Međupredmetna tema
Građanski odgoj i obrazovanje
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Rame uz rame, žensko i muško

Međupredmetna tema
Građanski odgoj i obrazovanje

Odgojno-obrazovna očekivanja
ključni pojmovi
  • LAT: (ne)ravnopravnost, epitaf, patrijarhat
  • MAT: statistika, podatci, grafički prikaz
  • PSIH: pamćenje, metode učenja, poboljšanje pamćenja
  • POV: vještice, diskriminacija žena, društvene predrasude
  • GU: barokna sonata, instrumentalne vrste baroka, skladateljice/skladatelji u baroku
Nastavna aktivnost za predmet Latinski jezik

(Ne)ravnopravnost kroz stoljeća

Prije izvođenja aktivnosti zadajte učenicima da istraže značenje pojmova patrijarhat i matrijarhat. Svoje istraživanje moraju potkrijepiti nekim videozapisom (reklama, videospot, fotografija) koji opisuje navedene pojmove.

Neka iznesu rezultate istraživanja na idućem satu te im, s ciljem boljeg razumijevanja teme neravnopravnosti spolova, prikažite videozapis Ravnopravnost spolova: Kako ubrzati izrazito spor napredak? Europskog parlamenta. Učenici trebaju obrazložiti prikazuje li videozapis patrijarhat ili matrijarhat.

Kako biste učenike uveli u temu neravnopravnosti spolova u starom Rimu, prikažite im dva teksta na latinskom jeziku: jedan tekst neka bude epitaf s groba ženske osobe (npr. Hospes quod dico paulum est), a drugi neka bude natpis o rimskom senatoru/konzulu (npr. L. CORNELI]O CN.F.SCIPIO CORNELIVS LVCIVS SCIPIO BARBATUS). Pripremite tekstove u programu za izradu prezentacija Google Prezentacije. Tehnikom vođenog čitanja potaknite učenike na uočavanje sličnosti i razlika u opisu karakteristika/dostignuća/života žene, odnosno muškarca i na upisivanje svojih zaključaka ispod dijelova teksta u vašoj prezentaciji.

Raspravite o pitanjima koji povezuju obrađene sadržaje s njihovim okruženjem (Koliko se razlikuje odnos današnjeg i rimskog društva prema ženi/muškarcu? Potiče li današnje društvo ravnopravnost i na koji način? Osjećaš li neku vrstu diskriminacije ili neravnopravnosti u odnosu na svoj spol? Koje su rodne uloge nametnute ženama u oba društva?) Napomenite učenicima da svoje mišljenje argumentiraju primjerima iz pogledanog videozapisa, pročitanih latinskih tekstova ili situacija s kojima su se susreli.

Nakon iznesenih zaključaka u raspravi, uputite ih da izrade epitaf u digitalnom alatu Canva. Epitafom trebaju promicati ravnopravnost spolova.

Postupci potpore

Pri pronalaženju mrežnih stranica za istraživanje dobro je predvidjeti rad u paru za učenike s teškoćama kako bi ga suučenik po potrebi mogao usmjeravati ili mu pomagati (npr. učeniku s motoričkim poremećajima, oštećenjima vida). Za praćenje teksta na prezentaciji uputno je pripremiti predložak kojim bi učenik mogao pratiti prezentaciju, pisano i/ili vizualno mogu biti prikazane ključne odrednice sadržaja, a pritom tekst mora biti sažet i s označenim ključnim dijelovima. Potrebno je smanjiti broj novih pojmova i činjenica, a učenicima se mogu dati i predlošci sa shematskim prikazima na kojima je potrebno prikazati sve uzročno-posljedične veze. Za gledanje videozapisa mogu im se podijeliti predlošci koji ih upućuju na gledanje s određenim zadatkom praćenja sadržaja. Za raspravu je uputno da učenik s teškoćama prethodno dobije pitanja za raspravu, a nakon rasprave i odgovore na pitanja koja su se postavljala tijekom rasprave.

