Međupredmetna tema
Zdravlje
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Opojni zov ružičastih naočala

Međupredmetna tema
Zdravlje

Odgojno-obrazovna očekivanja
ključni pojmovi
  • IZVAN: ovisnosti, online igre, ustanove za pružanje pomoći ovisnicima
  • IZVAN: dramski lik, dramska radnja, unutarnji monolog
  • BIO: sredstva ovisnosti, alkoholizam
  • KEM: opijati, ovisnost, alkaloidi
  • NJEM: alkohol, ovisnost, zabava bez alkohola
Izvannastavna aktivnost

Veselje ili patnja?

Na početku aktivnosti podijelite učenicima priču o njihovom vršnjaku koji se našao u začaranom krugu ovisnosti o online igrama. Priču ste napisali koristeći alat za obradu teksta Word. Po potrebi osmislite drugačiju priču, ovisno o interesima Vaših učenika.

Primjer priče je na poveznici Veselje ili patnja.pdf.

Nakon što su učenici pročitali priču, podijelite ih u skupine od 4 učenika. Svakoj skupini podijelite pitanja o kojima će unutar skupine raspraviti.

Primjeri pitanja: Što je Marko mogao napraviti u situacijama kada je doživljavao neugodne emocije umjesto pokretanja igrice? Koja je još ponašanja Marko mogao odabrati? U kojem je trenutku Marko mogao odabrati drugi smjer nošenja sa situacijom? Je li moguće promijeniti ponašanje samo na početku neke krize ili je moguće u bilo kojem trenutku odabrati konstruktivnije ponašanje?

Nakon kratke rasprave unutar skupina, potaknite učenike da sa svima podijele zaključke do kojih su došli. Objasnite učenicima da je lakše na početku razvoja bilo koje ovisnosti odabrati drugačije ponašanje, no da nikada nije kasno. Da, teže je oduprijeti se kada nam je ovisnost postala normalan način reagiranja i nošenja sa stresnim situacijama, no ponovite učenicima da nikad nije kasno. Također, naglasite učenicima da svatko od nas bira samo ponašanja koja će primijeniti u određenim situacijama, no ne biramo posljedice koje to ponašanje ima za nas i našu okolinu. Posljedice određenih ponašanja dolaze same od sebe, a mi ponekad nismo ni svjesni koje će posljedice naše ponašanje imati.

Na kraju aktivnosti, predložite učenicima da samostalno istraže ustanove koje pružaju pomoć ovisnicima. Postoje razne vrste ovisnosti (nikotin, alkohol, opijati, lijekovi, kockanje i klađenje, online igre) te se sve te ovisnosti mogu liječiti u različitim ustanovama (bolnicama, poliklinikama, centrima, komunama). Učenici će nakon istraživanja izraditi plakat na kojem će predstaviti sve ustanove koje pomažu u liječenju svih vrsta ovisnosti te će taj plakat izložiti na oglasnoj ploči škole. Aktivnost završite s porukom učenicima da ako znaju nekoga tko ima problema s bilo kojom vrstom ovisnosti ili se sami nađu u začaranom krugu ovisnosti, uvijek se prvo mogu obratiti stručnoj osobi u školi (razredniku, psihologu, pedagogu) te će onda zajedno procijeniti daljnje korake. Bitno je ponoviti učenicima da je svaka ovisnost loša te da bez straha potraže pomoć osobe u koju imaju povjerenja. Za sam kraj učenicima pokažite video Tko pije, taj plaća!.

Izvannastavna aktivnost

Veselje ili patnja?

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Prvi i drugi razred srednje škole
Svrha
  • Učenici promišljaju o procesu nastanka ovisnosti te prihvaćaju stav o tome da u kriznim situacijama treba potražiti stručnu pomoć.
  • Učenici istražuju različite načine pružanja pomoći ovisnicima.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
Izvannastavna aktivnost

Stani! Misli!

