Predmet
Talijanski jezik 1
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Scegli il tavolo vicino al cameriere!

Naziv predmeta
Talijanski jezik 1

Razred
1. razred, srednja škola

Razina učenja jezika
1. godina

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • restoran
  • hrana
  • pribor za jelo
  • jelo
  • konobar

Il cibo italiano

Potaknite oluju ideja na temu omiljene hrane. Pitajte učenike, primjerice, koja su najpoznatija talijanska jela, koje namirnice znaju nabrojiti na talijanskom, što ne vole jesti, znaju li kuhati i slično. Na taj ćete način provjeriti koje su pojmove dosad usvojili, a koje tek trebaju naučiti kako bi mogli voditi kvalitetnu komunikaciju na tu temu.

Nakon što ste napravili uvod u temu i dobili zadovoljavajuću količinu informacija, zadajte učenicima da rješavaju grupu zadataka pod A (1,2,3) na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik1, Modul 4, Jedinica 4.3. U navedenim zadatcima trebaju prepoznati namirnice od kojih se prave navedena jela.

Učenici na svojim mobilnim uređajima ili tabletima gledaju video Cibo di carta - fai da te koji objašnjava proceduru izrade hrane od papira. Pripremite im potreban pribor (škare, papir u boji, ljepilo). Njihov je zadatak od papira napraviti jednu od namirnica radeći u grupi. Učenici fotografiraju radove i spremaju ih u zajedničku mapu u alatu OneDrive (Microsoft Office 365). Zatim svaka grupa predstavlja svoj rad, odnosno svoju namirnicu navodeći za pripremu kojih se jela ona najčešće rabi, za što je dobra ta namirnica, kojoj kategoriji pripada (je li riječ o voću, povrću, mesu) itd.

Postupci potpore

Tijekom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i na obilježjima same teškoće. Izazov u radu predstavljaju učenici sa združenim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifični poremećaj učenja i anksioznost). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.

Ako je u razredu učenik s oštećenjem sluha, odredite polukružni raspored sjedenja kako bi taj učenik lakše pratio raspravu o hrani. Preporučuje se da učenik s deficitom pažnje / poremećajem hiperaktivnosti sjedi pokraj učenika koji je dobar model ponašanja ili da sjedi sam u prvom redu, blizu nastavnika, odmaknut od buke (ne pokraj vrata ili prozora ako se nalazi uz ulicu). Ako u razredu imate učenika s poremećajem iz spektra autizma, važno mu je najaviti te objasniti strukturu i redoslijed aktivnosti. Za učenike s oštećenjem sluha i učenike sa specifičnim teškoćama učenja treba unaprijed pripremiti natuknice vezane za tekst koji se reproducira u zvučnom zapisu u Edutoriju. Također, bilo bi poželjno prije nastavne jedinice pripremiti na papiru prijevod svih novih pojmova koji će se spominjati. Tijekom gledanja videa na mobilnim uređajima omogućite podnaslove za učenike s oštećenjem sluha ili prijepis teksta. Učeniku s motoričkim teškoćama ili teškoćama koje mogu utjecati na njegov rad, dodijelite primjerenu ulogu u grupi vodeći računa o vrsti i opsegu teškoće. Primjerice, učenik s oštećenjem vida može ponavljati učenicima korake u izradi, a učenik s motoričkim teškoćama odrađivati motorički manje zahtjevne dijelove izrade.

Za učenike koji žele znati više

Učenici će osmisliti vlastiti recept i naziv jela te u digitalnom alatu Canva nabrojiti sastojke koji su potrebni za njegovu pripremu.

