Pokažite učenicima nekoliko letaka putničkih agencija kako bi Vam pomogli u odabiru agencije za putovanje. Na hrvatskom jeziku razgovarajte o tome što ih je najviše privuklo svakoj od njih. Najavite temu te završnu aktivnost u kojoj će učenici otvoriti fiktivnu putničku agenciju.
Zatim neka učenici otvore poveznicu e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.1., Im Reisebüro, Zadatci A, B te riješe zadatak A. Nakon što pročitaju tekst o putničkoj agenciji, neka riješe i zadatak B te, radeći u paru, pronađu karakteristike djelatnice o kojoj su čitali u tekstu.
Učenici putem pristupnog koda pristupaju upitniku u alatu Mentimeter i upisuju pojmove kojima imenuju poželjne osobine djelatnika putničke agencije. Analiziraju učestalost pojedinih odgovora.
U grupama sve navedene pojmove razvrstavaju prema vrsti riječi u kategorije imenice i pridjevi. Pomozite im zatim da od navedenih pridjeva izvedu imenice služeći se pritom online rječnikom Duden. Na unaprijed pripremljenom popisu imenica kojima se imenuju osobine turističkih djelatnika, učenici odabiru karakteristike nužne za zanimanje savjetnika u putničkoj agenciji, a koje nisu dosad upisali u tablicu. Služeći se online rječnikom, od svih odabranih imenica izvode pridjeve.
Učenici u grupama opisuju idealnog savjetnika u putničkoj agenciji. Sami odabiru način predstavljanja. Mogu crtati ili slikati, izraditi digitalni plakat, kratak videozapis, interaktivnu sliku ili prezentaciju. Predstavljaju idealnog savjetnika u putničkoj agenciji. Odabiru djelatnika čiju bi uslugu najradije tražili.
Pripremite radni listić s pojmovima Reisebüro i Reiseveranstalter na jednoj strani te odgovarajućim definicijama na drugoj. Učenici povezuju pojam i definiciju. Navode je li im otprije poznat pojam organizator putovanja. Potaknite raspravu na hrvatskom jeziku o tome koliko su navedeni pojmovi poznati prosječnom putniku te razlikuje li ih međusobno. Također, razgovarajte o tome zašto ih je važno razlikovati. Učenici istražuju koji je pojam prihvatljiviji u hrvatskom jeziku: putnička ili turistička agencija.
Definicije pojmova Reisebüro i Reiseveranstalter možete pronaći na sljedećim poveznicama:
Definicije prilagodite predznanju učenika.
Učenici istražuju koje putničke agencije postoje u gradu u kojem se školuju. Istražuju ih na mrežnim stranicama ili odlaze do njihova ureda kako bi saznali je li riječ o putničkoj agenciji ili organizatoru putovanja. Ako je riječ o putničkoj agenciji, istražuju je li ona ujedno i organizator putovanja.
U alatu Puzzel.org u obrascu Create Matching Pairs pripremite vježbu povezivanja slika koje prikazuju vrste smještaja s odgovarajućim nazivima. Učenici alatu pristupaju putem poveznice skraćene s pomoću nekog od alata za skraćivanje poveznica. U grupama povezuju sliku vrste smještaja s odgovarajućim nazivom. Komentiraju o kakvoj je vrsti smještaja riječ uspoređujući fotografije te povezujući nazive na njemačkom jeziku s nazivima u drugim jezicima.
Pitajte učenike kamo su dosad putovali i gdje su bili smješteni. Potaknite raspravu o prednostima i nedostatcima određene vrste smještaja. Učenici navode jesu li rezervirali smještaj osobno, na internetu ili putem putničke agencije. Pronađite aktualnu statističku analizu načina rezervacije smještaja i pokažite grafički prikaz rezultata. Učenici tumače rezultate istraživanja na njemačkom jeziku, a zatim na hrvatskom jeziku raspravljaju o načinima na koje putničke agencije i dalje mogu biti isplative, unatoč konkurenciji na internetu.
