Na stranici Raetseldino.de, Schulkreis.de ili Kinder-Malvorlagen.com pronađite i isprintajte sliku labirinta. Na stranici Malvorlagen-Seite.de uz ponuđene labirinte možete pronaći i rješenja. Odaberite težinu zadatka ovisno o vremenu koje planirate za uvodnu aktivnost. Učenici pronalaze put do odredišta. Navode osjećaju li se katkad kao u labirintu kad kroče u zgradu. Predlažu kako riješiti problem snalaženja u velikim i kompliciranim prostorima. Dolaze do pojma putokaz (Wegweiser) te djelomično prepoznaju temu.
Učenici pristupaju jedinici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.2, Zadatak A, B i C te potpuno prepoznaju temu. Navode prostorije i infrastrukturu koja se nalazi u hotelima služeći se vokabularom koji su rabili u opisivanju prostorija, ali i vodeći se svojim iskustvima boravljenja u hotelu.
U alatu Wordwall u obrascu Slika s oznakama pripremite tlocrt hotela i nazive pojedinih dijelova i infrastrukture hotela. Alat je pogodan za izradu interaktivnih slika te zadataka povezivanja, a učenike motivira i mogućnost uvrštavanja među najboljih deset igrača. Učenici alatu pristupaju s pomoću poveznice koju ste skratili nekim od alata za skraćivanje poveznica. Prepoznaju i povezuju nazive dijelova i infrastrukture hotela s odgovarajućim prostorijama. Komentiraju koje prostorije svaki hotel obavezno mora imati te navode koje bi oni uveli u svoj idealni hotel.
Ovisno o sklonostima ili nadarenosti, a što će učenici sami prepoznati, podijelite učenike u nekoliko grupa. Zadatak je izraditi ploču s uputama o tome gdje se nalazi koji objekt ili odjel u hotelu. Jedna grupa izrađuje i oslikava plakat kao uputu, druga uputu izrađuje s pomoću nekog digitalnog alata, a treća grupa izrađuje putokaz od drva, metala ili drugog materijala. Pokušajte stupiti u kontakt s mjesnim hotelom i ponudite im suradnju. Neka hotel ponudi, osim izrade putokaza, simboličnu nagradu grupi koja izradi najbolji putokaz. U suradnju uključite ured turističke zajednice i lokalne medije.
Dok se upoznaju s hotelom, učenici uz dopuštenje djelatnika i uprave fotografiraju djelatnike hotela. Izrađuju radni listić ili plakat s različitim zanimanjima u hotelu. Njemačke izraze za pojedino zanimanje nalaze u tiskanom ili online rječniku (CroDict, Duden). Potaknite ih na to da pronađu i mušku i žensku inačicu pojedinog zanimanja. Razgovarajte s njima o zanimanjima u hotelu koja su tipično ženska ili tipično muška. Neka navedu za koja zanimanja ne postoji izraz za mušku i žensku osobu ili su ga dulje tražili (npr. Zimmermädchen, Kindermächen, Gouvernante ili Portier). Raspravite o izrazu Hotelmanager. Pitajte učenike zamišljaju li na tom radnom mjestu mušku ili žensku osobu i zašto.
Ponovno otvorite tlocrt hotela. Učenici svrstavaju djelatnike hotela u odgovarajuće odjele. Pripremite radni listić s karakteristikama potrebnim za pojedino zanimanje i nazivima zanimanja u hotelijerstvu. Učenici pojedinom zanimanju pridružuju potrebne i poželjne karakteristike. Čitajući opise karakteristika potrebnih za pojedino zanimanje, odabiru one koje su zajedničke svim djelatnicima hotela.
Zatim na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.2 (An der Rezeption) slušaju razgovor na recepciji i rješavaju zadatke D i E. Prepoznaju fraze koje se upotrebljavaju u razgovorima na recepciji.
Na radnim listićima pripremite razgovor s izmiješanim redoslijedom. Radeći u paru, učenici prepoznaju dijelove razgovora koji se odnose na gosta i one koji se odnose na recepcionara. Dva učenika izvode razgovor pravilnim redoslijedom, a ostali provjeravaju imaju li ista rješenja.