Na početku aktivnosti učenicima ponudite neku od igara kojima se postiže grupna povezanost i osjećaj pripadnosti (npr. pokret koji se vraća, stonoga, ples s jabukom i sl.). Nakon što se učenici zagriju, predložite im scenarije dramske igre na kojima će raditi, a kojima je središnja tema adolescentska kriza uzrokovana nekom ovisnošću. Učenici samostalno odabiru među više ponuđenih scenarija. Možete im ponuditi scenarije poput sljedećih: 1) Učenik je ovisan o videoigricama i odlascima u gaming-klubove. Roditelji su postali svjesni njegove ovisnosti i uskratili su mu džeparac za taj mjesec. Učenik zbog ovisničke krize razmišlja o krađi novca namijenjenog za hitne potrebe u obiteljskoj blagajni. O tome razgovara sa svojim prijateljem s kojim često odlazi igrati videoigrice i bliskom prijateljicom. 2) Povučena učenica prije nekoliko je mjeseci upoznala mladića s kojim odlazi u večernje izlaske tijekom kojih se redovito konzumiraju alkoholna pića. Njezino je omiljeno piće džin tonik. Bez njega više ne može zamisliti subotnji izlazak. Čini je slobodnom, veslom i otvorenom osobom. No, sve se češće ujutro budi mamurna i svadljiva, pa joj je majka odlučila zabraniti izlaske sljedeća dva tjedna. Učenica odlučuje otići od kuće na svoju ruku. O tome razgovara s prijateljicom. 3) Dvojica prijatelja svakodnevno odlaze u kladionicu pored škole. Zbog društvenih okolnosti izazvanih globalnom epidemijom, kladionica je zatvorena. Mladići osjećaju veliku tjeskobu, napetost i porast agresivnosti jer se ne mogu kladiti. Njihovo trenutačno stanje izaziva veliku svađu u obitelji jednog mladića u kojoj nastrada mlađa sestra - brat joj nasrtljivo razbija vrata, viče na nju i razbacuje stvari. Drugi mladić osjećaj tjeskobe pokušava popraviti uzimanjem energetskih pića koja dodatno povećavaju njegovu razdražljivost, pa stoga promišlja o samoubojstvu i njime prijeti svojim ukućanima.

Nakon što učenici pročitaju na papirićima pripremljene scenarije i odaberu jedan prema kojemu će improvizirati, razgovorom u krugu dogovorite s njima raspodjelu uloga. Svaka grupa započinje improvizirati ponuđene prizore i na Vaš znak i usklik: “Stani! Misli!” svi glumci moraju početi govoriti ispod glasa, oslobađajući unutarnjim monolog sve što je u tom određenom trenutku u mislima njihova lika. Na taj način svi glumci neprekidno govore otkrivajući svoje misli sve dok ponovno ne uskliknete: “Nastavite!”, a glumci se u tom trenutku vraćaju onom prizoru u kojem su se zaustavili prije prekida. Grupe se međusobno slušaju. Nakon završenih improvizacija i unutarnjih monologa, ponovno sjedaju u krug. Preispitajte učenike kako su se osjećali dok su se nalazili u ulozi ovisnika, člana njegove obitelji ili bliže zajednice. Potaknite ih da objasne tijek svojih unutarnjih misli i što ih je izazvalo. Na kraju aktivnosti učenici dobivaju zadaću istražiti gdje se može zatražiti ili dobiti pomoć u slučaju da prepoznaju ovisničko ponašanje u svojoj zajednici. Poveznice na korisne mrežne stranice, ustanove i udruge međusobno će podijeliti u zajedničkoj Wakelet kolekciji koju ćete za njih pripremiti. Najbolje izvedeni scenarij učenici mogu prikazati pred širom publikom i na taj način podučiti vršnjake što učiniti u kojoj situaciji.

Izvannastavna aktivnost

Stani! Misli!

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Prvi i drugi razred srednje škole
Svrha
  • Učenici u kontroliranim uvjetima proživljavaju krizne situacije te promišljaju o uzrocima i posljedicama svojega ponašanja.
  • Učenici prihvaćaju stav o tome da u kriznim situacijama treba potražiti stručnu pomoć.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Biologija

Čija glava čiju glavu čuva?