U grupama odabiru najbolje načine na koje putnička agencija i dalje može ostati isplativa uvažavajući načela održivog turizma. Prema dogovorenim kriterijima, otvaraju fiktivnu putničku agenciju. Osmišljavaju naziv, logo, slogan i kratku ponudu koja može biti klasična ili tematska. Odabiru alate i predstavljaju tri vrste smještaja koje nalaze u svojoj okolici.
Učenici predstavljaju svoje fiktivne agencije na Svjetski dan turizma (27. rujna) ili u povodu lokalnog turističkog događaja. Simuliraju turistički sajam na kojem posjetitelji odabiru agenciju putem koje žele rezervirati smještaj. Aktivnost je moguće ostvariti u suradnji s lokalnom turističkom zajednicom. Usto, učenici mogu izrađivati letke ili brošure koje će turistička zajednica imati u svojoj ponudi.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju i učenici sa specifičnim teškoćama učenja predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i slično), kao i obilježjima same teškoće. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom i dr.). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Učenike sa specifičnim teškoćama učenja uputite na to da u Edutoriju odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta. Učenicima s teškoćama unaprijed pošaljite poveznice na digitalne vježbe ili sadržaje kako bi ih mogli riješiti ili pregledati kod kuće.
Učenicima s intelektualnim teškoćama pripremite popis nepoznatih riječi u tekstu na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.1., Im Reisebüro. Pripremite im radne listiće s već odabranim karakteristikama djelatnika u putničkoj agenciji te im u izvođenju imenica od pridjeva ponudite gotovu riječ s nekoliko praznina, tj. slova koja nedostaju. Uz slikovne prikaze navedite i hrvatski naziv vrste smještaja koji treba povezati s njemačkom pojmom i odaberite samo nekoliko najvažnijih primjera. U komentiranju statističkih podataka omogućite im uporabu hrvatskog jezika.
Važno je da primjereno grafički oblikujete listić koji ćete rabiti u aktivnosti za učenike s teškoćama (tekst treba biti veličine 14 pt, napisan sanserifnim fontom – Calibri, Arial, lijevo poravnat te s povećanim razmacima između riječi i redaka, a za učenike sa specifičnim teškoćama učenja jasno treba naznačiti mjesta za odgovore na pitanja te ostaviti dovoljno velik prostor za upisivanje odgovora).
Tijekom rada u grupama važno je da svakom učeniku s teškoćama dodijelite učenika mentora koji će mu pomoći u izvršavanju zadataka ako mu je to potrebno. Pri organiziranju grupa smjestite učenika s poremećajem aktivnosti i pažnje u poticajnu grupu koja će ga uključivati u rad i usmjeravati mu pažnju na zadatak. Učeniku oštećena vida pružite podršku tako da potaknete vršnjaka u grupi da mu opisuje sve važne vizualne informacije i potiče ga da i on daje prijedloge i ideje koje će se uzeti u obzir. Učeniku s poremećajem iz autističnog spektra možda će zbog teškoća s apstraktnim mišljenjem biti potrebno objasniti važnost zadatka osmišljavanja vlastite turističke agencije i pokušati povezati s njihovim iskustvom odlaska na put.
U učenika koji imaju teškoća s usmenim izlaganjem, nemojte inzistirati na usmenom izlaganju o fiktivnim turističkim agencijama koje su osmislili u grupi, već pratite njihov rad u grupi.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Učenici osmišljavanju slogan i scenarij promotivne poruke za zanimanje Reisebüroberater:in ili Reisebüromitarbeiter:in. Promidžbenu poruku snimaju i uređuju u alatu koji sami odabiru. Ovu je aktivnost moguće ostvariti u suradnji s hotelijersko-turističkom školom te dvojezičnu reklamu predstaviti učenicima osmih razreda kao motivaciju za odabir zanimanja hotelijersko-turistički tehničar.
