Učenici navode svoju omiljenu boju prepoznajući ju na plakatu s bojama.
Pripremite crtež dnevnog boravka s CC0 licencom koji ste pronašli na servisu Pixabay. Unesite riječ Malvorlage i odaberite predložak za bojenje s prikazom sobe. Označite brojkama boje kojima treba obojiti pojedini detalj u sobi (Malen nach Zahlen), ispišite crtež, podijelite ga učenicima te pročitajte koja brojka označava koju boju. Učenici uspoređuju svoj crtež s točnim rješenjem.
Pitajte učenike stanuju li u kući ili stanu koristeći se glagolom wohnen. Na taj ih način uputite na naziv za prostoriju koju su bojili (Wohnzimmer) kako bi ju i oni mogli imenovati. Zatim navode koje prostorije u kući ili stanu poznaju. Povezuju ponuđene nazive prostorija s prostorijama na tlocrtu stana koji ste pripremili. Učenici prepoznaju prostoriju i komade namještaja u zadatku A (e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 4, Jedinica 4.1., Zadatak A). Pritom se služe slikovnim rječnikom namještaja koji ste im unaprijed pripremili.
Pripremite igru pamćenja za ponavljanje naziva komada namještaja u alatu LearningApps. Učenici igri pristupaju putem poveznice koju možete skratiti koristeći se alatima za skraćivanje poveznica. Taj alat ima tražilicu za slike, a moguć je i zvučni prikaz pojmova kako bi učenici učili putem više osjetila.
Igru pamćenja možete izraditi i u alatu Wordwall (igra pamćenja) ili Educandy koji u besplatnoj verziji ne nudi mogućnost umetanja slika, ali se unošenjem pojmova automatski generira nekoliko različitih vrsta igara.
Učenici ponavljaju vokabular vezan za namještaj i u zadatcima B i C (zadatak slušanja) na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 4, Jedinica 4.1. (Nachmittags bei uns zu Hause).
Pripremite prezentaciju ili kraći videozapis s promjenjivim prijedlozima i glagolima koji se najčešće uz njih rabe ili se poslužite objašnjenjima na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 4, Jedinica 4.1. (Nachmittags bei uns zu Hause).
Primjer videozapisa s promjenjivim prijedlozima možete pronaći u videolekciji Mein Zimmer od 20'31'' do 26'27''. Videolekcija je snimljena u sklopu i-nastave, a promjenjivi su prijedlozi objašnjeni na primjeru uređivanja sobe.
Učenici vježbaju promjenjive prijedloge rješavajući zadatke D i E na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 4, Jedinica 4.1. (Nachmittags bei uns zu Hause). Dodatno sastavite vježbu primjene dativa i akuzativa uz promjenjive prijedloge na radnom listiću sa zadatcima višestrukog izbora.
U središtu je aktivnosti rad u paru i uređivanje idealnoga dnevnog boravka koji udovoljava estetskim kriterijima, ali i kriteriju udobnosti. Taj zadatak pripremite u alatu PowerPoint koji ima mogućnost umetanja 3D oblika.
Učenici predstavljaju svoje dnevne boravke opisujući gdje se nalazi koji komad namještaja vodeći računa o pravilnoj upotrebi dativa i odgovarajućih glagola uz promjenjive prijedloge. Ostali učenici predlažu kamo bi oni smjestili pojedine komade namještaja i uljepšali prostor vodeći računa o pravilnoj upotrebi akuzativa i odgovarajućih glagola uz promjenjive prijedloge.
Pokažite učenicima slike s različitim stilovima uređenja nakon čega prepoznaju stil uređenja na slikama koje slučajno izvuku.
Neka učenici prepoznaju o kojem je stilu uređenja riječ u sobama koje su uredili i objasne zašto određeni stil smatraju udobnim ili neudobnim.
