Uputite učenike na e-Škole DOS Francuski 1, Modul 2, Jedinica 2.3. S učenicima pogledajte animaciju Les animaux préférés o omiljenim životinjama u Les animaux, nos amis, Activité 1. Naglasite učenicima da je važno da prije gledanja animacije pročitaju pitanja kako bi prilikom gledanja usmjerili pozornost na glavnu poruku i ključne informacije. Učenici odgovaraju na pitanja u #Activités 1.
Poslušajte zapise s izrazima za životinje u Activité 2. Nakon slušanja izraza za pojedinu životinju učenici ih ponavljaju naglas, a zatim povezuju izraze s odgovarajućim simboličkim prikazima životinja.
Pripremite učenicima papiriće s nazivima životinja, primjerice chien, chat, lapin, hamster, poulet, tortue i slično. Učenici izvlače papiriće te dobivaju jednu životinju. U alatu Mentimeter izradite novu prezentaciju. Izaberite opciju Word cloud kako bi učenici mogli upisivati riječi koje se odnose na životinju koju su izvukli. Učenicima podijelite QR kod do prezentacije te neka jedan po jedan učenik upiše tri do pet ključnih riječi koje se odnose na njegovu životinju, primjerice boju, stanište, tipičnu hranu i slično. Ostali učenici pogađaju o kojoj je životinji riječ.
Zatim podijelite učenike u skupine. Svakoj skupini dodijelite jednu životinju. Zadatak je učenika da provedu kratko istraživanje te ispričaju životnu priču životinje koja im je dodijeljena. U alatu Padlet neka izrade vremensku crtu životnog vijeka životinje, primjerice koliko dugo majka nosi ili hrani mladunče, gdje obitava životinja, koliki joj je životni vijek i slično. Svoje radove potom predstavljaju ostalim učenicima u razredu.
Prilikom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama čine heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na pojedinačnim obilježjima svakog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i obilježjima same teškoće. Izazov u radu čine učenici sa združenim teškoćama koje mogu biti raznolike (specifične teškoće u učenju i poremećaji u ponašanju i osjećanju). Preporučuje se učenika s teškoćama premjestiti u prednji dio učionice kako bi mu se brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Učenicima s teškoćama valja unaprijed najaviti sadržaj početne animacije. Što se tiče učenika s oštećenjem sluha, uvijek treba voditi računa o njegovu razumijevanju pojmova prilikom reprodukcije zvučnih zapisa. Učenicima s oštećenjem sluha dobro je uključiti podnaslove ili dati predložak s napisanim sadržajem teksta koji će ostali učenici slušati tijekom gledanja videozapisa. Za učenike s oštećenjem vida valja prilagoditi svjetlost u prostoru te svjetlinu i kontrast na zaslonu, učionički prostor i mjesto sjedenja, tako da mu odgovara i olakšava praćenje animacije. Tijekom ponavljanja izraza za životinje učenike s teškoćama ne ispravljajte u izgovoru ako su pogreške posljedica njihovih teškoća i spriječite oponašanje i ruganje. Učenike s teškoćama potičite na sudjelovanje prozivanjem / postavljanjem pitanja. Nastavnik bi za sve učenike (a posebno za učenike s teškoćama) trebao prije provođenja aktivnosti provjeriti koliko se učenici znaju služiti digitalnim alatima, u ovom slučaju Mentimetrom, te na koji način prilagoditi alat učenikovim teškoćama tako da on može ravnopravno sudjelovati u radu. Po potrebi, osigurajte rad u paru za one učenike koji imaju teškoće. Vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Provjeravajte s parom kako napreduju u izvršavanju zadatka. U zadatku koji uključuje rad u skupini važno je voditi računa o tome da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje u svim aktivnostima te da nikako ne bude dio skupine kao pasivan promatrač. Po potrebi, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje, slikovne upute i vršnjačku podršku pri korištenju digitalnog alata Padlet.
Dodatne informacije možete potražiti na poveznicama:
Hrvatska udruga za disleksiju - savjeti učiteljima
Učenici koji žele znati više neka u e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 2, Jedinica 2.3. Les animaux de compagnie pročitaju tekst Les petits noms d'amour u odlomku Le sais-tu? Neka pronađu o kojim je životinjama riječ te pokušaju naći ekvivalent u hrvatskom jeziku.
Za motivaciju recite učenicima da navedu neka od ljudskih prava, a zatim ih upitajte imaju li i životinje svoja prava te mogu li navesti neka. S obzirom na početničku razinu učenja francuskog jezika, motivacijsku diskusiju provedite na materinjem jeziku učenika.
Uputite učenike na e-Škole DOS Francuski 1, Modul 2, Jedinica 2.3. Učenici čitaju tekst o pravima životinja u Francuskoj, u odlomku Le sais-tu? Naglasite učenicima da prije čitanja teksta pročitaju pitanja kako bi usmjerili pozornost na ključne informacije. Učenici odgovaraju na pitanja o pročitanom tekstu u Activité 3.
Učenike podijelite u četiri skupine i svakoj skupini dodijelite jedno pitanje iz zadatka Fais de la recherche. Učenici provode kratko istraživanje na internetu te izrađuju prezentacije u programu PowerPoint o zadanoj temi: najčešći kućni ljubimci u njihovoj zemlji, zakon o životinjama u Hrvatskoj, najneobičniji kućni ljubimci u njihovoj zemlji, položaj životinja u njihovoj zemlji.