Didaktičko-metodičke upute za učenike s teškoćama možete pronaći na ovoj stranici Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Učenicima koji su dodatno zainteresirani za temu predložite da istraže zanimanja starih Rimljana kojima su se bavile žene iako im je to bilo zabranjeno, odnosno smatrano je neprihvatljivim ponašanjem (npr. gladijatori). Neka istraže iznimke prve ili a-deklinacije u rodu (muška zanimanja u ženskoj deklinaciji).

Nastavna aktivnost za predmet Latinski jezik

(Ne)ravnopravnost kroz stoljeća

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Drugi razred srednje škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • SŠ (2) LJ B.2.1. Prepoznaje razlikuje i analizira odnose riječi u rečenici.
  • SŠ (2) LJ B.2.2. Razumije i objašnjava prilagođeni latinski tekst.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Matematika

Što kaže statistika?

Započnite aktivnost razgovorom s učenicima o zanimanjima koje smatraju tipično muškim ili tipično ženskim. Koristeći se alatom za izradu interaktivnih prezentacija Mentimeter (Word Cloud), provedite anketu s dva pitanja - “tipično muški” i “tipično ženski” poslovi. Prikažite rezultate u obliku oblaka riječi. Raspravite o navedenim zanimanjima. Najavite aktivnost istraživanja zastupljenosti spolova u pojedinim djelatnostima ili zanimanjima koje ćete unaprijed pripremiti.

Podijelite razred u parove. Pripremite djelatnost svakom paru učenika. Primjeri djelatnosti koje možete zadati:

  • obrazovanje (zaposleni u OŠ, SŠ, na fakultetima)
  • zdravstvo (liječnici, medicinski tehničari)
  • poljoprivreda (biljna i stočarska proizvodnja, šumarstvo, ribarstvo)
  • građevnarstvo (izgradnja zgrada, specijalizirane građevinske djelatnosti)
  • financijske djelatnosti i djelatnosti osiguranja (financije, osiguranje)
  • pravosuđe (sudci, odvjetnici, zatvorenici)
  • politička vlast (Hrvatski sabor od osnivanja do danas, ministri u Vladi RH)
  • zaposlenost i plaće u djelatnostima tijekom godina
  • obrazovanje stanovništva (OŠ, SŠ, VSS).

Učenici mogu analizirati određeno razdoblje, ovisno o podatcima s kojima raspolažu.

Uputite ih na mrežne stranice Državnog zavoda za statistiku, posebice na pubikacije Žene i muškarci u Hrvatskoj i Zaposlenost - Administrativni izvori gdje mogu pronaći korisne informacije.

Rezultate istraživanja i svoje zaključke prikazuju tablično i stupčastim dijagramom u alatu za izradu proračunskih tablica Excel Online, a nakon toga sve predstavljaju razredu.

Objedinite sve rezultate u prezentaciji/slikokazu pripremljenoj u alatu PowerPoint Online s ciljem poticanja rasprave. Svakom paru pripremite jednu sličicu kojom će opisati analiziranu djelatnost i izrađeni dijagram.

Raspravite o predstavljenim statističkim podatcima - Jesu li ih neka zanimanja iznenadila, jesu li mislili da je zastupljenost jednog spola veća ili manja nego što pokazuje statistika?

Postupci potpore

Tijekom rada u paru važno je da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje u svim aktivnostima i da ne bude samo pasivni promatrač. Uputno mu je tijekom rada davati etapne, tj. dodatne upute za dogovorenu aktivnost koju može obavljati, i to uvijek uz provjeru razumijevanja. Važno je brinuti se o interesima učenika i dostupnosti prikupljanja podataka (učenici s oštećenjima vida i motoričkim poremećajima). Potrebno je dogovoriti prikupljanje podataka određene vrste ili točno određenih podataka. Potrebno je unaprijed upoznati učenike sa sadržajem odabranih poveznica, a količinu i način davanja potrebnih informacija prilagoditi teškoći. U zaključnom dijelu poželjno je zadati manji broj zadataka. U radu s alatom za izradu proračunskih tablica važno je predvidjeti manju količinu podataka za i grafičke organizatore u koje se upisuju željeni podatci (primjerice za učenike s deficitom pažnje/poremećajem hiperaktivnosti, učenike s oštećenjima vida, motoričkim poremećajima). Potrebno je strukturirati zadatke tako da ih mogu uspješno završiti, ističući ono što učenik može umjesto onoga što ne može učiniti i dajući dovoljno prostora i vremena za rješavanje. Tijekom rasprave potrebno je dopustiti uporabu podsjetnika (pr. za učenike s poremećajem glasovno-govorno-jezične komunikacije). Detaljnije upute možete vidjeti na: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Učenike možete uputiti na izradu ankete uporabom alata Forms i na njezino provođenje u školi. Anketa bi trebala prikazati mišljenje mladih o muškim i ženskim zanimanjima. Pitanja trebaju biti sastavljena tako da se iz odgovora mogu izraditi tablični i grafički prikazi.