Pripremite papiriće sa servisnim informacijama koje se tiču hotela. Učenici izvlače papiriće te odabiru recepcionara koji obavlja prijavu i upis ili odjavu gosta te odgovara na pitanja navodeći servisne informacije. Učenici vode računa o odgovarajućoj reakciji recepcionara s obzirom na kriterije: ispunjenost zadatka, ljubaznost i jasnoća pri davanju uputa. Uloge se izmjenjuju.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju i učenici sa specifičnim teškoćama učenja predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i slično), kao i na obilježjima same teškoće. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom itd.). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Labirint i fotografije koje ćete upotrijebiti u uvodnom dijelu aktivnosti, unaprijed pošaljite učenicima oštećena vida elektroničkim putem ili im objasnite što se nalazi na fotografijama tijekom aktivnosti. Ako ste u mogućnosti, pripremite im dječju igračku labirinta s pomoću koje mogu sudjelovati u uvodnoj aktivnosti te, služeći se osjetilom dodira, doći do cilja. Učenicima s intelektualnim teškoćama ponudite jednostavniji labirint kako bi uspješno samostalno došli do cilja.
U razgovorima tijekom aktivnosti i igranja uloga recepcionara i gosta potaknite na sudjelovanje učenike s teškoćama, ali nemojte inzistirati na tome da usmeno izražavaju svoje mišljenje i sudjeluju u igri uloga učenici kojima je izazovno usmeno izlagati (primjerice, učenici s poremećajima govora).
Učenicima koji imaju oštećenje sluha pripremite slušalice kako bi mogli podešavati glasnoću ili im omogućite da stave ruku na zvučnik tijekom slušanja razgovora.
Učenicima s intelektualnim teškoćama pripremite i prijevode naziva zanimanja i ključnih pojmova vezanih za poželjne karakteristike pojedinih djelatnika. Osim toga, pripremite im popis nepoznatih riječi uz tekstove za čitanje i slušanje u jedinici na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.2. Radni listić s razgovorom na recepciji pripremite im u pravilnom redoslijedu, a učenici neka prepoznaju koji se dijelovi razgovora odnose na recepcionara, a koji na gosta.
Učenicima s teškoćama unaprijed pošaljite poveznice za digitalne vježbe i/ili sadržaje kako bi ih mogli riješiti ili pregledati kod kuće.
Tijekom rada u grupama ili u paru važno je da svakom učeniku s teškoćama dodijelite učenika mentora koji će mu pomoći u izvršavanju zadataka ako mu je to potrebno. Učenika s poremećajem aktivnosti i pažnje smjestite u poticajnu grupu koja će ga uključivati u rad i usmjeravati mu pažnju na zadatak. Ako u razrednom odjelu imate učenika s poremećajem iz autističnog spektra koji ima specifičan interes za rad u digitalnim alatima, neka mu učenici koji su s njim u grupi, daju prostora za izražavanje svojih ideja i izvedbu stvaranja digitalnog putokaza jer će učenik biti više motiviran i imati priliku pokazati svoje jake strane.
Sve pojmove i gramatičke strukture koje su se u ovoj aktivnosti upotrebljavale, pripremite u obliku kratkog podsjetnika učenicima s teškoćama kojim se mogu koristiti i u budućim aktivnostima.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Učenici proučavaju značenje izraza i fenomena Gendern te načine bilježenja imenica koje označuju muške i ženske osobe u pisanim ili govorenim tekstovima. Čitaju tekst o tipično muškim i tipično ženskim hotelskim zanimanjima u oglasima za zapošljavanje Der Hoteldirektor und das Zimmermädchen koji ste prethodno pojednostavnili i didaktizirali ili za koji ste pripremili popis nepoznatih riječi. Učenici tekstu pristupaju s pomoću poveznice koju ste skratili nekim od alata za skraćivanje poveznica. Učenici provode slično istraživanje u hrvatskim oglasima te izrađuju prezentaciju ili plakat sa statističkim rezultatima istraživanja. Također, istražuju koliko su plaćena pojedina zanimanja i postoji li razlika u primanjima muškaraca i žena na istom radnom mjestu. Ovom aktivnošću potičete učenike na promicanje rodne ravnopravnosti i na osvješćivanje potrebe za većom zastupljenošću žena ili muškaraca u pojedinim zanimanjima.