Učenici se zamišljaju u ulozi djelatnika putničke agencije te u alatu po izboru izrađuju promotivni letak ili brošuru za svoje radno mjesto. Pritom mogu odabrati različite ciljane skupine, a osobito je pohvalno odaberu li mlade ili djecu kao ciljanu skupinu jer im je blisko ono što bi djeci i mladima moglo biti zanimljivo u njihovu gradu. Potaknite učenike na to da se odluče za specijalizirane promidžbene materijale, npr. za osobe s posebnim potrebama kako bi osvijestili važnost inkluzije i u turizmu.
Među ponuđenim fotografijama dječje ili spavaće sobe te hotelske sobe učenici prepoznaju koja je namjena koje sobe, uočavaju razlike u uređenju te prepoznaju temu aktivnosti.
Rješavaju zadatak C na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.1., Im Reisebüro vezan za vrstu, tj. veličinu sobe. Ispričajte priču o nastavnici i učenici koje su u Beču dijelile sobu jer je nastavnica, ne razlikujući Doppelzimmer i Zweibettzimmer, rezervirala sobu s bračnim krevetom. Slušajući anegdotu, učenici prepoznaju razliku između tih dviju vrsta soba.
Pripremite radni listić sa slikama osoba različitih profila i natuknicama o dobi, zanimanju, interesima, razlogu putovanja i sl. te sa slikama soba u različitim vrstama smještajnih objekata i njihovim nazivima. Učenici u paru odabiru kojoj bi osobi najbolje odgovarala koja vrsta smještaja. Služe se mrežnim izvorima kako bi istražili značenje pojedine vrste smještaja. Razmjenjuju svoje rezultate. Ako rješenja nisu ujednačena, parovi iznose svoje argumente i zajednički odlučuju koji je smještaj najprikladniji. Razgovarajte o stereotipima.
Učenici slušaju dijalog i rješavaju zadatak D na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.1., Im Reisebüro, Zadatak F. Proučavaju definicije pojedinih vrsta smještaja i uspoređuju ih s rezultatima svojeg istraživanja. Čitaju tekst i rješavaju zadatak F. Navode glavne razlike između hotela i apartmana. Ako su već boravili i u hotelu i u apartmanu, iznose prednosti i nedostatke tih dviju vrsta smještajnih jedinica.
Pripremite upitnik s pitanjima višestrukog izbora u alatu Google Forms u kojem učenici odabiru što im je najvažnije pri odabiru sobe na putovanju. Komentiraju rezultate upitnika te prepoznaju koja im vrsta smještaja najbolje odgovara. Učenici mogu riješiti i upitnik „Interaktive Kriterien“ usklađen s njemačkom regulativom kategorizacije hotela. Služeći se objašnjenjima nepoznatih pojmova koja ste pripremili, učenici u tom upitniku odabiru što treba imati njihov željeni hotel, a zatim dobivaju i rezultat koji pokazuje koliko takav hotel ima zvjezdica.
Učenicima podijelite opise soba i sanitarnih čvorova te navedite broj osoblja kako bi oni, radeći u grupama, navedeno mogli povezati s oznakom kategorizacije hotela. Objasnite sustave i načine kategorizacije hotela te pripremite tabelarni prikaz kako bi učenici mogli provjeriti svoje rezultate.
Tablicu prema hrvatskim zakonskim propisima i regulativama možete napraviti služeći se dokumentom „Uvjeti za kategorizaciju hotela − novi objekti“. Trenutačno važeće kriterije u Njemačkoj možete pronaći u dokumentu „Kriterienkatalog 2020 − 2025“.
Učenici rade u grupama te u alatu Tables Generator, dostupnom bez prijave, u natuknicama navode svoje kriterije i izrađuju novu kategorizaciju hotela. Pri izradi kriterija učenici se služe online rječnicima Duden i CroDict.
Učenici uređuju svoju idealnu sobu (crtež, slika, kolaž) koju predstavljaju razredu. Odabiru najbolju sobu prema kriterijima koje su prethodno utvrdili u novoj kategorizaciji hotela.
Skenirajte slike učeničkih idealnih soba te pripremite podlogu za interaktivnu sliku u alatu ThingLink. Po uzoru na „Die Kriterien der Hotelsterne in Deutschland“ učenici opisuju sobu prema broju zvjezdica. Alatu pristupaju putem korisničkog računa koji ste otvorili za njih.
