Na početku aktivnosti pitajte učenike razumiju li važnost sigurnosti na internetu i društvenim mrežama. Usto, pripremite materijale u digitalnom alatu Mentimeter u obliku oblaka ili grafikona kako biste prikupili povratne informacije o toj temi. Pokrenite diskusiju s učenicima o važnosti sigurnosti na internetu. Nakon uvoda povežite tu temu s pojmovima grafičkog dizajna i vizualnih komunikacija. Počnite od njima bliskih tema i od primjera koje samostalno uočavaju u svojem svakodnevnom okruženju, a zatim ih uvedite u sadržaj koristeći se zadatcima aktivnog promatranja različitih primjera vizualnih komunikacija u digitalnom alatu LearningApps. Svakako vodite računa o povratnim informacijama vezanim za razumijevanje sadržaja.
Na početku aktivnosti pitajte učenike razumiju li važnost sigurnosti na internetu i društvenim mrežama. Usto, pripremite materijale u digitalnom alatu Mentimeter u obliku oblaka ili grafikona kako biste prikupili povratne informacije o toj temi. Pokrenite debatu s učenicima o važnosti sigurnosti na internetu putem platforme Kialo. Nakon uvoda povežite tu temu s pojmovima grafičkog dizajna i vizualnih komunikacija. Počnite od njima bliskih tema i od primjera koje samostalno uočavaju u svojem svakodnevnom okruženju, a zatim ih uvedite u sadržaj koristeći se zadatcima aktivnog promatranja različitih primjera vizualnih komunikacija u digitalnom alatu LearningApps. Svakako vodite računa o povratnim informacijama vezanim za razumijevanje sadržaja koje možete prikupiti putem MS Forms obrasca koji je dio sustava MS Office 365.
Bez prethodne najave i tumačenja teme s učenicima izvedite vježbu kojom ćete im omogućiti da sami otkriju i povežu komplementarne parove boja. Izrežite krugove osnovnih boja. Prislonite svaki krug na bijeli zid i dajte učenicima uputu da bez treptanja gledaju u krug najmanje 30 sekundi i da ne skreću pogled kad Vi maknete krug. Postavite prvi krug na zid i zatim ga nakon određenog vremena naglo izmaknite. Učenicima bi se na bijeloj površini trebao ocrtavati krug komplementarnog para boje. Istu vježbu možete izvesti s pomoću PowerPoint prezentacije.
Nakon te vježbe objasnite učenicima što je to komplementarni kontrast. Neka razmisle o tome gdje u prirodi mogu naići na komplementarni kontrast boja. Potaknite ih na kreativno razmišljanje o pojmovima osnovnih boja, kontrasta i komplementarnog kontrasta s pomoću niza zadataka pripremljenih u digitalnom alatu H5P i popraćenih primjerima umjetničkih djela u kojima je vidljiva primjena komplementarnog kontrasta. Nakon toga usmjerite učenike u osmišljavanje i realizaciju likovnog rada u digitalnom alatu.
Učenici će s pomoću digitalnog alata Autodesk SketchBook izraditi piktogram kojim trebaju upozoriti na opasnosti koje vrebaju na društvenim mrežama. Uoči početka rada zajedno s učenicima utvrdite elemente koji su važni za jasnoću poruke koju šalju svojim radom. Prije same izrade učenici će napraviti skice o kojima će diskutirati kako bi dobili jasne povratne informacije. Tijekom izrade vizualnog rješenja učenici će se koristiti jednim odabranim komplementarnim parom boja.
Učenici koji su zainteresirani za usavršavanje grafičkih likovnih tehnika, mogu svoj predložak otisnuti u različitim kombinacijama komplementarnih parova u tehnici visokog tiska za koju imate uvjete za rad (npr. u tehnici kartonskog tiska ili linoreza).
Prezentirajte sve likovne radove putem projektora u učionici kako bi učenici mogli diskutirati o vlastitim i tuđim radovima. Analizirat će jasnoću poruke koju šalje svaki rad i provjeriti točnost uporabe komplementarnih parova boja. Na taj će način razvijati kritičko mišljenje, ali i naučiti prihvaćati različita mišljenja i stavove o vlastitom radu i radovima drugih učenika.
Usmjerite učenike na samovrednovanje s pomoću zadataka napravljenih u digitalnom alatu Kahoot! kako biste dobili povratnu informaciju o tome jesu li učenici uspjeli piktogramom upozoriti na opasnosti koje vrebaju na društvenim mrežama. Pripremite im izlazne kartice kako biste dobili povratnu informaciju o razumijevanju sadržaja i zadovoljstvu dobivenim zadatkom te o razumijevanju važnosti razvijanja svijesti o sigurnosti na internetu i društvenim mrežama za njih kao pojedince, razrednu zajednicu, ali i za osobe s kojima virtualno komuniciraju.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.