Nastavna aktivnost za predmet Matematika

Što kaže statistika?

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Prvi razred srednje škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • SŠ MAT E.1.1. Barata podatcima prikazanima na različite načine.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Psihologija

Jesmo li zaista toliko različiti?

Aktivnost započnite puštanjem videa Jednako smo vrijedni. Nakon videa, potaknite kratku raspravu o tome kakvo je mišljenje učenika o (ne)ravnopravnosti spolova? Što misle, je li se odnos prema ženama, i njezina uloga u društvu promijenila u zadnjih nekoliko desetljeća? Primjećuju li u svojoj okolini neke primjene iz videa? Smatraju li da se danas dovoljno razvila svijest o ravnopravnosti spolova? Neka navedu primjere.

Učenike podijelite u dvije grupe. Prvu grupu učenika uputite na tekst “Rodna analiza parlamentarnih izbora 2020.”.

Drugu grupu učenika uputite na interaktivnu infografiku “Rodna analiza parlamentarnih izbora 2020.”.

Cijelom razredu napomenite da imaju 7 minuta da prouče dobiveni materijal i zapamte što više informacija, jer će se naučeno provjeriti kratkim kvizom znanja. Kviz možete izraditi u digitalnom alatu Kahoot!. Učenici sudjeluju u kvizu u grupama kako su pripremali zadane materijale.

Nakon kviza, analizirajte rezultate s učenicima i usporedite njihove odgovore po grupama. Postoji li odstupanje u točnim odgovorima u odnosu na izvore koje su pripremali za kviz. Raspravu usmjerite na tehnike učenja i mnemotehniku, odnosno pitanje kojom metodom učenja su više podataka upamtili te moguće razloge zašto je određena metoda učinkovitija. Raspravu proširite na sadržaj, odnosno na zastupljenost žena i ravnopravnost spolova u Hrvatskom saboru. Jesu li bili upoznati s temom prije zadanog materijala za učenje? Iznenađuju li ih podaci o udjelu žena u Hrvatskom saboru? Jesu li žene toliko različite od muškaraca u ovom poslu? Koja je uloga Pravobraniteljice za ravnopravnost spolova u društvu, te što zaključuju iz njezine analize parlamentarnih izbora? Slažu li se s njezinim prijedlozima za uključenje žena u politička odlučivanja? Raspravu zaključite iznošenjem stavova učenika o potrebi i važnosti ravnopravnog položaja žena i muškaraca u ostalim sferama javnog, ali i privatnog života.

Postupci potpore

Učenicima s teškoćama je potrebno omogućiti da pogledaju videozapis dva ili više puta – koliko im je potrebno da usvoje sadržaj. Za gledanje videozapisa mogu im se podijeliti predlošci koji ih upućuju na gledanje s određenim zadatkom praćenja sadržaja i s novim pojmovima. Kod rasprave, dobro je da učenik s teškoćama unaprijed zna temu rasprave. Tijekom rasprave, važno je voditi računa o tome da učenik s teškoćom aktivno sudjeluje te da nikako ne bude dio grupe kao pasivni promatrač. U analizi teksta, uz usmeno objašnjenje preporuča se osigurati i pisani predložak, kraće etape rada uz dovoljno vremena za ponavljanje i spoznaju teme te strukturiranje na manje logičke cjeline, a korisno je povezati učenika s drugim vršnjacima u paru ili grupi kao oblik pomoći ili kontrole rada učenika. Rad u grupi uvijek poticajno djeluje na uključivanje učenika s teškoćama jer je omogućena podrška suučenika u obavljanju predviđene aktivnosti. Pritom je važno voditi brigu o tome da učenici s teškoćama sudjeluju u aktivnostima koje za njih imaju najmanje prepreka u odnosu na prisutno ograničenje, primjerice da učenik s poremećajem glasovno-jezično-govorne komunikacije u zadatku ne treba govoriti, već može unutar ponuđenog izvora odabrati slike ili samo neke dijelove koji bi mogli doći u obzir. Pri formiranju grupe za rad pomoću digitalnog alata potrebno je voditi računa o tome da učenici s teškoćama imaju prilike u svojim grupama uspješno ostvariti planirane zadatke. Većina učenika može samostalno, prema izrađenom planu ili uz usmjeravanje, sudjelovati ili može prezentirati samo dogovoreni dio, tj. onaj dio na kojem je učenik bio najviše angažiran.

