Potaknite oluju ideja vezanu za pojam il verbo fare. Učenike motivirajte na to da osmisle što više primjera rečenica u kojima će upotrijebiti glagol fare. Neke primjere zapišite na ploču, a osobito ako je riječ o specifičnim konstrukcijama.
Učenicima pripremite flashcards u Quizletu vezane za uporabu glagola fare. Učenici će, primjerice, za fotografiju kupnje trebati reći fare la spesa ili za šetnju fare una passeggiata. Potaknite ih na razgovor o tome što im je od toga omiljeno i zašto.
Nakon toga u digitalnom alatu Kahoot pripremite zadatak u kojem će učenici trebati dopuniti rečenice pravilnim licem glagola fare (npr. Il fine settimana noi facciamo una gita a Venezia.).
Kad riješe kviz, neka u paru potraže sinonime ili bliskoznačnice nasumično odabranim konstrukcijama s glagolom fare te, služeći se njima, izrade zadatak u Wordwallu. U zadatku koji sadržava između 4 i 6 pojmova, treba povezati dvije strane, npr. fare una passeggiata i camminare ili fare la spesa i comprare. Kad naprave zadano, neka odigraju igre spajanja te u bilježnicu zapišu nove izraze.
Tijekom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i na obilježjima same teškoće. Izazov u radu predstavljaju učenici sa združenim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifične teškoće u učenju i poremećaji raspoloženja). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Ako u razredu imate učenika s oštećenjem sluha, odredite polukružni raspored sjedenja kako bi taj učenik lakše pratio oluju ideja vezanu za uporabu glagola fare. Tijekom rasprave ne treba inzistirati na tome da učenik s poremećajem jezično-govorno-glasovne komunikacije govori u razredu ako to ne želi. Učenicima s jezičnim teškoćama i specifičnim teškoćama u učenju unaprijed pripremite grafički prilagođen uručak s primjerima jezičnih konstrukcija u kojima se rabi glagol fare. Tijekom provedbe Kahoot kviza uzmite u obzir da je učenicima s teškoćama uglavnom potrebno dulje vrijeme za čitanje pitanja pa svako pitanje pročitajte naglas. Tijekom izrade zadataka u Wordwallu osigurajte, prema potrebi, rad u paru za učenike s izraženijim teškoćama.
Učenici kreiraju igru memorije u digitalnom alatu Match the Memory uz 8 - 10 pojmova i slike koje označavaju tu radnju.
Razgovarajte s učenicima o talijanskim gradovima. Pitajte ih po čemu su ti gradovi poznati, jesu li već posjetili Italiju, koje su najpoznatije atrakcije, koja je najpoznatija talijanska hrana. Budući da ćete im pustiti videozapis o Veneciji, prije toga ih pitajte što znaju o Veneciji, po čemu je ona prepoznatljiva, znaju li navesti neke njezine znamenitosti, po čemu se razlikuje od ostalih gradova i zašto ju vrijedi posjetiti.
Učenicima pustite kratak videozapis na YouTubeu o Veneciji kako biste ih zainteresirali za iduću aktivnost. Pitajte ih o tome što su prepoznali, po čemu je Venecija poznata, koje su njezine glavne atrakcije i slično.
Slijedi rad u grupama. Zadajte im različite zadatke na temelju teksta koji ste im pripremili, a iz kojeg će biti potrebno izvući određene informacije. Primjerice, jedna će grupa obrađivati najvažnije znamenitosti Venecije, druga će obrađivati prijevozna sredstva, treća karneval u Veneciji, a četvrta hranu i piće.
Neka izrade PowerPoint prezentaciju u 6 - 8 slajdova, a na kraju neka osmisle i kratak kviz u digitalnom alatu Kahoot kako bi provjerili razumijevanje. Podsjetite ih na važnost primjene pravopisnih i gramatičkih pravila, ali i na važnost ravnopravne podjele uloga i uvažavanja tuđih mišljenja. Nakon što istraže, obrade i izrade prezentaciju, istu će predstaviti ostatku razreda te će, usvojivši neke nove informacije, odigrati kviz znanja.
