Upitajte učenike što misle u kojim im je sve situacijama u svakodnevnom životu nužna matematika i poznavanje brojeva, primjerice: u kupovini pri plaćanju, u kulinarstvu pri razumijevanju mjernih jedinica, u različitim igrama pri zbrajanju bodova. Na ploči zapišite ideje učenika. Kratku diskusiju provedite na hrvatskom jeziku.
Potom u e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 1, Jedinica 1.4, podnaslov Pour commencer prikažite učenicima slike i pustite zvučne zapise. Učenicima napomenite da prilikom slušanja obrate pozornost na mjesta na kojima se zbivaju situacije u kojem je nužno poznavanje brojeva. Skrenite im pozornost na njihove ideje koje ste prethodno zapisali na ploči te neka im one pomognu pri slušanju. Napomenite im da će se neke od situacija koje su naveli možda ponoviti i u zvučnom zapisu. Neka učenici na francuskom jeziku navedu koje su situacije zastupljene te povežu situacije koje su čuli u zvučnim zapisima s prikazanim slikama. Neka koriste izraze à la gare / station de métro / magasin / numéro de téléphone.
Potom učenike podijelite u četveročlane grupe. Najavite im da će audiozapise poslušati po drugi put, no napomenite im da prije ovoga slušanja obrate pozornost na brojeve koji se spominju u zvučnim zapisima. Zadatak je učenika da u grupama zabilježe brojkama sve brojeve koje čuju u zvučnim zapisima. Kako je riječ o četirima zvučnim zapisima, neka učenici u grupama odrede koji će se član usmjeriti na slušanje kojega audiozapisa. Nakon slušanja provjerite koje su brojeve učenici čuli i zabilježili. Usporedite odgovore učenika.
Neka učenici u Compte avec moi poslušaju izgovor te pogledaju pisanje brojeva od 1 do 100 u Activité 1 i ponove izgovor odnosno broje u skupu brojeva do 100.
Potom neka svaki učenik pametnim telefonom snimi zvučni zapis u kojem izgovora svoj telefonski broj. Uputite ih da telefonske brojeve izgovaraju na francuski način – napomenite im da se oni u Francuskoj izgovaraju dva po dva, primjerice: 06 18 22 33 39, a napomenite im i to da su cijeli telefonski brojevi većinom parni. Neka učenici usporede hrvatske telefonske brojeve, koje uglavnom grupiramo po dva ili tri. Ako neki učenici imaju neparan telefonski broj, neka na početku čitaju nulu zasebno, a sve ostale brojke neka grupiraju u parove. Neka učenici uoče razliku u čitanju telefonskih brojeva mobilnih telefona u Francuskoj i Hrvatskoj, primjerice parni 06 u Francuskoj i neparni 098 u Hrvatskoj.
U alatu Padlet otvorite novo platno. Neka učenici svoje audiozapise objave na platnu kako bi svima bili dostupni. Potom učenike podijelite u parove. Neka svaki učenik pronađe i posluša audiozapis svoga partnera ili partnerice izrađen u alatu Padlet te njegov ili njezin broj telefona zapiše slovima.
Prilikom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju čine heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i obilježjima same teškoće. Izazov u radu čine učenici sa združenim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifične teškoće u učenju i poremećaji raspoloženja). Preporučuje se učenika s teškoćom premjestiti u prednji dio učionice kako bi mu se brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Postoji li u razredu učenik s oštećenjem sluha, odredite polukružni raspored sjedenja kako bi učenik s oštećenjem sluha lakše pratio uvodnu raspravu o primjeni brojeva u svakodnevnom životu. Tijekom rješavanja zadatka koji uključuje slušanje zvučnog zapisa na e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 1, Jedinica 1.4, podnaslov Pour commencer treba unaprijed pripremiti natuknice teksta koji se reproducira. Prilikom podjele učenika u grupe za rješavanje zadatka bilježenja brojeva vodite brigu o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, koji je strpljiv i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Po potrebi, učenicima s teškoćama ponovno pustite zvučni zapis i osigurajte vršnjačku podršku pri rješavanju zadatka slušanja. Pri snimanju izgovora brojeva uvažite utjecaj poremećaja jezično-govorne glasovne komunikacije na učenje stranoga jezika i izgovor. Po potrebi, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje ili slikovne upute pri korištenju digitalnim alatom Padlet. Imajte na umu da učenici s teškoćama trebaju više vremena za obradu slušno prezentiranih informacija te im stoga u zadatku zapisivanja brojeva omogućite ponovno slušanje ili stanku nakon svakog izgovorenog broja. Također, tijekom rješavanja zadatka omogućite učenicima s teškoćama korištenje podsjetnikom s uparenim nazivima brojeva i brojki.
