanja za svaki dio sastavka. Neka smjernice sadržavaju prijevod ključnih riječi koje je potrebno upotrijebiti u sastavku. Po potrebi, omogućite rad u paru za učenike s izraženijim teškoćama. U rubrici samovrednovanja potkrijepite primjerima vrste jezičnih vještina u kojima se učenici samoprocjenjuju. Imajte na umu razinu predviđenih nastavnih ishoda za učenike s primjerenim oblikom školovanja.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više mogu pronaći jedan francuski strip, na primjer iz kolekcije Astérix et Obélix. Učenici trebaju odabrati nekoliko likova čiji izrazi lica prikazuju određene osobine. Na primjer, ako neki lik ima veliki osmijeh, to znači da je sretan – heureux, ako lik ima crveno lice podignutih obrva, to znači da je antipatičan – antipathique. Potrebno je izdvojiti likove te napisati koje osobine odgovaraju odabranom liku. Neka učenici odaberu poznate ličnosti koje imaju osobine poput likova iz stripa. Učenici mogu napraviti tablicu u bilježnici i po skupinama rasporediti osobine koje podjednako odgovaraju likovima iz stripa i poznatim ličnostima. Na primjer, ako je Astérix sretan, u toj će tablici učenici napisati imena poznatih ličnosti koje su uvijek nasmijane, dok će, nasuprot tome, uz lik Gargamela iz serije Štrumfovi (zloban – méchant) učenici napisati imena ličnosti koje su, primjerice, uvijek glumile negativca u filmovima. Na kraju će učenici pročitati svoje ispunjene tablice i usporediti napisane podjele.

Nastavna aktivnost za predmet X

Sretan, pametan, drag... nastavi niz

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik piše vrlo kratak i vrlo jednostavan tekst na temelju predloška o ljudskim osobinama.
  • Učenik razumije vrlo kratak i vrlo jednostavan pisani tekst o ljudskim osobinama.
  • Učenik opisuje osjećaje drugih.
  • Učenik prati svoj napredak koristeći se alatima za samovrednovanje.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • MPT Osobni i socijalni razvoj

Opiši kakav si

Prije aktivnosti izradite u alatu Genially interaktivnu sliku koja sadržava osjećajnike (ikone) koje predstavljaju različite osobine. Svaki osjećajnik popraćen je audiosnimkom u kojoj nastavnik navodi primjer koji ga pobliže označuje. Primjerice, ako je označen osjećajnik koji predstavlja nasmiješenu osobu, nastavnik može postaviti sljedeću audiosnimku koja ga pobliže označuje: Elle est positive et sympathique. Učenici zaključuju da taj osjećajnik predstavlja osobinu: Elle est heureuse. Učenici trebaju poslušati audiosnimku te zaključiti o kojoj je osobini riječ. Nastavnik može sastaviti audiosnimke s primjerima pridjeva u muškom i ženskom rodu jednine i množine u svrhu ponavljanja. Učenici poslušaju sve postavljene osjećajnike popraćene audiosnimkama.

Upitajte učenike kako bi opisali osobu (člana obitelji, učenika iz razreda, prijatelja...) opisujući samo njezine osobine. Zatim postavite isto pitanje, ali da se opis tiče samo fizičkoga izgleda osobe. Na kraju donesite zaključak koja je razlika između fizičkog opisa osobe i opisa njezinih značajki, koji se opisni pridjevi na francuskom jeziku koriste za koju skupinu opisa (fizički opis i opis osobina). Neka nakon zaključka pokušaju sebe opisati koristeći se pridjevima dviju skupina (fizički opis i opis osobina). Aktivnost se može povezati s međupredmetnom temom osobnog i socijalnog razvoja jer učenik razvija sliku o sebi i o drugima. U e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 2, Jedinica 2.3, podnaslov J'aime ton caractère ! Activité 10 učenici rješavaju aktivnost 10, u kojoj trebaju u dvije tablice razvrstati pojmove koji se odnose na karakter i na fizički opis.