Pripremite videozapis o bojama pri čemu Vam kao primjer može poslužiti videolekcija Mein Zimmer (od 12'34'' do 16'43'') snimljena u sklopu i-nastave. Učenici igraju igru prepoznavanja boja koju ste prethodno pripremili u alatu Wordwall (pronađi par). Taj je alat prikladan za vježbu jer ima tražilicu za slike, glazbenu podlogu i dinamičan je.
Prezentaciju ili videozapis podijelite na platformi za sastanke MS Teams. U čavrljanju postavite potrebne poveznice kao žive/aktivne linkove koji jednim klikom vode do željenog kviza ili platforme. To ćete postići unesete li, čak i za skraćene poveznice, i dio http:// ili https://.
Umjesto bojenja crteža na papiru u sklopu nastave na daljinu učenicima možete zadati da sami najprije nacrtaju dnevni boravak koristeći se alatom Conceptbard. Upozorite učenike na to da moraju zatvoriti sve linije, tj. da ne ostavljaju nepovezane linije nekog dijela namještaja. To je važno zbog sljedećeg koraka u kojem odabiru boju za bojenje pojedinog komada namještaja ili dijela sobe, tj. rabe zajednički crtež kao bojanku.
Taj je korak interaktivan, učenici surađuju, a rezultat može biti smiješan što je odličan opuštajući uvod u ostale korake ove aktivnosti. Učenici pri bojenju mogu međusobno komentirati koja im se boja sviđa ili objasniti zašto mijenjaju boju kojom je netko već obojio pojedini dio slike. Taj korak možete organizirati i tako da učenici zadaju jedni drugima kojom bojom trebaju obojiti koji detalj.
Alternativno učenicima pripremite kratku poveznicu na alat za bojenje interijera i eksterijera JUB Home painter izrađenu u alatu Thinfi. Pošaljite im predložak sobe za bojenje. Učenici boje sobu i postavljaju je na zajedničku ploču u alatu Padlet. Prema broju lajkova ispod svake pojedine slike odredite najljepšu sobu.
Učenici ponavljaju nazive prostorija u kući igrajući igru povezivanja naziva i slike prostorije izrađenu u alatu Wordwall (slika s oznakama). Taj je alat prikladan jer u tražilici možete odabrati tlocrte kojima se najbolje ostvaruje ishod.
Slikovni rječnik namještaja ponudite učenicima u PDF obliku kako bi ga mogli spremiti na svoje računalo bez nepoželjnih intervencija.
Umjesto radnog listića s promjenjivim prijedlozima sastavite vježbu primjene dativa i akuzativa u alatu LearningApps. Kako biste olakšali učenicima razumijevanje i rješavanje zadatka, možete se odlučiti samo za dativ ili samo za akuzativ.
Učenici u online okruženju uređuju svoj dnevni boravak u digitalnom alatu namijenjenom uređivanju interijera, npr. u alatu Autodesk Homestyler ili u računalnoj igri koju možete pronaći u izborniku 1001Spiele.de u rubrici Einrichten.
Umjesto tiskanih slika pripremite kratku prezentaciju ili videozapis o različitim stilovima uređenja prostorija pri čemu Vam kao primjer može poslužiti videolekcija Meine Wohnung/mein Haus (od 11'08'' do 13'51'') snimljena u sklopu i-nastave. U alatu LearningApps pripremite kraći kviz u kojem učenici prepoznaju stilove uređenja.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i slično), ali i na obilježjima pojedine teškoće. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). Preporučuje se da učenika s teškoćama premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Prilagodite zadatak s bojenjem učenicima s oštećenjem organa i organskih sustava tako da ga pripremite u digitalnom obliku, bez obzira na to je li riječ o nastavi uživo ili online. Učenicima s oštećenjem vida pripremite primjere s pomoću kojih objašnjavate boje i njihovu kompatibilnost. U određivanju udobnosti naglasak stavite na taktilna obilježja namještaja i sobe, a ne na boje. Tako proširite vokabular i ostalim učenicima.
Učenike s oštećenjem sluha uputite na transkripte na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 4, Jedinica 4.1. (Nachmittags bei uns zu Hause), a za ostale aktivnosti slušanja pripremite transkripte videozapisa.