Zatim slušaju razgovor i rješavaju zadatke G u Edutoriju. Također, slušaju i razgovore u putničkim agencijama dostupne na mrežnim izvorima, npr. „Im Reisebüro“ ili „Reisebüro 1“. Rješavaju zadatke s prazninama koje ste im pripremili.
Učenici na radnom listiću koji ste unaprijed pripremili, prepoznaju koje fraze rabe klijenti, a koje djelatnici putničke agencije. Iz konteksta prepoznaju značenje nepoznatih riječi.
Pripremite tumač osnovnih signala govora tijela. Učenici rješavaju kviz o govoru tijela „Wie gut kannst du Menschen lesen?“ kojem pristupaju putem poveznice skraćene s pomoću alata Thinfi. Pogađaju signale igrajući igru pantomime. Na hrvatskom jeziku raspravljaju o važnosti govora tijela u komunikaciji.
Učenici izvlače ceduljice sa situacijama u putničkoj agenciji. U paru pripremaju te glume razgovore pri rezervaciji, otkazivanju putovanja, promjeni odredišta i sl. Ostali učenici vrednuju reakciju i profesionalnost djelatnika u putničkoj agenciji prema unaprijed pripremljenoj rubrici. Odabiru djelatnika mjeseca uzimajući u obzir njegovu verbalnu i neverbalnu komunikaciju.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju i učenici sa specifičnim teškoćama učenja predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i slično), kao i obilježjima same teškoće. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom i dr.). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Fotografije koje ćete rabiti u uvodu aktivnosti, unaprijed pošaljite učenicima oštećena vida elektroničkim putem ili im tijekom aktivnosti objasnite što se nalazi na fotografijama. Učenicima s teškoćama unaprijed pošaljite poveznice na digitalne vježbe ili sadržaje kako bi ih mogli riješiti ili pregledati kod kuće.
Važno je da primjereno grafički oblikujete listić koji ćete rabiti u aktivnosti za učenike s teškoćama (tekst treba biti veličine 14 pt, napisan sanserifnim fontom – Calibri, Arial, lijevo poravnat te s povećanim razmacima između riječi i redaka, a za učenike sa specifičnim teškoćama učenja jasno treba naznačiti mjesta za odgovore na pitanja te ostaviti dovoljno velik prostor za upisivanje odgovora).
Učenicima s intelektualnim teškoćama pripremite popis nepoznatih riječi u tekstovima na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.1., Im Reisebüro. Uz radne listiće pripremite im i popis nepoznatih riječi i definicije ili prijevode naziva za pojedine vrste smještajnih objekata. Uz slikovne prikaze navedite i hrvatski naziv vrste smještaja koji treba povezati s njemačkim pojmom te odaberite samo nekoliko najvažnijih primjera. U komentiranju statističkih podataka omogućite im služenje hrvatskim jezikom.
Učenicima koji imaju oštećenje sluha, pripremite slušalice kako bi mogli podešavati glasnoću ili im omogućite da stave ruku na zvučnik tijekom slušanja zvučnih zapisa. Omogućite im i uporabu transkripta tekstova za slušanje dostupnih u Edutoriju. Učenicima oštećena vida omogućite mjesto blizu slike videozapisa te im elektroničkim putem pošaljite videozapis koji ćete rabiti u aktivnosti.
Tijekom rada u grupama važno je da svakom učeniku s teškoćama dodijelite učenika mentora koji će mu pomoći u izvršavanju zadataka ako mu je to potrebno. Pri formiranju grupa smjestite učenika s poremećajem aktivnosti i pažnje u poticajnu grupu koja će ga uključivati u rad i usmjeravati mu pažnju na zadatak.
Pri podjeli učenika u parove vodite računa o tome da učenik s teškoćama bude u paru s vršnjakom koji će ga aktivno uključivati u sve aktivnosti. Također, posebno pripazite na učenike s poremećajem iz autističnog spektra koji teško čitaju neverbalne znakove te im je potrebna podrška tijekom glume (treba ih izravno poučiti onome što trebaju reći, koju gestu napraviti u kojem trenutku i sl.).
