U alatu Mentimeter učenicima postavite pitanje: Što misliš o učenju/školi? Prokomentirajte odgovore prikazane na pametnoj ploči. Unaprijed pripremite galeriju slikovnih povijesnih izvora u PowerPointu koji prikazuju njihove vršnjake, djecu radnike, za vrijeme industrijske revolucije (primjere izvora možete pronaći ako u internetsku tražilicu upišete pojam: industrial revolution child labour).
Učenike podijelite u grupe te svakoj grupi dodijelite jedan izvor koji će detaljno analizirati putem upitnika koji ste pripremili u MS Formsu. Primjer pitanja za analizu: detaljan opis fotografije (tko je fotografiran, s naglaskom na gdje i kada, koje je doba dana, kakvi su uvjeti), što iz fotografije možeš zaključiti (što se događa na fotografiji, što se događalo 5 min nakon što je snimljena, kako izgleda cijeli tjedan djeteta na fotografiji, što dijete na fotografiji želi, čemu se nada), koja je namjera autora (zašto je fotografirao baš ovaj prizor, što želi postići). Učenici se također mogu pokušati uživjeti u fotografiju putem osjetila (zamisle da se nalaze na fotografiji): što vidiš oko sebe, koje mirise osjetiš, što čuješ, što osjetiš pod prstima/na koži…
Učenici pišu usporedni dnevni raspored: svoj i djeteta s fotografije (također mogu uključiti prikaz preko osjetila). Pritom će osvijestiti kako dio dana provode u školi dok za dijete s fotografije ta opcija nije postojala jer obrazovanje mnogima nije bilo dostupno, a time ni mogućnost promjene uvjeta života.
Razgovarajte o budućnosti: kako je izgledao život djeteta s fotografije 10 godina nakon nastanka fotografije?
Kako će izgledati budućnost vaših učenika? U alatu Mentimeter postavite im verziju pitanja: Što me motivira za učenje? Što želim postići?
Sadržaje koje prikazujete na pametnoj ploči ili putem PowerPoint prezentacije, opišite u pisanom obliku za učenike s oštećenjem vida ili im osigurajte rad u paru s učenikom iz razreda. Osigurajte ravnopravno i aktivno sudjelovanje učenika s teškoćama u radu grupe. Pripazite na sastav, odnosno da učenici u grupi budu sa senzibilitetom za sposobnosti i teškoće učenika te različitost u rješavanju zadataka. U zadatku gdje se učenici uživljavaju u fotografiju, prilagodite zadatak učenicima. Primjerice, izbjegnite uputu “što vidiš oko sebe” za učenike s oštećenjem vida, “što čuješ” za učenike s oštećenjem sluha, “koje mirise osjetiš” ili “ što osjećaš pod prstima” za učenike s hiperosjetljivošću senzorne integracije (poremećaj iz spektra autizma). Pripremite pisanu uputu za analizu izvora, što će biti podrška učenicima s teškoćama pažnje. Također, provjerite razumijevanje upute te semantički prilagodite za učenike s intelektualnim teškoćama. Osigurajte podršku u izradi dnevnog rasporeda usmjeravanjem potpitanjima i primjerom izrađenog dnevnog rasoporeda. Za učenike s poremećajem iz spektra autizma pripremite slikovne prikaze (slike, fotografije, crteže ili simbole) koji predstavljaju dnevne aktivnosti i koje će učenik pridružiti na svoj dnevni raspored. Pojasnite primjerom tematiku života u budućnosti za potrebe razgovora, osobito učenika s intelektualnim teškoćama i poremećajem iz spektra autizma. Također pojasnite i oprimjerite pojam motivacije. Za korištenje digitalnih aplikacija smjernice možete naći na sljedećoj poveznici: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Učenici koji žele znati više mogu istražiti imaju li danas sva djeca uvjete za obrazovanje, koji su uzroci, ali i posljedice, neobrazovanja, kako izostanak obrazovanja utječe na njihov život. Rezultate istraživanja mogu prikazati u obliku tv-reportaže.
Pripremite učenicima problemske zadatke za čije rješavanje je neophodno pretvaranje mjernih jedinica za duljinu, površinu, volumen i masu tijela. Zadatke osmislite tako da osim primjene u svakodnevnom životu jasno predočuju potrebu upotrebe vještine pretvaranja mjernih jedinica u različitim zanimanjima kojima bi se jednog dana mogli baviti.