Iz teksta 11 Begriffe einfach geschlechtsneutral formulieren izdvojite rodno određene i odgovarajuće rodno neutralne izraze za pojedina zanimanja. Učenici u projektnom zadatku pokušavaju za pojedina zanimanja u hrvatskom jeziku (npr. dadilja ili turistički vodič) pronaći ili predložiti novi rodno neutralan izraz. Ovaj zadatak organizirajte u suradnji s nastavnikom hrvatskoga jezika.
Dočekajte učenike u pozi koja odašilje neku poruku. Primjerice, pokažite da ste zabrinuti dočekujući ih s dlanom ispod brade ili da ste tužni dočekujući ih tužna lica i s rukama preko očiju. Na taj ćete način potaknuti učenike na to da Vas pitaju jeste li dobro i/ili što se dogodilo. Pitajte ih po čemu su zaključili da ste zabrinuti ili tužni. Na ploču napišite izraz Körpersprache.
Pripremite mali leksikon govora tijela s osnovnim signalima koji šalju određene poruke. Učenici u paru isprobavaju znakove. Analiziraju primjere govora tijela i njihova značenja. Podijelite im poveznicu za kviz sa signalima govora tijela (npr. kviz Körpersprache). Učenici prepoznaju značenja pojedinih signala govora tijela. Poveznicu skratite alatom Thinfi.
Dobrovoljac dolazi pred razred i pokazuje primjer govora tijela. Ostali učenici navode značenje na njemačkom jeziku. Učenik koji prvi prepozna znak govora tijela, dolazi pred razred i pokazuje novi primjer govora tijela. Osim za zabavu, igra pantomime služi za ponavljanje i utvrđivanje osnovnih znakova govora tijela.
Na hrvatskom jeziku učenici navode zašto je govor tijela važan, je li važan samo u pojedinim situacijama ili zanimanjima ili ga nikad ne bismo smjeli zanemariti. Raspravljaju o emocionalnoj inteligenciji i njezinoj povezanosti s govorom tijela. Tumače značenje izreke „Der Kunde ist König.“ i navode hrvatsku inačicu.
Pripremite općenite ljubazne izraze kojima se reagira na žalbu i one koji su neljubazni ili djeluju distancirano. U alatu LearningApps izradite vježbu svrstavanja u kojoj učenici svrstavaju reakcije u ljubazne ili neljubazne i distancirane. Vježbi pristupaju putem QR koda koji alat automatski generira. U postavkama je moguće podesiti da se izrazi i čuju. Kad učenici nisu sigurni kamo bi svrstali neki izraz, izgovorite ga emocionalno obojeno kako biste im u tome pomogli. Učenici prepoznaju kako modalni glagoli utječu na percepciju ljubaznosti.
Izdvojite sporne izraze iz vježbe. Učenike poredajte u vrstu, a oni zatim po redu izgovaraju izraz na emocionalno neobojen način. U sljedećem ga krugu izgovaraju neljubazno. Svaki sljedeći učenik izraz izgovora još neljubaznije. Ponovite vježbu s ljubaznim načinom izgovaranja rečenice. Vježba je dio programa grupe Die Zeilenschmiede koja se bavi primjenom kazališnih metoda u nastavi.
Učenici pristupaju jedinici na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.2 i rješavaju zadatak povezivanja parova. Na hrvatskom jeziku navode moguće probleme vezane za smještaj, hranu, dodatne sadržaje i plažu. Navode vlastite primjere neispunjenih očekivanja u turističkom smještaju.
Zatim na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.2 (Evelin hat Probleme) slušaju razgovor na recepciji i rješavaju zadatke. Komentiraju u kojoj je mjeri reakcija recepcionara ljubazna i može li se poboljšati.
Učenici proučavaju kratke upute o tome kako reagirati na žalbe gosta na recepciji. Prilagodite upute s mrežnih stranica specijaliziranih za rješavanje pritužbi klijenata (npr. Wie Sie richtig auf Kundenbeschwerden reagieren, Beschwerde-Management an der Rezeption,10 positive Phrasen, die Ihre Kunden glücklich machen...).