Nastavna aktivnost za predmet X

Il cibo italiano

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik sudjeluje u kratkim i jednostavnim vođenim dijalozima.
  • Učenik imenuje i opisuje osobe, radnje i stvari u neposrednom okruženju.
  • Učenik uočavava važnost prikladne i učinkovite jezične interakcije u jednostavnim međukulturnim situacijama.
  • Učenici opisuje slikovne predloške.
  • Učenik razumije vrlo kratak i vrlo jednostavan slušani i audiovizualni tekst na teme iz svakodnevnoga života, osobnoga ili općeg interesa.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Zdravlje
  • Osobni i socijalni razvoj

Frutta o verdura

Pripremite fotografije učenicima poznatog voća i povrća, a oni neka usmeno navedu njihove nazive. Nacrtajte na ploču tablicu sa stupcima frutta i verdura pa razvrstajte nazive voća i povrća koje navode učenici. Neka i oni isto zapišu u svoje bilježnice. Potaknite razgovor o voću i povrću. Pitajte, primjerice, je li tko u razredu vegetarijanac, koje im je najdraže voće i povrće, imaju li vlastiti vrt, gdje kupuju hranu i slično.

Učenici rješavaju zadatke pod B na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik1, Modul 4, Jedinica 4.3. u kojima trebaju odgonetnuti riječi u anagramima, razvrstati imenice s obzirom na to imenuju li voće ili povrće te odgovoriti na pitanja na temelju opisa. Prije rješavanja zadataka proširit će vokabular zahvaljujući fotografijama uz koje su navedeni nazivi prikazanog voća i povrća.

Zatim podijelite učenike u parove te im objasnite kako mogu napraviti anagram u digitalnom alatu Wordwall. Neka svaki par kreira pet anagrama, a zatim neka ih razmijene s drugim parovima u razredu kako bi ih međusobno riješili. Budite im na raspolaganju ako budu imali problema s odgonetavanjem kakva novog pojma.

Nakon što su kreirali i odigrali premetaljke, pustite im video na Youtubeu I gesti italiani: quali sono e cosa significano? koji obrađuje geste u Italiji. Talijani su poznati po gestikuliranju, a neke se geste odnose i na hranu. Tijekom gledanja videa neka pamte te geste jer će trebati i sami osmisliti te usmeno ispričati kakvu priču o hrani pri čemu će se koristiti gestikulacijom koja je prikazana u videu. U grupama po troje (dvije će osobe glumiti, a treća snimati) i oni trebaju snimiti kratak video u Flipgridu. Dovršene videe pogledajte u razredu, a zatim i arhivirajte u alatu OneDrive Microsoft Office 365.

Postupci potpore

Učenicima s teškoćama omogućite unaprijed grafički i jezično prilagođen uručak koji prikazuje razvrstano voće i povrće te na kojem je naveden novi vokabular vezan za temu o kojoj se raspravlja. Grafička prilagodba podrazumijeva upotrebu određene vrste fonta (npr. OmoType, Arial, Verdana) koji je uvećan, ali i dvostrukog proreda, povećanog razmaka među slovima te ljevostranog poravnanja. Učenike s disleksijom uputite na to da u Edutoriju odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta. Vodite računa o tome da je u zadatku izrade anagrama učenik s teškoćom u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Imajte na umu da je izrada anagrama osobito težak zadatak za učenike sa specifičnim teškoćama učenja, stoga im dodatno objasnite zadatak i pokušajte zajedno s njim i učenikom s kojim radi u paru, napraviti jedan primjer. Učenicima s teškoćama valja unaprijed najaviti sadržaj videozapisa. Također, treba unaprijed pripremiti natuknice vezane za tekst koji se reproducira u videozapisu. U grupnom zadatku snimanja videa ne inzistirajte na tome da učenici koji mucaju, imaju artikulacijske poremećaje, apraksiju i dr., glume u videu ako to ne žele. Ako, pak, učenici s teškoćama glume u videu i griješe u izgovoru zbog svojih primarnih teškoća, spriječite oponašanje i ruganje.

Za učenike koji žele znati više

Učenici kreiraju kviz u Quizizzu vezan za vokabular o voću i povrću, i to tako da u zadatcima ponude tri odgovora među kojima treba odabrati točan na temelju priložene fotografije.