Primjeri zadataka:
Dimenzije vrata sobe su 95 cm x 2 m. Ako za bojanje 28m2 trebate 2.5 l boje, izračunajte koliko vam novca treba da biste obojali sva unutarnja vrata u kući, ako je cijena 0.75 l boje 55 kn. U kući imate 8 prostorija čija vrata trebate obojiti.
Dobili ste akvarij dimenzija 40 cm x 25 cm x 25 cm. Koliko najviše ribica duljine oko 6 cm možete staviti u taj akvarij, ako je poznato da na 1 cm duljine ribe treba najmanje 1 l vode?
Porazgovarajte s učenicima o učestalosti pojave mjernih jedinica u svakodnevnom životu i potrebi za znanjem njihova pretvaranja. Također ih navedite da razmisle hoće li im to znanje i vještina biti potrebna u njihovim budućim zanimanjima.
Pokažite učenicima videozapis Postavljanje ciljeva - planiranje učenja te povedite razgovor o tome kako učinkovito postaviti ciljeve i planirati učenje. Potaknite učenike neka pokušaju izraditi konkretan plan učenja vještine pretvaranja mjernih jedinica koristeći digitalni alat Planner iz sustava Microsoft Office 365 koji ćete im podijeliti poveznicom. Ohrabrite ih neka sami pokušaju predložiti korake neophodne za usvajanje vještine pretvaranja mjernih jedinica (naučiti prefikse mjernih jedinica, ponoviti množenje i dijeljenje dekadskim jedinicama, izraditi shematski prikaz pretvaranja kvadratnih i kubičnih mjernih jedinica i sl.). Po potrebi dopunite korake koji nedostaju. Usmjerite ih da pokraj pojedinog koraka periodično upisuju trenutačni status usvojenih sadržaja. Naglasite učenicima da je vaš zajednički cilj da na kraju svaki od njih može samostalno riješiti početne zadatke. Neka učenici istraže interaktivni element Kako se motivirati za učenje s preporukama koje im mogu biti od pomoći u procesu samostalnog učenja. Osobito neka obrate pozornost na zadnju preporuku Odmori se i nagradi. Zajedno odredite što će im biti nagrada nakon što ostvare cilj.
Tijekom narednih tjedana na satima fizike pratite s učenicima njihov napredak, ohrabrujte ih i pružite im potrebnu podršku prilikom svladavanja pojedinih koraka zajedničkog plana.
Problemske zadatke grafički prilagodite, tj. prilagodite veličinu i font slova (Arial, 14> pt), veći razmak između riječi, redaka, istaknite bitno u tekstu zadatka, izdvojite poznate i nepoznate podatke. Pripremite kratke i jasne upute. Za učenike s intelektualnim teškoćama semantički pojednostavite rečenice teksta te prilagodite sadržaj zadatka mogućnostima učenika. Tekst zadatka popratite slikovnim prikazima za učenike s intelektualnim teškoćama te učenike s poremećajem iz spektra autizma. Učenicima s teškoćama učenja, po potrebi, omogućite uporabu kalkulatora. Pripremite podsjetnik s matematičkim formulama, što će biti osobita podrška učenicima s teškoćama. Za potrebe rješavanja zadatka, pripremite skicu vrata sobe s naznačenim podacima. Pripremite podsjetnik s mjernim jedinicama te primjere iz svakodnevnog života za potrebe razgovora o učestalosti pojave mjernih jedinica u svakodnevnom životu. Također, pripremite podsjetnik s primjerima pretvaranja mjernih jedinica. Zajedno s učenicima pripremite plan rješavanja zadataka u obliku tablica, u kojoj će učenici označiti jesu li taj dan riješili zadatak te označiti odgovarajućim emotikonom kako su se osjećali. Za korištenje digitalnih aplikacija smjernice možete naći na sljedećoj poveznici: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Zainteresiranim učenicima predložite neka sami osmisle problemske zadatke za čije je rješavanje potrebno pretvaranje mjernih jedinica fizičkih veličina s kojima se na nastavi fizike zasad još nisu susreli. Uputite ih da pritom koriste i znanstveni zapis broja. Svoje problemske zadatke mogu predstaviti ostalim učenicima u razredu, možete ih postaviti na pano u razredu ili objaviti u školskom časopisu.