Didaktičko-metodičke upute za učenike s teškoćama možete pronaći na sranici Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Kao dodatnu aktivnost možete predložiti učenicima da prouče dokument Priručnik o rodno osviještenoj politici i promicanju ravnopravnosti spolova te najvažnije dijelove tog dokumenta prezentiraju razredu na sljedećem satu.

Za izradu dinamične prezentacije mogu koristiti Emaze (upozorite učenike kako su sadržaji izrađeni u besplatnom korističkom računu javno dostupni svima).

Nastavna aktivnost za predmet Psihologija

Jesmo li zaista toliko različiti?

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Drugi razred srednje škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • SŠ PS B.1. Učenik objašnjava kako kognitivni procesi, motivacija i emocije (u dinamičnom odnosu) upravljaju ponašanjem i primjenjuje znanja o tome na različite životne situacije.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Sat razrednika
Interaktivni sadržaj za učenike
Nastavna aktivnost za predmet Povijest

Te opasne vještice!

Upitajte učenike kako je feudalno uređenje diskriminiralo pojedince i skupine? Neka učenici razmisle je li diskriminacija ljudi posljedica isključivo (feudalnog) društvenog uređenja ili ovisi i o predrasudama, strahovima, netipičnom načinu života i drugim karakteristikama pojedinih ljudi. Najavite učenicima da ćete ispitati takve aspekte diskriminacije u ranom novom vijeku kroz fenomen vještica.

Podijelite učenike u parove. Neka svaki par popuni prva dva stupca (što znam i što želim znati) KWL tablice s temom "Tko su vještice?". Izradite tablicu koristeći se nekim programom za obradu teksta, primjerice Word Online. Ukratko raspravite o napisanom, neka učenici pokušaju prepoznati vlastite predrasude o vješticama. Bi li one mogle dovesti do diskriminacije? Ako da, koga diskriminiraju? Podijelite učenicima tekst Velika istina o spaljivanju vještica koji tematizira progon vještica ili tekst sličan tome.

Nakon čitanja teksta učenici trebaju nadopuniti svoju tablicu (treći stupac - što sam naučio). Neka svaki par istakne što je pogrešno smatrao istinitim o vješticama i navede uočene oblike te načine diskriminacije koje su doživljavale žene optužene za vračanje. Aktualizirajte s učenicima temu neravnopravnosti žena: uočavaju li razloge zbog kojih su žene optuživane za vračanje tada i danas pod krinkom drugih vrsta optužbi (primjerice, optuživanje žena da su u današnje vrijeme same krive za seksualno uznemiravanje koje doživljavaju zbog svoje provokativne odjeće) ili da su ‘’drugotne po prirodi’’ od muškaraca te zbog toga nesposobne za racionalno promišljanje. Neka svaki par prepozna jedan suvremeni primjer i ukratko ga prokomentira.