Na početku sata zamolite učenike da pojedinačno u alatu Mentimeter odgovore na dva pitanja (oblak riječi): “Koja sredstva ili ponašanja najčešće dovode do ovisnosti u adolescenata?” i “Kako biste u jednoj riječi opisali ovisnika?”. Kratko raspravite s učenicima odgovore na oba pitanja, a zatim ih podijelite u pet grupa i svakoj grupi dodijelite kratku priču koja opisuje kriznu situaciju u kojoj se mogu naći oni ili njihovi vršnjaci.

  1. priča: Nakon proslave rođendana, stariji mladić, kojeg ste tek upoznali i koji je vidno pod utjecajem alkohola, nudi vama i vašim prijateljima vožnju kući.
  2. priča: Vaš prijatelj nekoliko posljednjih tjedana kasni u školu i dolazi zapuštenog izgleda, a na nastavi je odsutan i djeluje nezainteresirano. Pokušavate razgovarati s njime, ali vas izbjegava. Jednu večer dobijete poziv da se uključite s njim i njegovim virtualnim suigračima u online igru.
  3. priča: Jedan dan poslije škole pozovu vas na piće nešto stariji mladići koje viđate na putu u školu, ali nisu dosad pokazali da vas poznaju. Druženje se nastavlja iz tjedna u tjedan i uglavnom oni plaćaju piće. Ne čini vam se da na to obraćaju pozornost. Jedan dan pozovu vas da zajedno s njima odete u kladionicu te vas potiču da uložite novac na rezultat utakmice koja se te večeri održava u vašem gradu.
  4. priča: Nakon nekoliko izlazaka s novim dečkom/novom djevojkom, on/ona povede vas da se upoznate s njegovim/njezinim društvom. Ubrzo netko zapali joint i prilično ste iznenađeni kad primijetite da su i vaš dečko/vaša djevojka “u krugu” te da podrazumijevaju da ćete im se pridružiti.
  5. priča: Na maturalnom putovanju našli ste se u društvu vršnjaka koje ne poznajete, ali dolaze iz istog grada. Vidljivo su uzbuđeni i dobro raspoloženi. U jednom trenutku netko od njih vam ponudi “tableticu koja im je pomogla da se opuste”.

Učenici u grupama trebaju razgovarati o odlukama koje bi trebali donijeti u opisanim situacijama, o posljedicama tih odluka, tj. kako će donošenje pogrešne odluke utjecati na njihovu svakodnevicu i njihovo zdravlje. Neka razrade priče koje su dobili u dva smjera odgovorom na sljedeće pitanje: Koje će posljedice imati moja odluka? Jedan smjer treba biti vođen odgovornim, a drugi smjer neodgovornim ponašanjem. Svoje razgranate priče neka prikažu koristeći digitalni alat za izradu umnih mapa, konceptnih ili organizacijskih dijagrama Mindomo. Aktivnost završite predstavljanjem razrađenih priča (alat Mindomo ima i mogućnost prezentacije).

Postupci potpore

Za korištenje digitalnih alata izradite kratke, jednostavne pisane ili slikovne upute. Za učenike s PSA priče možete pojačati slikovnim prikazom ili filmićem koji prikazuje situaciju.Za sudjelovanje u raspravi i razradu priče izradite podsjetnik koji će učenike sa specifičnim teškoćama u učenju usmjeravati i voditi kroz aktivnost.

Više u: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Zainteresirani učenici mogu proučiti stranice HZZJZ Istine i zablude o marihuani pa sastaviti online upitnik koristeći alat Kwik Surveys kojim će ispitati stavove o marihuani i drugim sredstvima ovisnosti učenika škole koju polaze. Rezultate upitnika nakon analize neka prikažu na posteru koji možete izložiti u prostoru škole. Poster mogu izraditi koristeći Piktochart.

Nastavna aktivnost za predmet Biologija

Čija glava čiju glavu čuva?