Pitajte učenike što misle o sebi: jesu li zadovoljni svojim uspjehom u školi, trude li se dovoljno, jesu li uporni u ostvarivanju svojih ciljeva, imaju li snove i znaju li kako ih ostvariti. Nakon razgovora pustite im video o životu i uspjehu Luke Modrića u kojem je prikazan njegov put od dječaka koji je pokazao izuzetan trud, upornost, inat, želju i volju da bude sretan, uspješan i najbolji na svijetu u tome čime se bavi.
Nakon videa prokomentirajte s učenicima što misle o Luki, o njegovu putu do zvijezda i mogućnosti da je sve moguće ako se dovoljno trudimo i ne odustajemo od snova. Pitajte učenike bave li se kojim sportom i koliko često, što za njih predstavlja bavljenje sportom, žele li se sportom baviti i u budućnosti, osjećaju li zadovoljstvo i zanesenost dok treniraju. Odlazak na treninge, koliko god zabavan bio i motivirajući, predstavlja i obavezu koju ti učenici ispunjavaju.
Pokažite učenicima multimedijski videozapis Učenje: Dosada, frustracija ili zanesenost (flow)?, usmjerite njihovu pažnju na grafički prikaz koji objašnjava omjer količine izazova i vještine koji su ključni za postizanje stanja zanesenosti. Potaknite učenike da se pokušaju prisjetiti nekog trenutka kada su bili u stanju zanesenosti te pokušaju opisati to stanje i situaciju. Nakon razgovora usmjerite učenike neka istraže interaktivni sadržaj Kako potaknuti stanje zanesenosti (učenje dosada frustracija ili zanesenost).
Predložite, zatim, učenicima koji ne treniraju nijedan sport da u sljedećih mjesec dana odaberu vježbe koje će provoditi 3 puta tjedno i na taj način utjecati na svoje zdravlje, osjećaj zadovoljstva i postizanje uspjeha. Neka pokušaju biti disciplinirani, ustrajni i odgovorni u nastojanju da poboljšaju svoje rezultate. Svakako ih potaknite da im postignuti napredak bude motiv za trajno bavljenje nekom fizičkom aktivnošću. Učenici trebaju napraviti plan kojim će danima vježbati, u koliko sati, koliko dugo, gdje će provoditi vježbe i kako će pratiti svoj napredak. U tome će im pomoći dnevnik rada u koji će sve bilježiti.
Prva aktivnost je da učenici naprave testiranje početnog stanja npr:
Usmjerite ih kako “trening” treba izgledati. Obavezno vježbe zagrijavanja napraviti na početku, a vježbe istezanja na kraju. Potaknite ih da mogu raditi uz glazbu ili uz ritam u paru. Ne moraju svi učenici raditi iste vježbe. Oni kojima teže ide preskakanje vijače, izvodit će te vježbe da bi se vidio napredak, neki su slabi u rukama pa će izvoditi vježbe za ruke, neki koji imaju problema s prekomjernom težinom izvodit će više vježbi i voditi dnevnik prehrane itd.
Učenici koji treniraju neki sport također taj mjesec mogu bilježiti koje su vježbe radili na treningu i voditi svoje dnevnik treniranja.
Na kraju svaki učenik prezentira u alatu Power Point na satu svoj napredak te ga možete još naknadno nagraditi i ocjenom. Razgovarajte s učenicima o postignutim rezultatima: tko je zadovoljan svojim uspjehom, a tko nije i zašto, koliko su se trudili biti uspješni, kako su se motivirali, je li netko možda vježbajući postigao stanje zanesenosti, jesu li svjesni da je za uspjeh potreban rad, upornost i vjera u sebe?