Neka učenici koji žele znati više izrade prezentaciju s važnim brojevima u Hrvatskoj i u Francuskoj: brojevima prve pomoći, policije, vatrogasaca, pozivnim brojem za državu i slično.
Kako bi ponovili dane u tjednu, neka učenici pogledaju animaciju u e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 1, Jedinica 1.4, Le calendrier et les jours de la semaine te riješe odgovarajuće zadatke za provjeru razumijevanja u Activités #1.
U alatu Kahoot! pronađite kviz za ponavljanje vokabulara koji se tiče nacionalnosti.
Potom neka učenici poslušaju audiozapise u kojima se Ana i njezini prijatelji predstavljaju u Activité 3 te odgonetnu na koju se osobu odnose zagonetke u Activité 4.
Neka učenici navedu koji su sve podatci dostupni o Ani i njezinim prijateljima u navedenim prezentacijama, primjerice: âge, nationalité, date de naissance. S učenicima možete provesti kratku diskusiju na hrvatskome jeziku o osobnim podatcima. Upitajte ih koje osobne podatke smatraju da trebamo dijeliti u svakodnevnom životu, s kime i zašto, primjerice tko bi trebao znati naš datum rođenja, a tko ne bi. Također, možete pokrenuti kratku raspravu o važnosti i načinima zaštite osobnih podataka.
Neka svaki učenik predstavi sebe po uzoru na predstavljanje Ane i prijatelja. Svoje prezentacije neka snime u obliku zvučnih zapisa pametnim telefonima. Napomenite im da u prezentacije uključe sljedeće informacije: ime, nacionalnost, dob i datum rođenja. Neka se koriste sljedećim izrazima: Je suis... J'ai... ans. Je suis né(e) le... Svoje audiozapise neka postave u novo platno u alatu Padlet kako bi radovi svima bili dostupni. Zajedno u razredu poslušajte nekoliko nasumično odabranih radova. Neka učenici usmeno vrednuju radove prema kriterijima izvršenja zadatka i točnosti. Napomenite im da pritom obrate pozornost na sadržaj, odnosno da zapisi sadržavaju sve tražene informacije kao i jezične izraze koje ste im zadali u uputama.
Zatim učenike podijelite u parove te svakom učeniku dodijelite zadatak da u alatu Padlet pronađe i posluša audiozapis svoga partnera.
Potom neka učenici kao razred izrade razredni kalendar rođendana. U izradi kalendara sudjeluju svi učenici tako da svaki učenik upisuje osobne podatke svoga partnera koji su mu dostupni u audiozapisima. U kalendar neka budu uključeni dani u tjednu i mjeseci te neka za odgovarajuću godinu ili godine kada su učenici rođeni bude uneseno ime i datum rođenja učenika. Razredni kalendar rođendana učenici mogu izraditi u tablici programa Word Online kako bi svima bio dostupan te kako bi svi istodobno mogli u tablicu unositi podatke. Na taj način potaknite učenike na razvijanje suradnje i timskog rada. Potom kalendar možete ispisati te ga zalijepiti na vidljivo mjesto u učionici.
Na kraju možete provesti završnu aktivnost o razredu u brojkama, tako da pomoću podataka u razrednom kalendaru rođendana izgovorite koliko je učenika, primjerice, rođeno u svibnju, koliko učenika ima 15 godina, koliko je učenika rođeno 30. dana u mjesecu, koliko učenika ima početno slovo imena na određeno slovo i slično.
Tijekom rješavanja zadatka u e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 1, Jedinica 1.4 učenike s disleksijom uputite da u Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike oštećena vida uputite na mogućnost povećanja fonta i prilagodbe kontrasta. Pri provedbi kviza u alatu Kahoot! uzmite u obzir to da je učenicima s teškoćama većinom potrebno dulje vrijeme za čitanje pitanja pa svako pitanje pročitajte naglas. Za učenike s oštećenjem sluha tijekom rješavanja zadatka koji uključuje slušanje zvučnog zapisa treba unaprijed pripremiti natuknice teksta koji se reproducira. Tijekom razredne rasprave o osobnim podatcima nemojte isticati učenika s teškoćom ako je pogriješio. Nakon rasprave omogućite tom učeniku odgovore na pitanja koja su se postavljala u raspravi. Pri snimanju predstavljanja uzmite u obzir utjecaj poremećaja jezično-govorne glasovne komunikacije na učenje stranoga jezika i izgovor. Prema potrebi, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje ili slikovne upute za uporabu digitalnog alata Padlet. Pri podjeli učenika u parove za izradu razrednog kalendara rođendana vodite brigu o tome da je učenik s teškoćom u paru s učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, koji je strpljiv i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Tijekom razredne aktivnosti izrade kalendara obratite pozornost na to sudjeluje li u zadatku učenik s poremećajem aktivnosti i pozornosti te ga, prema potrebi, usmjerite.