Nakon toga učenici u alatu LearningApps rješavaju zadatak koji ste im pripremili, a koji se tiče uvrštavanja pridjeva muškog i ženskog roda jednine ili množine u pravilne skupine. U zadatku se nalaze četiri polja (féminin singulier, masculin singulier, féminin pluriel, masculin pluriel) te su ponuđeni različiti opisni pridjevi u različitom rodu i broju koje je potrebno postaviti u pravilnu skupinu. Rješavanjem zadatka učenici ponavljaju strukture pridjeva za rod i broj. Učenici mogu individualno rješavati aktivnost koja na kraju automatski prikazuje rješenja. Upitajte učenike jesu li sve točno riješili, a ako nisu, provjerite pogreške i pojasnite im odgovore.

Podijelite učenicima papire u boji. Neka svaki učenik uzme jedan papir i na vrhu upiše svoje ime. Nakon što svi učenici upišu imena, neka svoj papir pošalju osobi koja sjedi lijevo od njih i tako šalju svima po redu kako bi svatko napisao jednu pozitivnu osobinu o učeniku čije je ime na papiru. Naglasite učenicima da pišu samo pozitivne komentare. Navedite nekoliko primjera komentara odnosno osobina koje mogu biti napisane: što pozitivno primjećuju kod te osobe, što vole kod nje i slično. Tom aktivnosti učenici razvijaju pozitivnu sliku o sebi i o drugima. Nakon završetka zadatka učenici dobiju papir sa svojim imenom na kojem pišu komentari svih prijatelja iz razreda. Mogu zamijeniti papir s učenikom s kojim sjede u klupi te pročitati naglas svim učenicima u razredu napisane komentare o učeniku do sebe. Neka učenici sačuvaju papiriće kao uspomenu na aktivnost.

Postupci potpore

Postoji li u razredu učenik s oštećenjem sluha, odredite polukružni raspored sjedenja kako bi učenik s oštećenjem sluha lakše pratio uvodnu aktivnost s prezentacijom osjećajnika. Također, osigurajte podnaslove kako bi učenici s teškoćama, a posebice učenici s oštećenjem sluha lakše pratili tekst koji se popratno izgovara. Nalazi li se u razredu učenik s oštećenjem vida, imajte na umu da prikaz osjećajnika i font popratnog teksta budu dovoljne veličine da bi se osigurala vidljivost. Što se tiče prvog objašnjavanja razlika između fizičkog opisa i opisa značajki neke osobe, pripremite grafički prilagođenu tablicu s razvrstanim riječima ili primjerima koji se koriste u pojedinom opisu. Na taj će način svi učenici, a posebice učenici s teškoćama lakše razumjeti i naučiti razliku u opisima te pratiti sadržaj rasprave. Tijekom rješavanja zadataka u e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 2, Jedinica 2.3, podnaslov J'aime ton caractère ! Activité 10 učenike s disleksijom uputite da na Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta. Neka im ova aktivnost bude oblik ponavljanja podjele koju ste već obrađivali na satu. Po potrebi, tijekom rješavanja zadataka u alatu LearningApps osigurajte rad u paru za učenike s izraženijim teškoćama. Vodite brigu o tome da je učenik s teškoćom u paru s učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, koji je strpljiv i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Tijekom čitanja osobina ne treba inzistirati na tome da učenik s poremećajem jezično-govorno-glasovne komunikacije govori pred razredom, osim ako sam ne izrazi želju. Uvažite utjecaj poremećaja jezično-govorno-glasovne komunikacije na učenje stranoga jezika i izgovor.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više mogu pronaći jedan francuski film ili francusku seriju koju su gledali. Učenici trebaju odabrati glavnog lika iz francuskog filma ili serije te opisati njegovu ulogu u filmu. Opis mora sadržavati fizički opis lika (l'aspect physique) i opis ljudskih osobina (le caractère). Opis treba biti složen kao promidžbeni sadržaj kojim će učenik privući pozornost publike (učenika iz razreda/škole) da gledaju francuski film ili seriju. Sadržaj može biti izrađen u alatu Canva u obliku promidžbenog letka.

Nastavna aktivnost za predmet X

Opiši kakav si

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik razumije vrlo kratak i vrlo jednostavan pisani tekst o ljudskim osobinama i karakteru.
  • Učenik piše vrlo kratak i vrlo jednostavan tekst o ljudskim osobinama i karakteru.
  • Učenik razvija sliku o sebi.
  • Učenik opisuje svoje tjelesne i osobne karakteristike.
  • Učenik se predstavlja uz opis tjelesnih i osobnih karakteristika.
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • MPT Učiti kako učiti

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.