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Drugi razred srednje škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • SŠ BIO B.2.1. Objašnjava održavanje i narušavanje homeostaze u različitih organizama.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Kemija

Molekule ovisnosti i njihova pratnja

Provedite među učenicima anketu o konzumaciji proizvoda koji sadrže stimulanse i opijate. Fokusirajte se na proizvode koji su česti u populaciji srednjoškolskih učenika, npr. kava, osvježavajuća pića s kofeinom (gazirana karamelizirana pića), duhanski proizvodi, energetska pića, alkohol… Anketu možete napraviti pomoću alata Google Obrasci. Nakon analize podataka uputite učenike da u trojkama prouče građu, svojstva i djelovanje tvari koje izazivaju ovisnost, a nalaze se u navedenim proizvodima (npr. kofein, nikotin, etanol, ostali alkaloidi…). Neka isto istraže i za molekule koje dolaze u njihovoj pratnji (npr. taurin u energetskom piću ili CO koji nastaje u cigaretama). To možete napraviti tako što ćete za svaki proizvod napraviti karticu s popisom sastojaka na kojem ćete istaknuti tvari koje trebaju istražiti i set zadataka koji trebaju napraviti ili riješiti. Kartice možete izraditi koristeći alat za obradu teksta Google Dokumenti i podijeliti u zajedničkoj mapi Google Diska. Zadaci na kartici mogu biti npr. a) prikazati molekulu tvari strukturnom formulom, b) odrediti koja vrsta međumolekulskih interakcija djeluje među molekulama navedene tvari, c) na temelju polarnosti molekule predložiti dobro otapalo za navedenu tvar, d) napisati molekulsku formulu, e) izračunati relativnu molekulsku masu, f) izračunati maseni udio tvari u proizvodu, g) izračunati masu tvari u jednoj čaši ili limenci proizvoda i povezati s njegovim djelovanjem na organizam, h) istaknuti krizne situacije koje su posljedica konzumacije (ili naglog prestanka konzumacije)… Navedeni zadaci su samo okvirni prijedlozi koji se mogu dodatno oblikovati ovisno o ishodima koje želite realizirati. Za traženje pojedinih informacija možete im dati literaturu poput Commonly Used Drugs Charts ili ih uputiti na samostalno pretraživanje pouzdanih mrežnih stranica. Nakon rješavanja svih zadataka učenici predstavljaju svoje ispunjene kartice s pripadajućim molekulama, a nakon predstavljanja zajednički se osvrnite na prikazano, naročito na dio o posljedicama dugotrajne konzumacije. Potaknite učenike da razmisle o uzrocima i razlozima konzumacije navedenih proizvoda i pokušajte zajednički predložiti zdraviju alternativu.

Postupci potpore

Za korištenje digitalnih alata izradite jednostavne pisane ili slikovne upute.
Kako je pri izvođenju aktivnosti osigurana vršnjačka podrška učenici s teškoćama mogu sudjelovati u svim predviđenim aktivnostima. Važno je da dobiju jasan zadatak u grupi, a literatura koju koriste treba biti prilagođena učenicima sa specifičnim teškoćama u učenju (laka za čitanje).

Više u: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više mogu u literaturi potražiti dokumentirane primjere kriznih situacija s lošim/negativnim ishodima koje su nastupile kao posljedica korištenja opijata, te na temelju toga snimiti promidžbenu poruku protiv ovisničkog ponašanja U poruci trebaju biti uključeni i elementi s kartice izrađene u glavnom dijelu aktivnosti. Videoisječke mogu snimati koristeći svoje pametne telefone, a poruku montirati pomoću alata Animoto.