Pripremite kartice s različitim pritužbama hotelskog gosta uz tri moguća rješenja situacije. Ideje za pritužbe pronađite na stranicama Deutsche Welle ili u tekstu Verrückte Beschwerden von Urlaubern. Učenici izvlače kartice s pritužbama. U paru pripremaju kratke razgovore. Mogu razraditi predložena rješenja situacije, ali i smisliti svoje rješenje. Glume scene na recepciji vodeći računa o govoru tijela i uljudnoj komunikaciji.
Vježbu je moguće provesti i odabirom slučajnih partnera. Učenici izvlače papiriće s pritužbama, razmišljaju o jednom od ponuđena tri rješenja te u ulozi recepcionara improviziraju, ovisno o rješenju koji je slučajni partner odabrao.
Tijekom predstavljanja razgovora ostatak razreda ispunjava online upitnik za djelatnika mjeseca te odabire recepcionara koji je na najbolji način riješio problem. Upitnik izradite u alatu Google Forms u kojem su rezultati automatski vidljivi i u brojčanom i u grafičkom obliku. Upitniku učenici pristupaju putem QR koda koji alat automatski generira.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i slično), kao i na obilježjima same teškoće. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom itd.). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Upute sa signalima govora tijela koje ćete rabiti u uvodu aktivnosti, unaprijed pošaljite učenicima oštećena vida elektroničkim putem ili im objasnite što se nalazi na fotografijama tijekom aktivnosti. Usto, neka im jedan vršnjak opiše Vaš govor tijela pri ulasku u učionicu. Učenicima s poremećajem iz autističnog spektra izazov mogu predstavljati zadatci u kojima treba uočiti signale govora tijela pa je uputno u svim aktivnostima smjestiti ih u par s vršnjakom koji će im pružiti podršku.
Učenicima s oštećenjima mišićno-koštanog sustava savjetujte odabir primjera mimike ako im je otežano izražavanje gestikulacijom.
U uvodnom razgovoru i u razgovoru tijekom aktivnosti o emocionalnoj inteligenciji i govoru tijela potaknite na raspravu učenike s teškoćama, neka slobodno iznose svoje mišljenje i stavove, ali nemojte inzistirati na tome da usmeno izražavaju svoje mišljenje učenici kojima je izazovno usmeno izlagati (primjerice, učenici s poremećajima jezično-govorno-glasovne komunikacije).
Učenicima koji imaju oštećenje sluha, pripremite slušalice kako bi mogli podešavati glasnoću ili im omogućite da stave ruku na zvučnik tijekom slušanja razgovora.
Učenicima s intelektualnim teškoćama pripremite i prijevode uputa i ključnih pojmova vezanih za govor tijela i ljubazne, odnosno neljubazne reakcije. Osim toga, pripremite im popis nepoznatih riječi uz tekst za slušanje na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.2. Učenike sa specifičnim teškoćama učenja uputite da na Edutoriju odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta.
Učenicima s teškoćama unaprijed pošaljite poveznice za digitalne vježbe i/ili sadržaje kako bi ih mogli riješiti ili pregledati kod kuće.
Tijekom rada u paru važno je da svakom učeniku s teškoćama dodijelite učenika mentora koji će mu pomoći u izvršavanju zadataka ako mu je to potrebno. Učeniku s poremećajem aktivnosti i pažnje dodijelite poticajnog i empatičnog učenika koji će ga uključivati u rad i usmjeravati mu pažnju na zadatak, ako je to potrebno.
Učenicima s poteškoćama pomozite pri rješavanju upitnika o djelatniku mjeseca ili mu dodijelite učenika koji će mu pomoći u pristupu i ispunjavanju obrasca.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u razvoju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Učenici snimaju videoupute na njemačkom jeziku u kojima ukratko objašnjavaju različite izraze i značenja govora tijela. Pri izradi uputa mogu surađivati s lokalnim kazališnim pedagozima ili sa školskim psihologom. Videozapis pošaljite administratoru školske mrežne stranice kako bi bio javno dostupan. Zadatak možete proširiti na davanje općenitih kratkih savjeta na njemačkom jeziku o tome kako reagirati na pritužbe klijenata bez obzira na sektor.