Za učenike s teškoćama učenja pripremite predložak s definicijom te jasnim i jednostavnim primjerima primjene dativa i akuzativa s promjenjivim prijedlozima. Tijekom izrade igre pamćenja vodite računa o tome da učenicima s intelektualnim teškoćama smanjite broj pojmova koji moraju upariti (stavite namještaj koji učenik poznaje i koji mu je iskustveno blizak). Tijekom rada u paru važno je da svakom učeniku s teškoćama dodijelite empatičnog učenika koji će mu pomoći u izvršavanju zadataka ako mu je to potrebno. Kod učenika koji imaju teškoća s usmenim izlaganjem, nemojte inzistirati na usmenom izlaganju o izrađenom dnevnom boravku, nego pratite njegov proces rada u paru i ponudite mu da napiše ono što bi usmeno izložio te predložite da učenik s kojim je radio u paru samostalno izloži napravljeno.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Učenici dodatno provode upitnik u razredu postavljajući pitanje o tome koje su odlike udobnog dnevnog boravka. Analiziraju rezultate upitnika i skiciraju najudobniji dnevni boravak svojeg razreda. Učenici koji se bave filmom, proučavaju upute o alatu Stop Motion Studio, instaliraju ga na računalo te s pomoću namještaja za lutke ili kockica snimaju uređivanje boravka u formatu animiranog filma u kojem zvučnim zapisom ili tekstom objašnjavaju kamo i zašto stavljaju pojedini komad namještaja.
U alatu Wordwall pripremite tlocrt kuće i nazive prostorija u obrascu Slika s oznakama koji je prikladan za ponavljanje naziva prostorija na praktičnom primjeru. Učenici vježbi pristupaju putem poveznice koju možete skratiti koristeći se alatima za skraćivanje poveznica. Rješavate li zadatak zajedno na jednom računalu i projektoru, učenici surađuju, opisuju gdje se koja prostorija nalazi i primjenjuju promjenjive prijedloge.
Potaknite raspravu o središnjoj prostoriji svakog doma pri čemu učenici navode razloge svojeg odabira, osobito ako navedu dnevni boravak.
Pripremite kratak videozapis ili animaciju s prilozima smjera. Pritom rabite prikaz katnice u kojoj se osoba kreće s kata u prizemlje, izlazi ili ulazi u kuću ili premješta stvari u kući. Učenici prepoznaju značenje priloga smjera. Navode kad izlaze iz kuće i što rade vani te kad ostaju u kući i što rade unutra koristeći se pritom prilozima smjera.
Učenici rješavaju zadatak F (e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 4, Jedinica 4.1., Zadatak F) vježbajući čitanje s razumijevanjem. Predlažu razloge zbog kojih bi Willie s prijateljima trebao ići van kad prestane padati kiša te navode čime bi se trebali baviti rabeći prezent modalnoga glagola sollen.
Pripremite učenicima kratak podsjetnik na pravila za tvorbu imperativa. To možete učiniti pripremivši prezentaciju ili snimivši kratku videouputu poput upute u videolekciji Haushaltspflichten (29'44'' − 34') snimljenoj u sklopu i-nastave. Učenicima pripremite radne listiće sa zadatcima višestrukog izbora te radne listiće sa zadatcima popunjavanja kako bi dodatno u paru uvježbali tvorbu imperativa. Pitajte ih trebaju li pomoć, a nakon rješavanja neka provjere rješenja izmijenivši prethodno radne listiće s najbližim parom. Potaknite raspravu o primjerima oko kojih postoje nedoumice.
Učenici u sljedećem koraku preuzimaju ulogu Willijeva novog prijatelja koji mu savjetuje što bi trebao raditi i zašto bi trebao ići van koristeći se imperativom.
