Razgovarajte s učenicima o robotiziranim tehničkim tvorevinama (proizvodima) s kojima su se susreli ili ih upotrebljavaju svakodnevno (robotski usisivač, robot u hotelu, roboti u medicini...) te komentirajte njihovu primjenu.
Po završetku razgovora podijelite učenike u parove te im zadajte istraživački zadatak o primjeni triju robotiziranih tehničkih tvorevina: prednostima, nedostatcima, utjecaju na okoliš, izvorima energije, potrošnji energije i održavanju. Učenici unutar parova zajednički istražuju zanimanja koja projektiraju, izrađuju, održavaju robotizirane tehničke tvorevine te usvajaju potrebna znanja i vještine tijekom obrazovanja. Unutar digitalnog alata MS Word zapisuju rezultate istraživačkog rada i postavljaju na zajednički zid alata Padlet kako bi mogli usporediti dobivene podatke.
Učenici predstavljaju rezultate istraživanja cijelom razredu. Zajedno s učenicima komentirajte i donesite zaključke.
Podijelite učenike u parove te im zadajte istraživački rad o robotiziranoj tehničkoj tvorevini po želji koja je u svakodnevnoj uporabi (robotski usisivač, roboti koji se koriste za razminiravanje, roboti u medicini i slično). Učenici unutar parova istražuju povijest nastanka postojeće robotizirane tehničke tvorevine, zanimanja i vještine koja su nužna za njezin razvoj i izradu te naglašavaju prednosti i nedostatke u svakodnevnom životu ljudi koji su proizašli nastankom te tvorevine. Tijekom istraživanja, navode razliku između sustava koji imaju povratnu vezu i onih bez takve veze. Na temelju tih razlika naglašavaju prednosti i nedostatke robotizirane tehničke tvorevine te moguća poboljšanja u njihovoj uporabi.
Rezultate istraživanja i informacije učenici prikazuju fotografijama preuzetima sa servisa besplatnih fotografija Pixabay te, zajedno s informacijama, kreiraju infografiku unutar digitalnog alata Canva.
Učenici postavljaju infografike na zajednički zid alata Padlet kako bi svaka grupa mogla usporediti dobivene podatke. Tijekom rasprave komentiraju i donose zajedničke zaključke o tehničkim principima i načinu rada robotizirane tehničke tvorevine te razrađuju ideje za njihovo poboljšanje.
Uspostavite s učenicima videopoziv pomoću platforme MS Teams. U uvodnom dijelu videopoziva prokomentirajte gdje se sve upotrebljavaju roboti u svakodnevnom životu. Nakon kratke rasprave organizirajte učenike u parove te im dodijelite istraživački rad. Potaknite učenike unutar parova na međusobno dijeljenje poveznice - koristeći se čavrljanjem u alatu MS Teams - na infografike koje kreiraju unutar alata Canva. Po završetku istraživanja i izradi infografike jedan od učenika unutar parova objavljuje izrađenu infografiku na zajedničkom zidu alata Padlet.
Objavljene infografike zajednički prokomentirajte.
U uvodnom dijelu aktivnosti, zajedno se s učenicima osvrnite na rezultate istraživanja prve aktivnosti ovog scenarija poučavanja. Raspravite na koji je način olakšan život ljudi primjenom robotike i automatizacije u svakodnevnom životu. Nakon uvodnog dijela organizirajte učenike u manje grupe (optimalno, po tri člana). Svakoj grupi dodijelite projektni zadatak u kojem učenici predlažu izradu modela tehničke tvorevine (robota) čije bi postojanje olakšalo njihov boravak u školi, kod kuće i, općenito, u svakodnevnom životu. Naglasite im koja je svrha robotizacije tehničkih tvorevina te ih potaknite da razmišljaju u tom smjeru. Kao primjer, pripremite analizu postojeće robotizirane tehničke tvorevine s fotografijama u kojoj ćete navesti svrhu, primjenu te prednosti i nedostatke koje je ta robotizirana tvorevina donijela. Smjernice projektnog zadatka postavite u prostor za suradnju u digitalnom alatu Google Disk. Svaki istraživački rad pojedine grupe mora imati navedene elemente koje ste spomenuli u svojoj analizi. Uz činjenicu da učenici osmišljavaju vlastitu robotiziranu tvorevinu, svaka grupa je dužna ručno izrađenu skicu te tvorevine priložiti u digitalnom obliku (kao fotografiju). Sve podatke učenici organiziraju kao jednostavne mrežne stranice digitalnim alatom Emaze. Osim idejnih rješenja i analize vlastitih robotiziranih tehničkih tvorevina, svaka grupa izrađuje kratak upitnik o vlastitoj robotiziranoj tehničkoj tvorevini koristeći se jednostavnim alatom Mentimeter koji ugrađuju unutar svojih mrežnih stranica.
Projektne radove učenici postavljaju na zajednički zid alata Padlet. Nakon objave radova, svaka grupa pregledava radove drugih te rješava upitnik. Završite aktivnost zajedničkom analizom upitnika i objavljenih idejnih rješenja.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.