Nastavna aktivnost za predmet Kemija

Molekule ovisnosti i njihova pratnja

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Prvi razred srednje škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • SŠ KEM A.1.2. Primjenjuje kemijsko nazivlje i simboliku za opisivanje sastava tvari.
  • SŠ KEM A.1.3. Povezuje građu tvari s njihovim svojstvima.
  • SŠ KEM A.1.4. Kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na okoliš.
  • SŠ KEM B.1.1. Objašnjava vrste i svojstva kemijskih veza.
  • SŠ KEM C.1.3. Povezuje svojstva tvari s vrstom kemijske veze i međučestičnim djelovanjima.
  • SŠ KEM D.1.2. Primjenjuje matematička znanja i vještine.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Biologija
Nastavna aktivnost za predmet Njemački jezik

I s 0,0 promila zabava štima

Na početku postavite učenicima dva pitanja kao što su primjerice “Što je sve potrebno za dobru zabavu?” i “Koja pića se konzumiraju na zabavama?” te prikupite i prikažite odgovore učenika u obliku oblaka riječi. Možete koristiti primjerice Mentimeter, alat za izradu interaktivnih prezentacija. Potaknite učenike na kratak razgovor o njihovim iskustvima na temelju dobivenih odgovora i postavljanjem pitanja kao npr. “Konzumiraju li se i alkoholna pića na zabavama?”, “Kako to da se alkoholna pića konzumiraju na zabavama?” “Koja se alkoholna pića najčešće konzumiraju?”, “Kako se osobe ponašaju kada konzumiraju alkohol?” i sl
Pripremite i u učionici pričvrstite veći plakat s prikazom velike boce čiji je sadržaj podijeljen na tri dijela/kategorije u tri boje. Gornji dio boce bijele je boje i nosi naziv “Razlozi”, srednji dio boce zelene je boje i nosi naziv “Djelovanje” i donji dio boce crvene je boje i nosi naziv “Posljedice”.
Objasnite učenicima da se prva (bijela) kategorija odnosi na pitanje “Zašto mladi piju?”, druga (zelena) na pitanje “Koja pozitivna djelovanja žele postići konzumacijom alkohola?” i treća (crvena) “Koje su posljedice učestale konzumacije alkohola?”.
Pripremite i na stolovima učionice rasporedite kartice s riječima/pojmovima koji se odnose na tri kategorije “Razlozi” (npr. znatiželja, stres, prijatelji, biti cool, ljubavne brige, zaboraviti probleme, depresija i sl.), “Djelovanje” (npr. više samopouzdanja, opustiti se, biti prihvaćen, dobro se osjećati i sl.) “Posljedice” (npr. mučnina, mamurluk, neubrojivost, ovisnost, trovanje alkoholom, problemi u školi i sl.).
Zamolite učenike da pročitaju riječi/pojmove na karticama, svrstaju i pričvrste ih u jednu od tri kategorije unutar boce (Konzumacija alkohola - razlozi, djelovanje i posljedice). Zajedno s učenicima razjasnite eventualni novi vokabular.
Potaknite učenike na kratak razgovor postavljajući pitanja, primjerice: "Mogu li se pojmovi iz bijele kategorije povezati s pojmovima iz zelene kategorije?”, “Koji pojmovi iz crvene kategorije predstavljaju kratkoročne a koji dugoročne posljedice?”, “Kada će uslijediti pojedine posljedice?” i sl.
Zatim podijelite učenike u grupe i pustite im video "Betrunken in der Schule – Marias Kampf gegen den Alkohol" (“Pijana u školi - Marijina borba protiv alkohola”- Video prikazuje učenicu koja se od svoje 13. godine života bori s ovisnošću od alkohola i drugih opojnih sredstava, njezin proces liječenja i povratak u svakodnevicu bez alkohola i drugih opojnih sredstava.) u trajanju od 15:01 minuta.
Pripremite učenicima upute prema kojima će pratiti i bilježiti važne informacije o učenici Mariji iz videa, primjerice pitanja “Kada je počela konzumirati alkohol?”, “S koliko godina je postala ovisna o alkoholu?”, “Je li konzumirala alkohol i u školi?”, “Kako se osjećala kada joj alkohol nije bio dostupan?”, “Kada i gdje se počela liječiti?”, “Tko se brinuo o njoj tijekom liječenja?” i sl.
Nakon gledanja dopustite grupama da iznesu svoja zapažanja i navedu što su zabilježili. Zamolite ih da ponovno pogledaju bijelu (Razlozi), zelenu (Djelovanje) i crvenu (Posljedice) kategoriju na plakatu i pokušaju povezati koji razlog/razlozi je/su učenicu Mariju iz videa naveli na konzumaciju alkohola, koja pozitivna djelovanja je Marija očekivala od konzumacije alkohola i koje su posljedice uslijedile. Potaknite ih da iznesu svoje mišljenje i pitajte ih smatraju li mogućim postići neka od pozitivnih djelovanja iz zelene kategorije bez konzumacije alkohola na zabavama.
Zamolite ih da u grupama osmisle zabavu bez alkohola uz aktivnosti koje će im omogućiti da se opuste, zabave i budu prihvaćeni. Učenicima možete predložiti da svoje zabave prikažu u obliku stripa. Omogućite im korištenje rječnika i/ili online rječnika, primjerice Crodict. Predložite im korištenje jednog od alata za izradu stripa kao što je primjerice Make Beliefs Comix. Napravite izložbu stripova i dopustite učenicima da predstave svoju zabavu bez alkohola. U dogovoru s učenicima možete najprikladniju zabavu organizirati i provesti zadnji nastavni dan.

