Aktivnost počnite nabrajanjem turistički najprivlačnijih svjetskih odredišta (destinacija). Nakon toga podijelite učenike u parove i oni trebaju analizirati spomenuta svjetska odredišta te promisliti koja bi željeli posjetiti.
Svaki par, nakon kratke rasprave, odabire jedno svjetsko odredište za koje će provesti opširnu raspravu zasnovanu na analizi turističkih čimbenika koji utječu na njegovu privlačnost. Učenici promišljaju o tome zašto bi posjetili baš to odredište te koje drugo iste vrste turizma je njima manje privlačno od izabranoga.
Za kraj učenici iznose zaključke i rezultate svoje rasprave izrađujući plakat u alatu za izradu digitalnih sadržaja Canva.
Učenici s teškoćama u razvoju su heterogena skupina, a odabir prilagodbi treba odgovarati potrebama i mogućnostima svakog učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole (psihologom, logopedom ili edukacijskim rehabilitatorom) i samim učenikom s teškoćama.
Tijekom uvodne aktivnosti prijedloge turističkih odredišta zapišite i na ploču kako bi učenici s oštećenjem sluha mogli potpuno sudjelovati u aktivnosti. Pri raspodjeli učenika pripazite na to da učenik s teškoćama bude u paru s učenikom koji će ga usmjeravati te mu pružati vršnjačku potporu. Provjerite mogu li se učenici s teškoćama služiti digitalnim alatom Canva. Učeniku s motoričkim teškoćama mogu se osigurati prilagođeni miš i tipkovnica kako bi se lakše služio tabletom ili računalom. Učeniku oštećena vida njegov par neka opisuje ključne vizualne informacije tijekom rada u digitalnom obliku. Potrebno je osigurati da učenik s teškoćama u razvoju aktivno sudjeluje u aktivnosti, odnosno da ne bude pasivan promatrač.
Učenici koji žele znati više neka u grupama odaberu jednu od europskih država te analiziraju njezina poznata turistička odredišta. Analizu će provesti s obzirom na to je li na tom području veći utjecaj prirodnih ili društvenih čimbenika.
Na početku aktivnosti učenici raspravljaju o poznatim svjetskim turističkim odredištima te o njihovu shvaćanju važnosti razvoja turizma s obzirom na globalnu povezanost i gospodarski razvoj. Svoja zapažanja zapisuju u alat za komunikaciju i kolaboraciju Lino.
Učenici podijeljeni u skupine odabiru tri turistička odredišta istog oblika te analiziraju i uspoređuju prirodne (klima, reljef) i društvene (jezik, religija) čimbenike razvoja turizma u tim odredištima. Zamjećuju razlike između gospodarskog razvitka analiziranih turističkih odredišta. Zatim uključuju vanjske čimbenike poput gospodarskih pokazatelja (BDP, BDP po stanovniku, HDI...) odabranih turističkih odredišta i analiziraju njihove razlike.
Svoje zaključke učenici predstavljaju u alatu za izradu digitalnih sadržaja Canva.
Učenici s teškoćama u razvoju su heterogena skupina, a odabir prilagodbi treba odgovarati potrebama i mogućnostima svakog učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole (psihologom, logopedom ili edukacijskim rehabilitatorom) i samim učenikom s teškoćama.
Provjerite mogu li se učenici s teškoćama služiti digitalnim alatima Lino i Canva. Pri raspodjeli učenika u skupine pripazite na to da učenik s teškoćama bude u skupini s učenicima koji će ga usmjeravati te mu pružati vršnjačku potporu. Važno je osigurati da učenici razumiju zadatak. Ako učenik sa specifičnim teškoćama u učenju ima teškoće u praćenju i pamćenju uputa, možete ih predstaviti verbalno i u pisanom obliku. Upute trebaju biti jasne i napisane u prilagođenom obliku (uvećana fonta, dvostrukog proreda, povećanog razmaka među slovima, ljevostranog poravnanja). Učeniku s motoričkim teškoćama mogu se osigurati prilagođeni miš i tipkovnica kako bi se lakše služio tabletom ili računalom. Učeniku oštećena vida omogućite učenika koji će mu opisivati ključne vizualne informacije tijekom rada u grupi. Potrebno je osigurati da učenik s teškoćama u razvoju aktivno sudjeluje u aktivnosti, odnosno da ne bude pasivan promatrač.
Učenici koji žele znati više neka odaberu jednu hrvatsku turističku regiju, a zatim unutar nje analiziraju razlike u gospodarskoj razvijenosti turističkih odredišta (destinacija).
Učenici se prisjećaju najvažnijih turističkih odredišta na osnovi prve aktivnosti te se na osnovi druge aktivnosti prisjećaju utjecaja turizma na gospodarski razvitak.
Učenici podijeljeni u skupine, koristeći IKT-om, istražuju razvoj turizma u povijesti. Nakon toga, služeći se mrežnim stranicama turističkih agencija, analiziraju trenutačne turističke ponude i promišljaju o njima. Na osnovi prijedloga turističkih ponuda izrađuju svoj plan putovanja na temelju jedne zajedničke odrednice koja može biti oblik turizma, područje koje žele posjetiti i slično.
Plan zamišljenog putovanja izradit će u alatu za izradu digitalnih karata National Geographic Mapmaker. Izrađene karte predstavit će i opisati u razredu te objaviti na zajedničku platformu Teams.
Učenici s teškoćama u razvoju su heterogena skupina, a odabir prilagodbi treba odgovarati potrebama i mogućnostima svakog učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole (psihologom, logopedom ili edukacijskim rehabilitatorom) i samim učenikom s teškoćama.
Provjerite mogu li se učenici s teškoćama služiti digitalnim alatom, tabletom ili računalom. Pri raspodjeli učenika u skupine pripazite na to da učenik s teškoćama bude u skupini s učenicima koji će ga usmjeravati te mu pružati vršnjačku potporu. Važno je osigurati da učenici razumiju zadatak. Ako učenik sa specifičnim teškoćama učenja ima teškoće u praćenju i pamćenju uputa, možete ih predstaviti verbalno i u pisanom obliku. Upute trebaju biti jasne i napisane u prilagođenom obliku (uvećana fonta, dvostrukog proreda, povećanog razmaka među slovima, ljevostranog poravnanja). Učeniku s motoričkim teškoćama mogu se osigurati prilagođeni miš i tipkovnica kako bi se lakše služio tabletom ili računalom. Provjerite mogu li se postavke mrežne stranice prilagoditi potrebama čitanja učenika s oštećenjem vida. U suprotnom, neke od izvora možete priložiti u prilagođenom tiskanom obliku ili dokumentu usklađenom s čitačem teksta. Učeniku oštećena vida, također, osigurajte učenika koji će mu opisivati ključne vizualne informacije tijekom rada u grupi. Potrebno je osigurati da učenik s teškoćama u razvoju aktivno sudjeluje u aktivnosti, odnosno da ne bude pasivan promatrač.
Učenici koji žele znati više neka istraže i odaberu više turističkih ponuda za isto/slično kružno putovanje. Uputite ih da analiziraju razlike u ponudi turističkih agencija i utjecaj tih razlika na cijenu.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.