Postupci potpore

Za učenike s teškoćama uputno je pripremiti tekst koji će biti prilagođen za lakše čitanje pa će se moći pročitati dva ili više puta i uključiti se u raspravu. Pritom je važno da se učeniku objasne ključni pojmovi koji mu mogu biti nerazumljivi. Učenicima više odgovaraju kraće etape rada uz dovoljno vremena za spoznaju teme, a korisno je povezati učenika s vršnjakom u paru kao oblik pomoći ili kontrole rada učenika, uz osiguravanje dodatnog vremena za izvršavanje zadatka ako je potrebno, pojednostavljivanje naputka za rad, ali i strukturiranje na manje logičke cjeline. Potrebno je smanjiti količinu pojmova u skladu s teškoćom učenika. Olakšat ćete zadatke ako ponudite riječi/pojmove koji će učenik razvrstavati u pripremljene tablice ili nadopuniti. Za učenike s motoričkim teškoćama, specifičnim teškoćama čitanja i pisanja, učenike s deficitom pažnje/poremećajem hiperaktivnosti dobro je zamijeniti pisani rad usmenim, a u raspravi je potrebno dopustiti uporabu podsjetnika (pr. za učenike s poremećajem glasovno-govorno-jezične komunikacije). Poželjno je da učenici s oštećenjima imaju svoje računalo ili tablet, a ako im to nije dostupno, važno je imati čitač ekrana. Za slabovidne učenike poželjna je prilagodba ekrana s pomoću programa ZoomTex.

Didaktičko-metodičke upute za učenike s teškoćama možete pronaći na ovoj stranici Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Zainteresirani učenici zajednički izrađuju film koristeći se alatom Adobe Spark. Ako u školi postoji filmska grupa, predložite suradnju nastavniku koji ju vodi. Tema filma je ''Suđenje vještici'' u trajanju do deset minuta. Predložite učenicima neki tekst, poput Progoni vještica na zagrebačkom području, koji opisuje elemente sudskog procesa vješticama. Kao dodatne materijale mogu upotrijebiti ostale preporučene tekstove ili druge izvore koje pronađu na internetu. Učenici trebaju filmom ukratko prikazati argumente optužbe i obrane u procesu protiv žene optužene za čaranje. Ostali elementi su slobodni i učenici se mogu kreativno izraziti. Snimljeni filmovi se mogu prikazati na satu ponavljanja ili na školskoj priredbi.

Nastavna aktivnost za predmet Povijest

Te opasne vještice!

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Drugi razred srednje škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • SŠ POV A.2.1. Učenik analizira društvene promjene i odnose između društvenih skupina u srednjem i ranom novom vijeku.
  • SŠ POV E.2.2. Učenik analizira sukobe i prožimanja religija u društvima i kulturama srednjega i ranog novog vijeka.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Glazbena umjetnost

Žensko ili muško glazbeno pismo?

Provedite ovu aktivnost kao uvodnu aktivnost u sklopu nastavne jedinice "Barokna sonata". Poslušajte s učenicima zapise Arcangelo Corelli, Trio-sonata u g-molu, op. 4, br. 2 te Isabella Leonarda, Sonata Duodecima bez prethodne najave naziva djela i skladatelja.

Prije usporednog slušanja skladbi predloženim zadatcima usmjerite pažnju na obilježja koja trebaju prepoznati (primjerice, izvođački sastav, značajke tempa i dinamike, kontraste i ponavljanja u oblikovanju glazbenoga djela, glazbeni slog i sl.). Radeći u paru, rezultate usporedbe mogu zabilježiti Vennovim dijagramom u bilježnicu. Na temelju dobivenih rezultata neka zaključe koja su osnovna obilježja glazbene vrste o kojoj je riječ u nastavnoj jedinici (detaljniju analizu možete provesti nakon uvodne aktivnosti) te na odgovarajuća mjesta u Vennovom dijagramu upišite nazive skladbi.

Pri ponovnom slušanju skladbi (još uvijek bez otkrivanja imena skladatelja/skladateljice) uputite učenike da izlože i obrazlože svoje stajalište o tome koju skladbu je po njihovom mišljenju skladala skladateljica, a koju skladatelj, odnosno postoji li „žensko i muško glazbeno pismo“. Neka se posluže nekom mrežnom pločom, primjerice Padletom. Prokomentirajte zajedno izložene zaključke. Upišite imena skladateljice/skladatelja na odgovarajuće mjesto u Vennovom dijagramu.