Svaka skupina predstavlja svoj rad. U razredu prodiskutirajte i usporedite koje su razlike i sličnosti vezane za tu temu u Hrvatskoj i Francuskoj.
U svrhu razvoja svijesti o pravima životinja učenici u alatu Canva izrađuju infografike o pravima životinja koje možete objaviti na mrežnoj stranici škole povodom Svjetskog dana zaštite životinja, koji se obilježava 4. listopada.
Učenicima s teškoćama valja unaprijed najaviti sadržaj aktivnosti i pokušati ih motivirati na komentiranje osobnih iskustava vezanih za temu. Ne inzistirajte na tome da učenici s teškoćama komentiraju i odgovaraju na pitanja pred razredom ako to sami ne žele. U zadatku čitanja teksta omogućite jezično i grafički prilagođen uručak za učenike s teškoćama. Potrebno je prilagoditi veličinu slova (najmanje 14 pt, a za slabovidne učenike i više), upotrijebiti određenu vrstu fonta (npr. OmoType, Arial, Verdana) povećan razmak, jednostavan izgled teksta (bez pozadinskih slika), jasna i kratka pitanja, kao i upute, preporučuje se upotrebljavati i dvostruki prored te poravnanje teksta s lijeve strane. Prilikom izrade prezentacije važno je da unutar skupine i učenik s teškoćama dobije jasne upute i zadatke, kao i učenici urednoga razvoja koji se nalaze u skupini. Primjerice, učenik urednoga razvoja izdvaja ključne činjenice, a učenik s oštećenjem sluha može izraditi prezentaciju. Poželjno je grupiranje učenika različitih karakteristika kako bi mogli učiti jedni od drugih i pružati podršku jedni drugima. Ne inzistirajte da učenici s teškoćama predstavljaju rad skupine ako sami za to ne izraze želju. Prije završne aktivnosti provjerite znaju li se i mogu li se svi učenici koristiti alatom Canva. Po potrebi osigurajte rad u paru za one učenike koji imaju izražene teškoće. Ako je učeniku zbog njegove teškoće otežan rad u alatu Canva, ponudite zamjensku aktivnost, npr. da izvrši zadatak na papiru umjesto na računalu ili da zadatak riješi usmeno.
Uputite učenike na e-Škole DOS Francuski 1, Modul 2, Jedinica 2.3. Prikažite učenicima simbolički prikaz Le chat et le lapin u Activité 7. Učenici rješavaju pripadajući zadatak u kojem opisuju prikazane kućne ljubimce (vrstu, boju, veličinu).
Zatim u Activité 8 dopunjavaju Comment tu passes le temps avec les animaux? izabirući koji su izrazi od ponuđenih točni.
Po uzoru na Activité 7 i Activité 8, svaki učenik treba napisati kratak tekst (40 – 50 riječi) u kojem opisuje svog kućnog ljubimca. Zatim podijelite učenike u parove te neka u parovima jedni drugima predstavljaju svoje radove. Potom neka svaki učenik osmisli i izradi strip kako učenik koji je s njim u paru provodi vrijeme sa svojim ljubimcem. Ako netko od učenika nema kućnog ljubimca, neka opiše susjedova ili prijateljeva kućnog ljubimca. U alatu Canva učenici kreiraju svoje stripove, koje možete objaviti u razrednoj grupi kako bi svim učenicima bili dostupni na jednom mjestu.
Učenici svoje radove predstavljaju u razredu. Neka učenici kažu jesu li njihovi parovi pogodili. Odredite koja je životinja najčešći kućni ljubimac učenika.
Ako se u razredu nalazi učenik s poremećajima iz autustičnoga spektra, važno mu je najaviti i pojasniti redoslijed aktivnosti prije početka sata. U zadatku opisivanja vlastitih kućnih ljubimaca učenicima s teškoćama omogućite potpitanja koja će im poslužiti kao smjernice u opisu. Učenicima s teškoćama omogućite dovoljno mjesta za pisanje jer neki učenici imaju uvećan rukopis i stoga im je potrebno mnogo više prostora na papiru. Tijekom rada u paru ili skupini važno je voditi računa o tome da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje u svim aktivnostima te da nikako ne bude dio skupine kao pasivni promatrač. Rad u paru i skupini uvijek poticajno djeluje na uključivanje učenika s teškoćama jer je omogućena podrška suučenika u obavljanju predviđene aktivnosti. Pritom je važno voditi brigu o tome da učenici sudjeluju u aktivnostima koje za njih imaju najmanje prepreka u odnosu na prisutno ograničenje, primjerice da učenik s oštećenjem organa i organskih sustava ne treba crtati, već se pri izradi stripa može koristiti fotografijama i ilustracijama dostupnim na internetu. Za učenike s oštećenjem vida tijekom aktivnosti valja prilagoditi svjetlost u prostoru te svjetlinu i kontrast na zaslonu, učionički prostor i mjesto sjedenja, tako da odgovara učeniku i olakšava mu sudjelovanje u radu u skupini. Tijekom završne aktivnosti predstavljanja radova u razredu imajte na umu da nije poželjno inzistirati na tome da učenici s teškoćama govore pred razredom ako to sami ne žele.
Učenici koji žele znati više neka istraže na internetu Svjetski dan kućnih ljubimaca, koji se obilježava 30. studenoga, te pripreme kratku prezentaciju i odgovarajući kviz za kolege iz razreda.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.