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Jedna grupa učenika proučava kriterije kategorizacije hotela u Austriji i Švicarskoj, a druga istražuje kriterije kategorizacije ostalih smještajnih objekata u Njemačkoj. Rezultate istraživanja obje grupe predstavljaju ostatku razreda u alatu koji odaberu.
Učenici vrednuju smještajne objekte u svojoj okolici, i to tako da ne navode podatke o smještajnom objektu. Služeći se važećim kriterijima za kategorizaciju smještajnih objekata, u ulozi inspektora provjeravaju jesu li svi uvjeti zadovoljeni. U drugom koraku vrednuju smještajni objekt prema svojim novim, idealnim kriterijima ranije razrađenima u grupnom radu.
Želite li aktivnost provesti javno, dogovorite se s vlasnicima smještajnih objekata u blizini da učenici dođu u njihove smještajne objekte i vrednuju ih prema kriteriju prilagođenosti i pristupačnosti osobama s invaliditetom. Učenici u suradnji s lokalnom udrugom osoba s invaliditetom sastavljaju kriterije prema kojima boduju smještajne objekte. Ako u razredu postoji učenik s posebnim potrebama, svakako ga uključite u procjenu. Učenici odabiru smještajni objekt koji je u najvećoj mjeri prilagođen osobama s posebnim potrebama, rezultat predstavljaju u lokalnim medijima, a u suradnji s osnivačem škole ili lokalnim poduzećima, osiguravaju i dodjeljuju pehar i povelju. Učenici u okviru višetjednog projekta, a uz pomoć svojih nastavnika stranih jezika te nastavnika hrvatskog jezika, sastavljaju promotivni letak ili brošuru za pobjednički objekt stavljajući poseban naglasak na pristupačnost. Kako bi provjerili točnost napisanog teksta, služe se alatom Ispravi.me, a dodatnu lekturu obavlja nastavnik hrvatskog jezika. U suradnji sa sponzorima ili grafičkom i školom primijenjenih umjetnosti (ako postoje u blizini), osmišljavaju dizajn i tiskaju letke ili brošure u ograničenom broju komada te ih kao nagradu dodjeljuju smještajnom objektu. Na taj način učenici, ali i vlasnici smještajnih objekata postaju svjesni važnosti inkluzije u turizmu. Projekt je moguće ponavljati i provoditi s budućim generacijama te pokrenuti hvalevrijednu tradiciju.
Na servisu Pixabay s tražilicom slika besplatnih za uporabu bez kršenja autorskih prava pronađite fotografiju koja prikazuje izlet, kako bi učenici prepoznali temu aktivnosti.
Učenici čitaju razgovor o izletu u Veneciju i rješavaju zadatak H na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.1., Im Reisebüro, Zadatak H. Na radnom listiću s prazninama uvježbavaju djeljive glagole na primjeru razgovora pri rezerviranju izleta. Opisuju svoj put do škole ili svoje posljednje putovanje koristeći se glagolima einsteigen, umsteigen i aussteigen.
Učenici komentiraju značenje rečenice Man steigt zuerst aus und erst dann ein! te na hrvatskom jeziku razgovaraju o pravilima ponašanja u sredstvima javnog prijevoza.
Zatim iznose svoje dojmove, stavove i želje vezane za Veneciju. Navode kamo su putovali na izlet u osmom razredu. Raspravljaju o tome koji je izlet idealan za prvi razred srednje škole. Potaknite razgovor o hrvatskim odredištima jer učenici u prvom razredu trebaju ponajprije upoznati svoju zemlju.
Konsenzusom odabiru jedno odredište i proučavaju njegove znamenitosti služeći se mrežnim i tiskanim izvorima. Tri grupe osmišljavaju 3 različita kratka itinerera putovanja, a druge tri grupe odabiru kriterije koji su važni njihovu razredu (prijevozna sredstva, znamenitosti, hrana i sl.), a vezani su za odabrano odredište. Grupe imaju ograničen budžet i broj znamenitosti koje trebaju posjetiti. U ovom zadatku nije potrebno grafički uređivati itinerere putovanja jer je naglasak na kratkom informativnom tekstu.