Nastavna aktivnost za predmet X

Frutta o verdura

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik imenuje i opisuje osobe, radnje i stvari u neposrednom okruženju.
  • Učenik sudjeluje u kratkim i jednostavnim vođenim dijalozima.
  • Učenik razumije vrlo kratak i vrlo jednostavan slušani i audiovizualni tekst na teme iz svakodnevnoga života, osobnoga ili općeg interesa.
  • Učenik skuša i razumije vrlo kratak i vrlo jednostavan tekst na teme iz svakodnevnoga života, osobnoga ili općeg interesa.
  • Učenik sudjeluje u formalnim i neformalnim oblicima govorne interakcije.
  • Učenik govori vrlo kratak i vrlo jednostavan tekst u sadašnjem vremenu na teme iz svakodnevnoga života, osobnoga ili općeg interesa na temelju predloška oponašajući talijanski sustav glasova.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Osobni i socijalni razvoj
  • Zdravlje

Le posate

Učenicima pokažite sliku stola spremnog za objedovanje te povedite razgovor o tome što se nalazi na slici. Pojedine će riječi prvi put čuti pa ih motivirajte na to da sami pronađu kako one glase na talijanskom jeziku.

Rješavajući zadatak D na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 4, Jedinica 4.3., utvrđuju nazive za pribor za jelo. U zadatku je potrebno od dviju ponuđenih riječi odabrati onu koja odgovara tekstu. Zajedno pročitajte tekst te provjerite ima li kakvih novih pojmova koje treba objasniti. Nove pojmove zapišite na ploču, a učenici neka ih prepišu u svoje bilježnice.

U parovima u digitalnom alatu Audacity snimaju upute po uzoru na tekst u zadatku D. U uputama navode kako bi, prema njihovu mišljenju, trebalo postaviti stol. Učitelj donosi isprintan i izrezan osnovni pribor (piatto, forchetta, coltello, cucchiaio itd.) pa se parovi međusobno testiraju. Tekst će ponajprije napisati u Wordu, a Vi provjerite treba li što u njemu ispraviti i motivirajte ih, ako je potrebno, na detaljniju razradu uputa.

Na kraju neka parovi puštaju svoje snimke u razredu, a ostali učenici (parovi) neka postavljaju stol prema uputama koje čuju. Ispada onaj par koji nije točno izvršio zadatak. Aktivnost se nastavlja dok se ne poslušaju i ne provedu upute sa svih snimljenih materijala.

Postupci potpore

Učenicima s teškoćama omogućite uručak s grafički prilagođenim prijevodom novog vokabulara kako bi lakše pratili uvodni dio. Grafička prilagodba podrazumijeva upotrebu određene vrste fonta (npr. OmoType, Arial, Verdana) koji je uvećan, ali i dvostrukog proreda, povećanog razmaka među slovima te ljevostranog poravnanja. Tijekom rješavanja zadataka učenike s disleksijom uputite na to da u Edutoriju odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta. Za učenike s motoričkim teškoćama, oštećenjem sluha, specifičnim teškoćama čitanja i pisanja, učenike s deficitom pažnje / poremećajem hiperaktivnosti bilo bi poželjno pripremiti uručak ili djelomično popunjenu umnu mapu s riječima koje će se zapisivati na ploču. Pri snimanju uputa u digitalnom alatu Audacity vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Provjeravajte kako napreduju u rješavanju zadatka. Ako učenik koji muca, ima artikulacijske poremećaje, apraksiju i dr., govori u videu, spriječite oponašanje i ruganje.

Za učenike koji žele znati više

Učenici u alatu Wordwall kreiraju dijagram s okvirima u koji stavljaju sliku stola koji je spreman za blagovanje, te pojmove koje je potrebno povezati s onim što se na slici nalazi.

Nastavna aktivnost za predmet X

Le posate

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik sudjeluje u kratkim i jednostavnim vođenim dijalozima.
  • Učenik govori vrlo kratak i vrlo jednostavan tekst poznate tematike.
  • Učenik odgovara na postavljena pitanja.
  • Učenik opisuje slikovne predloške.
  • Učenik piše vrlo kratak i vrlo jednostavan tekst u sadašnjem vremenu koristeći se prikladnim morfosintaktičkim strukturama na teme iz svakodnevnoga života, osobnoga ili općeg interesa na temelju predloška u skladu s jezičnom normom.
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Osobni i socijalni razvoj
  • Građanski odgoj i obrazovanje

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.