Na temelju objašnjenja i slikovnog prikaza na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 4, Jedinica 4.1. (Nachmittags bei uns zu Hause) učenici prepoznaju značenje priloga hin i her te mogućnosti njihova povezivanja s drugim prilozima i glagolima kretanja. Zatim rješavaju zadatke G i H (e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 4, Jedinica 4.1., Zadatci G, H), a u sljedećem koraku učenici, igrajući igru pantomime, uvježbavaju glagole i rečenice u tim zadatcima.
Recite učenicima da se vrate u dnevni boravak jer je opet počela padati kiša te pogledaju što Isabella i Vanessa rade u tekstu Isabellas und Vanessas Nachmittag na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 4, Jedinica 4.1. (Nachmittags bei uns zu Hause). Neka u nastavku riješe zadatak I popunjavajući praznine odgovarajućim glagolom.
Ponovite nazive namještaja rješavajući kviz o namjeni pojedine stvari ili komada namještaja. Kviz možete izraditi u alatu Educandy koji pruža mogućnost izrade različitih igara na temelju unesenih podataka ili pojmova. Učenici na taj način, igrajući različite igre, mogu ponoviti i uvježbati iste pojmove, kao u primjeru pripremljenom u sklopu videolekcije Mein Zimmer (i-nastava). Učenici igrama pristupaju putem QR koda.
Razgovarajte s učenicima o tome što sve rade u svojem dnevnom boravku potičući ih na to da se u odgovoru koriste promjenjivim prijedlozima i prilozima smjera. Primjerice, ako kažu da se odmaraju, neka kažu na čemu se odmaraju. Neka u alatu ThingLink izrade interaktivnu sliku svojeg dnevnog boravka te uz određeni komad namještaja i/ili položaj u sobi navedu što oni i njihovi ukućani tamo rade. Potaknite učenike na to da stave fotografiju ili videozapis sebe u određenom dijelu dnevnog boravka pri navedenoj aktivnosti. Učenici alatu pristupaju putem korisničkog računa.
Nakon predstavljanja interaktivnih slika učenici u grupama definiraju pojam dnevnog boravka na temelju svih aktivnosti koje se u njemu obavljaju. Pritom mogu sastaviti i šaljive definicije. Nakon čitanja definicija potaknite raspravu o zdravim i nezdravim navikama.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju i učenici sa specifičnim teškoćama učenja predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i slično), ali i na obilježjima pojedine teškoće. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Videozapise koje ćete rabiti, pošaljite ranije učenicima s teškoćama. Učenicima oštećena sluha pripremite transkripte videozapisa, a učenici oštećena vida neka sjede dovoljno blizu izvora zvuka te im ukratko opišite ključne vizualne informacije videozapisa.
Učenicima s intelektualnim teškoćama zadatak s prazninama pripremite kao zadatak višestrukog izbora. Pritom ponudite samo dvije mogućnosti koje su jezično različite kako zadatak ne bi zbunio učenike.
Tijekom rada u paru ili grupi važno je da svakom učeniku s teškoćama dodijelite empatičnog učenika koji će mu pomoći u izvršavanju zadataka ako mu je to potrebno.
Online tekst koji će učenici čitati te na temelju njega rješavati zadatke, pripremite u pisanom obliku uz vizualnu podršku za učenike s poremećajem iz spektra autizma kako biste im olakšali razumijevanje pročitanoga.
Podsjetnik o tvorbi imperativa svakako pripremite učenicima s teškoćama u pisanom obliku na školskoj klupi kako bi ga mogli imati ispred sebe u svim vježbama.