Učenici koji žele znati više neka istraže i pripreme za ostale učenike iz razreda informativnu prezentaciju o zaštiti osobnih podataka te odgovarajući kviz.
Upitajte učenike ima li netko od članova njihovih obitelji ili neka njima bliskih osoba posjetnicu (vizitku) te koja je po njihovu mišljenju njezina svrha. Neka učenici navedu za koja se zanimanja često izrađuju posjetnice. Smatraju li da je posjetnica u fizičkom obliku danas popularna te postoje li danas neke druge, popularnije metode predstavljanja, poput profila djelatnosti na društvenim mrežama. Neka učenici kažu što smatraju koji bi osobni podatci trebali biti navedeni na posjetnici, primjerice: adresa, adresa elektroničke pošte, zanimanje ili vrsta usluga, a za koje podatke smatraju da ne bi trebali biti navedeni, primjerice: cijena, privatni profili na društvenim mrežama, obiteljski status. Diskusiju provedite na hrvatskome jeziku, a učenici neka svoje odgovore obrazlože.
Potom neka u e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 1, Jedinica 1.4 pogledaju Carte de visite na francuskom jeziku u Activité 5. Neka na francuskom jeziku navedu koji su podatci dostupni na posjetnici, primjerice: nom et prénom, profession, adresse, numéro de téléphone, e-mail, comptes sur réseaux sociaux Instagram et FaceBook.
Slijedom prve aktivnosti ovoga scenarija, učenike podsjetite na francuski način pisanja telefonskih brojeva u parovima. Također ih upozorite na razlike u pisanju adresa na hrvatskome i na francuskome jeziku.
U alatu Mentimeter izradite anketu na francuskom jeziku u kojoj ćete navesti nekoliko zanimanja i djelatnosti, primjerice: usluge grafičkoga dizajna, zubar, poduka jezika, odnosi s javnošću. Pritom učenike potaknite na razlikovanje pojedinih zanimanja. Neka učenici glasaju za djelatnost koja ih najviše zanima. Potom učenike podijelite u grupe prema sličnim afinitetima, ovisno o njihovim odgovorima u alatu Mentimeter. Neka učenici u grupama izrade vlastiti prijedlog posjetnice za odabranu djelatnost ili zanimanje. Neka osmisle ime, navedu djelatnost, adresu, elektroničku poštu te telefonski broj i profil na društvenim mrežama. Također, neka osmisle privlačan dizajn. Posjetnice mogu izraditi u programu PowerPoint. Neka svoje posjetnice predstave u razredu, a ostali učenici neka radove vrednuju s obzirom na pravilnost navedenoga broja, adrese, elektroničke adrese i naziva djelatnosti.
Tijekom uvodne rasprave o posjetnicama omogućite vizualnu potporu koja će učenicima s poremećajem iz autističnog spektra olakšati razumijevanje ključnih riječi i pomoći im u praćenju rasprave. Tijekom rada u Edutoriju učenike sa specifičnim teškoćama u učenju uputite da odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike oštećena vida uputite na mogućnost povećanja fonta i prilagodbe kontrasta. Prema potrebi, za učenike s teškoćama osigurajte rad u paru pri ispunjavanju ankete u alatu Mentimeter. Tijekom podjele učenika u grupe za izradu posjetnice vodite brigu o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, koji je strpljiv i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Učenicima s poremećajem iz autističnog spektra omogućite odabir zanimanja u skladu s njihovim specifičnih interesima kako biste ih dodatno zainteresirali da sudjeluju u obavljanju zadatka. Tijekom komentiranja vršnjačkoga vrednovanja imajte na umu važnost slojevitosti u provjeravanju izvedbe, usmjerite učenike da komentiraju vrste sadržajne točnosti unesenih podataka, a ne samo pravopisnu točnost. Nakon povratne informacije učenika, dodatno pohvalite trud i istaknite jake strane učenika s teškoćama (na primjer, pohvalite privlačnost odabranog dizajna).
Učenici koji žele znati više neka prouče koji su simboli prijeko potrebni u pisanju adrese elektroničke pošte te pri pisanju matematičkih izraza i rečeničnih znakova na posjetnici, primjerice: @, %, točka, dvotočka. Neka o tome izrade prezentaciju za ostale učenike u razredu. Neka ostalim učenicima prikažu simbole te ih upute u njihov izgovor. Također, ostalim učenicima mogu predstaviti poštanske brojeve nekih gradova u Francuskoj koji se navode u pisanju adrese.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.