Podijelite učenike u manje grupe, potaknite ih da prokomentiraju zastupljenost žena, odnosno muškaraca u pojedinim glazbeničkim zanimanjima tijekom povijesti te u današnje vrijeme (u Hrvatskoj i globalno). Uputite učenike da na mrežnim stranicama istraže tko se mogao profesionalno baviti glazbom u 17. i 18. stoljeću i jesu li tijekom toga razdoblja u pojedinim glazbeničkim zanimanjima žene i muškarci bili jednako zastupljeni. Neka istraže kojim je društveno-povijesnim okolnostima u prošlosti to bilo uvjetovano i neka potraže dodatne informacije o tome je li se danas situacija promijenila. Svaka grupa učenika neka izloži svoje zaključke o sličnostima i razlikama u dogovorenoj tematici (primjerice, zastupljenost skladateljica kroz povijest i danas u hrvatskoj glazbi ili današnja zastupljenost skladateljica u Hrvatskoj u odnosu na druge europske ili izvaneuropske države i sl.). Svaka grupa može upisati svoje zaključke na digitalnu ploču u alatu Padlet.

Postupci potpore

Učenicima s oštećenjem sluha potrebno je dati predložak s opisanim sadržajem onoga što se sluša i ključnim obilježjima koja se prepoznavaju kroz to djelo. Učenicima s teškoćama više odgovaraju kraće etape rada uz dovoljno vremena za ponavljanje i spoznaju teme, a korisno je povezati učenika s vršnjakom u paru kao oblikom pomoći ili kontrole rada učenika uz osiguravanje dodatnog vremena za izvršavanje zadatka te uz pojednostavljivanje naputka za rad. Prikupljanje podataka pogodna je aktivnost za sve učenike, pri čemu je uputno voditi brigu o interesima učenika i dostupnosti prikupljanja podataka, pr. kod učenika s oštećenjima vida i motoričkim poremećajima. Potrebno je dogovoriti prikupljanje podataka određene vrste ili točno određenih podataka. Pri obradi podataka i donošenju zaključaka važno je uzeti u obzir da alati budu dostupni učeniku prema vrsti opterećenja ili poremećaja (učenici s oštećenjima vida, sluha, motoričkim teškoćama).

Didaktičko-metodičke upute za učenike s teškoćama možete pronaći na ovoj stranici Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Prokomentirajte s učenicima znaju li tko su autori njihovih omiljenih pjesama? Potaknite ih da istraže kakva je zastupljenost muškaraca, odnosno žena među autorima suvremene popularne glazbe. Rezultate mogu prikazati u obliku infografike koristeći se digitalnim alatom Canva.

Nastavna aktivnost za predmet Glazbena umjetnost

Žensko ili muško glazbeno pismo?

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Drugi razred srednje škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • SŠ GU A.1-4.2. Učenik slušno prepoznaje i analizira glazbeno-izražajne sastavnice i oblikovne strukture u istaknutim skladbama klasične, tradicijske i popularne glazbe.
  • SŠ GU A.1-4.3. Učenik slušno prepoznaje i analizira obilježja glazbeno-stilskih razdoblja te glazbenih pravaca i žanrova.
  • SŠ GU A.1-4.1. Učenik poznaje određeni broj skladbi.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost

Dodatna literatura, sadržaji i poveznice

Zagreb.info (2015). Velika istina o spaljivanju vještina: Žene su mučile gradske vlasti, a ne Crkva! (5.5.2020.).

Matica hrvatska (2009). Progoni vještica na zagrebačkom području (5.5.2020.).

Povijest.hr. Srednji vijek nije bio vrhunac progona vještica (5.5.2020.).

Libela (2017). Vještice u Hrvatskoj (5.5.2020.).

Kemeter, D.; Bartol, B. (2015). Etika poslovanja kroz ravnopravnost spolova. Zbornik radova Međimurskog veleučilišta u Čakovcu (8.6.2020.).

BaBe. Žene na tržištu rada - procjena utjecaja roda (8.6.2020.).

Školski HRT - Strašne žene (8.6.2020.).

European Institute for Gender Equality (2017). Gender stereotypes and education, Youtube video (8.6.2020.).

European Institute for Gender Equality (2017). Economic benefits of gender equality: Labour market activity and equal pay. Youtube video (8.6.2020.).

Pravnobraniteljica za ravnopravnost spolova (2.8.2020.).

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.