Tri grupe koje žele rezervirati izlet u putničkoj agenciji, kružno obilaze 3 fiktivne agencije i razgovaraju o njihovim ponudama. Pritom se koriste modalnim glagolima u prezentu i oblikom möchte. Nakon konzultacija u grupi, odabiru ponudu koja najviše odgovara njihovim kriterijima. U ovoj aktivnosti učenici simuliraju odabir agencije za realizaciju školskih izleta, razvijaju senzibilnost prema nastavnicima koji organiziraju putovanja, ruše predrasude o skrivenim interesima nastavnika i razvijaju svijest o važnosti suodlučivanja te jasnog izražavanja mišljenja o školskom izletu. Na taj se način promiče demokratizacija u školi.
Učenici rješavaju zadatak A na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.3., Ausflug, Zadatak A te zaključuju da je u njemu riječ o Brijunima. Zatim čitaju razgovor o izletu na Brijune i rješavaju zadatke B - E na poveznici e-Škole DOS Njemački jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.3., Ausflug, Zadatak B – E.
U grupama učenici na mrežnim izvorima i u lokalnim putničkim agencijama traže informacije o Brijunima. Zatim u digitalnom alatu Canva, služeći se tiskanim ili mrežnim izvorima, sastavljaju detaljnu ponudu za izlet na Brijune pri čemu vode računa o informativnosti, estetici i cjenovnoj pristupačnosti. Svaka je grupa zadužena za jedan segment ponude. Alatu će učenici lako pristupiti putem Google ili Microsoft računa i otvaranjem poveznice koju ste skratili s pomoću alata Thinfi.
Ako grupa želi sastaviti i brošuru o Brijunima, potaknite ih na uporabu alata Book Creator. Alat služi za brzu i jednostavnu izradu e-knjiga. Potrebno se registrirati svojim Google računom ili podatcima iz domene @skole.hr. E-knjige objavite na mrežnim stranicama škole ili ih isprintajte te izložite u školskom hodniku.
Nakon izleta na koji su učenici u stvarnosti putovali sa svojim razrednikom, na ploču u alatu Padlet postavljaju svoje kratke prezentacije na njemačkom jeziku u kojima navode kamo su putovali, kojim prijevoznim sredstvom, barem tri znamenitosti koje su posjetili, gdje su i što jeli itd. Usto, neka napišu i barem jednu rečenicu kojom izražavaju svoj opći dojam o izletu. Ploči pogodnoj za suradnju učenici pristupaju putem poveznice koju možete skratiti koristeći se alatima za skraćivanje poveznica. Zajedno možete komentirati u kojoj se mjeri zamišljeni izlet razlikuje od stvarnoga pri čemu nije važno je li riječ o istom ili kakvom drugom odredištu.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju i učenici sa specifičnim teškoćama učenja predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i slično), kao i na obilježjima same teškoće. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom i dr.). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Učenicima s teškoćama unaprijed pošaljite poveznice za digitalne vježbe ili sadržaje kako bi ih mogli riješiti ili pregledati kod kuće.
Učenike sa specifičnim teškoćama učenja uputite na to da u Edutoriju odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta.
Učenicima s intelektualnim teškoćama pripremite popis nepoznatih riječi u tekstovima i zadatcima u Edutoriju. Pružite im pomoć pri izradi prezentacije i njezinu postavljanju na ploču u Padletu.
U razgovor o putovanju u Veneciju uključite i učenike s teškoćama, neka slobodno iznose svoje mišljenje i stavove. Međutim, nemojte inzistirati na tome da usmeno izražavaju svoje mišljenje učenici kojima je izazovno usmeno izlagati (primjerice, učenici s poremećajima govora), ako to sami ne žele.