Učenicima s intelektualnim teškoćama i poremećajem iz spektra autizma razgovor o uspjehu u školi oprimjerite situacijama iz njihova školskog života. Učenicima s oštećenjem vida, prilikom prikaza videozapisa, osigurajte sjedenje blizu izvora zvuka te podršku učenika kroz rad u paru. Za učenike s oštećenjem sluha, osigurajte titlove videozapisa. Pripremite smjernice u obliku natuknica za potrebe razgovora o videozapisu, osobito za učenike s teškoćama pažnje. Primjerom pojasnite pojam “životni snovi”, zbog teškoća u shvaćanju metafora učenika s poremećajem iz spektra autizma. Konkretni primjeri bit će podrška i učenicima s intelektualnim teškoćama. Pripremite s učenicima plan vježbanja u obliku tablice s popisom vježbi, datumom, satom i trajanjem vježbi. U planu će učenici označiti realizaciju vježbi te odgovarajućim emotikonom označiti svoje zadovoljstvo nakon vježbanja. Prilagodite vrstu i intenzitet vježbi učenicima s motoričkim teškoćama. Pripremite nekoliko vježbi prilagođenih teškoći učenika te dajte učeniku na izbor koje će vježbe provoditi. Pri prezentaciji vježbi dajte učeniku slobodu izbora želi li pred svim učenicima prezentirati, osobito učenicima s poremećajem iz spektra autizma.
Učenici koji su bili uspješni u ovom izazovu neka učenicima drugih razreda prezentiraju svoj rad te budu motivatori i primjer kako se može uspjeti. Prezentaciju svog rada s fotografijama mogu izraditi u obliku plakata u alatu Canva. Najuspješnije plakate možete ispisati i postaviti na pano ili objaviti na mrežnim stranicama škole.
Prije podjele učenika u grupe, postavite im pitanja: Zašto učite francuski jezik? Što vas motivira za učenje tog jezika? Jeste li bili u Francuskoj? Ako niste, biste li voljeli ići? Ako ste već bili, koji grad ili regiju ste posjetili? Koji biste grad ili gradove voljeli posjetiti?
Učenike podijelite u grupe. Zadajte svakoj grupi da istraži po jedan francuski grad (primjerice Paris, Lyon, Bordeaux, Strasbourg). Uvedite učenike u zadatak sljedećom uputom: Zamislite da ste na proputovanju Francuskom. Za razgledavanje grada imate nažalost samo jedan dan na raspolaganju i roditelji/učitelji su baš vas zadužili da osmislite plan za njegov razgled, a za nagradu će vas odvesti na lokaciju po želji.
Neka naprave jednodnevni plan posjeta tom gradu. Učenici traže ime crkve/ katedrale, nazive muzeja/kazališta, restorane, imena kafića, poznate vinske podrume. Osim ovih znamenitosti, neka navedu barem dvije poznate osobe koje potječu iz toga grada te napišu čime su se bavili (nogometaš, glazbenik, umjetnik...). Nakon pronalaska zadanih informacija, učenici izrađuju prezentaciju s kratkim tekstom i fotografijama koju će prezentirati pred razredom. Jednodnevni plan posjeta određenom gradu pišu u sadašnjem vremenu, a za pronalazak nepoznatih riječi koriste se glosbe rječnikom. Učenici pomoću aplikacije Google Street View razgledavaju zadane gradove te pronalaze znamenitosti. Ako učenici ranije nisu imali iskustva s ovom aplikacijom, ponudite im pomoć. U svrhu pretraživanja informacija mogu se koristiti i sljedećim internetskim stranicama: Paris, Lyon, Bordeaux i Strasbourg. Kao dodatnu podršku u radu učenicima možete ponuditi neka pogledaju i videozapise primjerice: poveznica 1, poveznica 2, poveznica 3, poveznica 4.
Pri izradi zadatka budite aktivna podrška učenicima. Napomenite im da prezentacije trebaju biti što zanimljivije kako bi zainteresirali druge grupe da posjete grad koji predstavljaju, a za to će biti nagrađeni ocjenom. Nakon predstavljanja ponuda, učenicima podijelite ranije pripremljenu anketu u alatu MS Forms kojom ćete ispitati zadovoljstvo učenika. Postavite im pitanja: Je li zadatak bio zanimljiv/dosadan? Što te najviše motiviralo za izradu ovog zadatka? Je li bilo teško pronaći zadane znamenitosti? Voliš li pretraživati informacije na internetu? Je li lakše sam pronalaziti informacije ili u grupi? Što si naučio/la prilikom izrade ovog zadatka? Je li te zadatak motivirao kako bi posjetio jedan od ovih francuskih gradova? Osjećaš li zadovoljstvo što je zadatak ispunjen? Praviš li pažljivo i svoj dnevni plan učenja? Držiš li ga se uvijek ili ne? Nagradiš li sebe kada je plan ispunjen? Kod nekih pitanja ponudite im i odgovore tipa DA / NE, a kod nekih neka odgovore samostalno. Nakon što su odgovorili na pitanja, prikažite im sumirane odgovore te ih zajedno prokomentirajte. Razgovarajte o onome što im je najviše/najmanje zahtjevno kada planiraju učenje.