Na ploču napišite izraz Hotel Mama. Učenici navode asocijacije na pojam Hotel Mama te prepoznaju značenje izraza. Na hrvatskom jeziku raspravljaju o tome na koji način slogan „Besser als Hotel Mama" iskoristiti u promidžbi hotela i kakav bi to hotel bio u kojemu bi se gost osjećao kao u roditeljskom domu ili još bolje.
Učenici u papirnatom ili online rječniku (CroDict, Duden) traže pojmove kojima se mogu koristiti u opisivanju poželjnih obilježja hotela. Unose ih u mozaik riječi u alatu Mentimeter. Alatu pristupaju putem pristupnoga koda koji ste im podijelili. Alat daje vizualni prikaz ključnih pojmova prema učestalosti navođenja. Ako se pojavi izraz inkluzivan, nemojte ga prokomentirati. Potaknite učenike na to da objasne sva ostala navedena obilježja.
Učenici pristupaju jedinici na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.2 (Cappuccino). Čitaju tekst na Edutoriju i objašnjavaju pojam inkluzije. Navode konkretne primjere inkluzije u svojem okruženju. Rješavaju zadatke ispod teksta. Navode koje poslove mogu i trebaju obavljati i osobe s invaliditetom. Na hrvatskom jeziku opisuju na koji ih način uključiti u rad hotela.
Pripremite primjere hotela s različitim konceptima i tematskih hotela. Izradite radni listić sa slikama hotela i nazivom koncepta. Učenici povezuju sliku s odgovarajućim konceptom ili s odgovarajućom vrstom tematskog hotela.
Zatim na hrvatskom jeziku raspravljaju o tome kako je hotele moguće učiniti boljima, uključivima, ali i održivima. Na temelju radnog listića i popisa obilježja održivih hotela koji ste im pripremili služeći se mrežnim izvorima (npr. tekstom Nachhaltige Hotels ili Nachhaltigkeit im Tourismus), odabiru jedan koncept društveno odgovornog poslovanja.
U grupama osmišljavaju svoj idealan hotel u kojem se gosti osjećaju bolje nego kod kuće, ali koji je dobar i za djelatnike i za okoliš. Odabiru naziv hotela, planiraju njegovu veličinu, dijelove i infrastrukturu. Navode potreban broj soba i osoblja. Vode računa o implementaciji odabranoga koncepta društveno odgovornog poslovanja u sve segmente rada hotela.
U sustavu za izradu mrežnih stranica WordPress kreirajte mrežnu stranicu fiktivnog hotela za svaku grupu. Dodajte na izbornik različite kategorije, npr. smještaj, restorani i barovi, sportski sadržaji i sl. Vodite se pritom mrežnim stranicama pravih hotela, ali i željenim rubrikama svake grupe. Alatu učenici pristupaju služeći se podatcima koje ste im podijelili putem e-pošte. Sustav nudi besplatnu mogućnost kreiranja mrežnih stranica.
Učenici u grupama izrađuju mrežnu stranicu na kojoj prezentiraju svoj hotel vodeći računa o obveznim segmentima svakog hotela, ali i o posebnostima njihova hotela kao hotela budućnosti. Mrežnu stranicu kasnije mogu rabiti za uvježbavanje rezerviranja soba, pisanja recenzija, postavljanja posebnih ponuda i promotivnih poruka i sl. Hotel može uključivati koncepte poput hotela prijatelja djece ili hotela prijatelja životinja.