Tijekom rada u grupama važno je da svakom učeniku s teškoćama dodijelite učenika mentora koji će mu pomoći u izvršavanju zadataka ako mu je to potrebno. Pri formiranju grupa smjestite učenika s poremećajem aktivnosti i pažnje u poticajnu grupu koja će ga uključivati u rad i usmjeravati mu pažnju na zadatak.
Ako imate učenike s oštećenjima mišićno-koštanog sustava, odnosno učenike koji se otežano kreću ili se kreću s pomoću invalidskih kolica, čak i pri planiranju fiktivnog izleta vodite računa o pristupačnosti svih odredišta osobama s invaliditetom. Na taj ćete im način dati do znanja da su i oni važni te da njihova poteškoća ne smije biti razlog njihova nesudjelovanja na razrednim izletima.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Učenici koji žele znati više, u suradnji s ostatkom razreda i razrednikom osmišljavaju svoje maturalno putovanje. Nakon odabira odredišta istražuju mogućnosti te predstavljaju razredu prijedloge znamenitosti i aktivnosti. Učenici razvijaju poduzetnički duh i pokreću razrednu štednju smanjujući mjesečne obroke kako bi svima dali priliku da putuju. Na razini razrednog vijeća učenici upoznaju sve predmetne nastavnike s odredištem svojeg budućeg maturalnog putovanja. Predmetni nastavnici, provodeći nastavu u svojem predmetu, upoznaju učenike s odabranim odredištem na stupnju gimnazijskog obrazovanja na kojemu je to u njihovu kurikulumu. Na taj se način detaljnije upoznaje odredište, pomaže se učenicima u preračunavanju valuta, upoznaju se najpoznatiji znanstvenici iz zemlje ili grada u koji se putuje i sl.
Učenici se bave pojmom održivog turizma. Uspoređuju život u Veneciji i život u staroj jezgri Dubrovnika ili Splita. Istražuju uzroke iseljavanja domaćeg stanovništva iz starih jezgri turističkih odredišta. U alatu po odabiru učenici predstavljaju problem i moguća rješenja ostatku razreda.
Na kraju se upoznaju s pojmovima nacionalni park i park prirode. Uče o načinima i kriterijima njihova proglašavanja te o njihovoj važnosti u očuvanju prirodne baštine. Učenici istražuju nacionalne parkove i parkove prirode u Republici Hrvatskoj, traže njihove nazive na njemačkom jeziku te detaljno istražuju i predstavljaju njima najbliži nacionalni park ili park prirode.
Buscha, J. i Helbig, G. 2013. Deutsche Grammatik - ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Langenscheidt. Njemačka.
Jozić, Ž.; Bartolec, G. B.; Hudeček, L.; Lewis, K.; Mihaljević, M.; Ramadanović, E. 2013. Hrvatski pravopis. Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje. Zagreb.
Kljajić, J. 1998. Njemačko-hrvatski praktični rječnik (1. izd.). Školska knjiga. Zagreb.
Pravilnik o razvrstavanju, kategorizaciji i posebnim standardima ugostiteljskih objekata iz skupine Hoteli. https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2016_06_56_1451.html (pristupljeno 2. 7. 2022.) - Pravilnik, NN 56/2016-1451 u Narodnim novinama
Berufsinformationen einfach finden - Reisebüromitarbeiter/in. https://berufenet.arbeitsagentur.de/berufenet/archiv/28769.pdf (pristupljeno 2. 7. 2022.) - opis zanimanja na stranici Berufenet (Hrsg. Bundesagentur für Arbeit)
Übersicht der Ausbildungsberufe im Tourismus. https://www.aubi-plus.de/berufe/thema/berufe-im-tourismus-41/ (pristupljeno 2. 7. 2022.) - pregled turističkih zanimanja na stranici AUBI-plus
Zakon o pružanju usluga u turizmu NN 130/17, 25/19, 98/19, 42/20, 70/21. https://www.zakon.hr/z/343/Zakon-o-pru%C5%BEanju-usluga-u-turizmu (pristupljeno 2. 7. 2022.) - zakon objavljen na stranici Zakon.hr
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.