Postupci potpore

Za korištenje digitalnih alata izradite jednostavne kratke pisane ili slikovne upute ukoliko ih učenici ranije nisu koristili. Učenje novih riječi učenicima iz PSA možete olakšati tako da uz napisanu riječ dodate sličicu koja prikazuje pojam. Videozapis prema potrebi zaustavite, provjerite uz postavljanje pitanja jesu li učenici razumjeli sve izrečeno. Za učenike s oštećenjem sluha osigurajte titlove ili zapišite izgovoreni tekst, a učenicima s oštećenjem vida osigurajte opis videa (vršnjačka podrška).

Više u: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Dodatno motiviranim i jezično naprednijim učenicima predložite da na mrežnim stranicama potraže i prouče mišljenja stručnjaka o konzumaciji alkohola mladih. Možete im predložiti da pročitaju jedan intervju sa stručnjakom kao primjerice na mrežnoj stranici Kenn dein limit. Zamolite učenike da izrade prezentaciju i nova saznanja podijele sa ostalim učenicima u razredu. Za izradu prezentacije možete im predložiti primjerice Sway koji je dio Office365 paketa. Preporučite učenicima korištenje rječnika i/ili online rječnika, primjerice Crodict.

Nastavna aktivnost za predmet Njemački jezik

I s 0,0 promila zabava štima

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Drugi razred srednje škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • SŠ (2) NJ A.2.1. Učenik razumije srednje duge i srednje složene tekstove pri slušanju i čitanju.
  • SŠ (2) NJ A.2.3. Učenik sudjeluje u srednje dugoj i jednostavnoj govornoj interakciji.
  • SŠ (2) NJ A.2.4. Učenik piše srednje duge, jednostavne tekstove.
  • SŠ (2) NJ B.2.1. Učenik izvještava o različitim informacijama, sličnostima i razlikama između vlastite kulture i kultura povezanih s njemačkim jezikom u aspektima svakodnevnoga života i aktualnih događanja te u značenju i uporabi pojedinih jezičnih izričaja i načina ponašanja.
  • SŠ (2) NJ C.2.2. Učenik uspoređuje i vrednuje informacije iz različitih izvora na stranomu jeziku i pritom se služi osnovnim vještinama kritičkoga mišljenja.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost

Dodatna literatura, sadržaji i poveznice

Augusto, Boal (2009). Igre za glumce i ne-glumce. Hrvatski centar za dramski odgoj - Pili-poslovi.d.o.o. Zagreb.

Kenn dein Limit - Verkehrspsycologin empfiehlt: 0,0 promille im Strassenverkehr (26.10.2020.)

Feel-Ok.ch. Warum wollen Jungendliche Alkohol trinken? (27.10.2020.)

Drugcom.de - Alles uber Alkohol (27.10.2020.)

Schaumburger. Alkohol - Wenn Genuss zur Sucht wird (27.10.2020.)

Langenscheidt online rječnik - Deutsch - Kroatisch Worterbuch (26.10.2020.)

Duden online rječnik (26.10.2020.).

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.