Objavite poveznice na gotove mrežne stranice fiktivnih hotela na mrežnim stranicama škole. U alatu Google Forms pripremite upitnik u kojem učenici vrednuju mrežne stranice svih grupa i odabiru najkreativniju, estetski najprivlačniju, najjasniju mrežnu stranicu hotela, hotel s najbogatijim sadržajima, najkreativniju ideju, naprimjerenije uvažavanje načela održivosti i sl. Alatu se pristupa putem QR koda koji se automatski generira, a prikladan je za brzu statističku analizu dobivenih odgovora.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i slično), kao i na obilježjima same teškoće. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom itd.). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
U uvodnom razgovoru i u razgovoru tijekom aktivnosti potaknite na raspravu učenike s teškoćama. Neka slobodno iznose svoje mišljenje i stavove, ali nemojte inzistirati na tome da usmeno izražavaju svoje mišljenje učenici kojima je izazovno usmeno izlagati (primjerice, učenici s poremećajima jezično-govorno-glasovne komunikacije).
Učenicima oštećena vida pripremite uvećane slike i radne listiće te im elektroničkim putem pošaljite slike koji ćete rabiti u aktivnosti.
Učenicima s intelektualnim teškoćama pripremite popis nepoznatih riječi uz tekst u jedinici na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.2. Na radnom listiću s različitim konceptima ili vrstama tematskih hotela ponudite im i prijevod na hrvatski jezik.
Važno je da primjereno grafički oblikujete listić koji ćete rabiti u aktivnosti za povezivanje žanra i naslova filma (tekst treba biti veličine 14 pt, napisan sanserifnim fontom – Calibri, Arial, uz lijevo poravnanje te povećane razmake između riječi i redaka, a za učenike sa specifičnim teškoćama učenja i učenike s motoričkim poremećajima jasno treba naznačiti mjesta za odgovore na pitanja te ostaviti dovoljno velik prostor za upisivanje odgovora).
Učenicima s teškoćama unaprijed pošaljite poveznice za digitalne vježbe i/ili sadržaje kako bi ih mogli riješiti ili pregledati kod kuće.
Učenike s teškoćama svakako uključite u raspravu i potaknite ih na to da daju svoje ideje o tome kako je moguće hotele učiniti uključivima. Ako učenici imaju problem s usmenim izlaganjem, neka svoje ideje kod kuće zapišu u bilježnicu. Dopustite im da to naprave na hrvatskom jeziku.
Tijekom rada u grupi važno je da svakom učeniku s teškoćama dodijelite učenika mentora koji će mu pomoći u izvršavanju zadataka ako mu je to potrebno. Učeniku s poremećajem aktivnosti i pažnje dodijelite poticajnog i empatičnog učenika koji će ga uključivati u rad i usmjeravati mu pažnju na zadatak ako je potrebno.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u razvoju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Učenici proširuju zadatak u jedinici na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.2, Zadatak M. Navode glavne zadaće ostalih hotelskih djelatnika. Izrađuju plakat na hameru ili u digitalnom alatu po želji. Skenirajte ručno izrađene plakate i postavite ih, uz digitalne plakate, na mrežne stranice škole. Digitalne plakate tiskajte i objesite ih uz ručno izrađene plakate u učionici stranih jezika. Tako će učenički radovi služiti kao podsjetnik na obveze djelatnika hotela.
Učenicima pripremite popis mjera za organiziranje i prilagodbu hotela načelima održivosti. Popis potrebnih mjera pronađite u tekstu ÖHV-Nachhaltigkeitsinitiative „Zeichen setzen". Učenici vrednuju lokalne hotele prema navedenim načelima i ispunjenosti uvjeta održivog hotela. Rezultate dijele s upravama hotela te tako potiču lokalne hotelijere na pomake u smjeru veće održivosti hotela.
Buscha, J. i Helbig, G. 2013. Deutsche Grammatik - ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Langenscheidt. Njemačka.
Danke, lieber Gast! Vom Umgang mit Wünschen, Anregungen und Beschwerden. https://www.wko.at/branchen/tourismus-freizeitwirtschaft/hotellerie/110928_Danke_lieber_Gast_end.pdf (pristupljeno 5.11.2022.). Bundesministerium für Wirtschaft, Familie und Jugend. Beč.
Jozić, Ž.; Bartolec, G. B.; Hudeček, L.; Lewis, K.; Mihaljević, M.; Ramadanović, E. 2013. Hrvatski pravopis. Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje. Zagreb.
Kljajić, J. 1998. Njemačko-hrvatski praktični rječnik (1. izd.). Školska knjiga. Zagreb.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.