Pripremite slikovne prikaze (fotografije) Francuske (odabranih gradova, simbola francuske kulture, građevina, kulinarstva i sl.) Osigurajte ravnopravno i aktivno sudjelovanje učenika s teškoćama u radu grupe, po potrebi omogućite rad u paru unutar grupe (pr. učenik s oštećenjem vida). Pripremite primjer jednodnevnog plana posjeta grada te upute za njegovu izradu. Usmjeravajte učenike u radu, osobito učenike s teškoćama pažnje. Provjerite razumiju li učenici upute i po potrebi dodatno pojasnite. Za učenike s poremećajem iz spektra autizma i za učenike s intelektualnim teškoćama pripremite slikovne prikaze koje će pridružiti planu razgledavanja grada. Pripremite upute za pretraživanje interneta, u pisanom obliku, u obliku koraka pretrage. Anketu perceptivno oblikujte, tj. prilagodite veličinu i font slova (Arial, 14> pt), veći razmak između riječi, redaka, istaknite bitno u tekstu. Za učenike s intelektualnim teškoćama spoznajno prilagodite pitanja ankete te po potrebi semantički pojednostavite pojmove. Za korištenje digitalnih aplikacija smjernice možete naći na sljedećoj poveznici: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Učenike koji žele znati više podijelite u manje grupe te im zadajte da na osnovi prezentacija naprave igru asocijacija, a zatim ju i međusobno odigraju. Zadatak je pogoditi o kojim se gradovima ili znamenitostima radi, a bila je spomenuta u prezentaciji. Igre asocijacija učenici mogu napraviti u alatu PowerPoint. Ako nisu sigurni kako se to radi, možete ih uputiti na poveznicu s uputama.
U prvom koraku učenici ponavljaju imena nastavnih predmeta pomoću digitalne ploče Lino koju ste ranije pripremili. Učenici upisuju imena predmeta na Lino ploču te se svaki učenik usmeno izjašnjava koji predmet mora/ne mora učiti - Ich muss… / Ich muss nicht… Kratko porazgovarajte o tome kako se osjećaju kad neki predmet moraju/ne moraju učiti (Ich mag/mag nicht… Es ist blöd, schwer/prima, interessant...). Zatim pokažite učenicima interaktivni videozapis Moćni glagoli moram i želim. Nakon što ste pogledali videozapis, razgovor usmjerite na razliku u osobnom doživljaju između situacija kad nešto moramo (ili mislimo da moramo) i kad nešto želimo ili biramo učiniti.
U drugom koraku učenicima na Lino ploči pokažite primjere rečenica kojima mogu obrazložiti svoje osjećaje vezane uz taj predmet (npr. Ich muss Mathe lernen, aber ich habe keine Lust, … aber der Fach ist zu schwer, … aber ich kann das nicht, ...aber ich kann mich nicht konzentrieren…)
Nakon izražavanja neugodnih emocija, potaknite učenike da ih pokušaju preoblikovati u ugodne pomoću modalnih glagola wollen/können/mögen te stavite primjer na ploču Lino (npr. Ich muss Mathe lernen, aber ich habe keine Lust. / Ich will Mathe lernen und ich habe Lust). Svaki učenik na Lino ploču stavlja svoju rečenicu s pozitivnim predznakom te na kraju dobivaju ploču punu pozitivnih poruka. Poveznicu na ploču možete podijeliti s razredom, a također je možete i ispisati fotografiranjem ekrana i postaviti na razredni pano.