Tijekom uvodne rasprave o talijanskim gradovima omogućite vizualnu podršku (npr. u obliku fotografija znamenitosti različitih gradova) koja će učenike s teškoćama motivirati, olakšati im razumijevanje ključnih riječi i pomoći u lakšem praćenju rasprave. Učenicima s teškoćama važno je najaviti i objasniti sadržaj početnog videozapisa o Veneciji. Tijekom gledanja videozapisa omogućite podnaslove za učenike s oštećenjem sluha. Pri podjeli učenika u grupe za čitanje tekstova, izradu prezentacija te Kahoot kvizova vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Ako je potrebno, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje, slikovne upute i vršnjačku podršku pri uporabi Kahoota. Neka unaprijed pripremljeni tekstovi za učenike sa specifičnim teškoćama u učenju i oštećenjem vida budu grafički prilagođeni. Drugim riječima, potrebno je prilagoditi veličinu slova (minimalno 14 pt, a za slabovidne učenike i više), rabiti sanserifni font (posebno za učenike sa specifičnim teškoćama u učenju), podebljati ključne riječi, povećati razmak te rabiti jednostavan izgled teksta (bez pozadinskih slika).
Učenici odabiru još jedan talijanski grad o kojem rade prezentaciju u PowerPointu također u 6 - 8 slajdova te ju prezentiraju ostalima u razredu.
Otvorite diskusiju o tome što nam je sve potrebno za jedan izlet ili kraće putovanje. Pitajte učenike o tome kakvu odjeću nose, kojim je prijevoznim sredstvom najbolje putovati i slično. Dok oni usmeno raspravljaju o toj temi, zapisujte ono što govore na ploču u obliku oblaka ideja.
Podijelite ih u nekoliko grupa po 3 ili 4 člana kako bi napravili plakat u Canvi o svojem putovanju u Veneciju. Moraju odlučiti kad idu i koliko će tamo ostati, kojim će prijevoznim sredstvom ići, što će posjetiti, što će raditi dok su tamo, gdje će odsjesti. Svoj će plan zatim prezentirati ostatku razreda.
Kad svi prezentiraju svoja putovanja, u Wordu će osmisliti i kratak skeč/igrokaz o tome na koji su se način dogovarali tijekom rada u grupi uvježbavajući pritom uporabu glagola preferire te koristeći se izrazom secondo me za izražavanje svojeg mišljenja. Pomozite im oko određenih konstrukcija. Nakon što zapišu svoje dijaloge, provjerite njihovu točnost te im po potrebi dajte dodatne sugestije. Kad napišu tekst, provjerite izgovor riječi, a zatim ga mogu snimiti u Flipgridu u trajanju od 30 sekundi do 1 minute i prezentirati ostatku razreda. Provedite vršnjačko vrednovanje i samovrednovanje prema unaprijed zadanoj rubrici procjene (jasnoća napisanog, pravopisna i gramatička točnost, traženi elementi sadržaja, pravilan izgovor, ravnopravna podjela uloga u grupi).
Tijekom uvodne rasprave o putovanjima omogućite vizualnu podršku koja će učenicima s poremećajem iz autističnog spektra olakšati razumijevanje ključnih riječi i pomoći im u lakšem praćenju rasprave. Učenike s poremećajem jezično-govorno-glasovne komunikacije nikad ne ispravljajte u govoru te spriječite oponašanje i ruganje. Ne inzistirajte na tome da ti učenici govore u razredom ako to ne žele. Omogućite učenicima s jezičnim teškoćama grafički prilagođen uručak s novim pojmovima i njihovim prijevodom. Pri podjeli učenika u grupe za izradu plakata vodite računa o tome da je učenik s teškoćama u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćama. Ako je potrebno, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje, slikovne upute i vršnjačku podršku pri uporabi digitalnih alata Word, Flipgrid i Canva. Podijelite uloge u grupi u skladu s jakim stranama učenika s teškoćama. U prezentacijskom dijelu aktivnosti važno je da predstavnik grupe ne bude učenik koji osjeća nelagodu tijekom čitanja ili javnog nastupa zbog svoje teškoće (primjerice, učenik s poremećajem u ponašanju i osjećanju ili učenik s poremećajem jezično-govorno-glasovne komunikacije).
Učenici u Wordu izrađuju popis stvari koje bi nosili na putovanje od 4 ili 5 dana.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.