Tijekom različitih rasprava predviđenih u ovoj aktivnosti često prozivajte učenike s teškoćama, ali one koji žele sudjelovati. Učenike s poremećajima u ponašanju i osjećanju (primjerice, izraženom anksioznošću) nemojte prozivati ako se ne žele usmeno izraziti, nego ih potaknite na to da svoje odgovore zapišu. Pratite njihov rad u paru.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Neka učenici u paru ili grupi naprave popis nezdravih i zdravih navika te u obliku edukativnog plakata daju upute djeci i mladima kako provoditi vrijeme u zatvorenom prostoru. Plakat izrađen u alatu Canva treba imati usporedan prikaz zdrave i nezdrave aktivnosti uz prikaz i savjete oblikovane u imperativu.
faulenzen vs. aufräumen
fernsehen vs. lesen
knabbern vs. Obst essen
Pripremite pjesmu u kojoj se navode različiti kućanski poslovi, npr. pjesmu Du bist dran ili Ich putze und ich putze. Učenici rješavaju radni listić s popisom kućanskih poslova na kojem podcrtavaju poslove koji se spominju u pjesmi.
U alatu Wordwall u obrazac Razvrstaj u grupe unesite kategorije kućanskih poslova i pojedine poslove. Učenici vježbi pristupaju putem poveznice koju možete skratiti koristeći se alatima za skraćivanje poveznica. Učenici razvrstavaju kućanske poslove.
Kategorije kućanskih poslova:
U alatu Google Forms pripremite upitnik za učenike u kojem odgovaraju na pitanja o tome koje poslove i koliko često obavljaju u svojem kućanstvu. Alat je jednostavan, ne zahtijeva puno pripreme, a možete odabrati i mogućnost anonimnog odgovaranja. Usto, alat automatski nudi grafički prikaz rezultata. Učenici upitniku pristupaju putem poveznice koju možete skratiti koristeći se alatima za skraćivanje poveznica. S učenicima prokomentirajte rezultate upitnika, osobito omiljene i omražene kućanske poslove.
Učenici slušaju razgovor Aufräumen na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 4, Jedinica 4.1. (Nachmittags bei uns zu Hause) i rješavaju zadatke slušanja s razumijevanjem. Dodatno uvježbavaju red riječi u rečenici postavljajući si međusobno pitanja o kućanskim poslovima i odgovarajući na njih. Prema potrebi ponovite pravila o redoslijedu riječi u njemačkom jeziku.
Za uvježbavanje redoslijeda riječi prikladan je alat Wordwall. U obrascu Razmjesti učenici trebaju smjestiti riječi na njihova mjesta, a broj bodova ovisi o brzini i broju poteza.
Učenici rade u paru i preoblikuju rečenice iz razgovora koristeći se imperativom. Nekoliko parova simulira razgovore u razredu. Bilježite učeničke pogreške te ih ispravite nakon razgovora. Ako su prethodno zapisali rečenice, podsjetite ih na to da ih isprave i u svojim bilježnicama.
Uvježbavanje imperativa zabavno je i učinkovito u alatu Wordwall. U obrazac Čudnovati kotač unesite kućanske poslove u infinitivu. Uz izraz možete dodati i sliku kućanskog posla ili lice u kojem treba oblikovati imperativ. Učenicima koji imaju poteškoća s uporabom imperativa, možete pripremiti digitalni kviz ili zadatke višestrukog izbora u kojima na radnom listiću prepoznaju pravilan oblik imperativa kao u primjeru izrađenom u alatu Educandy. Učenici igri pristupaju putem poveznice koju možete skratiti koristeći se alatima za skraćivanje poveznica.
Požalite se učenicima na ponedjeljak i na to koliko obveza imate taj dan. Pronađite karikaturu s prikazom mlade, sredovječne i stare osobe tijekom pojedinih dana u tjednu. Pitajte učenike koji je njima najteži dan. Na taj način ponovite dane u tjednu vodeći računa o dvama različitim načinima izražavanja (am Montag i montags).
Podijelite učenike u grupe. Neka sami odaberu digitalni alat za izradu rasporeda kućanskih poslova (Haushaltsplan). Pokažite im sliku jednostavnog i preglednog plana i uputite ih na činjenicu da postoje alati namijenjeni upravo izradi takvih vrsta planova. Naglasite da im time nikako ne želite sugerirati da se služe tim alatima, nego da, dogovarajući se u grupi, odaberu alat koji je dovoljno pregledan i praktičan te u kojem se lako snalaze.