U završnom koraku uputite učenike neka riješe interaktivni zadatak Ich muss/Ich will. Uz pomoć predloženih modalnih glagola neka slože dvije verzije rečenica. Učenici trebaju osvijestiti razliku između “Ich muss…” i “Ich will!” Završite aktivnost kratkom raspravom kako se osjećaju kad čitaju rečenice s modalnim glagolima moram ili želim, može li ih promjena modalnog glagola dugoročno motivirati, za koga uče i što im to donosi? Koji su predmeti i za koga preduvjet za uspjeh u životu?...
Naglasite učenicima važnost pozitivnog pristupa te podsvjesnog uticaja poruka kako na njih same tako i na osobe s kojima komuniciraju.
Uputite učenike neka svatko za sebe napiše činkvinu na hrvatskom jeziku na temu današnje aktivnosti. Činkvina je pjesma koja zahtijeva sažimanje informacija u jezgrovite izričaje koji opisuju ili asociraju na temu. Upute za pisanje činkvine učenici mogu naći na sljedećoj poveznici Kako napisati činkvinu. Neka napisane činkvine zatim razmijene u paru. Vršnjak u paru ima zadatak činkvinu svog kolege (uz vašu podršku ako je potrebno) prevesti na njemački jezik služeći se Langenscheidt Deutsch-Kroatisch Wörterbuch - Übersetzung rječnikom. Prevedenu činkvinu mogu napisati i objaviti na Lino ploči te ih zajedno prokomentirajte.
Najuspješnije činkvine na njemačkom i hrvatskom jeziku neka učenici ispišu na unaprijed pripremljene kartončiće - straničnike koje možete potom i plastificirati. Tako izrađeni straničnici osim što imaju praktičnu svrhu mogu poslužiti učenicima i kao dodatna inspiracija i poticaj za učenje koji uvijek imaju pri ruci.
Pripremite kartice s nazivima školskih predmeta, na čijoj će se poleđini nalaziti prijevod istog. Učenici mogu simbolom ili crtežom ilustrirati karticu, što će biti podrška u učenju i pamćenju riječi.
Prije rasprave, pojasnite učenicima njihovu ulogu te pripremite natuknice o temi rasprave, osobito za učenike s teškoćama pažnje. Natuknice spoznajno i semantički prilagodite učenicima s intelektualnim teškoćama te poremećajem iz spektra autizma. Za učenike s poremećajem iz spektra autizma i učenike s intelektualnim teškoćama, dio aktivnosti koji se odnosi na iskazivanje ugodnih i neugodnih osjećaja vezano uz školski predmet, povežite s primjerom školske situacije iz učenikova iskustva. Pripremite podsjetnike s glagolima te grafički označite nastavke ili zamjenice (pr.bojom), kao podršku u njihovu pamćenju. Navedeno će biti podrška učenicima s teškoćama učenja i učenicima s teškoćama pažnje. Oslobodite učenike s teškoćama čitanja, čitanja naglas pred cijelim razredom.
Učenicima koji žele znati više možete ponuditi kreativan zadatak, neka naprave plakat na hamer papiru sa zadacima koji uključuju modalne glagole za razredni Herausforderung (ich darf/ich kann, ich möchte, ich muss, ich will, ich soll…) Zadatke koje će predložiti uz modalne glagole prepustite njima, a mogu biti vezani uz učenje, prehranu, ponašanje… (npr. Ich darf nicht Chips essen, ich kann 2 Km laufen, ich möchte eine 5 in Mathe…) Tko iz razreda prihvati Herausforderung, upisuje svoj rezultat na plakat.
Institut za društvena istraživanja u Zagrebu (2020) Kako se potaknuti na učenje? - Za učenike 5.- 8. razreda osnovne škole, Youtube videozapis. (17. 1. 2021.)
Huić, A. Motivacija za učenje, Kako na nju utjecati promjenom uvjerenja kod učenika. Odsjek za psihologiju FFZG. Sveučilište u Zagrebu (17. 1. 2021.)
Odgojno savjetovalište (2020) Kako se motivirati za učenje?,Centar za rehabilitaciju, ERF. (17. 1. 2021.)
Juul, J. Jensen, H. (2010) Od poslušnosti do odgovornosti, Naklada Pelago, Zagreb
Lipnjak, T. (2020) Kako poticati motivaciju učenika u nastavi? Mrežna stranica outwardboundcroatia.com (17. 1. 2021.)
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.