Učenici sastavljaju plan glumeći ukućane i vodeći kratke i jednostavne razgovore u kojima raspravljaju o zadanim obvezama. Potaknite ih na raspravu o pravednoj podjeli poslova među muškim i ženskim članovima obitelji.
Učenici predstavljaju svoje planove. Ostatak razreda vrednuje planove prema kriterijima estetike, tehničke izvedbe i ravnomjernog opterećenja svih članova obitelji.
Pustite učenicima pjesmu Das bisschen Haushalt. Objasnite im povijesni kontekst pjesme i pitajte ih zašto je pjesma još popularna i na koji se način i s kojom namjerom danas sluša. Učenici raspravljaju o raspodjeli poslova u prošlosti i danas te o pojmovima ženski i muški poslovi. Na taj način potičete učenike na to da razmisle o ravnopravnosti spolova i aktivno se uključe u kućanske poslove u svojem domu.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i slično), ali i na obilježjima pojedine teškoće. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). Preporučuje se da učenika s teškoćama premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Pjesme koje ćete rabiti u aktivnosti, pošaljite učenicima s teškoćama elektroničkim putem kako bi ih mogli više puta poslušati. Učenicima s oštećenjem sluha pripremite slušalice i dajte poveznice na pjesme kako bi mogli samostalno regulirati glasnoću. Učenike s oštećenjem vida smjestite blizu izvora zvuka. Alternativno učenicima s oštećenjem sluha možete zadati da poslove prepoznaju prema radnjama prikazanim u spotu, ali pritom im je potrebno pripremiti i popis kućanskih poslova sa značenjem. Uputite učenika s oštećenjem sluha na transkripte teksta za slušanje na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 4, Jedinica 4.1. (Nachmittags bei uns zu Hause).
Omogućite produljeno vrijeme rada za učenike s oštećenjem organa i organskih sustava pri unošenju odgovora u Google Forms. Za učenike s oštećenjem vida omogućite u ovoj aktivnosti rad u paru s vršnjakom koji će unositi učenikove odgovore.
Tijekom rada u grupama omogućite učenicima s teškoćama pisane upute, odnosno pisani predložak s primjerom plana kućanskih poslova. Ako u razredu imate učenika s poremećajem iz autističnog spektra, on može sa svojom grupom učenika izraditi vizualni raspored kućanskih poslova.
U učenika koji imaju teškoća s usmenim izlaganjem, nemojte inzistirati na izvođenju simuliranoga dijaloga pred cijelim razredom, nego pratite njegov proces rada u paru. Tijekom rada u paru važno je da svakom učeniku s teškoćama dodijelite empatičnog učenika koji će mu pomoći u izvršavanju zadataka ako mu je to potrebno.
Učenicima s intelektualnim teškoćama pripremite jednostavne zadatke višestrukog izbora, pripremite jasna i precizna pitanja te izbjegavajte pitanja otvorenog tipa.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Neka učenici pogledaju film Nicos Weg − A1 − Folge 47: Haushaltsarbeit te napišu sastavak u kojem u ulozi glavnog lika opisuju svoje snalaženje u kućanskim poslovima.
Učenici pišu sastavak o podjeli kućanskih poslova tijekom povijesti. Pritom se služe informacijama iz tiskanih i mrežnih izvora kritički ih procjenjujući.
Učenicima koji žele znati više, pošaljite videolekciju Haushaltspflichten (i-nastava) zahvaljujući kojoj mogu dodatno proširiti svoj vokabular vezan za kućanske poslove (osobito do 29'18'').
Buscha, J. i Helbig, G. 2013. Deutsche Grammatik - ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Langenscheidt. Njemačka.
Jozić, Ž.; Bartolec, G. B.; Hudeček, L.; Lewis, K.; Mihaljević, M.; Ramadanović, E. 2013. Hrvatski pravopis. Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje. Zagreb.
Kljajić, J. 1998. Njemačko-hrvatski praktični rječnik (1. izd.). Školska knjiga. Zagreb.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.